Oznámenie 5027 - MSS

Obsah

5027 - MSS
Vestník č. 26/2023 - 06.02.2023

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Trenčiansky samosprávny kraj
Vnútroštátne identifikačné číslo: 36126624
K dolnej stanici 7282/20A, 91101 Trenčín
Kód NUTS: SK022
Slovensko
Kontaktná osoba: Ing. Alica Eliášová
Telefón: +421 326555868
Email: alica.eliasova@tsk.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/detail/2812
Hlavná adresa(URL): https://www.tsk.sk/
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/457640
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na: vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/457640
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa: Regionálny alebo miestny orgán
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET
II.1) ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov:
Výkon stavebného dozoru pre projekt s názvom Rekonštrukcia cesty č. II/581 Nové Mesto nad Váhom – Myjava, III. etapa
Referenčné číslo: 27/2023
II.1.2) Hlavný kód CPV
71520000-9
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis:
Poskytnutie služby výkonu stavebného dozoru v zmysle zákona č. 50/1979 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku počas celej doby realizácie diela Rekonštrukcia cesty č. II/581 Nové Mesto nad Váhom - Myjava, III. etapa, úsek cesty v staničení km 18,275 - 21,065 smerom od obce Lubina na obec Bzince pod Javorinou. Súčasťou rekonštrukcie cesty II/581 je jeden mostný objekt, ktorý bude potrebné zrekonštruovať. V rámci plnenia predmetu zákazky sa bude overovať dodržiavanie technického, konštrukčného riešenia stavby, podmienok územného a stavebného povolenia až do odovzdania stavby do užívania. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v prílohe súťažných podkladov (príloha G.3 Zmluva na výkon činnosti stavebného dozoru).
II.1.5) Celková odhadovaná hodnota
47 454,00 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK022
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Cesta č. II/581 Nové Mesto nad Váhom - Myjava, III. etapa, úsek cesty v staničení km 18,275 - 21,065 smerom od obce Lubina na obec Bzince pod Javorinou.
II.2.4) Opis obstarávania:
Poskytnutie služby výkonu stavebného dozoru v zmysle zákona č. 50/1979 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku počas celej doby realizácie diela Rekonštrukcia cesty č. II/581 Nové Mesto nad Váhom - Myjava, III. etapa, úsek cesty v staničení km 18,275 - 21,065 smerom od obce Lubina na obec Bzince pod Javorinou. Súčasťou rekonštrukcie cesty II/581 je jeden mostný objekt, ktorý bude potrebné zrekonštruovať. V rámci plnenia predmetu zákazky sa bude overovať dodržiavanie technického, konštrukčného riešenia stavby, podmienok územného a stavebného povolenia až do odovzdania stavby do užívania. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v prílohe súťažných podkladov (príloha G.3 Zmluva na výkon činnosti stavebného dozoru).
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
47 454,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v dňoch (od zadania zákazky)
106
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo: 302011BQQ8
II.2.14) Doplňujúce informácie:
Lehota dodania predmetu zákazky (poskytnutie služby stavebného dozoru) je v priamej súvislosti s realizáciou stavebných prác a verejný obstarávateľ upozorňuje, že ak príde k predĺženiu realizácie stavebných prác, môže byť lehota dodania služby dlhšia v zmysle zmluvy.
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: 1) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia stanovené v § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "ZVO").
2) Splnenie týchto podmienok uchádzač preukazuje dokladmi podľa § 32 ods. 2 ZVO.
3) Ak má uchádzač sídlo, miesto podnikania alebo pobyt mimo územia Slovenskej republiky, môže splnenie týchto podmienok preukázať podľa § 32 ods. 4 a ods. 5 ZVO.
4) Uchádzač môže na preukazovanie splnenia podmienok účasti v súlade s § 152 ZVO informáciou o zápise do zoznamu hospodárskych subjektov. Verejný obstarávateľ uzná za rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu Európskej únie.
5) Ak uchádzač nepredloží doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia, verejný obstarávateľ v súlade s § 152 ods. 4 ZVO overí zapísanie hospodárskych subjektu v zozname hospodárskych subjektov.
Verejný obstarávateľ informuje uchádzačov, že doklady, ktoré podľa § 32 ods. 3 ZVO nevyžaduje predkladať od
uchádzačov z dôvodu použitia údajov z informačných systémov verejnej správy sú:
- výpis z registra trestov uchádzača podľa § 32 ods. 2 písm. a) ZVO, v prípade výpisu z registra trestov pre fyzické
osoby, ktoré sú štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, členom dozorného orgánu, prokuristom, uchádzač verejnému obstarávateľovi predloží údaje v rozsahu podľa § 10 ods. 4 Zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v zmysle ktorého bude verejný obstarávateľ oprávnený podať žiadosť a prevziať výpis/y registra trestov. Ak fyzická osoba, ktorá je štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, členom dozorného orgánu, prokuristom nesúhlasí s poskytnutím požadovaných údajov, uchádzač je povinný predložiť výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace.
- potvrdenia zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne podľa § 32 ods. 2 písm. b) ZVO.
- potvrdenie miestne príslušného daňového úradu a miestne príslušného colného úradu podľa § 32 ods. 2 písm. c) ZVO.
- doklad, že nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti
nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku podľa § 32 ods. 2 písm. d) ZVO.
- doklad o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať služby, ktorý zodpovedá predmetu zákazky podľa § 32 ods. 2 písm. e) ZVO.
Uchádzač predkladá podľa § 32 ods. 1 a 2 zákona o verejnom obstarávaní doklad uvedený v písmene f) ZVO:
čestné vyhlásenie, že nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v
Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu.
Uvedené platí v prípade uchádzačov so sídlom alebo miestom podnikania v Slovenskej republike.
Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukazovanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym
dokumentom (ďalej len JED) podľa § 39 ZVO.
Verejný obstarávateľ umožňuje hospodárskemu subjektu vyplniť v časti IV Jednotného európskeho dokumentu oddiel alfa: Globálny údaj pre všetky podmienky účasti bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely časti IV.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: Neuplatňuje sa.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt plnenia a odberateľov, dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní;
2.) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO - údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienok účasti:
Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetné doklady na preukázanie skúseností s realizáciou obdobných zákaziek a tým k zabezpečeniu predpokladu stabilného a bezproblémového plnenia predmetu zákazky.
Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetné doklady na overenie riadiacej a odbornej schopnosti uchádzača, potrebnej na kvalitné a plynulé plnenie zákazky.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej a
odbornej spôsobilosti spoločne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti (§ 34 ZVO) uchádzač preukazuje buď dokladmi stanovenými verejným obstarávateľom, resp. ich môže dočasne nahradiť Jednotným európskym dokumentom (JED) v súlade s § 39 ZVO.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) ZVO:
Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Za poskytnuté služby rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať služby stavebného dozoru pri výstavbe, oprave alebo rekonštrukcii inžinierskych stavieb, ktorých celková cena uskutočnených stavebných prác kumulatívne predstavuje hodnotu minimálne 2 000 000,00 EUR bez DPH.
Uchádzač je povinný preukázať, že požadovaná minimálna výška zmluvnej ceny stavebných prác bola uskutočnená - realizovaná v rozhodnom období (predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO); V prípade, že uchádzač poskytoval služby stavebného dozoru ako člen konzorcia/združenia, je povinný uviesť svoj podiel v konzorciu/združení a objem stavebných prác zodpovedajúci podielu v konzorciu.
V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj služby, ktorých poskytnutie presahuje stanovené obdobie posledných 3 rokov od vyhlásenia VO, uchádzač v zozname referencií uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období.
V zozname ako aj v referenciách, resp. potvrdeniach je potrebné uviesť: obchodné meno alebo názov, sídlo a
identifikačné číslo odberateľa, názov zákazky a ak z názvu nie je zrejmý predmet, aj stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy, cenu v EUR bez DPH, lehotu poskytovania (začatie a ukončenie mesiac, rok), meno kontaktnej osoby odberateľa pre overenie informácií s jej telefonickým kontaktom a e-mailovou adresou, zhodnotenie poskytovania služieb podľa obchodných podmienok.
Ak uchádzač predkladá referencie v inej mene ako je €, v prehľade uvedie sumu v pôvodnej mene a uvedie aj sumu v €, ktorú stanoví kurzom ECB (Európskej centrálnej banky) ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Európskom vestníku.

§ 34 ods. 1 písm. g) ZVO:
Uchádzač musí preukázať, že na plnenie predmetu zákazky má k dispozícii kvalifikované osoby (ďalej ako zodpovedné osoby) určené na plnenie zmluvy spĺňajúce stanovené požiadavky.
Spôsobilosť, vzdelanie a prax zodpovedných osôb (všetkých) uchádzač preukáže:
- meno a priezvisko zodpovednej osoby,
- dosiahnuté vzdelanie, názov vzdelávacej inštitúcie, študijného odboru, druh skúšky
- prehľad profesijnej praxe vzťahujúcej sa k požadovanej činnosti zodpovednej osoby s uvedením doby trvania (uviesť min. mesiac a rok, od do),
- súčasná pracovná pozícia zodpovednej osoby u uchádzača, resp. iný právny vzťah medzi zodpovednou osobou a
uchádzačom,
- vlastnoručný podpis zodpovednej osoby.
Splnenie požadovaných predpokladov uchádzač preukáže predložením:
- platné osvedčenie o vykonaní skúšky (odbornú spôsobilosť) v zmysle zákona č.138/1992 Zb. o autorizovaných
architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odborným zameraním v kategórií Inžinierske stavby, Podkategória 21 Dopravné stavby a 22 Mosty, tunely alebo ekvivalentný doklad vydaný podľa právneho predpisu krajiny registrácie odborníka;
- Štruktúrovaný profesijný životopis, z ktorého musí vyplývať minimálna prax v rozsahu 5 rokov v pozícii stavebného
dozoru pre inžinierske stavby, pričom musí preukázať, že vykonával stavebný dozor aspoň na 1 stavbe na zákazkách rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, kde zmluvná cena za stavebné práce bola minimálne v hodnote 1 500 000 EUR bez DPH (v prípade predloženia v inej mene ako je €, uvedie sumu v pôvodnej mene a uvedie aj sumu v €, ktorú stanoví kurzom ECB (Európskej centrálnej banky) ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Európskom vestníku).
Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov EÚ alebo ekvivalent dokladu vydaný v krajine sídla uchádzača, na základe ktorého môže vykonávať uvedené činnosti v krajine svojho sídla alebo iný dôkaz predložený uchádzačom.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.1) Informácie o konkrétnej profesii
Odkaz na príslušný zákon, právny predpis alebo administratívne opatrenie: Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov,
Zákon č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch
III.2.2) Podmienky vykonania zákazky:
oprávnenie VSD na Inžinierske stavby, Podkategória 21 Dopravné stavby a 22 Mosty, tunely
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
IV.1.8) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Áno
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 06.03.2023 09:00
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 31.12.2023
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 06.03.2023 09:30
Miesto: Trenčiansky samosprávny kraj, K dolnej stanici 7282/20A, 911 01
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Otváranie ponúk bude realizované prostredníctvom online sprístupnenia ponúk v systéme EVO a v súlade s § 52 ZVO.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1) Verejný obstarávateľ upozorňuje uchádzačov, že zmluva musí byť uzavretá v súlade s § 11 a § 56 ZVO.
2) Verejný obstarávateľ požaduje, aby navrhovaný subdodávateľ spĺňal podmienky účasti týkajúce sa osobného
postavenia podľa § 32 ods. 1 a neexistovali u neho dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 a 8 ZVO; oprávnenie poskytovať službu sa preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má subdodávateľ plniť.
3) Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zrušiť súťaž v súlade s § 57 ZVO a v prípade nedostatočného rozpočtového krytia.
4) Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 zákona 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať prostredníctvom funkcionality portálu EVO.
5) V procese vyhodnocovania ponúk verejný obstarávateľ rozhodol, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a
vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk v súlade s § 66 ods. 7 písm. b) ZVO (tzv. super reverzná súťaž).
6) Predmetné verejné obstarávanie nie je zelené verejné obstarávanie, nie je obstarávanie inovácií a nie je ani
obstarávaním zameraným na sociálne aspekty.
7) Verejný obstarávateľ umožňuje hospodárskemu subjektu vyplniť v časti IV. Jednotného európskeho dokumentu oddiel alfa: Globálny údaj pre všetky podmienky účasti bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely časti IV.
VI.4) POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1) Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4) Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
31.01.2023

Redakčné opravy

7305 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 36/2023
V oznámení 05027-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Trenčiansky samosprávny kraj, K dolnej stanici 7282/20A, 911 01 Trenčín zverejnenom vo VVO č. 026/2023 zo dňa 06.02.2023 boli nesprávne zverejnené údaje OPRAVA TEXTU Miesto, kde má byť text upravený: III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt plnenia a odberateľov, dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní; 2.) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO - údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov. Odôvodnenie primeranosti použitia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetné doklady na preukázanie skúseností s realizáciou obdobných zákaziek a tým k zabezpečeniu predpokladu stabilného a bezproblémového plnenia predmetu zákazky. Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetné doklady na overenie riadiacej a odbornej schopnosti uchádzača, potrebnej na kvalitné a plynulé plnenie zákazky. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, žepri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej a odbornej spôsobilosti spoločne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti (§ 34 ZVO) uchádzač preukazuje buď dokladmi stanovenými verejným obstarávateľom, resp. ich môže dočasne nahradiť Jednotným európskym dokumentom (JED) v súlade s § 39 ZVO. Má byť: Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt plnenia a odberateľov, dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní. Ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12 ZVO, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača o ich uskutočnení doplnené dokladom preukazujúcim ich uskutočnenie. 2.) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO - údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej a odbornej spôsobilosti spoločne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti (§ 34 ZVO) uchádzač preukazuje buď dokladmi stanovenými verejným obstarávateľom, resp. ich môže dočasne nahradiť Jednotným európskym dokumentom (JED) v súlade s § 39 ZVO. Verejný obstarávateľ umožňuje uchádzačom, ktorí predkladajú JED, za účelom preukázania splnenia podmienok účasti určených verejným obstarávateľom, vyplniť GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI. Odôvodnenie primeranosti použitia podmienok účasti: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - verejný obstarávateľ požaduje preukázať, či uchádzač realizoval obdobnú zákazku s ohľadom na komplexnosť a rozsah, a že uchádzač má praktické skúsenosti s poskytnutím predmetu zákazky rovnakého alebo podobného charakteru a rozsahu ako je predmet zákazky. 2.) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO - potreba určenia týchto podmienok účasti vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti, či sú uchádzači oprávnení a kvalifikovaní uskutočniť predmet zákazky. OPRAVA TEXTU Miesto, kde má byť text upravený: III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Za poskytnuté služby rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať služby stavebného dozoru pri výstavbe, oprave alebo rekonštrukcii inžinierskych stavieb, ktorých celková cena uskutočnených stavebných prác kumulatívne predstavuje hodnotu minimálne 2 000 000,00 EUR bez DPH. Uchádzač je povinný preukázať, že požadovaná minimálna výška zmluvnej ceny stavebných prác bola uskutočnená - realizovaná v rozhodnom období (predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO); V prípade, že uchádzač poskytoval služby stavebného dozoru ako člen konzorcia/združenia, je povinný uviesť svoj podiel v konzorciu/združení a objem stavebných prác zodpovedajúci podielu v konzorciu. V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj služby, ktorých poskytnutie presahuje stanovené obdobie posledných 3 rokov od vyhlásenia VO, uchádzač v zozname referencií uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. V zozname ako aj v referenciách, resp. potvrdeniach je potrebné uviesť: obchodné meno alebo názov, sídlo a identifikačné číslo odberateľa, názov zákazky a ak z názvu nie je zrejmý predmet, aj stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy, cenu v EUR bez DPH, lehotu poskytovania (začatie a ukončenie mesiac, rok), meno kontaktnej osoby odberateľa pre overenie informácií s jej telefonickým kontaktom a e-mailovou adresou, zhodnotenie poskytovania služieb podľa obchodných podmienok. Ak uchádzač predkladá referencie v inej mene ako je €, v prehľade uvedie sumu v pôvodnej mene a uvedie aj sumu v €, ktorú stanoví kurzom ECB (Európskej centrálnej banky) ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Európskom vestníku. § 34 ods. 1 písm. g) ZVO: Uchádzač musí preukázať, že na plnenie predmetu zákazky má k dispozícii kvalifikované osoby (ďalej ako zodpovedné osoby) určené na plnenie zmluvy spĺňajúce stanovené požiadavky. Spôsobilosť, vzdelanie a prax zodpovedných osôb (všetkých) uchádzač preukáže: - meno a priezvisko zodpovednej osoby, - dosiahnuté vzdelanie, názov vzdelávacej inštitúcie, študijného odboru, druh skúšky - prehľad profesijnej praxe vzťahujúcej sa k požadovanej činnosti zodpovednej osoby s uvedením doby trvania (uviesť min. mesiac a rok, od do), - súčasná pracovná pozícia zodpovednej osoby u uchádzača, resp. iný právny vzťah medzi zodpovednou osobou a uchádzačom, - vlastnoručný podpis zodpovednej osoby. Splnenie požadovaných predpokladov uchádzač preukáže predložením: - platné osvedčenie o vykonaní skúšky (odbornú spôsobilosť) v zmysle zákona č.138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odborným zameraním v kategórií Inžinierske stavby, Podkategória 21 Dopravné stavby a 22 Mosty, tunely alebo ekvivalentný doklad vydaný podľa právneho predpisu krajiny registrácie odborníka; - Štruktúrovaný profesijný životopis, z ktorého musí vyplývať minimálna prax v rozsahu 5 rokov v pozícii stavebného dozoru pre inžinierske stavby, pričom musí preukázať, že vykonával stavebný dozor aspoň na 1 stavbe na zákazkách rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, kde zmluvná cena za stavebné práce bola minimálne v hodnote 1 500 000 EUR bez DPH (v prípade predloženia v inej mene ako je €, uvedie sumu v pôvodnej mene a uvedie aj sumu v €, ktorú stanoví kurzom ECB (Európskej centrálnej banky) ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Európskom vestníku). Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov EÚ alebo ekvivalent dokladu vydaný v krajine sídla uchádzača, na základe ktorého môže vykonávať uvedené činnosti v krajine svojho sídla alebo iný dôkaz predložený uchádzačom. Má byť: Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Za poskytnuté služby rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať služby stavebného dozoru pri výstavbe, oprave alebo rekonštrukcii inžinierskych stavieb, ktorých celková cena uskutočnených stavebných prác kumulatívne predstavuje hodnotu minimálne 2 500 000,00 EUR bez DPH. Uchádzač je povinný preukázať, že požadovaná minimálna výška zmluvnej ceny stavebných prác bola uskutočnená - realizovaná v rozhodnom období (predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO); V prípade, že uchádzač poskytoval služby stavebného dozoru ako člen konzorcia/združenia, je povinný uviesť svoj podiel v konzorciu/združení a objem stavebných prác zodpovedajúci podielu v konzorciu. V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj služby, ktorých poskytnutie presahuje stanovené obdobie posledných 3 rokov od vyhlásenia VO, uchádzač v zozname referencií uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. V zozname ako aj v referenciách, resp. potvrdeniach je potrebné uviesť: obchodné meno alebo názov, sídlo a identifikačné číslo odberateľa, názov zákazky a ak z názvu nie je zrejmý predmet, aj stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy, cenu v EUR bez DPH, lehotu poskytovania (začatie a ukončenie mesiac, rok), meno kontaktnej osoby odberateľa pre overenie informácií s jej telefonickým kontaktom a e-mailovou adresou, zhodnotenie poskytovania služieb podľa obchodných podmienok. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na Euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. § 34 ods. 1 písm. g) ZVO: Uchádzač musí preukázať, že na plnenie predmetu zákazky má k dispozícii kvalifikovanú osobu (ďalej ako zodpovednú osobu) určenú na plnenie zmluvy spĺňajúcu stanovené požiadavky. Spôsobilosť zodpovednej osoby uchádzač preukáže predložením platného osvedčenia o vykonaní skúšky (odbornú spôsobilosť stavebný dozor) v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odborným zameraním v kategórii Inžinierske stavby - Podkategória dopravné stavby. Verejný obstarávateľ bude akceptovať ekvivalent osvedčenia odbornej spôsobilosti osôb na výkon stavebného dozoru vydaného príslušnými orgánmi iných štátov, s potvrdením o zápise uchádzača o hosťovaní do registra hosťujúcich odborne spôsobilých osôb na výkon činnosti stavebného dozoru v Slovenskej republike regulačným orgánom na území Slovenskej republiky, Slovenská komora stavebných inžinierov (SKSI), oprávnenou uznávať odborné kvalifikácie na výkon činnosti stavebného dozoru (SD) a overovať splnenie všetkých potrebných podmienok na účely dočasného a príležitostného poskytovania týchto činností v Slovenskej republike. Uchádzač predloží overenú kópiu osvedčenia zo Slovenskej komory stavebných inžinierov (SKSI) alebo výtlačok profilu odborníka z webovej stránky SKSI alebo link-odkaz na web. stránku SKSI na profil odborníka. OPRAVA DÁTUMU Miesto, kde má byť dátum upravený: IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 06.03.2023 09:00 Má byť: 15.03.2023 09:00 OPRAVA DÁTUMU Miesto, kde má byť dátum upravený: IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 06.03.2023 09:30 Má byť: 15.03.2023 09:30 OPRAVA TEXTU Miesto, kde má byť text upravený: III.2.2) Podmienky vykonania zákazky Namiesto: oprávnenie VSD na Inžinierske stavby, Podkategória 21 Dopravné stavby a 22 Mosty, tunely Má byť: oprávnenie VSD na Inžinierske stavby, Podkategória dopravné stavby
11692 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 58/2023
V oznámení 05027-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Trenčiansky samosprávny kraj, K dolnej stanici 7282/20A, 911 01 Trenčín zverejnenom vo VVO č. 026/2023 zo dňa 06.02.2023 boli nesprávne zverejnené údaje III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt plnenia a odberateľov, dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní. Ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12 ZVO, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača o ich uskutočnení doplnené dokladom preukazujúcim ich uskutočnenie. ... Má byť: Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt plnenia a odberateľov, dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona. ... III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: ...Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Za poskytnuté služby rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať služby stavebného dozoru pri výstavbe, oprave alebo rekonštrukcii inžinierskych stavieb, ktorých celková cena uskutočnených stavebných prác kumulatívne predstavuje hodnotu minimálne 2 500 000,00 EUR bez DPH. Uchádzač je povinný preukázať, že požadovaná minimálna výška zmluvnej ceny stavebných prác bola uskutočnená - realizovaná v rozhodnom období (predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO); V prípade, že uchádzač poskytoval služby stavebného dozoru ako člen konzorcia/združenia, je povinný uviesť svoj podiel v konzorciu/združení a objem stavebných prác zodpovedajúci podielu v konzorciu. V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj služby, ktorých poskytnutie presahuje stanovené obdobie posledných 3 rokov od vyhlásenia VO, uchádzač v zozname referencií uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. V zozname ako aj v referenciách, resp. potvrdeniach je potrebné uviesť: obchodné meno alebo názov, sídlo a identifikačné číslo odberateľa, názov zákazky a ak z názvu nie je zrejmý predmet, aj stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy, cenu v EUR bez DPH, lehotu poskytovania (začatie a ukončenie mesiac, rok), meno kontaktnej osoby odberateľa pre overenie informácií s jej telefonickým kontaktom a e-mailovou adresou, zhodnotenie poskytovania služieb podľa obchodných podmienok. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na Euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. ... Má byť: ...Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods. 1 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Za poskytnuté služby rovnakého alebo podobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať služby stavebného dozoru pri výstavbe, oprave alebo rekonštrukcii inžinierskych stavieb, ktorých celková cena uskutočnených stavebných prác kumulatívne predstavuje hodnotu minimálne 2 500 000,00 EUR bez DPH. Uchádzač je povinný preukázať, že požadovaná minimálna výška zmluvnej ceny stavebných prác bola uskutočnená - realizovaná v rozhodnom období (predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO); V prípade, že uchádzač poskytoval služby stavebného dozoru ako člen konzorcia/združenia, je povinný uviesť svoj podiel v konzorciu/združení a objem stavebných prác zodpovedajúci podielu v konzorciu. V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj služby, ktorých poskytnutie presahuje stanovené obdobie posledných 3 rokov od vyhlásenia VO, uchádzač v zozname referencií uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na Euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti. ... IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 15.03.2023 09:00 Má byť: 22.03.2023 09:00 IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 15.03.2023 09:30 Má byť: 22.03.2023 09:30

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité