III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka je stanovená vo výške 10 000,000 €. Podmienky zloženia zábezpeky sú podrobne uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z prostriedkov Európskej únie, Regionálny operačný program, Prioritná os 3 Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra cestovného ruchu, Opatrenie 3.2 Podpora a rozvoj infraštruktúry cestovného ruchu - neinvestičné aktivity v cestovnom ruchu, ktorého vyhlasovateľom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky a z vlastných finančných prostriedkov verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytuje preddavok ani zálohovú platbu. Vlastná platba sa bude realizovať formou bezhotovostného platobného styku v eurách na základe predložených faktúr podľa podmienok dohodnutých v Zmluve. Splatnosť faktúry je min. 30 dní odo dňa jej doručenia verejnému obstarávateľovi.
III.1.3)
Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Skupina dodávateľov nemusí vytvoriť právne vzťahy, musí však stanoviť lídra skupiny dodávateľov. Všetci členovia takejto skupiny dodávateľov utvorenej na dodanie predmetu zákazky musia udeliť plnomocenstvo jednému z členov skupiny dodávateľov konať v mene všetkých členov skupiny dodávateľov a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní, ako aj konať v mene skupiny pre prípad prijatia ponuky, podpisu zmluvy a komunikácie/zodpovednosti v procese plnenia zmluvy. Ak jej ponuka bude prijatá verejný obstarávateľ z dôvodu riadneho plnenia zmluvy, bude požadovať od tejto skupiny dodávateľov, aby vytvorila právny vzťah tak, aby za záväzky zodpovedali spoločne a nerozdielne.
III.1.4)
Ďalšie osobitné podmienky
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam
Áno
Opis osobitných podmienok:
Úspešný uchádzač sa v návrhu Zmluvy o dielo predloženej v súťažných podkladoch verejným obstarávateľom zaviaže strpieť výkon kontroly (auditu) súvisiaceho s poskytnutím, služby kedykoľvek počas platnosti a účinnosti Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku a poskytnúť oprávneným osobám všetku potrebnú súčinnosť.
Predpokladaný začiatok realizácie spetember 2013. Verejný obstarávateľ požaduje celý predmet zákazky zrealizovať najneskôr do 19.10.2014. Lehota dodania služieb môže byť aj kratšia v nadväznosti na uplatnenie revíznych postupov uchádzačmi v procese verejného obstarávania a na výkon kontroly procesu verejného obstarávania riadiacim orgánom.
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.1 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v §26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Ich splnenie preukáže podľa §26 ods. 2, 4 a 5 zákona o verejnom obstarávaní predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií. Odôvodnenie podmienok účasti : Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uchádzačov vychádzajú z taxatívne daných podmienok v zmysle § 26 zákona.
1.2Uchádzač zapísaný v zozname podnikateľov na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia môže nahradiť doklady podľa § 26 ods. 2 písm. a)-h) zákona predložením :
a) úradne osvedčenej kópie platného potvrdenia o jeho zapísaní do zoznamu podnikateľov podľa § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní;
b) čestným vyhlásením, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou
b1) ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b2) ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
b2.1) spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b2.2) právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b3) ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
1.3 Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje verejný obstarávateľ.
1.4 Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov podľa §26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.5 Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
1.6 Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí predložiť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia nasledovné informácie a dokumenty: 2.1 Podľa § 27 ods. 1 písm. d) - prehľad o celkovom dosiahnutom obrate za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011 a 2012) za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činností. 2.2 Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. 2.3 Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie. V takomto prípade verejný obstarávateľ odporúča postupovať podľa bodu 10. časti súťažných podkladov A.1 Pokyny pre uchádzačov". 2.4 Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne. 2.5 Ak bude obrat uvedený v inej mene ako v EUR, použije sa pri prepočte z inej meny na EUR kurz inej meny k EUR uvedený v kurzovom lístku ECB zverejnený Národnou bankou Slovenska v deň zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania a ak to nie je možné, potom v najbližší predchádzajúci deň pred dňom zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Aby minimálna výška celkového obratu za posledné tri hospodárske roky (spolu za roky 2010, 2011 a 2012) pre jednotlivé časti predmetu zákazky nebola nižšia ako 600.000,00 € bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Verejný obstarávateľ bude posudzovať splnenie požadovanej výšky obratu z položky Tržby z predaja tovaru/resp. Tržby z predaja výrobkov a služieb" výkazu ziskov a strát (právnické osoby), resp. výkazu o príjmoch a výdavkoch (fyzické osoby), predložené doklady musia byť overené s originálom príslušným správcom dane, v prípade predloženia kópií týchto overených dokladov s originálom, musia byť tieto doklady úradne osvedčené. Odôvodnenie podmienok účasti: Vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky je potrebné, aby uchádzač preukázal svoju schopnosť pokryť finančné náklady spojené s plnením predmetu zákazky
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí predložiť na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti nasledovné informácie a dokumenty:
3.1 § 28 ods. 1 písm. a) - zoznam poskytnutých služieb v oblasti predmetu zákazky uskutočnených za predchádzajúce tri roky (t.j. 2010 - 2012) s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Ak odberateľom : a) bol verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ; b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní s uvedením dôvodu, prečo nepredložil dôkaz o plnení.
3.2 § 28 ods. 1 písm. g) - Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby.
3.3 Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tejto časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.
3.4 Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne.
3.5 Pri sumách uvedených v inej mene ako v EUR sa použije pri prepočte z inej meny na EUR kurz inej meny k EUR uvedený v kurzovom lístku ECB zverejnený Národnou bankou Slovenska v deň zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania a ak to nie je možné, potom v najbližší predchádzajúci deň pred dňom zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania vo Vestníku verejného obstarávania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu 3.1: Uchádzač predloží platné potvrdenia na poskytnutie služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za obdobie predchádzajúcich 3 rokov v celkovej hodnote minimálne 400.000 EUR bez DPH, z toho uchádzač predloží aspoň 1 platné potvrdenie na poskytnutie služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za obdobie predchádzajúcich 3 rokov v min. hodnote 80.000 EUR bez DPH a jedno potvrdenie za obdobie predchádzajúcich 3 rokov na spracovanie a tvorbu publikácie v tvrdej knižnej väzbe v min. rozsahu 100 strán. Ďalej uchádzač predloží min. jedno platné potvrdenie rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky v oblasti tlačiarenských služieb propagačných alebo reklamných materiálov za obdobie predchádzajúcich 3 rokov a min. jedno potvrdenie na tvorbu a spracovanie audio vizuálneho diela za obdobie predchádzajúcich 3 rokov. Odôvodnenie podmienok účasti: Vzhľadom na komplexnosť požadovaného predmetu zákazky je potrebné preukázať, že uchádzač má praktické skúsenosti s poskytovaním služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.
K bodu 3.2: a) Zoznam prekladateľov (súdnych) a to minimálne 1 prekladateľa pre francúzsky jazyk, 1 prekladateľa pre anglický jazyk, 1 prekladateľa pre poľský jazyk a 1 prekladateľa pre ruský jazyk. Verejný obstarávateľ požaduje tiež osobu, ktorá bude zodpovedná za preklad pre Braillove písmo. Uchádzač môže do tohto zoznamu prekladateľov zahrnúť aj prekladateľov, s ktorými nie je v zmluvnom vzťahu; v takomto prípade uchádzač dokladuje zmluvný vzťah s konkrétnym (súdnym) prekladateľom, resp. osobou zodpovednou za preklad pre Braillove písmo.
b) Uchádzač v ponuke predloží úradne overenú kópiu dokladu pre odbornú spôsobilosť na preklad vo francúzskom jazyku, anglickom jazyku, poľskom jazyku a ruskom jazyku u prekladateľov, uvedených v zozname prekladateľov. Za relevantný doklad verejný obstarávateľ považuje doklad o zápise do Zoznamu znalcov, tlmočníkov a prekladateľov Ministerstva Spravodlivosti alebo ekvivalentný doklad pre uchádzača z iného členského štátu, ktorým uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti. Odôvodnenie podmienok účasti: Preukázanie skutočnosti, že uchádzač má v tomto období dostatočnú odbornú a personálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a odborne a personálne spôsobilý zrealizovať predmet zákazky
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách
III.3)
OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu
Nie
III.3.2)
Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
Právnické osoby by mali uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov zodpovedných za poskytnutie služby
Nie