Oznámenie 7865 - WYP

Obsah

7865 - WYP
Vestník č. 90/2014 - 12.05.2014

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
L.G.RAJ, s.r.o.
IČO: 47725753
Horné Otrokovce 246 , 92062 Horné Otrokovce

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce
Kontaktná osoba: Ľuboš Gálik
Mobil: +421 901750108
Telefón: +421 901750108
Email: galik.lubos@gmail.com
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk/profily
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
iné - Iný verejný obstarávateľ
Iný verejný obstarávateľ (špecifikujte): Osoba podľa § 7 zákona o verejnom obstarávaní
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 7 ods. 2
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Stavebné práce pre projekt - Investície do moderného spracovania mäsa
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Nachádza sa vo výrobnom areály bývalého podniku Lubonas. Riešené územie sa rozkladá na pozemku parc.č. 2762/32 definovanom ako: zastavané plochy a nádvoria a zahŕňa celkovú plochu o výmere 11.257,00m2. Podrobnosti sú uvedené v projektovej dokumentácii.
NUTS kód:
SK021
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je novostavba budovy, prevádzky rozrábky mäsa so sociálnym zázemím pre zamestnancov. Rozrábka mäsa bude spočívať v zriadení prevádzkarne pre vykosťovanie a rozrábku hovädzieho a bravčového mäsa. Navrhovaný objekt sa nachádza vo výrobnom areály bývalého podniku Lubonas. Riešené územie sa rozkladá na pozemku parc. č. 2762/32 definovanom ako: zastavané plochy a nádvoria a zahŕňa celkovú plochu o výmere 11.257,00m2. Stavebné práce budú realizované v rozsahu podľa projektovej dokumentácie: ROZRÁBKA MÄSA L.G.RAJ, HLOHOVEC - spracovanej 3MP ATELIÉR s.r.o., Pribinova 4, 920 01 Hlohovec z 04/2014, zák. č. 2014101 (ďalej v texte označovaná aj len ako: projektová dokumentácia alebo projekt) pričom táto projektová dokumentácia tvorí prílohou k súťažným podkladom.

Stručný popis novostavby:
Navrhovaný objekt je jednopodlažnou stavbou so šikmou viacúrovňovou sedlovou strechou bez podpivničenia, založenom na nepravidelnom obdĺžnikovom pôdoryse. Koncept architektonického návrhu vychádza zo snahy vytvoriť účelný objekt integrujúci priestory pre rozrábku mäsa podľa požiadavky investora so sociálno-administratívnou časťou. Objekt je dispozične rozdelený na výrobnú a sociálno-administratívnu časť. Hlavný vstup pre zamestnancov je cez kryté závetrie admin.-sociálnej časti, ktorá v sebe obsahuje ďalšie priestory zamestnancov: kancelárie, sklady, šatne+ umývarka muži, šatne+ umývarka ženy, wz ženy +muži a dennú miestnosť. Prepojenie sociálnej a výrobnej časti je cez hygienickú slučku, resp. kontrolovaný hygienický brod. Výrobná časť prevádzky spočíva v jednotlivých prepojený a pomocných miestnostiach od príjmu po expedíciu tovaru. Charakter priestorov sa odvíja od fázy priebehu spracovania mäsa. Vstupným bodom je príjem tovaru s integrovanou miestnosťou kancelárie, z ktorého tovar prechádza do skladovej časti chladiarne samostatne pre bravčové a hovädzie mäso. Systémom podstropných vodiacich koľajníc sa mäso dostáva do priestorov rozrábky mäsa. Spracované mäso potom putuje do skladových priestorov výsekového mäsa, odpad putuje do chladeného skladu kostí. Pred expedíciou sa mäso ešte odváži, zabalí a popríp. zmrazí najprv v šokovej mraziarni, následne v mraziarni. Expedícia spočíva v priestore s dvoma nakladacími priestormi cez sekčné vráta, opatrenými tesniacimi límcami a jedným vyrovnávacím mostíkom. Súčasťou výrobnej časti sú aj priestory materiálovo-technického zabezpečenia. Technické miestnosti ako ohrev a príprava TÚV a elektro rozvodňa sú prístupné samostatne z exteriéru cez nakladaciu rampu. Parkovanie je riešené na pozemku investora v blízkosti hlavného vstupu vonkajšími odstavnými plochami min. pre osem osobných áut, resp. min. pre polovicu zamestnancov. Výška hrebeňa strechy od 0,000 je max. +6,720m (výrobná hala) a +3,600m (výška atiky soc.-admin.časti). Kóta 0,000 (podlaha výrobnej prevádzky) je vo výške 1100 mm nad úrovňou spevnených plôch a prístupovej cesty. Stavba je ukončená plytkou šikmou sedlovou strechou so sklonom 5°.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45254200-4
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45223100-7, 45000000-7, 45421132-8, 45432210-9, 45330000-9, 45261210-9, 45310000-3
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Predmetom zákazky je novostavba budovy, prevádzky rozrábky mäsa so sociálnym zázemím pre zamestnancov. Rozrábka mäsa bude spočívať v zriadení prevádzkarne pre vykosťovanie a rozrábku hovädzieho a bravčového mäsa. Navrhovaný objekt sa nachádza vo výrobnom areály bývalého podniku Lubonas. Riešené územie sa rozkladá na pozemku parc. č. 2762/32 definovanom ako: zastavané plochy a nádvoria a zahŕňa celkovú plochu o výmere 11.257,00m2. Stavebné práce budú realizované v rozsahu podľa projektovej dokumentácie: ROZRÁBKA MÄSA L.G.RAJ, HLOHOVEC - spracovanej 3MP ATELIÉR s.r.o., Pribinova 4, 920 01 Hlohovec z 04/2014, zák. č. 2014101 (ďalej v texte označovaná aj len ako: projektová dokumentácia alebo projekt) pričom táto projektová dokumentácia tvorí prílohou k súťažným podkladom.

Stručný popis novostavby:
Navrhovaný objekt je jednopodlažnou stavbou so šikmou viacúrovňovou sedlovou strechou bez podpivničenia, založenom na nepravidelnom obdĺžnikovom pôdoryse. Koncept architektonického návrhu vychádza zo snahy vytvoriť účelný objekt integrujúci priestory pre rozrábku mäsa podľa požiadavky investora so sociálno-administratívnou časťou. Objekt je dispozične rozdelený na výrobnú a sociálno-administratívnu časť. Hlavný vstup pre zamestnancov je cez kryté závetrie admin.-sociálnej časti, ktorá v sebe obsahuje ďalšie priestory zamestnancov: kancelárie, sklady, šatne+ umývarka muži, šatne+ umývarka ženy, wz ženy +muži a dennú miestnosť. Prepojenie sociálnej a výrobnej časti je cez hygienickú slučku, resp. kontrolovaný hygienický brod. Výrobná časť prevádzky spočíva v jednotlivých prepojený a pomocných miestnostiach od príjmu po expedíciu tovaru. Charakter priestorov sa odvíja od fázy priebehu spracovania mäsa. Vstupným bodom je príjem tovaru s integrovanou miestnosťou kancelárie, z ktorého tovar prechádza do skladovej časti chladiarne samostatne pre bravčové a hovädzie mäso. Systémom podstropných vodiacich koľajníc sa mäso dostáva do priestorov rozrábky mäsa. Spracované mäso potom putuje do skladových priestorov výsekového mäsa, odpad putuje do chladeného skladu kostí. Pred expedíciou sa mäso ešte odváži, zabalí a popríp. zmrazí najprv v šokovej mraziarni, následne v mraziarni. Expedícia spočíva v priestore s dvoma nakladacími priestormi cez sekčné vráta, opatrenými tesniacimi límcami a jedným vyrovnávacím mostíkom. Súčasťou výrobnej časti sú aj priestory materiálovo-technického zabezpečenia. Technické miestnosti ako ohrev a príprava TÚV a elektro rozvodňa sú prístupné samostatne z exteriéru cez nakladaciu rampu. Parkovanie je riešené na pozemku investora v blízkosti hlavného vstupu vonkajšími odstavnými plochami min. pre osem osobných áut, resp. min. pre polovicu zamestnancov. Výška hrebeňa strechy od 0,000 je max. +6,720m (výrobná hala) a +3,600m (výška atiky soc.-admin.časti). Kóta 0,000 (podlaha výrobnej prevádzky) je vo výške 1100 mm nad úrovňou spevnených plôch a prístupovej cesty. Stavba je ukončená plytkou šikmou sedlovou strechou so sklonom 5°.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 975 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 8
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 26 a § 100 zákona o verejnom obstarávaní (týkajúce sa osobného postavenia):

Uchádzač predloží na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia doklady podľa § 26 ods. 2 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia bude vyhodnocované v súlade s § 26, § 100 ods. 1 a v súlade s Výkladovým stanoviskom Úradu pre verejné obstarávanie č. 10/2013 z 23.07.2013 k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorého platí, že:
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30. 06. 2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke alebo v žiadosti o účasť predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona].
Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 opomenie v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. písm. f) tohto zákona, verejný obstarávateľ a obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie týchto dokladov. Podnikateľ môže doplniť doklady jedným z týchto spôsobov:
doplnením dokladov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor úrad zverejňuje na svojom webovom sídle, s priložením dokladov podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní; doplnením dokladov sa nepredlžuje platnosť zápisu v zozname podnikateľov a nie je spoplatnené,
predložením dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona priamo verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi.
Uchádzač alebo záujemca, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, môže v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 tohto zákona.
Uchádzačom alebo záujemcom, ktorí nie sú zapísaní v zozname podnikateľov, odporúčame požiadať o takýto zápis podľa § 129 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis do zoznamu podnikateľov sa vykoná s platnosťou na tri roky a platí sa zaň správny poplatok 66 eur.
Podnikatelia, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013, môžu požiadať o predĺženie platnosti zápisu v zozname podnikateľov podľa § 132 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis sa vykoná s platnosťou na tri roky. Za predĺženie zápisu v zozname podnikateľov sa platí správny poplatok 66 eur.
V prípade podnikateľov, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov, verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ má právo požiadať úrad o poskytnutie údajov zo zoznamu podnikateľov alebo o prístup k týmto údajom, ktoré mu úrad vo vzťahu k uchádzačovi alebo záujemcovi bezodplatne poskytne.
Celý text citovaného výkladového stanoviska UVO sa nachádza:
http://www.uvo.gov.sk/vykladove-stanoviska/-/asset_publisher/7gWP3f2ikLHv/content/vykladove-stanovisko-c-10-k-osobnemu-postaveniu-podla-zakona-o-verejnom-obstaravani?redirect=http%3A%2F%2Fwww.uvo.gov.sk%2Fvykladove-stanoviska%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_7gWP3f2ikLHv%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2%26p_r_p_564233524_categoryId%3D1599261%26p_r_p_564233524_resetCur%3Dtrue

Odôvodnenie vyžadovania vyššie uvedených podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia:
Podľa § 100 ods. 1 písm. b) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že pri zadávaní podlimitných zákaziek verejný obstarávateľ postupuje podľa prvej časti a: vyžaduje na preukázanie splnenia podmienok účasti doklady podľa § 26 ods. 2.... Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia boli určené v zmysle zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Toto ustanovenie je taxatívne a preto ho musel verejný obstarávateľ v plnom rozsahu aplikovať. Vzhľadom ku skutočnosti, že predmet zákazky je financovaný aj z verejných zdrojov verejný obstarávateľ má záujem, aby bola zmluva uzavretá len s takým uchádzačom, ktorý spĺňa podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Je aj v záujme verejného obstarávateľa, aby uzavrel zmluvu so subjektom, ktorý nie je evidovaný ako dlžník voči príslušným štátnym orgánom, voči ktorému by bol vedený výkon rozhodnutia a tiež, aby uchádzač a jeho štatutárny orgán (resp. jeho členovia) neboli právoplatne odsúdení za trestné činy, ktoré špecifikuje zákon o verejnom obstarávaní a ktorý spĺňa aj ďalšie podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje finančné a ekonomické postavenie podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní:

Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné alebo ekonomické postavenie:

2.1 Vyjadrenie banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu, v ktorom uplynie lehota na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ požaduje takéto vyjadrenie od každej banky, v ktorej má uchádzač vedený účet. V prípade, ak sa banka vyjadrí, že uchádzač je v nepovolenom debete, alebo že jeho účet je predmetom exekúcie alebo že uchádzač nedodržuje splátkový kalendár, je potrebné aby uchádzač doložil aj podrobné zdôvodnenie tohto stavu. V prípade, ak z predložených dokladov alebo z predloženého zdôvodnenia uchádzača bude zrejmé, že uchádzač nie je schopný plniť svoje finančné záväzky, bude z tejto zákazky uchádzač vylúčený.

Uchádzač zároveň predloží aj čestné vyhlásenie (podpísané osobou/osobami oprávnenou zastupovať uchádzača), v ktorom presne uvedie, v ktorých bankách má vedený účet (vymenuje všetky banky) a že nemá vedený účet v inej banke (ani v Slovenskej republike a ani v zahraničí). Odporúčaný vzor takéhoto vyhlásenia je uvedený v prílohe k časti A.2 súťažných podkladov.
Vyjadrenie banky a čestné vyhlásenie požaduje verejný obstarávateľ predložiť v originálnom rovnopise alebo v jeho úradne overenej fotokópii.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Vzhľadom na to, že úhrady za práce budú fakturované až po ich uskutočnení a s časovým odstupom, verejný obstarávateľ potrebuje mať istotu, že uchádzač je dostatočne ekonomicky silný, aby bol schopný realizovať zákazku a uskutočniť stavebné práce aj bez predchádzajúcich záloh a preddavkov. Táto podmienka účasti má slúžiť aj na to, aby verejný obstarávateľ získal aktuálny údaj o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky a to od bankového subjektu, ktorý uchádzačovi vedie účet/účty a teda má prehľad o jeho prípadných finančných problémoch odôvodňujúcich obavu o riadne plnenie zmluvy (napr. o účte, ktorý je zablokovaný exekútorom a pod.). Finančné postavenie uchádzača je dôležité aj pre to, aby bol uchádzač schopný plniť svoje povinnosti vyplývajúce zo záruky.

2.2 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 3. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť § 28 zákona o verejnom obstarávaní :
Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje (odbornú) technickú spôsobilosť:
3.1 Zoznam stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní) rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014 tzv. rozhodné obdobie), doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. Verejný obstarávateľ taktiež vyžaduje, aby uchádzač uviedol pre každé stavebné práce aj názov odberateľa (t. z. druhej zmluvnej strany), kontaktnú osobu odberateľa a prípadne aj telefón na ňu a aj stručný opis predmetu zmluvy (aby bolo zrejmé, či išlo o stavebné práce rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky, pokiaľ to nie je zrejmé už z názvu "referencie").
Verejný obstarávateľ bude uznávať zo zoznamu stavebných prác len tie časti stavebných prác, ktoré boli uskutočnené v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014), ak by išlo o stavebné práce, ktoré boli začaté a/alebo ukončené mimo tohto rozhodného obdobia (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014). Uchádzač je povinný v tomto prípade výslovne uviesť k takýmto stavebným prácam (referenciám) aj presný údaj o tom, aký objem stavebných prác (v € bez DPH) bol uskutočnený v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014).
Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač preukázal uskutočnenie stavebných prác rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014) v minimálnom objeme 1.000.000,- € bez DPH v súčte (avšak žiadna jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 500.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem uskutočnených stavebných prác na jednu referenciu je 500.000,- € bez DPH.
Pre odstránenie pochybností uvádzame, že minimálny objem (hodnota) stavebných prác na 1 referenciu je 500.000,- € bez DPH a súčet takýchto uskutočnených stavebných prác - referencii v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014) musí byť min. 1.000.000,- € bez DPH.
V prípade nesplnenia vyššie uvedených podmienok minimálnej úrovne, bude toto považované za nesplnenie podmienok účasti.
Pri každej referencii (t. z. pri každej uskutočnenej práci) platí:
ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní,
ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Pozn.: Podľa § 155m ods. 11 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že: Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. b), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do piatich rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Evidencia referencií podľa § 9a zákona o VO a vzor referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o VO boli zriadené dňa 01.03.2014.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie a pravdivosť údajov u odberateľov uvedených v zozname.
Ak bude v zozname uskutočnených prác alebo v potvrdení odberateľa uvedený objem v inej mene ako euro použije sa na prepočet z inej meny na euro kurz inej meny k mene euro, ktorý bol v období rokov 2009 až 2013 zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku, príp. ak ide o rok 2014, bude použitý prepočet aktuálny ku dňu predloženia ponuky. Príslušným rokom sa v rámci rozhodného obdobia rozumie rok, v ktorom bola uzavretá zmluva, na základe ktorej sa uskutočňovali práce (t. z. nie rok začatia alebo ukončenia uskutočňovania prác). Tento prepočet vykoná uchádzač, pričom k sume v pôvodnej mene sa uvedie suma v EUR a platný kurz.
Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Zoznam uskutočnených stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov má slúžiť na to, aby zákazku realizoval taký uchádzač, ktorý už má skúsenosti s uskutočňovaním stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Minimálna požadovaná úroveň štandardov pri tejto podmienke bola určená primerane k predpokladanej hodnote zákazky a k hodnotám referencii, ktoré bežne dosahuje väčšina dodávateľov na trhu. Verejný obstarávateľ vyžaduje, aby uchádzač mal skúsenosti s uskutočňovaním stavebných prác v rozsahu, ktorý určil a ktorý považuje za primeraný a nediskriminačný, nakoľko práve skúsenosti s realizáciou zákaziek v tomto minimálnom objeme majú vytvoriť predpoklad, že zákazku bude realizovať dostatočne skúsený, odborne a technicky zdatný zmluvný partner. Práve skúsenosti uchádzača s realizáciou obdobných zákaziek vytvárajú predpoklad pre kvalitné a odborné plnenie zmluvy uzavretej s úspešným uchádzačom. Nakoľko zákazka bude financovaná aj z verejných zdrojov, je o to potrebnejšie, aby bola zákazka zrealizovaná riadne, skúseným partnerom bez vážnejších technických a odborných problémov a práve skúsenosti uchádzača by mali byť zárukou kvalitného plnenia.
3.2 Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní), ktoré preukáže uchádzač nasledovne: Uchádzač v ponuke predloží doklad o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho na vybrané činnosti podľa § 45 ods. 1 písm. b) a § 45 ods. 4, 5 a § 46a zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (Stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (stavbyvedúci) v spojení so zákonom č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov alebo doklad ekvivalentný podľa práva EÚ. Uchádzač predloží osvedčenie stavbyvedúceho o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavbyvedúceho alebo iný ekvivalentný doklad platný v členských krajinách EÚ (predloží buď originál alebo overenú fotokópiu alebo kópiu, na ktorej bude originál pečiatky tohto stavbyvedúceho a jeho podpis).
Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Požiadavka na predloženie dokladu o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho na vybrané činnosti podľa § 45 ods. 1 písm. b) a § 45 ods. 4, 5 a § 46a zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (stavbyvedúci) v spojení so zákonom č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov alebo dokladu ekvivalentného podľa práva EÚ je nevyhnutnosťou vyplývajúcou z platnej legislatívy pri uskutočňovaní stavieb.
3.3. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Pre podmienku účasti: Zoznam stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní) rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky : Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač preukázal uskutočnenie stavebných prác rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014) v minimálnom objeme 1.000.000,- € bez DPH v súčte (avšak žiadna jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 500.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem uskutočnených stavebných prác na jednu referenciu je 500.000,- € bez DPH.
Pre odstránenie pochybností uvádzame, že minimálny objem (hodnota) stavebných prác na 1 referenciu je 500.000,- € bez DPH a súčet takýchto uskutočnených stavebných prác - referencii v rozhodnom období (t. z. od 02.06.2009 do 02.06.2014) musí byť min. 1.000.000,- € bez DPH.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
VO 01/2014
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 02.06.2014 10:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 02.06.2014 10:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 02.06.2014 13:00
Miesto : L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce, SR
Pri otváraní tejto časti ponúk (konkrétne Časti Ostatné) nebude umožnená účasť uchádzačov.
Otváranie častí ponúk, označených ako Kritériá vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním častí ponúk, označených ako Kritériá, musí byť aspoň päť pracovných dní.
Pri otváraní obálok označených ako Kritériá podľa ustanovenia § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní nebude umožnená účasť uchádzačov, nakoľko je otváranie ponúk podľa § 41 neverejné.
Verejný obstarávateľ zašle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku:
- Informáciu o tom, že boli zo súťaže vylúčení (alebo, že bola vylúčená ich ponuka), alebo
- Výzvu na účasť v elektronickej aukcii.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Verejný obstarávateľ sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok a momentálne sa nachádza v štádiu pred podaním žiadosti o NFP. V prípade, ak žiadosť verejného obstarávateľa o získanie nenávratného finančného príspevku bude úspešná, bude zákazka implementovaná v rámci projektu: Investície do moderného spracovania mäsa. Spolufinancovaný fondom:Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka ( EPFRV). Číslo Výzvy: 2014/PRV/34. Operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013. Os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru poľnohospodárstva a lesného hospodárstva. Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva. Časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov.
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného
postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa
finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie
podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Skupina dodávateľov môže využiť finančné zdroje účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, technické a odborné kapacity účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. 2. Všetky doklady a dokumenty predložené na preukázanie splnenia podmienok účasti musia byť predložené verejnému obstarávateľovi v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overená kópia dokumentu, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. 3. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami sa uskutoční výhradne v slovenskom jazyku, prípadne v českom jazyku. 4. V prípade, ak ponuková cena uchádzača bez DPH bude vyššia ako predpokladaná hodnota tejto zákazky určená verejným obstarávateľom, môže verejný obstarávateľ považovať takúto ponuku za neprijateľnú a má právo neprijať ju. 5. Navrhovanú cenu predmetu zmluvy nie je možné navŕšiť počas trvania zmluvy v dôsledku registrácie úspešného uchádzača za platiteľa DPH. 6. Ďalšie skutočnosti sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Podmienkou pre poskytnutie súťažných podkladov je predloženie žiadosti záujemcu o vydanie súťažných podkladov verejnému obstarávateľovi a to najneskôr v lehote uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy (Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov). Súťažné podklady je možné prevziať si aj osobne na kontaktnom mieste uvedenom v tejto výzve: konkrétne na adrese: L.G.RAJ, s.r.o., Horné Otrokovce 246, 920 62 Horné Otrokovce, SR, najneskôr však do uplynutia lehoty uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy u osoby zodpovednej za poskytovanie podkladov - ktorou je pán Ľuboš Gálik (tel.: 0901/750108, e-mail: galik.lubos@gmail.com ). Prevádzkové/úradné hodiny verejného obstarávateľa pre potreby tejto súťaže sú: Pracovné dni: Po-Pia od 10,00 do 14,00 hod. Žiadost o vydanie súťažných podkladov musí byť reálne doručená (stači aj mail, fax) v určenej lehote na kontaktné miesto (t. z.nestačí odovzdať na prepravu, na poštu a pod.). 8. V bode II.3.tejto výzvy (Trvanie zmluvy alebo lehota dodania) je uvedená lehota v mesiacoch (8 mesiacov od zadania zákazky). Tento údaj je však potrebné objasniť na tomto mieste, nakoľko to nie je možné, vzhľadom k prednastaveniu tohto formulára priamo v bode II.3. nasledovne: Verejný obstarávateľ požaduje, aby úspešný uchádzač zhotovil predmet zákazky v termínoch: Odovzdanie staveniska: Najneskôr do 10 dní po dni, v ktorom nadobudne účinnosť zmluva s úspešným uchádzačom. Začatie prác: V deň odovzdania staveniska. Kompletné ukončenie prác: Najneskôr v lehote do 8 mesiacov po dni odovzdania staveniska. Úspešný uchádzač bude povinný zhotovovať dielo aj podľa termínov uvedených v harmonograme prác, ktorý vypracuje uchádzač ( v súlade s vyššie uvedenými termínmi) a ktorý bude tvoriť prílohu č. 2 k zmluve. Zároveň upovedomujeme záujemcov o tom, že zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť až po splnení odkladacej podmienky účinnosti, ktorá spočíva v tom, že dôjde k uzatvoreniu platnej a účinnej zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej v rámci výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok kód výzvy: 2014/PRV/34, Operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013, Os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru poľnohospodárstva a lesného hospodárstva, Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva, Časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov, s tým že v prípade, ak v lehote do 1 roka odo dňa uzavretia zmluvy s úspešným uchádzačom nebude uzavretá zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej v rámci výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok Kód 2014/PRV/34, tak zmluva uzavretá s úspešným uchádzačom zaniká. Zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť v deň splnenia uvedenej odkladacej podmienky účinnosti. Uchádzač nemá žiadne nároky na náhradu akýchkoľvek nákladov voči verejnému obstarávateľovi v prípade, ak zmluva nenadobudne účinnosť a dôjde k jej zániku v zmysle vyššie uvedeného. 9. Verejný obstarávateľ sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok a momentálne sa nachádza v štádiu pred podaním žiadosti o NFP. V prípade, ak žiadosť verejného obstarávateľa o získanie nenávratného finančného príspevku bude úspešná, bude zákazka implementovaná v rámci projektu: Investície do moderného spracovania mäsa, Spolufinancovaný fondom: Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka ( EPFRV), Číslo Výzvy: 2014/PRV/34, Operačný program: Program rozvoja vidieka SR 2007-2013, Os: 1 Zvýšenie konkurencieschopnosti sektoru poľnohospodárstva a lesného hospodárstva, Opatrenie: 1.2 Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a produktov lesného hospodárstva, Časť: Pridávanie hodnoty do poľnohospodárskych produktov a z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa. Verejný obstarávateľ neposkytne preddavok alebo zálohu na plnenie zmluvy. Platba za predmet zákazky sa bude realizovať bezhotovostným stykom na základe vystavených faktúr. V cene musia byť zahrnuté všetky náklady na riadne plnenie zmluvy (napr. náklady úspešného uchádzača zhotoviteľa na dopravu do miesta dodania, náklady na vybudovanie a prevádzkovanie staveniska, náklady na všetky dodávky materiálov, a pod.)
Zhotoviteľ (t. z. úspešný uchádzač) bude predmet zákazky fakturovať nasledovne:
a)po zhotovení diela v rozsahu zodpovedajúcom min. 50% z ceny diela s DPH vystaví zhotoviteľ (t. z. úspešný uchádzač) prvú faktúru a doručí ju objednávateľovi (t. z. verejnému obstarávateľovi) a to na sumu vo výške ceny za už skutočne uskutočnené práce a príp. dodané tovary, min. však vo výške 50 % z ceny diela s DPH. Podkladom pre vystavenie faktúry bude súpis skutočne uskutočnených prác a príp. dodaných tovarov potvrdený oprávneným zástupcom objednávateľa (verejného obstarávateľa), prípadne stavebným dozorom objednávateľa (verejného obstarávateľa).
b)po riadnom zhotovení celého diela (t. z. až po ukončení celého plnenia tejto zákazky, po dodaní všetkých dodávok a potrebných dokladov a uskutočnení všetkých prác a po odstránení všetkých prípadných vád a nedorobkov) zhotoviteľ (t. z. úspešný uchádzač) vystaví a doručí druhú faktúru objednávateľovi (t. z. verejnému obstarávateľovi) a to do 15 dní po riadnom a úplnom dodaní celého diela a to na zvyšok ceny diela (t. z. so zohľadnením prvej faktúry). Podkladom pre vystavenie faktúry bude súpis skutočne uskutočnených prác a príp. dodaných tovarov potvrdený oprávneným zástupcom objednávateľa (verejného obstarávateľa), prípadne stavebným dozorom objednávateľa (verejného obstarávateľa).
Splatnosť faktúr je vždy 30 kalendárnych dní od jej doručenia objednávateľovi. Za deň úhrady sa považuje deň odpísania z účtu objednávateľa (verejného obstarávateľa) pokiaľ bola úhrada vykonaná v správnej výške na účet úspešného uchádzača).
10. V prípade, ak budú naplnené podmienky pre zadanie zákazky uvedené v § 101 ods.1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ informuje, že môže zadať takúto zákazku priamym rokovacím konaním.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
08.05.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité