Oznámenie 11503 - MST

Obsah

11503 - MST
Vestník č. 129/2013 - 03.07.2013

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 4 podľa Vyhlášky č. 530/2009 Z. z.

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I. VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Správa štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky
IČO: 30844363
Pražská 29, 81263 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Pražská 29, Bratislava
Kontaktná osoba: Mgr. Dagmar Cachovanová
Telefón: +421 257278231
Fax: +421 252496143
Email: dagmar.cachovanova@reserves.gov.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.reserves.sk
Ďalšie informácie možno získať na:
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na:
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky alebo žiadosti o účasť budú doručené na:
už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa a hlavný predmet alebo predmety činnosti
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
Zatriedenie subjektu podľa zákona
§ 6 ods. 1 písm. a)
I.2.2. Hlavný predmet alebo predmety činnosti
Iné (uveďte)
Iný predmet (špecifikujte): Zabezpečenie spravovania štátnych hmotných rezerv
I.2.3. Verejný obstarávateľ nakupuje pre iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II.1. Opis
II.1.1. Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Šošovica jedlá
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto dodania tovarov: SŠHR SR závod Ľupčianka, Príboj 564, Slovenská Ľupča
NUTS kód: (pre zvolenú kategóriu)
SK032
II.1.3. Oznámenie zahŕňa
Verejnú zákazku
II.1.5. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je zámena šošovice jedlej veľkozrnnej zo zásob štátnych hmotných rezerv
v objeme 80 ton, úroda 2011 v súlade platnou STN 461300-3 Semeno jedlej šošovice, za semeno šošovice jedlej veľkozrnnej v objeme 80 ton, úroda 2013 v súlade platnou STN 461300-3 Semeno jedlej šošovice, pre zabezpečenie kvalitatívnych parametrov tovaru a na zabezpečenie potravinovej bezpečnosti.
II.1.6. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 03212211-2
II.1.7. Rozdelenie na časti
II.1.8. Povoľuje sa predloženie variantných riešení
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 68 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehoty uskutočnenia
Obdobie v intervale
Začatie
10.09.2013
Ukončenie
30.11.2013
ODDIEL III. PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky týkajúce sa zmluvy
III.1.2. Hlavné podmienky financovania a platobné dojednania alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa riadia
Zákazka bude financovaná z finančných prostriedkov verejného obstarávateľa.
III.2. Podmienky účasti
III.2.1. Osobné postavenie uchádzačov a záujemcov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijného alebo obchodného registra
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v § 26 ods. 1 zákona
o verejnom obstarávaní a preukáže ich predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií požadovaných v nasledovných bodoch:

1. Výpisom (výpismi) z registra trestov nie starším (staršími) ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme:
1.1. fyzická osoba podnikateľ predloží výpis/y z registra trestov za osobu, na ktorú je vydané živnostenské oprávnenie alebo iné než živnostenské oprávnenie podľa osobitných predpisov,
1.2. právnická osoba podnikateľ predloží výpis/y z registra trestov za osoby, ktoré sú štatutárnym orgánom alebo členmi štatutárneho orgánu podnikateľa (uchádzača).

2. Výpisom (výpismi) z registra trestov nie starším (staršími) ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním:
2.1. fyzická osoba podnikateľ predloží výpis/y z registra trestov za osobu, na ktorú je vydané živnostenské oprávnenie alebo iné než živnostenské oprávnenie podľa osobitných predpisov,
2.2. právnická osoba - podnikateľ predloží výpis/y z registra trestov za osoby, ktoré sú štatutárnym orgánom alebo členmi štatutárneho orgánu podnikateľa (uchádzača).

3. Potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky,
že na uchádzača nebol vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku, (doklad predkladajú právnické osoby aj fyzické osoby).

4. Potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne (resp. poisťovní), v ktorej je uchádzač vedený v evidencii platiteľov, že nemá nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia, nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky.

5. Potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že uchádzač nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.

6. Dokladom, že uchádzač je oprávnený dodávať tovar, ktorý je predmetom zákazky:
6.1.aktuálne živnostenské oprávnenie alebo výpis zo živnostenského registra (predkladá fyzická osoba podnikateľ, príspevková organizácia podnikateľ),
6.2. aktuálny výpis z obchodného registra (predkladá právnická osoba podnikateľ, fyzická osoba podnikateľ zapísaný v obchodnom registri),
6.3.iné než živnostenské oprávnenie, vydané podľa osobitných predpisov.

7. Uchádzačovi nebolo v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať. Uchádzač nepreukazuje žiadnym dokladom splnenie tejto podmienky.

8. Čestným vyhlásením, že uchádzač nie je osobou,
A.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
B.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
a.spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b.právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
C.ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.

9. Uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky a krajina jeho sídla nevydáva niektoré
z dokladov uvedených v bode 1. až 8. alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, môže ich uchádzač nahradiť čestným vyhlásením, podľa predpisov platných v krajine svojho sídla.
10. Uchádzač so sídlom v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.

11. Uchádzač môže nahradiť doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia potvrdením Úradu pre verejné obstarávanie, ak je zapísaný v zozname podnikateľov podľa § 128 zákona o verejnom obstarávaní. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 17. februára 2013 predloží platné potvrdenie úradu o zapísaní do zoznamu podnikateľov a čestné vyhlásenie, že nie je osobou,
A.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
B.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
a.spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
C. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.

12.Uchádzač môže nahradiť doklady uvedené v bode 1. až 8. platným certifikovaným zápisom vydaného certifikačnou inštitúciou v krajine jeho sídla.
V prípade, že doklad - platný certifikovaný zápis, vydaný certifikačnou inštitúciou v krajine jeho sídla nepokrýva podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia obligatórne ustanovené v § 26 ods. 1 písm. a) až h) zákona o verejnom obstarávaní (body 1 až 8.), uchádzač tieto podmienky preukáže samostatným dokladom preukazujúcim požadovanú podmienku vydaným príslušnou inštitúciou v krajine jeho sídla. Ak sa takýto samostatný doklad alebo rovnocenný doklad nevydáva
v krajine sídla uchádzača, môže ho uchádzač nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla podľa § 26 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní (bod 9.).
V prípade, ak právo členského štátu, v ktorom má uchádzač sídlo neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača podľa § 26 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní.

13. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.

Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Predmetná podmienka vyplýva z § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
nevyžaduje sa
III.2.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti a zabezpečenia kvality podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač predkladá originálne doklady alebo ich úradne osvedčené kópie:

1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní zoznam dodávok obstarávanej komodity za predchádzajúce tri roky (2010, 2011, 2012) s uvedením cien, lehôt dodania
a odberateľov; ak odberateľom bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ, ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní.

2.zoznam zmlúv s najmenej dvomi zmluvami na dodávku obstarávanej komodity. Verejný obstarávateľ požaduje, aby úhrnný finančný objem predložených zmlúv bol za obdobie 2010 - 2012, (resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti) v hodnote minimálne 80 000,- EUR bez DPH (slovom: osemdesiattisíc EUR).

3. Zoznamy podľa bodov 1. a 2. musia obsahovať:
a) názov/obchodné meno a sídlo odberateľa,
b) názov/obchodné meno a sídlo poskytovateľa,
c) predmet zmluvy,
d) miesto plnenia zmluvy,
e) čas plnenia zmluvy (od - do, mesiac, rok),
f) celková zmluvná cena v EUR bez DPH a v EUR s DPH,
g) meno a kontakt na osobu odberateľa, u ktorej si možno overiť tieto údaje.

Predložený zoznam (referencie) musí obsahovať vyhlásenie odberateľa o úspešnosti realizácie tejto zmluvy a podpis osoby odberateľa, u ktorej si možno overiť tieto údaje a ktorá toto vyhlásenie za odberateľa potvrdzuje. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť každú zákazku a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto zákazku.

Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami na predmet zákazky vytvára predpoklad, že uchádzač bude schopný dodať tovar v rozsahu a kvalite požadovanej verejným obstarávateľom a musí preukázať, že má praktické skúsenosti s realizáciou zmlúv rovnakého alebo obdobného charakteru v rozsahu ako je predmet zákazky. Zoznamom dodávok tovaru (dovoz obstarávanej komodity)
za predchádzajúce tri roky má garantovať odborné a kvalitné plnenie predmetu zákazky ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s plnením zmlúv rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky.

4. podľa § 28 ods. 1 písm. l) zákona o verejnom obstarávaní certifikát od akreditovanej spoločnosti s uvedením dátumu zberu, druhu šošovice, kvality a krajiny pôvodu.

Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť relevantný doklad preukazujúci splnenie podmienok na akosť obstarávanej komodity.

5.Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z vyššie uvedených dokladov, možno ich nahradiť ekvivalentnými dokladmi podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.

6.V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, tento preukazuje splnenie podmienok účasti, týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti, za všetkých členov skupiny spoločne.

7. Na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti môže uchádzač využiť technické alebo odborné kapacity inej osoby bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní
vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Druh postupu
IV.1.1. Druh postupu
Verejná súťaž
IV.2. KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2. Použije sa elektronická aukcia
Ak áno, ďalšie informácie o elektronickej aukcii: Verejný obstarávateľ použije e-aukciu implementovanú v systéme EVO. Bližšie informácie budú uvedené v aukčnom poriadku.
IV.3. ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2. Predchádzajúce oznámenie (oznámenia) týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívnych dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 26.07.2013 15:00
IV.3.4. Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
29.07.2013 09:00
IV.3.6. Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Do termínu
Dátum: 31.12.2013
IV.3.7. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 29.07.2013 11:00
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.2. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.3. Ďalšie informácie
1. Verejný obstarávateľ pri zadávaní zákazky stanovuje elektronickú formu komunikácie prostredníctvom systému EVO. Ďalšie podrobnosti týkajúce sa spôsobu dorozumievania sú uvedené v súťažných podkladoch. Postup
záujemcu/uchádzača je upravený v príručkách pre Záujemcu/Uchádzača vo verejných zákazkách, ktoré sú zverejnené na portáli EVO www.evo.gov.sk v položke menu Metodické pokyny. 2. Podmienkou pre
účasť v zákazke č. 62.02 Šošovica jedlá je nutná registrácia cez systém EVO (www.evo.gov.sk). Postup registrácie je uvedený priamo na portáli EVO v časti Ako sa zaregistrovať prostredníctvom on-line formulára dostupného na portáli EVO. 3. V prípade potreby môžu záujemcovia/uchádzači elektronicky požiadať o pomoc s prácou v systéme EVO na e-mailovej adrese helpdesku:
helpdesk_evo@uvo.gov.sk. 4. V prípade zistenia alebo akéhokoľvek podozrenia z neštandardného správania sa systému EVO si môžu záujemcovia/uchádzači stiahnuť do svojho počítača formulár pre hlásenie porúch (porucha.rtf), ktorý je zverejnený na portáli EVO www.evo.gov.sk v položke menu Hlásenie porúch a formulár elektronicky zaslať na e-mailovú adresu helpdesku: helpdesk_evo@uvo.gov.sk. 5. Verejný obstarávateľ zaradí v rámci vyhodnotenia ponúk elektronickú aukciu implementovanú v systéme EVO. Do elektronickej aukcie bude zaradený uchádzač, ktorý predloží ponuku podľa pokynov uvedených v Súťažných podkladoch a splní podmienky stanovené verejným obstarávateľom. 6.Technické predpoklady: pre bezproblémovú účasť je nutné mať na pracovnej stanici: - operačný systém Windows stabilné pripojenie na internet - nainštalovaný niektorý z podporovaných webových prehliadačov. Internetový prehliadač musí podporovať 128 bitové SSL certifikáty pre šifrovanie komunikácie so serverom pomocou HTTPS - nastavený jazyk Slovenčina. Zároveň je potrebné zabezpečiť doručovanie notifikačných e-mailov generovaných systémom EVO tzn. nastavenie mailového servera uchádzača tak, aby prijímané mailové správy neboli blokované, vyhodnocované ako SPAM resp. ako škodlivé a boli správne doručené. 7.Technické prekážky na strane verejného obstarávateľa, ktoré je možné
preukázať, oprávňujú verejného obstarávateľa zopakovať elektronickú aukciu v rámci danej zákazky na ten istý predmet zákazky. O tejto skutočnosti budú bezodkladne informovaní všetci uchádzači zaradení do elektronickej aukcie prostredníctvom systému EVO 8. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača podľa § 32 ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní.
VI.4. Dátum odoslania tohto oznámenia
28.06.2013

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité