Oznámenie 10450 - MSS

Obsah

10450 - MSS
Vestník č. 126/2013 - 29.06.2013

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00699021
Hlboká cesta 2, 83336 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Odbor verejného obstarávania
Kontaktná osoba: Mgr. Stanislav Oravec
Telefón: +421 259782895
Fax: +421 259782899
Email: stanislav.oravec@mzv.sk
Internetová adresa (internetové adresy): http://www.mzv.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Všeobecné verejné služby
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Jazykové vzdelávanie zamestnancov štátnej správy v anglickom jazyku a francúzskom jazyku
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 24
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: miesto poskytovania služieb je Slovenská republika, Bratislavský kraj
Kód NUTS
SK010
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 28
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 661 422,0000 EUR
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je jazykové vzdelávanie v anglickom jazyku a francúzskom jazyku zamestnancov vybraných orgánov štátnej správy a inštitúcií zainteresovaných do prípravy a výkonu predsedníctva Slovenskej republiky v Rade EÚ v roku 2016.
Poskytovateľ zabezpečí výučbu anglického jazyka a francúzskeho jazyka kvalifikovanými lektormi na úrovniach
v zmysle CEFR (Common European Framework of Reference for Languages - Jednotný európsky referenčný
rámec pre jazyky) v rozsahu výučby individuálna výučba a skupinová výučba.
Poskytovateľ tiež zabezpečí vstupné testovanie účastníkov vzdelávania, časový harmonogram výučby a zadelenie lektorov, testovanie za účelom priebežného zaraďovania nových účastníkov do kurzu, priebežné testovanie jazykového progresu účastníkov, výstupné testovanie vrátane ich vyhodnotenia a vystavenie dokladov o absolvovaní kurzov a certifikátov.
Výučba bude prebiehať v prípade skupinovej formy v priestoroch poskytovateľa spĺňajúcich požiadavky
objednávateľa, v prípade individuálnej formy v priestoroch, ktoré budú výsledkom dohody medzi účastníkom
vzdelávania a poskytovateľom (schválenej objednávateľom), spravidla pôjde o priestory pracoviska účastníka
vzdelávania. Cieľom jazykového vzdelávania v anglickom jazyku a francúzskom jazyku je zvýšenie jazykovej
úrovne a odbornej terminológie účastníkov vzdelávania vo všetkých štyroch jazykových zručnostiach (počúvanie, hovorenie, písanie, čítanie). Poskytovateľ poskytne všetkým účastníkom vzdelávania študijné materiály počas celej doby trvania výučby. Študijné materiály budú poskytnuté po schválení návrhu poskytovateľa objednávateľom. Študijné materiály zostanú vo vlastníctve účastníkov vzdelávania. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80580000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 22112000-8
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
Počet častí: 4
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Verejný obstarávateľ určil predpokladanú hodnotu jednotlivých častí predmetu zákazky nasledovne:
Časť 1: Anglický jazyk skupinová výučba (predpokladaná hodnota 303 071 €)
Časť 2: Anglický jazyk individuálna výučba (predpokladaná hodnota 172 093 €)
Časť 3: Francúzsky jazyk skupinová výučba (predpokladaná hodnota 117 421 €)
Časť 4: Francúzsky jazyk individuálna výučba (predpokladaná hodnota 68 837 €)
Podrobnosti sú uvedené v súťažných podkladoch
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 661 422,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 28
PRÍLOHA B - INFORMÁCIE O ČASTIACH
Časť: 1
NÁZOV
Anglický jazyk - skupinová výučba
1) STRUČNÝ OPIS
- predpokladaný počet účastníkov vzdelávania: 400
- účastníci vzdelávania budú rozdelení do skupín podľa úrovne jazykových znalostí
- počet účastníkov v jednej skupine je od 4 do 12
- predpokladaný počet skupín: 40
- verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo znížiť alebo zvýšiť počet účastníkov, znížiť alebo zvýšiť počet skupín, ako aj právo zrušiť skupinu
- reálne rozdelenie do skupín sa uskutoční na základe vstupného testovania, ktorého výsledkom môže byť väčší alebo menší počet skupín ako 40
- poskytovateľ poskytne všetkým účastníkom vzdelávania študijné materiály počas celej doby trvania výučby.
Študijné materiály budú poskytnuté po schválení návrhu poskytovateľa objednávateľom. Študijné materiály zostanú vo vlastníctve účastníkov vzdelávania.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80580000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 22112000-8
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Jazyková výučba skupinovou formou výučby bude prebiehať v predpokladanom rozsahu 4 kurzov, v každom kurze je predpokladaný počet 60 vyučovacích hodín (45-minútových) pre každú skupinu.
Hodnota 303 071,0000 EUR
4) ÚDAJE O ODLIŠNOM TRVANÍ ZÁKAZKY ALEBO LEHOTÁCH USKUTOČNENIA
Obdobie
v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 28
Časť: 2
NÁZOV
Anglický jazyk - individuálna výučba
1) STRUČNÝ OPIS
- predpokladaný počet účastníkov vzdelávania: 50
- verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo znížiť alebo zvýšiť počet účastníkov
- poskytovateľ poskytne všetkým účastníkom vzdelávania študijné materiály počas celej doby trvania výučby.
Študijné materiály budú poskytnuté po schválení návrhu poskytovateľa objednávateľom. Študijné materiály zostanú vo vlastníctve účastníkov vzdelávania.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80580000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 22112000-8
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Jazyková výučba individuálnou formou výučby bude prebiehať v predpokladanom rozsahu 4 kurzov, v každom kurze je predpokladaný počet 60 vyučovacích hodín (45-minútových) pre každého účastníka vzdelávania.
Hodnota 172 093,0000 EUR
Časť: 3
NÁZOV
Francúzsky jazyk - skupinová výučba
1) STRUČNÝ OPIS
- predpokladaný počet účastníkov vzdelávania: 100
- účastníci vzdelávania budú rozdelení do skupín podľa úrovne jazykových znalostí
- počet účastníkov v jednej skupine je od 4 do 12
- predpokladaný počet skupín: 10
- verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo znížiť alebo zvýšiť počet účastníkov, znížiť alebo zvýšiť počet skupín, ako aj právo zrušiť skupinu
- reálne rozdelenie do skupín sa uskutoční na základe vstupného testovania, ktorého výsledkom môže byť väčší alebo menší počet skupín ako 10
- poskytovateľ poskytne všetkým účastníkom vzdelávania študijné materiály počas celej doby trvania výučby.
Študijné materiály budú poskytnuté po schválení návrhu poskytovateľa objednávateľom. Študijné materiály zostanú vo vlastníctve účastníkov vzdelávania.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80580000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 22112000-8
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Jazyková výučba skupinovou formou výučby bude prebiehať v predpokladanom rozsahu 4 kurzov, v každom kurze je predpokladaný počet 60 vyučovacích hodín (45-minútových) pre každú skupinu.
Hodnota 117 421,0000 EUR
Časť: 4
NÁZOV
Francúzsky jazyk - individuálna výučba
1) STRUČNÝ OPIS
- predpokladaný počet účastníkov vzdelávania: 20
- verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo znížiť alebo zvýšiť počet účastníkov
- poskytovateľ poskytne všetkým účastníkom vzdelávania študijné materiály počas celej doby trvania výučby.
Študijné materiály budú poskytnuté po schválení návrhu poskytovateľa objednávateľom. Študijné materiály zostanú vo vlastníctve účastníkov vzdelávania.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80580000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 22112000-8
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Jazyková výučba individuálnou formou výučby bude prebiehať v predpokladanom rozsahu 4 kurzov, v každom kurze je predpokladaný počet 60 vyučovacích hodín (45-minútových) pre každého účastníka vzdelávania.
Hodnota 68 837,0000 EUR
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponúk sa nevyžaduje
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Zdrojom financovania predmetu zákazky sú prostriedky získané z fondov EÚ, Operačný program:
Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Platby za poskytnuté služby budú realizované v zmysle zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov bezhotovostným prevodom. Verejný obstarávateľ neposkytne preddavky a zálohy. Verejný obstarávateľ vyžaduje 30-dňovú lehotu splatnosti faktúr.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
V prípade, ak je uchádzačom skupina dodávateľov, takýto uchádzač je povinný predložiť doklad podpísaný
všetkými členmi skupiny o nominovaní vedúceho člena oprávneného konať v mene ostatných členov skupiny
v súvislosti s touto zákazkou. V prípade, ak bude ponuka skupiny dodávateľov vyhodnotená ako úspešná,
táto skupina bude povinná vytvoriť medzi sebou právny vzťah podľa relevantných ustanovení súkromného
práva, napr. podľa § 829 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení. Z dokumentácie
preukazujúcej vznik združenia (resp. inej zákonnej formy spolupráce fyzických alebo právnických osôb) musí
byť zrejmé, ako sú stanovené vzájomné práva a povinnosti, kto a akou časťou sa bude na plnení podieľať a
skutočnosť, že všetci členovia ručia za záväzky spoločne a nerozdielne. Originál alebo úradne overenú kópiu
zmluvy, ktorou združenie vznikne, resp. dokumentácie preukazujúcej vytvorenie právnych vzťahov medzi členmi
skupiny dodávateľov, musí úspešný uchádzač poskytnúť verejnému obstarávateľovi najneskôr k momentu
uzavretia rámcovej dohody, ktorá bude výsledkom tohto verejného obstarávania.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
§ 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní:
Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného
postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin
korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu
z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný
čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, alebo za trestný čin terorizmu a niektorých
foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin,
ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre
nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku.
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné
dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré
dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať,
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom,
alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je
osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom,
alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je
osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne
uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo
ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá
má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti
vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený
zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní nasledovne:
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako 3 mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako 3 mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako 3 mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako 3 mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
f) písm. h) čestným vyhlásením.
Nakoľko vyučovanie v odbore cudzích jazykov je podľa zákona č. 455/1991 Zb. v znení neskorších predpisov zaradené medzi viazané živnosti, je potrebné, aby uchádzač oprávnenie poskytovať službu dokladoval osvedčením o živnostenskom oprávnení, výpisom zo živnostenského registra, resp. v prípade, ak bude osobou zapísanou v obchodnom registri výpisom z obchodného registra, resp. obdobným dokladom, pričom v predmete podnikania/predmete činnosti musí byť uvedené vyučovanie v odbore cudzích jazykov.
V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z uvedených dokladov alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla. Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
V súlade s § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní zapísanie v zozname podnikateľov oprávňuje podnikateľa preukázať vo verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní potvrdením Úradu pre verejné obstarávanie. Doklady musia byť predložené v origináli alebo v úradne overenej kópii.
Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Predmetné podmienky účasti a doklady na ich preukázanie sú taxatívne stanovené v § 26 zákona o verejnom obstarávaní. Podľa výkladového stanoviska ÚVO k § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní zo dňa 18. 01. 2013 sa splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje vo vzťahu k hlavnému predmetu zákazky. Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu k hlavnému predmetu zákazky. Verejný obstarávateľ, obstarávateľ a osoba podľa § 7 priamo v oznámení vyhlásení verejného obstarávania, alebo v oznámení použitom ako výzva na súťaž precizuje toto oprávnenie vo väzbe na hlavný predmet zákazky v závislosti od charakteru hlavného predmetu zákazky. V predmetnom prípade je hlavným predmetom zákazky vyučovanie v odbore cudzích jazykov.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Vyjadrenie banky, pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky/vyjadrenia bánk, pobočiek zahraničných bánk alebo zahraničných bánk, v ktorej/ktorých má uchádzač vedený účet/vedené účty, nie staršie ako 3 mesiace k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk, že riadne a načas plní svoje finančné záväzky, že v prípade splácania poskytnutého úveru dodržiava splátkový kalendár, že nie je a ani nebol v nepovolenom prečerpaní a že jeho bankový účet nie je a ani nebol predmetom exekúcie.
Uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie nie staršie ako 3 mesiace k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk podpísané štatutárnym zástupcom uchádzača alebo iným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača, že v iných bankách, pobočkách zahraničných bánk alebo zahraničných bankách, ako tých, ktorých vyjadrenia predkladá, nemá vedené účty ani záväzky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Predmetné vyjadrenie banky, ako aj čestné vyhlásenie uchádzača, budú obsahovať požadované informácie za
obdobie rokov 2010, 2011, 2012 a 2013. V prípade, že uchádzač využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení rámcovej dohody bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia v súlade s § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia za všetkých členov skupiny spoločne.
Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Požadované doklady uchádzač predloží ako dôkaz, že je/bol z hľadiska svojho ekonomického a finančného
postavenia schopný úspešne plniť zmluvu, ktorej predmet súvisí s požadovaným opisom predmetu zákazky, že má/mal po odpočítaní svojich záväzkov dostupné likvidné aktíva alebo aktíva s primeranou mierou likvidity v súvislosti s riadnym plnením svojich zmluvných záväzkov, ktorých predmet súvisí s požadovaným opisom predmetu zákazky. Potreba predloženia dokladu o schopnosti plniť finančné záväzky uchádzača vyplýva zo skutočnosti, že verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy. Z uvedeného vyplýva, že uchádzač musí byť schopný zabezpečiť plnenie predmetu zákazky svojimi vlastnými finančnými zdrojmi až do uplynutia lehoty splatnosti faktúr. Dôkaz o finančnom a ekonomickom postavení uchádzača je relevantný len vtedy, ak preukazuje aktuálne údaje. Z uvedeného dôvodu verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov nie starších ako tri mesiace, čo je lehota ustanovená v § 26 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k dokladom týkajúcich sa osobného postavenia uchádzačov. Podľa materiálu Najčastejšie porušenia zákona o verejnom obstarávaní zistené úradom pri výkone dohľadu nad verejným obstarávaním v období od 1.7.2011 do 31.12.2011 zverejneného na webovom sídle ÚVO, v prípade, ak sa verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ rozhodne uplatniť podmienku účasti - vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, je potrebné už v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania riadne špecifikovať všetky okolnosti, ktoré majú byť predmetom tohto potvrdenia, vrátane časového obdobia, na ktoré sa má potvrdenie vzťahovať. V situácii, keď verejný obstarávateľ, resp. obstarávateľ vyžaduje len potvrdenie o tom, že uchádzač, resp. záujemca nebol v nepovolenom debete, jeho bankový účet nebol predmetom exekúcie a pod., je potrebné uviesť, že z nej nie je možné identifikovať, za aké obdobie majú byť predmetné skutočnosti v potvrdení deklarované. Nejednoznačné stanovenie podmienok účasti pritom môže viesť k tomu, že jednotliví uchádzači, resp. záujemcovia budú predkladať požadované potvrdenia za rôzne obdobia, v dôsledku čoho je výpovedná hodnota takto predložených dokladov otázna.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí preukázať technickú alebo odbornú spôsobilosť podľa § 28 ods. 1 písm. a) a g) zákona o verejnom obstarávaní.
A) § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce 3 roky s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
- bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
- bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich dodaní.
Potvrdenie odberateľa, ktorým bol verejný obstarávateľ, nemožno nahradiť vyhlásením uchádzača.
B) § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní - údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služieb.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu A
Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Časť 1 (anglický jazyk skupinová výučba): Uchádzač musí preukázať, že poskytol výučbu anglického jazyka za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011, 2012) v minimálnej úhrnnej hodnote 164.000,- EUR bez DPH.
Časť 2 (anglický jazyk individuálna výučba): Uchádzač musí preukázať, že poskytol výučbu anglického jazyka za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011, 2012) v minimálnej úhrnnej hodnote 140.000,- EUR bez DPH.
Časť 3 (francúzsky jazyk skupinová výučba): Uchádzač musí preukázať, že poskytol výučbu francúzskeho jazyka za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011, 2012) v minimálnej úhrnnej hodnote 68.000,- EUR bez DPH.
Časť 4 (francúzsky jazyk individuálna výučba): Uchádzač musí preukázať, že poskytol výučbu francúzskeho jazyka za predchádzajúce 3 roky (2010, 2011, 2012) v minimálnej úhrnnej hodnote 56.000,- EUR bez DPH.
Zo zoznamu poskytnutých služieb v každej časti zákazky bude možné zistiť:
a) názov poskytnutej služby,
b) stručný popis predmetu poskytnutej služby,
c) čas realizácie/plnenia, t.j. od - do (mesiac, rok),
d) názov a sídlo odberateľa/objednávateľa poskytnutej služby,
e) kontaktnú osobu odberateľa a jej telefónne číslo, kde si možno tieto informácie overiť.
Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Požadované doklady podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží ako dôkaz, že je/bol z hľadiska svojho technického alebo odborného postavenia schopný úspešne plniť zmluvu, ktorej predmet úzko súvisí s požadovaným opisom predmetu zákazky.
Minimálnu úroveň štandardov k bodu A verejný obstarávateľ stanovil tak, aby zodpovedala predpokladanej hodnote príslušnej časti zákazky. Z dôvodu taxatívnosti znenia § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní je verejný obstarávateľ oprávnený požadovať a akceptovať len referencie preukazujúce skúsenosti uchádzačov za posledné tri roky predchádzajúce vyhláseniu tohto verejného obstarávania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu B
Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Časť 1 (anglický jazyk skupinová výučba):
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi u osôb zodpovedných za poskytnutie služieb (minimálne 10 lektorov), čo uchádzač u týchto osôb (lektori) preukáže predložením:
a) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní anglického jazyka v trvaní minimálne 5 rokov a overenej kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (minimálne vysokoškolské II. stupňa so zameraním na anglický jazyk) alebo
b) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní anglického jazyka v trvaní minimálne 5 rokov v prípade, ak je lektor "native speaker."
Z každého z uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušnej osoby (lektora) zodpovednej za poskytnutie služieb musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:
- meno a priezvisko príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- najvyššie dosiahnuté vzdelanie osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- zoznam a opis odbornej praxe vo vyučovaní anglického jazyka (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) osoby zodpovednej za poskytnutie služieb, v rámci ktorého musí byť uvedené:
- názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- čas realizácie projektu/plnenia zmluvy od do (mesiac, rok),
- stručný popis predmetu projektu/zmluvy,
- stručný rozsah činností, ktoré príslušná osoba zodpovedná za poskytnutie služieb zabezpečovala,
- tel. číslo a meno kontaktnej osoby objednávateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorej si možno overiť uvedené
údaje
- ďalšie relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušnej osoby
zodpovednej za poskytnutie služieb (napr. označenie, že ide o "native speakera").
Časť 2 (anglický jazyk individuálna výučba):
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi u osôb zodpovedných za poskytnutie služieb (minimálne 7 lektorov), čo uchádzač u týchto osôb (lektori) preukáže predložením:
a) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní anglického jazyka v trvaní minimálne 5 rokov a overenej kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (minimálne vysokoškolské II. stupňa so zameraním na anglický jazyk) alebo
b) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní anglického jazyka v trvaní minimálne 5 rokov v prípade, ak je lektor "native speaker."
Z každého z uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušnej osoby (lektora) zodpovednej za
poskytnutie služieb musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:
- meno a priezvisko príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- najvyššie dosiahnuté vzdelanie osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- zoznam a opis odbornej praxe vo vyučovaní anglického jazyka (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) osoby zodpovednej za poskytnutie služieb, v rámci ktorého musí byť uvedené:
- názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- čas realizácie projektu/plnenia zmluvy od do (mesiac, rok),
- stručný popis predmetu projektu/zmluvy,
- stručný rozsah činností, ktoré príslušná osoba zodpovedná za poskytnutie služieb zabezpečovala,
- tel. číslo a meno kontaktnej osoby objednávateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorej si možno overiť uvedené
údaje
- ďalšie relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušnej osoby
zodpovednej za poskytnutie služieb (napr. označenie, že ide o "native speakera").
Časť 3 (francúzsky jazyk skupinová výučba):
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi u osôb zodpovedných za poskytnutie služieb (minimálne 3 lektori), čo uchádzač u týchto osôb (lektori) preukáže predložením:
a) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní francúzskeho jazyka v trvaní minimálne 5 rokov a overenej kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (minimálne vysokoškolské II. stupňa so zameraním na francúzsky jazyk) alebo
b) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní francúzskeho jazyka v trvaní minimálne 5 rokov v prípade, ak je lektor "native speaker."
Z každého z uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušnej osoby (lektora) zodpovednej za
poskytnutie služieb musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:
- meno a priezvisko príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- najvyššie dosiahnuté vzdelanie osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- zoznam a opis odbornej praxe vo vyučovaní francúzskeho jazyka (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania,zamestnávateľ/objednávateľ) osoby zodpovednej za poskytnutie služieb, v rámci ktorého musí byť uvedené:
- názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- čas realizácie projektu/plnenia zmluvy od do (mesiac, rok),
- stručný popis predmetu projektu/zmluvy,
- stručný rozsah činností, ktoré príslušná osoba zodpovedná za poskytnutie služieb zabezpečovala,
- tel. číslo a meno kontaktnej osoby objednávateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorej si možno overiť uvedené
údaje
- ďalšie relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušnej osoby
zodpovednej za poskytnutie služieb (napr. označenie, že ide o "native speakera").
Časť 4 (francúzsky jazyk individuálna výučba):
Údaje o vzdelaní a odbornej praxi u osôb zodpovedných za poskytnutie služieb (minimálne 3 lektori), čo uchádzač u týchto osôb (lektori) preukáže predložením:
a) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní francúzskeho jazyka v trvaní minimálne 5 rokov a overenej kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (minimálne vysokoškolské II. stupňa so zameraním na francúzsky jazyk) alebo
b) profesijného životopisu preukazujúceho odbornú prax lektora vo vyučovaní francúzskeho jazyka v trvaní minimálne 5 rokov v prípade, ak je lektor "native speaker."
Z každého z uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušnej osoby (lektora) zodpovednej za
poskytnutie služieb musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:
- meno a priezvisko príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- najvyššie dosiahnuté vzdelanie osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- zoznam a opis odbornej praxe vo vyučovaní francúzskeho jazyka (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania,zamestnávateľ/objednávateľ) osoby zodpovednej za poskytnutie služieb, v rámci ktorého musí byť uvedené:
- názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa príslušnej osoby zodpovednej za poskytnutie služieb,
- čas realizácie projektu/plnenia zmluvy od do (mesiac, rok),
- stručný popis predmetu projektu/zmluvy,
- stručný rozsah činností, ktoré príslušná osoba zodpovedná za poskytnutie služieb zabezpečovala,
- tel. číslo a meno kontaktnej osoby objednávateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorej si možno overiť uvedené
údaje
- ďalšie relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušnej osoby
zodpovednej za poskytnutie služieb (napr. označenie, že ide o "native speakera").
V prípade, ak uchádzač predkladá ponuku na viac ako jednu časť zákazky, verejný obstarávateľ odporúča uchádzačovi použiť konkrétnu osobu (lektora) na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní len v jednej časti zákazky z dôvodu zabezpečenia bezproblémového plnenia rámcových dohôd v prípade, ak by uchádzač bol úspešný vo viacerých častiach zákazky (jazyková výučba všetkých častí zákazky bude prebiehať súčasne). Plnenie každej časti zákazky vyžaduje dispozíciu dostatočným počtom lektorov so zodpovedajúcim vzdelaním a reálnymi skúsenosťami v oblasti odborného vzdelávania v príslušnom jazyku. Sankcie za porušenie povinností poskytovateľa sú stanovené v časti B.3 "Obchodné podmienky dodania predmetu zákazky" súťažných podkladov.
V prípade, že uchádzač využije na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponúk, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti v súlade s § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti za všetkých členov skupiny spoločne.
Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Požadované doklady podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona uchádzač predloží ako dôkaz, že je z hľadiska svojho
technického alebo odborného postavenia schopný úspešne plniť zmluvu, resp. poskytovať služby, ktoré sú predmetom zákazky, prostredníctvom odborne kvalifikovaných osôb, zodpovedných za poskytnutie služby (lektori). Podľa ustálenej rozhodovacej praxe ÚVO je verejný obstarávateľ povinný v súlade s § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní vymedziť požiadavky na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti len na tie, ktoré bezprostredne súvisia s predmetom zákazky a sú primerané rozsahom požiadaviek verejného obstarávateľa. Zároveň môže verejný obstarávateľ určiť len minimálnu úroveň technickej spôsobilosti, teda nemôže vyžadovať podmienky účasti nad rozsah predmetu zákazky. Požiadavka na preukazovanie splnenia aspoň minimálnych predpokladov uchádzačov má zaistiť, aby sa v konečnom výbere umiestnili len ponuky tých uchádzačov, ktorí disponujú dostatočnými kapacitami na realizáciu konkrétnej zákazky. Na účely preukázania splnenia predpokladov technickej a odbornej spôsobilosti preto verejný obstarávateľ požaduje predložiť údaje o vzdelaní, odbornej praxi a odbornej kvalifikácii lektorov, ktoré úzko súvisia s predmetom zákazky (poskytovanie výučby anglického a francúzskeho jazyka) v rozsahu nevyhnutnom na realizáciu konkrétnej časti zákazky. Za účelom zabezpečenia realizácie vyučovacieho procesu na zodpovedajúcej kvalitatívnej úrovni uchádzač preukáže dispozíciu osobami zodpovednými za poskytovanie služieb, ktoré ovládajú nielen cudzí jazyk samotný, ale nadobudli aj schopnosti, zručnosti a znalosti o výučbe potrebné na vyučovanie cudzieho jazyka. Význam predsedníctva SR v Rade EÚ v roku 2016 potvrdzuje Uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 13/2013 z 9.1.2013, ktorým bol schválený Národný program vzdelávania zamestnancov štátnej správy pre potreby predsedníctva Slovenskej republiky v Rade Európskej únie v roku 2016, kde je uvedené: "Príprava predsedníctva Slovenskej republiky v Rade Európskej únie v roku 2016 je jednou z priorít programového vyhlásenia vlády SR v oblasti európskych záležitostí. Ide o jednu z najdôležitejších a najnáročnejších úloh vyplývajúcich z členstva v EÚ. Kvalitná príprava zamestnancov štátnej správy je pre úspešné zvládnutie SK PRES kľúčovým faktorom." Vzhľadom na vyššie uvedené je potrebné zabezpečiť plnenie predmetu zákazky kvalifikovanými osobami zodpovednými za poskytnutie služby (lektormi), ktorí spĺňajú vyššie stanovené požiadavky.
Pri stanovení minimálneho počtu lektorov, prostredníctvom ktorých uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti pri skupinovej výučbe anglického jazyka, verejný obstarávateľ vychádzal z predpokladaného počtu účastníkov vzdelávania (400) a z predpokladaného počtu skupín (40). Výučba skupín bude prebiehať pre každú skupinu spravidla dvakrát do týždňa po dve za sebou nasledujúce vyučovacie hodiny (4 vyučovacie hodiny na skupinu/týždeň). To znamená, že do týždňa bude potrebné odučiť spravidla 160 vyučovacích hodín (40 skupín krát 4 vyučovacie hodiny). Výučba bude prebiehať spravidla každý pracovný deň po štyri vyučovacie hodiny (dve dopoludnia a dve popoludní) okrem pondelka dopoludnia a piatka popoludní. Z uvedeného vyplýva, že na to, aby bolo možné odučiť 40 skupín dvakrát do týždňa, bude potrebných 10 lektorov, ktorí túto výučbu zabezpečia.
Pri stanovení minimálneho počtu lektorov, prostredníctvom ktorých uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti pri individuálnej výučbe anglického jazyka, verejný obstarávateľ vychádzal z predpokladu, že jeden lektor bude schopný v rámci jedného dňa odučiť minimálne šesť 45-minútových vyučovacích hodín a predpokladaného počtu účastníkov vzdelávania (50). Verejný obstarávateľ predpokladá, že jeden účastník vzdelávania do týždňa absolvuje štyri vyučovacie hodiny. To znamená, že do týždňa bude potrebné odučiť 200 vyučovacích hodín. (50 účastníkov krát štyri vyučovacie hodiny). Z uvedeného vyplýva, že na to, aby bolo možné odučiť 50 účastníkov štyri vyučovacie hodiny do týždňa, bude potrebných 7 lektorov, ktorí túto výučbu zabezpečia.
Pri stanovení minimálneho počtu lektorov, prostredníctvom ktorých uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti pri skupinovej výučbe francúzskeho jazyka, verejný obstarávateľ vychádzal z predpokladaného počtu účastníkov vzdelávania (100) a z predpokladaného počtu skupín (10). Výučba skupín bude prebiehať pre každú skupinu spravidla dvakrát do týždňa po dve za sebou nasledujúce vyučovacie hodiny (4 vyučovacie hodiny na skupinu/týždeň). To znamená, že do týždňa bude potrebné zrealizovať spravidla 40 vyučovacích hodín (10 skupín krát 4 vyučovacie hodiny). Výučba bude prebiehať spravidla každý pracovný deň štyri vyučovacie hodiny (dve dopoludnia a dve popoludní) okrem pondelka dopoludnia a piatka popoludní. Z uvedeného vyplýva, že na to, aby bolo možné odučiť 10 skupín dvakrát do týždňa, budú potrební 3 lektori, ktorí túto výučbu zabezpečia.
Pri stanovení minimálneho počtu lektorov, prostredníctvom ktorých uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti pri individuálnej výučbe francúzskeho jazyka, verejný obstarávateľ vychádzal z predpokladu, že jeden lektor bude schopný v rámci jedného dňa odučiť minimálne šesť 45-minútových vyučovacích hodín a predpokladaného počtu účastníkov vzdelávania (20). Verejný obstarávateľ predpokladá, že jeden účastník vzdelávania do týždňa absolvuje štyri vyučovacie hodiny. To znamená, že do týždňa bude potrebné odučiť 80 vyučovacích hodín. (20 účastníkov krát štyri vyučovacie hodiny). Z uvedeného vyplýva, že na to, aby bolo možné odučiť 20 účastníkov štyri vyučovacie hodiny do týždňa, budú potrební 3 lektori, ktorí túto výučbu zabezpečia.
Verejný obstarávateľ požaduje, aby doklady boli predložené v origináli alebo v úradne overenej kópii.
Z uchádzačom predkladaných dokladov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 27 a § 28 zákona o verejnom obstarávaní musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej/identifikovaných minimálnej/minimálnych úrovne/úrovní požadovanej/požadovaných verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní a technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní za všetkých členov skupiny spoločne.
Podľa § 32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Vzor čestného vyhlásenia, ktorým uchádzači môžu preukázať splnenie podmienok účasti, tvorí prílohu č. 2 k časti A.1 súťažných podkladov. Uvedené nebráni tomu, aby verejný obstarávateľ po otvorení časti ponuky označenej ako "Ostatné" mohol požiadať uchádzača o predloženie konkrétnych dokladov, ktorými by sa preukázala pravdivosť tvrdení uvádzaných v čestnom vyhlásení. Tým, že po otvorení časti ponuky označenej ako "Ostatné" verejný obstarávateľ vykonáva vyhodnotenie ponuky vo vzťahu k predloženým dokumentom, je oprávnený podľa § 33 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní požiadať o vysvetlenie alebo doplnenie dokladov, teda aj čestného vyhlásenia. Ak sa vyskytnú pochybnosti o jeho pravdivosti, vždy je oprávnený, už v tejto fáze, požiadať o predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienky účasti. Podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, ak v prípade podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti skôr, verejný obstarávateľ po vyhodnotení ponúk vyhodnotí splnenie podmienok účasti úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí. Pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti podľa predchádzaujúcej vety postupuje verejný obstarávateľ podľa § 33 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, pričom vyzve uchádzačov na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v lehote nie kratšej ako 10 pracovných dní odo dňa doručenia výzvy a nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Prvky elektronickej aukcie, ako aj všetky ďalšie potrebné informácie, budú uvedené v súťažných podkladoch a vo výzve na účasť v elektronickej aukcii.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
740.118/2013-ODVO
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 12.08.2013 09:59
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 12.08.2013 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.12.2013
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Operačný program: Zamestnanosť a sociálna inklúzia.
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Uchádzač môže predložiť ponuku na jednu časť zákazky, viacero častí zákazky alebo na všetky časti zákazky. Trvanie zákazky uvedené v bode II.3 tohto oznámenia je orientačné. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo upraviť predpokladané trvanie zákazky pred začatím vzdelávania, prípadne aj počas jeho priebehu, vzhľadom na aktuálne potreby. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky, ako aj dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní a iných dokladov, súvisiacich s týmto verejným obstarávaním, znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. Všetky ďalšie vzájomné práva a povinnosti, ako aj všetky formálne, procesné alebo obsahové podmienky verejného obstarávania, budú zahrnuté v súťažných podkladoch.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo podpísať rámcové dohody iba v prípade, že bude schválený projekt, podpísaná zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, v rozpočte projektu budú schválené dostatočné finančné prostriedky, dokumentácia k verejnému obstarávaniu bude schválená Riadiacim orgánom operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia, ktorým je Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky a budú dodržané ustanovenia Usmernenia Riadiaceho orgánu pre Operačný program Zamestnanosť a sociálna inklúzia č. N3/2007 Metodické usmernenie k oprávnenosti výdavkov pre programové obdobie 2007 - 2013 v aktuálnom znení (prístupné na internetovej stránke www.esf.gov.sk v časti dokumenty, príručky a usmernenia pre prijímateľov).
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email: namietky@uvo.gov.sk
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
27.06.2013

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité