III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponúk sa vyžaduje vo výške 60 000 ,- EUR. Verejný obstarávateľ umožňuje uchádzačovi zložiť zábezpeku formou: a) poskytnutia bankovej záruky za uchádzača,
b) zloženia finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa
Podrobnejšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z Operačného programu OP Vzdelávanie, prioritná os 2- Ďalšie vzdelávanie ako nástroj rozvoja ĽZ, kód OPV/K/NP/2012-5.
Splatnosť faktúry 30 dní odo dňa jej doručenia kupujúcemu.
III.1.3)
Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
V prípade, že bude prijatá ponuka skupiny, verejný obstarávateľ žiadapožaduje, aby pred podpisom zmluvy vytvorila právnu formu napr. podľa Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a podobne. V prípade, ak skupina vytvorí právnu formu bez právnej subjektivity, verejný obstarávateľ požaduje, aby pred podpisom zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu, z ktorej bude vyplývať splnomocnenie jedného z členov skupiny ostatnými členmi skupiny za lídra skupiny , a ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči objednávateľovi vzniknuté pri realizácii predmetu zákazky.
III.1.4)
Ďalšie osobitné podmienky
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam
Áno
Opis osobitných podmienok:
Predávajúci je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s plnením predmetu zákazky kedykoľvek počas platnosti a účinnosti zmluvy, a to oprávnenými osobami (či už kupujúceho verejného obstarávateľa alebo inými osobami určenými na základe Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku uzavretej medzi Ministerstvom školstva SR a kupujúcim verejným obstarávateľom) a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť.
2. Zmluva sa uzatvorí v rámci zabezpečenia a implementácie nasledovného projektu : Operačného programu OP Vzdelávanie, prioritná os 2 - Ďalšie vzdelávanie ako nástroj rozvoja ĽZľudských zdrojov, kód OPV/K/NP/2012-5.
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 26 ZVO
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa §26 ods. 2, ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní, resp. podľa §128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 17. februára 2013 na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia spôsobom podľa §128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní predloží:
- platné potvrdenie úradu o zapísaní do zoznamu podnikateľov,
- potvrdenie úradu nie staršie ako tri mesiace, že nemá uložený zákaz účasti vo verejným obstarávaní a
- čestné vyhlásenie, že nie je osobou 1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, 2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola a) spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, b) právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, 3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
Splnenie podmienky účasti podľa §26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní musí uchádzač preukázať dokladom o oprávnení dodávať tovar, ktorý je predmetom tejto zákazky. Splnenie podmienok účasti podľa §26 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať spôsobom podľa § 32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje finančné a ekonomické postavenie podľa § 27 ZVO nasledovne:
Uchádzač musí v ponuke predložiť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia nasledujúce doklady, ktoré musia byť platné a musia odrážať aktuálnu situáciu uchádzača:
(1) v zmysle §27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní,
(2) v zmysle §27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní.
Ak uchádzač nemá sídlo v SR a krajina v jeho sídle požadované doklady nevydáva, verejný obstarávateľ prijme aj iný doklad (ekvivalent), ktorým uchádzač preukáže splnenie požadovanej podmienky. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť
uchádzač preukazuje v súlade s §27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa §27 zákona o verejnom obstarávaní spoločne.
Splnenie podmienok účasti podľa §27 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať spôsobom podľa §32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade, že uchádzač predloží doklady v inej mene ako EUR, prepočet inej meny na EUR vykoná výmenným kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku EÚ a tento prepočet zdokladuje.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu (1)
a) Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky. Vyjadrenie uchádzač predkladá zo všetkých bánk, kde má vedené účty, s čestným prehlásením, v ktorom uvedie, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty. Vyjadrenie banky musí byť predložené ako originál alebo úradne osvedčená fotokópia a nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. K bodu (2)
Prehľad o celkovom súhrnnom obrate min. 2,0 mil. EUR alebo ekvivalent v inej mene za posledné 3 hospodárske roky alebo za hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Požaduje sa aby uchádzač predložil aj kópie výkazu ziskov a strát alebo výkazu o príjmoch a výdavkoch alebo iný dostupný doklad preukazujúci obrat za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011 a 2012). Ročným obratom sa myslia celkové výnosy vykázané vo výkaze ziskov a strát. U uchádzača, ktorý vedie jednoduché účtovníctvo, sa pod ročným obratom myslí celkový príjem. V prípade, ak bol uchádzačovi povolený odklad termínu na predloženie daňového priznania, a z tohto dôvodu uchádzač nevie predložiť výkaz ziskov a strát alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch za rok 2012, predloží uchádzač za rok 2012 doklady preukazujúce povolenie odkladu termínu na predloženie daňového priznania, a obrat za rok 2012 preukáže čestným vyhlásením o jeho výške. Zdôvodnenie podmienok účasti podľa §32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Podmienky účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia určil verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením §27 zákona o verejnom obstarávaní. Požiadavka predložiť prehľad o celkovom obrate v požadovanej výške je v súlade s §27 ods. (1) písm. d) zákona o verejnom obstarávaní. Je založená na predpoklade schopnosti budúceho dodávateľa s primeraným finančným pozadím schopným zabezpečiť potrebné finančné toky pre zabezpečenie prác. Pri určení výšky požadovaného súhrnného obratu za posledné tri hospodárske roky bral verejný obstarávateľ do úvahy približne dvojnásobok predpokladanej hodnoty zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu (1)
a) Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky. Vyjadrenie uchádzač predkladá zo všetkých bánk, kde má vedené účty, s čestným prehlásením, v ktorom uvedie, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty. Vyjadrenie banky musí byť predložené ako originál alebo úradne osvedčená fotokópia a nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. K bodu (2)
Prehľad o celkovom súhrnnom obrate min. 2,0 mil. EUR alebo ekvivalent v inej mene za posledné 3 hospodárske roky alebo za hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Požaduje sa aby uchádzač predložil aj kópie výkazu ziskov a strát alebo výkazu o príjmoch a výdavkoch alebo iný dostupný doklad preukazujúci obrat za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011 a 2012). Ročným obratom sa myslia celkové výnosy vykázané vo výkaze ziskov a strát. U uchádzača, ktorý vedie jednoduché účtovníctvo, sa pod ročným obratom myslí celkový príjem. V prípade, ak bol uchádzačovi povolený odklad termínu na predloženie daňového priznania, a z tohto dôvodu uchádzač nevie predložiť výkaz ziskov a strát alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch za rok 2012, predloží uchádzač za rok 2012 doklady preukazujúce povolenie odkladu termínu na predloženie daňového priznania, a obrat za rok 2012 preukáže čestným vyhlásením o jeho výške.
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní:
Uchádzač musí v ponuke predložiť nasledujúce doklady, ktorými preukáže technickú alebo odbornú spôsobilosť na dodanie tovaru v zmysle §28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť uchádzač preukazuje v súlade s §28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa §28 zákona o verejnom obstarávaní spoločne.
Splnenie podmienok účasti podľa §28 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať spôsobom podľa §32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade, že uchádzač predloží doklady v inej mene ako EUR, prepočet inej meny na EUR vykoná výmenným kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku EÚ a tento prepočet zdokladuje.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov Zoznam dodávok tovaru rovnakého alebo podobného charakteru za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011 a 2012) s uvedením cien, lehôt dodania tovaru, predmetu zmlúv a odberateľov. (Možno použiť Formulár A v SP)
Uvedený zoznam zákaziek na dodávku tovaru musí obsahovať: - min. 1 zákazky na dodávku tovaru rovnakého alebo podobného charakteru, pričom sa požaduje zmluvná cena zákazky min. 1 mil. EUR bez DPH;
- min. 1 zákazky na dodávku tovaru - športových diagnostických pomôcok obsahujúci pomôcky pre realizáciu a vyhodnotenie motorického testu nepriameho stanovenia maximálnej spotreby kyslíka - test aeróbnych schopností, pričom sa požaduje zmluvná cena min. 100 tis. EUR bez DPH;
- min. 1 zákazky na dodávku tovaru, ktorej súčasťou bola aj logistika a distribúcia tohto tovaru, pričom predmetom dodávky bolo aspoň 10 rôznych tovarových položiek (min. 10 rôznych tovarov) a dodávka bola realizovaná do minimálne 50 rôznych obcí. Uchádzač predloží dôkaz o plnení pre každú zákazku a s nasledovným minimálnym rozsahom údajov: názov a sídlo dodávateľa tovaru, predmet zmluvy, názov a sídlo objednávateľa/odberateľa, meno, telefón a e-mail kontaktnej osoby objednávateľa/odberateľa, zmluvná cena v EUR bez DPH, obdobie dodania tovaru, opis predmetu zmluvy a potvrdenie objednávateľa. V prípade, že odberateľom bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ. Ak odberateľom bola fyzická osoba alebo právnická osoba iná ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení bude potvrdený týmto odberateľom, ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich realizácii. Ak uchádzač má potvrdenia v mene inej ako EUR, súčasťou takéhoto potvrdenia musí byť aj prepočet inej meny na EUR. Pre potreby prepočtu SKK na EUR je platný konverzný kurz Národnej banky Slovenska 1 EUR = 30,1260 SKK. Pre potreby prepočtu ostatných cudzích mien je platný kurz Európskej centrálnej banky ku dňu zverejnenia tohto oznámenia o vyhlásení verejného oznámenia v Úradnom vestníku EÚ. Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Požiadavka predložiť zoznam zákaziek na dodanie tovaru za predchádzajúce tri roky je v súlade s § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ pri uvedenej požiadavke vychádza z finančného objemu zákazky, s cieľom umožniť účasť uchádzačov s dostatočnými požadovanými odbornými skúsenosťami v predmete zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Zoznam dodávok tovaru rovnakého alebo podobného charakteru za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011 a 2012) s uvedením cien, lehôt dodania tovaru, predmetu zmlúv a odberateľov. (Možno použiť Formulár A v SP)
Uvedený zoznam zákaziek na dodávku tovaru musí obsahovať: - min. 1 zákazky na dodávku tovaru rovnakého alebo podobného charakteru, pričom sa požaduje zmluvná cena zákazky min. 1 mil. EUR bez DPH;
- min. 1 zákazky na dodávku tovaru - športových diagnostických pomôcok obsahujúci pomôcky pre realizáciu a vyhodnotenie motorického testu nepriameho stanovenia maximálnej spotreby kyslíka - test aeróbnych schopností, pričom sa požaduje zmluvná cena min. 100 tis. EUR bez DPH;
- min. 1 zákazky na dodávku tovaru, ktorej súčasťou bola aj logistika a distribúcia tohto tovaru, pričom predmetom dodávky bolo aspoň 10 rôznych tovarových položiek (min. 10 rôznych tovarov) a dodávka bola realizovaná do minimálne 50 rôznych obcí.
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách