Oznámenie 20019 - WYT

Obsah

20019 - WYT
Vestník č. 168/2014 - 28.08.2014

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
IČO: 00165565
Limbová 2, 83752 Bratislava-Nové Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky, Limbová 2, 837 52 Bratislava 37
Kontaktná osoba: Ing. Rudolf Link
Telefón: +421 259373289
Fax: +421 254789321 / 254777943
Email: rudolf.link@health.gov.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.health.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
MS - Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. a)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Originálne náplne do tlačiarní pre potreby Ministerstva zdravotníctva SR
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto dodania tovarov: Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky, Limbová 2, 837 52 Bratislava
NUTS kód:
SK01
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie tonerov do tlačiarní. Tonerové náplne musia byť novovyrobené (výroba v roku 2014) doteraz nepoužívané, originálne - vyrobené výrobcom zariadenia, do ktorého sú určené a musia zodpovedať požadovanej kvalite. Nesmú byť repasované ani vyrábané iným výrobcom ako ekvivalentné náhrady.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 30125100-2
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 30125110-5
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Verejný obstarávateľ požaduje dodanie tovaru na celý rozsah predmetu zákazky v zmysle špecifikácie druhov tovaru v opise predmetu zákazky, ktorý je súčasťou súťažných podkladov verejného obstarávateľa.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 114 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 36
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač musí splniť podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení ku dňu predloženia ponuky.
1.1. Uchádzač preukazuje splnenie vyššie uvedených podmienok nasledovne:
1.1.1. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01.07.2013 nie je povinný predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
1.1.2. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 nie je povinný predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné aby tento podnikateľ preukázal, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), prípadne aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov neobsahuje. Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní].
1.1.3. Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, v ponuke predloží doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní,
1.1.4. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.1.5. Uchádzač, ktorý má sídlo alebo miesto podnikania v inom členskom štáte, je na účely zápisu a zmeny údajov v zozname podnikateľov oprávnený predložiť rovnocenné doklady, vydané príslušným orgánom iného členského štátu, alebo potvrdenie o zápise do obdobného zoznamu alebo iný rovnocenný doklad, vydaný príslušným orgánom iného členského štátu, ktorý obsahuje potvrdenie skutočností, ktoré sú predmetom zápisu alebo zmeny údajov v zozname podnikateľov.
1.1.6. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v § 26 odsek 2 zákona o verejnom obstarávaní, alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.1.7. Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.

Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu súťažných dokladov. Doklady podľa § 26 ods. 1 písm. a) až f) musia byť ku dňu lehoty na predkladanie ponúk platné a nesmú byť staršie ako 3 mesiace.
Splnenie podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2.1. V zmysle § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, kde má uchádzač otvorený účet, o jeho schopnosti plniť si finančné záväzky za obdobie posledných dvoch kalendárnych rokov (roky 2012,2013 resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti) a nebol po určený čas v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár, že uchádzač nemá blokáciu účtu v súvislosti s exekučným konaním. K vyjadreniu banky (bánk) sa požaduje predložiť aj čestné vyhlásenie uchádzača, že má účty len v banke (bankách) od ktorých predložil vyjadrenie. Výpis z účtu sa nepovažuje za potvrdenie banky. Doklad nesmie byť starší ako tri mesiace ku dňu lehoty na predkladanie ponúk.
2.1.1. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne.
2.1.2. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva požadované doklady predloží ekvivalentné (rovnocenné) doklady vydané orgánom v krajine jeho pôvodu v origináli alebo v úradne osvedčenej kópii, s jeho úradným prekladom do slovenského jazyka.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Ide o ochranu verejného obstarávateľa, aby sa neuzavrela zmluva s uchádzačom, ktorý ma problémy s plnením svojich záväzkov z titulu finančnej nestability.

2.2. Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní, predložením prehľadu o celkovom obrate alebo o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky (2011, 2012 a 2013), za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti a ktoré preukáže v nasledovnom rozsahu; Minimálna úroveň požadovaných štandardov: Prehľad o dosiahnutom celkovom obrate za posledné tri hospodárske roky, t.j. 2011, 2012 a 2013, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Na preukázanie splnenia tejto podmienky účasti uchádzač vo svojej ponuke predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch, pričom požadovaný celkový obrat musí byť spolu za posledné tri hospodárske roky, t.j. 2011, 2012 a 2013 minimálne 300 000,- EUR bez DPH, alebo ich ekvivalent v cudzej mene. Verejný obstarávateľ bude posudzovať splnenie požadovanej výšky obratu z položky Tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb výkazu ziskov a strát alebo z iných dokladov ako je nižšie uvedené, predložené doklady musia byť overené s originálom príslušným správcom dane alebo audítorom, v prípade predloženia kópií týchto overených dokladov s originálom, musia byť tieto doklady úradne osvedčené.
2.2.1. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva výkaz ziskov a strát resp. výkaz o príjmoch a výdavkoch alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, nahradí ich čestným vyhlásením, podľa predpisov platných v krajine svojho sídla.
2.2.2. Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte európskej únie inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
2.2.3. Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods.1, zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Splnenie podmienok účasti na preukázanie finančného a ekonomického postavenia možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, doručí verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1. zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom.
Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Požiadavka verejného obstarávateľa je potrebná a primeraná vo vzťahu k predmetu zákazky, z dôvodu ochrany verejného obstarávateľa aby sa neuzavrela zmluva s uchádzačom, ktorý ma problémy s plnením svojich záväzkov z titulu finančnej a ekonomickej nestability. Obrat uchádzača za obdobie posledných troch hospodárskych rokov je obrazom schopnosti plniť si finančné záväzky uchádzača, ktoré vyplynú z dodávok tovaru týkajúceho sa predmetu zákazky. Požadovaný obrat za tri hospodárske roky 2011, 2012 a 2013 preukáže stabilnú výkonnosť uchádzača.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch uchádzača, kde požadovaný celkový obrat musí byť spolu za posledné tri hospodárske roky( t.j. r. 2011, 2012 a 2013) minimálne 300 000,- EUR bez DPH, alebo ich ekvivalent v cudzej mene.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 3.1 Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky (roky 2011,2012,2013) doplnenými potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom:
- bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
- bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
3.1.1. V zmysle § 155m ods. 11) zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods.1, písm.a) je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií možné aj potvrdeným dôkazom o plnení.
Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky, t.j. r.2011,2012,2013 v celkovej hodnote dodaných tovarov 150 000, - EUR bez DPH za všetky tri roky spolu. Uchádzač v zozname uvedie všetky dodávky tovaru rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti ako predmet zákazky za predchádzajúce tri roky ( tj. roky 2011,2012,2013), priloží k nim referencie a čestné vyhlásenie, že predložil všetky referencie za dané obdobie.
Referencie (Potvrdenie o plnení) a/alebo potvrdenie o kvalite dodania tovarov musí obsahovať min. nasledujúce údaje:
a.)identifikačné údaje uchádzača ( meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresu pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo uchádzača alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo)
b.)názov verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo identifikačné údaje odberateľa, ktorý je inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní,
c.)stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvného vzťahu ( zmluvy, rámcovej dohody, objednávky a pod.) t.j. stručné údaje o dodaní tovarov, ktoré boli predmetom plnenia
d.)miesto, cenu a lehoty dodania tovarov podľa zmluvného vzťahu ( zmluvy, rámcovej dohody, objednávky a pod.)
e.)hodnotenie kvality dodania tovarov, ktorý musí obsahovať min. údaje, že tovar bol dodaný v súlade so zmluvnými podmienkami, že zo strany verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo odberateľa, ktorý je inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, neprišlo k predčasnému ukončeniu zmluvného vzťahu z dôvodu podstatného porušenia povinností uchádzača alebo iného porušenia povinností uchádzača.
Referencie (potvrdenia o plnení) a/alebo potvrdenia musia byť potvrdené odberateľom/ odberateľmi t.j. verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom podľa zákona o verejnom obstarávaní, resp. inou osobou ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní.
V prípade, ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní a uchádzač potvrdenie o dodaní tovaru nemá k dispozícií a splnenie podmienky účasti preukáže vyhlásením uchádzača o dodaní tovaru, doplneným dokladom, preukazujúcim dodanie tovaru alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého bol tovar dodaný, musia byť z obsahu takéhoto vyhlásenia zrejmé údaje a skutočnosti v rozsahu podľa bodu 3.1.1. tohto oddielu súťažných podkladov.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ na základe zoznamu dodávok tovaru posúdi a overí, či takýto tovar uchádzač dodával za posledné 3 roky, či boli splnené podmienky dodania tovaru, či je uchádzač schopný poskytnúť dodávku tovaru v požadovanom objeme a kvalite a či tovar dodal v stanovenej lehote.
3.2 Podľa § 28 ods. 1 písm. l) zákona o verejnom obstarávaní:
- ak ide o tovar, ktorými sú výrobky, ktoré sa majú dodať
a. vzorkami, opismi alebo fotografiami,
b. vyhláseniami zhody a doplňujúcimi podkladmi k nim, certifikátmi vydanými autorizovanými osobami alebo notifikovanými osobami, ktoré majú oprávnenie na posudzovanie zhody výrobkov alebo na preukazovanie zhody stavebných výrobkov s technickými špecifikáciami.
3.2.1 fotografiu a opis technickej špecifikácie (technický list) ku každému jednému typu náplne na CD alebo DVD nosiči. Z technického opisu musí byť preukázateľný najmä minimálny požadovaný počet vytlačených strán a ďalej označenie tlačiarní či iných zariadení, na spoluprácu s ktorými sú navrhnuté a fotografiou či obdobným zobrazením balenia, v akom bude daná náplň dodávaná s uvedením a popisom ochranných prvkov zaručujúcich originalitu balenia.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ na základe tejto podmienky účasti posúd a overíi, že uchádzač k jeho spokojnosti dodá požadovaný tovar.
3.2.2 Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil pre ponúkaný originálny spotrebný materiál (tonery a cartridge) určený do zariadení Hewlett Packard (HP) potvrdenie od výrobcu daných zariadení, príp. jeho zastúpením na Slovensku o tom, že ponúkaný originálny spotrebný materiál (tonery a cartridge), spĺňa podmienky stanovené technickou normou ISO/IEC 11798 (archivovateľnosť vytlačených dokumentov) a ISO/IEC 19752 (vyťažiteľnosť tonera). Pre tonery značky HP je nutné doložiť technické listy k náplniam HP, kde musí byť preukázateľný minimálny požadovaný počet vytlačených strán a skutočnosť, že tovar je certifikovaný technickou normou ISO/IEC 19752 (vyťažiteľnosť čierny laser) a ISO/IEC 19798 (vyťažiteľnosť laser farebný) alebo ISO/IEC 24711 (vyťažiteľnosť atramenty) a ISO/IEC 11798 v závislosti od typu náplne. Verejný obstarávateľ akceptuje čestné vyhlásenie výrobcu tovaru o tom, že tovar tieto podmienky spĺňa.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ si na základe predložených zoznamov posudzuje a overuje schopnosť a skúsenosti uchádzača na dodanie predmetu zákazky, na základe údajov pre vybrané druhy tovaru splnenie technických požiadaviek na kvalitu tovaru.

4. ZABEZPEČENIE KVALITY
4.1 Podľa § 29 zákona o verejnom obstarávaní, platným Certifikátom systému riadenia kvality podľa EN ISO, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačom alebo záujemcom. Ak uchádzač nie je držiteľom tohto certifikátu riadenia kvality podľa normy ISO 9001 verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné platné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
- Certifikát o zavedenom systéme manažérstva kvality, ktorým sa potvrdzuje splnenie zabezpečenia kvality vyplývajúcej z normy EN ISO 9001:2008 ako štandardu na certifikáciu systémov manažérstva kvality. Verejný obstarávateľ uzná za ekvivalentné dôkazy rovnocenné osvedčenia vydané nezávislými certifikačnými orgánmi v SR alebo v iných členských štátoch a prijme aj iné dôkazy potvrdené nezávislou certifikačnou organizáciou, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. Takýmto dôkazom môže byť správa z auditu manažérstva kvality, vydaná nezávislou audítorskou organizáciou, akreditovanou podľa európskych právnych predpisov. Doklad uchádzač doloží originálom alebo jeho úradne osvedčenou kópiou.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti v súlade s ustanovením § 32 ods. 6 zákona č. 25/2006 Z.z.: Verejný obstarávateľ sa zadefinovaním tejto požiadavky usiluje o zabezpečenie originálnej kvality pri dodávkach predmetu zákazky.

5. ENVIROMENTÁLNE MANAŽÉRSTVO
5.1 Podľa § 30 zákona o verejnom obstarávaní, predložením certifikátu kvality vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie určitých noriem environmentálneho riadenia, uchádzač alebo záujemca môže využiť schému Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit alebo normy environmentálneho manažérstva vyplývajúce z príslušných európskych noriem alebo medzinárodných noriem certifikovaných orgánov.
- Certifikát o zavedenom systéme environmentálneho manažérstva, ktorým sa potvrdzuje splnenie environmentálneho manažérstva vyplývajúceho z normy ISO 14001 ako štandardu na certifikáciu systémov environmentálneho manažérstva alebo osvedčenie o registrácii v schéme Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit EMAS. Verejný obstarávateľ uzná za ekvivalentné dôkazy rovnocenné certifikáty vydané nezávislými certifikačnými orgánmi v SR alebo v iných členských štátoch a prijme aj iné dôkazy potvrdené nezávislou certifikačnou organizáciou, ktoré budú rovnocenné opatreniam environmentálneho manažérstva podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu. Takýmto dôkazom môže byť správa z environmentálneho auditu, vydaná nezávislou audítorskou organizáciou, akreditovanou podľa európskych právnych predpisov. Doklad uchádzač doloží originálom alebo jeho úradne osvedčenou kópiou.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti v súlade s ustanovením § 32 ods. 6 zákona č. 25/2006 Z.z.: Verejný obstarávateľ na základe certifikátu posúdi a overí, že dodaný tovar bude predchádzať nezávadnosti výrobného procesu vzhľadom na životné prostredie v zmysle platnej legislatívy a Smerníc EÚ.
- Uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy: - uchádzač predloží potvrdenie o jeho registrácii na okresnom úrade v mieste svojho sídla, alebo podnikania, podľa § 15 ods. 3 a 4 zákona č. 223/2001 Z.z. Zákon o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o odpadoch), že uchádzač bol podľa § 71 písm. c) zákona o dopadoch registrovaný na činnosť podľa § 15 ods. 2 zákona o odpadoch, t.j. aby zriadil, obstaral alebo vykonal pre tretiu osobu alebo na jej účet zneškodnenie odpadov alebo zhodnotenie odpadov. Predmetom činnosti sú odpady katalógových čísel podľa vyhlášky MŽP SR č. 284/2001 Z.z., ktorou sa ustanovuje katalóg odpadov v znení neskorších predpisov. Katalógové číslo: 08 03 18 odpadový toner do tlačiarne iný ako uvedený v 08 03 17 - kategória O.
Odôvodnenie potreby a primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ na základe tohto potvrdenia posúdi a overí, že nakúpi originálne náplne v najvyššej kvalite a súčasne bude zabezpečená ich ekologická likvidácia.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby. V takom prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou a touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal.
Splnenie podmienok účasti na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, doručí verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1. zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
Spoločné ustanovenia:
Verejný obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenia vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ prijme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom.
Splnenie podmienok účasti v súťaži možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, doručí verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1. Zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní za každého člena skupiny samostatne a podľa §§ 27, 28, 29, 30 zákona o verejnom obstarávaní spoločne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny dodávateľov len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Ak skupina dodávateľov nepredloží požadované doklady preukazujúce splnenie osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne alebo niektorý z predložených dokladov je neplatný, bude táto skupina vylúčená. Ak skupina nepredloží požadované doklady podľa §§ 27, 28, 29, 30 zákona o verejnom obstarávaní alebo ak predložené doklady sú neplatné alebo ak nepredloží požadované informácie, prípadne poskytne nepravdivé alebo skreslené informácie, bude táto skupina dodávateľov vylúčená.
Verejný obstarávateľ požiada uchádzača v súlade s § 33 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní o vysvetlenie alebo doplnenie dokladu, ktoré súvisí s už predloženým dokladom, vždy keď z predloženého dokladu nebude možné posúdiť jeho platnosť alebo splnenie podmienky účasti v súťaži.
Všetky požadované doklady musia byť predložené v originálnom vyhotovení alebo v úradne osvedčenej kópii originálu a musia byť ku dňu lehoty na predkladanie ponúk platné.
Ak uchádzač alebo člen skupiny príslušné doklady nepredloží v uvedenom vyhotovení, budú uchádzač alebo skupina vylúčení.
Uchádzač bude písomne upovedomený o vylúčení s uvedením dôvodu vylúčenia a lehoty, v ktorej môže byť podaná námietka podľa § 138 ods.2 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Zoznam dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky, t.j. r.2011,2012,2013 v celkovej hodnote dodaných tovarov rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti ako predmet zákazky 150 000, - EUR bez DPH za všetky tri roky spolu.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
S07544-OHS-2014
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 06.10.2014 09:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 06.10.2014 09:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 06.10.2014 10:00
Miesto : Ministerstvo zdravotníctva SR, Limbová 2, 837 52 Bratislava - IV. posch., miestnosť č.426
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Otváranie ponúk bude v súlade § 43 ods.3 zákona o verejnom obstarávaní neverejné, t.j. bude vykonané bez účasti uchádzačov, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
Náklady spojené s účasťou vo verejnej súťaži si uchádzači hradia v plnej výške. Pracovný čas verejného obstarávateľa je v pracovných dňoch od 8.30 hod. do 14.00 hod. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo považovať listovú zásielku za doručenú aj v prípade, ak ju uchádzač v lehote do 3 dní od oznámenia prepravcu o uložení zásielky na pošte neprevezme.
Písomnú žiadosť o vysvetlenie predložia záujemci najneskôr do 22.09.2014 do 14,00 hod.
Súťažné podklady na vypracovanie ponuky si záujemca môže vyžiadať na základe písomnej žiadosti, doručenej poštovou zásielkou alebo osobne, na adrese verejného obstarávateľa v pracovných dňoch v čase od 8,30 do 14,00 hod. Záujemcom odporúčame, aby zasielali žiadosti aj elektronickou formou, e-mailom na kontaktnú osobu ( príp. následne aj poštou). V prípade, ak žiadosť o poskytnutie súťažných podkladov záujemca pošle faxom, verejný obstarávateľ požaduje jej potvrdenie aj prostredníctvom e-mailu. Záujemca bude posielať e-mail
tak, aby bola zrejmá jeho identifikácia.
V prípade, ak úspešný uchádzač v priebehu plnenia zmluvného záväzku stratí schopnosť plniť zmluvný záväzok, verejný obstarávateľ odstúpi od zmluvy a uzavrie zmluvu s uchádzačom, ktorého ponuku komisia vyhodnotila ako ďalšiu najvýhodnejšiu.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
26.08.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité