Oznámenie 13668 - WYS

Obsah

13668 - WYS
Vestník č. 130/2015 - 03.07.2015

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
IČO: 35919001
Mlynské nivy 45, 82109 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Mlynské nivy 45, 821 09 Bratislava
Kontaktná osoba: JUDr. Mária Lukačovičová
Telefón: +421 258311397
Email: maria.lukacovicova@ndsas.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.ndsas.sk
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
OP - Organizácia riadená verejným právom
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. d)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Vypracovanie Správy o hodnotení vplyvov na životné prostredie rýchlostnej cesty R4 Štátna hranica SR/PR - Hunkovce
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služby číslo
12
Hlavné miesto poskytovania služieb: Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Mlynské nivy 45, 821 09 Bratislava
NUTS kód:
SK010
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je vypracovanie Správy o hodnotení vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie v znení neskorších predpisov na stavbu rýchlostnej cesty R4 Štátna hranica SR/PR - Hunkovce.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 71313440-1
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 40 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 120
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: PODMIENKY ÚČASTI VO VEREJNOM OBSTARÁVANÍ, TÝKAJÚCE SA OSOBNÉHO POSTAVENIA -
PODĽA § 26 ZÁKONA O VEREJNOM OBSTARÁVANÍ

Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa ustanovenia § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon). Ich splnenie preukáže podľa § 26 ods. 2 zákona, resp. § 128 zákona. Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:

1. podľa § 26 ods. 1 zákona:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme;
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním;
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku;
d )nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia;
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia;
f) je oprávnený poskytovať služby vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku;
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať;
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a.spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b.právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3.ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia;
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.

2. podľa § 26 ods. 2 zákona:
Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti stanovených v bode 1:
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení poskytovať služby,
f) písm. h) čestným vyhlásením,
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.

3. Podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa predpisov účinných do 28.04.2015 na preukázanie splnenia podmienky účasti týkajúcej sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 písm. c) zákona - že nie je v reštrukturalizácii (bod 1. písm. c)) predloží potvrdenie príslušného súdu, nie staršie ako tri mesiace (bod 2. písm. b)).
4. Podnikateľ, ktorý má sídlo alebo miesto podnikania v inom členskom štáte Európskej únie (ďalej len členský štát), je na účely zápisu a zmeny údajov v zozname podnikateľov oprávnený predložiť rovnocenné doklady, vydané príslušným orgánom iného členského štátu, alebo potvrdenie o zápise do obdobného zoznamu alebo iný rovnocenný doklad, vydaný príslušným orgánom iného členského štátu, ktorý obsahuje potvrdenie skutočností, ktoré sú predmetom zápisu alebo zmeny údajov v zozname podnikateľov.
5 .Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla záujemcu/uchádzača;
6. Ak uchádzačovi bolo v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať, bude z verejného obstarávania vylúčený;
7. Za závažné porušenie odborných povinností sa rozumie najmä účasť na dohode obmedzujúcej súťaž vo verejnom obstarávaní, porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania za ktoré bola právoplatne uložená pokuta, a iné hrubé porušenie práva alebo hrubé porušenie zmluvných povinností, ktoré možno preukázať konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci. Lehota podľa bodu 6 plynie odo dňa, kedy sa rozhodnutie stane konečným;
8. Konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci sa rozumie: a) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nie je možné podať žalobu, b) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nebola podaná žaloba, c) právoplatné rozhodnutie súdu, ktorým bola žaloba proti rozhodnutiu alebo postupu správneho orgánu zamietnutá alebo konanie zastavené alebo d) iný právoplatný rozsudok súdu;
9. Podmienku účasti týkajúcu sa osobného postavenia podľa bodu 1 písm. g) spĺňa aj ten, komu nebola uložená pokuta alebo mu bola uložená znížená pokuta podľa osobitného predpisu;
10. Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. g) (bod 1 písm.g) zákona preukazuje verejný obstarávateľ;
11. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) (bod 1 písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
12. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.


PODMIENKY ÚČASTI VO VEREJNOM OBSTARÁVANÍ, TÝKAJÚCE SA PREUKAZOVANIA MAJETKOVEJ ÚČASTI PODĽA § 26a ZÁKONA O VEREJNOM OBSTARÁVANÍ:

1. Verejného obstarávania sa nemôže zúčastniť
a) právnická osoba, ktorá má sídlo v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje preukázať, ktoré fyzické osoby v nej majú kvalifikovanú účasť,
b) právnická osoba, v ktorej fyzické osoby majú kvalifikovanú účasť a majú bydlisko v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje takúto kvalifikovanú účasť preukázať alebo
c) právnická osoba, v ktorej majú kvalifikovanú účasť verejní funkcionári.
2. Kvalifikovanou účasťou sa na účely zákona o verejnom obstarávaní rozumie priamy alebo nepriamy podiel predstavujúci aspoň 10% na základnom imaní právnickej osoby alebo na hlasovacích právach v právnickej osobe, alebo možnosť uplatňovania vplyvu na riadení právnickej osoby, ktorý je porovnateľný s vplyvom zodpovedajúcim tomuto podielu; nepriamym podielom sa na účely zákona o verejnom obstarávaní rozumie podiel držaný sprostredkovane prostredníctvom právnických osôb, v ktorých má držiteľ nepriameho podielu kvalifikovanú účasť.
3. Majetková účasť sa preukazuje výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi, vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako 3 mesiace..
4. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa preukazovania majetkovej účasti za každého člena skupiny osobitne.
5. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač vo svojej ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje svoje finančné alebo ekonomické postavenie podľa § 27 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon):

1. podľa § 27 zákona:
Uchádzač finančné a ekonomické postavenie preukáže: Vyjadrením banky/bánk, v ktorej/ých má uchádzač vedený/é účet/y o schopnosti plniť svoje finančné záväzky, ktoré nebude v posledný deň lehoty určenej na predkladanie ponúk staršie ako tri mesiace, a to ako originál alebo úradne osvedčenú fotokópiu. Pre upresnenie sa uvádza, že výpis z účtu sa nepovažuje za potvrdenie banky.

2. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

3. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa ekonomického a finančného postavenia spoločne.

4. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

Odôvodnenie primeranosti ( § 32 ods. 6 zákona):
Podmienky účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia určil verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 27 zákona. Požiadavka predložiť vyjadrenie banky/bánk o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky je primeraná a jej potreba zahrnutia sleduje cieľ vybrať schopného uchádzača pre vykonávanie služieb, ktorý si plní všetky svoje záväzky včas a riadne.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Uchádzač v ponuke predloží nasledovné informácie a dokumenty, ktorými preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť podľa § 28 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon):

1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona:
Predložiť zoznam poskytnutých služieb v počte min. 3 (tri) rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (Zámer EIA alebo Správa EIA) pri stavbách diaľnic, rýchlostných ciest, pričom každá bude v min. hodnote 12 000,- EUR bez DPH, zhotovených v rokoch 2012 až 2014 (ďalej len rozhodné obdobie).

Predložený zoznam poskytnutých služieb bude doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb, s uvedením názvu poskytnutej služby a stručného opisu, zmluvnej ceny v EUR bez DPH, zmluvného termínu a skutočného termínu dodania, názvu alebo obchodného mena zmluvného partnera - jeho sídlo, kontaktnú osobu a telefonické spojenie a e-mail na kontaktnú osobu zmluvného partnera (odberateľa), ak odberateľom:
a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia,
b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.


2. podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona:
Údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby.

Uviesť menovité zloženie pracovnej skupiny, ktorá bude zložená hlavného riešiteľa správy EIA a osôb zodpovedných za vypracovanie jednotlivých častí správy EIA: životné prostredie, doprava, hluk, exhalácie (emisie), Natura 2000.

Hlavný riešiteľ správy EIA bude koordinovať a riadiť celú zákazku a úzko spolupracovať s objednávateľom. Zároveň musí mať osvedčenie o odbornej spôsobilosti podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a prax v príslušnom odbore min. 10 rokov preukázanú pracovným životopisom.
Súčasne predloží zoznam projektov, v rámci ktorých vykonával funkciu zodpovedného projektanta (koordinátora Správy o hodnotení EIA, koordinátora Zámeru EIA, alebo zodpovedného riešiteľa Správy o hodnotení EIA a Zámeru EIA) minimálne 3 (tri) rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (Zámer EIA alebo Správa EIA) za uplynulých 10 rokov, ktoré sa rátajú spätne odo dňa uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. Verejný obstarávateľ uzná len tie projekty, u ktorých bola predložená dokumentácia potvrdená podpisom zodpovedného projektanta.

Zoznam projektov hlavného riešiteľa správy EIA musí obsahovať: a) meno a priezvisko; b) názov poskytnutej služby a stručný opis; c) čas plnenia zmluvy, t.j. od - do (mesiac, rok); d) názov alebo obchodné meno odberateľa/objednávateľa a sídlo, resp. zamestnávateľa; e) kontaktnú osobu (meno) zamestnanca odberateľa, resp. zamestnávateľa a tel. č., e-mail, kde je možné si tieto údaje overiť.

Osoby zodpovedné za vypracovanie jednotlivých častí správy EIA: životné prostredie, doprava, hluk, exhalácie (emisie), Natura 2000 musia predložiť pracovné životopisy a doklady o odbornej spôsobilosti - kópie preukazov odbornej spôsobilosti vydané na základe osobitného predpisu v zmysle zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov, zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, resp. ďalšie doklady o odbornej spôsobilosti, opatrené originálom odtlačku pečiatky a podpisom príslušnej odborne spôsobilej osoby (alebo predloží úradne osvedčené kópie).

U člena pracovnej skupiny zodpovedného za exhalácie (emisie) uchádzač predloží pracovný životopis a úradne osvedčenú kópiu dokladu o najvyššom ukončenom vzdelaní v príslušnom odbore.

Predložený pracovný životopis člena pracovnej skupiny (podpísaný príslušným členom pracovnej skupiny) musí obsahovať minimálne: meno a priezvisko príslušného člena pracovnej skupiny, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) a ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi.

Verejný obstarávateľ prijme aj iný obsahom a rozsahom rovnocenný doklad vydaný príslušným orgánom iného členského štátu EÚ, ktorým uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti.

3. podľa § 28 ods. 1 písm. j) zákona:
predložiť vyhlásenie, že má k dispozícii technické vybavenie v dostatočnom množstve a kvalite, potrebné na plnenie zmluvy.

4. podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona:
uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
Podiel subdodávateľsky zabezpečovaných služieb rozpísať v členení: druh prác, subdodávateľ, hodnota služieb vyjadrená v % (percentách) k ponukovej cene.

5. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a §26a zákona vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

6. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú technickej alebo odbornej spôsobilosti za všetkých členov skupiny spoločne.

7. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.


Odôvodnenie primeranosti ( § 32 ods. 6 zákona):
K bodu 1: Splnením uvedenej podmienky účasti uchádzač preukáže schopnosť a spôsobilosť pre poskytnutie požadovaných služieb v plnom rozsahu a v požadovanej kvalite a na základe dostatočných skúseností.

K bodu 2: Splnením uvedenej podmienky účasti uchádzač preukáže, že osoby, ktoré budú zodpovedné za zhotovenie predmetu zákazky sú dostatočne odborne spôsobilé na poskytnutie predmetných služieb.

K bodu 3: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť vyhlásenie o technickom vybavení uchádzača, ktorým uchádzač potvrdí, že má k dispozícii technické vybavenie, ktoré je nevyhnutné pre plnenie predmetu zákazky.

K bodu 4: Verejný obstarávateľ požaduje preukázať, či uchádzač má predpoklady na splnenie predmetu zákazky, aj pri zabezpečení plnenia predmetu zákazky subdodávateľmi.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
10301/2015/14
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 23.07.2015 09:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 23.07.2015 09:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 23.07.2015 12:30
Miesto : Národná diaľničná spoločnosť, a. s., Mlynské Nivy 45, 821 09 Bratislava
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Na otváraní ponúk sa môžu zúčastniť uchádzači, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Na otváraní môže byť uchádzač zastúpený štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača alebo osobou splnomocnenou na jeho zastupovanie.
Uchádzač (fyzická osoba), štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu uchádzača (právnická osoba) sa preukáže na otváraní ponúk preukazom totožnosti, originálom alebo úradne overenou kópiou živnostenského oprávnenia alebo výpisu zo živnostenského registra (fyzická osoba podnikateľ), resp. výpisu z obchodného registra (právnická osoba podnikateľ, fyzická osoba podnikateľ zapísaný v obchodnom registri). Poverený zástupca uchádzača sa preukáže preukazom totožnosti a splnomocnením na zastupovanie.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Podmienky poskytnutia súťažných podkladov:
1.1 Podmienkou na poskytnutie súťažných podkladov je predloženie písomnej žiadosti záujemcu o vydanie súťažných podkladov v slovenskom jazyku. Písomná žiadosť o vydanie súťažných podkladov sa bude akceptovať nasledujúcimi formami:
-e-mailom odporúčame záujemca musí uviesť kontaktnú osobu a adresu,
-osobne súťažné podklady bude verejný obstarávateľ poskytovať po predbežnom (napr. telefonickom) dohovore v
pracovných dňoch od 8:00 do 11:00 h, inak do 6 dní odo dňa prevzatia žiadosti,
-poštou žiadosť musí byť podpísaná oprávnenou osobou alebo ňou poverenou osobou na tento účel.
1.2 Náležitosti kompletnej písomnej žiadosti o účasť/poskytnutie súťažných podkladov:
- obchodné meno alebo názov záujemcu, adresa sídla alebo miesta podnikania záujemcu, IČO,
- určenie kontaktnej osoby (vrátane telefónneho a e-mailového kontaktu/adresy) zodpovednej za doručovanie písomností a pre potreby komunikácie (poštou, elektronicky) so záujemcom,
1.3 Registrácia oprávneného záujemcu nastane po doručení kompletnej žiadosti.

2. Verejný obstarávateľ požaduje nasledovnú súčinnosť:
2.1 Úspešný uchádzač, alebo uchádzači sú povinní poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť, potrebnú na uzavretie zmluvy tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa uplynutia lehoty podľa § 45 ods. 2 až 7 Zákona, ak boli na jej uzatvorenie písomne vyzvaní.
2.2 Úspešný uchádzač je povinný predložiť najneskôr v lehote stanovenej vo Výzve na poskytnutie riadnej súčinnosti podľa bodu 2.1 zmluvu v 4 rovnopisoch vrátane všetkých jej príloh, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy a to v súlade s týmto bodom. Nesplnenie tejto povinnosti bude verejný obstarávateľ považovať za neposkytnutie riadnej súčinnosti.
2.3 Úspešný uchádzač je povinný predložiť najneskôr v lehote stanovenej vo výzve na poskytnutie riadnej súčinnosti podľa bodu 2.1 aktualizovaný Zoznam subdodávateľov a podiel subdodávok. Zároveň je povinný predložiť čestné vyhlásenie, že každý subdodávateľ, ktorého uviedol v zozname spĺňa alebo najneskôr v čase plnenia bude spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 Zákona. Úspešný uchádzač je zároveň povinný preukázať (zdokladovať) zabezpečenie subdodávateľov. Dokladom sa rozumie zmluvné zabezpečenie (Zmluva o budúcej zmluve) prípadne iný relevantný preukazný doklad, ktorým vie úspešný uchádzač preukázať zabezpečenie subdodávateľov, pričom úspešný uchádzač nesie zodpovednosť za to, že uzatvorené subdodávateľské zmluvy budú v súlade s ustanoveniami Zmluvy. Nesplnenie tejto povinnosti bude verejný obstarávateľ považovať za neposkytnutie riadnej súčinnosti.
2.4
2.4.1 Úspešný uchádzač sa zaväzuje najneskôr v lehote stanovenej vo výzve na poskytnutie riadnej súčinnosti podľa bodu 2.1 predložiť verejnému obstarávateľovi osvedčenú fotokópiu poistnej zmluvy, ktorú úspešný uchádzač ako poistený uzatvoril pre prípad zodpovednosti za škodu spôsobenú v súvislosti s vykonávaním všetkých jeho činností na predmete Zmluvy a v rozsahu uvedenom v Zmluve (profesijná zodpovednosť) na poistnú sumu 4 000,00 EUR slovom: štyritisíc EUR (ďalej len poistná zmluva), pričom okrem úspešného uchádzača nesmie byť v poistnej zmluve uvedený ako poistený žiaden iný subjekt, s výnimkou člena skupiny dodávateľov podľa tohto bodu.
2.4.2 Úspešný uchádzač ako zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečiť, aby bola zachovaná platnosť a účinnosť poistnej zmluvy po celú dobu trvania Zmluvy (t.j. do skončenia záručnej doby v zmysle Zmluvy, ktorá končí uplynutím piatich rokov odo dňa nasledujúceho po dni, v ktorom bol zmluvnými stranami podpísaný preberací protokol podľa článku 4 bod 4.3 Zmluvy), za pôvodne dojednaných poistných podmienok a v tej súvislosti sa zaväzuje v prípade poistnej zmluvy dojednanej na kratšiu poistnú dobu, predložiť verejnému obstarávateľovi ako objednávateľovi novú poistnú zmluvu, v lehote najneskôr ku dňu ukončenia platnosti predchádzajúcej poistnej zmluvy.
2.4.3 V prípade, ak je úspešným uchádzačom skupina dodávateľov, úspešný uchádzač je povinný predložiť verejnému obstarávateľovi poistnú zmluvu uzavretú medzi poistiteľom a všetkými členmi skupiny dodávateľov ako
poistenými/spolupoistenými alebo predložiť samostatné poistné zmluvy, uzavreté každým jednotlivým členom skupiny dodávateľov zvlášť. V prípade poistných zmlúv uzatváraných jednotlivými členmi skupiny dodávateľov samostatne, musia byť uvedené poistné zmluvy dojednané na poistnú sumu zodpovedajúcu výške percentuálneho podielu z poistnej sumy podľa prvej vety tohto bodu, rovnajúceho sa výške percentuálneho podielu, akým sa uvedený člen skupiny dodávateľov podieľa na plnení predmetu Zmluvy podľa zmluvy upravujúcej vzťahy medzi jednotlivými členmi skupiny dodávateľov a zároveň musí byť splnená podmienka platnosti poistných zmlúv podľa bodu 2.4.2.
V prípade, že úspešný uchádzač nepredloží poistnú zmluvu v zmysle tohto bodu 2.4, bude to verejný obstarávateľ
považovať za neposkytnutie riadnej súčinnosti.
2.5 V prípade, že úspešným uchádzačom je skupina dodávateľov, úspešný uchádzač je povinný najneskôr v lehote
stanovenej vo výzve na poskytnutie riadnej súčinnosti bodu 2.1 predložiť relevantný doklad preukazujúci splnenie
podmienky uvedenej v bode 18.4. časti A1 súťažných podkladov. V prípade, že je úspešným uchádzačom skupina dodávateľov a zmluva s verejným obstarávateľom bude na strane úspešného uchádzača podpísaná splnomocnenou osobou/osobami, úspešný uchádzač je povinný predložiť najneskôr v lehote stanovenej vo výzve na poskytnutie riadnej súčinnosti podľa bodu 2.1 plnú moc splnomocnenej osoby/osôb, pričom v nej musí byť výslovne uvedené oprávnenie splnomocnenej osoby/osôb na podpis zmluvy (ak takáto plná moc nebola predložená uchádzačom v rámci ponuky). Nesplnenie tejto povinnosti bude verejný obstarávateľ považovať za neposkytnutie riadnej súčinnosti.
2.6 Ak úspešný uchádzač, alebo uchádzači odmietnu uzavrieť zmluvu alebo nesplnia povinnosť poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť podľa bodu 2.1 až 2.5, potrebnú na uzavretie zmluvy, verejný obstarávateľ ju môže uzatvoriť s uchádzačom, alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili ako druhí v poradí. Ak uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili druhí v poradí odmietnu uzavrieť zmluvu alebo neposkytnú verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť podľa bodu 2.1 až 2.5, potrebnú na jej uzavretie tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa, keď boli k jej uzavretiu písomne vyzvaní, verejný obstarávateľ môže uzatvoriť zmluvu s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili ako tretí v poradí. Uchádzač, alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili tretí v poradí, sú povinní poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť podľa bodu 2.1 až 2.5, potrebnú na uzavretie zmluvy tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa, keď boli k jej uzavretiu písomne vyzvaní.

3. Lehota viazanosti ponúk do: 31.12.2015
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
02.07.2015

Redakčné opravy

14842 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 141/2015
V oznámení 13668-WYS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Mlynské nivy 45, 821 09 Bratislava-Ružinov zverejnenom vo VVO č. 130/2015 zo dňa 03.07.2015 boli nesprávne zverejnené údaje III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť Namiesto: 1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona: Predložiť zoznam poskytnutých služieb v počte min. 3 (tri) rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (Zámer EIA alebo Správa EIA) pri stavbách diaľnic, rýchlostných ciest, pričom každá bude v min. hodnote 12 000,- EUR bez DPH, zhotovených v rokoch 2012 až 2014 (ďalej len rozhodné obdobie). Predložený zoznam poskytnutých služieb bude doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb, s uvedením názvu poskytnutej služby a stručného opisu, zmluvnej ceny v EUR bez DPH, zmluvného termínu a skutočného termínu dodania, názvu alebo obchodného mena zmluvného partnera - jeho sídlo, kontaktnú osobu a telefonické spojenie a e-mail na kontaktnú osobu zmluvného partnera (odberateľa), ak odberateľom: a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. Viď: 1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona: Predložiť zoznam poskytnutých služieb v počte min. 1 (jedna) rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (Zámer EIA alebo Správa EIA) pri stavbách diaľnic, rýchlostných ciest v min. hodnote 12 000,- EUR bez DPH, zhotovených v rokoch 2012 až 2014 (ďalej len rozhodné obdobie). Predložený zoznam poskytnutých služieb bude doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb, s uvedením názvu poskytnutej služby a stručného opisu, zmluvnej ceny v EUR bez DPH, zmluvného termínu a skutočného termínu dodania, názvu alebo obchodného mena zmluvného partnera - jeho sídlo, kontaktnú osobu a telefonické spojenie a e-mail na kontaktnú osobu zmluvného partnera (odberateľa), ak odberateľom: a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov Namiesto: 23.07.2015 09:00 Viď: 07.08.2015 09:00 IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk Namiesto: 23.07.2015 09:00 Viď: 07.08.2015 09:00 IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk Namiesto: 23.07.2015 12:30 Viď: 07.08.2015 12:30

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité