III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku ponuky vo výške 30 000 eur, slovom: tridsaťtisíc eur. Podmienky jej zloženia a podmienky jej uvoľnenia alebo vrátenia sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z finančných prostriedkov pridelených na realizáciu projektu s názvom Digitálny fond Úradu priemyselného vlastníctva v rámci Operačného programu OP Informatizácia spoločnosti, Prioritná os 2 Rozvoj pamäťových a fondových inštitúcií..., Opatrenie 2.1 Digitalizácia obsahu pamäťových a fondových inštitúcií, jeho archivovanie, sprístupňovanie..., kód výzvy:OPIS-2012/2.1/06-DP, číslo Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku: MK-05/2013-SORK.
III.1.3)
Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Verejný obstarávateľ požaduje vytvorenie určitej právnej formy, ak ponuka skupiny dodávateľov bola prijatá. Vytvorenie určitej právnej formy je potrebné z dôvodu riadneho plnenia zmluvy.
III.1.4)
Ďalšie osobitné podmienky
Plnenie zmluvy podlieha osobitnym podmienkam
Áno
Opis osobitných podmienok:
1. Úspešný uchádzač je povinný strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s poskytovanými službami kedykoľvek počas platnosti a účinnosti Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku č. MK-05/2013-SORK a to oprávnenými osobami v zmysle článku 12. Všeobecných zmluvných podmienok a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť. 2. Úspešný uchádzač je povinný najneskôr pri začatí vykonávania diela predložiť verejnému obstarávateľovi úradne overenú fotokópiu poistnej zmluvy alebo potvrdenia o poistení zodpovednosti za škodu podnikateľa s minimálnou výškou poistného krytia 150 000,00 eur, slovom stopäťdesiattisíc eur. Poistná zmluva musí pokrývať poistenie všetkých rizík spojených s plnením predmetu zmluvy a to najmä, avšak nielen, poškodenie, zničenie a stratu dokumentov nachádzajúcich sa v priestoroch Úradu priemyselného vlastníctva, Jána Švermu 43, 974 01 Banská Bystrica 4, spôsobených prevádzkovou činnosťou úspešného uchádzača, vodou, ohňom, vandalizmom, explóziou, prípadne ich častí, vybavenia, systémov a zariadení tam sa nachádzajúcich. Úspešný uchádzač je povinný zabezpečiť, aby poistný vzťah minimálne vo vyššie uvedenom rozsahu trval počas celej doby platnosti tejto zmluvy. 3. Úspešný uchádzač je povinný vopred poučiť svojich zamestnancov a ostatné fyzické osoby, ktoré sa zúčastňujú na vykonávaní diela, o povinnosti mlčanlivosti podľa bodu ustanovení zmluvy s úspešným uchádzačom a tiež o právach a povinnostiach ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi na ochranu osobných údajov v zmysle ustanovení zmluvy s úspešným uchádzačom. Úspešný uchádzač pritom vysvetlí zodpovednosť za porušenie týchto povinností podľa tejto zmluvy a aj podľa príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov. Poučenie úspešný uchádzač vykoná ešte pred začatím vykonávania diela a všetky poučené osoby potvrdia poučenie svojím podpisom; o poučení úspešný uchádzač vedie písomný záznam, ktorý na požiadanie predloží verejnému obstarávateľovi na nahliadnutie. 4. Úspešný uchádzač musí mať k dispozícii na plnenie zmluvy: - potrebné strojové a technické vybavenie, pričom úspešný uchádzač v rámci procesu verejného obstarávania uvedie počet a typ strojového a technického vybavenia, ktoré bude k dispozícii na plnenie predmetu zmluvy. Úspešný uchádzač musí preukázať disponibilitu takým strojovým a technickým vybavením, ktoré umožňuje realizáciu predmetu tejto zákazky.
Požadované minimálne parametre pre technologické vybavenie, ktoré musí mať k dispozícii uchádzač:
a. Produkčný skener s citlivým podávačom s kapacitou 500 listov s rýchlosťou skenovanie minimálne 100 ppm, optické rozlíšenie do 600 ppi, pri farebnej hĺbke 24 bit, maximálny formát šírka 304,8 mm dĺžka 4,0 m, s dennou záťažou minimálne 30 000 strán denne.
b. Farebné kopírovacie zariadenie do formátu A3 s podávačom a možnosťou skenovať so skla s rýchlosťou tlače 20 strán / minúta, rozlíšenie 600 x 600 dpi, voliteľný zásobník od A5 do A3 s kapacitou 500 listov, manuálny podávač s kapacitou 50 listov, rozhranie 1x USB 2.0 typ B , 1x RJ-45 (10/100 Mbps) , 1x WiFi (802.11b).
c. Software umožňujúci OCR, automatické a manuálne vyťažovanie dát, ukladanie súborov do výstupného formátu TIFF/Multi page, TIFF, PDF, RTF, TXT, PDF-A, Podpora rozhrania TWAIN, ISIS
d. SW na vyťažovanie metadát z informačného systému Objednávateľa, ktorý musí umožniť prenos informácií o objektoch (spisoch), resp. podpoložkách a ich automatický zápis vo forme metadát k jednotlivým digitálnym objektom novovytvorenej databázy v súlade so štandardom na popis metadát Dublin Core.5. Lehota splatnosti faktúry je 30 dní od jej doručenia.
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Verejného obstarávania sa môže zúčastniť ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní). Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4, resp. ods. 5 zákona a v súlade s § 128 zákona. V súlade s § 32 ods. 8 zákona splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní sa preukazuje vo vzťahu k hlavnému predmetu zákazky.
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Finančné a ekonomické postavenie možno preukázať: § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Vyjadrenie banky musí obsahovať údaje o tom, že uchádzač ku dňu vystavenia vyjadrenia v prípade splácania úveru dodržiava splátkový kalendár a nie je v nepovolenom debete a jeho bežný účet nebol v roku 2012 predmetom exekúcie. Doklad musí byť predložený v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overená fotokópia, nie starší ako 3 mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk. Uchádzač predloží okrem vyjadrenia banky aj čestné prehlásenie, že v iných bankách nemá záväzky. V súlade s § 32 ods. 8 zákona splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia v súlade s ust. § 32 ods. 6 zákona o VO:
Verejný obstarávateľ požaduje získať spoľahlivého obchodného partnera, ktorý je schopný zabezpečiť finančné zdroje na plnenie predmetu zákazky a svoje záväzky si plní riadne a včas.
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Technickú lebo odbornú spôsobilosť možno preukázať: 1. § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí tento verejný obstarávateľ,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní. 2. § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní - údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby. 3. § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní - ak ide o poskytnutie služby, opisom technického vybavenia a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality a jeho študijných a výskumných zariadení.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
1. § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač je povinný preukázať poskytnutie minimálne troch služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky (zabezpečenie a realizácia služieb v oblasti digitalizácie textových objektov a spracovania dát technolóogiami OCR (z angl. Optical Character Recognition, ďalej len OCR) za predchádzajúce tri roky (2010,2011,2012), spolu v minimálnom rozsahu 200 000 strán formátu A4.
Finančná hodnota v referenčných listoch musí byť uvedená v Eur. Ak je uvedená iná mena, môže byť uchádzačom doplnená prepočítaná na Eur platným kurzom zverejneným NBS v deň zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania. Uchádzač pripojí k prepočtu kurzový lístok. Uchádzač musí uviesť v referenčných listoch finančnú hodnotu v Eur resp. prepočet inej meny na Eur.
V súlade s § 32 ods. 8 zákona splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia v súlade s ust. § 32 ods. 6 zákona o VO: Vzhľadom na povinnosť verejného obstarávateľa realizáciou predmetu zákazky naplniť strategický cieľ projektu financovaného z fondov Európskej únie v náväznosti na určenú prioritu, ktorou je globálny cieľ Operačného programu Informatizácia spoločnosti je nevyhnutné, aby uchádzač preukázal, že má praktické skúsenosti s realizáciou zákaziek rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, čo sa rozsahu týka. 2. § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní: Požiadavky na expertov:
Expert č. 1- Projektový manažér pre implementáciu projektov. Uchádzač je povinný zabezpečiť minimálne jedného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby experta č. 1. Uchádzač za príslušného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby (ďalej len expert č. 1) predloží profesný životopis alebo ekvivalentný doklad s vlastnoručným podpisom experta č. 1, v ktorom expert č. 1 preukáže, že má odbornú prax v oblasti riadenia projektov v oblasti implementácie IT projektov v pozícii projektového manažéra minimálne 2 roky. Uchádzač k profesnému životopisu alebo ekvivalentnému dokladu experta č. 1 predloží zoznam minimálne dvoch preukázateľných praktických skúseností s riadením projektov v oblasti IT projektov v preukazovanej pozícii, ktorý musí obsahovať: obchodné meno a sídlo odberateľa, resp.organizáciu odberateľa a meno, priezvisko, titul a tel. číslo kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné overiť si pravdivosť poskytnutých informácií a čas plnenia (rok, mesiac). Uchádzač k profesnému životopiu alebo ekvivalentnému dokladu za experta č. 1 predloží fotokópiu získaného platného certifikátu projektového riadenia minimálne 1. stupňa (napr. PRINCE 2 a pod.) alebo ekvivalent uvedeného certifikátu.
Expert č. 2 Expert na digitalizáciu textových objektov:
Uchádzač je povinný zabezpečiť minimálne jedného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby experta č. 2. Uchádzač za príslušného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby (ďalej len expert č. 2) predloží profesný životopis alebo ekvivalentný doklad s vlastnoručným podpisom experta č. 2, v ktorom expert č. 2 preukáže, že má odbornú prax v oblasti digitalizácie textových objektov (kníh, novín, časopisov alebo dokumentov) minimálne 5 rokov. Uchádzač k profesnému životopisu alebo ekvivalentnému dokladu experta č. 2 predloží zoznam minimálne troch preukázateľných praktických skúseností s digitalizáciou kníh, novín, časopisov alebo dokumentov, ktorý musí obsahovať: obchodné meno a sídlo odberateľa, resp.organizáciu odberateľa a meno, priezvisko, titul a tel. číslo kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné overiť si pravdivosť poskytnutých informácií a čas plnenia (rok, mesiac). Expert č. 3 Expert na postprocessing a OCR textových objektov:
Uchádzač je povinný zabezpečiť minimálne jedného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby experta č. 3. Uchádzač za príslušného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby (ďalej len expert č. 3) predloží profesný životopis alebo ekvivalentný doklad s vlastnoručným podpisom experta č. 3, v ktorom expert č. 3 preukáže, že má odbornú prax v oblasti postprocessingu a OCR textových objekotv (kníh, novín, časopisov alebo dokumentov) minimálne 5 rokov. Uchádzač k profesnému životopisu alebo ekvivalentnému dokladu experta č. 3 predloží zoznam minimálne troch preukázateľných praktických skúseností v oblasti postprocessingu a PCR textových objektov (kníh, novín, časopisov alebo dokumentov), ktorý musí obsahovať: obchodné meno a sídlo odberateľa, resp.organizáciu odberateľa a meno, priezvisko, titul a tel. číslo kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné overiť si pravdivosť poskytnutých informácií a čas plnenia (rok, mesiac). Expert č. 4 Expert na dogitalizáciu fotografií:
Uchádzač je povinný zabezpečiť minimálne jedného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby experta č. 4. Uchádzač za príslušného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby (ďalej len expert č. 4) predloží profesný životopis alebo ekvivalentný doklad s vlastnoručným podpisom experta č. 4, v ktorom expert č. 4 preukáže, že má odbornú prax v oblasti digitalizácie fotografií alebo iných 2D objektov minimálne 2 roky. Uchádzač k profesnému životopisu alebo ekvivalentnému dokladu experta č. 4 predloží zoznam minimálne dvoch preukázateľných praktických skúseností v oblasti digitalizácie fotografií alebo iných 2D objektov, ktorý musí obsahovať: obchodné meno a sídlo odberateľa, resp.organizáciu odberateľa a meno, priezvisko, titul a tel. číslo kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné overiť si pravdivosť poskytnutých informácií a čas plnenia (rok, mesiac).
Expert č. 5 Expert na fulltextové vyhľadávanie:
Uchádzač je povinný zabezpečiť minimálne jedného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby experta č. 5. Uchádzač za príslušného riadiaceho zamestnanca/osobu zodpovednú za poskytnutie služby (ďalej len expert č. 5) predloží profesný životopis alebo ekvivalentný doklad s vlastnoručným podpisom experta č. 5, v ktorom expert č. 5 preukáže, že má odbornú prax v oblasti vypracovávania návrhov a s implementáciou a prevádzkou klient/server intranet technológií a s návrhom štruktúry tabuliek databáz minimálne 2 roky. Uchádzač k profesnému životopisu alebo ekvivalentnému dokladu experta č. 5 predloží zoznam minimálne dvoch preukázateľných praktických skúseností v oblasti vypracovávania návrhov a s implementáciou a prevádzkou klient/server intranet technológií a v oblasti vypracovávania návrhov štruktúry tabuliek databáz, ktorý musí obsahovať: obchodné meno a sídlo odberateľa, resp.organizáciu odberateľa a meno, priezvisko, titul a tel. číslo kontaktnej osoby odberateľa, u ktorej je možné overiť si pravdivosť poskytnutých informácií a čas plnenia (rok, mesiac).
V súlade s § 32 ods. 8 zákona splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia v súlade s ust. § 32 ods. 6 zákona o VO: Verejný obstarávateľ pri formulovaní podmienky účasti podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní prihliada na získané praktické skúsenosti v oblasti projektového riadenia digitalizačných a IT projektov, ako aj na požiadavky obvykle uplatňované pri projektoch digitalizácie textových a 2D objektov v rámci relevantného trhu. Keďže sa jedná o vysokokvalifikovanú činnosť, v rámci ktorej bude spracovávané rozsiahle množstvo jedinečných dokumentov v priestoroch verejného obstarávateľa, je nevyhnutné, aby uchádzač preukázal odbornosť svojich zodpovedných pracovníkov a tým schopnosť zrealizovať danú činnosť v požadovanej kvalite a čase.
3. § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukáže, že je držiteľom platného certifikátu riadenia kvality podľa normy STN EN ISO 9001:2008 v predmete zákazky minimálne v rozsahu: Digitalizácia, konverzia a spracovanie objektov a dát spôsobom podľa § 29 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
V súlade s § 32 ods. 8 zákona splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia v súlade s ust. § 32 ods. 6 zákona o VO: Predmetnou podmienkou verejný obstarávateľ sleduje vybrať uchádzač, ktorý má zavedené procesy kvality, ktorý svoje zavedené procesy stabilizuje, zaoberá sa ich riadením a neustálym zlepšovaním, aby bol schopný uspokojovať potreby zákazníkov.
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách
III.3)
OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu
Nie
III.3.2)
Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
Právnické osoby by mali uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov zodpovedných za poskytnutie služby
Áno