III.1.
Podmienky týkajúce sa zmluvy
III.1.1.
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponuky sa požaduje vo výške 70 000 EUR. Spôsob a podmienky zloženia zábezpeky sú stanovené podľa zák. c. 25/2006 Z. z. a podrobne rozpísané v súťažných podkladoch.
III.1.2.
Hlavné podmienky financovania a platobné dojednania alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa riadia
Predmet zákazky sa bude financovať z prostriedkov Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR - ROP – prioritná os 2 - infraštruktúra sociálnych služieb, sociálnoprávnej ochrany a sociálnej kurately. Verejný obstarávateľ neposkytne na plnenie predmetu zmluvy preddavok. Platby sa budú realizovať bezhotovostným stykom na základe vystavených faktúr. Lehota splatnosti faktúr je min. 90 dní.
III.1.3.
Právne vzťahy vyžadované od skupiny dodávateľov, s ktorou sa uzatvorí zmluva
Ak bude skupina dodávateľov úspešným uchádzačom, musí vytvoriť právny vzťah z dôvodu riadneho plnenia zmluvy.
III.1.4.
Ďalšie osobitné podmienky, ktorým podlieha plnenie zmluvy
Áno
Ak áno, opis osobitných podmienok:
Výsledkom tohto verejného obstarávania bude zmluva o dielo na realizáciu predmetnej zákazky (ďalej len ZoD). Verejný obstarávateľ má schválený nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ a podpísanú zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na realizáciu predmetu tejto zákazky. Verejný obstarávateľ s úspešným uchádzačom uzatvorí ZoD v rámci lehoty viazanosti ponúk po doručení oznámenia o schválení tohto postupu verejného obstarávania zo strany príslušného schvaľujúceho orgánu poskytovateľa pomoci. Predmet zákazky sa bude financovať z vlastných zdrojov a zo štrukturálnych fondov. Verejný obstarávateľ neposkytuje preddavky. Maximálna lehota splatnosti faktúr bude 90 dní odo dna doručenia faktúr objednávateľovi. Uchádzač musí v návrhu ZoD uviesť, že strpí výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodávaným tovarom, prácami a službami kedykoľvek počas platnosti a účinnosti Zmluvy o poskytnutie nenávratného finančného príspevku/finančného príspevku medzi príslušným riadiacim orgánom a verejným obstarávateľom/konečným prijímateľom pomoci a oprávneným osobám poskytne všetku potrebnú súčinnosť.
III.2.
Podmienky účasti
III.2.1.
Osobné postavenie uchádzačov a záujemcov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijného alebo obchodného registra
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. a) až f) uchádzač preukáže dokladmi podľa § 26 ods. 2 písm. a) až e), resp. podľa §26 ods. 4 a 5 zák. č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (Zákon), resp. podľa § 128 ods. 1. Zákona. Porušenie povinností podľa § 26 ods. 1 písm. g) Zákona preukazuje osoba povinná. Odôvodnenie primeranosti požiadavky: Má sa zato, že záujemca/uchádzač musí spĺňať požiadavky týkajúce sa osobného postavenia.
III.2.2.
Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: A1) § 27 ods. 1 písm. a) - vyjadrenie banky (bánk) alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky, v originálnom vyhotovení alebo úradne osvedčená fotokópia tohto dokumentu nie staršieho ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk A2) § 27 ods. 1, písm. c) Záujemca predloží výkaz ziskov a strát alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch za posledný uzavretý hospodárky rok, ako fotokópiu potvrdenú miestne príslušným správcom dane alebo audítorom alebo úradne osvedčené kópie týchto originálov, pričom záujemca farebne zvýrazní obrat. A3) § 27 ods. 1, písm. d) -podmienkou účasti záujemcu je minimálna výška obratu za posledný uzavretý hospodársky rok min. vo výške 1 mil. EUR alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene prepočítaný podľa kurzu inej meny k EUR, ktorý bol zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku. Záujemca túto podmienku o výške obratu preukazuje na samostatnom liste čestným vyhlásením podpísaným štatutárnym zástupcom. Odôvodnenie primeranosti požiadavky: verejný obstarávateľ skúma schopnosti uchádzača plniť si finančné záväzky voči finančným inštitúciám z čoho sa bude dať usúdiť v prípade pôžičiek serióznosť uchádzača plniť si finančné záväzky, alebo finančná stabilita. Potreba vyplýva zo spôsobu financovania predmetu zákazky zo strany kupujúceho, kedy uchádzač musí mat vlastné zdroje alebo schopnosť získať finančné krytie na dodávku predmetu zákazky, ktorý bude uhradený až po splnení predmetu zákazky bez finančných preddavkov.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
A3) - Splnenie podmienky, že záujemca dosiahol za posledný uzavretý hospodársky rok celkový obrat / u fyzickej osoby príjmy vo výške 1 mil. EUR bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene prepočítaný podľa kurzu inej meny k EUR, ktorý bol zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku.
III.2.3.
Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
B1) § 28, ods.1, písm. b) zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky s minimálnym rozpočtovým nákladom 1 400 000 ,- EUR bez DPH na jednu stavbu uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov, t.j. v rokoch 2007, 2008, 2009, 2010 a 2011 doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. Ak bol odberateľom verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení poskytne tento verejný obstarávateľ. Ak bol odberateľom iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ, ak to nie je možné vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení. Prepočet meny SKK na euro v roku 2007 a 2008 sa vykoná podľa konverzného kurzu (30,126 SKK za euro); pri zahraničných uchádzačoch bude prepočet ich národnej meny na euro vykonaný podľa posledných kurzových lístkov ECB v príslušnom roku. Za stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru predmetu zákazky sa považujú pozemné stavebné práce / cestné stavby. Odôvodnenie primeranosti požiadavky: zoznam uskutočnených stavebných prác - je pre verejného obstarávateľa potrebný na preukázanie skúseností uchádzača a vypovedajú o obchodných vzťahoch, ktoré sú ovplyvňované požiadavkami a potrebami zmluvných strán. B2) § 28 ods.1 písm. c) Technický orgán garant riadenia realizácie predmetu zákazky certifikovaný projektový manažér, bez ohľadu na jeho právny vzťah k záujemcovi/ uchádzačovi ktorého odborná spôsobilosť bude preukázaná predložením: 1. fotokópie dokladu na základe medzinárodne uznávaných štandardov z oblasti projektového riadenia akými sú napr. IPMA, PMl, PRINCE2, alebo ekvivalenty vydané a akceptované na území EU a EHS a 2. Písomná zmluva medzi grantom a uchádzačom v zmysle § 28 ods.2 Zákona o verejnom obstarávaní s vykonaním činnosti pre zákazku, ktorá je predmetom tohto verejného obstarávania. Odôvodnenie primeranosti požiadavky: technický orgán (garanti riadenia realizácie predmetu zákazky certifikovaní projektoví manažéri) - je pre verejného obstarávateľa potrebný na preukázanie schopnosti kvalifikovane riadiť realizáciu predmetu zákazky, ktorá je ovplyvňovaná požiadavkami a potrebami rozsahu a náročnosti zákazky. Konečným cieľom verejného obstarávania je riadne uskutočnenie zákazky, a to po stránke: kvalitatívnej, časovej, finančnej aj vecnej. Verejný obstarávateľ v danom prípade zvolil medzinárodne uznávané certifikáty, a to certifikáty uznávané nielen v rámci EHS ale celosvetovo. Požiadavka riadneho realizovania predmetu zákazky sa obzvlášť dôležitou stáva v prípade, ak verejný obstarávateľ obec s limitovanými prostriedkami a možnosťami realizuje zákazku spolufinancovanú zo štrukturálnych fondov (ďalej len ŠF). V našom prípade, tak ako sme aj uviedli v bode III.1.2. oznámenia o vyhlásení VO, predmet zákazky sa bude financovať z prostriedkov ROP a z vlastných zdrojov. Podľa našich vlastných skúseností s projektmi realizovaných zo ŠF, obrovským problémom projektov spolufinancovaných zo ŠF je skutočnosť, že úspešný uchádzač často realizuje zákazku bez ohľadu na špecifiká a komplikovanosť podmienok poskytovania ŠF. Spomínané vyplýva predovšetkým zo skutočnosti, že realizátori uvedených zákaziek k ich realizácii a riadeniu pristupujú čisto technokraticky, a to čisto z pohľadu stavbyvedúceho, nezohľadňujúc potrebu komplexného prístupu k riadeniu zákazky. Verejný obstarávateľ má v pláne vykonávať implementáciu projektu po administratívnej stránke vo vzťahu k riadiacemu orgánu prostredníctvom samostatne vybraných expertov (pozor zmyslom činnosti uvedených expertov nie je samotné riadenie stavebných prác ale len administrovanie postupu ich realizácie vo vzťahu k poskytovateľovi nenávratného finančného príspevku (ďalej len NFP) a riadna realizácia implementácie projektu nie je možná bez náležitej spolupráce s realizátorom stavebných prác) a zmyslom našej požiadavky vyjadrenej vo vyhlásení verejného obstarávania je dosiahnuť efektívnu spoluprácu medzi uvedenými expertmi a realizátorom stavebných prác, tak aby zákazka bola realizovaná v prísnom súlade so schválenou žiadosťou o NFP a zmluvou o poskytnutí NFP. Súčasne je nutné si uvedomiť, že mnohokrát aj drobné nedostatky v časovej, kvalitatívnej, vecnej a finančnej stránke realizácie zákazky vedú ku kráteniu, alebo v hraničných prípadoch aj k povinnosti vrátiť, NFP. Vzhľadom na skutočnosť, že NFP poskytnuté na realizáciu zákazky predstavuje 95% celkového objemu prostriedkov na ňu, je celkom logické, že akékoľvek nezrovnalosti medzi pôvodne anticipovanou a v končenom dôsledku preplatenou výškou NFP by mali pre verejného obstarávateľa likvidačné následky. Podotýkame, že projekt sa bude realizovať na princípe predfinancovania. Máme za to, že stanovenie uvedenej podmienky účasti je primerané z pohľadu rozsahu a náročnosti uskutočnenia stavebných prác. Riadne riadenie stavebných prác zo strany dodávateľa stavebných prác bude pre uvedené obzvlášť dôležité.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
B1) Zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru predmetu zákazky musí obsahovať aspoň 3 zákazky s minimálnym rozpočtovým nákladom 1 400 000,- EUR bez DPH na jednu stavbu uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov, t.j. v rokoch 2007, 2008, 2009, 2010 a 2011 doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. B2) Minimálne 1 garant riadenia realizácie predmetu zákazky certifikovaný projektový manažér, bez ohľadu na jeho právny vzťah k záujemcovi/ uchádzačovi ktorého odborná spôsobilosť bude preukázaná predložením: 1. fotokópie dokladu na základe medzinárodne uznávaných štandardov z oblasti projektového riadenia, akými sú napr. IPMA, PMl, PRINCE2, alebo ekvivalenty vydané a akceptované na území EU a EHS a 2. Písomná zmluva medzi grantom a uchádzačom v zmysle § 28 ods.2 Zákona o verejnom obstarávaní s vykonaním činnosti pre zákazku, ktorá je predmetom tohto verejného obstarávania.