Oznámenie 13457 - MST

Obsah

13457 - MST
Vestník č. 128/2015 - 01.07.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
EKO - SALMO s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31359647
Závodná 8 , 82106 Bratislava

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Eko - Salmo s.r.o., Závodná 8, 821 06 Bratislava
Kontaktná osoba: Igor Stancl
Telefón: +421 245522473
Email: stancl@eko-salmo.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Iné (uveďte)
Iný verejný obstarávateľ: § 7 ods. 1
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: Spracúvanie a likvidácia iného ako nebezpečného tovaru
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Odbaľovacie zariadenie pre prevádzku Košice Kokšov Bakša
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Košice Kokšov - Bakša
Kód NUTS
SK042
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodávka technológie: Odbaľovacie zariadenie pre prevádzku Košice Kokšov - Bakša.
Bližšia špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v súťažných podkladoch.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 42990000-2
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 1 450 000,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v dňoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 90
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Verejný obstarávateľ vyžaduje na zabezpečenie ponuky zloženie zábezpeky. Zábezpeka je stanovená vo výške 40 000,00 EUR (slovom: štyridsaťtisíc EUR). Podrobnosti o spôsobe a podmienkach zloženia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z bežných prevádzkových prostriedkov verejného obstarávateľa a prostriedkov štrukturálnych fondov v rámci Operačného programu Životné prostredie.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
V prípade prijatia ponuky skupiny dodávateľov sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov pred podpisom zmluvy uzatvorila a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu, v ktorej budú jednoznačne stanovené vzájomné práva a povinnosti, kto sa akou časťou bude podieľať na plnení zákazky ako aj skutočnosť, že všetci členovia skupiny uchádzačov sú zaviazaní zo záväzkov voči verejnému obstarávateľovi spoločne a nerozdielne.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
Opis osobitných podmienok: 1. Uchádzač sa zaväzuje strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s dodaným tovarom, kedykoľvek až do 31. 08. 2020, a to zo strany kontrolných orgánov Slovenskej republiky alebo Európskej únie a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť.

2. Termín dodania predmetu zákazky: do 90 kalendárnych dní odo dňa účinnosti zmluvy, najneskôr však do 30.11.2015. Tento termín je stanovený z dôvodu vysporiadania záväzkov vyplyvajúcich zo zmluvy o NFP voči Riadiacemu orgánu a to vo vzťahu ku koncu oprávneného obdobia na čerpanie štrukturálnych fondov Európskej únie z Programového obdobia 2007 2013.
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1. Podľa § 26 ods.1 písm. a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,

2. Podľa § 26 ods .1 písm. b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,

3. Podľa § 26 ods.1 písm. c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,

4. Podľa § 26 ods.1 písm. d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,

5. Podľa § 26 ods.1 písm. e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,

6. Podľa § 26 ods.1 písm. f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku,

7. Podľa § 26 ods.1 písm. g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať,

8. Podľa § 26 ods.1 písm. h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou, 1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,

9. Podľa § 26 ods.1 písm. i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,

10. Podľa § 26 ods.1 písm. j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorych vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.

11. Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia dokladmi podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.

12. Uchádzač zapísaný v zozname podnikateľov Úradu pre verejné obstarávanie môže doklady preukazujúce jeho osobné postavenie nahradiť predložením platného potvrdenia o zapísaní do zoznamu podnikateľov (predloží úradne overenú kópiu ), alebo prehlásením, kde uvedie svoje obchodné meno, sídlo spoločnosti, IČO a registračné číslo, pod ktorým je takýto doklad registrovaný Úradom pre verejné obstarávanie.

13. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní tykajúcich sa osobného postavenia a preukazovania majetkovej účasti za každého člena osobitne.

14. V zmysle § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní: Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

Upozornenie: Ak v prípade podľa § 32 ods. 11 nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti skôr, je verejný obstarávateľ povinný po vyhodnotení ponúk vyhodnotiť splnenie podmienok účasti úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí. Pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti podľa prvej vety postupuje verejný obstarávateľ a obstarávateľ podľa § 33, pričom vyzve uchádzačov na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie účasti v lehote nie kratšej, ako desať pracovných dní odo dňa doručenia výzvy a nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.

15. Preukazovanie majetkovej účasti - § 26a
15.1 Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti uvedené v § 26a zákona o verejnom obstarávaní.
15.2 Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 26a ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní podľa § 26a ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi, vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako 3 mesiace.

Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Povinnosť požiadavky na preukázanie osobného postavenia uchádzača a preukazovania majetkovej účasti vyplýva priamo zo zákona o verejnom obstarávaní.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
BOD 1. Podľa § 27 ods. 1 písm. a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru,

BOD 2. Podľa § 27 ods. 1 písm. d) prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom požiadavka na výšku obratu za obdobie jedného hospodárskeho roku nesmie presiahnuť trojnásobok predpokladanej hodnoty zákazky vypočítanej na obdobie 12 mesiacov, ak ide o podlimitnú zákazku alebo nesmie presiahnuť predpokladanú hodnotu zákazky vypočítanú na obdobie 12 mesiacov, ak ide o nadlimitnú zákazku.

V zmysle § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní - Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom.

Upozornenie: Ak v prípade podľa § 32 ods. 11 nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti skôr, je verejný obstarávateľ a obstarávateľ povinný po vyhodnotení ponúk vyhodnotiť splnenie podmienok účasti úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí. Pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti podľa prvej vety postupuje verejný obstarávateľ a obstarávateľ podľa § 33, pričom vyzve uchádzačov na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v lehote nie kratšej, ako desať pracovných dní odo dňa doručenia výzvy a nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.

Podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. (1) a § 26a zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K BODU 1: Splnenie vyššie uvedeného uchádzač preukáže predložením záväzného úverového prísľubu banky, alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru a to minimálne vo výške 500 000,00 EUR. Prísľub banky nesmie byť starší ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk.

Verejný obstarávateľ uzná aj iný doklad, ak sa ním plnohodnotne nahrádza požadovaný doklad, pričom tento doklad poskytuje hodnoverný dôkaz o finančnom a ekonomickom postavení záujemcu (z predloženého dokladu musí byť zrejmé splnenie relevantnej podmienky účasti týkajúcej sa finančného a ekonomického postavenia záujemcu vo väzbe na požadovanú úroveň finančných a ekonomických požiadaviek), tzn. uchádzač preukáže, že disponuje s vlastnými finančnými prostriedkami v požadovanej výške alebo ekvivalentným dokladom/dokumentom v krajine sídla uchádzača.

Odôvodnenie primeranosti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ určenou podmienkou účasti overuje schopnosť uchádzača plniť si svoje záväzky v nadväznosti na vytvorenie podmienok pre bezproblémové plnenie predmetu zákazky vo vzťahu k spôsobu jej financovania.

K BODU 2: Splnenie vyššie uvedeného uchádzač preukáže predložením prehľadu o celkovom obrate za
predchádzajúce tri hospodárske roky (2012,2013, 2014), resp. za roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti a to minimálne vo výške 4 500 000,00 EUR.

V prípade, ak uchádzač predkladá dokumenty v inej mene ako EUR, v predloženom prehľade uvedie sumu v pôvodnej mene a uvedie aj sumu v EUR.

V prípade cudzích mien v dokumentoch uchádzača, ktorými preukazuje obrat, uchádzač použije pravidlo prepočtu na menu EUR podľa kumulatívneho ročného kurzu relevantného roku obratu podľa kurzového lístka ECB (dostupný tiež napr. na www.nbs.sk).
Uchádzač k prehľadom o celkovom obrate predloží aj overené výkazy ziskov a strát alebo overené výkazy o príjmoch a výdavkoch, za predchádzajúce tri hospodárske roky, resp. za roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.

Uchádzač nemusí vyššie požadované doklady - výkazy ziskov a strát alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch - predkladať, pokiaľ má tieto požadované doklady zverejnené vo verejnej časti Registra účtovných závierok (ďalej len "RÚZ"), ktorého správcom je Ministerstvo financií SR. Uchádzač na túto skutočnosť upozorní vo svojej ponuke.

Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Požiadavka verejného obstarávateľa je primeraná a verejný obstarávateľ si touto podmienkou overuje stav ekonomickej a finančnej situácie uchádzača. Podmienka vychádza z potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s finančne a ekonomicky stabilným partnerom, s cieľom vyhnutia sa riziku pri plnení si budúceho zmluvného záväzku.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
BOD 1: Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,

2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

BOD 2: Podľa § 28 ods. 1 písm. d) v nadväznosti na § 29: ak ide o dodanie tovaru alebo poskytnutie služby, opisom technického vybavenia a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality a jeho študijných a výskumných zariadení.

V zmysle § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní - Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom.

Upozornenie: Ak v prípade podľa § 32 ods. 11 nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti skôr, je verejný obstarávateľ a obstarávateľ povinný po vyhodnotení ponúk vyhodnotiť splnenie podmienok účasti úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí. Pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti podľa prvej vety postupuje verejný obstarávateľ a obstarávateľ podľa § 33, pričom vyzve uchádzačov na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v lehote nie kratšej, ako desať pracovných dní odo dňa doručenia výzvy a nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti.

Podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K BODU 1: Splnenie vyššie uvedeného uchádzač preukáže predložením zoznamu zmlúv (referencií), za predchádzajúce tri roky k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk rovnakého alebo podobného charakteru, ako je tento predmet zákazky (dodávka strojárenských technológií), pričom zmluvná cena referencií od odberateľov musí byť sumárne vo výške minimálne 1 450 000,00 EUR bez DPH za predchádzajúce tri roky.

Z toho musí uchádzač predložiť aspoň 1 referenciu rovnakého alebo podobného charakteru, ako je tento predmet zákazky (dodávka strojárenských technológií), pričom bola s rozpočtovým nákladom minimálne 500 000,00 EUR bez DPH.

Podľa § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní v platí, že: Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a), ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie a pravdivosť údajov u odberateľov uvedených v zozname. Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti referenciou, referencia obsahuje údaje v súlade s ust. § 9 ods. 2 zákona o verenom obstarávaní. Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti iným dôkazom o plnení, tento bude obsahovať:

a)názov/obchodné meno, sídlo/miesto podnikania dodávateľa,

b)názov/obchodné meno, sídlo/miesto podnikania odberateľa,

c)predmet zmluvy/plnenia (stručný opis predmetu plnenia),

d)hodnota plnenia - celková cena za dodávku tovarov, ktorou sa rozumie celková zmluvná cena za realizáciu plnenia uchádzača alebo tretej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti v EUR bez DPH. V prípade, že skutočne fakturovaná celková cena sa líši od celkovej zmluvnej ceny a je preukázaná podľa ďalej uvedených pravidiel, bude akceptovaná táto fakturačná hodnota (ďalej len cena). Cenu je potrebné uviesť v štruktúre cena bez DPH, DPH a cena s DPH pre jednoznačné posúdenie splnenia požadovanej minimálnej úrovne štandardov. V prípade, ak uchádzač alebo tretia osoba, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti, predkladá doklad, ktorého realizácia presahuje stanovené obdobie rokov, t. j. dodávka tovarov začala pred viac ako troma rokmi, alebo nebola skončená v tejto lehote, uchádzač v zozname uvedie zvlášť rozpočtový náklad iba za tú časť plnenia, ktorá bola realizovaná v požadovanom období (a len túto sumu uchádzač započíta do celkového súčtu cien - realizačných nákladov všetkých dodávok). V prípade, ak plnenia uchádzač alebo tretia osoba, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti realizoval ako člen združenia, vyčísli a započíta iba finančný objem, realizovaný ním samotným. Uvedene skutocnosti taktiez musia byt zrejme priamo zo samotnej predlozenej referencie, tzn., ze v pripade predlozenia dokladu, ktoreho realizacia presahuje stanovene obdobie rokov, t.j. dodavka tovarov zacala pred viac ako troma rokmi, alebo nebola skoncena v tejto lehote, uchadzac uvedie v zozname zvlast rozpoctovy naklad iba za tu cast plnenia, ktora bola realizovana v pozadovanom obdobi a zaroven predlozi referenciu, ktorou potvrdi danu skutocnost.

e)zmluvný termín plnenia, skutočný termín plnenia (dodávky tovarov),

f)kontaktná osoba za odberateľa (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne čislo a e-mail za účelom overenia predkladaných informácií),

g)potvrdenie o kvalite dodávky tovarov,

h)podpis oprávnenej osoby odberateľa s uvedením mena a jeho funkcie.

Pre posúdenie minimálnej požadovanej úrovne každej kvalifikovanej referencie, musí byť v zmysle vyššie uvedeného z ceny každej kvalifikovanej referencie vyčíslená hodnota, ktorá :
-zohľadňuje alikvotný rozsah len pre požadované posudzované obdobie (ak je to uplatniteľné),

-zohľadňuje len dodanie tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (ak je to uplatniteľné),

-zohľadňuje alikvotný podiel uchádzača (alebo tretej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti) v skupine dodávateľov (ak je to uplatniteľné).

Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie zoznamu dodávok za účelom zabezpečenia odborného a kvalitného plnenia predmetu zákazky, ako aj preukázanie praktických skúseností uchádzača s dodávaním predmetu rovnakého alebo podobného charakteru a rozsahu ako je predmet tejto zákazky. Cieľom týchto podmienok je zdokumentovanie skúseností so zákazkami obdobného zamerania, rozsahu a dopadu a tým preukázanie schopností dodať takýto komplexný predmet plnenia.

K BODU 2: Splnenie vyššie uvedeného uchádzač preukáže predložením certifikátu o zavedení systému riadenia kvality v zmysle požiadaviek normy ISO 9001 a to v oblasti predmetu zákazky, vydaný nezávislou inštitúciou, pričom verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané príslušnými organmi členských štátov.

Verejný obstarávateľ uzná aj iné dôkazy, predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie tohto certifikátu.


Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: V tejto požiadavke verejného obstarávateľa nie je požadovaný žiaden číselný údaj a teda požiadavka je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia a preukázania technickej a odbornej spôsobilosti a spoľahlivosti uchádzača. Predložením požadovaného certifikátu sa preukazuje spôsobilosť uchádzača pre kvalitné plnenie zákazky v súlade s normami zabezpečenia kvality.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Podľa § 43 zákona o verejnom obstarávaní
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
EKO 2-6/2015
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2015/S 119-216829
z: 24.06.2015
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 10.08.2015 09:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 10.08.2015 09:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.11.2015
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 10.08.2015 10:30
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Prostriedky štrukturálnych fondov v rámci Operačného programu Životné prostredie
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1. Žiadosť o súťažné podklady záujemca doručí len elektronicky na emailovú adresu: stancl@eko-salmo.sk.
Po doručení žiadosti budú záujemcovi elektronicky zaslané súťažné podklady. Súťažné podklady sa záujemcovi poskytnú výhradne elektronicky formou e-mailu, verejný obstarávateľ nebude poskytovať záujemcom súťažné podklady v listinnej podobe.

2. Súťažné podklady sú záujemcom k dispozícii i na profile verejného obstarávateľa, ktorý je zriadený v súlade s § 113 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.

3. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predkladaním ponuky znáša záujemca/uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, a to bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.

4. V prípade skupiny dodávateľov musí byť súčasťou ponuky aj osobitné písomne splnomocnenie pre člena skupiny dodávateľov, ktorý má právnu subjektivitu, na komunikáciu s verejným obstarávateľom v mene skupiny dodávateľov a právne úkony v mene skupiny dodávateľov v rámci celého procesu verejného obstarávania. Úkony splnomocneného zástupcu za skupinu dodávateľov budú voči verejnému obstarávateľovi záväzné. Písomne splnomocnenie musí byť podpísané všetkými členmi skupiny dodávateľov, podpisy musia byt úradne osvedčené.

5. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní tykajúcich sa osobného
Postavenia a preukazovania majetkovej účasti za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní tykajúce sa finančného a ekonomického postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú ma zabezpečiť.

6. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym
uchádzačom v prípade, ak ceny bez DPH v predložených ponukách budú vyššie ako predpokladaná hodnota zákazky.

7. Splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady,
preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

8. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti musia byť predložené v originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
25.06.2015

Redakčné opravy

15289 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 145/2015
V oznámení 13457-MST verejného obstarávateľa/obstarávateľa EKO - SALMO s.r.o., Závodná 8, 821 06 Bratislava zverejnenom vo VVO č. 128/2015 zo dňa 01.07.2015 boli nesprávne zverejnené údaje III.2.3) Technicka sposobilost Namiesto: Podla § 155m ods. 11 zakona o verejnom obstaravani v plati, ze: Splnenie podmienky ucasti podla § 28 ods. 1 pism. a), ak odberatelom bol verejny obstaravatel alebo obstaravatel, je do troch rokov odo dna nasledujuceho po dni zriadenia evidencie referencii podla § 9a a zverejnenia vzoru referencie podla § 9a ods. 6 mozne aj potvrdenym dokazom o plneni, ak ide o zakazky, ktore boli realizovane postupom podla tohto zakona v zneni ucinnom do 30. juna 2013. Verejny obstaravatel si vyhradzuje pravo overit hodnotenie a pravdivost udajov u odberatelov uvedenych v zozname. Ak uchadzac preukazuje splnenie podmienky ucasti referenciou, referencia obsahuje udaje v sulade s ust. § 9 ods. 2 zakona o verenom obstaravani. Viď: Podla § 155m ods. 11 zakona o verejnom obstaravani v plati, ze: Splnenie podmienky ucasti podla § 28 ods. 1 pism. a), ak odberatelom bol verejny obstaravatel alebo obstaravatel, je do troch rokov odo dna nasledujuceho po dni zriadenia evidencie referencii podla § 9a a zverejnenia vzoru referencie podla § 9a ods. 6 mozne aj potvrdenym dokazom o plneni, ak ide o zakazky, ktore boli realizovane postupom podla tohto zakona v zneni ucinnom do 30. juna 2013. Verejny obstaravatel si vyhradzuje pravo overit hodnotenie a pravdivost udajov u odberatelov uvedenych v zozname. Ak uchadzac preukazuje splnenie podmienky ucasti referenciou, referencia obsahuje udaje v sulade s ust. § 9a ods. 2 zakona o verejnom obstaravani. OSTATNÉ ZNENIE PODMIENKY ÚČASTI OSTÁVA NEZMENENÉ.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité