Oznámenie 7851 - WYT

Obsah

7851 - WYT
Vestník č. 90/2014 - 12.05.2014

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
L.G.RAJ, s.r.o.
IČO: 47725753
Horné Otrokovce 246 , 92062 Horné Otrokovce

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce
Kontaktná osoba: Ľuboš Gálik
Mobil: +421 901750108
Telefón: +421 901750108
Email: galik.lubos@gmail.com
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk/profily
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
iné - Iný verejný obstarávateľ
Iný verejný obstarávateľ (špecifikujte): Osoba podľa § 7 zákona o verejnom obstarávaní
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 7 ods. 2
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Technologické zariadenia pre projekt – Investície do moderného spracovania mäsa
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto dodania tovarov: Novostavba budovy, ktorá sa bude nachádzať vo výrobnom areály bývalého podniku Lubonas (riešené územie sa rozkladá na pozemku parc. č. 2762/32, k.ú. Hlohovec), pokiaľ nebude určené verejným obstarávateľom najneskôr deň pred dodaním predmetu zákazky alebo jeho časti inak (verejný obstarávateľ má právo jednostranne upraviť miesto dodania v okruhu do 30 km od pôvodného miesta dodania).
NUTS kód:
SK021
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie technologického zariadenia potrebného pre moderné spracovanie mäsa, ktoré bude nainštalované do novostavby, v ktorej bude prevádzka na spracovanie mäsa. Tieto technologické zariadenia pozostávajú najmä z chladiarenských a mraziarenských PUR panelov, plechových a plastových líšt, chladiarenských a mraziarenských dverí, technológie chladenia a mrazenia, sekčných vrát, monitorovacieho systému teplôt a mäsiarskej technológie.
Vyžaduje sa aj montáž a uvedenie predmetu obstarávania do prevádzky v mieste dodania a zaškolenie personálu verejného obstarávateľa pre správne používanie dodaného zariadenia.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 42513000-5
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 42531000-7, 42532000-4, 42921320-7, 42923000-2
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Predmetom zákazky je dodanie technologického zariadenia potrebného pre moderné spracovanie mäsa, ktoré bude nainštalované do novostavby, v ktorej bude prevádzka na spracovanie mäsa. Tieto technologické zariadenia pozostávajú najmä z chladiarenských a mraziarenských PUR panelov, plechových a plastových líšt, chladiarenských a mraziarenských dverí, technológie chladenia a mrazenia, sekčných vrát, monitorovacieho systému teplôt a mäsiarskej technológie.
Vyžaduje sa aj montáž a uvedenie predmetu obstarávania do prevádzky v mieste dodania a zaškolenie personálu verejného obstarávateľa pre správne používanie dodaného zariadenia.
Podrobnosti (vrátane presných m. j.) sú uvedené v súťažných podkladoch k tejto zákazke.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 477 133,6800 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 56
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 26 a § 100 zákona o verejnom obstarávaní (týkajúce sa osobného postavenia):

Uchádzač predloží na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia doklady podľa § 26 ods. 2 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia bude vyhodnocované v súlade s § 26, § 100 ods. 1 a v súlade s Výkladovým stanoviskom Úradu pre verejné obstarávanie č. 10/2013 z 23.07.2013 k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorého platí, že:
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30. 06. 2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke alebo v žiadosti o účasť predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona].
Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 opomenie v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. písm. f) tohto zákona, verejný obstarávateľ a obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie týchto dokladov. Podnikateľ môže doplniť doklady jedným z týchto spôsobov:
doplnením dokladov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor úrad zverejňuje na svojom webovom sídle, s priložením dokladov podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní; doplnením dokladov sa nepredlžuje platnosť zápisu v zozname podnikateľov a nie je spoplatnené,
predložením dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona priamo verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi.
Uchádzač alebo záujemca, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, môže v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 tohto zákona.
Uchádzačom alebo záujemcom, ktorí nie sú zapísaní v zozname podnikateľov, odporúčame požiadať o takýto zápis podľa § 129 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis do zoznamu podnikateľov sa vykoná s platnosťou na tri roky a platí sa zaň správny poplatok 66 eur.
Podnikatelia, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013, môžu požiadať o predĺženie platnosti zápisu v zozname podnikateľov podľa § 132 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis sa vykoná s platnosťou na tri roky. Za predĺženie zápisu v zozname podnikateľov sa platí správny poplatok 66 eur.
V prípade podnikateľov, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov, verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ má právo požiadať úrad o poskytnutie údajov zo zoznamu podnikateľov alebo o prístup k týmto údajom, ktoré mu úrad vo vzťahu k uchádzačovi alebo záujemcovi bezodplatne poskytne.
Celý text citovaného výkladového stanoviska UVO sa nachádza:
http://www.uvo.gov.sk/vykladove-stanoviska/-/asset_publisher/7gWP3f2ikLHv/content/vykladove-stanovisko-c-10-k-osobnemu-postaveniu-podla-zakona-o-verejnom-obstaravani?redirect=http%3A%2F%2Fwww.uvo.gov.sk%2Fvykladove-stanoviska%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_7gWP3f2ikLHv%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2%26p_r_p_564233524_categoryId%3D1599261%26p_r_p_564233524_resetCur%3Dtrue

Odôvodnenie vyžadovania vyššie uvedených podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia:
Podľa § 100 ods. 1 písm. b) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že pri zadávaní podlimitných zákaziek verejný obstarávateľ postupuje podľa prvej časti a: vyžaduje na preukázanie splnenia podmienok účasti doklady podľa § 26 ods. 2.... Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia boli určené v zmysle zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Toto ustanovenie je taxatívne a preto ho musel verejný obstarávateľ v plnom rozsahu aplikovať. Vzhľadom ku skutočnosti, že predmet zákazky je financovaný aj z verejných zdrojov verejný obstarávateľ má záujem, aby bola zmluva uzavretá len s takým uchádzačom, ktorý spĺňa podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Je aj v záujme verejného obstarávateľa, aby uzavrel zmluvu so subjektom, ktorý nie je evidovaný ako dlžník voči príslušným štátnym orgánom, voči ktorému by bol vedený výkon rozhodnutia a tiež, aby uchádzač a jeho štatutárny orgán (resp. jeho členovia) neboli právoplatne odsúdení za trestné činy, ktoré špecifikuje zákon o verejnom obstarávaní a ktorý spĺňa aj ďalšie podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje finančné a ekonomické postavenie podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní:

Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné alebo ekonomické postavenie:

2.1 Vyjadrenie banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu, v ktorom uplynie lehota na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ požaduje takéto vyjadrenie od každej banky, v ktorej má uchádzač vedený účet. V prípade, ak sa banka vyjadrí, že uchádzač je v nepovolenom debete, alebo že jeho účet je predmetom exekúcie alebo že uchádzač nedodržuje splátkový kalendár, je potrebné aby uchádzač doložil aj podrobné zdôvodnenie tohto stavu. V prípade, ak z predložených dokladov alebo z predloženého zdôvodnenia uchádzača bude zrejmé, že uchádzač nie je schopný plniť svoje finančné záväzky, bude z tejto zákazky uchádzač vylúčený.

Uchádzač zároveň predloží aj čestné vyhlásenie (podpísané osobou/osobami oprávnenou zastupovať uchádzača), v ktorom presne uvedie, v ktorých bankách má vedený účet (vymenuje všetky banky) a že nemá vedený účet v inej banke (ani v Slovenskej republike a ani v zahraničí). Odporúčaný vzor takéhoto vyhlásenia je uvedený v prílohe k časti A.2 súťažných podkladov.
Vyjadrenie banky a čestné vyhlásenie požaduje verejný obstarávateľ predložiť v originálnom rovnopise alebo v jeho úradne overenej fotokópii.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Vzhľadom na to, že úhrada za predmet zákazky bude fakturovaná až po zrealizovaní predmetu zákazky, t. z. s časovým odstupom, verejný obstarávateľ potrebuje mať istotu, že uchádzač je dostatočne ekonomicky silný, aby bol schopný realizovať zákazku a zrealizovať zákazku aj bez predchádzajúcich záloh a preddavkov. Táto podmienka účasti má slúžiť aj na to, aby verejný obstarávateľ získal aktuálny údaj o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky a to od bankového subjektu, ktorý uchádzačovi vedie účet/účty a teda má prehľad o jeho prípadných finančných problémoch odôvodňujúcich obavu o riadne plnenie zmluvy (napr. o účte, ktorý je zablokovaný exekútorom a pod.). Finančné postavenie uchádzača je dôležité aj pre to, aby bol uchádzač schopný plniť svoje povinnosti vyplývajúce zo záruky.

2.2 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 3. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť § 28 zákona o verejnom obstarávaní :

Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje (odbornú) technickú spôsobilosť:

3.1Zoznam dodávok tovarov rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet tejto zákazky (t. z. dodávok zariadení/technológií na spracovanie mäsa, chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení) podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, za predchádzajúce 3 roky (t. z. od 02.06.2011 do 02.06.2014), doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením všetkých náležitostí, ktoré vyžaduje § 28 ods. 1 písm. a) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov t. z. s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov a doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru.
Verejný obstarávateľ taktiež vyžaduje, aby uchádzač uviedol pre každú dodávku tovarov aj názov odberateľa (t. z. druhej zmluvnej strany), kontaktnú osobu odberateľa a prípadne aj telefón na ňu. Verejný obstarávateľ bude uznávať zo zoznamu dodávok tovarov/ len tie časti dodávok tovarov, ktoré boli dodané v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2011 do 02.06.2014) ak by išlo o dodávky tovaru, ktoré boli začaté a/alebo ukončené mimo tohto rozhodného obdobia (ktorým sa rozumie od 02.06.2011 do 02.06.2014). Uchádzač je povinný v tomto prípade výslovne uviesť k takýmto dodávkam tovarov (referenciám) aj presný údaj o tom, aký objem tovarov (v € bez DPH) bol dodaný v rozhodnom období (ktorým sa rozumie od 02.06.2011 do 02.06.2014).

Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač (v súlade s vyššie uvedenými podmienkami) preukázal dodanie tovarov rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet tejto zákazky v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2011 do 02.06.2014) nasledovne:
a)vyžaduje sa preukázanie dodania zariadení/technológií na spracovanie mäsa v minimálnom objeme 200.000,- € bez DPH (avšak žiadna táto jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 200.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem dodávky tovarov na jednu referenciu preukazujúcu dodanie zariadení/technológií na spracovanie mäsa je 200.000,- € bez DPH a zároveň
b)vyžaduje sa preukázanie dodania chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení v minimálnom objeme 250.000,- € bez DPH (avšak žiadna táto jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 250.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem dodávky tovarov na jednu referenciu preukazujúcu dodanie chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení je 250.000,- € bez DPH.

Pri každej referencii (t. z. pri každom dodanom tovare) platí:
ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní,
ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Pozn.: Podľa § 155m ods. 11 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že: Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. b), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do piatich rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Evidencia referencií podľa § 9a zákona o VO a vzor referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o VO boli zriadené dňa 01.03.2014.

Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie a pravdivosť údajov u odberateľov uvedených v zozname.

Ak bude v zozname dodaných tovarov alebo v potvrdení odberateľa uvedený objem v inej mene ako euro použije sa na prepočet z inej meny na euro kurz inej meny k mene euro, ktorý bol v období rokov 2011 až 2013 zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku, príp. ak ide o rok 2014, bude použitý prepočet aktuálny ku dňu predloženia ponuky. Príslušným rokom sa v rámci rozhodného obdobia rozumie rok, v ktorom bola uzavretá zmluva, na základe ktorej sa dodávali tovary (t. z. nie rok ukončenia dodávky tovarov). Tento prepočet vykoná uchádzač, pričom k sume v pôvodnej mene sa uvedie suma v EUR a platný kurz.


Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Zoznam dodávok tovarov za predchádzajúce 3 roky má slúžiť na to, aby zákazku realizoval taký uchádzač, ktorý už má skúsenosti s dodávaním tovarov rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet tejto zákazky. Vzhľadom ku skutočnosti, že predmet obstarávania má byť používaný pri spracovávaní mäsa a teda ide o zariadenia, prostredníctvom ktorých sa má zaručovať kvalitné spracovania potravín, je obzvlášť potrebné zvýšeným spôsobom dbať na kvalitu výberu dodávateľa kvalitnej technológie. Minimálna požadovaná úroveň štandardov pri tejto podmienke bola určená primerane k predpokladanej hodnote zákazky, čo verejný obstarávateľ považuje za primerané a podporujúce hospodársku súťaž. Zároveň bola minimálna požadovaná úroveň štandardov určená tak, aby boli preukázané skúsenosti uchádzača aj s dodávkou zariadení/technológií na spracovanie mäsa ako aj s dodávkou chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení. Verejný obstarávateľ vyžaduje, aby záujemca mal skúsenosti s dodávkami tovarov aspoň v tomto rozsahu, nakoľko práve skúsenosti s realizáciou zákaziek v tomto minimálnom objeme majú vytvoriť predpoklad, že zákazku bude realizovať dostatočne skúsený, odborne a technicky zdatný zmluvný partner. Práve skúsenosti uchádzača s realizáciou obdobných a aj rozsahovo podobných zákaziek vytvárajú predpoklad pre kvalitné a odborné plnenie zmluvy uzavretej s úspešným uchádzačom. Nakoľko zákazka bude financovaná aj z verejných zdrojov, je o to potrebnejšie, aby bola zákazka zrealizovaná riadne, skúseným partnerom bez vážnejších technických a odborných problémov a práve skúsenosti uchádzača by mali byť zárukou kvalitného plnenia.

3.2 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Pre podmienku účasti: Zoznam dodávok tovarov rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet tejto zákazky (t. z. dodávok zariadení/technológií na spracovanie mäsa, chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení) podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač (v súlade s vyššie uvedenými podmienkami) preukázal dodanie tovarov rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet tejto zákazky v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2011 do 02.06.2014) nasledovne:
a)vyžaduje sa preukázanie dodania zariadení/technológií na spracovanie mäsa v minimálnom objeme 200.000,- € bez DPH (avšak žiadna táto jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 200.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem dodávky tovarov na jednu referenciu preukazujúcu dodanie zariadení/technológií na spracovanie mäsa je 200.000,- € bez DPH a zároveň
b)vyžaduje sa preukázanie dodania chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení v minimálnom objeme 250.000,- € bez DPH (avšak žiadna táto jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 250.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem dodávky tovarov na jednu referenciu preukazujúcu dodanie chladiarenských a/alebo mraziarenských zariadení je 250.000,- € bez DPH.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
VO 02/2014
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 02.06.2014 10:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 02.06.2014 10:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 02.06.2014 13:30
Miesto : L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce, SR
Pri otváraní tejto časti ponúk (konkrétne Časti Ostatné) nebude umožnená účasť uchádzačov.
Otváranie častí ponúk, označených ako Kritériá vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním častí ponúk, označených ako Kritériá, musí byť aspoň päť pracovných dní.
Pri otváraní obálok označených ako Kritériá podľa ustanovenia § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní nebude umožnená účasť uchádzačov, nakoľko je otváranie ponúk podľa § 41 neverejné.
Verejný obstarávateľ zašle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku:
- Informáciu o tom, že boli zo súťaže vylúčení (alebo, že bola vylúčená ich ponuka), alebo
- Výzvu na účasť v elektronickej aukcii.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Verejný obstarávateľ sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok a momentálne sa nachádza v štádiu pred podaním žiadosti o NFP. V prípade, ak žiadosť verejného obstarávateľa o získanie nenávratného finančného príspevku bude úspešná, bude zákazka implementovaná v rámci projektu: Investície do moderného spracovania mäsa. Spolufinancovaný fondom:Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka ( EPFRV). Číslo Výzvy: 2014/PRV/34. Operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013. Os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru poľnohospodárstva a lesného hospodárstva. Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva. Časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov.
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného
postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa
finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie
podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Skupina dodávateľov môže využiť finančné zdroje účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, technické a odborné kapacity účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. 2. Všetky doklady a dokumenty predložené na preukázanie splnenia podmienok účasti musia byť predložené verejnému obstarávateľovi v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overená kópia dokumentu, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. 3. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami sa uskutoční výhradne v slovenskom jazyku, prípadne v českom jazyku. 4. V prípade, ak ponuková cena uchádzača bez DPH bude vyššia ako predpokladaná hodnota tejto zákazky určená verejným obstarávateľom, môže verejný obstarávateľ považovať takúto ponuku za neprijateľnú a má právo neprijať ju. 5. Navrhovanú cenu predmetu zmluvy nie je možné navŕšiť počas trvania zmluvy v dôsledku registrácie úspešného uchádzača za platiteľa DPH. 6. Ďalšie skutočnosti sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Podmienkou pre poskytnutie súťažných podkladov je predloženie žiadosti záujemcu o vydanie súťažných podkladov verejnému obstarávateľovi a to najneskôr v lehote uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy (Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov). Súťažné podklady je možné prevziať si aj osobne na kontaktnom mieste uvedenom v tejto výzve: konkrétne na adrese: L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce, SR, najneskôr však do uplynutia
lehoty uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy u osoby zodpovednej za poskytovanie podkladov - ktorou je pán Ľuboš Gálik (tel.: 0901/750108, e-mail: galik.lubos@gmail.com ). Prevádzkové/úradné hodiny verejného obstarávateľa pre potreby tejto súťaže sú: Pracovné dni: Po-Pia od 10,00 do 14,00 hod. Žiadost o vydanie súťažných podkladov musí byť reálne doručená (stači aj mail, fax) v určenej lehote na kontaktné miesto (t. z.nestačí odovzdať na prepravu, na poštu a pod.). 8. V bode II.3.tejto výzvy (Trvanie zmluvy alebo lehota dodania) je uvedená lehota v dňoch (56 dní od zadania zákazky). Tento údaj je však potrebné objasniť na tomto mieste, nakoľko to nie je možné, vzhľadom k prednastaveniu tohto formulára priamo v bode II.3. nasledovne: Vzhľadom ku skutočnosti, že miesto dodania predmetu obstarávania ešte nie je vybudované, platí, že úspešný uchádzač dodá predmet zákazky najneskôr do 56 kalendárnych dní (t. z. 8 týždňov) odo dňa, v ktorom mu bude doručená výzva verejného obstarávateľa na dodanie predmetu obstarávania. Uchádzač je oprávnený dodávať predmet zákazky aj po častiach a to podľa vlastného uváženia, avšak tak, aby bol dodržaný termín pre dodanie celého predmetu zákazky uvedený v predchádzajúcej vete. Predpoklad zaslania výzvy verejného obstarávateľa na dodanie predmetu obstarávania úspešnému uchádzačovi je v druhom kvartáli roka 2015 (avšak tento termín je závislý od stavu výstavby haly, do ktorej má byť predmet obstarávania dodaný). Zároveň upovedomujeme záujemcov o tom, že zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť až po splnení odkladacej podmienky účinnosti, ktorá spočíva v tom, že dôjde k uzatvoreniu platnej a účinnej zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej v rámci výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok Kód 2014/PRV/34 (operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013, os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru, poľnohospodárstva a lesného hospodárstva, Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva, časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov), s tým že v prípade, ak v lehote do 1 roka odo dňa uzavretia zmluvy s úspešným uchádzačom nebude uzavretá zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej v rámci výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok Kód 2014/PRV/34 (operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013, os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru, poľnohospodárstva a lesného hospodárstva, Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva, časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov), tak zmluva uzavretá s úspešným uchádzačom zaniká. Zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť v deň splnenia uvedenej odkladacej podmienky účinnosti. Uchádzač nemá žiadne nároky na náhradu akýchkoľvek nákladov voči verejnému obstarávateľovi v prípade, ak zmluva nenadobudne účinnosť a dôjde k jej zániku v zmysle vyššie uvedeného.
9. Verejný obstarávateľ sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok a momentálne sa nachádza v štádiu pred podaním žiadosti o NFP. V prípade, ak žiadosť verejného obstarávateľa o získanie nenávratného finančného príspevku bude úspešná, bude zákazka financovaná zo schválených a pridelených finančných prostriedkov z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka ( EPFRV), číslo výzvy: 2014/PRV/34, operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013, os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru, poľnohospodárstva a lesného hospodárstva, Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva, časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytne preddavok alebo zálohu na plnenie zmluvy. Platba za predmet zákazky sa bude realizovať bezhotovostným stykom na základe vystavenej faktúry.
Predávajúci (t. z. úspešný uchádzač) bude predmet zákazky fakturovať až po riadnom zhotovení (dodaní) celého predmetu zákazky (t. z. až po ukončení celého plnenia tejto zákazky, po dodaní všetkých tovarov, montáži a uvedení predmetu obstarávania do prevádzky a zaškolení personálu verejného obstarávateľa) a to na základe jednej faktúry, ktorú vystaví a doručí uchádzač verejnému obstarávateľovi do 15 dní po riadnom a úplnom dodaní celého predmetu tejto zákazky. Podkladom pre vystavenie faktúry bude súpis skutočne dodaných tovarov potvrdený oprávneným zástupcom kupujúceho (verejného obstarávateľa). Splatnosť faktúry je 30 dní od jej doručenia verejnému obstarávateľovi. Za deň úhrady sa považuje deň odpísania z účtu verejného obstarávateľa - kupujúceho v prospech účtu uchádzača - predávajúceho (pokiaľ bola úhrada vykonaná v správnej výške na účet úspešného uchádzača - predávajúceho).
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
08.05.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité