Oznámenie 6169 - MSS

Obsah

6169 - MSS
Vestník č. 76/2014 - 17.04.2014

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo obrany Slovenskej republiky - Akvizičná agentúra
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30845572
Kutuzovova 8, 83247 Bratislava-Nové Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Akvizičná agentúra
Kontaktná osoba: Mgr. Veronika Turčáková
Telefón: +421 960317626
Fax: +421 2960312528
Email: veronika.turcakova@mod.gov.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Obrana
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Zmluvné stravovanie
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 6335 Prešov, VÚ 1037 Martin, VÚ 2215 Prešov a VÚ 3030 Zvolen v stravovacom zariadení VÚ 6335 Prešov formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia VÚ 6335 Prešov.
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 1007 Prešov formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy zriadenej vo VÚ 1007 Prešov, vrátane jej výdaja.
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 17
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Pre časť 1. predmetu zákazky: Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 6335 Prešov, VÚ 1037 Martin, VÚ 2215 Prešov a VÚ 3030 Zvolen v stravovacom zariadení VÚ 6335 Prešov formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia VÚ 6335 Prešov:
stravovacie zariadenie vo VÚ 6335 Prešov, Vranovská 68, 080 01 Prešov,
odlúčené pracoviská v priestoroch letiska VÚ 6335 Prešov,
posádkové cvičisko a strelnica Ruská Nová Ves vzdialené cca.15 km od miesta stálej dislokácie
Pre časť 2. predmetu zákazky: Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 1007 Prešov formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy zriadenej vo VÚ 1007 Prešov, vrátane jej výdaja:
výdajňa stravy vo VÚ 1007 Prešov, Lesík delostrelcov 1, 080 01 Prešov,
posádkové cvičisko a strelnica Ruská Nová Ves vzdialené cca 8 km od miesta stálej dislokácie.
Kód NUTS
SK
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 48
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 2 275 008,0000 EUR
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
časť 1:Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 6335 Prešov, VÚ 1037 Martin, VÚ 2215 Prešov a VÚ 3030 Zvolen v stravovacom zariadení VÚ 6335 Prešov formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia VÚ 6335 Prešov
časť 2: Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 1007 Prešov formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy zriadenej vo VÚ 1007 Prešov, vrátane jej výdaja
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 55520000-1
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
Počet častí: 2
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 2 275 008,0000 EUR
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
PRÍLOHA B - INFORMÁCIE O ČASTIACH
Časť: 1
NÁZOV
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia
1) STRUČNÝ OPIS
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 6335 Prešov, VÚ 1037 Martin, VÚ 2215 Prešov a VÚ 3030 Zvolen v stravovacom zariadení VÚ 6335 Prešov formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia VÚ 6335 Prešov
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 55500000-5
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 55520000-1
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Celkový rozsah je uvedený v súťažných podkladoch.
Hodnota 1 905 489,0000 EUR
Časť: 2
NÁZOV
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy
1) STRUČNÝ OPIS
Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 1007 Prešov formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy zriadenej vo VÚ 1007 Prešov, vrátane jej výdaja.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 55500000-5
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 55520000-1
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Celkový rozsah je uvedený v súťažných podkladoch.
Hodnota 369 519,0000 EUR
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Pre časť 1. verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške 50 000,00 EUR
Pre časť 2. verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške10 000,00 EUR
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z rozpočtových prostriedkov verejného obstarávateľa. Preddavky ani zálohové platby verejný obstarávateľ nebude poskytovať.Vlastná platba bude realizovaná formou bezhotovostného platobného styku prostredníctvom finančného úradu verejného obstarávateľa, po fyzickom dodaní predmetu zákazky do miesta dodania, na základe vystavenej objednávky, na predávajúcim vystavenú faktúru, ktorej splatnosť bude do bude 30 dní.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému obstarávateľovi samostatne alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému obstarávateľovi spoločne. Takáto skupina dodávateľov (§ 31 zákona o verejnom obstarávaní), ktorej ponuka bude prijatá verejným obstarávateľom, musí vytvoriť do termínu stanoveného na uzavretie rámcovej dohody podľa bodu 29.1. požadovanú právnu formu podľa Obchodného zákonníka, Občianskeho zákonníka resp. podľa príslušných právnych predpisov platných v krajine sídla členov skupiny a preukázať riadnu registráciu vytvoreného právneho subjektu.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní týkajúce sa osobného postavenia podľa §26 zákona o verejnom obstarávaní

1.1.Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač musí splniť podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení ku dňu predloženia ponuky.
1.2.Uchádzač preukazuje splnenie vyššie uvedených podmienok nasledovne:
1.2.1. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01.07.2013 nie je povinný predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
1.2.2. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 nie je povinný predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné aby tento podnikateľ preukázal, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), prípadne aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov neobsahuje. Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní.
1.2.3. Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, v ponuke predloží doklady podľa §26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa §26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
1.2.4. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.2.5. Uchádzač, ktorý má sídlo alebo miesto podnikania v inom členskom štáte, je na účely zápisu a zmeny údajov v zozname podnikateľov oprávnený predložiť rovnocenné doklady, vydané príslušným orgánom iného členského štátu, alebo potvrdenie o zápise do obdobného zoznamu alebo iný rovnocenný doklad, vydaný príslušným orgánom iného členského štátu, ktorý obsahuje potvrdenie skutočností, ktoré sú predmetom zápisu alebo zmeny údajov v zozname podnikateľov.
1.2.6. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v § 26 odsek 2 zákona o verejnom obstarávaní, alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.2.7. Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
1.3.Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu súťažných dokladov.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
2.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia a doklady na ich preukázanie podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní
2.2. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah.
V prípade ak uchádzač preukáže finančné a ekonomické postavenie prostredníctvom inej osoby, musí verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukazovanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukazovanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal, možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
2.3.Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom podľa bodu 2.1. tohto oddielu súťažných podkladov, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
2.4. Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti v súlade s § 32 ods.6 zákona o verejnom obstarávaní :
Stanovenie rozsahu podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia a dokladov na ich preukázanie zohľadňuje povahu, rozsah a zložitosť predmetu zákazky. Z požadovaného dokladu je možné primerane zistiť finančnú stabilitu uchádzačov, stav ich ekonomickej a finančnej situácie, ich platobnú schopnosť a plnenie si záväzkov voči banke. Splnenie podmienok účasti súvisiacich s hodnotením ekonomického a finančného postavenia uchádzačov v takomto primeranom rozsahu vytvára predpoklad, že plnenie zákazky bude realizované len takým zmluvným partnerom, ktorý zabezpečí bezproblémové plnenie zmluvného záväzku, z minimalizovaním rizika neplnenia zmluvných záväzkov z titulu ekonomickej nestability.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Minimálna požadovaná úroveň podmienky účasti stanovenej podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač predloží vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, kde má uchádzač otvorený účet, o jeho schopnosti plniť si finančné záväzky za obdobie posledných troch kalendárnych rokov (roky 2011,2012,2013 resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti) a nebol po určený čas v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár, že uchádzač nemá blokáciu účtu v súvislosti s exekučným konaním. K vyjadreniu banky (bánk) sa požaduje predložiť aj čestné vyhlásenie uchádzača, že má účty len v banke (bankách) od ktorých predložil vyjadrenie. Výpis z účtu sa nepovažuje za potvrdenie banky. Uvedený doklad nesmie byť starší ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti a doklady na ich preukázanie podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní
Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzačov technickú alebo odbornú spôsobilosť vo verejnom obstarávaní preukázať predložením nasledovných dokladov:

3.1.podľa §28 ods. 1 písm. a) zoznamom poskytnutia služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
1.bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia.
2.bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícií, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Podľa § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013.
3.1.1.1.Potvrdenie o plnení a/alebo potvrdenie o poskytnutí služieb musí obsahovať min. nasledujúce údaje:
a.)identifikačné údaje uchádzača ( meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresu pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo uchádzača alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo)
b.)názov verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo identifikačné údaje odberateľa, ktorý je inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní,
c.)stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvného vzťahu ( zmluvy, rámcovej dohody, objednávky a pod.) t.j. stručné údaje o službe, ktorá bola predmetom plnenia alebo obdobná služba pričom stručnými údajmi o službe sa rozumie také označenie služby podľa druhu alebo opisom, z ktorého bude možné jednoznačne určiť predmet poskytnutia služieb,
d.)miesto, cenu a lehoty dodania podľa zmluvného vzťahu ( zmluvy, rámcovej dohody, objednávky a pod.)
e.)hodnotenie kvality poskytnutia služby, ktorý musí obsahovať min. údaje, že služba bola poskytnutá v súlade so zmluvnými podmienkami, že zo strany verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo odberateľa, ktorý je inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, neprišlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinností uchádzača alebo iného porušenia povinností uchádzača.
Potvrdenia o plnení a/alebo potvrdenia o poskytnutí služby musia byť potvrdené odberateľom/ odberateľmi t.j. verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom podľa zákona o verejnom obstarávaní resp. inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní.
V prípade, ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní a uchádzač potvrdenie o poskytnutí nemá k dispozícií a splnenie podmienky účasti preukáže vyhlásením uchádzača o poskytnutí služby, doplneným dokladom, preukazujúcim poskytnutie služby alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého bola služba poskytnutá, musia byť z obsahu takéhoto vyhlásenia zrejmé údaje a skutočnosti v rozsahu podľa bodu 3.1.1.1. tohto oddielu súťažných podkladov.
3.1.2.Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti v súlade s § 32 ods.6 zákona o verejnom obstarávaní: Stanovenie tejto podmienky účasti týkajúcej sa technickej alebo odbornej spôsobilosti zohľadňuje povahu, rozsah a zložitosť predmetu zákazky. Z požadovaného dokladu je možné primerane zistiť skúsenosti uchádzačov pri realizovaní poskytovania služieb rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti ako je predmet zákazky, v požadovanej kvalite a čase. Požadovaná hodnota minimálnych objemov služby je vzhľadom k predpokladanej hodnote zákazky primeraná.

3.2.Podľa § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní opisom technického vybavenia a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality.
Túto podmienku účasti určujeme iba pre časť 2.predmetu zákazky
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti v súlade s § 32 ods.6 zákona o verejnom obstarávaní: Stanovenie tejto podmienky účasti zohľadňuje povahu, rozsah a zložitosť predmetu zákazky. Z požadovaných dokladov je možné primerane zistiť skúsenosti uchádzačov pri realizovaní dodávok služieb rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti ako je predmet zákazky, ako aj či má k dispozícii dostatočné kapacity na poskytovanie služby.
Požadovaná hodnota minimálneho objemu služby je vzhľadom k predpokladanej hodnote zákazky primeraná

4.1.Podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona o verejnom obstarávaní uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom, spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
4.2.Podľa § 32 ods. 3 písm. b) bod 2. zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje preukázať splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k subdodávateľom, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia, uvedenej v ponuke uchádzača.
4.3.7.Odôvodnenie potreby a primeranosti určenej podmienok účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ určil podmienku účasti v súlade s § 32 ods. 3 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní. Uvedenú podmienku účasti verejný obstarávateľ stanovil kvôli tomu aby bolo zrejmé vo vzťahu k predmetu zákazky, aký podiel bude uchádzač realizovať prostredníctvom subdodávateľov.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukazovanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom pre podmienku účasti stanovenú podľa § 28 ods.1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní:
Verejný obstarávateľ požaduje predložiť potvrdenia o plnení alebo potvrdenia o poskytnutí služby, rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky alebo obdobnej služby za predchádzajúce tri roky 2011, 2012 a 2013 za každú jednotlivú časť predmetu zákazky, na ktorú uchádzač predkladá ponuku:
- pričom verejný obstarávateľ vyžaduje preukázať poskytnutie služieb celkom v nasledujúcej minimálnej úhrnnej hodnote ( za všetky tri roky spolu, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti ) vyjadrenom v eurách alebo v ekvivalentnej výške v cudzej mene : 1 400 000, € s DPH, pre 1. časť predmetu zákazky: Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 6335 Prešov, VÚ 1037 Martin, VÚ 2215 Prešov a VÚ 3030 Zvolen v stravovacom zariadení VÚ 6335 Prešov formou ekonomického prenájmu stravovacieho zariadenia VÚ 6335 Prešov.
- pričom verejný obstarávateľ vyžaduje preukázať poskytnutie služieb celkom v nasledujúcej minimálnej úhrnnej hodnote ( za všetky tri roky spolu, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti ) vyjadrenom v eurách alebo v ekvivalentnej výške v cudzej mene : 310 000, € s DPH, pre 2. časť predmetu zákazky: Celodenné zmluvné stravovanie profesionálnych vojakov a zamestnancov Ministerstva obrany Slovenskej republiky príslušníkov VÚ 1007 Prešov formou dovozu pripravenej stravy do výdajne stravy zriadenej vo VÚ 1007 Prešov, vrátane jej výdaja.

Minimálna požadovaná úroveň štandardov podľa § 28 ods.1 písm d).
Uchádzač, ktorý predloží ponuku pre časť 2. predmetu zákazky túto podmienku účasti splní ak, pre prevádzku - stacionárne stravovacie zariadenie uchádzača, v ktorom bude pripravovať stravu na zabezpečenie stravovania predloží:
3.2.1..Overenú kópiu platného PREVÁDZKOVÉHO PORIADKU zariadenia spoločného stravovania, ktorý sa predkladá na schválenie podľa ust. § 52 ods. 1 písm. f) a § 26 ods. 4 písm. m) zákona č. 355/2007 Z.z. pre prevádzku - stacionárne stravovacie zariadenie uchádzača, v ktorom bude pripravovať stravu na zabezpečenie stravovania v časti 2. predmetu zákazky. Z tohto Prevádzkového poriadku musí byť zrejmé, že uchádzač vie pripraviť 150 porcií jedál denne.
3.2.2.Ak v predloženom PREVÁDZKOVOM PORIADKU podľa bodu 3.2.1. nebude priamo uvedený zoznam a rozmiestnenie technologického zariadenia, uchádzač je povinný predložiť aj prílohu: Dispozičné členenie prevádzky so zakresleným umiestnením technologických zariadení.
3.2.3.Uchádzač, ktorý predloží ponuku pre časť č. 1. predmetu zákazky, doklady podľa bodov 3.2.1. a 3.2.2. nepredkladá.

Minimálna požadovaná úroveň štandardov podľa § 28 ods.1 písm. k)
Uchádzač uvedie tabuľku s identifikačnými údajmi tretích osôb podieľajúcich sa na plnení zmluvy (subdodávateľov, t. j. podzhotoviteľov), ak sú známi, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo, predmet subdodávok. Podiel plnenia zabezpečovaný podzhotoviteľmi bude vyjadrený v %.
V súlade s § 32 ods. 3 písm. b) bod 2 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje, aby podiel plnenia zabezpečovaný podzhotoviteľmi nebol vyšší ako 50 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača.
V súlade s § 34 ods. 10 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač v ponuke predložil aj čestné vyhlásenie, že každý subdodávateľ spĺňa alebo najneskôr v čase plnenia bude spĺňať podmienky podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Za účelom overenia tejto skutočnosti (ak bude v čestnom vyhlásení uvedené, že každý subdodávateľ spĺňa podmienky podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní) si verejný obstarávateľ v zmysle § 128 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní vyžiada od úradu údaje zapísané v zozname podnikateľov. V prípade potvrdenia úradu, že tieto údaje nie sú zapísané v zozname podnikateľov, verejný obstarávateľ má právo písomne požiadať uchádzača, aby mu predložil originály dokladov alebo ich úradne osvedčené kópie uvedené v § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní týkajúce sa subdodávateľov v lehote podľa § 33 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní.
Verejný obstarávateľ požaduje, aby subdodávateľ (podzhotoviteľ) mal skúsené odborné kapacity k dispozícií počas celej doby poskytovania služby na riadne plnenie predmetu zákazky. Potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva z požiadavky, aby uchádzač preukázal, ktoré časti predmetu zmluvy má v úmysle zabezpečiť subdodávateľom a z požiadavky formuláru oznámenia o výsledku verejného obstarávania.
V súlade s § 32 ods. 9 zákona o verejnom obstarávaní ak dôjde k zmene subdodávateľa oproti zoznamu, predloženému v ponuke, uchádzač je povinný predložiť verejnému obstarávateľovi do piatich pracovných dní odo dňa uzatvorenia zmluvy so subdodávateľom zoznam subdodávateľov. V zmysle § 149 ods. 3 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní úrad uloží dodávateľovi pokutu do 5 000 EUR, ak poruší povinnosť podľa § 32 ods. 9 zákona o verejnom obstarávaní.
V prípade ak uchádzač poskytujúci službu nemá v úmysle zabezpečiť subdodávateľom plnenie zmluvy v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia, predloží o tom čestné vyhlásenie.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: 30.1.Elektronická aukcia (ďalej len e-aukcia) je na účely tohto verejného obstarávania opakujúci sa proces, ktorý využíva elektronické zariadenia certifikované podľa § 116 zákona o verejnom obstarávaní na predkladanie nových cien upravených smerom nadol.
30.2.Účelom e-aukcie je zostavenie poradia ponúk automatizovaným vyhodnotením po úvodnom úplnom vyhodnotení ponúk.
30.3.Predmet e-aukcie je rovnaký ako predmet zákazky, uvedený vo výzve a bližšie špecifikovaný v opise súťažných podkladov.
30.4.Administrátor verejného obstarávateľa je osoba, ktorá v rámci on-line e-aukcie vyzýva uchádzačov na predkladanie nových cien upravených smerom nadol.
30.5.Elektronická aukčná sieň (ďalej len e-aukčná sieň) je prostredie umiestnené na určenej adrese vo verejnej dátovej sieti Internet, v ktorom uchádzači predkladajú nové ceny upravené smerom nadol.

31.Priebeh aukcie
31.1.E-aukcia bude vykonaná elektronickými zariadeniami prostredníctvom siete Internet.
31.2.Administrátor odošle výzvu na účasť v e-aukcii elektronickými prostriedkami súčasne všetkým tým uchádzačom, ktorých ponuky spĺňajú určené podmienky, teda ich ponuky neboli vylúčené a boli vyhodnotené v súlade so súťažnými podkladmi.
31.3.Vo výzve na účasť v e-aukcii budú uvedené všetky príslušné informácie týkajúce sa:
individuálneho pripojenia k používanému elektronickému zariadeniu,
dátumu a času začatia a ukončenia jednotlivých kôl e-aukcie a spôsobu jej celkového ukončenia,
podmienok, za ktorých uchádzači môžu predkladať ponuky, najmä minimálne rozdiely, ktoré sa budú pri predkladaní ponúk vyžadovať (minimálny, maximálny krok zmeny ceny ponuky),
kontaktu na administrátora e- aukcie.
31.4.Informácie, ktoré budú uchádzačom sprístupnené v priebehu e-aukcie:
svoj návrh na plnenie kritéria,
svoje relatívne umiestnenie,
návrh na plnenie kritéria uchádzača, ktorý je v relatívnom poradí na prvom mieste,
čas do konca e-aukcie.
31.5.Zmena ceny nesmie byť na úkor kvality, tzn. že uchádzačom ponúknutá nová cena musí byť cenou za rovnaký predmet zákazky ako bol špecifikovaný v ponuke uchádzača, predloženej v lehote na predkladanie ponúk.
31.6.Ukončenie elektronickej aukcie: Elektronická aukcia bude ukončená podľa § 43 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní.
31.7.Informácia o prvkoch, ktorých hodnoty budú predmetom e-aukcie, za predpokladu, že tieto prvky sú kvantifikovateľné a dajú sa vyjadriť v číslach alebo percentách:
najnižšia cena celková najnižšia cena za celý rozsah predmetu obstarávania v € s DPH.

32.Informácie týkajúce sa použitého elektronického zariadenia, podmienky a špecifikácie technického pripojenia
32.1.Počítač musí byť pripojený k Internetu.
32.2.Vyžaduje sa mať nainštalovaný jeden z podporovaných webových prehliadačov:
Microsoft Internet Explorer verzia 7.0 a vyššia,
Mozilla Firefox 2.0 a vyššia.

33.Doplňujúce informácie
33.1.Ak by elektronická aukcia zlyhala alebo sa nemohla uskutočniť v dobe uvedenej vo výzve na účasť v e-aukcii (pozvánka) z dôvodu vzniku objektívnych technických problémov na strane verejného obstarávateľa a ktoré verejný obstarávateľ nemohol predvídať (napr. výpadok dodávky elektrickej energie), elektronická aukcia sa zopakuje.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
AA-407/2014
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2014/S 074-127952
z: 15.04.2014
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 02.06.2014 09:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 02.06.2014 09:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.11.2014
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 04.06.2014 09:00
Miesto: Otváranie časti ponúk "OSTATNÉ"- Ministerstvo obrany, Kutuzovova 8, 832 47 Bratislava
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1) Verejný obstarávateľ poskytne súťažné podklady záujemcom na základe žiadosti. Žiadosť o súťažné podklady musí byť vyhotovená v písomnej forme v slovenskom jazyku, a doručená verejnému obstarávateľovi v lehote na príijmanie žiadosti o súťažné podklady na adresu uvedenú v bode I.1. tohto oznámenia. Ak bude žiadosť o súťažné podklady doručená elektronickými komunikačnými prostriedkami, musí záujemca o súťažné podklady doručiť žiadosťdo troch dní od odoslania žiadosti elektronickými prostriedkami prostredníctvom kuriéra, pošty, alebo osobne.V žiadosti o súťažné podklady záujemca okrem iného uvedie svoju presnú adresu, meno kontaktnej osoby, ako aj telefonický a e-mailový kontakt. Súťažné podklady verejný obstarávateľ poskytne záujemcom podklady poštou, alebo na požiadanie elektronickou formou prostredníctvom e-mailu.
2) Doplňujúce informácie týkajúce sa bodu IV.3.8.) tohto oznámenia Podmienky otvárania obálok.
Nakoľko verejný obstarávateľ použije verejnú aukciu podľa §43 zákona o verejnom obstarávaní na zostavenie poradia ponúk otváranie ponúk bude v súlade s § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní vykonané bez účasti uchádzačov, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk.
3) Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami, resp uchádzačmi sa bude uskutočňovať len v
slovenskom jazyku a spôsobom, ktorý zabezpečí úplnosť a obsah údajov uvedených v ponuke a v žiadosti o účasť a zaručí ochranu dôverných a osobných údajov uvedených v týchto dokumentoch.
4) Doklady a dokumenty tvoriace obsah ponuky, požadované v súťažných podkladoch, musia vyť v ponuke predložené ako originály, alebo úradne overené kópie týchto dokumentov, pokiaľ nie je určené inak. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike, predloží ekvivalentný doklad vydaný orgánom zriadeným v krajine jeho pôvodu v origináli, alebo úradne overenej kópii s jeho úradným prekladom do slovenského jazyka.
5) Výsledkom súťaže bude uzatvorenie Rámcovej dohody v trvaní 48 mesiacov odo dňa účinnosti, z ktorej zákazky budú zadávané na základe objednávok v hodnote podľa možností, potrieb a vyčlenených finančných prostriedkov rezortu Ministerstva obrany SR.
6) Obhliadka miest plnenia príslušných častí predmetu zákazky je doporučená. Obhliadka miest plnenia pre časť 1. predmetu zákazky (stravovacie zariadenie, odlúčené pracoviská v priestoroch letiska, posádkové cvičisko a strelnica) na adrese: VÚ 6335 Prešov, Vranovská 68, 080 01 Prešov sa uskutoční dňa 05.05.2014 v čase od 9,00 hod. do 11,30 hod.
7) Obhliadka miest plnenia pre časť 2. predmetu zákazky (výdajňa stravy, posádkové cvičisko a strelnica) na adrese: VÚ 1007 Prešov, Lesík delostrelcov 1, 080 01 Prešov sa uskutoční dňa 06.05.2014 v čase od 9,00 hod. do 10,30 hod.
8)Obhliadky sa môžu zúčastniť najviac dvaja zástupcovia záujemcu, a to:
- osoba oprávnená konať za záujemcu (ďalej len štatutár) a spolu s ním ďalšia osoba. Štatutár sa musí preukázať originálom alebo notársky overeným dokladom o oprávnení poskytovať službu a dokladom totožnosti. Osoba, ktorá na obhliadke bude sprevádzať štatutára sa musí preukázať dokladom totožnosti; alebo
- štatutárom poverené dve osoby, ktoré sa musia preukázať dokladom totožnosti a overenou plnou mocou vystavenou štatutárom, z ktorej bude jednoznačne vyplývať oprávnenie vykonávať také úkony, ako je aj obhliadka miesta dodania predmetu zákazky a originálom alebo notársky overeným dokladom o oprávnení poskytovať službu záujemcu, od ktorého má vystavenú plnú moc.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
15.04.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité