Oznámenie 14991 - MST

Obsah

14991 - MST
Vestník č. 143/2015 - 22.07.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35937874
Mamateyova 17, 85005 Bratislava - mestská časť Petržalka

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Všeobecná zdravotná poisťovňa
Kontaktná osoba: Ing. Viera Kolesárová
Mobil: +421 914338512
Telefón: +421 220824467
Email: viera.kolesarova@vszp.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.vszp.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Organizácia riadená verejným právom
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: zdravotné poistenie
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Hygienické potreby
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Všeobecná zdravotná poisťovňa a.s., Mamateyova 17, 850 05 Bratislava a jej všetky pracoviská na území Slovenskej republiky
Kód NUTS
SK0
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 36
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 240 000,0000 EUR
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom obstarávania je dodávka hygienických potrieb pre všetky pracoviská verejného obstarávateľa.
Stručný opis:
- čistiace prostriedky na čistenie povrchov v kuchyni a kúpeľni, na okná, na odpady, na WC, na podlahy, handry, prachovky, odstraňovače hrdze a vodného kameňa, prostriedky na umývanie riadu,
- mydlá klasické a tekuté, náplne do dávkovačov mydla, mydlové koncentráty,
- osviežovače vzduchu a náplne do osviežovačov vzduchu, dezinfekčné prostriedky, WC tuhý blok, WC gély,
- toaletný papier, papierové utierky, servítky, zásobníky na utierky, na mydlo a na toaletný papier, dávkovače vône,
- kôš na smeti, lopatka na smeti so zmetákom, WC kefa s nádobkou, rukavice gumené, vrecká papierové na hygienické vložky, vrece PVC, plastový pohár, krém na ruky, čistiace spreje, vrecká do odpadkového koša, utierky čistiace,
Podrobnejší popis ako aj popis požadovaných minimálnych vlastností jednotlivých položiek predmetu zákazky je vzhľadom na značný textový rozsah uvedený v súťažných podkladoch.

Súčasťou predmetu zákazky musia byť nasledovné služby:
-doprava predmetu zákazky na miesta plnenia
-všetky ďalšie náklady, ktoré sa môžu vyskytnúť v súvislosti s plnením predmetu zákazky.
- odosielanie objednávok prostredníctvom elektronického objednávkového systému uchádzača podľa požiadaviek verejného obstarávateľa uvedených v súťažných podkladoch

Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo považovať predpokladané množstvo za nezáväzné. V prípade potreby si verejný obstarávateľ vyhradzuje právo objednať nižšie alebo vyššie množstvá ako sú predpokladané. V prípade, že budú objednané nižšie množstvá ako sú predpokladané množstvá, nevzniká uchádzačovi automaticky nárok na dodanie kompletného rozsahu predmetu zákazky tak, ako je vyššie a v súťažných podkladoch definovaný.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 33771000-5
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 18424000-7, 18930000-7, 33141118-0, 33760000-5, 33741100-7, 33770000-8, 39224000-8, 39542000-3, 39831600-2, 39832000-3
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 240 000,0000 EUR
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 36
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka ponúk sa vyžaduje.
Zábezpeka je stanovená vo výške: 5 000,- € (slovom: päťtisíc eur).
Spôsob zloženia zábezpeky ponuky:
poskytnutím bankovej záruky za uchádzača alebo zložením finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa.
Spôsob zloženia zábezpeky si uchádzač môže vybrať podľa podmienok zloženia zábezpeky nižšie uvedených:
Podmienky zloženia zábezpeky ponuky:
V prípade poskytnutia bankovej záruky za uchádzača:
Poskytnutie bankovej záruky sa riadi ustanoveniami § 313 až 322 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení. Záručná listina môže byť vystavená bankou alebo pobočkou zahraničnej banky (ďalej len banka).
Finančné prostriedky vo výške 5 000,- € (slovom: päťtisíc eur) musia byť zložené na účet verejného obstarávateľa č. SK4781800000007000182424 v Štátnej pokladnici.
V prípade zloženia zábezpeky na účet verejného obstarávateľa uchádzač pri jej poukázaní uvedie:
Variabilný symbol: IČO svojej spoločnosti
Konštantný symbol: 0558
Informácie pre príjemcu platby: HYGIENICKÉ POTREBY
Finančné prostriedky musia byť pripísané na účte verejného obstarávateľa najneskôr v deň uplynutia lehoty na predkladanie ponúk.
Ak finančné prostriedky nebudú zložené na účte verejného obstarávateľa vo vyššie uvedenej lehote bude ponuka z verejnej súťaže vylúčená.
Podmienky uvoľnenia zábezpeky a ďalšie podrobnejšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet zákazky bude financovaný z finančných prostriedkov verejného obstarávateľa. Platba bude realizovaná bezhotovostným stykom na základe vystavenej faktúry. Splatnosť faktúr je 30 kalendárnych dní odo dňa ich preukázateľného doručenia verejnému obstarávateľovi ako kupujúcemu. Podrobnejšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Ponuku môže predložiť okrem uchádzača aj skupina dodávateľov. Uchádzač nemôže byť v tom istom postupe zadávania zákazky členom skupiny dodávateľov, ktorá predkladá ponuku. V prípade predloženia ponuky skupinou, verejný obstarávateľ požaduje, aby ponuka obsahovala čestné vyhlásenie, podpísané oprávneným zástupcom všetkých členov skupiny o tom, kto bude za skupinu konať a podpisovať.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
Opis osobitných podmienok: Uchádzač ako súčasť ponuky sprístupní na testovanie svoj objednávkový systém tak, aby komisia menovaná verejným obstarávateľom na vyhodnocovanie ponúk mohla otestovať jeho funkčnosť v minimálnej požadovanej úrovni na testovanie:
- zadanie žiadanky z nákladového strediska (minimálne 5 nákladových stredísk),
- schválenie žiadanky, prevzatie do hromadnej objednávky,
- hromadné schvaľovanie žiadaniek,
- filtrovanie žiadaniek podľa stavu vybavenosti,
- možnosť vytlačenia a skopírovania žiadanky,
- potvrdenieobjednávky verejnýmobstarávateľom a určeniezamestnanca oprávneného na prevzatie,
- potvrdenie prevzatia objednávky uchádzačom,
- potvrdenie prevzatia tovaru verejným obstarávateľom,
- prístup k vystavenej faktúre, ktorá bude obsahovať: zákaznícky kód položky, názov položky, objednané množstvo, merná jednotka, cena za mernú jednotku, nákladové stredisko verejného obstarávateľa, dátum dodávky tovaru, export faktúry vo formátoch txt, xml, dbf, príp. iné.
- možnosť nahlásenia chybnej dodávky,
- stanovenie finančných objemov pre jednotlivé nákladové strediská
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1.1.Osobné postavenie
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých predpisov,čo preukáže podľa § 26 ods. 2., resp. podľa § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní:
Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku alebo žiadosť o účasť,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať,
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.
1.2. Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti podľa bodu 1.1
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
f) písm. h) čestným vyhlásením,
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.
1.3. Podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie podľa ust. § 128 a nasl.
zákona o verejnom obstarávaní.
1.4. Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich uchádzačom nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.5. Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
1.6. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. (1) písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
2.1. Preukazovanie majetkovej účasti - § 26 a zákona o verejnom obstarávaní
Verejného obstarávania sa nemôže zúčastniť
a) právnická osoba, ktorá má sídlo v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje preukázať, ktoré fyzické osoby v nej majú kvalifikovanú účasť,
b) právnická osoba, v ktorej fyzické osoby majú kvalifikovanú účasť a majú bydlisko v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje takúto kvalifikovanú účasť preukázať, alebo
c) právnická osoba, v ktorej majú kvalifikovanú účasť verejní funkcionári.
Kvalifikovanou účasťou sa rozumie priamy alebo nepriamy podiel predstavujúci aspoň 10 % na základnom imaní právnickej osoby alebo na hlasovacích právach v právnickej osobe, alebo možnosť uplatňovania vplyvu na riadení právnickej osoby, ktorý je porovnateľný s vplyvom zodpovedajúcim tomuto podielu; nepriamym podielom sa rozumie podiel držaný sprostredkovane prostredníctvom právnických osôb, v ktorým má držiteľ nepriameho podielu kvalifikovanú účasť.
Účastník preukáže majetkovú účasť výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi, vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie starším ako tri mesiace.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1. Podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní Vyjadrením banky (bánk) alebo pobočky zahraničnej banky, v ktorej má uchádzač otvorený resp. vedený účet. Vyjadrenie banky musí minimálne obsahovať skutočnosť, že uchádzač nie je v nepovolenom debete, že v prípade splácania úveru uchádzač dodržuje splátkový kalendár, že jeho bežný účet nebol ku dňu vystavenia vyjadrenia predmetom exekúcie. Vyjadrenie banky musí byť nie staršie ako tri mesiace. K vyjadreniu banky uchádzač pripojí čestné vyhlásenie uchádzača, že v iných bankách ako v banke, ktorá vydala vyjadrenie, nemá otvorený resp. vedený účet. Čestné vyhlásenie musí byť podpísané uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo iným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch.

Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti :
Požiadavka predložiť vyjadrenie banky/bánk o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky je primeraná a jej potreba zahrnutia sleduje cieľ vybrať schopného dodávateľa, ktorý si plní všetky svoje záväzky včas a riadne a vychádza z potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s finančne a ekonomicky stabilným partnerom, s cieľom vyhnutia sa riziku pri plnení si budúceho zmluvného záväzku.

Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom:
a) bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia,
b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní doplneným dokladom preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

2.Podľa § 28 ods. 1 písm. l) bod 1) zákona o verejnom obstarávaní


3. Podľa § 28 ods. 1 písm. l) bod 2) zákona o verejnom obstarávaní


Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť tehnické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými alebo odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 1.:
Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky ku dňu predkladania ponúk v celkovej súhrnnej hodnote 70 000,00 € bez DPH doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ktorých predmetom bolo dodanie tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.
Zoznam ako aj potvrdenia o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov musia obsahovať minimálne tieto údaje:
- obchodné meno a sídlo poskytovateľa
- obchodné meno a sídlo objednávateľa
- zmluvný termín poskytovania dodania, skutočný termín dodania
- celkovú zmluvnú cenu za dodanie tovaru v EUR (v prípade poskytovateľa, ktorý bol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu s DPH, v prípade poskytovateľa, ktorý nebol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu bez DPH a uviesť skutočnosť, že poskytovateľ nebol platcom DPH), v prípade inej meny ako EUR uvedie aj prepočet na EUR. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky aktuálneho v dobe, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti - termín uzavretia zmluvy.
- meno a priezvisko, kontakt - telefónne číslo kontaktnej osoby objednávateľa a jeho funkciu, u ktorej si možno overiť údaje uvedené v potvrdení, resp. referencii
- podpis oprávnenej osoby poskytovateľa s uvedením mena a jeho funkcie a kontaktu. Potvrdenie, resp. referencia musí byť podpísaná osobou oprávnenou konať v mene objednávateľa s uvedením mena, funkcie a kontaktu, všetko pre potreby overenia.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť každú zákazku a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto zákazku.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti :
Požiadavka predloženia vyššie uvedeného zoznamu dodania tovaru ako aj minimálna požadovaná úroveň štandardov je primeraná a verejný obstarávateľ ju určil za účelom potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s uchádzačom, ktorý preukáže, že má dostatočné skúsenosti s dodávkou tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky a bude schopný plniť budúci zmluvný záväzok v rozsahu a za podmienok požadovaných verejným obstarávateľom.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 2.:
Opis, technický opis, alebo fotografie jednotlivých položiek, kde budú uvedené informácie v takom rozsahu, aby bolo možné jednoznačne posúdiť splnenie všetkých požiadaviek na vlastnosti každej položky predmetu zákazky s uvedením obchodného názvu ponúkaného tovaru, resp. typového označenia a identifikácie výrobcu. Všetky opisy musia byť jednoznačne priradené jednotlivým položkám predmetu zákazky tak, že budú označené poradovým číslom alebo názvom položky a môžu byť predložené v písomnej podobe alebo v elektronickej podobe na CD disku.
Katalóg celého sortimentu tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky s cenníkom.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti :
Uchádzač musí preukázať,že disponuje príslušnými požadovanými dokladmi, ktoré sú vyžadovanépre plnenie predmetu Rámcovej dohody v súlade spožadovanými vlastnosťami predmetu zákazky.

Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 3.:
Uchádzač doloží vyhlásenie zhody s doplňujúcimi podkladmi alebo Certifikát vydaný autorizovanými osobami resp. notifikovanými osobami Európskymi spoločenstvami, ktoré majú oprávnenie na poskytovanie zhody výrobkov pre položky č. 1 - 6, 12 13, 15 18, 38 a 55, ktoré sú uvedené v Prílohe č. 1 v súťažných podkladoch V prípade, ak uchádzač predkladá Vyhlásenie o zhode, v ktorom sa odvoláva na iné doplňujúce dokumenty, ktoré sú podkladom na jeho vydanie, musia byť tieto doplňujúce dokumenty súčasťou predloženého Vyhlásenia o zhode, pričom uchádzač predkladá Vyhlásenie o zhode ako originál, resp. úradne overenú kópiu a doplňujúce dokumenty (napr. CE certifikát) ako neoverené kópie.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti :
Uchádzač musí preukázať, že disponuje príslušnými požadovanými dokaldmi , ktoré sú vyžadované pre plnenie predmetu Rámcovej dohody v zmysle požiadaviek na definované položky predmetu zákazky.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Použije sa elektronická aukcia Áno
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Po úvodnom úplnom vyhodnotení predložených ponúk verejný obstarávateľ použije elektronickú aukciu v súlade s § 43 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ vyzve elektronickými prostriedkami súčasne všetkých uchádzačov, ktorých ponuky budú spĺňať určené podmienky na predloženie nových cien. Počas elektronickej aukcie budú uchádzačom okrem ich ceny sprístupnené tieto informácie:
- najnižšia cena,
- celkové poradie uchádzača.
Úspešným uchádzačom sa stane uchádzač, ktorého ponuka sa v zostavenom poradí ponúk umiestni na prvom mieste po ukončení elektronickej aukcie.
Podrobnejšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
S5772/2015
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 08.09.2015 12:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 08.09.2015 12:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: slovenský
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.12.2015
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 09.09.2015 10:00
Miesto: Otváranie ponúk dňa 09. 09. 2015 o 10.00 hod., kedy budú otvorené ponuky a časti ponúk "Ostatné" bude neverejné. Otváranie časti ponúk označených ako "Kritériá" bude oznámené v súlade so zákonom č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude taktiež neverejné, keďže verejný obstarávateľ použije na vyhodnotenie ponúk elektronickú aukciu.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1. Podrobnejšie informácie o zákazke budú uvedené v súťažných podkladoch.
2. Ak je v predkladaných dokladoch uvedená iná mena ako EUR, prepočet vykoná uchádzač kurzom Európskej centrálnej banky vždy k 31.12.príslušného roka, za ktorý sa daný finančný údaj vyžaduje.
3. Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača alebo záujemcu v zmysle § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom.
4. Pod pojmom "zákon o verejnom obstarávaní " sa v tomto oznámení rozumie zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
16.07.2015

Redakčné opravy

17306 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 164/2015
V oznámení 14991-MST verejného obstarávateľa/obstarávateľa Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s., Mamateyova 17, 850 05 Bratislava - mestská časť Petržalka zverejnenom vo VVO č. 143/2015 zo dňa 22.07.2015 boli nesprávne zverejnené údaje III.2.3) Technická spôsobilosť Namiesto: Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok 1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom: a) bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní doplneným dokladom preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. 2. Podľa § 28 ods. 1 písm. l) bod 1) zákona o verejnom obstarávaní 3. Podľa § 28 ods. 1 písm. l) bod 2) zákona o verejnom obstarávaní Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť tehnické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými alebo odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Minimálna požadovaná úroveň štandardov Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 1.: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky ku dňu predkladania ponúk v celkovej súhrnnej hodnote 70 000,00 € bez DPH doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ktorých predmetom bolo dodanie tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Zoznam ako aj potvrdenia o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov musia obsahovať minimálne tieto údaje: - obchodné meno a sídlo poskytovateľa - obchodné meno a sídlo objednávateľa - zmluvný termín poskytovania dodania, skutočný termín dodania - celkovú zmluvnú cenu za dodanie tovaru v EUR (v prípade poskytovateľa, ktorý bol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu s DPH, v prípade poskytovateľa, ktorý nebol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu bez DPH a uviesť skutočnosť, že poskytovateľ nebol platcom DPH), v prípade inej meny ako EUR uvedie aj prepočet na EUR. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky aktuálneho v dobe, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti - termín uzavretia zmluvy. - meno a priezvisko, kontakt - telefónne číslo kontaktnej osoby objednávateľa a jeho funkciu, u ktorej si možno overiť údaje uvedené v potvrdení, resp. referencii - podpis oprávnenej osoby poskytovateľa s uvedením mena a jeho funkcie a kontaktu. Potvrdenie, resp. referencia musí byť podpísaná osobou oprávnenou konať v mene objednávateľa s uvedením mena, funkcie a kontaktu, všetko pre potreby overenia. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť každú zákazku a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto zákazku. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti: Požiadavka predloženia vyššie uvedeného zoznamu dodania tovaru ako aj minimálna požadovaná úroveň štandardov je primeraná a verejný obstarávateľ ju určil za účelom potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s uchádzačom, ktorý preukáže, že má dostatočné skúsenosti s dodávkou tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky a bude schopný plniť budúci zmluvný záväzok v rozsahu a za podmienok požadovaných verejným obstarávateľom. Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 2.: Opis, technický opis, alebo fotografie jednotlivých položiek, kde budú uvedené informácie v takom rozsahu, aby bolo možné jednoznačne posúdiť splnenie všetkých požiadaviek na vlastnosti každej položky predmetu zákazky s uvedením obchodného názvu ponúkaného tovaru, resp. typového označenia a identifikácie výrobcu. Všetky opisy musia byť jednoznačne priradené jednotlivým položkám predmetu zákazky tak, že budú označené poradovým číslom alebo názvom položky a môžu byť predložené v písomnej podobe alebo v elektronickej podobe na CD disku. Katalóg celého sortimentu tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky s cenníkom. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti: Uchádzač musí preukázať, že disponuje príslušnými požadovanými dokladmi, ktoré sú vyžadovanépre plnenie predmetu Rámcovej dohody v súlade spožadovanými vlastnosťami predmetu zákazky. Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 3.: Uchádzač doloží vyhlásenie zhody s doplňujúcimi podkladmi alebo Certifikát vydaný autorizovanými osobami resp. notifikovanými osobami Európskymi spoločenstvami, ktoré majú oprávnenie na poskytovanie zhody výrobkov pre položky č. 1 - 6, 12 13, 15 18, 38 a 55, ktoré sú uvedené v Prílohe č. 1 v súťažných podkladoch V prípade, ak uchádzač predkladá Vyhlásenie o zhode, v ktorom sa odvoláva na iné doplňujúce dokumenty, ktoré sú podkladom na jeho vydanie, musia byť tieto doplňujúce dokumenty súčasťou predloženého Vyhlásenia o zhode, pričom uchádzač predkladá Vyhlásenie o zhode ako originál, resp. úradne overenú kópiu a doplňujúce dokumenty (napr. CE certifikát) ako neoverené kópie. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti: Uchádzač musí preukázať, že disponuje príslušnými požadovanými dokaldmi , ktoré sú vyžadované pre plnenie predmetu Rámcovej dohody v zmysle požiadaviek na definované položky predmetu zákazky. Viď: Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok 1. podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní: zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom: a) bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní doplneným dokladom preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. 2.Podľa § 28 ods. 1 písm. l) bod 1) zákona o verejnom obstarávaní Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť tehnické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými alebo odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Minimálna požadovaná úroveň štandardov Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 1.: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky ku dňu predkladania ponúk v celkovej súhrnnej hodnote 70 000,00 € bez DPH doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ktorých predmetom bolo dodanie tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Zoznam ako aj potvrdenia o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov musia obsahovať minimálne tieto údaje: - obchodné meno a sídlo poskytovateľa - obchodné meno a sídlo objednávateľa - zmluvný termín poskytovania dodania, skutočný termín dodania - celkovú zmluvnú cenu za dodanie tovaru v EUR (v prípade poskytovateľa, ktorý bol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu s DPH, v prípade poskytovateľa, ktorý nebol v čase dodania platcom DPH, požaduje sa uviesť cenu bez DPH a uviesť skutočnosť, že poskytovateľ nebol platcom DPH), v prípade inej meny ako EUR uvedie aj prepočet na EUR. K prepočtu cudzej meny na EUR sa použije kurz Európskej centrálnej banky aktuálneho v dobe, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti - termín uzavretia zmluvy. - meno a priezvisko, kontakt - telefónne číslo kontaktnej osoby objednávateľa a jeho funkciu, u ktorej si možno overiť údaje uvedené v potvrdení, resp. referencii - podpis oprávnenej osoby poskytovateľa s uvedením mena a jeho funkcie a kontaktu. Potvrdenie, resp. referencia musí byť podpísaná osobou oprávnenou konať v mene objednávateľa s uvedením mena, funkcie a kontaktu, všetko pre potreby overenia. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť každú zákazku a v prípade nepotvrdenia informácií uvedených v doklade neuznať takúto zákazku. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti: Požiadavka predloženia vyššie uvedeného zoznamu dodania tovaru ako aj minimálna požadovaná úroveň štandardov je primeraná a verejný obstarávateľ ju určil za účelom potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s uchádzačom, ktorý preukáže, že má dostatočné skúsenosti s dodávkou tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky a bude schopný plniť budúci zmluvný záväzok v rozsahu a za podmienok požadovaných verejným obstarávateľom. Minimálna požadovaná úroveň štandardov k bodu 2.: Opis, technický opis, alebo fotografie jednotlivých položiek, kde budú uvedené informácie v takom rozsahu, aby bolo možné jednoznačne posúdiť splnenie všetkých požiadaviek na vlastnosti každej položky predmetu zákazky s uvedením obchodného názvu ponúkaného tovaru, resp. typového označenia a identifikácie výrobcu. Všetky opisy musia byť jednoznačne priradené jednotlivým položkám predmetu zákazky tak, že budú označené poradovým číslom alebo názvom položky a môžu byť predložené v písomnej podobe alebo v elektronickej podobe na CD disku. Katalóg celého sortimentu tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky s cenníkom. Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti : Uchádzač musí preukázať, že disponuje príslušnými požadovanými dokladmi, ktoré sú vyžadovanépre plnenie predmetu Rámcovej dohody v súlade s požadovanými vlastnosťami predmetu zákazky.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité