Oznámenie 1767 - MSS

Obsah

1767 - MSS
Vestník č. 24/2014 - 04.02.2014

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00151742
Štefanovičova 5, 81782 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Ministerstvo financií SR, Štefanovičova 5, Bratislava
Kontaktná osoba: Mgr. Ľuboš Hláčik, Mgr. Emília Ochodnická
Telefón: +421 259582064 / 259582076
Fax: +421 259582369
Email: lubos.hlacik@mfsr.sk; emilia.ochodnicka@mfsr.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Všeobecné verejné služby
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Audit konsolidovaných účtovných závierok vybraných účtovných jednotiek verejnej správy a audit konsolidovanej
účtovnej závierky ústrednej správy zostavených za rok 2013, 2014 a 2015.
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 9
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Ministerstvo financií SR / Slovenská republika
Kód NUTS
SK0
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je poskytnutie audítorských služieb v nasledovnom rozsahu: overenie (audit) konsolidovaných účtovných závierok vybraných účtovných jednotiek verejnej správy (kapitol štátneho rozpočtu) zostavených za rok 2013, 2014, 2015, overenie (audit) konsolidovanej účtovnej závierky ústrednej správy zostavenej za rok 2013, 2014, 2015 a overenie (audit) súladu konsolidovaných výročných správ kapitol štátneho rozpočtu vyhotovených za rok 2013, 2014, 2015 s konsolidovanými účtovými závierkami kapitol štátneho rozpočtu zostavenými za rok 2013, 2014, 2015 audítorom. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79212000-3
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Predmetom zákazky je poskytnutie audítorských služieb v nasledovnom rozsahu: overenie (audit) konsolidovaných účtovných závierok vybraných účtovných jednotiek verejnej správy (kapitol štátneho rozpočtu) zostavených za rok 2013, 2014, 2015, overenie (audit) konsolidovanej účtovnej závierky ústrednej správy zostavenej za rok 2013, 2014, 2015 a overenie (audit) súladu konsolidovaných výročných správ kapitol štátneho rozpočtu vyhotovených za rok 2013, 2014, 2015 s konsolidovanými účtovými závierkami kapitol štátneho rozpočtu zostavenými za rok 2013, 2014, 2015 audítorom. Podrobnosti sú uvedené v súťažných podkladoch.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 4 000 000,0000 EUR
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie lehoty uskutočnenia
Začatie: 01.06.2014
Ukončenie: 31.12.2016
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Verejný obstarávateľ bude od uchádzačov, ktorí predložia ponuku, vyžadovať zabezpečenie viazanosti ponúk vo forme zábezpeky vo výške 100 000 EUR. Podrobné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtových prostriedkov verejného obstarávateľa. Podrobnosti sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
V prípade, ak je uchádzačom skupina dodávateľov, takýto uchádzač je povinný predložiť doklad podpísaný všetkými členmi skupiny o nominovaní vedúceho člena oprávneného konať v mene ostatných členov skupiny v súvislosti s touto zákazkou. V prípade, ak bude ponuka skupiny dodávateľov vyhodnotená ako úspešná, všetci členovia skupiny budú povinní v zmysle § 31 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní vytvoriť medzi sebou určitú právnu formu podľa relevantných ustanovení súkromného práva, napr. podľa § 829 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, z dôvodu riadneho plnenia zmluvy. Z dokumentácie preukazujúcej vznik združenia (resp. inej zákonnej formy spolupráce fyzických alebo právnických osôb) musí byť jasné a zrejmé, ako sú stanovené vzájomné práva a povinnosti, kto a akou časťou sa bude na plnení podieľať a skutočnosť, že všetci členovia združenia ručia za záväzky združenia spoločne a nerozdielne. Originál alebo úradne overenú kópiu zmluvy, ktorou združenie vznikne, resp. dokumentácie preukazujúcej vytvorenie právnych vzťahov medzi členmi skupiny dodávateľov, musí úspešný uchádzač poskytnúť verejnému obstarávateľovi najneskôr k momentu uzatvárania zmluvy.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
Opis osobitných podmienok: Verejný obstarávateľ vyžaduje od úspešného uchádzača pred podpisom zmluvy predložiť verejnému obstarávateľovi:
- Čestné vyhlásenie, že má dostatočné personálne kapacity na zabezpečenie výkonu predmetu obstarania, t.j., že ním navrhnutí členovia tímu sú s uchádzačom v relevantnom zmluvnom vzťahu. Toto čestné vyhlásenie bude tvoriť neoddeliteľnú súčasť zmluvy (Príloha č. 3 zmluvy).
- Úradne overenú kópiu licencie vydanej v zmysle § 7 alebo § 67 zákona o audítoroch (Príloha č. 4 zmluvy).
- Originál alebo úradne overenú kópiu potvrdenia Úradu pre dohľad nad výkonom auditu, že uchádzač má splnené všetky povinnosti vyplývajúce zo zákona o audítoroch voči Úradu pre dohľad nad výkonom auditu a potvrdenie Slovenskej komory audítorov, že uchádzač má splnené všetky povinnosti vyplývajúce zo zákona o audítoroch voči Slovenskej komore audítorov. Zároveň uvedené orgány potvrdia, že neuplatnili v predchádzajúcich 3 rokoch voči uchádzačovi sankcie podľa § 60 zákona o audítoroch alebo disciplinárne opatrenie podľa § 44 zákona o audítoroch. Potvrdenie nesmie byť staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk (Príloha č. 5 zmluvy).
- Zoznam členov audítorského tímu vrátane expertov (Príloha č. 6 zmluvy).
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods.2, resp. ods.4 a ods.5 alebo podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní, v zmysle ktorého podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov. V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísaný doklad, ktorým preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods.1 písm. h), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods.1 písm. h). V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísané doklady, ktorými preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 písm. i) a písm. j), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá nesplnenú povinnosť podľa § 26 ods.1 písm. i ) a písm. j).

V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.

Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia sú dané zákonom o verejnom obstarávaní a vyplývajú z § 26 zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Vyžaduje sa predloženie dokladov podľa § 27 ods. 1 písm. a) a písm. b) zákona, ktorými sa preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia:

1. Podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní (vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky) verejný obstarávateľ požaduje od uchádzačov predloženie nasledujúcich dokladov:

a) Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (banka), v ktorej má uchádzač vedený účet/účty nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk, ktoré musí obsahovať informáciu:
- o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky,
- o tom, že uchádzač za roky 2012 a 2013 nebol a ani v súčasnosti nie je v nepovolenom debete,
- v prípade splácania úveru, dodržuje splátkový kalendár,
- že jeho účet nie je predmetom exekúcie.

b) K vyjadreniu banky/bánk uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk, že nemá vedené účty ani záväzky v inej banke/bankách ako tej/tých, od ktorej/ktorých predložil vyššie uvedené vyjadrenie. V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z nich.

2. Podľa § 27 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní (potvrdením o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone povolania alebo potvrdením o poistení zodpovednosti za škodu podnikateľa, ak takéto poistenie vyžaduje osobitný zákon).

Uchádzač predloží potvrdenie o poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone auditu vo výške minimálne 20 násobku poplatku za výkon auditu, najmenej však 2 000 000,- EUR.

Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne overených kópií všetkých dokladov uvedených v týchto bodoch.

V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia za všetkých členov skupiny spoločne.

Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté.

Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods.6 zákona : Požadované doklady podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona uchádzač predloží ako dôkaz ekonomickej stability a schopnosti bezproblémového plnenia predmetu zákazky zo strany uchádzača. Verejný obstarávateľ neposkytuje preddavky na plnenie predmetu zákazky. Podmienka účasti podľa § 27 ods. 1 písm. b) zákona, stanovená verejným obstarávateľom je primeraná predmetu zákazky, nakoľko vyplýva z osobitného zákona, a to konkrétne z ust. § 25 ods. 3 zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, z ktorého vyplýva zodpovednosť za škodu spôsobenú pri výkone auditu v subjektoch verejného záujmu do výšky 20-násobku poplatku za výkon auditu. Touto požiadavkou verejný obstarávateľ vytvára predpoklad na uhradenie prípadných škôd, ktoré by mu mohli vzniknúť v súvislosti s výkonom auditu.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
1.
- vyjadrenie banky v originálnom vyhotovení alebo v úradne overenej kópii tohto dokumentu, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk,
-čestné vyhlásenie uchádzača, podpísané štatutárnym zástupcom uchádzača alebo iným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v jeho mene, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk.

2.
- podmienku účasti uchádzač preukáže potvrdením príslušnej poisťovne, že uchádzač má uzavretú zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu pri výkone auditu v uvedenej minimálnej výške; potvrdenie nesmie byť staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Vyžaduje sa predloženie dokladov podľa § 28 ods. 1 písm. a), písm. g) a písm. k) zákona, ktorými sa preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti.

1. § 28 ods. 1 písm. a) zákona, zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
- bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia,
- bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Verejný obstarávateľ uvedenú podmienku účasti v zmysle § 28 ods. 1 písm. a) zákona, požaduje od uchádzačov preukázať zoznamom poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, a to:

a) zoznamom zmlúv o službách poskytnutých za predchádzajúce tri roky (t.j. služby poskytnuté v rokoch 2011, 2012, 2013) doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, pričom za služby rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky sa považuje vykonanie auditu účtovných závierok subjektov verejného záujmu podľa § 2 ods. 14 zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov zostavených za roky 2010, 2011, 2012 s uvedením názvov auditovaných subjektov a poplatkov za výkon auditu, doplnenými o konkrétne údaje zodpovednej osoby (meno, priezvisko, telefonický kontakt), u ktorej je možné informácie zo zoznamu a potvrdenia overiť.

b) zoznamom zmlúv o službách poskytnutých za predchádzajúce tri roky (t.j. služby poskytnuté v rokoch 2011, 2012, 2013) doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, pričom za služby rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky sa považuje vykonanie auditu účtovných závierok subjektov, ktorých 100 %-ným vlastníkom je štát, alebo subjektov verejnej správy podľa zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zostavených za roky 2010, 2011, 2012 s uvedením názvov auditovaných subjektov a poplatkov za výkon auditu, doplneným o konkrétne údaje zodpovednej osoby (meno, priezvisko, telefonický kontakt), u ktorej je možné informácie zo zoznamu a potvrdenia overiť.

2. § 28 ods. 1 písm. g) zákona, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby.

Verejný obstarávateľ požaduje údaje o vzdelaní alebo odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii osôb zodpovedných za poskytnutie služby (výkon auditu) od uchádzača preukázať predložením profesijných životopisov podpísaných dotknutou osobou, a dokladmi, ktoré sú uvedené pri jednotlivých členoch tímu. Každý uchádzačom predložený profesijný životopis člena tímu alebo ekvivalentný doklad, podpísaný príslušným členom tímu, musí obsahovať minimálne: meno a priezvisko príslušného člena tímu, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) a ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi, vyhlásenie príslušného člena tímu o pripravenosti splniť predmet zákazky k preukazovanej pozícii.

3. Ak uchádzač predpokladá, že pri zadávaní zákazky využije kapacity subdodávateľov, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50% z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, v takom prípade musí uchádzač preukázať aj splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona, t. j. uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.

V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa technickej a odbornej spôsobilosti za všetkých členov skupiny spoločne.

Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.

Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom (v takomto prípade môže uchádzač použiť formulár Prílohy č. 5 týchto súťažných podkladov).

Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods.6 zákona: Verejný obstarávateľ požiadavkou podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní vytvára predpoklad, že plnenie zmluvy o audite bude zabezpečovať nielen oprávnená, certifikovaná osoba podľa zákona o audítoroch, ale aj dostatočne zručná, skúsená, znalá, ktorá má skúsenosti z auditu aspoň jednej obdobnej zákazky a súčasne má skúsenosti z auditu subjektov verejnej správy. Podmienkami účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona, ktoré sú primerané požiadavkám k značne náročnému predmetu zákazky verejný obstarávateľ vytvára predpoklad, že plnenie zmluvy budú zabezpečovať osoby s potrebnými skúsenosťami, certifikované a oprávnené na poskytovanie predmetnej služby. Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona je stanovená z dôvodu splnenia povinnosti podľa § 32 ods. 3 písm. b) bod 2. zákona. Pokiaľ uchádzač nepredpokladá plnenie prostredníctvom subdodávateľov, ktoré by malo byť najmenej 50% z hodnoty plnenia, túto podmienku účasti nemusí preukazovať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
1. Podmienka účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona bude splnená ak zoznam podľa vyššie uvedeného bodu a) bude obsahovať aspoň jedno zmluvné plnenie za audit účtovnej závierky za jedno účtovné obdobie v minimálnej sume 300 tis. eur bez DPH, a súčasne ak zoznam podľa vyššie uvedeného bodu b) bude obsahovať aspoň jedno zmluvné plnenie za audit účtovnej závierky za jedno účtovné obdobie v minimálnej sume 90 tis. eur bez DPH.

2. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledovným minimálnych požiadaviek na členov tímu :

2a) minimálne jeden člen, ktorý :
- disponuje platnou audítorskou licenciou vydanou v zmysle § 7 ods. 1 alebo § 67 zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. Platnú audítorskú licenciu je potrebné preukázať úradne overenou kópiou licencie a
- disponuje platným medzinárodne uznávaným certifikátom z oblasti účtovníctva a auditu (FCCA alebo ekvivalent). Platný certifikát je potrebné preukázať kópiou certifikátu a
- má celkovú odbornú prax v dĺžke minimálne 12 rokov (z toho minimálne 7 ročná pracovná skúsenosť s riadením auditov účtovných závierok v pozícii vedúceho tímu alebo hlavného audítora). Celkovú odbornú prax uchádzač u člena tímu preukáže prostredníctvom profesijného životopisu a
- má pracovnú skúsenosť s riadením veľkých a komplexných audítorských projektov (audity účtovných závierok s veľkosťou audítorského tímu min. 10 členov). Pracovnú skúsenosť uchádzača u člena tímu preukáže prostredníctvom profesijného životopisu.

2b) minimálne jeden člen, ktorý :
- disponuje platným certifikátom z oblasti auditu bezpečnosti informačných systémov Certifikovaný audítor informačných systémov (Certified Information System Auditor CISA) vedenou medzinárodným združením ISACA (Informatiou Systems Audit and Control Association) alebo ekvivalentným medzinárodne uznávaným certifikátom. Platný certifikát je potrebné preukázať kópiou certifikátu.
- disponuje platným certifikátom z oblasti riadenia informačných systémov CGEIT (Certified in the Government of Enterprise IT) alebo CISSP (Certified Information System Security Professional) alebo CISM (Certified Information Security Manager) alebo ekvivalentným medzinárodne uznávaným certifikátom. Platný certifikát je potrebné preukázať kópiou certifikátu.
- má celkovú odbornú prax v dĺžke min. 7 rokov v oblasti riadenia audítorských a poradenských projektov v oblasti informačných systémov a bezpečnosti informačných systémov. Celkovú odbornú prax uchádzač u člena tímu preukáže prostredníctvom profesijného životopisu.

Predmetné požadované certifikáty (CISA, CGEIT alebo CISSP alebo CISM, prípadne ich ekvivalenty) nemusí preukázať každý člen tímu, ich vlastnenie sa môže rozložiť na viacerých členov tímu, pričom odbornú prax v dĺžke min. 7 rokov musia spĺňať všetci členovia tímu.

2c) minimálne jeden člen, ktorý
- disponuje platnou audítorskou licenciou vydanou v zmysle § 7 ods. 1 alebo § 67 zákona č. 540/2007
Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. Platnú audítorskú licenciu je potrebné preukázať úradne overenou kópiou licencie a
- disponuje platným medzinárodne uznávaným certifikátom v oblasti medzinárodných štandardov finančného výkazníctva (IFRS International Financial Reporting Standards) alebo medzinárodných štandardov pre verejnú správu (IPSAS International Public Sector Accounting Standards) alebo ekvivalentným dokladom. Platný certifikát preukáže kópiou certifikátu a
- má celkovú odbornú prax v dĺžke minimálne 10 rokov (z toho minimálne 5 ročná pracovná skúsenosť s riadením auditov konsolidovaných účtovných závierok v pozícii vedúceho tímu alebo hlavného audítora). Celkovú odbornú prax uchádzač u člena tímu preukáže prostredníctvom profesijného životopisu.

3. Zoznam subdodávateľov, prostredníctvom ktorých bude uchádzač zabezpečovať podiel plnenia predmetu zákazky zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, v rozsahu:
- meno a priezvisko,
- obchodné meno alebo názov,
- adresa pobytu alebo sídlo,
- identifikačné číslo alebo dátum narodenia (ak nebolo pridelené identifikačné číslo),
- podiel subdodávky v %.

Uchádzač vyplní tlačivo Zoznam subdodávateľov podľa formulára uvedeného v súťažných podkladoch.

Podľa § 34 ods. 10 v prípade zmeny subdodávateľa/subdodávateľov počas plnenia zmluvy na poskytnutie služby nový subdodávateľ/ subdodávatelia musia spĺňať podmienky podľa § 26 ods. 1.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
Odkaz na príslušný zákon, právny predpis alebo administratívne opatrenie: Podľa zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctvev znení neskorších predpisov.
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Verejný obstarávateľ v procese vyhodnocovania ponúk predložených v rámci predmetného verejného obstarávania, po úplnom úvodnom vyhodnotení ponúk, zostaví poradie ponúk automatizovaným vyhodnotením prostredníctvom elektronickej aukcie. Podrobnosti týkajúce sa elektronickej aukcie sú uvedené v súťažných podkladoch.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2014/S 020-031312
z: 29.01.2014
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 18.03.2014 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 18.03.2014 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
CS
SK
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.09.2014
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 19.03.2014 09:00
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky, dokladov ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti a iných dokladov, súvisiacich s týmto oznámením znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.
2. Trvanie zmluvy: odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy do 31.12.2016 (nakoľko v časti II.3. tohto oznámenia nie je možné uviesť začiatok trvania zmluvy slovne a dátum účinnosti zmluvy nie je možné vopred presne určiť uvedením konkrétneho dátumu, verejný obstarávateľ týmto spôsobom upresňuje informácie uvedené v časti II.3. "Trvanie zákazky alebo lehota na dokončenie").
3. Ponuka a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v slovenskom jazyku alebo českom jazyku. Ak ponuku predkladá uchádzač so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, musí predložiť doklady, ktorými preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, v pôvodnom jazyku a súčasne predložiť preklad takýchto dokladov do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v štátnom jazyku.
4. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku z predložených ponúk, ak nevyhovujú požiadavkám, a najmä finančným predpokladom verejného obstarávateľa alebo sú neregulárne alebo inak neprijateľné a zrušiť postup zadávania zákazky v prípade, ak všetky ponuky prekročia, alebo najúspešnejšia ponuka prekročí výšku finančných prostriedkov, ktorú má verejný obstarávateľ určenú na predmet zákazky (predpokladaná hodnota zákazky).
5. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie ponuky písomne v jednom originálnom vyhotovení a raz v elektronickej forme (na CD, resp. DVD nosiči).
6. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi bude prebiehať v slovenskom jazyku.
7. Všetky ďalšie vzájomné práva a povinnosti ako aj všetky formálne, obsahové podmienky a požiadavky verejného obstarávania budú zahrnuté v súťažných podkladoch.
8. Súťažné podklady budú doručené na základe žiadostí záujemcov elektronicky na mailovú adresu uvedenú v žiadosti o súťažné podklady; v papierovej forme len na základe výslovného požiadania záujemcu uvedeného v žiadosti o súťažné podklady.
9. Za včas doručenú žiadosť záujemcu o vysvetlenie súťažných podkladov alebo iných poskytnutých informácií sa považuje žiadosť doručená do podateľne verejného obstarávateľa alebo žiadosť doručená elektronicky na emailovú adresu kontaktnej osoby najneskôr do 06.03.2014.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email: namietky@uvo.gov.sk
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email: namietky@uvo.gov.sk
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
31.01.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité