Oznámenie 16163 - MSS

Obsah

16163 - MSS
Vestník č. 145/2014 - 28.07.2014

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
Vnútroštátne identifikačné číslo: 36038351
Námestie SNP 8, 97566 Banská Bystrica

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Lucia Veselská
Telefón: +421 244888875
Fax: +421 244888875
Email: pppco@pppco.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
iné (vyplňte prílohu A.I)
Príloha A.I): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, ODKIAĽ MOŽNO ZÍSKAŤ ĎALŠIE INFORMÁCIE
PP & P Co., s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35933852
Záhradnícka 36 , 82108 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Lucia Veselská
Telefón: +421 244888875
Fax: +421 244888875
Email: pppco@pppco.sk
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
iné (vyplňte prílohu A.II)
Príloha A.II): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, ODKIAĽ MOŽNO ZÍSKAŤ SÚŤAŽNÉ PODKLADY A DOPLŇUJÚCE DOKUMENTY
PP & P Co., s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35933852
Záhradnícka 36 , 82108 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Lucia Veselská
Telefón: +421 244888875
Fax: +421 244888875
Email: pppco@pppco.sk
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
iné (vyplňte prílohu A.III)
Príloha A.III): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, KAM SA MUSIA ZASIELAŤ PONUKY/ŽIADOSTI O ÚČASŤ
PP & P Co., s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35933852
Záhradnícka 36 , 82108 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Lucia Veselská
Telefón: +421 244888875
Fax: +421 244888875
Email: pppco@pppco.sk
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Organizácia riadená verejným právom
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: Správa lesného a iného majetku vo vlastníctve Slovenskej republiky
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Audítorské služby
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 9
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Miestom poskytnutia predmetu zákazky: LESY Slovenskej republiky, štátny podnik, Námestie SNP 8, 975 66 Banská Bystrica a jeho odštepné závody:
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Šaštín, Pri rybníku 1301, Šaštín Stráže
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Slovenská Ľupča, Lichardova 52, Slovenská Ľupča
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Čadca, Ľ. Podjavorinskej 2207, Čadca
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Trenčín, Hodžova 38, Trenčín
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Rimavská Sobota, Potravinárska 1855, Rimavská Sobota
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Kriváň, Kriváň 334
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Levice, Koháryho 2, Levice
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Čierny Balog, Hlavná 245/72, Čierny Balog
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Topoľčianky, Parková 7, Topoľčianky
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Vranov nad Topľou, Čemernianska 136, Vranov nad Topľou
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Beňuš, Beňuš 455
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod lesnej techniky Banská Bystrica, Mičinská cesta 33/4406, Banská Bystrica
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Námestovo, Miestneho priemyslu 569, Námestovo
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Revúca, Námestie Slobody 2, Revúca
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Žarnovica, ul. Železničná 613/13, Žarnovica
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Liptovský Hrádok, Juraja Martinku 110/6, Liptovský Hrádok
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Prešov, Obráncov mieru 6, Prešov
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Semenoles Liptovský Hrádok, Pri Železnici 52, Liptovský Hrádok
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Prievidza, Švéniho 7, Prievidza
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Košice, Moyzesova 18, Košice
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Sobrance, Kúpeľská 69, Sobrance
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Žilina, Nám. M.R.Štefánika 1, Žilina
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Smolenice, Trnavská 12, Smolenice
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Rožňava, Jovická 2, Rožňava
-Lesy Slovenskej republiky, štátny podnik Odštepný závod Považská Bystrica, Orlové 300, Považská Bystrica.
Kód NUTS
SK0
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je poskytovanie odborných poradenských služieb v oblasti auditu v nasledovnom minimálnom rozsahu:
A.Audit riadnej individuálnej účtovnej závierky vrátane kontroly účtovníctva - účtovných dokladov štátneho podniku k 31.12.2014, 31.12.2015, 31.12.2016 a 31.12.2017;
B.Overenie účtovnej závierky a Výročnej správy štátneho podniku k 31.12.2014, 31.12.2015, 31.12.2016 a 31.12.2017;
C.Overenie priebežných účtovných závierok a správ (polročných) štátneho podniku
D.Vypracovanie Správy pre vedenie spoločnosti o významných nedostatkoch a výsledkoch pozorovania informačného účtovného systému, systému vnútornej kontroly a ostatných postrehoch a zisteniach, ktoré sa dostali do pozornosti audítora v priebehu výkonu kontroly auditu a kontroly účtovníctva účtovných dokladov za rok 2014, 2015, 2016, 2017;
E.Vypracovanie Listov odporúčaní pre vedenie spoločnosti
F.Konzultácie k aplikácii účtových postupov v zmysle zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov
Verejný obstarávateľ požaduje najmä, nie však výlučne i nasledovné služby:
- preverenie súvahy, výkazu ziskov a strát, poznámok k účtovnej závierke, výkazu cashflow
- poradenstvo súvisiace s inventarizáciou majetku (fyzické inventúry majetku - dlhodobý hmotný a nehmotný majetok, drobný dlhodobý hmotný a nehmotný majetok, zásoby, nezávislá účasť na fyzických inventúrach majetku, dokladová inventúra)
- poradenstvo v oblasti spôsobu oceňovania majetku a záväzkov
- posúdenie správnosti oceňovania majetku a záväzkov
- posúdenie súladu jednotlivých položiek vykázaných v účtovnej závierke so zásadou verného a pravdivého zobrazenia skutočností
- poradenstvo súvisiace so správnosťou oceňovania a účtovania jednotlivých položiek aktív (dlhodobého majetku, finančných účtov, pohľadávok, zásob), pasív (záväzkov, vlastného imania), nákladov, výnosov, položiek časového rozlíšenia, členenie jednotlivých položiek na dlhodobú a krátkodobú časť
- poradenstvo súvisiace s tvorbou opravných položiek k jednotlivým zložkám majetku (k dlhodobému majetku, pohľadávkam, zásobám) a správnosťou ich vykazovania, poradenstvo v oblasti tvorby rezerv, vyčíslenia splatných a odložených daní
- posúdenie hospodárenia štátneho podniku
- audit alebo posúdenie čerpania dotačných prostriedkov (z rôznych zdrojov)
- posúdenie efektívnosti finančného riadenia štátneho podniku.
Požadované služby budú poskytované v súlade so zákonom č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a s Medzinárodnými audítorskými štandardmi za hospodárske roky 2014, 2015, 2016, 2017.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79212000-3
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 79212100-4, 79212300-6, 79211000-6, 79212500-8, 79221000-9
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Požadované služby budú poskytované v súlade so zákonom č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a s Medzinárodnými audítorskými štandardmi z hospodárske roky 2014, 2015, 2016, 2017. Podrobný rozsah bude uvedený v súťažných podkladoch.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 880 000,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku ponuky v súlade s § 36 zákona o verejnom obstarávaní vo výške 25000 EUR, resp. ekvivalent v inej mene. Podrobne uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z finančných prostriedkov verejného obstarávateľa. Finančné plnenie zmluvnej ceny sa bude realizovať v EUR pričom lehota splatnosti faktúr bude 30 dní. Podmienky financovania a platobné dojednania budú podrobne uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Záujemcom, resp. uchádzačom môže byť fyzická osoba alebo právnická osoba vystupujúca voči verejnému
obstarávateľovi samostatne alebo skupina fyzických osôb/právnických osôb vystupujúcich voči verejnému
obstarávateľovi spoločne. Pred podpisom zmluvy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými právnymi predpismi, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté pri realizácii predmetu zákazky.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
Opis osobitných podmienok: Verejný obstarávateľ požaduje, aby úspešný uchádzač ako poskytovateľ služieb mal uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s výkonom auditu do výšky poistnej sumy 20-násobku poplatku za výkon auditu.
Odôvodnenie primeranosť určenej podmienky:
Podľa § 25 ods. 4 zákona č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov audítor a audítorská spoločnosť sú povinní uzavrieť zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s výkonom auditu. Minimálna výška poistnej sumy bola stanovená v súlade s § 25 ods. 3 zákona č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného
postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého
skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre
nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné
dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému
predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku alebo žiadosť o účasť,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať.
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo
verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.
2.) Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa odseku 1
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení poskytovať službu.
f) písm. h) čestným vyhlásením.
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.
3.) Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len "úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t.j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30. 06. 2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona].
Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 opomenie v ponuke predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. písm. f) tohto zákona, verejný obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie týchto dokladov.
4.) Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného
postavenia podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
5.) Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti - osobné postavenie, v originálnom vyhotovení alebo ako úradne osvedčené kópie týchto dokladov.
6.) Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača. V uvedenom prípade bude verejný obstarávateľ aplikovať ustanovenie § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Z uchádzačom predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované čestným vyhlásením, stanovené verejným obstarávateľom a uvedené v bode III.2.1) tohto oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať.
7.) Odôvodnenie primeranosť každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Predloženie dokladov preukazujúcich osobné postavenie uchádzačov vyžaduje priamo ustanovenie § 26 zákona o verejnom obstarávaní a výkladové stanovisko č. 10/2013 k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní, ktoré slúži na poskytnutie právnej istoty pre účastníkov procesu verejného obstarávania a zjednotenie výkladu zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákona o verejnom obstarávaní) pre účely aplikačnej praxe.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.) Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní: prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom požiadavka na výšku obratu za obdobie jedného hospodárskeho roku nesmie presiahnuť predpokladanú hodnotu zákazky vypočítanú na obdobie 12 mesiacov, ak ide o nadlimitnú zákazku. Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky a čestné vyhlásenie podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača o výške obratu dosiahnutého v predmete zákazky za požadované obdobie. Súčasťou predložených výkazov musí byť osvedčenie daňového úradu podľa § 23 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. podľa právnych predpisov platných v krajine jeho sídla. V prípade informácií z účtovných závierok za účtovné obdobia rokov 2009 až 2013, ktoré sú uložené v registri účtovných závierok a ktoré tvoria jeho verejnú časť, uchádzač nie je povinný predložiť verejnému obstarávateľovi výkazy ziskov a strát vrátane osvedčenie daňového úradu podľa § 23 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. podľa právnych predpisov platných v krajine jeho sídla.
2.) Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby,
bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto
osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
3.) Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti - ekonomické a finančné postavenie, spoločne. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti - ekonomické a finančné postavenie v originálnom vyhotovení alebo ako úradne osvedčené kópie týchto dokladov.
4.) Kurzom pri stanovení hodnoty v pôvodnej zahraničnej mene na hodnoty meny EUR je v prípade slovenských subjektov kurz vyhlásený Národnou bankou Slovenska (NBS) platný ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu (spravidla deň splnenia dodávky) a v prípade zahraničných subjektov kurz vyhlásený Európskou centrálnou bankou (ECB), platný ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu.
5.) Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača. V uvedenom prípade bude verejný obstarávateľ aplikovať ustanovenie § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Z uchádzačom predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované čestným vyhlásením, stanovené verejným obstarávateľom a uvedené v bode III.2.2) tohto oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Pre bod 1:
Týmto spôsobom musí uchádzač preukázať minimálny úhrnný obrat v predmete zákazky (výkon auditu) vo výške 800 000,00 EUR za posledné tri hospodárske roky pričom auditom sa rozumie na účely tohto postupu zadávania zákazky overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou.
Odôvodnenie primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Na preukázanie finančného a ekonomického postavenia je možné vyžadovať doklady, z ktorých sa dá primerane zistiť uchádzačova alebo záujemcova situácia alebo spôsobilosť vykonávať určitú činnosť. Z hľadiska dodržiavania základných princípov vo verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ stanovil podmienky splniteľné a nediskriminačné a vzťahujú sa na zadávanú zákazku, to znamená že verejný obstarávateľ stanovil podmienky účasti primerane k predmetu zákazky. Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní možno finančné a ekonomické postavenie preukázať prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Vzhľadom na uvedené pri určení minimálnej úrovne finančného a ekonomického postavenia (dosiahnutý obrat v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka) verejný obstarávateľ vzal do úvahy najmä zložitosť a rozsah predmetu plnenia, vrátane podmienok jeho poskytnutia a súčasne verejný obstarávateľ rešpektuje zákonnú podmienku, že požiadavka na výšku obratu za obdobie jedného hospodárskeho roku nesmie presiahnuť predpokladanú hodnotu zákazky vypočítanú na obdobie 12 mesiacov, ak ide o nadlimitnú zákazku.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.) Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
2.) Podľa § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní: ak ide o dodanie tovaru alebo poskytnutie služby, opisom technického vybavenia a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality a jeho študijných a výskumných zariadení.
3.) Podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní: údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby.
4.) Podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona o verejnom obstarávaní: uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač alebo záujemca poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom, spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
5.) Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
6.) Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti - technickú alebo odbornú spôsobilosť, spoločne.
Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti - technickú alebo
odbornú spôsobilosť, v originálnom vyhotovení alebo ako úradne osvedčené kópie týchto dokladov.
7.) Kurzom pri stanovení hodnoty v pôvodnej zahraničnej mene na hodnoty meny EUR je v prípade slovenských
subjektov kurz vyhlásený Národnou bankou Slovenska (NBS) platný ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu (spravidla deň splnenia dodávky) a v prípade zahraničných subjektov kurz vyhlásený Európskou centrálnou bankou (ECB), platný ku dňu uskutočnenia účtovného prípadu.
8.) Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača. V uvedenom prípade bude verejný obstarávateľ aplikovať ustanovenie § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Z uchádzačom predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované čestným vyhlásením, stanovené verejným obstarávateľom a uvedené v bode III.2.3) tohto oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Pre bod 1:
Týmto spôsobom uchádzač preukáže splnenie / realizáciu minimálne 2 (dvoch) zmlúv rovnakého charakteru ako predmet zákazky (výkon auditu) za predchádzajúce tri roky pričom auditom sa rozumie na účely tohto postupu zadávania zákazky overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou, a to minimálne
1.1. výkon auditu (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou) minimálne jedného subjektu s minimálnym priemerným dosiahnutým obratom za posledné 3 hospodárske roky vo výške 150 mil. EUR.
1.2. výkon auditu (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou) u minimálne jedného subjektu v rámci ktorého uchádzač auditoval minimálne 50 prevádzkarní.
Za predchádzajúce tri roky sa pre účely tejto zákazky považujú 3 roky predchádzajúce dňu, ktorý je posledným dňom, pred dňom lehoty na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie zoznamu poskytnutých služieb, ktorý musí obsahovať minimálne údaje podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona doplneného o referencie obsahujúce údaje podľa § 9a ods. 2 písm. a), b), c), d) a g) zákona v nadväznosti na § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní.
Odôvodnenie primeranosť každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní možno technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť preukázať podľa druhu, množstva, dôležitosti alebo využitia služieb zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Účelom požiadavky na predloženie zoznamu poskytnutých služieb v predchádzajúcom období, ako jednej z podmienok účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti, ako aj minimálnej požadovanej úrovne štandardov, je najmä preukázanie skutočnosti, či mal uchádzač v tomto období dostatočnú materiálnu a personálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky. Minimálna úroveň štandardov bola verejným obstarávateľom stanovená primerane k rozsahu a charakteru predmetu zákazky (poskytovaných služieb), ktorý je predmetom zákazky. Verejný obstarávateľ je štátnym podnikom podľa zákona č. 111/1990 Zb. o štátnom podniku pričom predmetom zákazky bude audit štátneho podniku a jeho samostatných 23 odštepných lesných závodov, 2 špecializované závody a ich jednotlivé správy, ktorých počet prevyšuje minimálnu úroveň požadovaných štandardov 50 prevádzkarní.
Pre bod 2:
Certifikát uchádzača na systém riadenia kvality v predmete zákazky minimálne podľa ISO 9001:2008, resp. preukázanie iných dôkazov preukazujúcich opatrenia na zabezpečenie kvality spôsobom podľa § 29 zákona o verejnom obstarávaní.
Odôvodnenie primeranosť každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Verejný obstarávateľ pri formulovaní podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní prihliada na získané praktické skúsenosti, ako aj požiadavky obvykle uplatňované v rámci relevantného trhu; v prípade požiadaviek na splnenie určitých noriem zabezpečenia kvality má verejný obstarávateľ zároveň na zreteli, aby stanovenými podmienkami neodôvodnene a neprimerane neobmedzoval v účasti uchádzačov a teda neznemožnil uskutočnenie riadnej a čestnej hospodárskej súťaže v rámci použitého postupu zadávania zákazky. Verejný obstarávateľ požaduje preukázanie zo strany uchádzača, že má vybudovaný a udržiavaný fungujúci systém manažérstva kvality, zaoberá sa kvalitou a stabilitou svojich procesov, ich riadením a neustálym zlepšovaním, aby bol schopný uspokojovať potreby zákazníkov za primeranú cenu. Uchádzač musí preukázať schopnosť zabezpečiť najmä kvalitu procesov pri realizácii predmetu zákazky.
Pre bod 3:
Predložením údajov o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne predložením profesijných životopisov, platných certifikátov/dokladov požadovaných v tomto bode a zoznamom zmlúv osôb uchádzača, a to pre všetkých hlavných expertov č. 1 - č. 6 zodpovedných za riadenie predmetu zákazky. Každý profesijný životopis, ktorým uchádzač preukazuje príslušnú odbornú prax a skúsenosť hlavných expertov musí minimálne obsahovať: meno a priezvisko príslušného experta, najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného experta, jazykové znalosti príslušného experta, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ / objednávateľ) a ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi. Každý zoznam, ktorým uchádzač preukazuje príslušnú praktickú skúsenosť/prax musí obsahovať: meno a priezvisko príslušného experta, názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa príslušného experta, čas plnenia zmluvy, t. j. (mesiac, rok), stručný popis predmetu zmluvy, resp. rozsah činností, ktoré príslušný expert zabezpečoval, tel. číslo a meno zamestnanca objednávateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorého si možno overiť tieto údaje.
3.1. Hlavný expert č. 1 - Kľúčový audítorský partner (zodpovedný audítor)
Uchádzač je povinný preukázať sa disponibilitou minimálne jedného kľúčového experta s nasledovnou odbornou praxou alebo odbornou kvalifikáciou:
- audítor podľa § 2 ods. 12 zákona č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, resp. podľa právnych predpisov platných v krajine sídla uchádzača
- minimálna 10-ročná odborná prax v poskytovaní služieb rovnakého charakteru ako predmet zákazky počas obdobia platnosti osvedčenia o spôsobilosti na výkon auditu pričom minimálne 5 rokov v pozícii "Kľúčový audítorský partner "
- minimálne 1 praktická skúsenosť v pozícii "Kľúčový audítorský partner " na úspešne splnených zmluvách, predmetom ktorých bol výkon auditu (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou) v podmienkach subjektu v rámci ktorého uchádzač auditoval minimálne 50 prevádzkarní,
- minimálne 1 praktická skúsenosť na úspešne splnenej zmluve, predmetom ktorej bol výkon auditu (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou) v podmienkach subjektu s minimálnym priemerným dosiahnutým obratom za posledné 3 roky vo výške 250 mil. EUR,
- osvedčenia o spôsobilosti na výkon auditu (uchádzač predloží certifikát predmetnej osoby) v Slovenskej republike.
3.2. Hlavní experti č. 2 až č. 4 - Audítor
Uchádzač je povinný preukázať sa disponibilitou minimálne tromi kľúčovými expertami s nasledovnou odbornou praxou alebo odbornou kvalifikáciou:
- audítor podľa § 2 ods. 2 zákona č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, resp. podľa právnych predpisov platných v krajine sídla uchádzača
- minimálna 10-ročná odborná prax v poskytovaní služieb rovnakého charakteru ako predmet zákazky (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou) pričom minimálne 5 rokov počas obdobia platnosti osvedčenia o spôsobilosti na výkon auditu
- minimálne 1 praktická skúsenosť v pozícii "Audítor" na úspešne splnenej zmluve, predmetom ktorej bol výkon auditu (overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou),
- osvedčenia o spôsobilosti na výkon auditu (uchádzač predloží certifikát predmetnej osoby) v Slovenskej republike.
3.3. Hlavní experti č.5 a č. 6 - Daňoví experti
Uchádzač je povinný preukázať sa disponibilitou minimálne dvomi kľúčovými expertami s nasledovnou odbornou praxou alebo odbornou kvalifikáciou:
- minimálne 5-ročná odborná prax v poskytovaní služieb daňového poradenstva počas obdobia platnosti osvedčenia daňového poradcu
- držiteľ platného osvedčenia oprávňujúceho poskytovať daňové poradenstvo (uchádzač predloží certifikáty predmetných osôb) v Slovenskej republike.
Odôvodnenie primeranosť každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Ustanovenie § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní umožňuje vyžadovať od uchádzačov doklady na preukázanie vzdelania, odbornej praxe alebo odbornej kvalifikácie riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie služieb. Konkrétny dôkazný prostriedok (osvedčenie, potvrdenie, preukaz, vysvedčenie, certifikát), ktorý sa na preukázanie odbornej spôsobilosti uchádzača vyžaduje, musí svojim obsahom potvrdiť požadované údaje o vzdelaní, odbornej praxi, resp. odbornej kvalifikácii. Nakoľko organizačná štruktúra, charakteristika jej členenia na jednotlivé prvky a v rámci nich udelené riadiace kompetencie môžu byť u jednotlivých uchádzačov rôzne, odbornú spôsobilosť na poskytnutie služieb je možné preukázať dokladom o vzdelaní a odbornej kvalifikácii tej osoby alebo osôb, ktorých činnosť/ zodpovednosť je zásadná pre riadenie konkrétnych služieb. Vzhľadom na plánovanú dĺžku trvania zákazky a jej objem vyplýva požiadavka na uvedených audítorov z potreby zabezpečenia kvalitného výkonu auditu, adekvátnej štruktúry audítorského tímu disponujúceho náležitými odbornými znalosťami a skúsenosťami s realizáciou rovnakých alebo obdobných zákaziek ako aj dostatočnými kvalifikačnými predpokladmi pre riadne vykonanie auditu. Veľkosť audítorského tímu je definovaná náročnosťou výkonu auditu pre štátny podnik akým je verejný obstarávateľ, pričom cieľom je efektívne vynaloženie personálnych, technických a ekonomických kapacít s cieľom minimalizovania časovej náročnosti výkonu auditu.
Pre bod 4:
Uchádzač v ponuke uvedie zoznam subdodávateľov, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia.
Odôvodnenie primeranosť každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Technickú spôsobilosť podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona o verejnom obstarávaní možno preukázať uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom. Podľa § 32 ods. 1 písm. b.2 zákona o verejnom obstarávaní je verejný obstarávateľ povinný určiť podmienku účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) vo vzťahu k subdodávateľom, ktorí sa majú podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia, uvedenej v ponuke uchádzača, ak ide o inú zákazku, než podľa prvého bodu.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
Odkaz na príslušný zákon, právny predpis alebo administratívne opatrenie: Zákon č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. Platná audítorská licencia v zmysle zákona č. 540/2007 Z. z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2013/S 241-419428
z: 12.12.2013
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 26.08.2014 14:00
Cena: 6,6000 EUR
Podmienky a spôsob platby: Žiadosť o poskytnutie súťažných podkladov musí byť doručená na adrese PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava. V prípade, že záujemca požiada o vydanie súťažných podkladov spôsobom, ktorý nezabezpečuje trvalé zachytenie obsahu (napr. e-mailom, faxom), musí byť takáto žiadosť v lehote 3 dní doručená na uvedenú adresu aj v originálnej listinnej podobe. V žiadosti o vydanie súťažných podkladov záujemca uvedie, či si tieto prevezme osobne, alebo mu majú byť zaslané. Úhrada za súťažné podklady je stanovená vo výške 6,60 EUR. Súťažné podklady budú záujemcovi poskytnuté až po uhradení a pripísaní poplatku za súťažné podklady na bankový účet. V prípade úhrady bankovým prevodom, finančné prostriedky záujemca zloží na účte vedenom v Tatra banke, a.s., č. účtu 2624735119/1100 (IBAN: SK93 1100 0000 0026 2473 5119).
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 26.08.2014 14:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.06.2015
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 27.08.2014 10:00
Miesto: Ponuka sa predkladá tak, aby obsahovala osobitne oddelenú a uzavretú časť týkajúcu sa návrhu na plnenie
kritérií na vyhodnotenie ponúk, označenú slovom "Kritériá" a osobitne oddelenú a uzavretú ostatnú časť ponuky,
označenú slovom "Ostatné". Uvedená lehota sa týka otvárania častí ponúk s označením "Ostatné", ktoré je neverejné a ktoré sa uskutoční v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní na adrese PP & P Co., s.r.o., Záhradnícka 36, 821 08 Bratislava. Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené.
Dodatočné informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Verejný obstarávateľ je povinný umožniť účasť na otváraní častí ponúk, označených ako "Kritériá" všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a ktorých ponuka nebola vylúčená. Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1.) Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predkladaním ponuky znáša záujemca/uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.
2.) Záujemca si súťažné podklady vyžiada na základe písomnej žiadosti. Podmienkou poskytnutia súťažných podkladov je zaplatenie poplatku za vyhotovenie súťažných podkladov v zmysle bodu IV.3.3) tohto Oznámenia. V prípade záujmu o osobné prevzatie súťažných podkladov, záujemca si prevezme súťažné podklady na kontaktnom mieste podľa prílohy A.II tohto Oznámenia. Úradné hodiny kontaktného miesta sú v pracovných dňoch utorok až štvrtok, od 10.00 do 12.00 a od 13.00 do 14.00 hod.
3.) V prípade záujmu o osobné doručenie ponuky, záujemca odovzdá svoju ponuku na kontaktnom mieste podľa prílohy A.III tohto Oznámenia. Úradné hodiny kontaktného miesta sú v pracovných dňoch utorok až štvrtok, od 10.00 do 12.00 a od 13.00 do 14.00 hod.
4.) V prípade skupiny dodávateľov musí byť súčasťou ponuky aj osobitné písomné splnomocnenie pre člena skupiny dodávateľov, ktorý má právnu subjektivitu, na komunikáciu s verejným obstarávateľom v mene skupiny dodávateľov a právne úkony v mene skupiny dodávateľov v rámci celého procesu verejného obstarávania. Úkony splnomocneného zástupcu za skupinu dodávateľov budú voči verejnému obstarávateľovi záväzné. Písomné splnomocnenie musí byť podpísané všetkými členmi skupiny dodávateľov.
5.) Verejný obstarávateľ podľa § 33 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní môže pri vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní uchádzačov, záujemcov a členov skupiny dodávateľov, ktorí sú obchodnou spoločnosťou, požiadať, aby predložili zoznam všetkých svojich spoločníkov a známych akcionárov, nie starší, ako 60 dní, s uvedením ich mena a priezviska, obchodného mena alebo názvu, adresy pobytu alebo sídla, identifikačného čísla alebo dátumu narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
6.) Podľa § 18a zákona o verejnom obstarávaní, ak uchádzač predkladá verejnému obstarávateľovi dokumenty v listinnej podobe, predloží ich súčasne v elektronickej podobe na pamäťovom médiu, pričom ak ide o dokumenty, ktoré sú podpísané alebo obsahujú odtlačok pečiatky, predkladajú sa v elektronickej podobe s uvedením mena a priezviska osôb, ktoré dokumenty podpísali a dátumu podpisu, bez uvedenia podpisu týchto osôb a odtlačku pečiatky. Uchádzač predloží jeden originál ponuky, jednu tlačenú kópiu ponuky a súčasne samostatne pre časť Ostatné a samostatne pre časť Kritériá na 2 (dvoch) samostatných pamäťových médiách elektronickú kópiu originálu ponuky vo formáte .pdf v jednom súbore, ktorého veľkosť môže byť max. 50 MB za účelom jej zaslania Úradu pre verejné obstarávanie podľa § 9 ods. 6 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní.
7.) Ponuka každého uchádzača bude zverejnená v Profile verejného obstarávateľa, resp. Centrálnom registri dokumentov verejného obstarávania na webovej stránke / elektronickom úložisku Úradu pre verejné obstarávanie. Uchádzač v predloženej elektronickej kópii originálu ponuky zabezpečí ochranu osobných údajov v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a údajov, ktoré považuje za dôverné (napr. obchodné tajomstvo) tak, že tieto údaje začierni. Verejný obstarávateľ v súvislosti so zverejnením ponúk uchádzačov v Centrálnom registri dokumentov verejného obstarávania nenesie zodpovednosť za akékoľvek porušenie práv a povinností, vyplývajúcich zo zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ani za akékoľvek porušenie práv a povinností vyplývajúcich z povinnosti uchádzača nakladať s určitými údajmi ako dôvernými.
8.) Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo použiť priame rokovacie konanie podľa § 58 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
Orgán zodpovedný za mediáciu
PP & P Co., s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35933852
Záhradnícka 36 , 82108 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Telefón: +421 244888875
Fax: +421 244888875
Email: pppco@pppco.sk
VI.4.2) Podanie odvolania
Presné informácie o termínoch na podanie odvolania: Revízne postupy je možné uplatniť podľa štvrtej hlavy zákona o verejnom obstarávaní.
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
22.07.2014

Redakčné opravy

19580 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 165/2014
V oznámení 16163-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa LESY Slovenskej republiky, štátny podnik, Námestie SNP 8, 975 66 Banská Bystrica zverejnenom vo VVO č. 145/2014 zo dňa 28.07.2014 boli nesprávne zverejnené údaje III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky Namiesto: Verejný obstarávateľ požaduje, aby úspešný uchádzač ako poskytovateľ služieb mal uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s výkonom auditu do výšky poistnej sumy 20-násobku poplatku za výkon auditu. Viď: Verejný obstarávateľ požaduje, aby úspešný uchádzač ako poskytovateľ služieb mal uzatvorené poistenie zodpovednosti za škodu, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s výkonom auditu do výšky poistnej sumy 10-násobku poplatku za výkon auditu. III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť Namiesto: Minimálna požadovaná úroveň štandardov Pre bod 1: Týmto spôsobom musí uchádzač preukázať minimálny úhrnný obrat v predmete zákazky (výkon auditu) vo výške 800 000,00 EUR za posledné tri hospodárske roky pričom auditom sa rozumie na účely tohto postupu zadávania zákazky overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou. Viď: Minimálna požadovaná úroveň štandardov Pre bod 1: Týmto spôsobom musí uchádzač preukázať minimálny úhrnný obrat v predmete zákazky (výkon auditu) vo výške 660 000,00 EUR za posledné tri hospodárske roky pričom auditom sa rozumie na účely tohto postupu zadávania zákazky overovanie individuálnej účtovnej závierky a overovanie súladu individuálnej výročnej správy s individuálnou účtovnou závierkou. III.2.3) Technická spôsobilosť Namiesto: Minimálna požadovaná úroveň štandardov Pre bod 3: Viď: Minimálna požadovaná úroveň štandardov Pre bod 3: Uchádzač týmto spôsobom preukáže, že disponuje minimálne 6 (šiestimi) hlavnými expertmi. IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu Namiesto: 26.08.2014 12:00 Viď: 16.09.2014 12:00 IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 26.08.2014 14:00 Viď: 16.09.2014 14:00 IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 27.08.2014 10:00 Viď: 17.09.2014 10:00

Súvisiace oznámenia

Oznámenia o začatí konania o námietkách

Názov obstarávateľ Dátum
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
ozkn-
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
ozkn-

Profil Obstarávateľa


Dôležité