Oznámenie 10757 - MSS

Obsah

10757 - MSS
Vestník č. 127/2013 - 01.07.2013

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30416094
Námestie slobody 6, 81005 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Námestie slobody č. 6, 810 05 Bratislava
Kontaktná osoba: Viera Holecová
Telefón: +421 259494111
Fax: +421 252496952
Email: viera.holecova@telecom.gov.sk
Internetová adresa (internetové adresy): http://www.telecom.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Všeobecné verejné služby
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Dodávka riešenia multimodálnych dopravných vzťahov v dopravných systémoch v podobe Dopravného modelu SR.
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 10
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Námestie slobody č. 6, 810 05 Bratislava
Kód NUTS
SK01
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Dodávka riešenia multimodálnych dopravných vzťahov v dopravných systémoch v podobe Dopravného modelu SR, vrátane vypracovania softvérového riešenia Dopravného modelu SR a s ním súvisiacimi školeniami.
Stručný opis: Predmetom dodávky je:
vytvorenie základného modelu dopravnej infraštruktúry, zahrňujúceho všetky druhy sietí dopravnej infraštruktúry a ich charakteristiky (strana ponuky). Vývoj základného modelu dopravného správania a tokov dopravy na sieti dopravnej infraštruktúry pre všetky kategórie dopytu po doprave vo všetkých dopravných módoch dopravy (strana dopytu). Modelovanie dopravy z ponukovej ako aj dopytovej strany so zameraním na územie Slovenskej republiky s väzbou na susedné štáty a európsku dopravnú sieť a možný potenciál koridorov napojených na túto sieť;
vykonanie všetkých uvedených potrebných dopravných prieskumov (podľa kapitoly D) pre potreby spracovania dopravného modelu v roku 2013 s cieľom zabezpečenia výsledkov do 12 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom. Schválenie metodík na vykonanie dopravných prieskumov, ktoré musia spĺňať základné štandardy EÚ;
naplnenie dopravného modelu potrebnými údajmi a nastavenie modelovacích parametrov pre referenčný rok - 15 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom;
spracovanie podkladov pre prognózy jednotlivých druhov dopráv 18 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom;
spracovanie prognózy dopravného modelu na súčasnej dopravnej infraštruktúre a návrh variantov v zmysle prognózy so zohľadnením scenárov budúceho vývoja do 21 mesiacov od uzavretia zmluvy so zhotoviteľom;
dodávka softvéru;
realizácia školení;
dodávka manuálov, metodík, vypracovanie technických predpisov.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79311000-7
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 79310000-0, 72200000-7, 72230000-6
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Podľa opisu zákazky.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 991 500,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 26
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Vo výške 45 000,00 EUR.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky sa bude financovať z rozpočtových prostriedkov Technickej pomoci Operačného programu Doprava 2007-2013.
Verejný obstarávateľ neposkytuje preddavky ani zálohy.
Vlastná platba sa bude realizovať formou bezhotovostného platobného styku v eurách po poskytnutí služby na základe predloženej faktúry. Splatnosť faktúry je 60 dní odo dňa jej doručenia do podateľne verejného obstarávateľa.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Záujemcom môže byť aj skupina fyzických osôb a/alebo právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne. Skupina dodávateľov nemusí vytvoriť právne vzťahy, musí však stanoviť lídra skupiny dodávateľov. Všetci členovia takejto skupiny dodávateľov utvorenej na dodanie predmetu zákazky sú povinní udeliť plnomocenstvo jednému z členov skupiny dodávateľov konať v mene všetkých členov skupiny dodávateľov a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní ako aj konať v mene skupiny pre prípad prijatia ich ponuky, podpisu zmluvy a komunikácie/zodpovednosti v procese plnenia zmluvy.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Vyžaduje sa predloženie dokladov podľa § 26 ods. 2 resp. 4, resp. 5 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene adoplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (zákon), ktorými sa preukazuje splnenie podmienok osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona. Doklady podľa § 26 ods. 2 zákona môže uchádzač nahradiť predložením platného potvrdenia vydaného Úradom pre verejné obstarávanie podľa § 128 ods. 1 zákona.Uvedené sa nevzťahuje na doklady podľa § 26 ods. 2 písm. f) zákona (čestné vyhlásenie), t.j. ak uchádzačdoklady podľa § 26 ods. 2 zákona nahrádza platným potvrdením vydaným Úradom pre verejné obstarávaniepodľa § 128 ods. 1 zákona. V uvedenom prípade uchádzač je povinný predložiť aj doklad podľa §26 ods. 2písm. f) zákona čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejným obstarávaní, alebonie je osobou podľa § 26 ods. 1 písm. h) zákona. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.Uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky postupuje v súlade s § 26 ods. 4 a ods. 5 zákona.Odôvodnenie primeranosti použitia každej určenej podmienky účasti podľa § 26 zákona vo vzťahu k predmetuzákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Podmienky účasti naosobné postavenie vyplývajú z § 26 a § 32 ods. 1 zákona. Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu.
Verejný obstarávateľ bude akceptovať doklad o oprávnení poskytovať službu s nasledovným predmetom činnosti:
-Činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov alebo,
- Prieskum trhu a verejnej mienky alebo,
- Výskum a vývoj v oblasti dopravy alebo,
- Služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov alebo,
- Výskum v oblasti prírodných a technických vied alebo,
- Výskum v oblasti spoločenských a humanitných vied alebo,
- Školiaca činnosť v rozsahu voľnej živnosti.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.§ 27 ods. 1 písm. a) zákona Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 32 ods. 6 zákona a bodu 1. týchto súťažných podkladov:
Vyjadrením banky/bánk, v ktorej/ých má Uchádzač vedený/é účet/y o schopnosti plniť svoje finančné záväzky, ktoré nebude v posledný deň lehoty určenej na predkladanie ponúk staršie ako tri mesiace, a to ako originál alebo úradne osvedčenú fotokópiu. Pre spresnenie sa uvádza, že výpis z účtu sa nepovažuje za potvrdenie banky.
K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ým dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/podpísané štatutárnym orgánom uchádzača, že nemá vedené účty ani záväzky v inej/ých banke/ách ako tej/tých, od ktorej/ktorých predložil vyššie uvedené potvrdenie/a resp. ekvivalentný/é doklad/y.
Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 27 zákona vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: V tejto požiadavke verejného obstarávateľa nie je požadovaný žiaden číselný údaj a teda požiadavka je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia a preukázania finančnej spoľahlivosti uchádzača, t.j., že uchádzač je aj po finančnej stránke spoľahlivým partnerom. Verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy a do doby splatnosti faktúr musí byť uchádzač schopný finančné záväzky plniť.
§ 27 ods. 1 písm. d) zákona: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie prehľadu o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné 3 hospodárske roky, t.j. za roky 2010, 2011 a 2012, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti (ďalej len za posledné 3 hospodárske roky), kde verejný obstarávateľ požaduje preukázať obrat minimálne vo výške/sumárne 1 300 000,- EUR bez DPH alebo ekvivalentná výška v cudzej mene - pričom k prepočtu SKK na EUR sa použije kurz Národnej banky Slovenska ku dnu 31.12. príslušného roka. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky ku dnu 31.12. príslušného roka potvrdené miestne príslušným úradom spravujúcim dane. V prípade, že uchádzač prevádzkuje svoju činnosť kratšie obdobie, preukáže výšku obratu pomerne k dĺžke prevádzkovania činnosti.Prehľad o dosiahnutom obrate záujemca predloží výkazmi ziskov a strát alebo výkazmi o príjmoch a výdavkoch za posledné 3 hospodárske roky. Výkazy ziskov a strát a výkazy o príjmoch a výdavkoch za uvedené obdobie musia byť overené príslušným správcom dane; za overenie sa považuje označenie kolkom alebo iným spôsobom, ktorým správca dane overuje tento doklad; za overenie sa nepovažuje označenie dokladu len pečiatkou o doručení správcovi dane a pod.; verejný obstarávateľ bude akceptovať aj formu overenia predmetného dokladu nasledovným spôsobom: doklad už bol v minulosti overený správcom dane a takto overený doklad bude predložený vo fotokópii. V prípade, že doklady predkladá záujemca so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, musí predložiť doklady ekvivalentné k výkazu ziskov a strát alebo výkazu o príjmoch a výdavkoch, ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. V prípade zistenia rozdielov v obsahu dokladov predložených v pôvodnom jazyku a predložených dokladov v slovenskom jazyku, je rozhodujúci preklad v slovenskom jazyku. Od zahraničného záujemcu sa tiež vyžaduje overenie uvedených dokladov miestne príslušným správcom dane. Ak záujemca so sídlom mimo Slovenskej republiky z objektívnych dôvodov nevie predložiť takto overené doklady, predloží o tejto skutočnosti čestné vyhlásenie aj s uvedením objektívneho dôvodu, v ktorom bude zároveň uvedená aj výška obratu za príslušné hospodárske roky.
Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 27 zákona vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Verejný obstarávateľ tieto podmienky účasti podľa § 27 zákona zadefinoval striktne vo vzťahu k predmetu zákazky s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými záujemcami/uchádzačmi. Podmienka účasti je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti, či záujemcovia disponujú nielen odbornými skúsenosťami z oblasti predmetu zákazky a sú oprávnení a schopní ho plniť, ale či vedia preukázať aj ekonomickú stabilitu a schopnosť bezproblémovo plniť požadovaný predmet zákazky

Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa ekonomického a finančného postavenia spoločne. Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1. § 28 ods. 1 písm. a) zoznamom poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, poskytnutých za predchádzajúce tri roky:
a)Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky (2010, 2011, 2012). Za služby rovnakého alebo podobného predmetu zákazky sa považujú služby:
- Činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov alebo,
- Prieskum trhu a verejnej mienky alebo,
- Výskum a vývoj v oblasti dopravy alebo,
- Služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov alebo,
- Výskum v oblasti prírodných a technických vied alebo,
- Výskum v oblasti spoločenských a humanitných vied alebo,
- Školiaca činnosť v rozsahu voľnej živnosti.
Zoznam bude obsahovať minimálne:
-dve zmluvy, kde sa uchádzač podieľal ako hlavný dodávateľ na úspešnom vývoji, kalibrácií, validácií a kompletizácií najmenej dvoch multimodálnych 4 stupňových dopravných modelov, minimálnej regionálnej úrovne NUTS 2 (prípadne na ploche o veľkosti najmenej 1 milión obyvateľov, pre prípad krajín, ktoré nie sú zahrnuté do definície regiónov NUTS) a jeden 3 alebo 4 stupňový model nákladnej dopravy minimálnej regionálnej úrovne NUTS 2 v minimálnom súhrnnom finančnom objeme 700 000,- EUR bez DPH;
-minimálne jednu zmluvu, predmetom ktorej bolo vypracovanie prognóz vývoja ekonomického, dopravného alebo sociologického zamerania v minimálnom súhrnnom finančnom objeme 50 000,- EUR bez DPH, ak vypracovanie prognóz vývoja nebolo súčasťou multimodálnych dopravných modelov požadovaných v predchádzajúcom bode;
-minimálne jednu zmluvu, predmetom ktorých bolo vykonanie, vyhodnotenie a spracovanie prieskumov mobility na vzorke minimálne 5 000 respondentov.


Verejný obstarávateľ požaduje písomné potvrdenie v predmetnej veci podpísané štatutárnym zástupcom odberateľa za obdobie rokov 2010, 2011 a 2012, ktoré musí obsahovať konkrétny text potvrdzujúci, že dodané riešenie plní základné vlastnosti opísané v časti Opis predmetu zákazky. V prípade plnenia zmlúv s viacročným plnením, napr. plnenia od roku 2009, resp. i po roku 2012, do plnenia zmlúv za obdobie rokov 2010, 2011, a 2012 sa zahrnú iba čiastkové hodnoty zmlúv plnené v období rokov 2010 až 2012. Uchádzač je povinný v takomto prípade jednoznačne definovať rozsah poskytnutých služieb ako aj jeho finančné ohodnotenie pre rozhodné obdobie určené v týchto súťažných podkladoch.

Uchádzač preukáže túto podmienku účasti týkajúcu sa technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzača prostredníctvom zoznamu projektov /uzatvorených zmlúv/ poskytnutých služieb s uvedením cien, predmetov zmlúv, lehôt realizácie (mesiac, rok), obchodných mien a sídiel odberateľov, tel. č. a mien zamestnancov odberateľov, kde je možné tieto údaje overiť
-ak odberateľom bol verejný obstarávateľ dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
-ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, dôkaz o plnení potvrdí uchádzač vyhlásením o ich dodaní, ktoré je podpísané štatutárnym orgánom uchádzača.

2.2. § 28 ods. 1 písm. g) údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby. Zo záujemcom predložených dokladov musia byť minimálne zrejmé:
-údaje o vzdelaní a odbornej praxi kľúčových expertov, čo záujemca u týchto kľúčových expertov preukáže predložením profesijných životopisov a zoznamom zmlúv kľúčových expertov (referencie o aktívnej účasti na riešení projektov/zmlúv) alebo ekvivalentnými dokladmi a príslušnými certifikátmi a/alebo platnými potvrdeniami o absolvovaní školenia tam, kde to prichádza do úvahy.

Z každého záujemcom predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta alebo ekvivalentného dokladu musia byť zrejmé nasledovné skutočnosti:..........................................
-meno a priezvisko príslušného kľúčového experta,
-najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od - do, získaný titul/certifikát),
-jazykové znalosti,
-opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti,
miesto - krajina, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušného kľúčového experta, dosiahnutú/ získanú odbornú kvalifikáciu príslušného kľúčového experta, súčasná pozícia a prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušného kľúčového experta,
-podpis kľúčového experta.
Z každého záujemcom predloženého zoznamu zmlúv príslušného kľúčového experta (referencie o aktívnej účasti na riešení projektov/zmlúv) alebo ekvivalentného dokladu musia byť zrejmé nasledovné údaje/skutočnosti:...........................................................................................................
-meno, priezvisko, titul a pozícia kľúčového experta,
-obchodné meno, sídlo/miesto podnikania zmluvného partnera, pre ktorého kľúčový expert poskytol služby, t.j. zúčastnil sa na riešení projektu/zmluvy,
-predmet zmluvy/projektu, na ktorej sa kľúčový expert zúčastnil na riešení a stručný rozsah činností, ktoré príslušný kľúčový expert zabezpečoval,- realizačné obdobie zmluvy/projektu na ktorom sa kľúčový expert zúčastnil na riešení (od do; mesiac,rok),
-skutočne fakturovaná a uhradená cena v EUR bez DPH zmluvy/projektu,
-kontaktná osoba zmluvného partnera poverená poskytnutím informácií (meno a priezvisko, tel. číslo a e-mail tejto osoby),
-potvrdenie kľúčového experta (dátum a podpis).
Záujemca vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledovných minimálnych požiadaviek na
kľúčových expertov č. 1 až 10:
1.Vedúci tímu projektový manažér
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného, technického alebo ekonomického smeru preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 15-ročná odborná prax v oblasti strategického plánovania dopravy;
-riadenie vývoja aspoň 2 projektov vyžadujúcich strategické dopravné modelovanie v posledných 5 rokoch, z ktorých každý mal celkový rozpočet minimálne 200 000,- EUR.
Vedúci tímu bude zodpovedný za každodenné riadenie projektu a bude koordinovať aktivity projektu s klientom. Hlavnou funkciou projektového manažéra bude riadiť každodennú realizáciu projektu, koordinovať odborníkov pri realizácii projektových aktivít s cieľom zabezpečiť včasné začatie projektu, riadiť a sledovať projekt a spracovávať pravidelné správy o dosiahnutom pokroku, budovať a udržiavať úzke kontakty a dobrý pracovný vzťah s objednávateľom, poskytovať podporu projektovému tímu v priebehu realizácie pre všetky aspekty v rámci predmetu zákazky. Na projekte bude pracovať na plný úväzok, po celú dobu trvania projektu.
2.Kľúčový expert pre oblasť modelovania vzťahov v dopravných systémoch Expert pre dopravné modelovanie osobnej dopravy
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo technického smeru, preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 10-ročná odborná prax na pozícií analytik/návrhár, odborné skúsenosti s riadením prác v oblasti modelovania dopravy, doložené profesijným životopisom obsahujúcim titul, meno a priezvisko, vzdelanie, t. j. inštitúcia, rok ukončenia, dosiahnutý stupeň vzdelania / diplomy, absolvované školenia, históriu zamestnania (obdobie, zamestnávateľ, pozícia), dátum a podpis experta;
-riadenie vývoja, kalibrácia a validácia aspoň 1 strategického 4 stupňového dopravného modelu osobnej dopravy počas posledných 5 rokov. Tvrdenie je potrebné dokladovať zoznamom realizovaných projektov/zmlúv s uvedením odberateľa a hlavného riešiteľa, vrátane kontaktov na zodpovedné osoby odberateľa alebo hlavného riešiteľa, u ktorých si je možné uvedené informácie overiť.

Expert pre dopravné modelovanie osobnej dopravy bude vykonávať základné činnosti spojené s dopravným modelovaním podľa opisu predmetu zákazky. Na projekte bude pracovať na plný úväzok, po celú dobu trvania projektu, z ktorých najmenej 12 mesiacov v Slovenskej republike.

3.Kľúčový expert pre oblasť modelovania vzťahov v dopravných systémoch Expert pre dopravné modelovanie nákladnej dopravy
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo technického smeru, preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 10-ročná odborná prax na pozícií analytik/návrhár, odborné skúsenosti s riadením prác v oblasti modelovania dopravy, doložené profesijným životopisom obsahujúcim titul, meno a priezvisko, vzdelanie, t. j. inštitúcia, rok ukončenia, dosiahnutý stupeň vzdelania / diplomy, absolvované školenia, históriu zamestnania (obdobie, zamestnávateľ, pozícia), dátum a podpis experta;
-riadenie vývoja, kalibrácia a validácia aspoň 1 strategického modelu nákladnej dopravy počas posledných 5 rokov. Tvrdenie je potrebné dokladovať zoznamom realizovaných projektov/zmlúv s uvedením odberateľa a hlavného riešiteľa, vrátane kontaktov na zodpovedné osoby odberateľa alebo hlavného riešiteľa, u ktorých si je možné uvedené informácie overiť.

Expert pre dopravné modelovanie nákladnej dopravy bude vykonávať základné činnosti spojené s dopravným modelovaním podľa opisu predmetu zákazky. Predpokladaný vstup odborníka do projektu je 12 mesiacov.

4.Kľúčový expert pre procesy plánovania a prognózovania v dopravných systémoch Dopravný ekonóm
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo ekonomického smeru, preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 10-ročná odborná prax v oblasti ekonomickej a štatistickej analýzy na účely plánovania a prognózovania dopravy, doložené profesijným životopisom obsahujúcim titul, meno a priezvisko, vzdelanie, t. j. inštitúcia, rok ukončenia, dosiahnutý stupeň vzdelania / diplomy, absolvované školenia, históriu zamestnania (obdobie, zamestnávateľ, pozícia), dátum a podpis experta);
-podieľanie sa ako hlavný ekonóm alebo prognostik vo vývoji aspoň 1 strategického dopravného modelu počas posledných 5 rokov. Tvrdenie je potrebné dokladovať zoznamom realizovaných projektov/zmlúv s uvedením odberateľa a hlavného riešiteľa, vrátane kontaktov na zodpovedné osoby odberateľa alebo hlavného riešiteľa, u ktorých si je možné uvedené informácie overiť.

Dopravný ekonóm povedie štatistické analýzy, ekonomické analýzy a prognózy.

5.Kľúčový expert pre geografické informačné systémy
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 5-ročná odborná prax v oblasti geografických informačných systémov GIS, doložené profesijným životopisom obsahujúcim titul, meno a priezvisko, vzdelanie,
t. j. inštitúcia, rok ukončenia, dosiahnutý stupeň vzdelania / diplomy, absolvované školenia, históriu zamestnania (obdobie, zamestnávateľ, pozícia), dátum a podpis experta);
-praktické skúsenosti na minimálne troch projektoch regionálneho, štátneho, resp. vyššieho stupňa z oblasti analýzy, návrhu a implementácie GIS, dokladovaných zoznamom realizovaných projektov/zmlúv s uvedením odberateľa a hlavného riešiteľa, vrátane kontaktov na zodpovedné osoby odberateľa alebo hlavného riešiteľa, u ktorých si je možné uvedené informácie overiť.

6.Kľúčový expert pre dopravno inžinierske prieskumy Dáta manažér
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-minimálne 10-ročná odborná prax v oblasti návrhu, realizácie a vyhodnotenia dopravno inžinierskych prieskumov;
-praktické skúsenosti na zbere dát a realizácie prieskumu v aspoň 1 národnom, alebo regionálnom dopravnom modele v priebehu posledných 5 rokov, s celkovým rozpočtom prieskumu najmenej 100 000,- EUR.

7.Dopravný inžinier pre cestnú infraštruktúru

-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo stavebného smeru preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-najmenej 10 rokov praxe v cestnom staviteľstve (cestné plánovanie, dizajn, prevádzka) a skúsenosti s plánovania aspoň 2 cestných projektov v hodnote najmenej 1 000 000,- EUR pre každý projekt v priebehu posledných 5 rokov.

8.Špecialista na plánovanie technické riešenie železničnej infraštruktúry
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo stavebného smeru preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-najmenej 10 rokov praxe v oblasti železničného staviteľstva (železničné plánovanie, dizajn, prevádzka) a skúsenosti s plánovania aspoň 2 železničných projektov v hodnote najmenej 1 000 000,- EUR pre každý projekt v priebehu posledných 5 rokov.

9.Špecialista na plánovanie a technické riešenie infraštruktúry vodných ciest
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo stavebného smeru preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-najmenej 10 rokov praxe v oblasti vodného staviteľstva (vodné plánovanie, dizajn, prevádzka) a skúsenosti s plánovania aspoň 1 projektu v oblasti vodnej dopravy v hodnote najmenej 1 000 000,- EUR v priebehu posledných 5 rokov.

10.Špecialista na plánovanie a technické riešenie leteckej infraštruktúry
-ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa dopravného alebo stavebného smeru preukázané dokladom o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (úradne overená fotokópia dokladu);
-najmenej 10 rokov praxe v oblasti leteckého staviteľstva (letecké plánovanie, dizajn, prevádzka) a skúsenosti s plánovania aspoň 1 projektu v oblasti leteckej dopravy v hodnote najmenej 1 000 000,- EUR v priebehu posledných 5 rokov.
3.§ 28 ods. 1 písm. j) Údaje o strojovom a technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služby.
Uchádzač preukáže dokladmi: (opisom a čestným prehlásením), že disponuje softvérom pre modelovanie multimodálnych 4 stupňových dopravných modelov v osobnej i nákladnej doprave, primeraný účelu predmetu zákazky.

Odôvodnenie primeranosti:

Podmienky účasti podľa § 28 ods. 1písm. a) až j) sú primerané požadované za účelom preukázania odbornej spôsobilosti a schopnosti
uchádzača poskytovať službu požadovaného rozsahu, v požadovaných objemoch, primeranej kvalite a v dohodnutých termínoch. Uchádzač preukáže, že disponuje dostatočnou materiálnou vybavenosťou, a že je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky.
Na vyčíslenie uvedených cien predmetu zákazky sa pri prepočte inej meny na menu euro použije kurz Európskej centrálnej banky platný v deň odoslania oznámenia na predmetnú verejnú súťaž na zverejnenie v Úradnom vestníku EÚ.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.1 - Vedúci tímu:
Verejným obstarávateľom požadovaná prax, ako aj predmetné skúsenosti sú primerané, potrebné a zároveň sú nevyhnutnou zárukou toho, že kľúčový expert s predmetnou praxou a požadovanými skúsenosťami bude skutočným odborníkom/profesionálom vo svojom odbore, ktorý sa dlhodobo a opakovane venuje dopravnému modelovaniu, aby bolo zabezpečené odborné zvládnutie danej problematiky.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.2 - Expert pre dopravné modelovanie osobnej dopravy:
Pre poskytnutie/plnenie požadovaného predmetu zákazky podľa tejto súťaže je tento expert nevyhnutný. Minimálne 10 rokov odbornej praxe je primeraným a potrebným minimálnym obdobím, počas ktorého kľúčový expert mohol získať potrebné skúsenosti v oblasti modelovania osobnej dopravy. Požiadavka verejného obstarávateľa, aby mal špecialista praktické skúsenosti s riadením vývoja, kalibráciou a validáciou aspoň 1 strategického 4 stupňového dopravného modelu je nevyhnutnou zárukou toho, že kľúčový expert s predmetnou praxou a požadovanými skúsenosťami bude skutočným odborníkom/profesionálom vo svojom odbore.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.3 - Expert pre dopravné modelovanie dopravy nákladnej dopravy:
Pre poskytnutie/plnenie požadovaného predmetu zákazky podľa tejto súťaže je tento expert nevyhnutný. Minimálne 10 rokov odbornej praxe je primeraným a potrebným minimálnym obdobím, počas ktorého kľúčový expert mohol získať potrebné skúsenosti v oblasti modelovania nákladnej dopravy. Požiadavka verejného obstarávateľa, aby mal špecialista praktické skúsenosti s riadením vývoja, kalibráciou a validáciou aspoň 1 strategického 4 stupňového dopravného modelu je nevyhnutnou zárukou toho, že kľúčový expert s predmetnou praxou a požadovanými skúsenosťami bude skutočným odborníkom/profesionálom vo svojom odbore.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.4 - Dopravný ekonóm:
Pre poskytnutie/plnenie požadovaného predmetu zákazky podľa tejto súťaže je nevyhnutný aj
odborný vklad kľúčového experta č. 4 - Špecialistu pre procesy plánovania a prognózovania v dopravných systémoch Dopravného ekonóma. Minimálne 10 rokov odbornej praxe je primeraným a potrebným minimálnym obdobím, počas ktorého kľúčový expert mohol získať potrebné skúsenosti v oblasti ekonomickej a štatistickej analýzy pre účely plánovania a prognózovania dopravy.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.5 - Kľúčový expert pre geografické informačné systémy
Záujmom verejného obstarávateľa je, aby sa na poskytovaní predmetu tejto zákazky podieľal aj kľúčový expert pre riadenie geografických informačných systémov s niekoľkoročnými skúsenosťami v oblasti geografických informačných systémov GIS. Rozsah tejto odbornej praxe bol stanovený na obdobie 10 rokov, nakoľko verejný obstarávateľ má za to, že toto obdobie je primerané a potrebné pre získanie dostatočných overených skúseností v tejto oblasti. Taktiež požiadavka na preukázanie minimálne 3 skúseností so zameraním na oblasti analýzy regionálneho, štátneho, resp. vyššieho stupňa, návrhu a implementácie GIS, je potrebná, primeraná a stanovená vo vzťahu k predmetu zákazky.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona kľúčový expert č.6 Dáta manažér
Pre poskytnutie/plnenie požadovaného predmetu zákazky podľa tejto súťaže je nevyhnutný aj Kľúčový expert pre dopravno inžinierske prieskumy, keďže oblasť dopravných prieskumov je nevyhnutnou a kľúčovou časťou predmetu zákazky, preto verejný obstarávateľ stanovil požiadavku minimálne 10 ročnej odbornej praxe v oblasti návrhu, realizácie a vyhodnotenia dopravno inžinierskych prieskumov. Taktiež požiadavka na preukázania skúseností so zberom dát v národnom alebo regionálnom dopravnom modeli je primeraná a stanovená vo vzťahu k predmetu
zákazky.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona expert č.7 Dopravný inžinier pre cestnú infraštruktúru
Záujmom verejného obstarávateľa je, aby sa na poskytovaní predmetu tejto zákazky podieľal aj Dopravný inžinier pre cestnú infraštruktúru, keďže Dopravný model podľa predmetu zákazky má byť multimodálny, verejný obstarávateľ vyžaduje zastúpenie samostatného odborníka pre všetky základné druhy dopravy a dopravnej infraštruktúry.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona expert č.8 Špecialista na plánovanie a technické riešenie železničnej infraštruktúry:
Záujmom verejného obstarávateľa je, aby sa na poskytovaní predmetu tejto zákazky podieľal aj Špecialista na technické riešenie železničnej infraštruktúry:, keďže Dopravný model podľa predmetu zákazky má byť multimodálny, verejný obstarávateľ vyžaduje zastúpenie samostatného odborníka pre všetky základné druhy dopravy a dopravnej infraštruktúry.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona expert č.9 Špecialista na plánovanie a technické riešenie infraštruktúry vodných ciest:
Záujmom verejného obstarávateľa je, aby sa na poskytovaní predmetu tejto zákazky podieľal aj Špecialista na plánovanie a technické riešenie infraštruktúry vodných ciest, keďže Dopravný model podľa predmetu zákazky má byť multimodálny, verejný obstarávateľ vyžaduje zastúpenie samostatného odborníka pre všetky základné druhy dopravy a dopravnej infraštruktúry.

Odôvodnenie podľa § 32 ods. 6 zákona expert č.10 Špecialista na plánovanie a technické riešenie leteckej infraštruktúry:
Záujmom verejného obstarávateľa je, aby sa na poskytovaní predmetu tejto zákazky podieľal aj Špecialista na plánovanie a technické riešenie leteckej infraštruktúry, keďže Dopravný model podľa predmetu zákazky má byť multimodálny, verejný obstarávateľ vyžaduje zastúpenie samostatného odborníka pre všetky základné druhy dopravy a dopravnej infraštruktúry.


Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti
využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú technickej alebo odbornej spôsobilosti za všetkých členov skupiny spoločne. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
18850/2013/D 150
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2013/S 119-203449
z: 21.06.2013
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 15.08.2013 08:30
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 15.08.2013 09:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: Slovenský jazyk
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.12.2013
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 15.08.2013 09:30
Miesto: Na adrese verejného obstarávateľa.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Projekt Technickej pomoci Operačného programu Doprava 2007-2013.
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym uchádzačom v prípade, ak ceny bez DPH v predložených ponukách budú vyššie ako predpokladaná hodnota zákazky. : Otváranie časti ponúk označených ako "Kritériá" sa uskutoční v lehote v súlade s § 41 ods. 2 zákona, pričom miesto, presný dátum a čas otvárania ponúk oznámi komisia verejného obstarávateľa všetkým uchádzačom, ktorých ponuka nebola vylúčená a týmto uchádzačom umožní účasť na otváraní tejto časti ponúk.
Žiadosť o poskytnutie súťažných podkladov musí byť v písomnej podobe, v slovenskom jazyku, podpísaná oprávneným zástupcom záujemcu. V prípade zaslania žiadosti elektronicky alebo faxom, originál podpísanej žiadosti musí byť doručený na adresu verejného obstarávateľa: 15.08.2013 osobne alebo poštou. Spôsob prevzatia súťažných podkladov: osobne v pracovných dňoch v čase od 08.00 do 12:00 hod. na vyššie uvedenej adrese, alebo budú zaslané poštou. Spôsob poskytnutia súťažných podkladov uvedie záujemca vo svojej žiadosti. V žiadosti súčasne uvedie kontaktnú osobu a kontaktnú elektronickú adresu. Žiadosť o vysvetlenie musí záujemca doručiť kontaktnej osobe na kontaktné miesto písomne (podpísaný originál) najneskôr do 02.08.2013 2013 do 12:00 hod. Komunikáciu na tieto účely verejný obstarávateľ určuje v slovenskom jazyku. Verejný obstarávateľ oznámi vysvetlenie všetkým známym záujemcom bezodkladne, najneskôr však 6 dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk, za predpokladu, že o ne požiadal v lehote určenej vyššie. Ak ponuku predkladá skupina/združenie, vyžaduje sa na obálke, v ktorej sa ponuka predkladá, uvedenie všetkých členov skupiny/združenia. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona v čase po vyhodnotení ponúk na základe písomnej výzvy verejného obstarávateľa. Z čestného vyhlásenia, ktoré uchádzač predloží, musí byť jednoznačne zrejmé, že spĺňa všetky podmienky účasti stanovené verejným obstarávateľom v bodoch III.2.1 až III.2.3 tohto oznámenia (rozsahom, obsahom aj spôsobom) ku dňu predkladania ponúk.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
Orgán zodpovedný za mediáciu
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30416094
Námestie slobody č. 6 , 81005 Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 259494429
Fax: +421 252496952
Email: viera.holecova@mindop.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
27.06.2013

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité