III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka je stanovená vo výške 3 500,00 EUR.
1. Zloženie finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa; Štátna pokladnica, č.účtu
7000071273/8180, var. symbol: IČO uchádzača alebo banková záruka. Podrobnosti sú uvedené v súťažných
podkladoch.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtu verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytuje
preddavok na financovanie predmetu zákazky. Lehota splatnosti faktúr je 21 kalendárnych dní od ich doručenia
objednávateľovi.
III.1.3)
Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Verejný obstarávateľ nepredpisuje úspešnému uchádzačovi akú právnu formu má vytvoriť na plnenie zmluvy.
V prípade, že skupina dodávateľov nebude mať právnu formu s právnou subjektivitou verejný obstarávateľ
vyžaduje, aby členovia skupiny zodpovedali spoločne a nerozdielne.
III.1.4)
Ďalšie osobitné podmienky
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam
Nie
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí splniť podmienky uvedené v § 26 ods. 1 zák. č. 25/2006 Z.z. a preukáže ich splnenie
predložením dokladov podľa § 26 ods. 2.
Uvedené doklady je možné nahradiť potvrdením o zapísaní do zoznamu podnikateľov v zmysle § 128 a § 133
zák. č. 25/2006 Z. z. . Doklad musí byť
platný a predložený v origináli alebo v notársky overenej kópii.
Ak doklady na splnenie podmienok účasti, týkajúcich sa osobného postavenia, predkladá skupina dodávateľov,
doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti osobného postavenia musí doložiť každý člen skupiny.
Ak uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky nedokáže doložiť doklady požadované v tejto časti,
lebo ich krajina jeho sídla nevydáva a krajina jeho sídla nevydáva ani rovnocenné doklady podľa § 26 ods. 2
zákona o verejnom obstarávaní, môže ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho
sídla.
Uchádzač so sídlom v členskom štáte inom ako Slovenská republika môže nahradiť čestné vyhlásenie podľa
predchádzajúceho odseku vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou
inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla
uchádzača, ak právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti :
Povinnosť takto požadovať preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia uchádzačov vyplýva
z obsahu § 26 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení neskorších predpisov, podľa ktorého sa verejného obstarávania môže zúčastniť len ten, kto spĺňa všetky
podmienky účasti, stanovené v § 26 zákona.
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.Vyjadrením banky, resp. bánk (ak má uchádzač zriadené účty vo viacerých bankách) alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti plniť finančné záväzky, v originálnom vyhotovení alebo v úradne overenej fotokópii. Minimálna požadovaná úroveň štandardov :
Vyjadrenie banky nesmie byť staršie ako 3 mesiace ku dňu predloženia ponuky. Vyjadrenie banky musí obsahovať :
•či uchádzač nebol za predchádzajúce dva roky 2010, 2011 v nepovolenom debete ; ak bol, uchádzač predloží zdôvodnenie, prečo sa tak stalo ;
•že v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
•že jeho bežný účet nebol predmetom exekúcie.
2.Uchádzač okrem vyjadrenia banky (bánk) alebo pobočky zahraničnej banky podľa bodu 1, predloží aj čestné vyhlásenie, že v iných bankách nemá zriadené účty; čestné vyhlásenie bude podpísané štatutárnym orgánom uchádzača. 3.Kópiou účtovnej závierky za roky 2010 a 2011 a kópiou daňového priznania za roky 2010, 2011, ktoré musí byť úradne overené príslušným daňovým úradom :
- osoba, ktorá vedie podvojné účtovníctvo, predloží z účtovnej závierky súvahu
a výkaz ziskov a strát za každý z požadovaných rokov,
-účtovná závierka osoby vedúcej jednoduché účtovníctvo musí obsahovať
výkaz príjmov a výdavkov a výkaz o majetku a záväzkoch za každý z požadovaných rokov.
3.1 Uchádzač predloží aj „Čestné vyhlásenie“, že kópia účtovnej závierky, ktorú predkladá verejnému obstarávateľovi je totožná s originálom predloženým správcovi dane. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté.
Odôvodnenie primeranosti hore uvedených podmienok účasti na preukázanie finančného a ekonomického postavenia vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba ich zahrnutia medzi podmienky účasti :
Verejný obstarávateľ si potrebuje overiť ekonomickú stabilitu uchádzača a jeho
schopnosť plniť si svoje finančné záväzky. Verejný obstarávateľ považuje za potrebné vzhľadom na rozsah predmetu zákazky a časový horizont poskytovania predmetnej služby požadovať doklady uvedené v predchádzajúcich bodoch 1. a 2.
Uchádzač musí v ponuke preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie predložením dôkazov, že v predchádzajúcom období bol z hľadiska svojho ekonomického a finančného postavenia schopný úspešne splniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, ktorá je požadovaná, resp. v súčasnom období je z hľadiska svojho ekonomického a finančného postavenia schopný riadne plniť takúto zákazku.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Je uvedená v bode III.2.2
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí v ponuke predložiť informácie a dokumenty, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť v zmysle § 28 zákona o verejnom obstarávaní. Preukáže ich predložením týchto dokladov : 1. zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky (2009, 20010, 2011) s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov ;
1.1 ak odberateľom bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
1.2 ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich dodaní.
Skutočnosť že nebolo možné získať potvrdenie od odberateľa, uchádzač doloží osobitným dôkazom, napr. odmietnutím odberateľa poskytnúť údaje, zánikom spoločnosti a pod. V tomto prípade však k čestnému vyhláseniu treba dokladovať faktúry, objednávky alebo obdobné dokumenty, ktoré svedčia o zrealizovaní predmetnej služby. Ak uchádzač predloží referencie čestným vyhlásením neodôvodnene, bude zo súťaže vylúčený.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov :
Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač splnenie minimálne požadovaného
štandardu preukázal predložením
1. Zoznamu poskytnutých služieb, spočívajúcich v zhotovení výstav, rôznych napr. divadelných scén a umeleckých dekorácií, ktoré uchádzač zrealizoval
za predchádzajúce tri (3) roky, t.j. 2009, 2010 a 2011.
V zozname poskytnutých služieb uchádzač uvedie najmä :
názov obchodného mena objednávateľa a adresu jeho sídla,
názov a obchodného mena zhotoviteľa a adresu jeho sídla, názov predmetu zmluvy,
celkovú zmluvnú cenu bez DPH , resp. vrátane DPH, termíny začatia a ukončenia prác,
miesta realizácie prác, kontaktnú osobu objednávateľa (meno, priezvisko, tel. č.), u ktorej si verejný obstarávateľ môže overiť uvedené údaje. Zoznam poskytnutých služieb bude doplnený
2. „Potvrdeniami, resp. referenciami za roky 2009, 2010 a 2011, podpísanými zmluvnými partnermi, viažuce sa k predmetu zákazky rovnakému, ako je v tejto verejnej súťaži alebo obdobnému. Za obdobný predmet považuje verejný obstarávateľ realizáciu, napr. divadelných a hudobných scén, resp. iných formátov, umeleckých dekorácií, kašírovaných predmetov vrátane výroby nábytku do výstav, resp. iných scén profesionálneho charakteru. Uchádzač predloží aspoň 6 referencií za zmluvy s predmetom rovnakým ako je predmet tejto súťaže (zhotovenie výstav), resp. obdobným predmetom za roky 2009, 2010 a 2011. Celková zmluvná cena, vyplývajúca z týchto 6 referencií, je minimálne 200 000,- EUR bez DPH. Za zmluvného partnera musí referenciu podpísať štatutárny orgán. V prípade, že referencia nebude podpísaná štatutárnym orgánom, verejný obstarávateľ ju nebude akceptovať.
Ak má uchádzač potvrdené referencie v inej mene ako EUR, potom súčasťou takejto referencie musí byť aj prepočet inej meny na menu EUR. Pre potreby prepočtu je platný kurz Európskej centrálnej banky k dátumu 14.12.2012. Tento prepočet vykoná uchádzač na samostatnom liste hneď, ako nasledujúca strana po strane, ktorou sa preukazujú referencie tak, že k sume v pôvodnej mene sa uvedie suma v EUR a platný kurz Európskej centrálnej banky.
Každá referencia musí obsahovať : - názov a sídla zmluvných strán, - typ zmluvy a dátum jej uzavretia a platnosti,
- opis predmetu zmluvy,
- zmluvnú cenu a skutočne fakturovanú cenu, - zmluvnú lehotu dodania a skutočnú lehotu dodania,
- vyjadrenie, týkajúce sa kvality poskytnutých služieb,
- tel. číslo a meno zamestnanca, u ktorého si možno si tieto údaje overiť,
- dátum vystavenia referencie
- meno a podpis štatutárneho orgánu
- pečiatka odberateľa
V prípade, že zoznam zmlúv a referencie nebudú obsahovať všetky požadované údaje, verejný obstarávateľ ich nebude akceptovať. Uchádzač môže spracovať zoznam poskytnutých služieb a referenciu podľa vzorov uvedených v časti „H“ súťažných podkladov. Zoznam poskytnutých služieb ako aj referencia môže mať aj iný formát, musí však obsahovať požadované údaje.
3. Údajmi o strojovom a technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služby ;
Minimálna požadovaná úroveň štandardov :
Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzači mali vlastnú výrobu umelecko-dekoračného charakteru, minimálne so stolárskou, drevárskou, elerktro a zámočníckou produkciou. V prípade, že uchádzači nemajú vlastnú výrobu umelecko-dekoračného charakteru, minimálne s požadovanými činnosťami, musia predložiť písomnú zmluvu uzavretú s takým subjektom (fyzickou, resp. právnickou osobou), ktorý takúto výrobu umelecko-dekoračného charakteru, prevádzkuje a v prípade úspešnosti uchádzača v súťaži bude mu reálne k dispozícii.
Tento subjekt je povinný :
• v uzavretej zmluve sa zaviazať uchádzačovi, že v prípade úspešnosti jeho ponuky budú jeho technické i odborné kapacity k dispozícii na plnenie zmluvy, ktorá bude výsledkom súťaže, počas celého trvania zmluvného vzťahu,
• preukázať, že takúto výrobu, ktorá je predmetom tejto súťaže aj reálne prevádzkuje, čo preukáže :
dokladom o oprávnení poskytovať služby, ktoré sú predmetom tejto súťaže, a to :
výpisom zo živnostenského registra (predkladá fyzická osoba – podnikateľ a príspevková organizácia – podnikateľ),
výpisom z obchodného registra (predkladá právnická osoba – podnikateľ, fyzická osoba – podnikateľ zapísaná v obchodnom registri ) a čestným vyhlásením, že má vlastnú výrobu umelecko-dekoračného charakteru, minimálne so stolárskou, drevárskou, elektro a zámočníckou produkciou.. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.
Odôvodnenie primeranosti hore uvedených podmienok účasti na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba ich zahrnutia medzi podmienky účasti :
Verejný obstarávateľ má záujem na tom, aby úspešný uchádzač mal skúsenosti s plnením predmetu zákazky. Uvedené podmienky účasti majú garantovať odborné a kvalitné plnenie zákazky uchádzačom, ako aj preukázať skúsenosti uchádzača s plnením zmlúv rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky, a to s prihliadnutím na predpokladaný finančný objem požadovaného predmetu zákazky.
Všetky doklady musia byť predložené ako originály alebo úradne overené kópie originálnych dokladov, ak nie je uvedené inak.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Je uvedená v bode III.2.3
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách
III.3)
OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu
Nie
III.3.2)
Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
Právnické osoby by mali uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov zodpovedných za poskytnutie služby
Nie