III.1.
Podmienky týkajúce sa zmluvy
III.1.1.
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponuky sa požaduje vo výške 12.000 EUR. Spôsob a podmienky zloženia zábezpeky sú stanovené podľa zák. č.25/2006 Z.z. a podrobne rozpísané v súťažných podkladoch. Zloženie zábezpeky budú uchádzači preukazovať v ponukách. Zábezpeka musí byť pripísaná na určený účet verejného obstarávateľa najneskôr k lehote na predkladanie ponúk. Číslo účtu a bankový ústav na zloženie zábezbeky budú uvedené v príslušnej časti súťažných podkladov. V prípade zloženia zábezpeky bankovým prevodom musí byť doklad preukazujúci uvedenú skutočnosť súčasťou ponuky. V prípade zloženia zábezpeky formou bankovej záruky musí byť uvedený dokument súčasťou ponuky a jeho platnosť preukázateľná počas lehoty viazanosti ponúk. Verejný obstarávateľ bude klasifikovať nesplnenie tejto požiadavky ako nesplnenie podmienok stanovených verejným obstarávateľom.
III.1.2.
Hlavné podmienky financovania a platobné dojednania alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa riadia
Predmet zákazky bude hradený z dotácie Ministerstva financií SR a z prostriedkov verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytne na plnenie predmetu zmluvy preddavok. Platba sa bude realizovať bezhotovostným stykom na základe vystavených faktúr so splatnosťou do 60 dní od jej doručenia verejnému obstarávateľovi.
III.1.3.
Právne vzťahy vyžadované od skupiny dodávateľov, s ktorou sa uzatvorí zmluva
Uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému obstarávateľovi samostatne, alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne. Ak ponuku predloží skupina dodávateľov podľa § 31 zákona o verejnom obstarávaní a jej ponuka bude prijatá, verejný obstarávateľ bude vyžadovať vytvorenie právnych vzťahov z dôvodu riadneho plnenia zmluvy.
III.2.
Podmienky účasti
III.2.1.
Osobné postavenie uchádzačov a záujemcov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijného alebo obchodného registra
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní. Doklady musia byť vložené ako originály alebo úradne overené fotokópie týchto dokladov. Všetky doklady musia dokumentovať aktuálny stav, ich platnosť musí byť v súlade s § 26 ods. 2 zákona o VO. Ak doklady na splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Uchádzač zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 17. februára 2013 na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia v súťažiach, pri ktorých bolo oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenie použité ako výzva na súťaž alebo výzva na predkladanie ponúk odoslané na uverejnenie od 18. februára 2013, predloží platné potvrdenie úradu o zapísaní do zoznamu podnikateľov, potvrdenie úradu, že nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní a čestné vyhlásenie, že nie je osobou, 1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, 2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní. 3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
III.2.2.
Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Požadované doklady - dôkazné prostriedky v zmysle § 27 ods. 1 písm. a), d). Doklady musia byť predložené ako originály alebo overené fotokópie. a) Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky nie staršie ako tri mesiace k lehote na predkladanie ponúk. Vyjadrenie musí vypovedať o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky t. j., že uchádzač nebol a nie je v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár, bežný účet uchádzača nie je a ani nebol predmetom exekúcie. Uchádzač predloží vyjadrenia všetkých bánk, v ktorých má vedené účty. Okrem vyjadrenia bánk predloží aj čestné vyhlásenie, že v iných bankách nemá záväzky. Zároveň verejný obstarávateľ vyžaduje predložiť minimálne 1 vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky nie staršie ako tri mesiace k lehote na predkladanie ponúk o disponibilite finančných zdrojov v hodnote minimálne 240.000 EUR alebo o poskytnutí úveru v minimálnej výške 240.000 EUR, prípadne ekvivalent v inej mene. Pri prepočte cudzej meny na EUR sa použije kurz NBS platný v deň odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania na zverejnenie do vestníka. Odôvodnenie v zmysle § 32 ods. 6: Verejný obstarávateľ požaduje potvrdenie príslušných bánk, v ktorých má uchádzač vedené účty z dôvodu uistenia sa, že víťazný uchádzač, s ktorým bude podpísaná zmluva, nemá finančné problémy a bude schopný splniť požadovaný predmet zákazky. d) Prehľad o dosiahnutom obrate. Uchádzač predloží dôkazy vo forme výkazu ziskov a strát v plnom rozsahu alebo výkazu o príjmoch a výdavkoch alebo ekvivalentného dokladu za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011, 2012). Výkaz ziskov a strát v plnom rozsahu alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch (výsledovka Uč POD 2-01, výkaz o príjmoch a výdavkoch Uč FO 1-01 1 alebo ekvivalentný doklad používaný v členských krajinách ES). Predložené doklady musia byť overené príslušným daňovým úradom alebo ekvivalentným úradom v krajine sídla záujemcu, alebo notárskym úradom. Doklady vystavené v inom ako slovenskom jazyku musia byť úradne preložené do slovenského jazyka, s výnimkou dokladov vystavených v českom jazyku. Uchádzač predloží prehľad o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné tri hospodárske roky aj formou samostatného listu. Verejný obstarávateľ požaduje celkový obrat za posledné tri roky (2010, 2011, 2012) v minimálnej výške 720.000,00 EUR. Z predložených dokladov musí byť zrejmý jednoznačný obrat. Ak prevádzkovanie činnosti uchádzača je kratšie ako tri roky, prehľad o dosiahnutom obrate za obdobie prevádzkovania podnikateľskej činnosti musí byť v alikvotnej hodnote zo sumy 720.000,00 EUR (240.000,00 EUR/rok). Odôvodnenie v zmysle § 32 ods. 6: Verejný obstarávateľ požaduje preukázať dosiahnutý obrat z dôvodu uistenia sa, že víťazný uchádzač bude schopný znášať náklady spojené so zabezpečovaním potrebných činností v lehote splatnosti faktúr. Na preukázanie finančného a ekonomického postavenia môže uchádzač využiť finančné zdroje inej osoby podľa §27, ods. 2 zákona o VO, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté.
III.2.3.
Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Požadované doklady - dôkazné prostriedky v zmysle § 28 ods. 1 písm. b), g), i), j). Doklady musia byť predložené ako originály alebo overené fotokópie. b) Zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. Ako dôkazový prostriedok záujemca predloží pre každú v zozname uvedenú zákazku potvrdenie o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt dodania a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, ak 1. bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení zmlúv potvrdí tento verejný obstarávateľ, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení zmlúv potvrdí odberateľ, ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení. Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača preukázať, že za posledných 5 rokov zrealizoval minimálne 3 stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky a to minimálne v takomto rozsahu - 1 stavebnú prácu rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky s rozpočtovým nákladom vyšším ako 100.000,00 EUR bez DPH, 1 stavebnú prácu rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky s rozpočtovým nákladom vyšším ako 200.000,00 EUR bez DPH a 1 stavebnú prácu rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky s rozpočtovým nákladom vyšším ako 240.000,00 EUR bez DPH, alebo ekvivalenty týchto hodnôt v inej mene.
g) Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancova a zamestnancov
zodpovedných za riadenie stavebných prác, elektroinštalačných prác a montážnych prác. Uchádzač v rámci uvedeného bodu predloží menný zoznam osôb zodpovedných za riadenie prác a nasledujúce oprávnenia: 1g. oprávnenie o odbornej spôsobilosti vydané na základe osobitného predpisu - odborná spôsobilosť na vybrané činnosti vo výstavbe podľa zák. č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov a zák. č. 138/1992 Zb. o autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odborným zameraním na pozemné stavby (fotokópia dokladu opatrená originálom pečiatky držiteľa a vlastnoručným podpisom) alebo iný ekvivalentný doklad platný v členských krajinách ES. 2g. platné oprávnenie vydané oprávnenou osobou podľa § 15 ods.4 zákona č. 124/2006 Z.z. na činnosť: montáž, rekonštrukcie, opravy, odborné prehliadky a odborné skúšky zdvíhacích zariadení skupiny A: Ac) výťahy, ktoré sú trvalou súčasťou budov a objektov - 1. Osobné a nákladné s povolenou dopravou osôb, 2. Nákladné so zakázanou dopravou osôb. 3g. platné oprávnenie vydané oprávnenou osobou na vykonávanie činnosti: odborné prehliadky a odborné skúšky, revízie elektrických zariadení.
i) Prehľad o priemernom ročnom počte zamestnancov a o počte vedúcich zamestnancov za predchádzajúce 3 roky. Požadované dôkazové prostriedky: záujemca predloží prehľadovú tabuľku s požadovanými údajmi v členení na zamestnancov a riadiacich pracovníkov za príslušný rok.
j) Údaje o strojovom a technickom vybavení, ktoré má záujemca k dispozícii na uskutočnenie stavebných prác. Požadované dôkazové prostriedky: 1j. záujemca predloží zoznam strojov a zariadení, ktoré predpokladá použiť pre realizáciu zákazky s uvedením formy vlastníctva (vlastný majetok, nájom a pod.), 2j. uchádzač predloží platné certifikáty: certifikát systému manažérstva kvality podľa ISO 9001, certifikát systému environmentálneho manažérstva podľa ISO 14001 a certifikát systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa BS OHSAS 18001.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osôb, ktorých spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f/ vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.