Oznámenie 7459 - WYP

Obsah

7459 - WYP
Vestník č. 67/2015 - 07.04.2015

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
Obec Strečno
IČO: 00321648
Sokolská 487, 01324 Strečno

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Obec Strečno, Obecný úrad Strečno, Sokolská 487, 013 24 Strečno
Kontaktná osoba: Ing. Pavol Albrecht, tel.: 0915 / 432 713 e-mail: info@strecno.sk - za poskytovanie podkladov a opis predmetu zákazky, JUDr. Katarína Mrázová, tel.: 0905 / 834 056, e-mail: katka.mrazova@gmail.com – za zmluvné podmienky a verejné obstarávanie
Mobil: +421 915432713
Telefón: +421 415697350
Fax: +421 415697960
Email: info@strecno.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.strecno.sk
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): https://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pdetail/5439
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
RO - Regionálny alebo miestny orgán
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. b)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Budova Obecného úradu – Strečno, stavebné úpravy a zateplenie
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Obec Strečno, k. ú. Strečno, budova Obecného úradu nachádzajúca sa na ul. Sokolská 487. Podrobnosti sú uvedené v projektovej dokumentácii k tejto zákazke.
NUTS kód:
SK031
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky sú stavebné práce stavebné úpravy jestvujúceho objektu, ktorými dôjde k zníženiu jeho energetickej náročnosti. Stavba za cca 60 rokov svojej existencie prešla viacerými úpravami, ktoré čiastočne zmenili vonkajší výraz stavby (prístavby a nadstavba časti podkrovia). Ostatné úpravy sa realizovali v interiéri budovy. Prevádzkové, spoločenské a administratívne priestory sú na 1. a 2. nadzemnom podlaží. Na 3.nadzemnom podlaží (podkroví) sú služobné byty. Budova je napojená na funkčné inžinierske siete a je vykurovaná z vlastnej plynovej kotolne. Konštrukčne sa jedná o čiastočne podpivničený, štvorpodlažný objekt s čiastočne využívaným podkrovím a so šikmou strechou, s murovaným obvodovým plášťom hr.450mm z keramických tvaroviek s vyľahčeným črepom. Prístavby majú murovaný obvodový plášť z tehly CD-INA hr.375 mm. Stropy sú monolitické, železobetónové. Drevený krov je drevený, tesársky. Okná sú sčasti pôvodné drevené, dvojité a sčasti vymenené v dvoch etapách za plastové s izolačným dvojsklom a za drevené z europrofilov s izolačným dvojsklom. Fasády majú vápennocementové hladké omietky, ktoré sú lokálne narušené.
Navrhovaný stav a zdôvodnenie stavby :
Súčasný stav obvodového a strešného plášťa budovy nevyhovuje tepelnotechnickým a energetickým požiadavkám a drevené dvojité okná sú už po svojej fyzickej životnosti.
Architektonické, výtvarné a funkčné riešenie:
Architektonické riešenie budovy zo 50 tych rokov minulého storočia je zachované a celá budova pôsobí dobovo a má charakter sídla obce. Navrhované riešenie zachováva architektonický výraz stavby. Výmena okien dodržuje mierku vonkajších priečelí a ponechá im charakteristické pôvodné členenie. Zateplenie obvodového plášťa povedie len k zmene farebného riešenia a zmene štruktúry vonkajšej omietky. Jednotlivé obalové konštrukcie sa zateplia tak, aby celkový návrh dosahoval požadované normatívne hodnoty pri zachovaní materiálového riešenia fasád a ich pôvodnej plasticity.
Uskutočnenie stavebných prác bude v rozsahu podľa výkazu-výmer z projektovej dokumentácie: Budova Obecného úradu Strečno, stavebné úpravy a zateplenie spracovanej Inžinierskou a projektovou kanceláriou INPLAN, Závodská cesta 4, 010 01 Žilina, SR, zodpovedný projektant: Ing. Juraj Staško z 07/2014, zákazkové číslo: 014-660-024 (ďalej v texte spoločne označované aj len ako: projektová dokumentácia alebo projekt), pričom táto projektová dokumentácia tvorí prílohou k súťažným podkladom.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45000000-7
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45211350-7, 45443000-4, 45410000-4, 45321000-3, 45421132-8, 45261300-7, 45261000-4
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Uskutočnenie stavebných prác bude v rozsahu podľa výkazu-výmer z projektovej dokumentácie: Budova Obecného úradu Strečno, stavebné úpravy a zateplenie spracovanej Inžinierskou a projektovou kanceláriou INPLAN, Závodská cesta 4, 010 01 Žilina, SR, zodpovedný projektant: Ing. Juraj Staško z 07/2014, zákazkové číslo: 014-660-024 (ďalej v texte spoločne označované aj len ako: projektová dokumentácia alebo projekt), pričom táto projektová dokumentácia tvorí prílohou k súťažným podkladom.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 104 219,7600 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 9
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 26, 26a a § 100 zákona o verejnom obstarávaní (týkajúce sa osobného postavenia):

Uchádzač predloží na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia doklady podľa § 26 ods. 2 a § 26a ods. 3 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia bude vyhodnocované v súlade s § 26, 26a, § 100 ods. 1 ako aj v súlade s Výkladovým stanoviskom Úradu pre verejné obstarávanie č. 10/2013 z 23.07.2013 k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní, podľa ktorého platí, že:
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30. 06. 2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje. Pozn.: Platí, len ak je potvrdenie o zapísaní ešte platné.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke alebo v žiadosti o účasť predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona].
Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 opomenie v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. písm. f) tohto zákona, verejný obstarávateľ a obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie týchto dokladov. Podnikateľ môže doplniť doklady jedným z týchto spôsobov:
doplnením dokladov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor úrad zverejňuje na svojom webovom sídle, s priložením dokladov podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) zákona o verejnom obstarávaní; doplnením dokladov sa nepredlžuje platnosť zápisu v zozname podnikateľov a nie je spoplatnené,
predložením dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona priamo verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi.
Uchádzač alebo záujemca, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, môže v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 tohto zákona.
Uchádzačom alebo záujemcom, ktorí nie sú zapísaní v zozname podnikateľov, odporúčame požiadať o takýto zápis podľa § 129 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis do zoznamu podnikateľov sa vykoná s platnosťou na tri roky a platí sa zaň správny poplatok 66 eur.
Podnikatelia, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013, môžu požiadať o predĺženie platnosti zápisu v zozname podnikateľov podľa § 132 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní. Zápis sa vykoná s platnosťou na tri roky. Za predĺženie zápisu v zozname podnikateľov sa platí správny poplatok 66 eur.
V prípade podnikateľov, ktorí sú zapísaní v zozname podnikateľov, verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ má právo požiadať úrad o poskytnutie údajov zo zoznamu podnikateľov alebo o prístup k týmto údajom, ktoré mu úrad vo vzťahu k uchádzačovi alebo záujemcovi bezodplatne poskytne.
Celý text citovaného výkladového stanoviska UVO sa nachádza:
http://www.uvo.gov.sk/vykladove-stanoviska/-/asset_publisher/7gWP3f2ikLHv/content/vykladove-stanovisko-c-10-k-osobnemu-postaveniu-podla-zakona-o-verejnom-obstaravani?redirect=http%3A%2F%2Fwww.uvo.gov.sk%2Fvykladove-stanoviska%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_7gWP3f2ikLHv%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2%26p_r_p_564233524_categoryId%3D1599261%26p_r_p_564233524_resetCur%3Dtrue

Odôvodnenie vyžadovania vyššie uvedených podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia:
Podľa § 100 ods. 1 písm. b) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že pri zadávaní podlimitných zákaziek verejný obstarávateľ postupuje podľa prvej časti a: vyžaduje na preukázanie splnenia podmienok účasti doklady podľa § 26 ods. 2 a § 26a ods. 3, .... Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia boli určené v zmysle zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Toto ustanovenie je taxatívne a preto ho musel verejný obstarávateľ v plnom rozsahu aplikovať. Vzhľadom ku skutočnosti, že predmet zákazky je financovaný z verejných zdrojov verejný obstarávateľ má záujem, aby bola zmluva uzavretá len s takým uchádzačom, ktorý spĺňa podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 ods. 2 a 26a zákona o verejnom obstarávaní. Je aj v záujme verejného obstarávateľa, aby uzavrel zmluvu so subjektom, ktorý nie je evidovaný ako dlžník voči príslušným štátnym orgánom, voči ktorému by bol vedený výkon rozhodnutia a tiež, aby uchádzač a jeho štatutárny orgán (resp. jeho členovia) neboli právoplatne odsúdení za trestné činy, ktoré špecifikuje zákon o verejnom obstarávaní a ktorý spĺňa aj ďalšie podmienky účasti tak, ako je uvedené v § 26 a § 26a zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2.Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje finančné a ekonomické postavenie podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní:

Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné alebo ekonomické postavenie:

2.1 Vyjadrenie banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky, nie staršie ako 3 mesiace ku dňu, v ktorom uplynie lehota na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ požaduje takéto vyjadrenie od každej banky, v ktorej má uchádzač vedený účet. V prípade, ak sa banka vyjadrí, že uchádzač je v nepovolenom debete, alebo že jeho účet je predmetom exekúcie alebo že uchádzač nedodržuje splátkový kalendár, je potrebné aby uchádzač doložil aj podrobné zdôvodnenie tohto stavu. V prípade, ak z predložených dokladov alebo z predloženého zdôvodnenia uchádzača bude zrejmé, že uchádzač nie je schopný plniť svoje finančné záväzky, bude z tejto zákazky uchádzač vylúčený.

Uchádzač zároveň predloží aj čestné vyhlásenie (podpísané osobou/osobami oprávnenou zastupovať uchádzača), v ktorom presne uvedie, v ktorých bankách má vedený účet (vymenuje všetky banky) a že nemá vedený účet v inej banke (ani v Slovenskej republike a ani v zahraničí). Odporúčaný vzor takéhoto vyhlásenia je uvedený v prílohe k časti A.2 súťažných podkladov.
Vyjadrenie banky a čestné vyhlásenie požaduje verejný obstarávateľ predložiť v originálnom rovnopise alebo v jeho úradne overenej fotokópii.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Vzhľadom na to, že úhrady za práce budú fakturované až po ich uskutočnení a s určitým časovým odstupom a bez predchádzajúcich záloh a preddavkov, verejný obstarávateľ potrebuje mať istotu, že uchádzač je dostatočne ekonomicky silný, aby bol schopný realizovať zákazku a uskutočniť stavebné práce aj bez predchádzajúcich záloh a preddavkov. Táto podmienka účasti má slúžiť aj na to, aby verejný obstarávateľ získal aktuálny údaj o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky a to od bankového subjektu, ktorý uchádzačovi vedie účet/účty a teda má prehľad o jeho prípadných finančných problémoch odôvodňujúcich obavu o riadne plnenie zmluvy (napr. o účte, ktorý je zablokovaný exekútorom a pod.). Finančné postavenie uchádzača je dôležité aj pre to, aby bol uchádzač schopný plniť svoje povinnosti vyplývajúce zo záruky.

2.2 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť § 28 zákona o verejnom obstarávaní :

Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje (odbornú) technickú spôsobilosť:

3.1 Zoznam stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní) rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe/nadstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 tzv. rozhodné obdobie), doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok. Verejný obstarávateľ taktiež vyžaduje, aby uchádzač uviedol pre každé stavebné práce aj názov odberateľa (t. z. druhej zmluvnej strany), kontaktnú osobu odberateľa a prípadne aj telefón na ňu a aj stručný opis predmetu zmluvy (aby bolo zrejmé, či išlo o stavebné práce rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky, pokiaľ to nie je zrejmé už z názvu "referencie" a ak referencia zahŕňa aj stavebné práce iného ako rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky, tak žiadame uviesť aj aký objem tvorili stavebné práce rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky).

Verejný obstarávateľ bude uznávať zo zoznamu stavebných prác len tie časti stavebných prác, ktoré boli uskutočnené v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ), ak by išlo o stavebné práce, ktoré boli začaté a/alebo ukončené mimo tohto rozhodného obdobia (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ). Uchádzač je povinný v tomto prípade výslovne uviesť k takýmto stavebným prácam (referenciám) aj presný údaj o tom, aký objem stavebných prác (v € bez DPH) bol uskutočnený v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ).

Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač preukázal uskutočnenie stavebných prác rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe/nadstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ) v minimálnom objeme 150.000,- € bez DPH v súčte (avšak žiadna jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 75.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem uskutočnených stavebných prác na jednu referenciu je 75.000,- € bez DPH.
Pre odstránenie pochybností uvádzame, že minimálny objem (hodnota) stavebných prác na 1 referenciu je 75.000,- € bez DPH a súčet takýchto uskutočnených stavebných prác - referencii v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ) musí byť min. 150.000,- € bez DPH.

V prípade nesplnenia vyššie uvedených podmienok minimálnej úrovne, bude toto považované za nesplnenie podmienok účasti.

Pri každej referencii (t. z. pri každej uskutočnenej práci) platí:
ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, dokladom je referencia podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní,
ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Pozn.: Podľa § 155m ods. 11 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov platí, že: Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. b), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do piatich rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Evidencia referencií podľa § 9a zákona o VO a vzor referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o VO boli zriadené dňa 01.03.2014.

Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie a pravdivosť údajov u odberateľov uvedených v zozname.

Ak bude v zozname uskutočnených prác alebo v potvrdení odberateľa uvedený objem v inej mene ako euro použije sa na prepočet z inej meny na euro kurz inej meny k mene euro, ktorý bol v období rokov 2010 až 2014 zverejnený ECB ako posledný v príslušnom roku, príp. ak ide o rok 2015, bude použitý prepočet aktuálny ku dňu predloženia ponuky. Príslušným rokom sa v rámci rozhodného obdobia rozumie rok, v ktorom bola uzavretá zmluva, na základe ktorej sa uskutočňovali práce (t. z. nie rok začatia alebo ukončenia uskutočňovania prác). Tento prepočet vykoná uchádzač, pričom k sume v pôvodnej mene sa uvedie suma v EUR a platný kurz.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Zoznam uskutočnených stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov má slúžiť na to, aby zákazku realizoval taký uchádzač, ktorý už má skúsenosti s uskutočňovaním stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Minimálna požadovaná úroveň štandardov pri tejto podmienke bola určená primerane k predpokladanej hodnote zákazky a k hodnotám referencii, ktoré bežne dosahuje väčšina dodávateľov na trhu. Verejný obstarávateľ vyžaduje, aby uchádzač mal skúsenosti s uskutočňovaním stavebných prác v rozsahu, ktorý určil a ktorý považuje za primeraný a nediskriminačný, nakoľko práve skúsenosti s realizáciou zákaziek v tomto minimálnom objeme majú vytvoriť predpoklad, že zákazku bude realizovať dostatočne skúsený, odborne a technicky zdatný zmluvný partner. Práve skúsenosti uchádzača s realizáciou obdobných zákaziek vytvárajú predpoklad pre kvalitné a odborné plnenie zmluvy uzavretej s úspešným uchádzačom. Nakoľko zákazka bude financovaná z verejných zdrojov, je o to potrebnejšie, aby bola zákazka zrealizovaná riadne, skúseným partnerom bez vážnejších technických a odborných problémov a práve skúsenosti uchádzača by mali byť zárukou kvalitného plnenia.

3.2 Údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní), ktoré preukáže uchádzač nasledovne: Uchádzač v ponuke predloží doklad o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho na vybrané činnosti podľa § 45 ods. 1 písm. b) a § 45 ods. 4, 5 a § 46a zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (Stavebný zákon) v znení neskorších predpisov v spojení so zákonom č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov alebo doklad ekvivalentný. Uchádzač predloží osvedčenie stavbyvedúceho o vykonaní odbornej skúšky pre činnosť stavbyvedúceho alebo iný ekvivalentný doklad (predloží buď originál alebo overenú fotokópiu alebo kópiu, na ktorej bude originál pečiatky tohto stavbyvedúceho a jeho podpis).

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Požiadavka na predloženie dokladu o odbornej spôsobilosti stavbyvedúceho na vybrané činnosti podľa § 45 ods. 1 písm. b) a § 45 ods. 4, 5 a § 46a zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov (stavbyvedúci) v spojení so zákonom č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov alebo dokladu ekvivalentného je nevyhnutnosťou vyplývajúcou z platnej legislatívy pri uskutočňovaní stavieb.

3.3. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Pre podmienku účasti: Zoznam stavebných prác (podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní) rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky: Verejný obstarávateľ určil minimálny štandard (úroveň) na preukázanie splnenia tejto podmienky skutočnosť, aby uchádzač preukázal uskutočnenie stavebných prác rovnakého alebo porovnateľného charakteru ako je predmet zákazky (t. z. stavebné práce na výstavbe/nadstavbe alebo rekonštrukcii pozemných stavieb pre účely tejto zákazky sa za pozemné stavby považujú priestorovo sústredené zastrešené budovy vrátane podzemných priestorov, ktoré sú stavebnotechnicky vhodné a určené na ochranu ľudí, zvierat alebo vecí; nemusia mať steny, ale musia mať strechu - najmä bytové budovy a nebytové budovy) v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ) v minimálnom objeme 150.000,- € bez DPH v súčte (avšak žiadna jednotlivá "referencia" nesmie byť nižšia ako 75.000,- € bez DPH) t. z. minimálny objem uskutočnených stavebných prác na jednu referenciu je 75.000,- € bez DPH.
Pre odstránenie pochybností uvádzame, že minimálny objem (hodnota) stavebných prác na 1 referenciu je 75.000,- € bez DPH a súčet takýchto uskutočnených stavebných prác - referencii v rozhodnom období (t. z. od 28.04.2010 do 28.04.2015 ) musí byť min. 150.000,- € bez DPH.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
VO 01/2015
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 28.04.2015 10:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 28.04.2015 10:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 28.04.2015 15:30
Miesto : Otváranie obálok s ponukami sa uskutoční dňa 28.04..2015 o 1530h. na adrese:
KM Prestige consulting, s.r.o., Javorinská 1751/14, 911 01 Trenčín, Slovenská republika.
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Na otváraní ponúk sa môže zúčastniť každý uchádzač, ktorý predložil ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Na otváraní obálok s ponukami môže byť uchádzač zastúpený štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača alebo osobou, ktorá sa preukáže originálom plnej moci uchádzača alebo jeho úradne overenou kópiou na jeho zastupovanie.
Na otváraní ponúk za účasti uchádzačov sa všetkým zúčastneným z predložených ponúk zverejnia obchodné mená, sídla alebo miesta podnikania všetkých uchádzačov a ich návrhy na plnenie kritérií, určených verejným obstarávateľom, ktoré sa dajú vyjadriť číslicou a ktoré predložili uchádzači vo svojej ponuke; ostatné údaje uvedené v ponuke sa nezverejňujú.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Skupina dodávateľov môže využiť finančné zdroje účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, technické a odborné kapacity účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
2. Všetky doklady a dokumenty predložené na preukázanie splnenia podmienok účasti musia byť predložené verejnému obstarávateľovi v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overená kópia dokumentu, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. 3. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami sa uskutoční výhradne v slovenskom jazyku, prípadne v českom jazyku. 4. V prípade, ak ponuková cena uchádzača vrátane DPH bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky určená verejným obstarávateľom s DPH, môže verejný obstarávateľ považovať takúto ponuku za neprijateľnú a má právo neprijať ju. 5. Navrhovanú cenu predmetu zmluvy nie je možné navŕšiť počas trvania zmluvy v dôsledku registrácie úspešného uchádzača za platiteľa DPH. 6. Ďalšie skutočnosti sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Podmienkou pre poskytnutie
súťažných podkladov je predloženie žiadosti záujemcu o vydanie súťažných podkladov verejnému obstarávateľovi a to najneskôr v lehote uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy (Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov). Súťažné podklady je možné prevziať si aj osobne na kontaktnom mieste uvedenom v tejto výzve: konkrétne na adrese: Obec Strečno, Sokolská 487, 013 24 Strečno, najneskôr však do uplynutia lehoty uvedenej v bode IV.2.2. tejto výzvy u osoby zodpovednej za poskytovanie podkladov, ktorou je
Ing. Pavol Albrecht, tel.: 0915 / 432 713 e-mail: info@strecno.sk. Prevádzkové/úradné hodiny verejného obstarávateľa pre potreby tejto súťaže sú: Pracovné dni:
Pondelok, Utorok, Štvrtok: 07:30 12:00 a 13:00 16:00 hod.
Streda: 07:30 12:00 a 13:00 17:00 hod.
Piatok: 07:30 12:00 a 13:00 15:00 hod.
Žiadosť o vydanie súťažných podkladov musí byť reálne doručená (stači aj mail, fax)
v určenej lehote na kontaktné miesto (t. z.nestačí odovzdať na prepravu, na poštu a pod.). 8. V bode II.3.tejto výzvy (Trvanie zmluvy alebo lehota dodania) je uvedená lehota v mesiacoch (9 mesiacov od zadania zákazky). Tento údaj je však potrebné objasniť na tomto mieste, nakoľko to nie je možné, vzhľadom k prednastaveniu tohto formulára priamo v bode II.3. nasledovne:
Odovzdanie staveniska: najneskôr do 15 dní po dni, v ktorom nadobudne účinnosť zmluva s úspešným uchádzačom. Začatie prác:V deň odovzdania staveniska. Kompletné ukončenie prác a odovzdanie diela:Najneskôr v lehote do 9 mesiacov po dni odovzdania staveniska*
Dátum, kedy nadobudne účinnosť zmluva s úspešným uchádzačom bude uchádzačovi oznámený najneskôr do 3 dní odo dňa, kedy nadobudne táto zmluva účinnosť.
*Verejný obstarávateľ upozorňuje uchádzačov, že na financovanie tejto zákazky má v rozpočte vyčlenenú len sumu povinného spolufinancovania a v prípade, ak nezíska od poskytovateľa NFP celú požadovanú výšku požadovaných finančných prostriedkov, ale len ich časť, tak platí, že dielo bude realizované po jeho jednotlivých etapách (v závislosti od získavania finančných prostriedkov od poskytovateľa dotácie v ďalších rokoch). Verejný obstarávateľ si teda vyhradzuje právo realizovať dielo v jednotlivých etapách a to v závislosti od toho, akú výšku finančných prostriedkov dostane od poskytovateľa dotácie (nenávratného finančného príspevku), pričom vždy do 30 dní po uzavretí zmluvy s poskytovateľom dotácie (nenávratného finančného príspevku) vyzve verejný obstarávateľ úspešného uchádzača - zhotoviteľa na zrealizovanie ďalšej etapy diela a to v rozsahu podľa získaných finančných prostriedkov a zároveň sa určí aj presná dĺžka realizácie tejto etapy prác v dňoch (podľa harmonogramu prílohy č. 2 k zmluve s úspešným uchádzačom), pričom však súčet dĺžok jednotlivých etáp nesmie prekročiť celkovú lehotu na ukončenie prác a odovzdanie diela (čiže súčet dní jednotlivých etáp nesmie presiahnuť celkovú lehotu na ukončenie prác a odovzdanie diela).
Zároveň platí, že v prípade, ak v lehote do 3 rokov odo dňa, v ktorom nadobudne účinnosť zmluva uzavretá medzi verejným obstarávateľom a úspešným uchádzačom nebude zhotovené celé dielo, všetky jeho etapy (a to z dôvodu, že verejný obstarávateľ nezíska nenávratný finančný príspevok/dotáciu vo výške, ktorá spolu s povinným spolufinancovaním bude postačovať na úhradu ceny za celé dielo), tak platí, že zmluva uzavretá medzi verejným obstarávateľom a úspešným uchádzačom v časti záväzku zhotoviteľa zhotoviť dovtedy nezrealizované časti diela etapy zaniká (t. z. toto je rozväzovacia podmienka účinnosti zmluvy uzavretej medzi verejným obstarávateľom a úspešným uchádzačom v tejto časti). Toto ustanovenie však nemá vplyv na tie etapy diela, ktoré už ku dňu, v ktorom nastane rozväzovacia podmienka účinnosti sú hotové alebo sú v štádiu ich realizácie (rozväzovacia podmienka sa týka len tých etáp, ktoré nie sú finančne kryté a preto sa ani s ich realizáciou nezačalo).
Úspešný uchádzač bude zhotovovať dielo aj v súlade s harmonogramom výstavby postupu prác, ktorý vypracuje úspešný uchádzač (v súlade s vyššie uvedenými termínmi) a ktorý po schválení zmluvnými stranami sa stane neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o dielo uzavretej medzi verejným obstarávateľom a uchádzačom ako príloha č.2. Verený obstarávateľ zároveň upozorňuje uchádzačov, že objekt, na ktorom sa majú uskutočňovať stavebné práce, ktorú sú predmetom tejto zákazky je užívaný na bývanie a administratívu a bude tomu tak aj počas zhotovovania diela. Verejný obstarávateľ teda vyžaduje, aby úspešný uchádzač ako zhotoviteľ vykonával stavebné práce mimo času nočného kľudu (t.z. mimo času od 22:00 do 06:00 hod.) a tomu prispôsobil aj harmonogram výstavby. 9. Verejný obstarávateľ sa uchádza o nenávratný finančný príspevok. V prípade, ak žiadosť verejného obstarávateľa o získanie nenávratného finančného príspevku bude úspešná, bude zákazka implementovaná v rámci projektu: Budova Obecného úradu Strečno, stavebné úpravy a zateplenie (Spolufinancovaný Environmentálnym fondom) a aj zo zdrojov verejného obstarávateľa (vo výške povinného spolufinancovania).
Zároveň upovedomujeme záujemcov o tom, že zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť až po splnení odkladacej podmienky účinnosti, ktorá spočíva v tom, že dôjde k uzatvoreniu platnej a účinnej zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (dotácie) medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej na financovanie tejto zákazky, s tým že v prípade, ak v lehote do 1 roka odo dňa uzavretia zmluvy s úspešným uchádzačom nebude účinná zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku medzi príslušným poskytovateľom nenávratného finančného príspevku a príjemcom nenávratného finančného príspevku, ktorým je verejný obstarávateľ (aspoň na časť finančných prostriedkov) a to na základe jeho žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku predloženej na financovanie tejto zákazky, tak zmluva uzavretá s úspešným uchádzačom zaniká. Zmluva s úspešným uchádzačom nadobudne účinnosť v deň splnenia uvedenej odkladacej podmienky účinnosti. Uchádzač nemá žiadne nároky na náhradu akýchkoľvek nákladov voči verejnému obstarávateľovi v prípade, ak zmluva nenadobudne účinnosť a dôjde k jej zániku v zmysle vyššie uvedeného. 10. V prípade, ak budú naplnené podmienky pre zadanie zákazky uvedené v § 101 ods.1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ informuje, že môže zadať takúto zákazku priamym rokovacím konaním.
11. Osobitná požiadavka na pomoc invalidným občanom a na podporu sociálneho zamestnávania: V zmluve o dielo sa zhotoviteľ musí zaviazať, že ku dňu prevzatia staveniska vytvorí, obsadí a udrží počas celej realizácie diela/každej jeho etapy minimálne 1 pracovné miesto pre invalidného občana s priznanou mierou zníženej schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť viac ako 40%, pričom miesto výkonu práce bude na stavenisku a pracovná náplň bude priamo súvisieť s výkonom predmetnej stavebnej činnosti podľa zmluvy. Túto skutočnosť je zhotoviteľ povinný bezodkladne kedykoľvek počas zhotovovania diela/jeho etapy preukázať objednávateľovi na jeho požiadanie. Porušenie ktorejkoľvek z týchto povinností sa bude považovať za podstatné porušenie zmluvy a objednávateľovi založí nárok na zmluvnú pokutu vo výške 10.000,- € a aj právo odstúpiť od zmluvy. 12. Pri plnení zmluvy vyžaduje verejný obstarávateľ, aby boli aplikované pravidlá a postupy v zmysle Licencie pre tepelnoizolačné práce alebo pravidlá licencie/dokladu ekvivalentného podľa práva EÚ. Podrobnosti sú uvedené v súťažných podkladoch.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
03.04.2015

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité