Oznámenie 14965 - WYP

Obsah

14965 - WYP
Vestník č. 81/2023 - 24.04.2023

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK
HLAVIČKA FORMULÁRA
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk - Bežný postup pre podlimitné zákazky
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Ministerstvo obrany Slovenskej republiky
IČO: 30845572
Kutuzovova 8, 83247 Bratislava - mestská časť Nové Mesto
Slovensko
Kontaktná osoba: Ing. Lenka Adámková
Telefón: +421 960317642
Email: lenka.adamkova@mil.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): www.mod.gov.sk
Hlavná adresa(URL): www.mod.gov.sk
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/460151
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/460151
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Obrana
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov
Martin, kas. 4 čsb – zvýšenie EEB (b. č. 38) - R
Referenčné číslo: ÚpIA-EL3/18-5/2023
II.1.2) Hlavný kód CPV
45216200-6
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis
Predmetom investičnej akcie je rekonštrukcia budovy č. 38 v areáli kasární 4. čsb Martin, na par. č. 690/16, LV č. 52, k. ú. Záturčie. Pozemok je majetkovo a právne vysporiadaný vo vlastníctve SR a v správe Ministerstva obrany SR.
II.1.5) Celková predpokladaná hodnota
566 230,50 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
45321000-3
45421100-5
II.2.3) Miesto dodania
Kód NUTS
SK
SK031
Hlavné miesto dodania alebo plnenia
Areál kasární 4 čsb. Martin, na par. č. 690/16, LV č. 52, k. ú. Záturčie
II.2.4) Opis obstarávania
Predmetom investičnej akcie je rekonštrukcia budovy č. 38 v areáli kasární 4. čsb Martin podľa vypracovanej projektovej dokumentácie. Množstvo a rozsah stavebných prác je uvedený v projektovej dokumentácii, súťažných podkladoch a prílohách.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Predpokladaná hodnota
566 230,50 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky alebo rámcovej dohody
Trvanie v mesiacoch: 9
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:

a) nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista
právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe uchádzač preukáže výpisom z registra trestov nie starším ako 3 mesiace,

b) nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzač preukáže potvrdením zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne nie starším ako 3 mesiace,

c) nemá evidované daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu podľa osobitných predpisov v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzač preukáže potvrdením miestne príslušného daňového úradu a miestne príslušného colného úradu nie starším ako 3 mesiace,

d) nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu
zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku uchádzač
preukáže potvrdením príslušného súdu nie starším ako 3 mesiace,

e) je oprávnený uskutočňovať stavebné práce a poskytovať služby, ktoré sú predmetom zákazky uchádzač preukáže dokladom o oprávnení uskutočňovať stavebné práce a poskytovať služby,

f) nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzač preukáže čestným vyhlásením.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzačov finančné a ekonomické postavenie vo verejnom obstarávaní preukázať predložením nasledovných dokladov: podľa § 33 ods. 1 písm. a) ZVO vyjadrením banky, pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky, v ktorých má uchádzač otvorený účet.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač vyjadrením banky, pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky musí preukázať jeho schopnosť plniť
si finančné záväzky za obdobie posledných troch kalendárnych rokov (resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od
vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti); skutočnosť, že v určenom období nebol v nepovolenom debete; v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár a nemá blokáciu účtu v súvislosti s exekučným konaním. K vyjadreniu banky sa požaduje predložiť aj čestné vyhlásenie uchádzača, že má účty len v banke/bankách, od ktorých predložil vyjadrenie. Uvedený doklad nesmie byť starší ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzačov technickú alebo odbornú spôsobilosť vo verejnom obstarávaní preukázať predložením nasledovných dokladov:

1. podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom:

a)bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO dokladom je referencia, ak referencia nebola vyhotovená
podľa § 12 ZVO, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača o ich uskutočnení spolu s dokladom preukazujúcim ich uskutočnenie. Uchádzač je povinný v ponuke identifikovať referencie, ktoré sa ku dňu predloženia ponuky nachádzajú v evidencii referencií verejnej na stránke Úradu pre verejné obstarávanie a ktorými mieni preukázať splnenie podmienky účasti.
b)bola iná osoba ako verejný obstarávateľ podľa ZVO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.

2. podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácií osôb určených na
plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov.

3. podľa § 35 ZVO uchádzač predloží certifikát systému manažérstva kvality v predmete zákazky.

4. podľa § 35 ZVO uchádzač predloží certifikát systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.

5. podľa § 36 ZVO uchádzač predloží certifikát systému environmentálneho manažérstva.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K podmienke účasti podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO: uchádzač zoznamom uskutočnených stavebných prác musí preukázať, že v referenčnom období uskutočnil stavebné práce rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet tejto zákazky v kumulatívnej hodnote min. 550 000,- eur bez DPH. Za referenčné obdobie 5 rokov spätne odo dňa vyhlásenia verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania. Za stavebné práce rovnakého alebo obdobného charakteru bude verejný obstarávateľ akceptovať stavebné práce na pozemných stavbách.

K podmienke účasti podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO:
a)uchádzač predloží osvedčenie stavbyvedúceho podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a
autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, v rozsahu: stavbyvedúci pre pozemné stavby alebo ekvivalentným dokladom oprávňujúcim na poskytovanie daných služieb vydávaným v inom štáte ako SR.
b)uchádzač predloží oprávnenie na osobu kľúčového odborníka so zameraním na vykonávanie opráv elektrických
zariadení podľa § 16 zákona č. 124/2006 Z. z.. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a v zmysle prílohy č. 1, časť III., skupina B vyhlášky Ministerstva
práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 508/2009, ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie
bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a
ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené technické zariadenia v znení neskorších
predpisov, prípadne iný ekvivalentný doklad, ktorý oprávňuje na vykonávanie daných činností.

K podmienke účasti podľa podľa § 35 ZVO uchádzač predloží:
a) certifikát systému manažérstva kvality v predmete zákazky podľa normy EN ISO 9001. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému manažérstva kvality vydaný príslušným orgánom členského štátu. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva kvality predložené uchádzačom, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia na zabezpečenie manažérstva kvality sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva kvality, ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách.
b) certifikát systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa normy ISO 45001. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát aj certifikát vydaný príslušným orgánom členského štátu. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách.

K podmienke účasti podľa podľa § 36 ZVO uchádzač predloží certifikát systému environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001 alebo preukáže, že je registrovaný v Schéme pre environmentálne manažérstvo a audit (EMAS). Uchádzač môže využiť schému Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému environmentálneho manažérstva vydaný príslušným orgánom členského štátu. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho manažérstva alebo príslušnej normy environmentálneho manažérstva, ak uchádzač objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 16.05.2023 08:00
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 31.12.2023
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 16.05.2023 09:00
Miesto: Otváraním elektronických ponúk sa rozumie ich on-line sprístupnenie v IS EVO komisiou ma vyhodnotenie ponúk verejného obstarávateľa (ďalej len komisia) všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Komisia prostredníctvom funkcionality IS EVO sprístupní všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku informácie o počte predložených ponúk a návrhy na plnenie kritérií, ktoré sa dajú vyjadriť číslom všetkých ponúk predložených v lehote na predkladanie ponúk.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Celá komunikácia vo verejnom obstarávaní medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi (vrátane
vysvetľovania súťažných podkladov) sa bude uskutočňovať prostredníctvom elektronického informačného systému pre elektronické verejné obstarávanie (ďalej len IS EVO) ktorého správcom je Úrad vlády Slovenskej republiky (ďalej len Úrad vlády SR) s využitím všetkých jeho funkcionalít. IS EVO je dostupný bezplatne na adrese:
https://www.uvo.gov.sk/portal-systemu-evo-5f5.html. Ďalšie informácie ku komunikácii sú uvedené v bode 9 oddielu A.1 "Pokyny pre uchádzačov" súťažných podkladov. V prípade potreby môžu záujemcovia/uchádzači požiadať o technickú pomoc pri používaní IS EVO Úrad vlády SR na emailovej adrese helpdesku: eplatforma@vlada.gov.sk alebo telefonicky na čísle: + 421 2 209 25 100.

Obhliadka miesta plnenia predmetu zákazky je doporučená. Bližšie informácie k obhliadke sú uvedené v bode 12 oddielu A.1 "Pokyny pre uchádzačov" súťažných podkladov.

Verejný obstarávateľ požaduje viazanosť ponúk zabezpečiť zábezpekou podľa § 112 ods. 14 vo väzbe na § 46 ZVO.
Zábezpeka ponúk je stanovená vo výške 10 000,- EUR. Ďalšie podmienky týkajúce sa zábezpeky sú uvedené v bode 16 oddielu A.1 "Pokyny pre uchádzačov" súťažných podkladov.

Verejný obstarávateľ sa súladne s § 112 ods. 7 písm. b) ZVO rozhodol, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk určených vo výzve na predkladanie ponúk a na základe pravidiel ich uplatnenia určených v oddiele A.3 "Kritériá na vyhodnotenie ponúk a pravidlá ich uplatnenia" súťažných podkladov (tzv. super reverz).

Ďalšie informácie k podmienkam účasti:
Ak bola hodnota stavebných prác vyjadrená v inej mene ako EUR, uchádzač prepočíta túto hodnotu na EUR kurzom
Európskej centrálnej banky (ECB) platným ku dňu uzavretia predmetnej zmluvy. V prípade, ak v daný deň nebol
stanovený kurz ECB, prepočítava sa hodnota na eurá kurzom ECB platným v najbližší nasledujúci deň ku dňu uzavretia predmetnej zmluvy, kedy bol tento kurz ECB stanovený.

V prípade, ak uchádzač preukazuje splnenie danej podmienky účasti zákazkou, ktorej realizácia presahuje stanovené referenčné obdobie, t. j. uskutočnenie stavebných prác začalo pred viac ako piatimi rokmi od vyhlásenia tohto verejného obstarávania, alebo nebolo skončené do vyhlásenia tohto verejného obstarávania, uchádzač v zozname stavebných prác uvedie zvlášť rozpočtový náklad iba za tú časť plnenia, ktoré bolo poskytnuté v požadovanom referenčnom období. V prípade, ak stavebné práce realizoval uchádzač ako člen združenia alebo ako subdodávateľ, v zozname stavebných prác vyčísli a započíta iba finančný objem plnenia realizovaný ním samotným.

Upozornenie: Verejný obstarávateľ je podľa § 40 ods. 5 písm. a) ZVO povinný pri vyhodnotení splnenia podmienok
účasti uchádzačov, ktoré sa týkajú technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO zohľadniť referencie uchádzačov uvedené v evidencii referencií podľa § 12 ZVO, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval.

Doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti môžu uchádzači predbežne nahradiť podľa § 114 ods. 1 ZVO aj
Jednotným európskym dokumentom (JED) alebo čestným vyhlásením. Ďalšie podrobnosti a informácie týkajúce sa k JED a čestnému vyhláseniu sú uvedené v oddiele A.2 "Podmienky účasti" súťažných podkladov.

Ďalšie informácie k preukazovaniu splnenia podmienok účasti sú uvedené v oddiele A.2 "Podmienky účasti" súťažných podkladov.

Skratkou "ZVO" za rozumie zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Vzhľadom na podmienky účasti a podmienky plnenia zmluvy je predmetné obstarávanie zelené.
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
20.04.2023

Redakčné opravy

17869 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 95/2023
V oznámení 14965-WYP verejného obstarávateľa/obstarávateľa Ministerstvo obrany Slovenskej republiky, Kutuzovova 8, 832 47 Bratislava - mestská časť Nové Mesto zverejnenom vo VVO č. 081/2023 zo dňa 24.04.2023 boli nesprávne zverejnené údaje IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk Namiesto: 16.05.2023 08:00 Má byť: 19.05.2023 08:00 IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 16.05.2023 09:00 Má byť: 19.05.2023 09:00

Profil Obstarávateľa


Dôležité