Oznámenie 11197 - MSS

Obsah

11197 - MSS
Vestník č. 128/2013 - 02.07.2013

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo obrany Slovenskej republiky - Akvizičná agentúra
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30845572
Kutuzovova 8, 83247 Bratislava-Nové Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Kutuzovova 8, Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Miroslav Baxant
Telefón: +421 960317662
Fax: +421 960312528
Email: miroslav.baxant@mod.gov.sk
Internetová adresa (internetové adresy): http://www.mod.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Obrana
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Alternatívny výcvik pilotov vrtuľníkov OS SR
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 24
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Slovenská republika - Prešovský kraj - Prešov.
Kód NUTS
SK
SK04
SK041
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 48
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 3 330 000,0000 EUR
Frekvencia a hodnota zákaziek, ktoré sa majú zadať: Uzatvorenie jednej realizačnej zmluvy v danom výcvikovom roku.
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Alternatívny výcvik pilotov vrtuľníkov pre OS SR. Školenie a výcvik pilotov OS SR s dôrazom na oblasti : - výcvik nových pilotov vrtuľníkov, - docvičenie vyčlenených pilotov vrtuľníkov na úroveň požadovanú OS SR ( MR/CMR) s dôrazom na používanie okuliarov pre nočné videnie (NVG), - doplnenie náletu určených pilotov OS SR so zameraním na typové preškolenie, - zabezpečiť výcvik v núdzových postupoch ( pristátie v autorotácii, pristátie s imitáciou nefunkčného nožného riadenia, riešenie vírového prstenca).
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 80500000-9
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 80520000-5, 80412000-5
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
1.Po dobu platnosti Rámcovej dohody vykonať letecký výcvik pilotov vrtuľníkov OS SR ( s náletom 25- 35 letových hodín na pilota). Výcvik vykonať so zameraním na typové preškolenie, výcvik v núdzových postupoch (pristátie v autorotácii nosného rotora, pristátie s imitáciou nefunkčného nožného riadenia, riešenie vírového prstenca), výcvik vo vzletoch a pristátiach na plochách obmedzených rozmerov a na nerovných plochách, výcvik v letoch na vysoko položené plochy (nad 4000ft ), výcvik v skupinových letoch, výcvik v letoch s podvesom, výcvik v navigačných letoch a preletoch za zníženej dohľadnosti (dohľadnosť 1 km), výcvik v zahraničných letoch a preletoch, výcvik v letoch VFR v noci, výcvik v prieskumných letoch, výcvik v prekonávaní PVO, výcvik základných postupov a priblížení (ILS, NDB, VOR/DME) v letoch podľa prístrojov. K tomu vykonať pozemné prípravy (teoretickú prípravu) v požadovanom rozsahu podľa programu výcviku stanovenom vzdušnými silami a schválenými programami letového výcviku FTO.
2.Po dobu platnosti Rámcovej dohody vykonať letecký výcvik nových pilotov vrtuľníkov OS SR od screeningu do úrovne CPL. Predpokladaný výcvik pilotov je plánovaný za rok v rozsahu 150- 200 letových hodín na jedného pilota. V rámci tejto letovej prípravy vykonať výcvik v rozsahu CPL ako aj výcvik v skupinových letoch, výcvik vo vzletoch a pristátiach na plochách obmedzených rozmerov a na nerovných plochách, výcvik v letoch na vysoko položené plochy (nad 4000ft A), výcvik v letoch s podvesom, výcvik v navigačných letoch a preletoch za zníženej dohľadnosti (dohľadnosť 1 km), výcvik v zahraničných letoch a preletoch, výcvik v letoch VFR v noci, výcvik v prieskumných letoch, výcvik v prekonávaní PVO, výcvik základných postupov a priblížení (ILS, NDB, VOR/DME) v letoch podľa prístrojov. K tomu vykonať pozemné prípravy (teoretickú prípravu) v rozsahu CPL/IR podľa programu výcviku stanovenom vzdušnými silami a schválenými programami letového výcviku FTO.
3.V prípade požiadavky zabezpečiť výcvik pilotov v noci s použitím okuliarov na nočné videnie (Night vision googles NVG) so zameraním na dokonalé zvládnutie spolupráce v posádke a nácvik simulovaného riešenia zvláštnych prípadov počas letu. Predpokladaný počet letových hodín na zabezpečenie leteckého výcviku s NVG je 25 letových hodín na pilota. Nosná časť leteckého výcviku bude zameraná na let s NVG na visenie a premiestňovanie v prízemnej výške, let s NVG po okruhu, let s NVG do priestoru, let s NVG po trase (navigačné lety a prelety).
4.Vzdušné sily OS SR si vyhradzujú právo rozhodnúť o konkrétnom počte pilotov, počte letových hodín a o pridelení letových hodín pre jednotlivých pilotov podľa aktuálnych potrieb výcviku pre každý daný výcvikový rok.
5.Vzdušné sily OS SR si vyhradzujú právo kontrolovať priebeh plnenia predmetu dodávky a právo vyžiadať si hodnotenie jednotlivých pilotov zúčastňujúcich sa leteckého výcviku.
6.Teoretickú prípravu a praktický letecký výcvik vykonať v slovenskom aj anglickom jazyku podľa spresnenia VzS OS SR.
7.Hlavnú časť leteckého výcviku vykonávať na ľahkom piestovom vrtuľníku nosný typ leteckej techniky pre výcvik.
8.Požiadavkou objednávateľa je aby uchádzač minimálne 1x za 3 mesiace vykonal pre LK v Prešove prednášky zamerané na odovzdávanie informácii o závažných leteckých nehodách v civilnom sektore a v zahraničí, ktoré môžu napomôcť v prevencii leteckých nehôd v rámci VzS OS SR. Požiadavkou objednávateľa je aby prednášky boli súčasťou cenovej ponuky.
9.Požiadavkou objednávateľa je, aby uchádzač aktívne spolupracoval pri zlepšovaní systému a procesu výcviku vojenských pilotov vrtuľníkov VzS OS SR. Uchádzač musí byť schopný vytvárať a prispôsobovať výcvikovú legislatívu pre potreby OS SR. Požiadavkou objednávateľa je, aby požadovaná aktívna spolupráca uchádzača s OS SR bola súčasťou cenovej ponuky.
10.Opis praktického výcviku po jednotlivých typoch, rozsah a obsah výcviku. Výcvik musí obsahovať aj výberový výcvik, výcvik v riešení núdzových situácii za letu ART so stiahnutou pohonnou jednotkou až na zem, pristátia bez použitia nožného riadenia, výcvik pilotov v lietaní do zahraničia, výcvik v lietaní vo formáciách a výcvik v lietaní s podvesom.
11.V záujme získania návykov lietania v systéme vojenskej leteckej prevádzky, minimálne 70 % leteckého výcviku je požadované vykonať v podmienkach vojenského vrtuľníkového systému riadenia lietania v slovenskom aj anglickom jazyku. Objednávateľ vzhľadom na to, že plánuje poskytovať alternatívny vojenský výcvik aj pre pilotov, ktorí sú zaradení do pracovnej činnosti LK v Prešove sa požaduje od poskytovateľa zabezpečiť výcvik z letiska Prešov.
12.Ak je v oznámení uvedený odkaz na konkrétneho dodávateľa, resp. značku, alebo konkrétny tovar, resp. službu, je možné zo strany uchádzača použiť ekvivalent, ktorý musí spĺňať všetky požadované parametre a požadovanú kvalitu.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 3 330 000,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponúk sa vyžaduje.
Zábezpeka je stanovená vo výške 150 000.- EUR.

Spôsoby zloženia zábezpeky:
-poskytnutím bankovej záruky za uchádzača alebo
- zložením finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa v banke alebo
v pobočke zahraničnej banky.

Podmienky zloženia zábezpeky ponuky sú uvedené v súťažných podkladoch.
.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtovaných prostriedkov verejného obstarávateľa.
Preddavok na cenu verejný obstarávateľ môže poskytnúť maximálne do výšky 50% z celkovej ceny výcvikovej zmluvy uzatvorenej v danom kalendárnom roku.
Vlastná platba bude realizovaná formou bezhotovostného platobného styku prostredníctvom finančného úradu verejného obstarávateľa, po predložení faktúry a preberacieho zápisu o splnení kurzu v mieste plnenia, na základe výcvikovej zmluvy uzatvorenej z rámcovej dohody v trvaní 48 mesiacov od podpisu zmluvy, na budúcim poskytovateľom služby vystavenú faktúru, ktorej splatnosť je najmenej 30 dní.
V prípade, že ponuka úspešného uchádzača prevýši pridelené finančné prostriedky, verejný obstarávateľ má právo danú ponuku neprijať. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo znížiť predpokladaný rozsah predmetu zákazky v závislosti na vyčlenených finančných prostriedkoch rozpočtu rezortu obrany určených na obstaranie predmetu zákazky.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.
Ak viac osôb tvorí štatutárny orgán, alebo sú členmi štatutárneho orgánu požadované doklady predkladajú všetky osoby štatutárneho orgánu.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní
1.1. Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní predložením originálnych dokladov požadovaných v bodoch 1.1.1. až 1.1.5. alebo ich úradne osvedčených kópií:
1.1.1 výpis (výpisy) z registra trestov alebo rovnocenný doklad (doklady) vydaný príslušným súdom alebo správnym orgánom v krajine svojho sídla nie starší ako tri mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk, že nebol uchádzač ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti alebo za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme a že nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
1.1.2 potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk alebo rovnocenný doklad vydaný príslušným súdom alebo správnym orgánom v krajine svojho sídla, že nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
1.1.3 potvrdenie (potvrdenia) príslušnej zdravotnej poisťovne/zdravotných poisťovní, v ktorých je uchádzač vedený v evidencii platiteľov zdravotného poistenia a potvrdenie Sociálnej poisťovne, v ktorej je uchádzač vedený v evidencii platiteľov nemocenského poistenia a dôchodkového zabezpečenia nie starší ako tri mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk že uchádzač nemá v Slovenskej republike alebo v krajine svojho sídla evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.1.4 potvrdenie miestne príslušného daňového úradu nie starší ako tri mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk, že uchádzač nemá v Slovenskej republike alebo v krajine svojho sídla evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.1.5 doklad o oprávnení poskytovať službu, alebo čestné vyhlásenie podľa predpisov v krajine svojho sídla, že uchádzač je oprávnený na dodanie služby alebo čestné vyhlásenie podľa predpisov v krajine svojho sídla, aktuálny výpis z obchodného registra s povoleným predmetom činnosti letecká škola,
1.1.5.1 živnostenské oprávnenie alebo výpis zo živnostenského registra (predkladá fyzická osoba podnikateľ, príspevková organizácia podnikateľ),
1.1.5.2 výpis z obchodného registra (predkladá právnická osoba podnikateľ, fyzická osoba podnikateľ zapísaný v obchodnom registri),
1.1.5.3 iné než živnostenské oprávnenie, vydané podľa osobitných predpisov,
1.1.6 čestné vyhlásenie že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods.1 písm h).
1.1.7 Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v bode 1.1 alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.2 Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
1.3 Uchádzač zapísaný do zoznamu podnikateľov pre verejné obstarávanie môže doklady podľa § 26 ods.2 zákona o verejnom obstarávaní, nahradiť predložením platného potvrdenia o jeho zapísaní do zoznamu podnikateľov podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní.V prípade že platné potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov nezahŕňa doklady podľa §26 ods.2 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač je povinný tieto doklady predložiť formou čestného vyhlásenia.
1.4 Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.
1.5 Ak viac osôb tvorí štatutárny orgán, alebo sú členmi štatutárneho orgánu doklady podľa bodov 1.1.1. a 1.1.2. predkladajú všetky osoby štatutárneho orgánu.
1.6 Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa §44 odsek 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
1.7 Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač, alebo záujemca preukazuje, že má vyrovnané povinné platby voči štátu, zdravotným poisťovniam a ďalším orgánom, ktoré zabezpečujú politiku štátu v daných oblastiach.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického
postavenia uchádzač preukáže : podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky. Vyjadrenie by malo obsahovať najmä informácie, že uchádzač za roky 2010, 2011 a 2012 resp. len za tie roky, za ktoré je dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti:
-nebol v nepovolenom debete,
-v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
-jeho účet nebol predmetom exekúcie.
V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z nich a vo vyššie uvedenom rozsahu.
Uchádzač predloží čestné vyhlásenie podpísané uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu alebo iným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, že nemá bankové účty v iných bankách ako tých, za ktoré predložil vyjadrenie banky. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky.
podľa § 27 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní potvrdením o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone povolania:
- víťazný uchádzač pred podpisom zmluvy bude povinný deklarovať uzatvorenie poistnej zmluvy za škody spôsobené pri plnení predmetu zmluvy v primeranom rozsahu a výške.
Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa §44 odsek 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Ide o ochranu verejného obstarávateľa, aby sa neuzavrela zmluva s uchádzačom, ktorý má problémy s plnením svojich záväzkov napr. pre dlhy voči veriteľom.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Požadovanú technickú spôsobilosť uchádzač preukáže nasledovne:
podľa §28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstrávaní - zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom :
-bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
-bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí objednávateľ služby; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní.

podľa § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstrávaní - ak ide o poskytnutie služby, opisom technického vybavenia:
-opisom leteckého parku s ktorým disponuje uchádzač alebo fotografe s uvedením technických dát.

podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstrávaní - ak ide o poskytnutie služby, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby :
-zoznamom inštruktorov zabezpečujúcich výcvik,
-dokladmi o dosiahnutom vzdelaní, dĺžkou odbornej praxe inštruktorov podieľajúcich sa na výcviku,
-uvedením zodpovedných osôb za vedenie výcviku.

podľa § 28 ods. 1 písm. j) zákona o verejnom obstrávaní - údajmi o strojovom a technickom vybavení ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služby :
-technické vybavenie pre poskytnutie služby - TTD (takticko-technické dáta) a logistické vybavenie pre plnenie požadovanej služby,
-zoznam vrtuľníkov pre realizáciu teoretického a praktického výcviku s uvedením TTD a logistického vybavenia pre plnenie služby.
Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa §44 odsek 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Týmito podmienkami účasti overuje verejný obstarávateľ, či je uchádzač schopný poskytovať službu v požadovanej kvalite a rozsahu.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
§28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstrávaní - zoznamom poskytnutých služieb
podmienka je splnená ak zoznam bude obsahovať zmluvné plnenie na predmet zákazky spolu za celé 3 ročné obdobie v minimálnej hodnote 1 500 000,-€ bez DPH,
k zoznamu priloží uchádzač potvrdené referenčné listy za roky 2010,2011,2012 :
-s uvedením názvu obchodného mena kupujúceho, adresy jeho sídla,
-stručného opisu predmetu zmluvy,
-celkovej zmluvnej ceny prepočítané na EUR bez DPH,
-termíny realizácie výcvikových kurzov,
-miesta dodania služby,
-meno, priezvisko telefónne číslo kontaktnej osoby objednávateľa u ktorej si verejný obstarávateľ môže overiť uvedené údaje. Pre plnenie služby uchádzač predloží minimálne jeden referenčný list deklarujúci skúsenosť s vykonávaním výcviku vojenských pilotov vrtuľníkov.

§ 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstrávaní - ak ide o poskytnutie služby, opisom technického vybavenia
predloží uchádzač nasledovné doklady:
-opis technického a logistického zabezpečenia pre požadovaný výcvik vojenských pilotov vrtuľníkov ( typy vrtuľníkov určené pre vedenie výcviku, fotografie výcvikovej základne).
§ 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstrávaní - ak ide o poskytnutie služby, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby
predloží uchádzač nasledovné doklady:
- potvrdenie o udelení certifikátu FTO (Flight training organization) vydaného Leteckým úradom Slovenskej republiky podľa JAR/FCL,
- preukáže originál alebo overenú kópiu dokladov o schválení výcvikových programov Leteckým úradom Slovenskej republiky:
výcvikový program na získanie kvalifikácie minimálne v rozsahu CPL(H) podľa JAR/FCL v slovenskom jazyku, prípadne úradný preklad,
výcvikové programy v rozsahu potrebnom na získanie alebo obnovu typovej kvalifikácie ponúkaných vrtuľníkov (v rátane Mi-8 alebo Mi-17) v slovenskom jazyku, prípadne úradný preklad,
výcvikový program na získanie kvalifikácie VFR noc (H) na všetkých ponúkaných typoch vrtuľníkov v slovenskom jazyku, prípadne úradný preklad,
výcvikový program na získanie kvalifikácie FI( H) letový inštruktor v slovenskom jazyku, prípadne úradný preklad,
výcvikové programy pre špeciálne výcviky zamerané na:
- pristátie v režime auto rotácie s motorom (motormi) voľnobeh až na zem,
- pristátie s imitáciou poruchy nožného riadenia,
- lety vo formáciách,
- lety v horskom teréne,
- lety do zahraničia,
- lety s podvesom,
- výcvik pilotov v noci s použitím okuliarov na nočné videnie (NVG).
- predloží interný výcvikový program na výcvik pilotov vrtuľníkov na 360 hod na jedného pilota s nasledujúcim obsahom:
a.) opis komplexného logistického, technického a personálneho zabezpečenia výcviku z letiska Prešov,
b.) opis teoretickej prípravy do úrovne CPL (H) rozšírene až po celkový nálet 360 hod. ( dosiahnutá úroveň výcviku pozícia veliteľ posádky Mi-8/17),
c.) opis praktického leteckého výcviku v súlade s opisom v súťažných podkladoch v minimálnom členení: výberový výcvik, základný výcvik, pokračovací výcvik, výcvik v riešení krízových situácii za letu,
d.) popis výhod, efektívnosti a miery bezpečnosti predloženého zámeru výcviku vojenského pilota vrtuľníkov pre funkciu veliteľa posádky vrtuľníka Mi-8/17.
- predloží doklad potvrdzujúci že prevádzkuje leteckú školu s organizovaným výcvikom pilotov vrtuľníkov minimálne 3 roky a že letecká škola od svojho vzniku odlietala minimálne 2000 letových hodín výcviku na vrtuľníkoch a za posledné 3 roky mala každoročne vo výcviku na vrtuľníku aspoň 10 pilotov žiakov,
- preukáže plán pre vykonanie teoretickej prípravy v rozsahu CPL IR podľa spoločných leteckých predpisov JAR FCL,
- predloží vyhlásenie o zabezpečení dokumentácie pre teoretické školenie a typové preškolenie v slovenskom jazyku,
- preukáže sa oprávnením (iným dokladom) pre vykonanie teoretického školenia pred zahájením leteckého výcviku a pre vydanie certifikátu o absolvovaní školenia v rozsahu CPL IR po skončení teoretického školenia pričom teoretickú prípravu na úroveň CPL/IR je možno vykonať subdodávateľským spôsobom,
- predloží údaje o vzdelaní a odbornej kvalifikácii vedúcich zamestnancov a zamestnancov zodpovedných za plnenie požadovanej služby / letecký prevádzkovateľ preukáže minimálne 3 ročnú prax s letovou prevádzkou na ponúkanom nosnom type vrtuľníka minimálne u 50% inštruktorského stavu a technického personálu/,
- predloží údaje o vzdelaní a odbornej kvalifikácii vedúcich zamestnancov a zamestnancov zodpovedných za plnenie požadovanej služby nasledovne a priamo plniacich požadovanú službu:
preukazy spôsobilosti CPL(H) alebo ATPL(H) s kvalifikáciou FI deklarovaných inštruktorov vydaných podľa JAR/FCL. U deklarovaných inštruktorov doložiť v preukazoch spôsobilosti zapísanú typovú kvalifikáciu na nosný typ leteckej techniky pre alternatívny vojenský výcvik a u minimálne 2 inštruktorov zapísanú kvalifikáciu VFR noc,
overené kópie alebo originály príslušných strán zápisníkov letov na zdokladovanie nasledovných požadovaných skúseností pre zabezpečenie kvality a bezpečnosti výcviku:
-minimálne 2 inštruktori so skúsenosťami s výcvikom vojenských pilotov vrtuľníkov vo vojenských podmienkach, vojenský pilot 1 triedy, inštruktor za všetkých poveternostných podmienok a minimálne jeden inštruktor so skúsenosťami z vojenskej leteckej misie v zahraničí,
-všetci inštruktori s celkovým náletom min 1500 hod na vrtuľníkoch,
-min 2 inštruktori s celkovým náletom min 3000 hod na vrtuľníkoch,
-min 2 inštruktori s celkovým náletom vo funkcii inštruktor min. 1000 letových hodín na vrtuľníkoch,
-min 2 inštruktori s náletom za posledný rok min 100 hod vo funkcii inštruktor,
-minimálne jeden inštruktor schopný deklarovať nasledovné požadované skúsenosti s výcvikom najnáročnejších prvkov techniky pilotáže:
-celkom min 1000 ART so stiahnutým motorom až na zem, z toho za posledný rok od dátumu predloženia ponuky min 300 ART vo funkcii inštruktora,
- celkom min 500 pristáti bez nožného riadenia, z toho za posledný rok od dátumu predloženia ponuky min 100 pristáti bez nožného riadenia vo funkcii inštruktora.
- predloží platné certifikáty zo skúšok znalosti anglického jazyka podľa ICAO s minimálnym stupňom znalosti 5 u min 2 inštruktorov, ktorí majú oficiálne schválené lety do zahraničia (anglická doložka), skúsenosti s výcvikom pilotov v letoch do zahraničia a sú schopný viesť aj teoretickú výučbu v anglickom jazyku,
- predloží vyhlásenie o zabezpečení pomôcok na letecký výcvik a dokumentácie pre teoretické školenie a typové preškolenie v slovenskom jazyku. V prípade pochybnosti si objednávateľ vyhradzuje právo vyžiadať si ďalšiu potrebnú dokumentáciu (letové príručky ponúkaných typov atď.),
- predloží spôsob zabezpečenia výcviku inštruktora VzS OS SR na ponúkané typy vrtuľníkov (schválená osnova pre výcvik inštruktora). Výcvik inštruktora VzS OS SR je súčasťou cenovej ponuky poskytovateľa služby.

Výcvikový program úspešného uchádzača bude po posúdení a prípadných úpravách odbornou komisiou VzS OS SR predložený k schváleniu na Úrad vojenského letectva MO SR.
Objednávateľ si vyhradzuje právo v prípade pochybnosti vykonať kontrolný let za účasti povereného inštruktora VzS OS SR s jedným s dokladovaných inštruktorov. Let by bol v rozsahu maximálne 60 minút, zameraný na predvedenie ART so stiahnutým motorom až na zem z rôznych fáz letu, pristátie bez nožného riadenia, prípadne ďalšie deklarované cvičenia. Prípadný požadovaný kontrolný let je na náklady žiadateľa s tým, že žiadateľ musí mať zabezpečené príslušné poistenie aj pre inštruktora VzS OS SR.

§ 28 ods. 1 písm. j) zákona o verejnom obstrávaní - údajmi o strojovom a technickom vybavení ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služby
predloží uchádzač nasledovné doklady:
- letové príručky vrtuľníkov na ktorých bude letecký výcvik vykonávaný, ( len v prípade ak si
príslušnú dokumentáciu komisia vyžiada pre overenie dát),
- doklad o zápise do leteckého registra od vrtuľníkov na ktorých bude vykonávaný letecký výcvik,
- deklarované typy vrtuľníkov musia byť zapísané do špecifikácie leteckej školy,
- nosný typ leteckej techniky pre letecký výcvik je vrtuľník ľahkej hmotnostnej kategórie.
- preukáže schopnosť plnenia predmetu obstarávania konkrétnym typom vrtuľníka s možnosťou
zálohovania minimálne nosného typu vrtuľníka
- zabezpečiť typ vrtuľníka na výcvik s NVG.
- pre vykonanie výcviku v núdzových postupoch a výcviku do úrovne PPL všetky deklarované vrtuľníky musia mať dvojité riadenie. Riadenie musí byť samostatné t.j. 2 x samostatne páka cykliky, 2 x samostatne páka kolektívneho riadenia a 2 x samostatne nožné riadenie.
- pre zabezpečenie komplexného výcviku v súlade s požiadavkami VzS OS SR požadujeme od uchádzača deklarovať schválený výcvikový program na vykonanie typového preškolenia na vrtuľník Mi-8 / Mi-17.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Podrobnosti a priebeh e-aukcie je uvedený v súťažných podkladoch.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
AA-K-5-6
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2013/S 120-205566
z: 22.06.2013
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 31.07.2013 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 16.08.2013 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: Slovenskom jazyku
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.12.2013
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 20.08.2013 09:00
Miesto: MO SR, Kutuzovova 8, Akvizičná agentúra. Na otváraní ponúk v zmysle § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní sa uchádzači ktorí predložil ponuku v lehote na predkladanie ponúk nemôžu zúčastniť, nakoľko pri elektronickej aukcii je otváranie ponúk podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní neverejné.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
28.06.2013

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité