III.1.
Podmienky týkajúce sa zmluvy
III.1.1.
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka sa požaduje vo výške 6.000,- EUR. Podmienky zloženia, uvoľnenia alebo vrátenia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2.
Hlavné podmienky financovania a platobné dojednania alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa riadia
Predmet zákazky bude v celom rozsahu platený finančnými prostriedkami Špecializovanej nemocnice pre ortopedickú protetiku Bratislava, n.o. .
III.1.3.
Právne vzťahy vyžadované od skupiny dodávateľov, s ktorou sa uzatvorí zmluva
Skupina dodávateľov nemusí vytvoriť určitú právnu formu, musí však stanoviť lídra skupiny dodávateľov. Všetci členovia skupiny dodávateľov utvorenej na dodanie predmetu zákazky musia udeliť plnomocenstvo jednému z členov skupiny dodávateľov konať v mene všetkých členov skupiny dodávateľov a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní ako aj konať v mene skupiny pre prípad prijatia ich ponuky, podpisu zmluvy a komunikácie/zodpovednosti v procese plnenia zmluvy. V prípade prijatia ponuky od skupiny dodávateľov sa vyžaduje, aby skupina pred podpisom zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými predpismi Slovenskej republiky a acquis communautaire, v ktorej bude obsiahnutý záväzok, že všetci členovia skupiny dodávateľov budú voči verejnému obstarávateľovi a tretím osobám z právnych vzťahov vzniknutých v súvislosti s verejným obstarávaním na daný predmet zákazky zaviazaní spoločne a nerozdielne, a to po celú dobu plnenia verejnej zákazky.
III.1.4.
Ďalšie osobitné podmienky, ktorým podlieha plnenie zmluvy
Áno
Ak áno, opis osobitných podmienok:
Uchádzač v prípade úspešnosti jeho ponuky musí pred uzavretím zmluvy preukázať verejnému obstarávateľovi rozhodnutie Regionálneho úradu verejného zdravotníctva o posúdení prevádzky na dodávku a výdaj stravy a prevádzkového poriadku podľa § 13 odsek 4 písm. a) a b) zákona č. 355/2007 Z.z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov .
III.2.
Podmienky účasti
III.2.1.
Osobné postavenie uchádzačov a záujemcov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijného alebo obchodného registra
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods. 2, ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní, resp. podľa § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 17. februára 2013 na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia spôsobom podľa §128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní predloží:
- platné potvrdenie úradu o zapísaní do zoznamu podnikateľov, - čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou, 1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola a) spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, b) právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, 3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
Splnenie podmienok účasti na preukázanie osobného postavenia podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu podľa § 32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2.
Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí v ponuke predložiť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia doklad, ktorý musí byť platný a musí odrážať aktuálnu situáciu uchádzača: (1) v zmysle §27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.
Ak uchádzač nemá sídlo v SR a krajina v jeho sídle požadované doklady nevydáva, verejný obstarávateľ prijme aj iný doklad (ekvivalent), ktorým uchádzač preukáže splnenie požadovanej podmienky. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť uchádzač preukazuje v súlade s §27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa §27 zákona o verejnom obstarávaní spoločne.
Splnenie podmienok účasti podľa §27 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať spôsobom podľa § 32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
K bodu 1) Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky. Vyjadrenie uchádzač predkladá zo všetkých bánk, kde má vedené účty, s čestným prehlásením, v ktorom uvedie, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty. Vyjadrenie banky musí byť predložené ako originál alebo úradne osvedčená fotokópia a nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. Odôvodnenie: Požiadavka predložiť vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky sleduje cieľ nájsť schopného poskytovateľa služieb, ktorý si plní všetky svoje záväzky včas a riadne.
III.2.3.
Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí v ponuke predložiť nasledujúce doklady, ktorými preukáže technickú alebo odbornú spôsobilosť na poskytovanie služieb:
(1) v zmysle §28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní,
(2) v zmysle §28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť uchádzač preukazuje v súlade s §28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa §28 zákona o verejnom obstarávaní spoločne. Splnenie podmienok účasti podľa §28 zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať spôsobom podľa §32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade, že uchádzač predloží doklady v inej mene ako EUR, prepočet inej meny na EUR vykoná výmenným kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
K bodu (1)
Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - Zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky (2010, 2011, 2012) s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom: 1. bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ, ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní. Uchádzač musí preukázať realizáciu rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (poskytovanie stravovacích služieb) v hodnote aspoň 120.000 EUR bez DPH, za predchádzajúce tri roky (2010, 2011, 2012). Potvrdenia od odberateľov musia obsahovať minimálne tieto údaje: a) názov/obchodné meno, sídlo/miesto podnikania odberateľa, b) predmet zmluvy/plnenia (stručný opis predmetu plnenia), c) skutočne fakturovaná cena a skutočná lehota dodania, d) kontaktná osoba za odberateľa (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne číslo, e-mail za účelom overenia predkladaných informácií), e) podpis oprávnenej osoby odberateľa s uvedením mena a jeho funkcie. Odôvodnenie: Zoznam poskytnutých služieb má zabezpečiť odborné a kvalitné plnenie predmetu zákazky, ako aj preukázanie praktických skúseností uchádzača s poskytovaním predmetu rovnakého alebo podobného charakteru a rozsahu ako je predmet tejto zákazky. Finančný objem poskytnutých služieb verejný obstarávateľ stanovil ako minimálnu úroveň v súlade s ust. § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní a to v primeranej výške k predpokladanej hodnote zákazky bez DPH.
K bodu (2) Podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii zodpovedného pracovníka (asistent výživy, resp. odborník na výživu ) musí spĺňať nižšie požadované kvalifikačné predpoklady: - minimálne úplné stredoškolské vzdelanie v odbore asistent výživy / VŠ 1. Stupeň v odbore fyziologická a klinická výživa, -minimálne 3 ročná prax v oblasti prípravy a varenia diétnej stravy. Splnenie požadovaných predpokladov uchádzač preukáže doložením profesijného životopisu asistenta výživy, resp. odborníka na výživu spolu s čestným vyhlásením zodpovedného pracovníka o pravdivosti údajov a informácií uvedených v životopise, podpísané asistentom výživy, resp. odborníkom na výživu. Predložený profesijný životopis musí minimálne obsahovať: a) meno a priezvisko asistenta výživy, resp. odborníka na výživu, b) najvyššie dosiahnuté vzdelanie, c) zoznam realizovaných služieb, preukazujúci požadované praktické skúsenosti asistenta výživy, resp. odborníka na výživu, ktorý musí obsahovať: 1. meno a priezvisko zodpovedného pracovníka; 2. funkcia/pozícia, názov zastávanej funkcie/pozície asistenta výživy, resp. odborníka na výživu pri plnení zmluvy, 3. stručný opis predmetu/rozsahu činností v rámci zmluvy, ktoré asistenta výživy, resp. odborníka na výživu vykonával; 4. obdobie poskytovania príslušnej služby (od - do, mesiac/rok); 5. kontaktná osoba za objednávateľa/zamestnávateľa, u ktorého si možno overiť tieto údaje (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne číslo, aktuálny e-mail); 6.dátum, miesto, podpis asistenta výživy, resp. odborníka na výživu. Uchádzač taktiež predloží súhlas príslušného asistenta výživy, resp. odborníka na výživu so spracovaním osobných údajov v zmysle zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Odôvodnenie: Požiadavky na vzdelanie a dostatočné praktické skúsenosti súvisiace s predmetom zákazky osoby zodpovednej za poskytnutie služby vyplýva z potreby kvalitného a riadneho poskytovania služieb v oblasti stravovania.
III.3.
Osobitné podmienky zákaziek na poskytovanie služieb
III.3.1.
Poskytovanie služby je vyhradené pre určitú profesiu
Nie
III.3.
Osobitné podmienky zákaziek na poskytovanie služieb
III.3.2.
Vyžaduje sa, aby právnické osoby uviedli mená a odbornú kvalifikáciu osôb zodpovedných za poskytnutie služby
Nie