III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Uchádzač (ďalej len "U") musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 32 ods. 1 ZVO.
Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2, ods. 4, ods. 5, § 152 ods. 1 ZVO (zápis do zoznamu hospodárskych subjektov) alebo § 152 ods. 3 ZVO.
Zápis do zoznamu hospodárskych subjektov (ďalej len ZHS) je účinný voči každému verejnému obstarávateľovi (ďalej len VO) a údaje v ňom uvedené nie je potrebné v postupoch verejného obstarávania overovať. VO pri vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti osobného postavenia overí zapísanie hospodárskeho subjektu v ZHS, ak U nepredložil doklady podľa § 32 ods. 2, 4 a 5 ZVO alebo iný rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise podľa § 152 ods. 3 ZVO.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 ZVO - za každého člena skupiny osobitne a podmienku účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) ZVO preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
U preukáže osobné postavenie podľa § 32 ZVO za každú inú osobu podľa § 33 ods. 2 ZVO a podľa § 34 ods. 3 ZVO.
VO podľa § 32 ods. 3 ZVO overuje údaje týkajúce sa podmienok účasti podľa § 32 ods. 2 ZVO cez informačné systémy verejnej správy podľa osobitného predpisu - portál oversi.gov.sk. V súčasnosti má prístup k dokladom podľa § 32 ods. 1 písm. a), b), c), d), e) ZVO. Ak U nepredloží doklad podľa § 32 ods. 2 písm. a) ZVO, je povinný na účely preukázania podmienky podľa ods. 1 písm. a) poskytnúť verejnému obstarávateľovi údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Ostatné doklady U predloží v ponuke.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
1) Doklad podľa § 33 ods. 1 písm. a) ZVO
Vyjadrenia banky alebo pobočky zahraničnej banky
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
ADD1)
VO požaduje predloženie vyjadrenia alebo ekvivalentného dokladu od banky/bánk alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (banka) nie staršie ako 3 mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk, v ktorej má U vedený účet, ktoré musí obsahovať:
-informáciu o schopnosti U plniť finančné záväzky,
-informáciu o tom, že U nie je v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár a že jeho bežný účet nie je predmetom exekúcie.
K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ekvivalentným dokladu/dokladom U zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/podpísané štatutárnym orgánom U, že nemá vedené účty ani záväzky v inej/iných banke/bankách ako tej/tých, od ktorej/ ktorých predložil vyššie uvedené potvrdenie/potvrdenia, resp. ich ekvivalentné doklady.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
1) Doklad podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO
Zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o VO.
2) Doklad podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo koncesnej zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
ADD1)
U predloží zoznam dodávok tovaru/ poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za posledných 5 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania v min. súhrnnej výške 350.000 eur. Za poskytnutie služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky sa považuje poskytovanie služieb spojených so zabezpečovaním leteniek.
U v zozname dodávok tovaru/ poskytnutých služieb uvedie:
1.Min 1 zmluvu/ plnenie v min. v objeme 200.000 eur.
U môže vyššie uvedené zmluvy/požiadavky preukázať jednou zmluvou alebo kombináciou viacerých zmlúv.
VO požaduje, aby zoznam obsahoval min:
názov a sídlo odberateľa,
kontaktné údaje odberateľa, kde je možné uvedené informácie overiť (meno a priezvisko, tel. č., e-mail dobrovoľný údaj),
názov zmluvy,
predmet poskytnutej služby (opis predmetu poskytnutej služby),
doba poskytnutia od - do (mesiac/ rok),
finančný podiel na poskytnutí služieb,
cena poskytnutej služby v eur celkom za požadované obdobie.
V prípade, ak U predkladá/uvádza zmluvu, kt. realizácia presahuje stanovené obdobie rokov, tzn. poskytovanie služby (zmluvy) začalo pred 5 rokmi, alebo nebolo skončené do vyhlásenia ver. obstarávania (rozhodné obdobie), U v zozname uvedie zvlášť rozpočtový náklad iba za tú časť poskytnutia služby, ktorá bola realizovaná v rozhodnom období.
V prípade, ak poskytnutie služby realizoval U ako člen združenia alebo ako subdodávateľ, vyčísli a započíta iba finančný objem, realizovaný ním samotným.
Verejný obstarávateľ so zreteľom na § 34 ods. 2 ZVO ako aj vzhľadom na pandémiu COVID-19, trvajúcu od roku 2020, predĺžil oprávnené obdobie referencií z 3 na 5 rokov pre rozšírenie hospodárskej súťaže, a to so zohľadnením stavu na relevantnom trhu. Vzhľadom na situáciu na relevantnom trhu sa prostredníctvom predĺženia oprávneného obdobia z 3 na 5 rokov zabezpečí, aby sa tejto zákazky mohli zúčastniť aj subjekty, ktoré síce v posledných 3 rokoch nerealizovali plnenie rovnakého alebo obdobného charakteru ako je tento predmet zákazky v požadovanom rozsahu, ale majú relevantné skúsenosti v rámci predĺženého oprávneného obdobia (tzn. za predchádzajúcich 5 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania).
ADD2)
Verejný obstarávateľ požaduje, aby U predložil zoznam osôb určených na poskytnutie služieb, v minimálnom počte dvoch (2) osôb, z toho:
Jedna (1) musí pôsobiť vo vedúcej pozícii (manažér) minimálne 2 roky praxe v riadiacej funkcii.
Jedna (1) osoba v pozícii prevádzkového pracovníka.
Tieto osoby budú zodpovedné za rezerváciu a vystavovanie leteniek v medzinárodnom rezervačnom systéme (ako napr. v systémoch Amadeus alebo Galileo, resp. ich ekvivalent) a musia mať ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou a minimálne 1 rok praxe v minimálne v jednom medzinárodnom rezervačnom systéme (ďalej len "MRS").
Požiadavky na odbornú prax a odbornú kvalifikáciu jednotlivých osôb U preukáže predložením:
- profesijných životopisov alebo ekvivalentných dokladov,
- dokladov/ potvrdení alebo ekvivalentných dokladov o ukončení štúdia na strednej škole s maturitou.
Uchádzač predloží za každú osobu profesijný životopis alebo ekvivalentný doklad podpísaný touto osobou, ktorý bude obsahovať nasledovné informácie:
a) meno a priezvisko osoby,
b) ukončené stredoškolské vzdelanie s maturitou,
c) súčasná pracovná pozícia,
d) prehľad profesijnej praxe vzťahujúcej sa k plneniu predmetu zákazky - história zamestnania osoby vo vzťahu k predmetu zákazky (zamestnávateľ/odberateľ, trvanie pracovného pomeru rok a mesiac od do, pozícia, ktorú osoba zastávala, náplň práce, kontaktná osoba zamestnávateľa/odberateľa - tel., email (dobrovoľný údaj)),
e) vlastnoručný podpis.
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2)
Podmienky vykonania zákazky:
Úspešný uchádzač v rámci poskytnutia riadnej súčinnosti predloží:
- zmluvu s poskytovateľom medzinárodného rezervačného systému (ďalej len MRS). Úspešný uchádzač pred podpisom rámcovej dohody na vyzvanie verejného obstarávateľa a v lehote určenej verejným obstarávateľom predloží zmluvu s poskytovateľom MRS ako originál/ úradne osvedčenú kópiu, ktorá bude platná a účinná počas celého trvania rámcovej dohody.
- dôkaz o zápise v registri partnerov verejného sektora (RPVS), dôkaz o zápise v RPVS pre každého subdodávateľa uchádzača (ak sa uplatňuje a v prípade, ak sú splnené podmienky podľa § 2 zákona č. 315/2016 Z. z).
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky