Oznámenie 15081 - MST

Obsah

15081 - MST
Vestník č. 173/2013 - 05.09.2013

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Mesto Nitra
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00308307
Štefánikova trieda 60, 95006 Nitra

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Pod Dielcom 357/9, 976 33 Poniky
Kontaktná osoba: Mgr. Roman Mikušinec
Mobil: +421 908934680
Telefón: +421 908934680
Fax: +421 376511931
Email: mikusinec@astronomiaonline.org
Internetová adresa (internetové adresy): http://www.msunitra.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Regionálny alebo miestny orgán
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Všeobecné verejné služby
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Nákup odpadových nádob, nákup ekoskladov, nákup zberových automobilov
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Mesto Nitra, Štefánikova trieda 60, 950 06 Nitra
Kód NUTS
SK023
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Nákup odpadových nádob v počte 8500 ks, nákup ekoskladov s príslušenstvom v počte 7 sád, nákup zberových
automobilov v počte 2 ks.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 34928480-6
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 34144511-3
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
Počet častí: 2
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Odpadové nádoby: 8500 ks, Ekosklady s príslušenstvom: 7 sád, Zberové automobily: 2 ks.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 645 551,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 6
PRÍLOHA B - INFORMÁCIE O ČASTIACH
Časť: 1
NÁZOV
Časť A: Nákup odpadových nádob, nákup ekoskladov
1) STRUČNÝ OPIS
Nákup odpadových nádob v počte 8500 ks, nákup ekoskladov s príslušenstvom v počte 7 sád
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 34928480-6
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Odpadové nádoby: 8500 ks, Ekosklady s príslušenstvom: 7 sád
Hodnota 288 151,0000 EUR
Časť: 2
NÁZOV
Časť B: nákup zberových automobilov
1) STRUČNÝ OPIS
Nákup zberových automobilov v počte 2 ks.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 34144511-3
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Zberové automobily: 2 ks
Hodnota 357 400,0000 EUR
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponúk sa vyžaduje. Výška zábezpeky pre časť A je 7 203,78 Eur čo predstavuje výšku 2,5 % z celkovej predpokladanej hodnoty časti A predmetu zákazky. Výška zábezpeky pre časť B je 8 935,00 Eur čo predstavuje výšku 2,5 % z celkovej predpokladanej hodnoty časti B predmetu zákazky. Spôsoby zloženia zábezpeky: a)zložením finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa alebo b)poskytnutím bankovej záruky za uchádzača.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný zo štrukturálnych fondov, štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa. Zákazka sa týka projektu financovaného z fondov Európskej únie: Operačný program - Životné prostredie, Prioritná os 4, Opatrenie 4.1 Odpadové hospodárstvo a 4.2 Podpora aktivít na zhodnocovanie odpadov. Lehota splatnosti faktúr bude 30 dní odo dňa doručenia faktúry objednávateľovi.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
I.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ A: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní osobné postavenie podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods.2, ods.4 a ods.5, resp. podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní, v zmysle ktorého podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov. V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísaný doklad, ktorým preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods.1 písm. h), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods.1 písm. h). V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísané doklady, ktorými preukazuje splnenie osobného postavenia podľa §26 ods. 1 písm. i) a písm. j), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá nesplnenú povinnosť podľa § 26 ods.1 písm. i ) a písm. j).
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia uchádzačov vyplýva z obsahu § 26 zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorého sa verejného obstarávania môže zúčastniť len ten, kto spĺňa všetky požiadavky na osobné postavenie podľa § 26.

II.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ B: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní osobné postavenie podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods.2, ods.4 a ods.5, resp. podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní, v zmysle ktorého podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov. V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísaný doklad, ktorým preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods.1 písm. h), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods.1 písm. h). V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísané doklady, ktorými preukazuje splnenie osobného postavenia podľa §26 ods. 1 písm. i) a písm. j), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá nesplnenú povinnosť podľa § 26 ods.1 písm. i ) a písm. j).
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní preukázanie splnenia podmienok účasti osobného postavenia uchádzačov vyplýva z obsahu § 26 zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorého sa verejného obstarávania môže zúčastniť len ten, kto spĺňa všetky požiadavky na osobné postavenie podľa § 26.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
I.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ A: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní, týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia: Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie:
§ 27 odst. 1 písm. a.) - vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, že uchádzač nie je v nepovolenom debete a že si plní voči banke/bankám všetky záväzky, ktoré vyplývajú zo zriadenia účtu, prípadne z plnenia si záväzkov vyplývajúcich z úverových vzťahov. Potvrdené potvrdenie sa požaduje za obdobie predchádzajúcich troch rokov až ku dňu vystavenia a nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu podania ponuky. K potvrdeniu musí uchádzač predložiť čestné vyhlásenie, že má otvorené účty iba v bankách, od ktorých predložil vyjadrenie a vyhlásenie musí byť podpísané osobou/osobami oprávnenými vystupovať v jeho mene. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky a verejný obstarávateľ ho neuzná.
§ 27 odst. 1 písm. d.) - prehľadom o celkovom obrate, najviac za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011, 2012), za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti v sume priemerne minimálne 288 000,00 Eur / hospodársky rok. Uchádzač preukáže prehľad o celkovom obrate predložením Výkazu ziskov a strát (účtovná jednotka účtujúca v systéme podvojného účtovníctva) alebo Výkazom o príjmoch a výdavkoch (účtovná jednotka účtujúca v systéme jednoduchého účtovníctva) za posudzované obdobie, t.j. za roky 2010, 2011, 2012. Výkazy ziskov a strát alebo Výkazy o príjmoch a výdavkoch musia byť predložené ako originály alebo úradne overené kópie (ak je hodnota vyjadrená v inej mene, prepočítava sa hodnota na EUR kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom Vestníku EÚ).
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje finančnú stabilitu pre zabezpečenie predmetu zadávania verejnej zákazky a schopnosť uchádzača bezproblémovo si plniť svoje finančné záväzky.

II.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ B: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní, týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia: Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie:
§ 27 odst. 1 písm. a.) - vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, že uchádzač nie je v nepovolenom debete a že si plní voči banke/bankám všetky záväzky, ktoré vyplývajú zo zriadenia účtu, prípadne z plnenia si záväzkov vyplývajúcich z úverových vzťahov. Potvrdené potvrdenie sa požaduje za obdobie predchádzajúcich troch rokov až ku dňu vystavenia a nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu podania ponuky. K potvrdeniu musí uchádzač predložiť čestné vyhlásenie, že má otvorené účty iba v bankách, od ktorých predložil vyjadrenie a vyhlásenie musí byť podpísané osobou/osobami oprávnenými vystupovať v jeho mene. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky a verejný obstarávateľ ho neuzná.
§ 27 odst. 1 písm. d.) - prehľadom o celkovom obrate, najviac za posledné tri hospodárske roky (2010, 2011, 2012), za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti v sume priemerne minimálne 300 000,00 Eur / hospodársky rok. Uchádzač preukáže prehľad o celkovom obrate predložením Výkazu ziskov a strát (účtovná jednotka účtujúca v systéme podvojného účtovníctva) alebo Výkazom o príjmoch a výdavkoch (účtovná jednotka účtujúca v systéme jednoduchého účtovníctva) za posudzované obdobie, t.j. za roky 2010, 2011, 2012. Výkazy ziskov a strát alebo Výkazy o príjmoch a výdavkoch musia byť predložené ako originály alebo úradne overené kópie (ak je hodnota vyjadrená v inej mene, prepočítava sa hodnota na EUR kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom Vestníku EÚ).
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje finančnú stabilitu pre zabezpečenie predmetu zadávania verejnej zákazky a schopnosť uchádzača bezproblémovo si plniť svoje finančné záväzky.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
I.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ A: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní, týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti. Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť na dodanie tovaru :
28 odst. 1 písm. a.) - zoznam uskutočnených zákaziek podobného alebo rovnakého charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky spätne ku dňu lehoty na predkladanie ponúk (od 09/2010 do 09/2013) doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov s tým, aby sumár dodávok/zmlúv za každý posudzovaný rok činil priemerne minimálne 288.000,- € bez DPH; 1.ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Verejný obstarávateľ považuje za zákazky podobného charakteru ako je predmet zákazky také, ktoré sú rovnakej alebo podobnej zložitosti ako je predmet zákazky ako napríklad: nádoby na biologický odpad, nádoby na kuchynský odpad, kompostovacie nádoby a kompostéry, nádoby na zelený odpad a rastlinné zvyšky, nádoby na komunálny odpad, nádoby na separovaný odpad sklo, plasty, tetrapaky, papier, nádoby na akumulátory, nádoby na žiarivky a žiarovky, nádoby na odpadové oleje, nádoby na použité batérie, nádoby na lieky alebo nádoby na elektroodpad či šatstvo, kontajnery a nádoby určené na univerzálne použitie, veľkoobjemové kontajnery na zhromažďovanie, uskladňovanie alebo prevoz odpadov a podobne.
Referencie uchádzač vyjadrí v EUR. Ak má uchádzač potvrdené referencie v inej mene ako EUR prepočítava sa hodnota na EUR kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom Vestníku EÚ. Pre objektívne posúdenie splnenia podmienok účasti musí byť z dokladu jasné, o aké tovary sa jednalo. V prípade, ak budú v doklade uvedené zároveň aj iné tovary, ktoré nie sú zhodné alebo podobné predmetu zákazky, musí byť z neho zrejmé, v akých cenách boli dodané tovary rovnaké alebo podobné predmetu zákazky. Referencie musia byť predložené ako originály alebo overené kópie.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ si takto overí stabilitu, skúsenosti a schopnosť uchádzača na trhu s predmetom zákazky. Preukázanie úspešnej realizácie stanoveného minimálneho objemu zákaziek vedie k výberu zhotoviteľa, garantujúceho profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne a zároveň či je spoľahlivý a technicky spôsobilý dodať predmet zákazky. Splnenie tejto požiadavky umožňuje verejnému obstarávateľovi preveriť primerané skúsenosti pri realizovaní dodávok tovaru rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti.

II.PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV ČASŤ B: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní, týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti. Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť na dodanie tovaru :
28 odst. 1 písm. a.) - zoznam uskutočnených zákaziek podobného alebo rovnakého charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky spätne ku dňu lehoty na predkladanie ponúk (od 09/2010 do 09/2013) doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov s tým, aby sumár dodávok/zmlúv za každý posudzovaný rok činil priemerne minimálne 300.000,- € bez DPH; 1.ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Verejný obstarávateľ považuje za zákazky podobného charakteru ako je predmet zákazky také, ktoré sú rovnakej alebo podobnej zložitosti ako je predmet zákazky ako napríklad: vozidlá na zber a zvoz komunálneho odpadu, vozidlá na lisovanie komunálneho odpadu, kombinované vozidlá (zber, zvoz, dočasné uskladnenie), vozidlá na úpravu odpadov a to mechanickým spôsobom (rezanie, sekanie, lisovanie) rôzne vozidlá na zber a zvoz separovaného odpadu, ako aj vozidlá na zber a zvoz nebezpečných odpadov alebo vozidlá na zber a zvoz kontajnerov s odpadmi a podobne.
Referencie uchádzač vyjadrí v EUR. Ak má uchádzač potvrdené referencie v inej mene ako EUR prepočítava sa hodnota na EUR kurzom ECB platným ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom Vestníku EÚ. Pre objektívne posúdenie splnenia podmienok účasti musí byť z dokladu jasné, o aké tovary sa jednalo. V prípade, ak budú v doklade uvedené zároveň aj iné tovary, ktoré nie sú zhodné alebo podobné predmetu zákazky, musí byť z neho zrejmé, v akých cenách boli dodané tovary rovnaké alebo podobné predmetu zákazky. Referencie musia byť predložené ako originály alebo overené kópie.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Splnenie podmienky účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladajú verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Zdôvodnenie primeranosti požadovanej podmienky podľa § 32 odst. 6 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ si takto overí stabilitu, skúsenosti a schopnosť uchádzača na trhu s predmetom zákazky. Preukázanie úspešnej realizácie stanoveného minimálneho objemu zákaziek vedie k výberu zhotoviteľa, garantujúceho profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne a zároveň či je spoľahlivý a technicky spôsobilý dodať predmet zákazky. Splnenie tejto požiadavky umožňuje verejnému obstarávateľovi preveriť primerané skúsenosti pri realizovaní dodávok tovaru rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Na vyhodnotenie predložených ponúk použije verejný obstarávateľ elektronickú aukciu (ďalej e-aukcia) v súlade s § 43 zákona o verejnom obstarávaní. E-aukcia bude použitá samostatne pre časť A a samostatne pre časť B. E-aukcia začína po vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov predložených v písomnej forme a po určení poradia uchádzačov komisiou podľa kritérií hodnotenia v prvom kole taktiež predložených v písomnej forme v zmysle oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania a týchto súťažných podkladov. Účasť v elektronickej aukcii je dobrovoľná.

Verejný obstarávateľ zaregistruje uchádzačov, ktorí predložili súťažné ponuky v deň predloženia súťažných ponúk a pošle uchádzačom zabezpečené prihlasovacie údaje najneskôr v deň predkladania súťažných ponúk.
Uchádzač sa môže do systému prihlasovať okamžite po obdržaní prihlasovacích údajov a to neobmedzene. V prípade, že sa uchádzačovi nepodarí prihlásiť, resp. v prípade akejkoľvek závady uchádzač kontaktuje pracovníkov centra podpory na adrese ea@miesto.org alebo na tel.: +421 908934680 ako aj pracovníkov verejného obstarávateľa. Podmienkou účasti v elektronickej aukcii je registrácia uchádzača do systému Elektronickej aukcie. Systém Elektronickej aukcie využíva na komunikáciu so záujemcami/uchádzačmi o verejnú zákazku počítačovú sieť Internet a jej technologické prostriedky. To znamená, že na jeho spustenie je potrebné mať na pracovnej stanici s prístupom na Internet nainštalovaný internetový prehliadač. Potrebné technické vybavenie:

1. Počítač s operačným systémom Windows (98, 2000, ME, XP a vyšším)
2. Pripojenie na Internet s minimálnou rýchlosťou pripojenia na úrovni 94 Kb.
3. Internetový prehliadač Mozilla Firefox ver. Min 3.0.
4. Internetový prehliadač musí podporovať 128 bitové SSL certifikáty pre šifrovanie komunikácie so serverom
5. Minimálne doporučené rozlíšenie obrazovky je 1024 px x 768 px.
6. Minimálna veľkosť RAM pamäte na úrovni 1 GB, rýchlosť procesora minimálne 1 GHz.
7. Ďalšie doplňujúce informácie technického zabezpečenia elektronickej aukcie budú poskytnuté pracovníkom centra podpory ea@miesto.org na tel.: +421 908934680.

Postup pri prihlásení sa do systému Elektronickej aukcie:

a) zadať login a heslo
b) v prípade, že ste tieto údaje zabudli, kontaktujte centrum kontroly na ea@miesto.org, tel. +421 908934680
c) do špecifikácie s podrobnými údajmi o verejnom obstarávaní konkrétnej zákazky sa uchádzač dostane cez menu Kontrolný panel, časť Otvorené VO
d) uchádzačom, ktorí splnili podmienky účasti v súťaži, bude elektronicky zaslaná výzva na účasť v e-aukcii.

Priebeh e-aukcie
Začatie e-aukcie je dva pracovné dni po odoslaní výzvy elektronickou poštou na účasť v elektronickej aukcii o 09,00 hod. V určenom čase Vám bude umožnený prístup do aukčnej siene, t.j. uchádzač môže svoje ponuky predkladať až po aktivácii elektronickej aukcie (začatí elektronickej aukcie). Verejný obstarávateľ zabezpečí vloženie úvodných súťažných ponúk (návrhov na plnenie kritérií), ktoré boli uchádzačmi predložené v rámci otvárania a hodnotenia predložených súťažných ponúk, časť Kritériá. Nasledujúce súťažné ponuky upravené smerom na dol môžete vkladať cez menu Verejný prístup link Zobraziť verejné obstarávania a Vložiť ponuku, alebo cez Kontrolný panel, link Otvorené VO a Vložiť ponuku.
V uvedenom dni a čase budete môcť sledovať návrhy na plnenie kritérií najlepšej ponuky od uchádzača, ktorý splnil podmienky účasti a zároveň meniť svoj návrh na kritériá. Uchádzač má možnosť znížiť ním vloženú súťažnú ponuku, bez toho aby bol nútený znížiť súťažnú ponuku pod hodnotu aktuálne najnižšej súťažnej ponuky. Minimálny krok je stanovený vo výške 1 % z poslednej zadanej súťažnej ponuky konkrétneho uchádzača. Ak ste tento rozdiel vo svojej ponuke nezohľadnili, systém Vás na to upozorní, že nebol dodržaný tento rozdiel a Vaša nová ponuka nebude registrovaná. Uchádzač však môže naďalej predkladať svoje nové ponuky v súlade s podmienkami uvedenými v oznámení o verejnom obstarávaní a týmito súťažnými podkladmi. Veľkosť maximálneho kroku nie je obmedzená.

Lehota ukončenia e-aukcie: Upozorňujeme uchádzačov, že čas na e-aukciu nie je pevne vymedzený. Predpokladané ukončenie e-aukcie je stanovené na deň uvedený vo výzve na účasť v e-aukcii do 10,00 hod s možnosťou následného predĺženia e-aukcie. K predĺženiu e-aukcie dôjde vždy, keď uchádzač vloží súťažnú ponuku v poslednej minúte pred plánovaným (aj predĺženým) koncom e-aukcie, predĺži sa čas trvania e-aukcie o ďalšie 2 minúty. K predĺženiu v dĺžke 2 minúty dôjde po uplynutí riadneho času, prípadne po uplynutí následne predĺženého času e-aukcie. Upozorňujeme uchádzačov, že : systém zaregistruje poslednú zmenu ponuky najneskôr 3 sekundu pred uplynutím času určeného ako koniec e-aukcie a e-aukcia sa riadi časom uvedeným v systéme Elektronickej aukcie. E-aukcia sa vyhodnocuje automaticky bez zásahu verejného obstarávateľa a uchádzač, ktorý bol do e-aukcie zapojený, bude o výsledku informovaný e-mailom s priamym linkom do archívu ponúk. Úspešný uchádzač je povinný predložiť verejnému obstarávateľovi v lehote do 3 pracovných dní po ukončení aukcie upravený návrh zmluvy spolu s prílohami - v súlade s ukončenou e-aukciou.Verejný obstarávateľ vyhodnotí ponuky v súlade s výsledkami e-aukcie o čom budú uchádzači písomne informovaní formou oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
RM-005-2013
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2013/S 068-113129
z: 06.04.2013
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 21.10.2013 09:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 21.10.2013 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 28.02.2014
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 04.11.2013 13:00
Miesto: Kancelária firmy CVO s.r.o., Medený Hámor 7, 974 01 Banská Bystrica. V uvedenom dni a čase sa budú otvárať súťažné ponuky časť "Ostatné". Otváranie tejto časti je neverejné.
Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia v súlade s § 41 zákona, len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené. Otváranie časti ponúk označených ako "Kritériá" je z dôvodu konania e-aukcie v zmysle § 43, ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní neverejné.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Operačný program - Životné prostredie, Prioritná os 4, Opatrenie 4.1 Odpadové hospodárstvo a 4.2 Podpora aktivít na zhodnocovanie odpadov.
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Verejný obstarávateľ zverejnil súťažné podklady na webovej stránke verejného obstarávateľa na adrese www.nitra.sk v menu "Úradná tabuľa". Verejný obstarávateľ oznamuje, že na uvedenom mieste budú zverejňované aj prípadné vysvetľovania súťažných podkladov, a to z toho dôvodu, aby sa zabezpečil prístup uchádzačov k týmto dokumentom až do konca lehoty na predkladanie ponúk.
Ponuka a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do slovenského jazyka. Verejný obstarávateľ uzná doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti aj v českom jazyku. V prípade zistenia rozdielov v obsahu predložených dokladov je rozhodujúci preklad v slovenskom jazyku.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
03.09.2013

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité