Oznámenie 15189 - MSS

Obsah

15189 - MSS
Vestník č. 145/2015 - 24.07.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00156621
Dobrovičova 12, 81266 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Dobrovičova 12, Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Ján Lipták
Telefón: +421 259266203
Email: jan.liptak@land.gov.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.land.gov.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Všeobecné verejné služby
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Ex-post hodnotenie Programu rozvoja vidieka SR pre programovacie obdobie 2007-2013
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 11
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Dobrovičova 12, 812 66 Bratislava 1
Kód NUTS
SK010
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Cieľom hodnotenia ex post je poskytnúť nezávislé posúdenie relevantnosti, účinnosti, efektívnosti a dosiahnutých výsledkov, dosahov ako aj faktorov úspechu a neúspechu. Malo by byť vykonané použitím spoločného monitorovacieho a hodnotiaceho rámca.
Členské štáty musia predložiť hodnotenie ex post Komisii najneskôr do 31. decembra 2016. Komisia má povinnosť dokončiť súhrn hodnotenia ex post do 31. decembra 2017.
V zmysle čl.86 nariadenia Rady (ES) 1698/2005 hodnotenie ex post preskúma stupeň využitia zdrojov, účinnosť a účelnosť programovania EPFRV, jeho socio-ekonomický vplyv a jeho vplyv na priority Spoločenstva. Hodnotenie ex post pokrýva ciele programu a zameriava sa na vyvodenie ponaučení o politike rozvoja vidieka. Opisuje faktory, ktoré prispeli k úspechu alebo neúspechu pri vykonávaní programov vrátane trvalej udržateľnosti, a určuje najlepšie postupy.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79419000-4
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Zhotoviteľ bude pri výkone hodnotenia postupovať v súlade s usmernením DG ARI pre ex post hodnotenie PRV 2007-2013.

Hodnotenie ex post preskúma:
stupeň využitia zdrojov; účinnosť a hospodárnosť programovania EPFRV; socioekonomický dosah programu, a dosahy programu na priority, ktoré sú:
Priorita 1: Zlepšenie konkurencieschopnosti poľnohospodárskeho a lesohospodárskeho odvetvia
Priorita 2: Zlepšovanie životného prostredia a vidieka
Priorita 3: Zlepšovanie kvality života vo vidieckych oblastiach a podpora diverzifikácie vidieckeho hospodárstva
Priorita 4: Budovanie miestnych kapacít pre zamestnanosť a diverzifikáciu
Priorita 5: Zaručenie konzistentnosti v programovaní
Priorita 6: Komplementárnosť nástrojov Spoločenstva

Hodnotenie ex post by malo ďalej:
pokryť ciele programu; vyvodiť závery pre politiku rozvoja vidieka; identifikovať faktory, ktoré prispeli k úspechu alebo neúspechu vykonávania programov, a to aj pokiaľ ide o udržateľnosť; identifikovať osvedčené postupy.
V dôsledku toho musí hodnotenie ex post obsahovať odpovede na spoločné a programovo špecifické hodnotiace otázky, ktoré sú odvodené z posúdenia efektívnosti, účinnosti a vhodnosti opatrení a Programu rozvoja vidieka a poskytnúť pevné závery a odporúčania s cieľom zlepšiť kvalitu a vykonávanie budúcich programov. Hodnotenie ex post musí tiež zahrnúť posúdenie o miere, do akej opatrenia a program ako celok dosiahne svoje stanovené cieľové hodnoty a prispievajú k dosiahnutiu cieľov stanovených v národných stratégiách, rovnako ako stratégii Spoločenstva.
Hodnotenie by malo posúdiť na úrovni programu, osí a opatrení:
-relevantnosť, pokiaľ ide o riešenie najdôležitejších potrieb v oblasti programu;
-účinnosť a dosiahnuté výsledky vo vzťahu k cieľom politiky;
-hospodárnosť, pokiaľ ide o získanie najlepšej hodnoty za peniaze;
-výsledky z hľadiska programových dosiahnutých výsledkov v rámci skupiny priamych príjemcov programu;
-dosahy z hľadiska príspevkov programu na zmeny pozorované v programovej oblasti; a
-faktory úspechu a neúspechu a poučenie pre návrh budúcej politiky.

Proces hodnotenia je štruktúrovaný do štyroch odlišných fáz - štruktúrovanie, pozorovanie, analýza a posudzovanie.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 485 400,0000 EUR
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 20
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Verejný obstarávateľ požaduje zloženie zábezpeky ponuky vo výške 10 000,00 EUR (slovom: desaťtisíc eur).
Podrobnosti a podmienky zloženia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch. Zábezpeka je stanovená v zmysle § 36 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní).
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
V závislosti na zdroji financovania predmetu zmluvy bude predmet zmluvy podľa čl.2. tejto zmluvy hradený zo zdrojov Európskych Spoločenstiev a štátneho rozpočtu, z operácií technickej pomoci Programu rozvoja vidieka SR 2014-2020 a zo štátneho rozpočtu (DPH).
Platba za predmet zákazky alebo jeho časť sa bude realizovať v EUR, bezhotovostným platobným stykom, na základe faktúr, doručených verejnému obstarávateľovi. Splatnosť faktúr je 30 kalendárnych dní odo dňa ich doručenia. Preddavky sa neposkytujú.
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní) a preukázať ich splnenie predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní:
1.§ 26 ods. 1 písm. a) - nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme - uchádzač preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace
2.§ 26 ods. 1 písm. b) - nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním - uchádzač preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace
3.§ 26 ods. 1 písm. c) - nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku - uchádzač preukazuje potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace
4.§ 26 ods. 1 písm. d) - nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace
5.§ 26 ods. 1 písm. e) - nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace
6.§ 26 ods. 1 písm. f) - je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu - vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku - uchádzač preukazuje dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať služby
7.§ 26 ods. 1 písm. h) - nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má pravoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz činnosti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3.ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní
-uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
8.§ 26 ods. 1 písm. i) - nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
9.§ 26 ods. 1 písm. j) - nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia - uchádzač preukazuje čestným vyhlásením
Podnikateľ/uchádzač zapísaný do zoznamu podnikateľov vedeného Úradom pre verejné obstarávanie, ktorý preukázal spôsobilosť na uzavieranie zmlúv alebo rámcových dohôd vo verejnom obstarávaní a ktorý o zapísanie požiadal, môže preukázať splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi zapísanými v zozname podnikateľov podľa § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa preukazovania majetkovej účasti podľa § 26a zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o verejnom obstarávaní) a preukázať ich splnenie predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií podľa § 26a ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.

Verejného obstarávania sa nemôže zúčastniť
a) právnická osoba, ktorá má sídlo v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje preukázať, ktoré fyzické osoby v nej majú kvalifikovanú účasť,
b) právnická osoba, v ktorej fyzické osoby majú kvalifikovanú účasť a majú bydlisko v štáte, ktorého právny poriadok neumožňuje takúto kvalifikovanú účasť preukázať, alebo
c) právnická osoba, v ktorej majú kvalifikovanú účasť verejní funkcionári.

Kvalifikovanou účasťou sa na účely zákona o verejnom obstarávaní rozumie priamy alebo nepriamy podiel predstavujúci aspoň 10% na základnom imaní právnickej osoby alebo na hlasovacích právach v právnickej osobe, alebo možnosť uplatňovania vplyvu na riadení právnickej osoby, ktorý je porovnateľný s vplyvom zodpovedajúcim tomuto podielu; nepriamym podielom sa na účely tohto zákona rozumie podiel držaný sprostredkovane prostredníctvom právnických osôb, v ktorých má držiteľ nepriameho podielu kvalifikovanú účasť.

Majetková účasť sa preukazuje výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi, vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako tri mesiace.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Požadované finančné a ekonomické postavenie uchádzač preukáže:

§ 27 ods. 1 písm. a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, z ktorého bude vyplývať, že :
-účet uchádzača nebol v predchádzajúcich troch rokoch (2012 - 2014) a taktiež nie je v súčasnosti v nepovolenom debete,
-účet uchádzača nebol v predchádzajúcich troch rokoch (2012 - 2014) a taktiež nie je v súčasnosti predmetom exekúcie,
-uchádzač v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár.

V prípade, že uchádzač má účty vedené vo viacerých bankových inštitúciách, verejný obstarávateľ požaduje predloženie bankovej informácie od každej z nich. Výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky.
Uchádzač zároveň predloží aj čestné vyhlásenie v originálnom vyhotovení podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača o tom, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty.
Odôvodnenie : Uchádzač uvedenými podmienkami účasti vzhľadom k predpokladanej hodnote zákazky preukáže svoju ekonomickú stabilitu a schopnosť bezproblémovo plniť predmet zákazky bez ohľadu na jeho ďalšie záväzky.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Požadovanú technickú spôsobilosť uchádzač preukáže nasledovne:
§ 28 ods. 1 písm. a) zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov;
1. ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané
Minimálna požadovaná úroveň :
Uchádzač predloží :
a) referencie s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu ako je predmet zákazky (nezávislé hodnotenie programov financovaných z fondov EÚ ex ante a/alebo strednodobé a/alebo ex post realizované v zmysle usmernení EK) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 200 000 EUR bez DPH, z toho min. 1 referencia sa musí týkať hodnotenia Programu rozvoja vidieka v EÚ financovaného z EPFRV, kde priamym objednávateľom (zmluvnou stranou) bol riadiaci orgán pre PRV v členskom štáte EÚ a musí byť v objeme min. 150 000 EUR bez DPH
b) referenciu s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (spracovanie štátnych štatistických zisťovaní v rezorte pôdohospodárstva v členskom štáte EÚ) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 100 000 EUR bez DPH.

Ku každej zákazke uvedenej v rámci predloženého zoznamu poskytnutých služieb uchádzač uvedie:
identifikáciu verejného obstarávateľa/obstarávateľa/odberateľa, názov zmluvy/objednávky a opis predmetu zákazky, z ktorého bude zrejmé splnenie vyššie uvedených minimálnych požiadaviek, miesto plnenia zmluvy, čas plnenia zmluvy, zmluvnú cenu v EUR bez DPH, pričom v prípade plnenia zmlúv s viacročným plnením, napr. plnenia od roku 2011, do plnenia zmlúv za obdobie predchádzajúcich 3 rokov ku dňu predkladania ponúk, sa zahrnú iba čiastkové hodnoty zmlúv v požadovanom období 3 rokov, pričom túto hodnotu je uchádzač povinný uviesť ku konkrétnej zákazke, kontaktnú osobu za odberateľa (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne číslo, e-mail za účelom overenia predkladaných informácií), a potvrdenie od oprávnenej osoby príslušného odberateľa. Pod pojmom referencia sa rozumie zrealizovaná dodávka alebo jej časť v požadovanom rozsahu v uvedených rokoch požadovaného obdobia 2012-2014, ktorej hodnovernosť je možné si overiť.

Odôvodenie : Verejný obstarávateľ pri uvedenej požiadavke vychádza z charakteru predmetu budúcej zmluvy a požiadavkách EK pre jednotlivé výstupy s cieľom umožniť účasť na verejnom obstarávaní uchádzačom s dostatočnými preukázanými požadovanými odbornými skúsenosťami plnením zmlúv objednávok podobných alebo rovnakých ako je predmet zákazky a v rámci činností požadovaných v predmete zákazky. Uchádzač preukáže uvedenými dokumentmi svoju technickú a odbornú spôsobilosť na poskytnutie predmetu zákazky ako dôkazov, že v predchádzajúcom období bol schopný a technicky spôsobilý plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, ktorý je požadovaný, resp. v súčasnom období je schopný a technicky spôsobilý riadne plniť zmluvu, predmetom ktorej sú služby rovnakého alebo podobného druhu.


§ 28 ods. 1 písm. g) údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby

Kľúčový expert č. 1: Hlavný hodnotiteľ a koordinátor hodnotenia
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v oblasti ekonómie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť slovenského jazyka na úrovni materinského jazyka, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu,
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu,
- min. 15-ročná pracovná skúsenosť s prácou v oblasti administrácie a implementácie projektov financovaných z fondov EÚ zameraných na poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka v EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu,
- min. 3 pracovné skúsenosti s koordinovaním projektov technickej pomoci financovaných z EPFRV v SR v pôdohospodárskom sektore v oblasti pracovných postupov a procesov týkajúcich sa PRV (min. 10 mesiacov/projekt) za posledných 5 rokov (2010 2014), pričom praktickou pracovnou skúsenosťou sa v tomto prípade rozumie priamy výkon projektového riadenia v pozícii kľúčového experta koordinátor projektu, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv,
- pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 2 projekty hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014) z toho min. 1 projekt hodnotenia PRV v SR, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.

Odôvodnenie: Pre potreby zvládnutia náročného komunikačného toku medzi rôznymi členmi hodnotiaceho tímu poskytovateľa a osobami na strane verejného obstarávateľa, je potrebné, aby bola osoba hlavného hodnotiteľa jazykovo zdatná v slovenčine a zároveň v angličtine, ako medzinárodne uznávanom jazyku v projektoch technickej pomoci EÚ. Požiadavka na odbornú prax/praktickú pracovnú skúsenosť odzrkadľuje zámer verejného obstarávateľa mať v osobe hlavného hodnotiteľa profesionála, ktorý sa opakovane a dlhodobo pohybuje v oblastiach, v rámci ktorých má možnosť stretávať sa s problematikou hodnotenia programov rozvoja vidieka v zmysle usmernení EK a ako aj mal možnosť pracovné tímy expertov a procesy už koordinovať.


Kľúčový expert č.2: Expert pre európske politiky
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu,
- minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť s európskymi politikami z toho minimálne 5 rokov v štátnej správe so zameraním na programy EÚ túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu,
- pracovná skúsenosť z riadenia monitorovacieho výboru programu EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.
- pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 1 projekt hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014), túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.

Kľúčový expert č. 3: Hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia PRV
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu,
- minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť v oblasti prípravy agroenvironmentálnych projektov financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu,
- minimálne 5-ročná prax v oblasti monitoringu posudzovania vplyvov na životné prostredie vo vedúcej pozícii, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv,
- pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014).
Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.

Kľúčový expert č. 4: Hodnotiteľ pre životné prostredie a klímu
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu,
- min. 5-ročná pracovná skúsenosť v oblasti ochrany životného prostredia vrátane strategického posudzovania vplyvov na životné prostredie podľa príslušných zákonov a nariadení EK, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu,
- min. 1 praktická skúsenosť s prípravou SEA pre PRV v EÚ za posledných 5 rokov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv
- odborne spôsobilá osoba na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu.

Kľúčový expert č. 5: Expert pre LEADER a Národnú sieť rozvoja vidieka (NSRV)
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu,
- pracovná skúsenosť v oblasti prípravy a riadenia minimálne 10 projektov prístupu LEADER financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu
- pracovná skúsenosť v oblasti koordinátora pracoviska Národnej siete rozvoja vidieka prípravy, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu.
- pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre LEADER minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014). Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.

Odôvodnenie: Požiadavky na expertov č.2 - č.5 odzrkadľujú záujem verejného obstarávateľa o takého poskytovateľa hodnotiacich služieb, ktorý dokáže zabezpečiť potrebnú hodnotiacu kapacitu na zvládnutie takéhoto komplexného procesu prostredníctvom dostatočnej šírky a hĺbky znalostí a know-how jednotlivých svojich odborných pracovníkov, ktorí dokážu preukázať ovládanie angličtiny ako medzinárodne uznávaného jazyka, dostatočné odborné skúsenosti, predchádzajúcu pracovnú skúsenosť s výkonom hodnotenia PRV, ktoré je predmetom obstarávania.

Kľúčový expert č.6: Analytik údajov a procesov
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom),
- znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu,
- minimálne 10 ročná pracovná skúsenosť s analýzou údajov, pracovných postupov a procesov v pôdohospodárskom sektore v oblasti poľnohospodárskych podpôr, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu,
- minimálne 2 roky odbornej praxe v oblasti spracovania údajov FADN v EÚ v pozícii analytika údajov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv.
- pracovná účasť v pozícii analytika na min. 2 projektoch technickej pomoci pre poľnohospodársku platobnú agentúru v EÚ, pričom min. 1 pracovná účasť v pozícii analytika na projekte v oblasti správy a kontroly podmienok opatrení PRV pre poľnohospodársku platobnú agentúru, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv,

Odôvodnenie: Údaje o jazykovej vybavenosti a o odbornej kvalifikácii kľúčového experta č.6 majú preukázať schopnosť uchádzača poskytnúť na plnenie zmluvy takého kľúčového experta, ktorý na základe ovládania anglického jazyka ako medzinárodne uznávaného jazyka pri príprave a realizácii projektov a na základe dĺžky svojej praxe relevantnej pre predmet zákazky, dokáže zabezpečiť kvalitu poskytovaných analytických služieb na požadovanej profesionálnej úrovni a prenos know-how. Vzhľadom na špecifickosť sektora pôdohospodárstva a komplexnosti Spoločnej poľnohospodárskej politiky EÚ je dôležité od experta požadovať znalosť prostredia, znalosť problematiky opatrení PRV, ako aj súvisiacich procesov v rámci platobnej agentúry.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté.
Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov

Uchádzač v rámci splnenia tejto podmienky účasti preukáže, že osoby zodpovedné za poskytnutie služby majú potrebné vzdelanie, odbornú kvalifikáciu a odbornú prax na poskytnutie služby, ktoré sú predmetom zadávania zákazky. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť menný zoznam osôb, ktoré budú zodpovedné za poskytnutie služby. Z uchádzačom predložených dokladov musia byť minimálne zrejmé:
údaje o vzdelaní a odbornej praxi kľúčových expertov, čo uchádzač u týchto kľúčových expertov preukáže predložením dokladov o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (kópia), profesijných životopisov a zoznamom zmlúv kľúčových expertov, ktorý obsahuje: meno a priezvisko príslušného experta, názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa, čas plnenia zmluvy/projektu, t. j. od do (mesiac, rok), stručný opis predmetu zmluvy/projektu, resp. rozsah činností, ktoré príslušný kľúčový expert zabezpečuje/zabezpečoval, pozíciu, ktorú v rámci príslušnej zmluvy/projektu kľúčový expert zastáva/zastával, meno, priezvisko, funkciu, tel. číslo a e-mailovú adresu zamestnanca odberateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorého si možno tieto údaje overiť.
Z každého uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta musia byť zrejmé nasledujúce skutočnosti: meno a priezvisko príslušného kľúčového experta, najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od do, získaný titul/certifikát), jazykové znalosti, súčasná pozícia, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, krajina, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušného kľúčového experta, prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušného kľúčového experta, podpis kľúčového experta.
Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na expertov č. 1 až 6, pričom preukáže aspoň po jednom z nasledovných expertov:
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: 1. Ponuky budú vyhodnocované na základe najnižšej ceny s DPH za dodanie predmetu obstarávania.
Kritérium bude umožnené meniť smerom nadol elektronickou aukciou na portáli www.verejneaukcie.sk, kritériom je najnižšia cena s DPH za predmet obstarávania.
2. Víťazom sa stane uchádzač, ktorý v elektronickej aukcii ponúkne najnižšiu cenu za celý predmet zákazky s DPH.
ELEKTRONICKÁ AUKCIA
Na zostavenie poradia predložených ponúk použije obstarávateľ elektronickú aukciu podľa § 43 zákona.
1. Použitie elektronickej aukcie (ďalej len EA) :
POZOR! Pre účely komunikácie a doručenia elektronickej výzvy na účasť v EA uchádzač uvedie v ponuke:
1. E-mailovú adresu, na doručenie výzvy na účasť v EA
2. Mobilné telefónne číslo na doručenie sms notifikácie pri vstupe do EA.
Predmetom EA bude kritérium:
Celková cena s DPH za predmet zákazky
- Uchádzači budú výzvou na účasť v EA vyzvaní na predloženie nových cien smerom nadol.
- Verejný obstarávateľ vyzve elektronickými prostriedkami všetkých uchádzačov, ktorí splnili podmienky účasti vo verejnom obstarávaní a požiadavky na predmet zákazky určené verejným obstarávateľom na účasť v EA.
- V prípade potreby a bližších informácií môže záujemca/uchádzač kontaktovať pracovníkov centra podpory:
Pracovná doba 8.00-16.00
podpora@verejneaukcie.sk
037/655 1111
2. Vo výzve na účasť v EA zašle verejný obstarávateľ uchádzačom:
- Všetky príslušné informácie týkajúce sa individuálneho pripojenia k používanému elektronickému zariadeniu,
- Informácie týkajúce sa dátumu a času začatia a ukončenia úvodného testovacieho kola EA a dátum a čas začatia a ukončenia ostrého kola EA (súťažného kola) a spôsob ukončenia EA.
3. Výklad pojmov:
Pre účely použitia EA sú základné pojmy definované takto:
- Minimálny krok je minimálna hodnota, o ktorú musí uchádzač jednorázovo zmeniť hodnotu kritéria.
- Limit je hraničná hodnota, ktorú obstarávateľ akceptuje pri predkladaní nových kritérií
- Časové navýšenie časový úsek, na ktorý sa elektronická aukcia nastaví pri zmene hodnoty v EA v čase menšom alebo rovnom ako je čas časového navýšenia.
- Testovacia elektronická aukcia prebieha hodinu pred elektronickou aukciou. Účastníci si počas tejto aukcie môžu vyskúšať prácu v prostredí EA. Po ukončení testovacej EA sa automaticky spustí elektronická aukcia a hodnoty kritérií a prvkov sa nastavia na pôvodné hodnoty.
4. Informácie týkajúce sa elektronickej aukcie podľa § 43 ods. 5 ZVO:
- EA sa bude vykonávať prostredníctvom elektronického aukčného portálu www.verejneaukcie.sk
- Kritérium, ktorého hodnoty budú predmetom EA:
Celková cena s DPH za predmet zákazky
Spôsob vyhodnotenia ponúk bude nasledovný: Úspešný bude ten uchádzač, ktorý predložil v EA za dodanie predmetu zákazky najnižšiu celkovú cenu s DPH za predmet zákazky v Eurách.
-Limity hodnôt, ktoré možno predložiť, vyplývajúce z technických požiadaviek týkajúcich sa predmetu zákazky: Neuplatňujú sa.
- Informácie, ktoré budú uchádzačom sprístupnené v priebehu EA:
-svoj návrh na plnenie kritéria,
-svoje relatívne umiestnenie,
-návrh na plnenie kritéria uchádzača, ktorý je v relatívnom poradí na prvom mieste.
-čas do konca EA
5. Dôležité informácie týkajúce sa priebehu EA:
-Trvanie EA: 30 minút
-Časové navýšenie: 2 minúty
-Minimálny krok je stanovený na 0,01%.
6. Ukončenie EA:
-Elektronická aukcia bude ukončená podľa § 43 článku 11 ods. b) zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní
-Elektronická aukcia bude prebiehať 30 minút s možnosťou časového navýšenia.
7. Postup pri účasti v EA
Záujemcovi/uchádzačovi bude doručená elektronická výzva na účasť v elektronickej aukcii na e-mail, ktorý uviedol v ponuke. Súčasťou výzvy bude okrem informácií o EA aj internetový odkaz pre vstup do EA. Internetový odkaz bude aktívny hodinu pred časom začatia EA uvedením v elektronickej výzve. Internetový odkaz Vám umožní vstup do elektronickej aukcie a do testovacej elektronickej aukcie.
8. Potrebné technické vybavenie:
-PC 1,6 MHz, 384 MB RAM, 200 GB HDD
-Počítač s operačným systémom Windows (Win 7, Vista)
-Širokopásmový prístup na Internet
-Aktuálne verziu internetového prehliadaču Google chrome, MS Internet Explorer alebo Mozilla Firefox
-Internetový prehliadač musí podporovať 128 bitové SSL certifikáty pre šifrovanie komunikácie so serverom
-Inštalovanú podporu jazyka Java minimálne ver. 1.4 integrovanú s internetovým prehliadačom (kontrola a stiahnutie)
-V internetovom prehliadači prednastavený jazyk "Slovenčina"
-V prípade nejasností detailnejšie informácie technického zabezpečenia elektronickej aukcie možno získať u pracovníkov centra podpory
9. Spôsob riešenia nepredvídateľných situácií:
V prípade vzniku objektívnych problémov na strane verejného obstarávateľa (napr. výpadok elektrickej energie) si vyhradzuje právo verejný obstarávateľ elektronickú aukciu zopakovať za dodržania všetkých podmienok v zmysle zákona č.25/2006 o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 16.09.2015 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 16.09.2015 10:00
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 01.03.2016
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 16.09.2015 11:00
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Európsky poľnohospodársky fond pre rozvoj vidieka (EPFRV)
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
Orgán zodpovedný za mediáciu
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
Dobrovičova 12 , 81266 Bratislava 1

Slovensko
Telefón: +421 259266203
Email: jan.liptak@land.gov.sk
Internetová adresa (URL): http://www.land.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
20.07.2015

Redakčné opravy

15883 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 150/2015
V oznámení 15189-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky, Dobrovičova 12, 812 66 Bratislava - mestská časť Staré Mesto zverejnenom vo VVO č. 145/2015 zo dňa 24.07.2015 boli nesprávne zverejnené údaje III.2.3) Technická spôsobilosť Namiesto: Požadovanú technickú spôsobilosť uchádzač preukáže nasledovne: § 28 ods. 1 písm. a) zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; 1. ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží: a) referencie s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu ako je predmet zákazky (nezávislé hodnotenie programov financovaných z fondov EÚ ex ante a/alebo strednodobé a/alebo ex post realizované v zmysle usmernení EK) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 200 000 EUR bez DPH, z toho min. 1 referencia sa musí týkať hodnotenia Programu rozvoja vidieka v EÚ financovaného z EPFRV, kde priamym objednávateľom (zmluvnou stranou) bol riadiaci orgán pre PRV v členskom štáte EÚ a musí byť v objeme min. 150 000 EUR bez DPH b) referenciu s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (spracovanie štátnych štatistických zisťovaní v rezorte pôdohospodárstva v členskom štáte EÚ) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 100 000 EUR bez DPH. Ku každej zákazke uvedenej v rámci predloženého zoznamu poskytnutých služieb uchádzač uvedie: identifikáciu verejného obstarávateľa/obstarávateľa/odberateľa, názov zmluvy/objednávky a opis predmetu zákazky, z ktorého bude zrejmé splnenie vyššie uvedených minimálnych požiadaviek, miesto plnenia zmluvy, čas plnenia zmluvy, zmluvnú cenu v EUR bez DPH, pričom v prípade plnenia zmlúv s viacročným plnením, napr. plnenia od roku 2011, do plnenia zmlúv za obdobie predchádzajúcich 3 rokov ku dňu predkladania ponúk, sa zahrnú iba čiastkové hodnoty zmlúv v požadovanom období 3 rokov, pričom túto hodnotu je uchádzač povinný uviesť ku konkrétnej zákazke, kontaktnú osobu za odberateľa (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne číslo, e-mail za účelom overenia predkladaných informácií), a potvrdenie od oprávnenej osoby príslušného odberateľa. Pod pojmom referencia sa rozumie zrealizovaná dodávka alebo jej časť v požadovanom rozsahu v uvedených rokoch požadovaného obdobia 2012-2014, ktorej hodnovernosť je možné si overiť. Odôvodenie: Verejný obstarávateľ pri uvedenej požiadavke vychádza z charakteru predmetu budúcej zmluvy a požiadavkách EK pre jednotlivé výstupy s cieľom umožniť účasť na verejnom obstarávaní uchádzačom s dostatočnými preukázanými požadovanými odbornými skúsenosťami plnením zmlúv objednávok podobných alebo rovnakých ako je predmet zákazky a v rámci činností požadovaných v predmete zákazky. Uchádzač preukáže uvedenými dokumentmi svoju technickú a odbornú spôsobilosť na poskytnutie predmetu zákazky ako dôkazov, že v predchádzajúcom období bol schopný a technicky spôsobilý plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, ktorý je požadovaný, resp. v súčasnom období je schopný a technicky spôsobilý riadne plniť zmluvu, predmetom ktorej sú služby rovnakého alebo podobného druhu. § 28 ods. 1 písm. g) údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby Kľúčový expert č. 1: Hlavný hodnotiteľ a koordinátor hodnotenia - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v oblasti ekonómie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť slovenského jazyka na úrovni materinského jazyka, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 15-ročná pracovná skúsenosť s prácou v oblasti administrácie a implementácie projektov financovaných z fondov EÚ zameraných na poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka v EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 3 pracovné skúsenosti s koordinovaním projektov technickej pomoci financovaných z EPFRV v SR v pôdohospodárskom sektore v oblasti pracovných postupov a procesov týkajúcich sa PRV (min. 10 mesiacov/projekt) za posledných 5 rokov (2010 2014), pričom praktickou pracovnou skúsenosťou sa v tomto prípade rozumie priamy výkon projektového riadenia v pozícii kľúčového experta koordinátor projektu, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, - pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 2 projekty hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014) z toho min. 1 projekt hodnotenia PRV v SR, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Odôvodnenie: Pre potreby zvládnutia náročného komunikačného toku medzi rôznymi členmi hodnotiaceho tímu poskytovateľa a osobami na strane verejného obstarávateľa, je potrebné, aby bola osoba hlavného hodnotiteľa jazykovo zdatná v slovenčine a zároveň v angličtine, ako medzinárodne uznávanom jazyku v projektoch technickej pomoci EÚ. Požiadavka na odbornú prax/praktickú pracovnú skúsenosť odzrkadľuje zámer verejného obstarávateľa mať v osobe hlavného hodnotiteľa profesionála, ktorý sa opakovane a dlhodobo pohybuje v oblastiach, v rámci ktorých má možnosť stretávať sa s problematikou hodnotenia programov rozvoja vidieka v zmysle usmernení EK a ako aj mal možnosť pracovné tímy expertov a procesy už koordinovať. Kľúčový expert č.2: Expert pre európske politiky - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť s európskymi politikami z toho minimálne 5 rokov v štátnej správe so zameraním na programy EÚ túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu, - pracovná skúsenosť z riadenia monitorovacieho výboru programu EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. - pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 1 projekt hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014), túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Kľúčový expert č. 3: Hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia PRV - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť v oblasti prípravy agroenvironmentálnych projektov financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 5-ročná prax v oblasti monitoringu posudzovania vplyvov na životné prostredie vo vedúcej pozícii, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, - pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014). Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Kľúčový expert č. 4: Hodnotiteľ pre životné prostredie a klímu - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 5-ročná pracovná skúsenosť v oblasti ochrany životného prostredia vrátane strategického posudzovania vplyvov na životné prostredie podľa príslušných zákonov a nariadení EK, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 1 praktická skúsenosť s prípravou SEA pre PRV v EÚ za posledných 5 rokov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv - odborne spôsobilá osoba na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu. Kľúčový expert č. 5: Expert pre LEADER a Národnú sieť rozvoja vidieka (NSRV) - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu, - pracovná skúsenosť v oblasti prípravy a riadenia minimálne 10 projektov prístupu LEADER financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu - pracovná skúsenosť v oblasti koordinátora pracoviska Národnej siete rozvoja vidieka prípravy, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu. - pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre LEADER minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014). Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Odôvodnenie: Požiadavky na expertov č.2 - č.5 odzrkadľujú záujem verejného obstarávateľa o takého poskytovateľa hodnotiacich služieb, ktorý dokáže zabezpečiť potrebnú hodnotiacu kapacitu na zvládnutie takéhoto komplexného procesu prostredníctvom dostatočnej šírky a hĺbky znalostí a know-how jednotlivých svojich odborných pracovníkov, ktorí dokážu preukázať ovládanie angličtiny ako medzinárodne uznávaného jazyka, dostatočné odborné skúsenosti, predchádzajúcu pracovnú skúsenosť s výkonom hodnotenia PRV, ktoré je predmetom obstarávania. Kľúčový expert č.6: Analytik údajov a procesov - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10 ročná pracovná skúsenosť s analýzou údajov, pracovných postupov a procesov v pôdohospodárskom sektore v oblasti poľnohospodárskych podpôr, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 2 roky odbornej praxe v oblasti spracovania údajov FADN v EÚ v pozícii analytika údajov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. - pracovná účasť v pozícii analytika na min. 2 projektoch technickej pomoci pre poľnohospodársku platobnú agentúru v EÚ, pričom min. 1 pracovná účasť v pozícii analytika na projekte v oblasti správy a kontroly podmienok opatrení PRV pre poľnohospodársku platobnú agentúru, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, Odôvodnenie: Údaje o jazykovej vybavenosti a o odbornej kvalifikácii kľúčového experta č.6 majú preukázať schopnosť uchádzača poskytnúť na plnenie zmluvy takého kľúčového experta, ktorý na základe ovládania anglického jazyka ako medzinárodne uznávaného jazyka pri príprave a realizácii projektov a na základe dĺžky svojej praxe relevantnej pre predmet zákazky, dokáže zabezpečiť kvalitu poskytovaných analytických služieb na požadovanej profesionálnej úrovni a prenos know-how. Vzhľadom na špecifickosť sektora pôdohospodárstva a komplexnosti Spoločnej poľnohospodárskej politiky EÚ je dôležité od experta požadovať znalosť prostredia, znalosť problematiky opatrení PRV, ako aj súvisiacich procesov v rámci platobnej agentúry. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Minimálna požadovaná úroveň štandardov Uchádzač v rámci splnenia tejto podmienky účasti preukáže, že osoby zodpovedné za poskytnutie služby majú potrebné vzdelanie, odbornú kvalifikáciu a odbornú prax na poskytnutie služby, ktoré sú predmetom zadávania zákazky. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť menný zoznam osôb, ktoré budú zodpovedné za poskytnutie služby. Z uchádzačom predložených dokladov musia byť minimálne zrejmé: údaje o vzdelaní a odbornej praxi kľúčových expertov, čo uchádzač u týchto kľúčových expertov preukáže predložením dokladov o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (kópia), profesijných životopisov a zoznamom zmlúv kľúčových expertov, ktorý obsahuje: meno a priezvisko príslušného experta, názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa, čas plnenia zmluvy/projektu, t. j. od do (mesiac, rok), stručný opis predmetu zmluvy/projektu, resp. rozsah činností, ktoré príslušný kľúčový expert zabezpečuje/zabezpečoval, pozíciu, ktorú v rámci príslušnej zmluvy/projektu kľúčový expert zastáva/zastával, meno, priezvisko, funkciu, tel. číslo a e-mailovú adresu zamestnanca odberateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorého si možno tieto údaje overiť. Z každého uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta musia byť zrejmé nasledujúce skutočnosti: meno a priezvisko príslušného kľúčového experta, najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od do, získaný titul/certifikát), jazykové znalosti, súčasná pozícia, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, krajina, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušného kľúčového experta, prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušného kľúčového experta, podpis kľúčového experta. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na expertov č. 1 až 6, pričom preukáže aspoň po jednom z nasledovných expertov: Viď: Požadovanú technickú spôsobilosť uchádzač preukáže nasledovne: § 28 ods. 1 písm. a) zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; 1. ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží: a) referencie s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu ako je predmet zákazky (nezávislé hodnotenie programov financovaných z fondov EÚ ex ante a/alebo strednodobé a/alebo ex post realizované v zmysle usmernení EK) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 200 000 EUR bez DPH, z toho min. 1 referencia sa musí týkať hodnotenia Programu rozvoja vidieka v EÚ financovaného z EPFRV, kde priamym objednávateľom (zmluvnou stranou) bol riadiaci orgán pre PRV v členskom štáte EÚ a musí byť v objeme min. 150 000 EUR bez DPH b) referenciu s prevažujúcou činnosťou rovnakého alebo podobného predmetu zákazky (spracovanie štátnych štatistických zisťovaní v rezorte pôdohospodárstva v členskom štáte EÚ) v období 2012, 2013, 2014 v objeme min. 100 000 EUR bez DPH. Ku každej zákazke uvedenej v rámci predloženého zoznamu poskytnutých služieb uchádzač uvedie: identifikáciu verejného obstarávateľa/obstarávateľa/odberateľa, názov zmluvy/objednávky a opis predmetu zákazky, z ktorého bude zrejmé splnenie vyššie uvedených minimálnych požiadaviek, miesto plnenia zmluvy, čas plnenia zmluvy, zmluvnú cenu v EUR bez DPH, pričom v prípade plnenia zmlúv s viacročným plnením, napr. plnenia od roku 2011, do plnenia zmlúv za obdobie predchádzajúcich 3 rokov ku dňu predkladania ponúk, sa zahrnú iba čiastkové hodnoty zmlúv v požadovanom období 3 rokov, pričom túto hodnotu je uchádzač povinný uviesť ku konkrétnej zákazke, kontaktnú osobu za odberateľa (meno, priezvisko, pozícia, aktuálne telefónne číslo, e-mail za účelom overenia predkladaných informácií), a potvrdenie od oprávnenej osoby príslušného odberateľa. Pod pojmom referencia sa rozumie zrealizovaná dodávka alebo jej časť v požadovanom rozsahu v uvedených rokoch požadovaného obdobia 2012-2014, ktorej hodnovernosť je možné si overiť. Odôvodenie: Verejný obstarávateľ pri uvedenej požiadavke vychádza z charakteru predmetu budúcej zmluvy a požiadavkách EK pre jednotlivé výstupy s cieľom umožniť účasť na verejnom obstarávaní uchádzačom s dostatočnými preukázanými požadovanými odbornými skúsenosťami plnením zmlúv objednávok podobných alebo rovnakých ako je predmet zákazky a v rámci činností požadovaných v predmete zákazky. Uchádzač preukáže uvedenými dokumentmi svoju technickú a odbornú spôsobilosť na poskytnutie predmetu zákazky ako dôkazov, že v predchádzajúcom období bol schopný a technicky spôsobilý plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, ktorý je požadovaný, resp. v súčasnom období je schopný a technicky spôsobilý riadne plniť zmluvu, predmetom ktorej sú služby rovnakého alebo podobného druhu. § 28 ods. 1 písm. g) údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač v rámci splnenia tejto podmienky účasti preukáže, že osoby zodpovedné za poskytnutie služby majú potrebné vzdelanie, odbornú kvalifikáciu a odbornú prax na poskytnutie služby, ktoré sú predmetom zadávania zákazky. Verejný obstarávateľ požaduje predložiť menný zoznam osôb, ktoré budú zodpovedné za poskytnutie služby. Z uchádzačom predložených dokladov musia byť minimálne zrejmé: údaje o vzdelaní a odbornej praxi kľúčových expertov, čo uchádzač u týchto kľúčových expertov preukáže predložením dokladov o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (kópia), profesijných životopisov a zoznamom zmlúv kľúčových expertov, ktorý obsahuje: meno a priezvisko príslušného experta, názov a sídlo odberateľa, resp. zamestnávateľa, čas plnenia zmluvy/projektu, t. j. od do (mesiac, rok), stručný opis predmetu zmluvy/projektu, resp. rozsah činností, ktoré príslušný kľúčový expert zabezpečuje/zabezpečoval, pozíciu, ktorú v rámci príslušnej zmluvy/projektu kľúčový expert zastáva/zastával, meno, priezvisko, funkciu, tel. číslo a e-mailovú adresu zamestnanca odberateľa, resp. zamestnávateľa, u ktorého si možno tieto údaje overiť. Z každého uchádzačom predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta musia byť zrejmé nasledujúce skutočnosti: meno a priezvisko príslušného kľúčového experta, najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od do, získaný titul/certifikát), jazykové znalosti, súčasná pozícia, opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia, opis pracovnej náplne/odborné skúsenosti, miesto, krajina, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ) príslušného kľúčového experta, prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi príslušného kľúčového experta, podpis kľúčového experta. Uchádzač vyššie uvedeným spôsobom preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na expertov č. 1 až 6, pričom preukáže aspoň po jednom z nasledovných expertov: Kľúčový expert č. 1: Hlavný hodnotiteľ a koordinátor hodnotenia - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v oblasti ekonómie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť slovenského jazyka na úrovni materinského jazyka, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 15-ročná pracovná skúsenosť s prácou v oblasti administrácie a implementácie projektov financovaných z fondov EÚ zameraných na poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka v EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 3 pracovné skúsenosti s koordinovaním projektov technickej pomoci financovaných z EPFRV v SR v pôdohospodárskom sektore v oblasti pracovných postupov a procesov týkajúcich sa PRV (min. 10 mesiacov/projekt) za posledných 5 rokov (2010 2014), pričom praktickou pracovnou skúsenosťou sa v tomto prípade rozumie priamy výkon projektového riadenia v pozícii kľúčového experta koordinátor projektu, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, - pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 2 projekty hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014) z toho min. 1 projekt hodnotenia PRV v SR, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.1 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Odôvodnenie: Pre potreby zvládnutia náročného komunikačného toku medzi rôznymi členmi hodnotiaceho tímu poskytovateľa a osobami na strane verejného obstarávateľa, je potrebné, aby bola osoba hlavného hodnotiteľa jazykovo zdatná v slovenčine a zároveň v angličtine, ako medzinárodne uznávanom jazyku v projektoch technickej pomoci EÚ. Požiadavka na odbornú prax/praktickú pracovnú skúsenosť odzrkadľuje zámer verejného obstarávateľa mať v osobe hlavného hodnotiteľa profesionála, ktorý sa opakovane a dlhodobo pohybuje v oblastiach, v rámci ktorých má možnosť stretávať sa s problematikou hodnotenia programov rozvoja vidieka v zmysle usmernení EK a ako aj mal možnosť pracovné tímy expertov a procesy už koordinovať. Kľúčový expert č.2: Expert pre európske politiky - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť s európskymi politikami z toho minimálne 5 rokov v štátnej správe so zameraním na programy EÚ túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom životopisu, - pracovná skúsenosť z riadenia monitorovacieho výboru programu EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. - pracovná skúsenosť s realizáciou projektov hodnotenia Programu rozvoja vidieka (PRV) v EÚ v pozícii kľúčového experta hodnotiteľ minimálne 1 projekt hodnotenia (ex ante alebo strednodobé alebo ex post hodnotenie) PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014), túto podmienku účasti uchádzač u experta č.2 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Kľúčový expert č. 3: Hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia PRV - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10-ročná pracovná skúsenosť v oblasti prípravy agroenvironmentálnych projektov financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 5-ročná prax v oblasti monitoringu posudzovania vplyvov na životné prostredie vo vedúcej pozícii, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, - pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre neprojektové opatrenia minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014). Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.3 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Kľúčový expert č. 4: Hodnotiteľ pre životné prostredie a klímu - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 5-ročná pracovná skúsenosť v oblasti ochrany životného prostredia vrátane strategického posudzovania vplyvov na životné prostredie podľa príslušných zákonov a nariadení EK, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu, - min. 1 praktická skúsenosť s prípravou SEA pre PRV v EÚ za posledných 5 rokov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv -odborne spôsobilá osoba na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.4 preukáže prostredníctvom životopisu. Kľúčový expert č. 5: Expert pre LEADER a Národnú sieť rozvoja vidieka (NSRV) - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa v relevantnej oblasti, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu, - pracovná skúsenosť v oblasti prípravy a riadenia minimálne 10 projektov prístupu LEADER financovaných z fondov EÚ, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu - pracovná skúsenosť v oblasti koordinátora pracoviska Národnej siete rozvoja vidieka prípravy, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom životopisu. - pracovná skúsenosť s realizáciu projektov hodnotenia PRV v EÚ v pozícii hodnotiteľ pre LEADER minimálne 1 projekt hodnotenia PRV v EÚ za posledných 5 rokov (2010-2014). Túto podmienku účasti uchádzač u experta č.5 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. Odôvodnenie: Požiadavky na expertov č.2 - č.5 odzrkadľujú záujem verejného obstarávateľa o takého poskytovateľa hodnotiacich služieb, ktorý dokáže zabezpečiť potrebnú hodnotiacu kapacitu na zvládnutie takéhoto komplexného procesu prostredníctvom dostatočnej šírky a hĺbky znalostí a know-how jednotlivých svojich odborných pracovníkov, ktorí dokážu preukázať ovládanie angličtiny ako medzinárodne uznávaného jazyka, dostatočné odborné skúsenosti, predchádzajúcu pracovnú skúsenosť s výkonom hodnotenia PRV, ktoré je predmetom obstarávania. Kľúčový expert č.6: Analytik údajov a procesov - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom kópie dokladu o najvyššom dosiahnutom vzdelaní (VŠ diplom), - znalosť anglického jazyka na komunikačnej úrovni, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 10 ročná pracovná skúsenosť s analýzou údajov, pracovných postupov a procesov v pôdohospodárskom sektore v oblasti poľnohospodárskych podpôr, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom životopisu, - minimálne 2 roky odbornej praxe v oblasti spracovania údajov FADN v EÚ v pozícii analytika údajov, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv. - pracovná účasť v pozícii analytika na min. 2 projektoch technickej pomoci pre poľnohospodársku platobnú agentúru v EÚ, pričom min. 1 pracovná účasť v pozícii analytika na projekte v oblasti správy a kontroly podmienok opatrení PRV pre poľnohospodársku platobnú agentúru, túto podmienku účasti uchádzač u experta č.6 preukáže prostredníctvom vyššie uvedeného zoznamu projektov/zmlúv, Odôvodnenie: Údaje o jazykovej vybavenosti a o odbornej kvalifikácii kľúčového experta č.6 majú preukázať schopnosť uchádzača poskytnúť na plnenie zmluvy takého kľúčového experta, ktorý na základe ovládania anglického jazyka ako medzinárodne uznávaného jazyka pri príprave a realizácii projektov a na základe dĺžky svojej praxe relevantnej pre predmet zákazky, dokáže zabezpečiť kvalitu poskytovaných analytických služieb na požadovanej profesionálnej úrovni a prenos know-how. Vzhľadom na špecifickosť sektora pôdohospodárstva a komplexnosti Spoločnej poľnohospodárskej politiky EÚ je dôležité od experta požadovať znalosť prostredia, znalosť problematiky opatrení PRV, ako aj súvisiacich procesov v rámci platobnej agentúry. § 28 ods. 1 písm. k) uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač alebo záujemca poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom v sume najmenej 50% z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač vo svojej ponuke uvedie či bude a v akej výške zabezpečovať poskytovanie služieb subdodávateľom, vrátane požadovaných údajov o subdodávateľovi. Odôvodnenie: Podmienka účasti bola stanovená v súlade s § 32, ods. 3, písm. b) zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité