Oznámenie 20040 - WYP

Obsah

20040 - WYP
Vestník č. 168/2014 - 28.08.2014

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
Okresný súd Bratislava IV
IČO: 00039535
Saratovská 1/A, 84454 Bratislava-Dúbravka

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): E&L Consulting, s.r.o., Sabinovská 12, 821 02 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Hilda Gajdošová
Mobil: +421 903400529
Telefón: +421 243422357
Fax: +421 264284945
Email: gajdosova@elconsulting.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.justice.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
MS - Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. a)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Prístavba budovy OS Bratislava IV – príjazdová cesta parkovisko
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Miestom realizácie predmetu zákazky je Okresný súd Bratislava IV Dúbravka, Saratovská 1/A, Bratislava
NUTS kód:
SK010
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je realizácia stavby: príjazdová cesta a parkovisko, ktorej účelom je zabezpečiť súčasnú potrebu a aj plánovaný nárast potreby parkovacích plôch po budúcej výstavbe novej prístavby budovy súdu. Z hľadiska efektívneho využívania finančných prostriedkov sa v rámci tejto stavby vybudujú inžinierske siete v trasách pod parkoviskami a komunikáciami , ktoré v budúcnosti budú slúžiť pre novú prístavbu budovy súdu. Záujmové územie pre výstavbu objektov stavby sa nachádza v lokalite mestskej časti Bratislava Dúbravka. Ohraničené je zo západnej strany ulicou Pod záhradami, zo severu jestvujúcou bytovou zástavbou, z južnej strany budovou terajšieho Okresného súdu Bratislava IV a z východnej strany Saratovskou ulicou.
Predmetom tejto zákazky sú nasledovné stavebné objekty :
SO 03 - KANALIZÁCIA
SO 04 - TEPLOVOD
SO 05 - ROZVODY NN
SO 06 - VONKAJŠIE OSVETLENIE
SO 08 - PARKOVISKÁ A KOMUNIKÁCIE
SO 09 - SADOVÉ ÚPRAVY
Výstavba novo navrhovaných objektov stavby bude na nasledovných pozemkoch :
-SO 03 Kanalizácia prechádza cez pozemky p.č. 1437/50 a 1437/1
-SO 04 Teplovod prechádza cez pozemky p.č. 1437/50, 1437/29 a 1436/1
-SO 05 Rozvody NN prechádzajú cez pozemky p.č. 1437/29, 1437/50, 1437/27 a 1437/26
-SO 06 Vonkajšie osvetlenie sa osadí na pozemkoch p.č. 1437/29, 1437/50, s napojením na pozemku s p.č.1437/49
-SO 08 Parkoviská a komunikácie sa osadia na pozemkoch p.č. 1438,1437/29 a 1437/50
-SO 09 Sadové úpravy sa vykonajú na pozemkoch p.č. 1437/29 a 1437/50
Na stavenisku stavby sa nachádzajú nasledovné jestvujúce inžinierske siete:
-STL plyn DN 200
-2x kábelový rozvod NN
-rozvod káblovej televízie
-prípojka vodovodu pre jestvujúcu budovu súdu
-teplovodná prípojka pre jestvujúcu budovu súdu
-prípojka slaboprúdu pre jestvujúcu budovu súdu
Pozemok bude využitý na budúcu výstavbu prístavby budovy súdu a s tým spojené riešenie vnútorného komunikačného systému, statickej dopravy, dopravného napojenia a napojenie budovy na kanalizáciu, teplo a elektrinu.
Z urbanistického hľadiska rozčleňujú objekty stavby pozemok na priestor s funkciou terajšieho aj budúceho administratívneho využitia. Pozemok bude využitý na riešenie statickej dopravy, dopravného napojenia a vnútorného komunikačného systému pre prevádzku terajšej budovy súdu, ako aj pre výstavbu a prevádzku v budúcnosti plánovanej prístavby budovy súdu. Vjazd a výjazd pre zamestnancov a návštevníkov súdu je navrhnutý novo vybudovanými komunikáciami prepojenými na ulicu Pod záhradami.
Opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch v kapitole B.1 Opis predmetu zákazky.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45223300-9
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45233226-9, 45232400-6, 45232410-9, 45232140-5, 45232130-2, 45311000-0, 45315600-4, 45316100-6, 45112700-2, 34992200-9
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Presný rozsah stavebných prác je uvedený v časti súťažných podkladov B.1 Opis predmetu zákazky a vo výkaze výmer a v projektovej dokumentácii, ktorá tvorí prílohu č. 10 súťažných podkladov.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 281 743,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 4
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže predložením dokladov podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a to:
1.1 výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace podľa § 26 ods. 2 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, že nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme a že nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním (§ 26 ods. 1 písm. a) a b) zákona o verejnom obstarávaní),
1.2 potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace podľa § 26 ods. 2 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní, že nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebola proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku (§ 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní),
1.3 potvrdením sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace podľa § 26 ods. 2 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní, že nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevok na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia (§ 26 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní,
1.4 potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace podľa § 26 ods. 2 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní, že nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia (§ 26 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní),
1.5 dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu podľa § 26 ods. 2 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní, že je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku (§ 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní),
1.6 čestným vyhlásením podľa § 26 ods. 2 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala nástupcom osoby, ktorá mala v čase kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní (§ 26 ods. 1 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní),
1.7 čestným vyhlásením podľa § 26 ods. 2 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, že nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa zákona o verejnom obstarávaní, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia a že nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia (§ 26 ods. 1 písm. i) a j) zákona o verejnom obstarávaní).
1.8 Podmienku účasti podľa § 26 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, t.j. že nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať, uchádzač nepreukazuje, dôkazné bremeno je na strane verejného obstarávateľa.
1.9 Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov podľa § 128 zákona o verejnom obstarávaní. V prípade uchádzačov (podnikateľov), ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov, verejný obstarávateľ má právo požiadať ÚVO o poskytnutie údajov zo zoznamu podnikateľov alebo o prístup k týmto údajom, ktoré mu ÚVO vo vzťahu k uchádzačovi bezodplatne poskytne. V prípade, ak uchádzač, nemá v zozname podnikateľov zapísaný doklad, ktorým preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 písm. h), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou podľa § 26 ods. 1 písm. h). V prípade, že uchádzač nemá v zozname podnikateľov zapísané doklady, ktorými preukazuje splnenie osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 písm. i) a písm. j), verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač predložil čestné vyhlásenie, že nemá nesplnenú povinnosť podľa § 26 ods. 1 písm. i) a písm. j) zákona o verejnom obstarávaní.
Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov predloží v ponuke doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní (body 1.1. až 1.7 tejto časti súťažných podkladov).
1.10 Splnenie podmienky účasti možno podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní preukázať čestným vyhlásením uchádzača ( Vzor - príloha č. 8 k SP), pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí sa následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí, v lehote do 10 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy na preukázanie splnenia podmienok účasti; nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti. Doklady musia byť predložené v origináli alebo ich úradne osvedčené kópie. V prípade využitia tejto možnosti uchádzačom musí čestné vyhlásenie uchádzača obsahovať všetky relevantné údaje, z ktorých verejný obstarávateľ bude vedieť posúdiť splnenie podmienok účasti v tomto verejnom obstarávaní ku dňu predkladania ponúk pri vyhodnocovaní časti ponuky, označenej ako Ostatné.
1.11. Čestným vyhlásením sa preukazuje, podľa § 34 ods. 10 ZVO, aj splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 ZVO subdodávateľmi, ktorými má v úmysle uchádzač zadať plnenie podielu predmetu zmluvy (subdodávku). Doklady podľa § 26 ods. 2 ZVO, preukazujúce splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 ZVO subdodávateľmi sa predkladajú podľa bodu 37.4. Kapitoly A.1. Pokyny pre uchádzačov, súťažných podkladov, pred začatím plnenia predmetu zmluvy úspešným uchádzačom (zhotoviteľom) .
1.12 Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.13 Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
1.14 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje osobné postavenie, vyhotovené v inom ako štátnom jazyku, t.j. v slovenskom jazyku , musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka, t.j. do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v štátnom jazyku.
1.15 Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti : Vyžadovanie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia uchádzačov je dané § 100 ods.1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Ekonomické a finančné postavenie uchádzač preukáže podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač v ponuke predloží nasledovné doklady a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie :
1.Vyjadrenie banky/bánk alebo pobočky zahraničnej banky/bánk (ďalej len banka), v ktorých je uchádzač klientom, o jeho schopnosti plniť finančné záväzky na daný predmet zákazky alebo vyjadrenie banky, ktorým môže byť prísľub banky o poskytnutí úveru.

2.Prehľad o dosiahnutom obrate (obrat definovaný v § 4 ods.9 zákona č.222/2004 Z. z. o DPH v znení neskorších predpisov) v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : 1.Vyjadrenie banky, nie staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk, o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky na daný predmet zákazky, alebo prísľub banky o tom, že v prípade úspešnosti ponuky uchádzača mu poskytne úver na daný predmet zákazky, z predloženého dokladu musí byť zrejmé, že potvrdenie sa viaže na daný predmet zákazky. Požaduje sa vyjadrenie od všetkých bánk v ktorých má uchádzač vedené účty. Zároveň s vyjadrením banky/bánk uchádzač predloží čestné vyhlásenie, že predložil vyjadrenia všetkých bánk alebo pobočiek zahraničných bánk v ktorých má vedený účet/účty a že v iných bankách nemá záväzky. Čestné vyhlásenie musí byť podpísané štatutárnym orgánom alebo oprávnenou osobou uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch (v takomto prípade záujemca/uchádzač predloží aj originál alebo osvedčenú fotokópiu splnomocnenia tejto osoby na zastupovanie).

2. Dosiahnutý obrat minimálne vo výške 2 000 000,00 EUR bez DPH, a to súhrnne za posledné tri hospodárske roky 2011, 2012 a 2013, za roky za ktoré sú dostupné údaje v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač predloží vyhlásenie o ročnom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za každý z požadovaných rokov, podpísané štatutárnym orgánom uchádzača alebo oprávnenou osobou (v takomto prípade uchádzač predloží aj originál alebo osvedčenú fotokópiu splnomocnenia tejto osoby na zastupovanie). V prípade, ak doklady predkladá skupina dodávateľov podľa § 31 zákona o verejnom obstarávaní, finančné a ekonomické postavenie preukazuje spoločne. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti - finančné a ekonomické postavenie, sa predkladajú v originálnom vyhotovení alebo ako úradne osvedčené fotokópie týchto dokladov. Prepočet inej meny na EUR sa uskutoční priemerným ročným kurzom stanoveným ECB na daný rok, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene EUR.

Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.

Splnenie podmienky účasti možno podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní preukázať čestným vyhlásením uchádzača (Vzor - príloha č. 8 k SP), pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí sa následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí, v lehote do 10 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy na preukázanie splnenia podmienok účasti; nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti. Doklady musia byť predložené v origináli alebo ich úradne osvedčené kópie. V prípade využitia tejto možnosti uchádzačom musí čestné vyhlásenie uchádzača obsahovať všetky relevantné údaje, z ktorých verejný obstarávateľ bude vedieť posúdiť splnenie podmienok účasti v tomto verejnom obstarávaní ku dňu predkladania ponúk pri vyhodnocovaní časti ponuky, označenej ako Ostatné.

Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienok účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní : Verejný obstarávateľ vyžaduje predloženie uvedených dokladov za účelom preverenia ekonomickej stability uchádzača a schopnosti zrealizovať zákazku požadovaného rozsahu a schopnosti pokryť finančné náklady spojené s plnením predmetu zákazky. Uchádzač uvedenými dokladmi preukáže, že bude schopný bezproblémovo plniť zmluvu na daný predmet zákazky aj bez poskytnutia preddavku s poukazom na splatnosť faktúr.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť:
1. Podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní zoznamom stavebných prác za predchádzajúcich päť rokov doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok; ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.

Podľa § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do piatich rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní, možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Dátum zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní je 01.03.2014.
2.Podľa § 28 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní údajmi o technikov alebo technických orgánoch, tých ktorí sú zodpovední za kontrolu kvality bez ohľadu na to, v akom zmluvnom vzťahu sú k uchádzačovi alebo záujemcovi; ak ide o zákazku na stavebné práce, tých, na ktorých sa môže uchádzač alebo záujemca obrátiť so žiadosťou o vykonanie týchto prác.
3.Podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác.
4.Podľa § 28 ods. 1 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy.
5.Podľa § 28 ods. 1 písm. i) zákona o verejnom obstarávaní uvedením priemerného ročného počtu zamestnancov a počtu riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : 1. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je daný predmet zákazky za predchádzajúcich päť rokov alebo za roky, za ktoré sú tieto údaje dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti; uchádzač predložením zoznamu uskutočnených stavebných prác preukáže, že za uvedené roky uskutočnil stavebné práce rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky, v celkovej hodnote minimálne 1 400 000,00 Eur bez DPH. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť aspoň jednu referenciu (potvrdený dôkaz o plnení) za uvedené obdobie o uskutočnení zákazky rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky v sume aspoň 280 000,00 EUR bez DPH za jednu zákazku. Za predchádzajúcich päť rokov sa pre účely tejto zákazky považuje päť rokov, predchádzajúce dňu, ktorý je posledným dňom, pred dňom lehoty na predkladanie ponúk. Zoznam uskutočnených prác musí obsahovať minimálne údaje podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní: uvedenie cien, miest a lehôt uskutočnenia stavených prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, doplnený o údaje podľa § 9a ods. 2 písm. a), b), c), d) a g) v nadväznosti na § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní. (Vzor dôkazu o plnení je v prílohe č. 9 SP)
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie uchádzača u odberateľov uvedených v zozname a v dôkaze o plnení, v súvislosti s plnením zmlúv uvedených v zozname. V prípade, ak verejný obstarávateľ preukázateľne zistí, že uchádzač svoj záväzok nesplnil riadne a včas v súlade s uzatvorenými zmluvami, bude sa to považovať za porušenie povinnosti uchádzača uvádzať pravdivé a úplné údaje a za dôvod na vylúčenie uchádzača zo súťaže. Verejný obstarávateľ je povinný posudzovať všetky referencie za dané obdobie (§ 33 ods. 1 ZVO).
2. Podľa § 28 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač predloží údaje o osobách, ktoré budú zabezpečovať činnosti v zmysle § 3 ods.1 v spojení s § 6 Nariadenia vlády č. 396/2006 Z. z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko, v rozsahu meno a priezvisko a doloženie úradne osvedčeného oprávnenia na výkon činnosti podľa § 6 ods. 1 vyššie uvedeného nariadenia vlády (uchádzač má možnosť predloženia ekvivalentného dokladu alebo rovnocenného dokladu vydaného v krajine Európskej únie).
3. Verejný obstarávateľ požaduje podľa § 28 ods. 1 písm. g) ZVO predložiť údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác. Požaduje sa predloženie profesijných životopisov a platných dokladov o najvyššom dosiahnutom vzdelaní. Profesijným životopisom sa preukazuje odborná prax a takýto profesijný životopis musí minimálne obsahovať: meno a priezvisko príslušnej osoby, najvyššie dosiahnuté vzdelanie, ktoré sa dokladá úradne osvedčeným platným dokladom o dosiahnutom najvyššom vzdelaní, zoznam odbornej praxe, ktorý bude obsahovať: pracovnú pozíciu/opis odborných skúseností, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, uvedenie objednávateľa/zamestnávateľa podľa typu zmluvného vzťahu (napríklad obchodný vzťah, pracovnoprávny vzťah a pod.) a ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii a podpis príslušnej osoby. Uchádzač preukáže splnenie požiadaviek minimálne u nasledovnej osoby: Stavbyvedúci v oblasti inžinierskych stavieb, u ktorej sa vyžaduje odborná spôsobilosť podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v platnom znení a predloženie úradne osvedčenej kópie dokladu o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho (uchádzač má možnosť predloženia ekvivalentného dokladu alebo rovnocenného dokladu vydaného v krajine Európskej únie); vyžaduje sa min. 3-ročná odborná prax stavbyvedúceho a preukázanie minimálne dvoch profesionálnych praktických skúseností so stavbami rovnakými alebo obdobnými ako je predmet zákazky, čo uvedenie do profesijného životopisu; do profesijného životopisu uvedie aj meno a tel. číslo zodpovednej osoby objednávateľa/zamestnávateľa, u ktorého si možno overiť tieto údaje. Zároveň verejný obstarávateľ požaduje priložiť vyhlásenie osoby zodpovednej za riadenie stavených prác (stavbyvedúceho) o pripravenosti plniť predmet zákazky v preukazovanej pozícii s podpisom tejto osoby.
4.Verejný obstarávateľ požaduje podľa § 28 ods. 1 písm. h) zákona o verejnom obstarávaní v spojitosti s § 30 zákona o verejnom obstarávaní predloženie certifikátu kvality vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie určitých noriem environmentálneho riadenia uchádzačom, napr. certifikát ISO 14001 na preukázanie zabezpečenia riadenia environmentálnych rizík. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi z členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
5.Verejný obstarávateľ požaduje podľa § 28 ods. 1 písm. i) ZVO predložiť údaje o priemernom ročnom počte zamestnancov a počte riadiacich zamestnancov uchádzača za predchádzajúce tri roky formou vyhlásenia.

Ak budú vo vyššie požadovaných dokladoch uvedené údaje v iných menách, prepočet inej meny na EUR sa uskutoční priemerným ročným kurzom stanoveným ECB na daný rok, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene EUR.

Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

Splnenie podmienky účasti možno podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní preukázať čestným vyhlásením uchádzača ( Vzor - príloha č. 8 k SP), pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí sa následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí, a to v lehote do 10 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy na preukázanie splnenia podmienok účasti; nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti. Doklady musia byť predložené v origináli alebo ich úradne osvedčené kópie. V prípade využitia tejto možnosti uchádzačom musí čestné vyhlásenie uchádzača obsahovať všetky relevantné údaje, z ktorých verejný obstarávateľ bude vedieť posúdiť splnenie podmienok účasti v tomto verejnom obstarávaní ku dňu predkladania ponúk pri vyhodnocovaní časti ponuky, označenej ako Ostatné.

Odôvodnenie podmienok účasti záujemcov/uchádzačov podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ zadefinoval uvedené podmienky účasti, aby primeraným spôsobom zistil situáciu alebo postavenie uchádzača, že je technicky alebo odborne spôsobilý dodať daný predmet zákazky a splní požiadavky v stanovenom termíne. Podmienka predloženia zoznamu uskutočnených stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je daný predmet zákazky a potvrdenej referencie, požadované údaje týkajúce sa osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác, ako aj uvedenie opatrení environmentálneho manažérstva, údajov o počte zamestnancov a riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky má informovať verejného obstarávateľa o tom, či je u uchádzača predpoklad odborného a kvalitatívneho plnenia predmetu zákazky s dôrazom na ekologické faktory pri výstavbe príjazdovej cesty a parkoviska, v lehote, ktorá je uvedená v projektovej dokumentácii. Potrebu definovania podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. c) ZVO odôvodňuje osobitný právny predpis z oblasti právnych predpisov pre bezpečnostné požiadavky na stavenisko; verejný obstarávateľ deleguje týmto zodpovednosť za plnenie povinností na uchádzača tak, ako je to osobitne možné podľa bezpečnostno-právnych predpisov.
Verejný obstarávateľ zadefinoval podmienky účasti podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k predmetu zákazky s cieľom zabezpečiť dostatočnú odbornú a kvalitatívnu úroveň uchádzačov, potrebnú pre garanciu ich pripravenosti realizovať zákazku.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska
kritérií uvedených nižšie (kritériá na vyhodnotenie ponúk je potrebné uviesť s ich relatívnou váhou alebo v zostupnom poradí dôležitosti, ak nemožno z preukázateľných dôvodov uviesť ich relatívnu váhu)
Časť: 1
Názov: Najnižšia cena celkom v EUR bez DPH za uskutočnenie stavebných prác
Váha: 70
Časť: 2
Názov: Lehota uskutočnenia stavebných prác uvedená v kalendárnych dňoch
Váha: 30
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
2014/07/OSBAIV
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 19.09.2014 12:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 19.09.2014 12:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 19.09.2014 13:00
Miesto : Kontaktné miesto uvedené v oddieli I tejto výzvy: E&L Consulting, s.r.o., Sabinovská 12, 821 02 Bratislava
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Otváranie ponúk, časť "Ostatné" je neverejné.
Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia na mieste a v čase písomne oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené, a to v súlade s § 41 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
Zadávanie tejto zákazky sa realizuje systémom "Elektronické verejné obstarávanie (ďalej len "EVO)", ktorý prevádzkuje Úrad pre verejné obstarávanie. Záujemca získa prístup k súťažným podkladom v systéme EVO až po jeho registrácii k predmetnej zákazke č. 45.01. Záujemca/uchádzač sa v ďalšom postupe riadi podľa aktuálnych metodických pokynov, usmernení a príručky používateľa systému EVO, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie http://www.evo.gov.sk a podľa súťažných podkladov podlimitnej zákazky na predmet: "Prístavba budovy OS Bratislava IV príjazdová cesta parkovisko". Vysvetľovanie súťažných podkladov sa bude realizovať prostredníctvom systému EVO. Predkladanie ponúk zo strany uchádzačov sa nebude realizovať prostredníctvom systému EVO ale uchádzači budú predkladať svoje ponuky v písomnej podobe na adresu kontaktného miesta uvedeného v Oddiele I tejto výzvy a v lehote uvedenej v bode IV. 2.3 tejto výzvy a podľa pokynov uvedených v súťažných podkladoch. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zrušiť toto verejné obstarávanie v prípade nedostatku alebo krátenia finančných prostriedkov určených na financovanie predmetu tejto zákazky. Predpokladaná dĺžka zhotovenia predmetu zákazky predstavuje cca 4 mesiace.
Ďalšie osobitné podmienky, ktorým podlieha plnenie zmluvy:
Zmluva nadobudne platnosť podpisom zmluvných strán a účinnosť dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v Centrálnom registri zmlúv. Verejný obstarávateľ si, v nadväznosti na ustanovenia § 46 ZVO, vyhradzuje právo nepristúpiť k podpísaniu zmluvy a to bez finančných nárokov všetkých strán a ďalej postupovať v súlade s platným zákonom č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní.
Prípadné zadanie podielu zákazky tretím osobám subdodávateľom (podľa návrhu uchádzača v ponuke) bude upravené v zmluve a zoznam subdodávateľov v rozsahu: názov/obchodné meno/meno a priezvisko, sídlo/adresa pobytu, IČO/dátum narodenia ak nebolo IČO pridelené, predmet (stručný opis) a rozsah ich subdodávok, bude prílohou k zmluve. Zmena subdodávateľa, resp. zadanie podielu plnenia predmetu zmluvy ďalšej tretej osobe (subdodávateľovi) počas plnenia predmetu zmluvy bude upravené dodatkom k zmluve (viď návrh zmluvy v bode 7 Kapitoly B.3 Obchodné podmienky súťažných podkladov). Od subdodávateľov sa vyžaduje, aby najneskôr v čase plnenia spĺňali podmienky podľa § 26 ods. 1 ZVO.
Verejný obstarávateľ bude vyžadovať od úspešného uchádzača, aby mal ku dňu podpisu zmluvy uzavreté poistenie o zodpovednosti za škodu spôsobenú výkonom povolania v minimálnej hodnote 250 000,- EUR. Úradne osvedčená fotokópia požadovaného dokumentu bude prílohou k zmluve.
Verejný obstarávateľ bude vyžadovať, aby úspešný uchádzač pri zriadení, usporiadaní, vybavení a likvidácii zariadenia staveniska i pri plnení predmetu zmluvy, ako zhotoviteľ, dodržiaval ustanovenia osobitných predpisov - zákona č.50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov, zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov, vyhlášky č. 147/2013 Z. z. ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri stavebných prácach a prácach s nimi súvisiacich a podrobnosti o odbornej spôsobilosti na výkon niektorých pracovných činností v platnom znení a ďalších platných právnych noriem pre zabezpečenie bezpečnosti na stavenisku, aby zabezpečil činnosť koordinátora BOZP na stavenisku počas doby realizácie predmetu zmluvy a umiestnil na stavenisku oznámenie podľa prílohy č. 1 Nariadenia vlády SR č. 396/2006 Z. z. v platnom znení, aby rešpektoval ďalšie všeobecne záväzné právne predpisy najmä: zákon č. 17/1992 o životnom prostredí v znení neskorších predpisov, zákon č. 223/2001 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 137/2010 Z. z. o ovzduší v znení neskorších predpisov, zákon č. 364/2004 Z. z. (vodný zákon) a zákon č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov, aby zabezpečil prevádzkové, sociálne, výrobné zariadenia staveniska, pred začatím stavebných prác stavenisko oplotil nepriehľadným oplotením, pred realizáciou inžinierskych sieti vyznačil pracovné pásy s určením hraníc dočasného záberu, skládky materiálu v potrebnom rozsahu zabezpečil v areály oploteného staveniska, pred začatím prác zabezpečil na stavenisku umiestnenie nových alebo premiestnenie existujúcich dopravných značiek podľa predpisov o pozemných komunikáciách, v súlade s projektom a udržiavanie dopravného značenia, stráženie staveniska, jeho osvetlenie, čistotu a poriadok na stavenisku. Úspešný uchádzač ako zhotoviteľ spracuje projekt (plán) organizácie výstavby a tento odsúhlasí s verejným obstarávateľom (investorom) a s generálnym projektantom pred podpisom zmluvy.
Verejný obstarávateľ bude vyžadovať, aby úspešný uchádzač ako zhotoviteľ dodržiaval pri realizácií stavby predpisy v oblasti ochrany životného prostredia a to najmä
-ochrana ovzdušia pred prašnosťou a exhalátmi
-ochrana pôdy a zelene
-ochrana pred hlukom
-likvidácia tuhých a tekutých odpadov zo stavby.
Odpad , ktorý vznikne pri realizácii objektov stavby bude kategorizovaný podľa vyhlášky MŽP SR č.284/2001 Z. z. a riešený projektom nakladania s odpadmi uvedený v samostatnej časti projektovej dokumentácie.
Ostatné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
27.08.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité