Oznámenie 15093 - MST

Obsah

15093 - MST
Vestník č. 144/2015 - 23.07.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
Vnútroštátne identifikačné číslo: 36038351
Námestie SNP 8, 97566 Banská Bystrica

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): LESY Slovenskej republiky,štátny podnik, Námestie SNP 8, 975 66 Banská Bystrica, Odbor investícií
Kontaktná osoba: Ing. František Fodor
Telefón: +421 484344222
Fax: +421 484344191
Email: frantisek.fodor@lesy.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.lesy.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Organizácia riadená verejným právom
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: správa lesného a iného majetku vo vlastníctve SR
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Hydraulické ruky
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Lesy Slovenskej republiky š.p., Odštepný závod lesnej techniky, Mičinská cesta 33, 974 01 Banská Bystrica.
Kód NUTS
SK032
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 48
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 1 896 000,0000 EUR
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Nákup nových hydraulických rúk typu "Z" na nákladné automobily určených na nakladanie dreva.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 43328100-9
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
48ks
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 1 896 000,0000 EUR
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Zábezpeka je stanovená na celú zákazku vo výške 55 000 EUR (slovom: päťdesiatpäťtisíc EUR)
Spôsob zloženia zábezpeky je uvedený v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Tovary budú financované z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa. Na plnenie predmetu zmluvy sa neposkytuje preddavok. Platby sa budú realizovať bezhotovostným platobným stykom na základe vystavenej faktúry, ktorej splatnosť bude 30 dní odo dňa doručenia verejnému obstarávateľovi. Faktúry budú vystavené až po dodaní a prevzatí tovaru, o čom bude spísaný odovzdávajúci-prebarací protokol podpísaný zástupcami obidvoch zmluvných strán.
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zák. č. 25/2006 Z. z. predložením dokladov podľa § 26 ods. 2,resp. ods. 3,4 a § 26a ods. 3 zák. č. 25/2006 Z. z., alebo predložením potvrdenia úradu podľa § 128 zák. č.25/2006 Z. z., o zapísaní do zoznamu podnikateľov. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia a preukazovania majetkovej účasti za každého člena skupiny osobitne. Splnenie predmetných podmienok účasti podľa § 26 ods. (1) písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Preukázanie majetkovej účasti preukazuje uchádzač dokladmi podľa § 26a ods. 3 zákona, že nie je osobou podľa § 26a ods. 1 a 2 zákona. Dokladmi podľa § 26a ods. 3 zákona na preukázanie majetkovej účasti sú výpis z obchodného registra alebo výpis z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznam akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, doklad vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobné doklady vydané inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršie ako tri mesiace. Splnenie podmienky účasti možno preukázať v zmysle § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
Doklady musia byť predložené ako originály, alebo úradne osvedčené kópie všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu výzvy.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
§ 27ods. 1 písm. d) záujemca/uchádzač preukáže svoje finančné a ekonomické postavenie:
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
§ 27 ods. 1 písm. d):
Uchádzač predloží prehľad o celkovom obrate alebo prehľad o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač musí preukázať úhrnný obrat vo výške minimálne 1 400 000,- EUR ( bez DPH ) za roky 2012, 2013 a 2014. Obrat musí byť predložený ako čestné prehlásenie a musí byť podporne dokladované formou predloženia účtovnej uzávierky - Výkazom ziskov a strát, potvrdený daňovým úradom, originálom alebo overenou kópiou. Budeme posudzovať splnenie požadovanej výšky obratu zo súčtu položiek v riadku 01 Tržby z predaja tovaru spolu s riadkom 05 Tržby z predaja vlastných výrobkov a služieb Výkazu ziskov a strát. Verejný obstarávateľ bude akceptovať aj iný dôkaz, napr. výkaz o príjmoch a výdavkoch a výkaz o majetku a záväzkoch, alebo iný ekvivalentný dôkaz. Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Predmetná podmienka mapuje stav ekonomickej a finančnej situácie uchádzača, sleduje cieľ nájsť spôsobilého a ekonomicky seriózneho uchádzača, ktorý si plní svoje záväzky riadne a včas. Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6: Záujemca/Uchádzač preukazuje takto svoju solventnosť a tiež schopnosť úspešne realizovať zákazku. Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6: Záujemca/Uchádzač preukazuje takto svoju solventnosť a tiež schopnosť úspešne realizovať zákazku.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
28 ods. 1 písm. a), § 28 ods.1 písm. j), § 28 ods. 1 písm. l) uchádzač preukáže technickú alebo odbornú spôsobilosť predložením uvedených dokladov alebo dokumentov:
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
28 ods. 1 písm. a):
zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky od dátumu predkladania ponúk s uvedením cien, výrobných čísel, lehôt dodania a odberateľov, spolu s menom a telefónnym číslom na kontaktnú osobu odberateľa; ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí iný verejný obstarávateľ, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní. Verejný obstarávateľ požaduje dokladovať min. 30 akcií (ks) rovnakého alebo podobného charakteru - hydraulické ruky typu Z výkonovej rady 125kNm a viac, ktorých náklad spolu je min. 1 000 000,- EUR. Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Účelom požiadavky na predloženie zoznamu dodaných tovarov v predchádzajúcom období, ako jednej z podmienok účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti, ako minimálnej požadovanej úrovne štandardov, je najmä preukázanie skutočnosti, či mal uchádzač v tomto období dostatočnú materiálnu a personálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky.
§ 28 ods.1 písm. j):
Údajmi o strojovom a technickom vybavení, ktoré má uchádzač alebo záujemca k dispozícii na poskytnutie služby súvisiacej s predmetom zákazky. Uchádzač predloží doklady, že vlastní alebo má v prenájme servisné strediská vybavených dielňou vybavenou dielenským žeriavom s nosnosťou min. 2500kg na servis hydraulických rúk. Pri servisnom stredisku je potrebné uviesť presnú adresu servisného strediska, fotografiu servisného strediska, otváracie hodiny servisného strediska a kontaktnú osobu - vedúceho servisného strediska, vrátane telefonického a mailového kontaktu na túto osobu. Ako dôkazy o servisnom stredisku predloží uchádzač doklad platné rozhodnutie obvodného úradu životného prostredia (overená kópia nie staršia ako 3 mesiace) o udelení súhlasu pre nakladanie s nebezpečným odpadom pre dané stredisko a platné Oprávnenie na opravy vyhradených technických zariadení vydané technickou inšpekciou resp. inou akreditovanou osobou v súlade so zákonom č. 124/2006 Z.z o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov (overená kópia nie staršia ako 3 mesiace).
Minimálne požadovaná úroveň: Minimálne 1 servisné stredisko na území SR Odôvodnenie primeranosti podmienky v zmysle § 32 ods. 6: Pre zabezpečenie realizácie záručného a pozáručného servisu je nutné vzhľadom na rozsah zákazky a charakter nasadenia požadovaných strojov mať k dispozícii požadované množstvá techniky a priestorov.
§ 28 ods. 1 písm. l):
1. Obchodné zastúpenie uchádzača - priložiť overenú kópiu osvedčenia o autorizácii obchodného zástupcu nie staršiu ako tri mesiace
2. Aktuálny prospektový materiál ponúkaného typu hydraulickej ruky spolu s technickými údajmi a záťažovým diagramom.
3. Doklad o súlade technického zariadenia s bezpečnostnotechnickými požiadavkami podľa zákona č. 436/2008 Z.z.
4. Doklady (Protokol z merania) o skúške hmotnosti ponúkaných typov hydraulických rúk podľa technickej špecifikácie uvedenej v súťažných podkladoch bez náplní a prevádzkových médií vydaný nezávislou akreditovanou osobou (skúšobným laboratóriom) spolu s fotodokumentáciou z merania. - originál, prípadne overená kópia nie staršia ako 3 mesiace. V prípade, cudzojazyčných dokladov s výnimkou českého jazyka požaduje verejný obstarávateľ úradný preklad predložených dokladov do slovenského jazyka. Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Účelom požiadavky na splnenie predmetnej podmienky účasti, ako jednej z podmienok účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti, ako minimálnej požadovanej úrovne štandardov, je najmä preukázanie skutočnosti, či má uchádzač dostatočnú materiálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky a či uchádzač disponuje tovarom, ktorý je predmetom zákazky.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska
kritérií uvedených ďalej (kritériá na vyhodnotenie ponúk je potrebné uviesť s ich relatívnou váhou alebo v zostupnom poradí dôležitosti, ak nemožno z preukázateľných dôvodov uviesť ich relatívnu váhu)
1. Cena - 75
2. Lehota dodania tovaru - 15
3. Hmotnosť hydraulickej ruky pre ťahač - 8
4. Hmotnosť hydraulickej ruky pre univerzál - 2
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Verejný obstarávateľ použije elektronickú aukciu podľa § 43 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na predloženie nových cien upravených
smerom nadol. Nové poradie uchádzačov sa v elektronickej aukcii zostaví automatizovaným vyhodnotením,
ktoré sa uskutoční po úvodnom úplnom vyhodnotení ponúk. V súlade so zákonom, elektronická aukcia sa
nezačne skôr ako dva pracovné dni odo dňa odoslania výzvy na účasť v elektronickej aukcii. Jediným aukčným
kritériom pre elektronickú aukciu je cena za kompletný predmet zákazky. Ostatné kritériá zadané v súťažných
podkladoch sú neaukčné kritériá - ich hodnoty sú fixné a nemenné počas elektronickej aukcie. Otváranie ponúk
bude neverejné bez účasti uchádzačov. Po úvodnom úplnom vyhodnotení ponúk budú do elektronickej aukcie
pozvaní uchádzači, ktorých ponuky neboli vylúčené. Súčasťou výzvy na účasť v elektronickej aukcii sú aj
údaje o predlžovaní elektronickej aukcie, a tiež upozornenie na pravidlá elektronickej aukcie a na podmienky
technického pripojenia.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.1) Referenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ
17950/2015-220
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2015/S 080-140858
z: 24.04.2015
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 27.08.2015 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 27.08.2015 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: SK, CZ
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.12.2015
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 27.08.2015 11:00
Miesto: Lesy SR, š.p., Námestie SNP 8, 975 66 Banská Bystrica kancelária č. 45 II. poschodie.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Podmienkou na poskytnutie súťažných podkladov je predloženie písomnej žiadosti záujemcu o vydanie súťažných podkladov, v ktorej je určená kontaktná osoba zodpovedná za doručovanie písomností a komunikáciu pri vysvetľovaní, hodnotení ponuky a spracovaní zmluvy na plnenie zákazky, s uvedením adresy, tel. č. a e-mailového kontaktu na túto osobu. Žiadosť musí ďalej obsahovať identifikáciu žiadateľa a presný názov predmetu zákazky. Písomnú žiadosť o vydanie súťažných podkladov je možné doručiť nasledujúcimi formami:
1. e-mailom (odporúčame) žiadosť musí byť podpísaná oprávnenou osobou alebo ňou poverenou osobou na tento účel;
2. osobne súťažné podklady bude verejný obstarávateľ poskytovať po predbežnom (napr. telefonickom)dohovore v pracovných dňoch od 8:00 do 12:00 h;
3. poštou žiadosť musí byť podpísaná oprávnenou osobou alebo ňou poverenou osobou na tento účel. Cenovú ponuku a doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní doručí záujemca v jednom origináli v uzavretej obálke s uvedením obchodného mena a sídla záujemcu s označením: Súťaž neotvárať Hydraulické ruky poštou, kuriérnou službou alebo osobne na adresu Lesy Slovenskej republiky, š.p., Námestie SNP č. 8, 975 66 Banská Bystrica.
Pracovná doba podateľne: od 9:00 do 14:00 hod. (obedňajšia prestávka je od 11:30 do 12:30 hod.). Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní by mali byť predložené v jednom origináli, riadne skompletizované a zviazané, bez možnosti svojvoľnej výmeny jednotlivých častí, teda musia tvoriť jeden celok, za ktorý sa považuje knižničná väzba, hrebeňová väzba doplnená špagátom, ktorá je zabezpečená prelepením páskou a opatrená pečiatkou záujemcu, alebo rýchloviazač doplnený špagátovým spojením, ktorý je zabezpečený prelepením páskou a opatrený pečiatkou záujemcu. Predloženie obálky s dokladmi bude verejný obstarávateľ považovať za ponuku záujemcu na tejto verejnej súťaži. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami sa uskutoční v slovenskom prípadne českom jazyku.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
17.07.2015

Súvisiace oznámenia

Oznámenia o začatí konania o námietkách

Názov obstarávateľ Dátum
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
ozkn-

Profil Obstarávateľa


Dôležité