Oznámenie 25128 - WYP

Obsah

25128 - WYP
Vestník č. 203/2014 - 17.10.2014

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
SLOVENSKÝ VODOHOSPODÁRSKY PODNIK, štátny podnik
IČO: 36022047
Radničné námestie 8, 96955 Banská Štiavnica

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): SLOVENSKÝ VODOHOSPODÁRSKY PODNIK, štátny podnik, Odštepný závod Banská Bystrica, Partizánska cesta 69, 974 98 Banská Bystrica
Kontaktná osoba: Ing. Tatiana Devečková
Mobil: +421 911116021
Telefón: +421 484716131
Fax: +421 484146444
Email: tatiana.deveckova@svp.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.svp.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
OP - Organizácia riadená verejným právom
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. d)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
VD Ľadovo, rekonštrukcia bezpečnostného priepadu
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Vodná stavba Ľadovo, katastrálne územie Lučenec, okres Lučenec, Banskobystrický kraj
NUTS kód:
SK032
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Cieľom stavby je vybudovanie nového združeného objektu na vodnom diele Ľadovo. Výstavba si vyžiada dočasné vypustenie nádrže na dobu max 12 mesiacov. Pred začatím stavebných prác na združenom objekte je potrebné odstrániť nánosy v nádrži. Následne je potrebné vybudovať dočasnú prístupovú komunikáciu a obtok na prevedenie vody počas výstavby. Po týchto prípravných prácach bude zbúraný existujúci združený objekt. Združený objekt bude mať časti : bezpečnostný priepad, dnovú výpusť, odtokovú štôlňu a vývar. Vežový bezpečnostný priepad je monolitickej železobetónovej konštrukcie. Bude vybavený drážkami na osadenie hrablíc a provizórneho hradenia. Dnová výpusť je navrhnutá z kanalizačného stavidla DN 1000. Odtoková štôlňa je železobetónová. Dno vývaru tvorí železobetónová doska. Po postavení združeného objektu bude hrádza okolo objektu dosypaná po zhutnených vrstvách z materiálu, ktorý bol odstránený v rámci prípravných prác. Stavebné práce sa budú skladať hlavne z približne 11000 m3 výkopov a odkopov, z búrania 930 m3 železobetónových konštrukcií, z vybudovania 2488 m2 dočasnej panelovej cesty a 1033 m3 betónových a železobetónových konštrukcií.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45246400-7
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45247210-5
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
v zmysle bodu II.1.3. tejto výzvy a súťažných podkladov
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 1 100 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Začatie: 01.01.2015
Ukončenie: 30.09.2015
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1.1 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o verejnom obstarávaní"). Ich splnenie preukáže podľa § 26 ods. 2, ods. 4, ods. 5 alebo § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
1.2 Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
1.3 Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07.2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len "úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procese verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na základe skutočnosti, že verejný obstarávateľ v takomto prípade bude v zmysle § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní vyhodnocovať splnenie podmienok účasti uvedených v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní spôsobom podľa § 128 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
1.4 Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30.06.2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procese verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie na základe skutočnosti, že verejný obstarávateľ v takomto prípade bude v zmysle § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní vyhodnocovať splnenie podmienok účasti uvedených v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní spôsobom podľa § 128 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procese verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje. Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30.06.2013 preukázať tým, že v ponuke predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní.
1.5 Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30.06.2013 opomenie v ponuke predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. písm. f) zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie týchto dokladov. Podnikateľ môže doplniť doklady jedným z týchto spôsobov:
a) doplnením dokladov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor úrad zverejňuje na svojom webovom sídle, s priložením dokladov podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní,
b) predložením dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona priamo verejnému obstarávateľovi.
1.6 V zmysle § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenie vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom.
1.7 Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.8 Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje verejný obstarávateľ.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač preukáže splnenia podmienok účasti týkajúcich sa ekonomickej a finančnej spôsobilosti nasledovnými
dokladmi (originál alebo úradne osvedčené kópie):
1.1.podľa § 27 ods.1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní - vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým sa rozumie prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky (ďalej len banka) o poskytnutí úveru.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač predloží vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky (ďalej len banka) , ktorým môže byť prísľub
banky o poskytnutí úveru. Prísľub úveru musí byť minimálne vo výške 50 % z predpokladanej hodnoty zákazky (ďalej len PHZ) Prísľubom úveru uchádzač musí preukázať, že v čase predkladania ponuky je z hľadiska svojho finančného a ekonomického postavenia na tom tak, že v prípade potreby mu banka poskytne úver v požadovanej výške na zabezpečenie predmetu plnenia zákazky. Čas platnosti úverového prísľubu bude po celú dobu realizácie zákazky.
Odôvodnenie primeranosti:
Primeranosť tejto podmienky vyplýva z predpokladanej hodnoty zákazky, pričom jej zahrnutie medzi podmienky účasti vyplýva z požiadavky zo zmluvy o dielo, v ktorej je fakturácia vo forme štvrťročných faktúr, za každé preukázané čiastkové plnenie pri zhotovení diela. Z uvedeného vyplýva, že zhotoviteľ bude musieť znášať finančné náklady na splnenie predmetu zákazky za štvrťrok s prihliadnutím na 60 dňovú splatnosť faktúr. Uchádzač uvedeným dokladom preukáže, že je po finančnej stránke spoľahlivý a zmluva bude uzavretá s uchádzačom, ktorý je spôsobilý na realizáciu predmetu zákazky.

1.2. podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní - prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom požiadavka na výšku obratu za obdobie jedného hospodárskeho roka nesmie presiahnuť trojnásobok PHZ vypočítanej na obdobie 12 mesiacov.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Minimálny celkový obrat za posledné tri hospodárske roky (2011, 2012, 2013) v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka musí byť 3 300 000,00 EUR. Uchádzač uvedenú požiadavku bude dokladovať čestným vyhlásením, z ktorého bude zrejmé v ktorom roku uchádzač dosiahol aký obrat.
Za obrat v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka je považovaný obrat týkajúci sa stavebných prác na stavbách podľa § 52 ods. 1 písm. a), b), c) zákona 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon).
Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Uchádzač musí preukázať že už v minulosti realizoval rovnaký alebo podobný predmet zákazky. Primeranosť na výšku obratu nepresahuje maximálne požiadavky na ekonomické a finančné postavenie.

1.3. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Ak záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
1.4. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú finančného a ekonomického postavenia za všetkých členov skupiny dodávateľov spoločne.
1.5. Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch.
1.6. Na prepočet ostatnej meny sa prepočítajú ceny na EUR podľa priemerného ročného kurzu ECB (Európskej
centrálnej banky) za príslušný kalendárny rok.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Je uvedená v podmienkach na preukázanie finančného a ekonomického postavenia.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač preukáže splnenia podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti nasledovnými dokladmi (originál alebo úradne osvedčené kópie):
1.1. podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní - zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov, doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom:
1.1.1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
1.1.2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač vo svojej ponuke predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, za posledných päť rokov (k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk), ktorého finančný objem bol spolu za sledované obdobie v minimálnej výške 1 100 000,00 EUR bez DPH. Z predloženého zoznamu musí byť minimálne jedna zákazka (referencia), ktorej finančný objem bol v minimálnej výške 550 000,00 EUR bez DPH.
Za stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky sa považujú stavebné práce na stavbách podľa § 52 ods. 1 písm. a), b), c) zákona č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona SNR č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon).
Zoznam stavebných prác má obsahovať:
a)identifikácia odberateľa a kontakt na odberateľa,
b)názov a stručný opis predmetu zákazky,
c)zmluvnú cenu bez DPH v EUR,
d)lehotu uskutočnenia prác,
e)potvrdenie o uspokojivom vykonaní stavebných prác odberateľom.
Ak budú v zmluvnej cene zákazky (v referenčnom liste) zarátané aj iné stavebné práce alebo činnosti ako požadované, uchádzač je povinný vyčísliť a uviesť cenu len za práce rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky uvedený v tomto bode.
Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Požadovaný zoznam uskutočnených prác má garantovať odborné a kvalitné plnenie zákazky, ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s uskutočnením stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.

1.2 podľa § 28 ods. 1 písm. g), v súbehu s § 29 zákona o verejnom obstarávaní žiadame predložiť údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác; ďalej žiadame predložiť aj doklad o zavedenom systéme riadenia kvality podľa ISO 9001.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Verejný obstarávateľ požaduje preukázať odbornú prax u osoby zodpovednej za riadenie stavebných prác nasledovne:
Stavbyvedúci: 1 osoba, musí spĺňať nasledovné požiadavky:
- odborná prax na pozícii stavbyvedúceho min. 5 rokov
- autorizačné osvedčenie o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavbyvedúceho s odborným zameraním inžinierske resp. vodohospodárske stavby:
- v začlenení 20) Inžinierske stavby/ kategória 23: vodohospodárske stavby (vydané do 31.12.2004), resp.
- 20 Inžinierske stavby ( vydané od 1.1.2005 do 31.12.2008) resp.
- od 1.1.2009 Osvedčenie pre činnosť stavbyvedúceho, pričom pre osvedčenia vydané po 1.1.2005 predloží okrem osvedčenia pre činnosť stavbyvedúceho aj podrobnejšie členenie odborného zamerania s uvedením skúšky so začlenením vodohospodárske stavby , /resp. rovnocenné osvedčenie vydané príslušnými orgánmi jednotlivých štátov /
- realizácia min. 3 stavieb rovnakého alebo podobného charakteru v pozícii stavbyvedúceho z toho jedna v min. hodnote 500 000,00 EUR bez DPH.

Uchádzač preukáže horeuvedené požiadavky predložením nasledovných dokladov:
- životopisom podpísaným držiteľom odbornej spôsobilosti, ktorý bude obsahovať minimálne:
meno a priezvisko príslušnej osoby zodpovednej za riadenie stavebných prác najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušnej osoby zodpovednej za uskutočnenie stavebných prác, opis/zoznam odbornej praxe ( pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušnej osoby zodpovednej za uskutočnenie stavebných prác, dosiahnutá/získaná odborná kvalifikácia príslušnej osoby zodpovednej za uskutočnenie stavebných prác a prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi osoby zodpovednej za uskutočnenie stavebných prác zoznam minimálne 3 realizovaných stavieb kde pri každej stavbe bude uvedené:
- názov a sídlo objednávateľa, čas realizácie projektu/plnenia zmluvy t.j. (mesiac, rok)
- stručný opis predmetu projektu/zmluvy s uvedením ceny bez DPH,
- stručný rozsah činností, ktoré príslušná osoba zodpovedná za riadenie stavebných prác zabezpečovala, s uvedením opisu príslušnej požadovanej skúsenosti experta,
- telefónne číslo a meno kontaktnej osoby u ktorého si možno overiť tieto údaje.
- fotokópiu dokladu osvedčenie o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti na výkon stavbyvedúceho s originálom odtlačku pečiatky s podpisom odborne spôsobilej osoby.

Uchádzač predloží platný Certifikát systému manažérstva kvality v predmete zákazky vydaný nezávislou inštitúciou podľa normy EN ISO 9001. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.

Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky, rozsah a zložitosť stavebných prác, je potrebné, aby mal uchádzač dostatočné personálne zabezpečenie s potrebnou kvalifikáciou a praxou pre realizáciu náročnej zákazky a bol oprávnený a schopný ju uskutočniť Je potrebné predmetné práce vykonávať v súlade s opatreniami na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek vystaveného certifikátu.
Skúsenosť s realizáciou minimálne 3 stavieb rovnakého alebo podobného charakteru je formulovaná s cieľom zabezpečenia plynulosti výstavby, eliminácie výskytu vád a nedorobkov.
Zároveň je nevyhnutná odborná skúsenosť s budovaním stavieb protipovodňovej ochrany, ktorých potenciálna porucha môže v prípade výskytu povodňových stavov na vodných stavbách mať rozsiahle negatívne dopady spadajúce do kategórie krízových situácií. Zároveň je nevyhnutná plynulosť výstavby s elimináciou možných predlžovaní lehoty výstavby počas ktorých platí dočasný povodňový plán a v prípade výskytu povodní ako náhodného javu sú riešené opatrenia na zabránenie povodňovým škodám pričom lokality v blízkosti vodného toku/vodnej stavby v období s realizovanou výstavbou sú rizikovejšie pre vznik škôd spôsobených povodňami. Ďalším faktorom pre preukázanie nevyhnutnosti dostatočných skúseností s budovaním stavieb protipovodňovej ochrany je obmedzená možnosť ich testovania počas skúšobnej prevádzky, keďže ich reálne zaťaženie vzniká až v prípade výskytu povodňových situácií. Požiadavka počtu referenčných stavieb v kombinácii so stanovenou minimálnou hodnotou pre jednu z nich umožňuje preukázanie skúseností s bodovaním protipovodňových stavieb v rôznych podmienkach na tvare miesta, rôzneho charakteru tohto typu stavieb a zároveň preukazuje rozsah výstavby zodpovedajúci zákazke verejného obstarávateľa.
Uplatnenie požiadavky preukázania zavedenia systému riadenia kvality prostredníctvom platného certifikátu systému manažérstva kvality podľa normy EN ISO 9001 smeruje k dosiahnutiu cieľa pre ktorý bola požiadavka verejného obstarávania formulovaná, to jest systematickú kontrolu prác na strane zhotoviteľa z pohľadu zákonnej povinnosti (krytá požiadavkou Osvedčenia pre činnosť Stavbyvedúceho) a kvality a plynulosti budovania stavby (krytá požiadavkou odbornej praxe a realizácie zákaziek charakteru predmetnej stavby).

1.3 podľa § 28 ods. 1 písm. h) v súbehu s § 30 zákona o verejnom obstarávaní uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy, ktorej predmetom sú stavebné práce.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač predloží Certifikát systému environmentálneho manažérstva vydaný nezávislou inštitúciou podľa normy ISO 14001. Uchádzač môže využiť schému EÚ pre environmentálne manažérstvo a audit alebo normy environmentálneho manažérstva vyplývajúce z príslušných európskych noriem alebo medzinárodných noriem certifikovaných orgánov. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavovanie príslušného certifikátu.

Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Z dôvodu realizácie stavebných prác v blízkosti alebo priamo na vodnej stavbe verejný obstarávateľ požaduje týmto zdokladovať kvalitný a profesionálny výkon týkajúci sa predmetu zákazky a eliminovanie negatívnych vplyvov na environment.

1.4. Na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti môže uchádzač využiť technické a odborné kapacity inej osoby bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak záujemca alebo uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, záujemca alebo uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
1.5. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne. Splnenie podmienky účasti preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.6. Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch.
1.7.Potvrdenia vydané v inej mene ako v eurách je potrebné prepočítať a to tak, že sumy uvedené v SKK budú prepočítané konverzným kurzom (30,126 SKK/EUR) a sumy uvedené v iných menách budú prepočítané priemerným ročným kurzom ECB za príslušný rok, v ktorom boli stavebné práce ukončené (odovzdané), resp. k ku dňu zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, ak stavebné práce boli ukončené v roku 2013.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Je uvedená v podmienkach na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
PLZ - 22/2014
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 07.11.2014 09:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 07.11.2014 09:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 07.11.2014 10:30
Miesto : Otváranie jednotlivých častí ponúk sa uskutoční na adrese kontaktného miesta verejného obstarávateľa podľa bodu I.1. tejto výzvy, nasledovným spôsobom:
- otváranie časti ponúk "Ostatné" je neverejné a pri otváraní ponúk komisia postupuje podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní,
- otváranie časti ponúk "Kritériá" sa uskutoční v termíne podľa § 41 ods. 2 a spôsobom podľa § 41 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Na verejné otváranie častí ponúk "Kritériá" budú vyzvaní tí uchádzači, ktorí neboli vylúčení z verejného obstarávania po otváraní častí ponúk "Ostatné". Na otváraní môže byť uchádzač zastúpený štatutárnym orgánom, alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača, resp. osobou splnomocnenou uchádzačom na jeho zastupovanie.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Operačný program Životné prostredie, resp. Operačný program Kvalita životného prostredia
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.
2. Súťažné podklady budú záujemcom zasielané poštovou zásielkou (CD nosič), na adresu záujemcu uvedenú v žiadosti o poskytnutie súťažných podkladov.
3. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku v prípade, že navrhovaná cena predmetu zákazky bude prevyšovať hodnotu finančných prostriedkov plánovaných verejným obstarávateľom, resp. zrušiť súťaž, ak sa podstatne zmenia okolnosti za ktorých bola vyhlásená.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
14.10.2014

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité