II.1)
ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov
Stavebný dozor na stavbe „Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy“. Časť A.1 Poprad Tatry (mimo) – Vydrník“
Referenčné číslo: 35634/2022/O220
II.1.2)
Hlavný kód CPV
71521000-6
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis
Predmetom zákazky je poskytnutie služieb: Stavebný dozor na stavbe "Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) - Vydrník".
Súčasťou Zmluvy o dielo sú aj opcie na:
- UČS 12 ŽST POPRAD TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
9 222 438,58
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.2)
Dodatočné kódy CPV
71541000-2
II.2.3)
Miesto vykonania
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Traťový úsek Poprad Tatry (mimo) - Vydrník (vrátane)
Kraj: Košický, Prešovský
Okres: Spišská Nová Ves, Poprad
II.2.4)
Opis obstarávania
1. Predmetom zákazky je poskytnutie služieb: Stavebný dozor na stavbe "Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy. Časť: A.1 Poprad Tatry (mimo) - Vydrník" podľa Zmluvy a v súlade so Zmluvou o dielo. Zmluvu o dielo tvoria obchodné podmienky obstarávateľa a všeobecné zmluvné podmienky Zmluvy: Zmluvné podmienky na výstavbu" pre stavebné a inžinierske diela projektované objednávateľom ("Červená kniha"), prvé vydanie 1999, vydané Medzinárodnou federáciou konzultačných inžinierov (FIDIC), preložené Slovenskou asociáciou konzultačných inžinierov - SACE (slovenský preklad 2008).
3.Účelom stavby je modernizácia železničnej infraštruktúry v úseku Poprad Tatry (mimo) - Vydrník (vrátane). Prestavba existujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zlepšenia jej technického vybavenia a použiteľnosti a to zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov. Stavba musí spĺňať po realizácii požiadavky v zmysle zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, vyhlášky MDPT SR č. 350/2010 Z. z. o stavebnom a technickom poriadku dráh, platných STN noriem, EN noriem a platných predpisov ŽSR.
Súčasťou Zmluvy o dielo sú aj opcie na:
- UČS 12 ŽST POPRAD TATRY, rozšírenie I/66 v Poprade
- UČS 17 ŽST POPRAD-TATRY - nový železničný most
4. Poskytnutie služby sa bude zabezpečovať prostredníctvom kľúčových expertov a expertov/odborníkov. Poskytnúť službu je možné iba na základe oprávnenia napr. osvedčenie o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavebný dozor podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov (oprávnenie splnomocňujúce vykonávať vybrané činnosti vo výstavbe podľa § 45 zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov), napr. oprávnenie na výkon činnosti pre autorizovaného geodeta podľa zákona č. 216/1995 Z. z. o Komore geodetov a kartografov v znení neskorších predpisov, alebo podľa zákona č. 487/2021 Z. z. o Komore geodetov a kartografov v znení neskorších predpisov, napr. certifikát Asociácie stavebných cenárov pre rozpočtára a pod. Poskytovať službu je možné aj na základe iných oprávnení v súlade so zákonom č. 422/2015 Z. z. o uznávaní o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
5.Kľúčoví experti a experti/odborníci musia byť schopní komunikovať v štátnom jazyku, t.j. v slovenskom jazyku, resp. musia mať zabezpečeného tlmočníka na preklad do slovenského jazyka. Všetky náklady spojené s tlmočením a prekladaním do štátneho jazyka, t.j. do slovenského jazyka znáša úspešný uchádzač.
6. Obstarávateľom je dané:
- počet kľúčových expertov a ich funkcia/špecializácia,
- minimálny počet expertov/odborníkov a ich funkcia/špecializácia.
7. Poskytnutie služieb sa bude zabezpečovať prostredníctvom tímu odborných pracovníkov zloženého z:
- Vedúci stavebného dozoru (kľúčový expert 1) (požaduje sa 1 osoba);
- Zástupca vedúceho stavebného dozoru (kľúčový expert 2) (požaduje sa 1 osoba);
- Stavebný dozor 1 - elektrická trakcia a energetika v doprave (požaduje sa min.1 osoba);
- Stavebný dozor 2 - železničný zvršok a spodok (požaduje sa min. 1 osoba);
- Stavebný dozor 3 - mosty (požadujú sa 2 osoby);
- Stavebný dozor 4 - zabezpečovacia riadiaca a triediaca technika a telekomunikačná technika v železničnej doprave (požaduje sa min. 1 osoba);
- Stavebný dozor 5 - tunely (požaduje sa min. 1 osoba);
- Autorizovaný geodet (požaduje sa min. 1 osoba);
- Pracovník zodpovedný za BOZP (požaduje sa min. 1 osoba);
- Kontrolór kvality (požaduje sa min. 1 osoba);
- Environmentálny expert (požaduje sa min.1 osoba);
- Rozpočtár (požaduje sa min.1 osoba);
- Expert na výluky (požaduje sa min. 1 osoba);
- Geotechnický dozor (požaduje sa min. 1 osoba);
- Expert na harmonogram prác (požaduje sa min. 1 osoba).
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
9 222 438,58
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Trvanie v dňoch: 1274
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Nie
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.11)
Informácie o opciách
Opis opcií:
Opcia č. 1 - UČS 12 ŽST POPRAD-TATRY, rozšírenie cesty I/66 v Poprade
V súvisiacej stavbe "Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy", UČS 12 ŽST POPRAD-TATRY je riešená rekonštrukcia existujúcich železničných mostov v žkm 196,736 nad Štefánikovou ulicou v Poprade / cestou I/66 (pôvodné označenie I/67). V nadväznosti na nové šírkové usporiadanie pod modernizovaným mostom bola v stanovenom rozsahu v tejto časti stavby rekonštruovaná cesta I/66 na štvorpruhovú komunikáciu funkčnej triedy B1 kategórie MZ 16.5/60 (odvod. MZ 25.0/60). Samotná úprava cesty zahŕňala výstavbu štvorpruhovej komunikácie, autobusovej zastávky na samostatných pruhoch a súbežné chodníky.
Časť stavby Rozšírenie cesty I/66 v Poprade rieši návrh úpravy cesty I/66 na štvorpruhovú komunikáciu v rozsahu od križovatky Štefánikova Športová po križovatku Štefánikova Levočská. Samotným rozšírením sa tak plnohodnotne odstráni zúženie tesne za železničným mostom v smere do centra mesta Poprad.
Jestvujúca cesta I/66 je v danom úseku popod železničný most dvojpruhová. Pred a za železničným mostom sa rozširuje do štvorpruhovej. Voľná výška pod mostom je 5,0 m.
Cieľom je rozšírenie cesty I/66 v celom rozsahu na štvorpruhovú komunikáciu kvôli plynulému a bezpečnému prejazdu intravilánom mesta s bezkolíznym odbočením na priľahlé komunikácie. Vhodné situovanie autobusových zastávok, priamych a odbočovacích jazdných pruhov sprehľadní dopravnú situáciu a zvýši bezpečnosť chodcov.
Opcia č. 2 - UČS 17 ŽST Poprad-Tatry, nový železničný most
Stavba "Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) - Krompachy, časť A.1 Poprad Tatry (mimo) - Vydrník" riešila v UČS 11 traťový úsek Hozelec Poprad na základe požiadavky mesta Poprad vybudovanie železničného mostu nad výhľadovou miestnou komunikáciou (SO 11-33-03 Železničný most v žkm 195,104 nad výhľadovou MK v Poprade + SO 11-33-05 Mostné provizóriá pre železničný most v žkm 195,104 (km 196,780). Z dôvodu pripravovaného rozvoja územia v tesnej blízkosti železničnej stanice (ŽST) Poprad-Tatry mesto Poprad a ŽSR po vzájomnej dohode zmenili rozsah riešenia projektovej dokumentácie nasledovne:
zo stavby A.1 modernizácie sa z UČS 11 vypustili SO 11-33-03 a SO 11-33-05,
nová časť dokumentácie rieši, namiesto mostu na okraji mesta Poprad, prebudovanie existujúceho mosta na košickom zhlaví v ŽST Poprad-Tatry tak, aby svojimi parametrami umožnil vybudovanie výhľadovej komunikáciu kategórie MZ 8,5/50, ktorá popod koľajisko ŽST spojí centrum mesta s novým rozvojom v území.
Cieľom je prebudovanie existujúceho mosta na košickom zhlaví v ŽST Poprad-Tatry tak, aby svojimi parametrami umožnil vybudovanie výhľadovej komunikáciu kategórie MZ 8,5/50, ktorá popod koľajisko ŽST spojí centrum mesta s novým rozvojom v území za železničnou stanicou.
Technické riešenie prestavby je koordinované s návrhom modernizácie košického zhlavia ŽST Poprad-Tatry v UČS 12 ŽST Poprad-Tatry a plánom organizácie výstavby navrhnutým pre realizáciu stavby A.1 v úseku Vydrník (vrátane) Poprad-Tatry.
Samostatné budovanie mostu mimo plánovaných modernizačných prác nie je technicky riešené a vyžiadalo by si výrazné navýšenie investičných prostriedkov.
II.2.13)
Informácie o fondoch EÚ
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo:
Plán obnovy a odolnosti
II.2.14)
Doplňujúce informácie
Obstarávateľ nebude organizovať obhliadku miesta poskytnutia služby, resp. uskutočnenia stavebných prác.