III.1.
Podmienky týkajúce sa zmluvy
III.1.1.
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponuky sa vyžaduje vo výške 2 000,- EUR. Spôsob a podmienky zloženia zábezpeky sú stanovené podľa zákona o verejnom obstarávaní a podrobne rozpísané v súťažných podkladoch. Zloženie zábezpeky budú uchádzači preukazovať v ponukách. Zábezpeka musí byť pripísaná na určený účet verejného obstarávateľa alebo predložená vo forme bankovej záruky v ponuke uchádzača najneskôr k uplynutiu lehoty na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ
bude nesplnenie tejto požiadavky klasifikovať ako nesplnenie podmienok stanovených verejným obstarávateľom a
takéhoto uchádzača vylúči. Číslo účtu a bankový ústav na zloženie zábezpeky budú uvedené v príslušnej časti súťažných podkladov. V prípade zloženia zábezpeky bankovým prevodom odporúčame, aby bol doklad preukazujúci uvedenú skutočnosť súčasťou ponuky. V prípade zloženia zábezpeky formou bankovej záruky musí byť uvedený dokument súčasťou ponuky a jeho platnosť preukázateľná počas celej lehoty viazanosti ponúk.
III.1.2.
Hlavné podmienky financovania a platobné dojednania alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa riadia
Financovanie predmetu zákazky sa riadi podmienkami financovania a platobnými dojednaniami v súlade so
Systémom finančného riadenia Štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu na programové obdobie 2007 -
2013, podmienkami financovania a platobnými dojednaniami v súlade so Zmluvou o poskytnutí nenávratného
finančného príspevku, uzavretou medzi verejným obstarávateľom a RO pre Operačný program Vzdelávanie, ktorým je Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR. Predmet zákazky bude spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie, štátneho rozpočtu a rozpočtu verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytuje preddavok, ani zálohovú platbu. Platby sa budú realizovať bezhotovostným stykom na základe vystavených faktúr. Splatnosť faktúr bude do 30 kalendárnych dní od ich doručenia verejnému obstarávateľovi. Podrobne budú podmienky uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.3.
Právne vzťahy vyžadované od skupiny dodávateľov, s ktorou sa uzatvorí zmluva
V prípade predloženia ponuky skupinou dodávateľov verejný obstarávateľ nevyžaduje, aby vytvorila určitú právnu formu
do predloženia ponuky. Verejný obstarávateľ však bude vyžadovať vytvorenie určitej právnej formy (napr. uzavretím
zmluvy o združení), ak ponuka skupiny dodávateľov bude prijatá, pred podpisom zmluvy. Vytvorenie právnej formy je
potrebné z dôvodu riadneho plnenia zmluvy.
III.1.4.
Ďalšie osobitné podmienky, ktorým podlieha plnenie zmluvy
Nie
III.2.
Podmienky účasti
III.2.1.
Osobné postavenie uchádzačov a záujemcov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijného alebo obchodného registra
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie
preukáže podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4, resp. ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní predložením originálnych
dokladov alebo ich úradne overených kópií, nie starších ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk (doklad o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu v zmysle § 26 ods. 2 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní môže byť predložený ako originál alebo overená kópia staršia ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk).
Uchádzač môže doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní nahradiť predložením overenej kópie
platného potvrdenia o zapísaní do zoznamu podnikateľov. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 17. februára 2013 na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia predloží potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov vydané Úradom pre verejné obstarávanie a zároveň je nutné, aby predložil aj čestné vyhlásenie podnikateľa (v súlade s § 26 ods. 2 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní). Podnikateľ, čo má potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov vydané Úradom pre verejné obstarávanie po 18.2.2013, predkladá len toto potvrdenie. Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, týkajúce sa osobného postavenia, predloží každý člen skupiny. Uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky môže postupovať aj v súlade s § 26 ods. 4 alebo ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
V súlade s § 32 ods. 1 a 4 zákona o verejnom obstarávaní preukazuje záujemca podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia, stanovené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní dokladmi podľa § 26 ods. 2, zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2.
Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
§ 27 ods. 1 Finančné a ekonomické postavenie možno preukázať spravidla (cit. zákona):
a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej
banky o poskytnutí úveru,
d) prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka,
najviac za posledné 3 hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začiatku prevádzkovania
činnosti.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
V súlade s § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ predložiť vyjadrenie
banky/bánk o schopnosti plniť si finančné záväzky. Toto vyjadrenie banky/bánk je žiadané z dôvodu overenia
solventnosti a kredibility uchádzača. V súlade s § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ predložiť výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za roky 2010, 2011 a 2012, resp. za posledné 3 hospodárske roky. Tieto doklady požaduje predložiť za účelom získania informácií o obratoch uchádzačov a ďalších relevantných informácií o finančnom a ekonomickom postavení uchádzačov, ktoré sú nevyhnutné na posúdenie ich finančnej a ekonomickej kondície a schopnosti realizovať zákazku. Verejný obstarávateľ stanovil a minimálny požadovaný obrat za posledné 3 roky po dôkladnom posúdení a
primerane k typu, charakteru, finančnému objemu a dĺžke realizácie zadávanej zákazky tak, aby na jednej strane vybral poskytovateľa schopného realizovať predmetnú zákazku, no na druhej strane neprimerane neobmedzil otvorenú hospodársku súťaž. Stanovenie minimálneho požadovaného ročného obratu uchádzača je nevyhnutné pre výber zmluvného partnera, garantujúceho plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne.
V prípade, že uchádzač využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať,
že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie
finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto
osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto
osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu za všetkých členov skupiny spoločne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
Na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti je nevyhnutné predložiť nasledovné doklady a splniť nižšie uvedené podmienky: 1. § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - vyjadrenie banky, že za posledných 36 mesiacov predchádzajúcich lehote na predkladanie ponúk nebol uchádzač v nepovolenom debete a je schopný plniť svoje záväzky voči banke. V prípade, ak má uchádzač vedené účty vo viacerých bankách, predloží toto vyjadrenie od všetkých bánk, v ktorých má vedené účty. Zároveň predloží čestné vyhlásenie, že v iných bankách ako tých, ktorých vyjadrenie predkladá, nemá vedené účty ani žiadne záväzky. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky.
2. § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní - výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za roky 2010, 2011 a 2012, resp. za posledné 3 hospodárske roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia
prevádzkovania činnosti, ako originály potvrdené príslušným daňovým úradom, prípadne potvrdené inak v súlade s
legislatívou platnou v krajine pôvodu uchádzača, alebo úradne overené fotokópie potvrdené príslušným daňovým
úradom, prípadne potvrdené inak v súlade s legislatívou platnou v krajine pôvodu uchádzača, pričom uchádzač farebne zvýrazní obrat. Podmienkou účasti uchádzača je výška obratu minimálne 280 000,00 EUR za roky 2010 až 2012 súhrnne (resp. za posledné tri hospodárske roky).
III.2.3.
Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
§ 28 ods. 1 Technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť možno preukázať podľa druhu, množstva, dôležitosti alebo využitia dodávky tovaru, stavebných prác alebo služieb jedným alebo niekoľkými z týchto dokladov (cit. zákona):
a) zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky s uvedením cien, lehôt dodania a
odberateľov, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení.
g) údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb
zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služieb.
V zmysle § 29 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ vyžaduje predloženie certifikátu kvality vydaného
nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačom alebo záujemcom, môže využiť systémy zabezpečenia kvality vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
V súlade s § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ preukázať poskytnutie služieb v oblasti digitalizácie odborných textov za posledných 36 mesiacov predchádzajúcich lehote na predkladanie ponúk v stanovenom minimálnom finančnom objeme z dôvodu výberu zmluvného partnera, majúceho dostatočné skúsenosti s úspešnou realizáciou rovnakých alebo podobných zákaziek. Preukázanie úspešnej realizácie stanoveného minimálneho počtu zákaziek vedie k výberu poskytovateľa, garantujúceho profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne.
Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorej požaduje verejný
obstarávateľ predložiť údaje o vzdelaní a odbornej praxi osôb, ktoré budú pre poskytovanie požadovaných služieb
kľúčové, je nevyhnutná pre zabezpečenie bezproblémovej, odbornej a plynulej realizácie zákazky osobami s
dostatočnými skúsenosťami s realizáciou podobných zákaziek.
Expert č. 1 - Odborný konzultant (Editor) pre digitalizáciu - verejným obstarávateľom požadovaná prax i
odborné skúsenosti sú primerané požiadavky na experta, pretože v rámci dodania predmetu zákazky bude potrebná adaptácia odborných textov a vytvorenie ochranných prvkov dokumentov. Expert č. 1 s predmetnou praxou,
skúsenosťami bude zároveň zárukou toho, že bude skutočným odborníkom/profesionálom vo svojom odbore, ktorý sa dlhodobo a opakovane venuje realizácii podobných zákaziek.
Verejný obstarávateľ požaduje predložiť doklad podľa § 29 zákona o verejnom obstarávaní striktne vo vzťahu k
predmetu zákazky, vo väzbe na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, s cieľom dosiahnuť čestnú
hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými poskytovateľmi/dodávateľmi. Podmienka účasti je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti potvrdzujúce splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačmi.
V prípade, že uchádzač využije na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.
Z uchádzačom predkladaných dokladov a/alebo dokumentov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 28 a § 29 zákona o verejnom obstarávaní musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej minimálnej úrovne požadovanej verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača.
V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu za všetkých členov skupiny spoločne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov (ak je to uplatniteľné)
1.§ 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za posledných 36 mesiacov predchádzajúcich lehote na predkladanie ponúk, doplnený o: cenu zákazky, lehotu
dodania zákazky, odberateľa. Ak odberateľom
- bol verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
- bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača
o ich uskutočnení.
Ako služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky bude verejný obstarávateľ akceptovať
poskytnutie služieb v oblasti digitalizácie odborných textov.
Zoznamom dodaných zákaziek, súčasťou ktorého budú aj referenčné listy alebo ekvivalentné doklady, musí uchádzač
preukázať, že za posledných 36 mesiacov predchádzajúcich lehote na predkladanie ponúk:
- zrealizoval minimálne 3 služby/zmluvy/zákazky, každá v min. hodnote 18 000 EUR bez DPH predmetom
ktorých bolo poskytnutie služieb v oblasti digitalizácie odborných textov.
Zo zoznamu zrealizovaných služieb/ zmlúv/zákaziek, súčasťou ktorého budú referenčné listy alebo ekvivalentné doklady, predloženého uchádzačom, musia vyplývať všetky vyššie uvedené jednotlivé požiadavky, a to tak po formálnej ako aj obsahovej stránke. Ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ a tento odberateľ neposkytne uchádzačovi dôkaz o plnení, súčasťou vyhlásenia uchádzača bude aj odôvodnenie, prečo odberateľ odmietol dôkaz o plnení vystaviť.
2. § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní - verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača preukázať splnenie nasledovných minimálnych podmienok týkajúcich sa osôb, zodpovedných za poskytnutie požadovaných služieb (kľúčový experti).
Z uchádzačom predložených dokladov musia byť minimálne zrejmé:
-údaje o vzdelaní a odbornej praxi kľúčových expertov, čo uchádzač u týchto kľúčových expertov preukáže predložením profesijných životopisov a zoznamom zmlúv kľúčových expertov (referencie o aktívnej účasti na riešení projektov/zmlúv) alebo ekvivalentnými dokladmi.
Z každého uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta alebo ekvivalentného
dokladu musia byť zrejmé nasledovné skutočnosti:
-meno a priezvisko príslušného kľúčového experta,
-najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od - do, získaný titul/certifikát),
-jazykové znalosti,
-opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto - krajina, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušného kľúčového experta, dosiahnutú/získanú odbornú kvalifikáciu príslušného kľúčového experta, súčasná pozícia a prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušného kľúčového experta -podpis kľúčového experta.
Z každého uchádzačom predloženého zoznamu zmlúv príslušného kľúčového experta (referencie o aktívnej účasti na riešení projektov/zmlúv) alebo ekvivalentného dokladu musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:
- meno, priezvisko, titul a pozícia kľúčového experta,
- obchodné meno, sídlo/miesto podnikania zmluvného partnera, pre ktorého kľúčový expert poskytol služby, t.j.
zúčastnil sa na riešení projektu/zmluvy,
- predmet zmluvy/projektu, na ktorej sa kľúčový expert zúčastnil na riešení a stručný rozsah činností, ktoré príslušný
kľúčový expert zabezpečoval,
- realizačné obdobie zmluvy/projektu na ktorom sa kľúčový expert zúčastnil na riešení (od do; mesiac, rok),
- kontaktná osoba zmluvného partnera poverená poskytnutím informácií (meno a priezvisko, tel. číslo a e-mail tejto
osoby),
- potvrdenie kľúčového experta (dátum a podpis).
Zároveň predloží uchádzač čestné vyhlásenia expertov o pripravenosti plniť predmet zákazky vo vzťahu k preukazovanej pozícii a podpis experta. Na realizáciu zákazky budú zmluvne požadované osoby (experti), ktoré predmetné čestné vyhlásenia predložia.
Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledovných minimálnych požiadaviek na tohto kľúčového experta:
Expert č. 1: Odborný konzultant (Editor) pre digitalizáciu
Požiadavky: - odborné skúsenosti v oblasti digitalizácie odborných textov (adaptácia odborných textov, ochranné prvky dokumentu): min. 3 aktívne roky - túto podmienku účasti uchádzač u experta preukáže vyššie uvedeným profesijným životopisom alebo ekvivalentným dokladom;
- praktické skúsenosti (referencie) v oblasti digitalizácie odborných textov: spolu 2 projekty/referencie v pozícii odborný konzultant pre digitalizáciu (adaptácia odborných textov, ochranné prvky dokumentu) - túto podmienku účasti uchádzač u experta preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu kľúčového experta alebo ekvivalentným dokladom.
3. V zmysle § 29 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje predložiť platný certifikát kvality STN EN ISO radu 9000 alebo ekvivalent.
III.3.
Osobitné podmienky zákaziek na poskytovanie služieb
III.3.1.
Poskytovanie služby je vyhradené pre určitú profesiu
Nie
III.3.
Osobitné podmienky zákaziek na poskytovanie služieb
III.3.2.
Vyžaduje sa, aby právnické osoby uviedli mená a odbornú kvalifikáciu osôb zodpovedných za poskytnutie služby
Áno