III.1)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1)
Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka je stanovená vo výške 30 000,- eur.
III.1.2)
Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z prostriedkov štátneho rozpočtu SR, a fondov Európskej únie, Operačný program ROP, PRV, PCS SR-ČR, OPBK, OP RH
III.2)
PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1)
Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní) a preukázať ich splnenie predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní:
1.§ 26 ods. 1 písm. a) - nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme - uchádzač preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace
2.§ 26 ods. 1 písm. b) - nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním - uchádzač preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace
3.§ 26 ods. 1 písm. c) - nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku - uchádzač preukazuje potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace
4.§ 26 ods. 1 písm. d) - nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace
5.§ 26 ods. 1 písm. e) - nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace
6.§ 26 ods. 1 písm. f) - je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu - vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku - uchádzač preukazuje dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať služby
7.§ 26 ods. 1 písm. h) - nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má pravoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz činnosti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3.ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní
-uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
8.§ 26 ods. 1 písm. i) - nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
9.§ 26 ods. 1 písm. j) - nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
Podnikateľ/uchádzač zapísaný do zoznamu podnikateľov vedeného Úradom pre verejné obstarávanie, ktorý preukázal spôsobilosť na uzavieranie zmlúv alebo rámcových dohôd vo verejnom obstarávaní a ktorý o zapísanie požiadal, môže preukázať splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi zapísanými v zozname podnikateľov podľa § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2)
Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Požadované finančné a ekonomické postavenie uchádzač preukáže:
§ 27 ods. 1 písm. a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, z ktorého bude vyplývať, že :
-účet uchádzača nebol v predchádzajúcich troch rokoch (2011 - 2013) a taktiež nie je v súčasnosti v nepovolenom debete,
-účet uchádzača nebol v predchádzajúcich troch rokoch (2011 - 2013) a taktiež nie je v súčasnosti predmetom exekúcie,
-uchádzač v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár.
V prípade, že uchádzač má účty vedené vo viacerých bankových inštitúciách, verejný obstarávateľ požaduje predloženie bankovej informácie od každej z nich.
Uchádzač zároveň predloží aj čestné vyhlásenie v originálnom vyhotovení podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača o tom, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty.
§ 27 ods. 1 písm. d) prehľad o celkovom obrate, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti
Výška obratu za obdobie jedného hospodárskeho roku musí byť minimálne vo výške 250 000,- EUR bez DPH v každom z predchádzajúcich troch rokov (2011, 2012, 2013).
Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za hospodárske roky 2011, 2012, 2013, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
V prípade, že uchádzač prevádzkuje svoju činnosť v niektorom roku kratšie obdobie, preukáže výšku obratu pomerne k dĺžke prevádzkovania činnosti.
Súčasťou predložených výkazov musí byť overenie príslušného daňového úradu podľa zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v znení neskorších predpisov. V prípade, že ide o uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, takýto uchádzač predkladá predmetné výkazy podľa platných právnych predpisov v krajine svojho sídla. Uchádzač predloženými dokladmi preukáže minimálny ročný obrat EUR bez DPH za každý rok jednotlivo. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky ku dňu 31.12. príslušného roka.
Odôvodnenie : Uchádzač uvedenými podmienkami účasti preukáže svoju schopnosť pokryť finančné náklady spojené s plnením predmetu zákazky bez ohľadu na jeho ďalšie záväzky.
III.2.3)
Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3.1 § 28 ods. 1 písm. a) zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky, 2011, 2012, 2013, doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; 1. ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané
Minimálna požadovaná úroveň :
Uchádzač musí preukázať, že poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky :
Najmenej 2 komplexné služby súvisiace s outsourcingom registratúry a digitalizáciou v celkovej hodnote minimálne 350 000,- eur bez DPH za každú takúto zákazku v priebehu 1 kalendárneho roka.
Zoznamy zákaziek na poskytnutie služieb a jednotlivé potvrdenia budú obsahovať:
a) názov/obchodné meno a sídlo odberateľa,
b) názov/obchodné meno a sídlo dodávateľa,
c) názov a stručný opis poskytovanej služby,
d) lehotu dodania,
f) celková zmluvná cena v EUR bez DPH,
g) meno a kontakt (tel. číslo, email) na osobu odberateľa, u ktorej si možno overiť tieto údaje,
i) potvrdenie odberateľa.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť každú zákazku a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto zákazku.
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami k zložitosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude schopný poskytovať službu v rozsahu a kvalite požadovanej verejným obstarávateľom. Uchádzač musí preukázať, že je spoľahlivý, technicky spôsobilý a má praktické skúsenosti s realizáciou zmlúv rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky. Zoznamom poskytovaných služieb za predchádzajúce tri roky má garantovať odborné a kvalitné plnenie predmetu zákazky ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s plnením zmlúv rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky a to s prihliadnutím na predpokladaný rozsah, dôležitosť, komplexnosť a finančný objem požadovanej služby.
3.2 § 28 ods. 1 písm. g) údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby
Minimálna požadovaná úroveň :
Uchádzač musí preukázať svoju odbornú spôsobilosť poskytovať požadované služby potvrdením, že má k dispozícii kapacity expertov definovaných nižšie, ktorí spĺňajú predpísané požiadavky.
Splnenie týchto požiadaviek uchádzač preukáže:
a) predložením profesijného životopisu s minimálnym obsahom:
- meno a priezvisko experta
- štátna príslušnosť
- dosiahnuté vzdelanie
- akademický titul
- súčasná pracovná pozícia
- kvalifikácia vzťahujúca sa k predmetu zákazky
- prehľad praxe vzťahujúcej sa k predmetu zákazky
- vlastnoručný podpis experta
b) predložením dokladu (originálu alebo úradne osvedčenej kópie) o najvyššom dosiahnutom vzdelaní experta alebo iného dokladu požadovaného nižšie,
c) predložením podpísaného (príslušným expertom) čestného vyhlásenia, že expert bude dostupný a pripravený podieľať sa na realizácii zákazky,
d) predložením podpísaného (uchádzačom) čestného vyhlásenia, že expert bude využitý pri realizácii zákazky,
e) v prípade, že uchádzač nie je súčasným zamestnávateľom príslušného experta, predložením zmluvy uzavretej medzi uchádzačom a expertom o využití odborných kapacít experta pri plnení zmluvy uchádzačom, ak sa stane úspešným uchádzačom,
f) predložením informácií o zmluvách/projektoch, na realizácii ktorých sa príslušný expert podieľal, ktoré preukazujú jeho odbornú spôsobilosť a prax (skúsenosť). Každý popis skúsenosti musí obsahovať:
- meno a priezvisko experta
- názov a stručný popis projektu/predmetu plnenia, na ktorom sa expert podieľal tak, aby bolo možné na základe tohto popisu overiť splnenie požiadaviek verejného obstarávateľa na preukázanie skúseností jednotlivých expertov
- stručný opis pozície, ktorú expert na projekte zastával
- objednávateľa projektu
- čas plnenia zmluvy (od do, mesiac, rok)
- kontaktné údaje (meno, telefón, email) osoby, u ktorej je možné overiť príslušné údaje (konečného odberateľa projektu alebo zamestnávateľa, pre ktorého expert vykonával príslušnú činnosť)
Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na expertov 1 až 4.
Expert 1 Vedúci archivár
a) ukončené vysokoškolské vzdelanie minimálne 2 stupňa v odbore archívnictvo
b) najmenej 5 rokov praxe v odbore archívnictvo/správa registratúry
c) minimálne 5 skúseností z projektov týkajúcich sa outsourcingu správy registratúry, vedúca pozícia minimálne na 3 z týchto projektov
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami ku komplexnosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude disponovať dostatočnými odbornými a ľudskými kapacitami na riadne plnenie predmetu zmluvy. Minimálne požiadavky sú stanovené tak, aby zaručovali, že uchádzač disponuje dostatočne skúsenými expertmi zodpovednými za jednotlivé aktivity, ktoré sú pravidelnými zložkami plnenia v projektoch podobnej povahy. Pri zákazke tohto typu, zložitosti a rozsahu je nevyhnutné, aby ju koncepčne a metodicky riadila osoba s odbornosťou v odbore archívnictvo a dostatočnými praktickými skúsenosťami z obdobných projektov.
Expert 2 Odborník na správu registratúry
a) osvedčenie Ministerstva vnútra Slovenskej republiky pre správu registratúry
b) najmenej 3 roky praxe v oblasti správy registratúry
c) minimálne 5 skúseností z projektov týkajúcich sa outsourcingu správy registratúry
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami ku komplexnosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude disponovať dostatočnými odbornými a ľudskými kapacitami na riadne plnenie predmetu zmluvy. Minimálne požiadavky sú stanovené tak, aby zaručovali, že uchádzač disponuje dostatočne skúsenými expertmi zodpovednými za jednotlivé aktivity, ktoré sú pravidelnými zložkami plnenia v projektoch podobnej povahy. Pri zákazke tohto typu, zložitosti a rozsahu je nevyhnutné, aby ju na operatívnej úrovni manažovala osoba s odbornosťou v oblasti správy registratúry a dostatočnými praktickými skúsenosťami z obdobných projektov.
Expert 3 Odborník na ochranu osobných údajov
a) potvrdenie o odbornom vyškolení v zmysle §19 ods. 3 zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov alebo potvrdenie o vykonaní skúšky na výkon funkcie zodpovednej osoby podľa § 24 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
b) najmenej 12 mesiacov praxe ako zodpovedná osoba podľa zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov alebo podľa zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
c) minimálne 1 skúsenosť z projektov týkajúcich sa outsourcingu správy registratúry
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami ku komplexnosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude disponovať dostatočnými odbornými a ľudskými kapacitami na riadne plnenie predmetu zmluvy. Minimálne požiadavky sú stanovené tak, aby zaručovali, že uchádzač disponuje dostatočne skúsenými expertmi zodpovednými za jednotlivé aktivity, ktoré sú pravidelnými zložkami plnenia v projektoch podobnej povahy. Pri zákazke tohto typu, zložitosti, rozsahu a citlivosti vo vzťahu k spracúvaným osobným údajom je nevyhnutné, aby bolo dôsledne zabezpečené plnenie súvisiacich povinností, ktoré musí riadiť osoba s odbornosťou v oblasti ochrany osobných údajov a určitou praktickou skúsenosťou z obdobných projektov.
Expert 4 Manažér projektu
a)Certifikát ISO 10.006 Systém manažérstva kvality. Návod na manažérstvo kvality v projektoch
b)najmenej 5 rokov praxe v odbore archívnictvo/správa registratúry
c)minimálne 5 skúseností z projektov týkajúcich sa outsourcingu registratúry, vedúca pozícia minimálne na 3 z týchto projektov.
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami ku komplexnosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude disponovať dostatočnými odbornými a ľudskými kapacitami na riadne plnenie predmetu zmluvy. Minimálne požiadavky sú stanovené tak, aby zaručovali, že uchádzač disponuje dostatočne skúsenými expertmi zodpovednými za jednotlivé aktivity, ktoré sú pravidelnými zložkami plnenia v projektoch podobnej povahy. Pri zákazke tohto typu, zložitosti a rozsahu je nevyhnutné, aby jej celkové plnenie riadila osoba s dostatočne preukázateľnou manažérskou odbornosťou a a zodpovedajúcimi praktickými skúsenosťami z obdobných projektov.
Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušných certifikátov.
3.3 § 28 ods. 1 písm. k) podiel plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač alebo záujemca poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom v sume najmenej 50% z hodnoty plnenia, spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti : Uvedená podmienka účasti je požadovaná v zmysle zákona o verejnom obstarávaní.
3.4 Za účelom zabezpečenia kvality verejný obstarávateľ požaduje predloženie certifikátov kvality vydaných nezávislou inštitúciou, ktorými sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačom. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie týchto certifikátov:
a)Certifikát Manažérstva kvality STN EN ISO 9001:2009 / EN ISO 9001:2008, alebo ekvivalentný dokument
b)Certifikát ISO 27001:2006 pre fyzickú aj elektronickú informačnú bezpečnosť, alebo ekvivalentný dokument
c)Potvrdenie Štátneho archívu o splnení požiadaviek na uloženie registratúrnych záznamov, alebo ekvivalentný dokument vydávaný príslušným orgánom iného členského štátu
d)Certifikát vydaný Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky podľa vyhlášky č. 525/2011 Z.z. o požiadavkách na elektronické systémy na správu registratúry vo vzťahu k použitému softvéru na správu registratúry, alebo ekvivalentný dokument vydávaný príslušným orgánom iného členského štátu.
Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienok účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami ku komplexnosti, rozsahu a objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač pri plnení predmetu zmluvy zabezpečí potrebnú kvalitu a príslušné normy. Minimálne požiadavky sú stanovené tak, aby zaručovali, že uchádzač garantuje riadne plnenie predmetu zmluvy podľa príslušných právnych predpisov a požiadaviek najlepšej praxe v danej oblasti.
Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušných certifikátov. Pri plnení zmluvy však bude verejný obstarávateľ požadovať zabezpečenie potvrdení a certifikátov potrebných podľa slovenského právneho poriadku.
Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v bode 3.1 možno ich nahradiť ekvivalentnými dokladmi podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
III.2.4)
Informácie o vyhradených zákazkách
III.3)
OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu
Nie
III.3.2)
Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
Právnické osoby by mali uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov zodpovedných za poskytnutie služby
Nie