Oznámenie 18327 - MST

Obsah

18327 - MST
Vestník č. 176/2015 - 07.09.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Domov sociálnych služieb a zariadenie pre seniorov Rača
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30804191
Pri vinohradoch 267, 83106 Bratislava-Rača

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): TENDER& Development, s.r.o.
Kontaktná osoba: JUDr. Andrea Korcová
Mobil: +421 911707102
Telefón: +421 911707102
Email: korcova@tenderdevelopment.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.ddraca.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Iné (uveďte)
Iný verejný obstarávateľ: Rozpočtová a príspevková organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti Bratislavského samosprávneho kraja
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Sociálna starostlivosť
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Dodanie dezinfekčných prostriedkov so spektrom biocídnych účinkov
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Domov sociálnych
služieb a zariadenie pre seniorov Rača
Podbrezovská č. 28
831 06 Bratislava
Kód NUTS
SK010
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie tovaru Dodanie dezinfekčných prostriedkov so spektrom biocídnych účinkov
Predmetom zákazky je dodanie dezinfekčných prostriedkov so spektrom biocídnych účinkov pre Domov sociálnych
služieb a zariadenia pre seniorov Rača miesto dodania tak ako je uvedené v bode 6 týchto súťažných podkladov. Rozpis
tovarov, ako aj ich počty podľa jednotlivých položiek sú uvedené v Prílohe č.1). Dezinfekčné prostriedky tak ako sú
uvedené v Prílohe č. 1 musia obsahovať doklady, ktoré je záujemca resp. uchádzač povinný predložiť verejnému
obstarávateľovi pri predložení ponuky časť OSTATNÉ. Ide o nasledovné doklady: certifikát výrobku, vyhlásenie o zhode a ostatné dokumenty, ktoré sa na objednaný tovar vzťahujú. V prípade dodanie profesionálnych dezinfekčných a pracích prostriedkov je potrebné dodať kópiu deklarácie účinnosti u biocídneho pracieho prachu pri 65 Stupňov C, kópiu deklarácie účinnosti na vajíčka roztočov a zákožky svrabovej, kópiu rozhodnutí k biocídnym prípravkom zloženie dezinfekčného prípravku spektrum biocídneho zloženia informačný a technický list, kópiu karty bezpečnostných údajov,pričom z tejto dokumentácie musí vyplývať zloženie dezinfekčného prostriedku na profesionálne použitie a spektrum biocídneho účinku.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zmeniť počty jednotlivých položiek predmetu zákazky resp. neodobrať
predpokladané počty tovarov, ktoré sú uvedené v Prílohe č.1)
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 24455000-8
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Nie je uplatniteľné
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 164 538,7700 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Vyžaduje za zábezpeka, ktorej hodnota je stanovená v zmysle § 36 ods. 1 písm. b). Hodnota zábezpeky je 5.000,- EUR /slovom: päťtisíc eur/
19.2 Spôsoby zloženia zábezpeky ponuky:
Verejný obstarávateľ v zmysle § 36 ods. 1 upravuje spôsoby zloženia zábezpeky buď formou zloženia finančných
prostriedkov na účet verejného obstarávateľa v banke alebo v pobočke zahraničnej banky, alebo zábezpeka je vo forme poskytnutia bankovej záruky.
19.3 Zložením finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa v banke, alebo pobočke zahraničnej banky.
19.3.1 Zábezpeka musí byť vložená na depozitný účet: 7000471138/8180 Štátna pokladnica a musí byť pripísaná na účet verejného obstarávateľa najneskôr v deň predkladania ponúk t.j. do 10.08.2015 do 9.00 hod., s uvedením variabilného symbolu: IČO uchádzača a k. s. 0308, ak uchádzač skladá zábezpeku zložením finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa.
19.3.2 Ak finančné prostriedky vo výške uvedenej v bode 19.1 tejto časti súťažných podkladov nebudú zložené na účte verejného obstarávateľa podľa bodu 19.3.1 tejto časti súťažných podkladov, bude uchádzač z verejnej súťaže vylúčený.
19.3.3 Doba platnosti zábezpeky poskytnutej zložením finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa trvá do uplynutia lehoty viazanosti ponúk podľa bodu 18.4 týchto súťažných podkladov, resp. do uplynutia primerane predĺženej lehoty viazanosti ponúk v prípadoch kedy to určuje zákon o verejnom obstarávaní č. 25/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov. Zábezpeka ponuky bude uchádzačovi uvoľnená najneskôr do 7 dní odo dňa uzavretia zmluvy.
19.3.4 Zábezpeka pred uplynutím lehoty viazanosti ponúk sa uvoľní podľa § 36 ods. 5 zákona č. 25/2006 Z. z.. do 7 dní ak:
a) uchádzač nesplnil podmienky účasti vo verejnom obstarávaní a verejný obstarávateľ ho vylúčil z verejného
obstarávania a uchádzač nepodal námietku proti postupu verejného obstarávateľa v lehote podľa § 138 ods. 5,
b) vylúčil jeho ponuku pri vyhodnocovaní ponúk a uchádzač nepodal námietku proti postupu verejného obstarávateľa v lehote podľa § 138 ods. 5.
19.3.5 Ak verejný obstarávateľ zruší použitý postup zadávania zákazky, bezodkladne uchádzačom zábezpeku vráti.
19.3.6 Verejný obstarávateľ vystaví banke prevodný príkaz na prevod finančných prostriedkov vo výške podľa bodu 19.1 tejto časti, ktoré slúžili ako zábezpeka ponuky uchádzača.
19.4 Poskytnutie bankovej záruky za uchádzača:
19.4.1 Poskytnutie bankovej záruky sa riadi ustanoveniami § 313 - § 322 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného
zákonníka. Záručná listina môže byť vystavená bankou alebo pobočkou zahraničnej banky (ďalej len banka).
19.4.2 Zo záručnej listiny vystavenej bankou musí vyplývať, že, Banka poskytujúca zábezpeku záručnou listinou, sa zaväzuje zaplatiť verejnému obstarávateľovi celú čiastku zábezpeky vo výške 5.000,- EUR na prvé písomné požiadanie podpísané verejným obstarávateľom, opatrené odtlačkom oficiálnej pečiatky, spolu s prehlásením, ktorým potvrdzuje, že uchádzač odstúpil od svojej ponuky v lehote viazanosti ponúk, ako aj v prípade predĺženia lehoty viazanosti ponúk vo verejnom obstarávaní.
19.4.3 Banková záruka sa použije len na úhradu zábezpeky ponuky vo výške podľa bodu 19.1 tejto časti súťažných podkladov
19.4.4 Banka sa zaväzuje zaplatiť vzniknutú pohľadávku do 3 dní po doručení výzvy verejného obstarávateľa na
zaplatenie, na účet podľa bodu 19.3.1 tejto časti súťažných podkladov.
19.4.5 Banková záruka nadobúda platnosť dňom jej vystavenia bankou a vznikom a doručením originál alebo fotokópie záručnej listiny verejnému obstarávateľovi. Vznik platnosti bankovej záruky musí byť najneskôr v deň predkladania ponúk.
19.4.6 Platnosť bankovej záruky končí uplynutím lehoty viazanosti ponúk podľa bodu 9.1 , resp. predĺženej lehoty
viazanosti ponúk podľa zákona o verejnom obstarávaní pokiaľ verejný obstarávateľ do uplynutia doby platnosti bankovej záruky banke písomne oznámi takéto primerané predĺženie lehoty viazanosti ponúk.
19.4.7 Banková záruka zanikne
19.4.7.1 Plnením banky v rozsahu, v akom banka za uchádzača poskytla plnenie v prospech verejného obstarávateľa,
19.4.7.2Uplynutím lehoty, na ktorú bola záručná listina bankou vystavená, ak si verejný obstarávateľ do uplynutia doby platnosti neuplatnil svoje nároky voči banke vyplývajúce z vystavenej záručnej listiny, alebo v dobe platnosti bankovej záruky nepožiadal o predĺženie doby platnosti bankovej záruky.
19.4.7.3Ak bankovú záruku poskytne zahraničná banka, ktorá nemá pobočku na území Slovenskej republiky, záručná listina vyhotovená zahraničnou bankou v štátnom jazyku krajiny sídla takejto banky musí byť zároveň doložená úradným prekladom do slovenského jazyka.
19.4.7.4 Ak záručná listina podľa bodov 19.4 nebude súčasťou ponuky, v prípade, ak uchádzač skladá zábezpeku týmto spôsobom, bude uchádzač z verejnej súťaže vylúčený.
19.4.7.5 Spôsob zloženia zábezpeky si uchádzač vyberie podľa podmienok zloženia uvedených v tomto bode
19.2.Zábezpeka prepadne v prospech verejného obstarávateľa, ak uchádzač odstúpi od svojej ponuky v lehote na
viazanosti ponúk, ale z iného dôvodu uvedeného v § 36 ods. 4 písm. b) a c).
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Z rozpočtu verejného obstarávateľa, bez možnosti zálohových platieb
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Nie je uplatniteľné
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač musí preukázať splnenie všetkých podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia uvedených v § 26 ods.. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ( ďalej len "ZVO"). Uchádzač preukáže dokladmi podľa § 26 ods.2, že spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní tak ako je napísané nižšie.
V zmysle § 26 ods. 1 písm. c) sa okrem potvrdení o tom, že spoločnosť nie je v likvidácii, a že na ňu nebol vyhlásený konkurz vyžaduje aj potvrdenie o tom, že záujemca resp. uchádzač nie je v reštrukturalizácii. V zmysle výkladového stanoviska č. 5/2015 ÚVO, podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o VO v znení účinnom do 28.04.2015 môže preukázať splnenie podmienky účasti, že nie je v reštrukturalizácii a to:
-Predložením potvrdenia príslušného súdu nie staršie ako 3 mesiace v procese verejného obstarávania priamo
verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi alebo
-Doplnením tohto údaja do zoznamu podnikateľov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov.
Verejný obstarávateľ v prípade, ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o VO v znení účinnom do 28.04.2015 opomenie v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklad na preukázanie splnenia podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. c) zákona o VO v znení účinnom od 29.04.2015, t.j. potvrdenie príslušného súdu nie staršie ako 3 mesiace, že nie je v reštrukturalizácii, verejný obstarávateľ a obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie tohto dokladu, ktorý podnikateľ doplní jedným z dvoch vyššie uvedených spôsobov.
Uchádzač alebo záujemca, ktorý je zapísaný v zozname podnikateľov podľa ZVO nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 ZVO. Verejný obstarávateľ v tomto prípade požaduje, aby uchádzač alebo záujemca, ktorý je zapísaný v zozname podnikateľov, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie v zmysle § 128 ods. 1 ZVO, preukázal splnenie podmienky účasti originálom alebo overenou kópiou údajov a dokladov o tom, že je zapísaný v zozname podnikateľov.
V prípade, ak uchádzač alebo záujemca nie je zapísaný v zozname podnikateľov podľa ZVO, môže v ponuke alebo v žiadosti o účasť predložiť doklady podľa § 26 ods. 2 ZVO.
V zmysle § 32 ods. 11 ZVO splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 možno preukázať čestným vyhlásením
uchádzača alebo záujemcu, pričom doklady podľa § 26 ods. 2 ZVO preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom a obstarávateľom tak, že uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti predložením originálnych dokladov, alebo ich notársky osvedčených kópii.
- Uchádzač je ďalej povinný preukázať majetkovú účasť v zmysle § 26a zákona o verejnom obstarávaní.
- Uchádzač preukáže majetkovú účasť podľa § 26a ods. 3) originál výpisom alebo overenou kópiou výpisu z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom alebo obdobnými dokladmi vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako tri mesiace.
Odôvodnenie primeranosti každej určenej podmienky účasti podľa § 26 zákona č. 25/2006 Z. z., vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby ich zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona č. 25/2006 Z. z.: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia určil verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 26 zákona č. 25/2006 Z. z.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:
Uchádzač musí preukázať splnenie ekonomického a finančného postavenie podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o
verejnom obstarávaní prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa
predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo
začatia prevádzkovania činnosti.
Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže obrat za posledné tri hospodárske roky, pričom tento obrat musí byť preukázaný v oblasti rovnakej, alebo obdobnej ako je predmet zákazky a musí byť preukázaný v nasledovne výške 41.000,- EUR.
Uchádzač predloží čestné vyhlásenie, podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača.
V prípade, že ponuka bude predložená skupinou dodávateľov podľa § 31 ZVO, predloží skupina požadované doklady na preukázanie ekonomického a finančného postavenia spoločne za celú skupinu dodávateľov.
Uchádzač podľa § 27 ods. 2 ZVO môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a §26 a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti ohľadne ekonomického a finančného postavenia v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overené kópie týchto dokladov. Prepočet inej meny na Euro sa bude odvíjať podľa kurzu aktuálneho v dobe, kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Verejný obstarávateľ overuje prostredníctvom tejto podmienky účasti schopnosť záujemcu dodávať tovar tovary, počas trvania zmluvy a súčasne overuje schopnosť záujemcu dosahovať z uvedených plnení príjmy a zároveň overuje realizovaný finančný objem zákaziek rovnakého alebo obdobného ako je predmet zákazky, za účelom minimalizácie rizika nekorektného plnenia predmetu zmluvy z dôvodu nestabilného ekonomického resp. finančného postavenia záujemcu.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Uchádzač v ponuke predloží nasledovné doklady, ktorými preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť na dodanie predmetu zákazky ako dôkazy, že v predchádzajúcom období bol schopný a technicky spôsobilý úspešne plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako Rámcová kúpna zmluva, ktorá je požadovaná, resp. v súčasnom období je schopný a technicky spôsobilý riadne plniť takúto zmluvu; predložením originálnych dokladov alebo ich úradne overených kópií:
- Uchádzač musí preukázať splnenie technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o
verejnom obstarávaní.
Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže technickú spôsobilosť pre dodanie tovaru zoznamom dodaného tovaru za predchádzajúce tri roky doplnenými potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
- Podľa § 28 ods. 1 písm. l) ZVO bod 2 predložením vyhlásení zhody a doplňujúcimi podkladmi k nim, certifikátmi
vydanými autorizovanými osobami alebo notifikovanými osobami, ktoré majú oprávnenie na posudzovanie zhody
výrobkov alebo na preukazovanie zhody stavebných výrobkov s technickými špecifikáciami.
Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 32 ods. 6 ZVO:
- Podľa § 28 ods.1 písm. a) ZVO uchádzač predloží:
Zoznam dodávok tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za obdobie 3 rokov vo výške 41.000,-EUR. Uchádzač súčasne predloží referenčné listy podľa požiadavky v uvedenej týchto SP.
Referenčný list musí byť potvrdený v zmysle § 28 ods. 1 písm. a) bod 1. alebo 2. V prípade, že referencie budú
obsahovať aj iné dodávky tovarov ako je predmet zákazky , bude pre účely preukázania splnenia vyššie požadovaných podmienok účasti započítaná len cena za dodávky predmetu zákazky resp. dezinfekčných prostriedkov.
- Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú finančného a ekonomického postavenia za všetkých členov skupiny spoločne.
- V prípade, že finančné podklady uchádzača boli realizované v inej mene ako euro, údaje v uvedených potvrdeniach je potrebné prepočítať priemerným ročným kurzom vyhláseným NBS (Národná banka Slovenska) alebo ECB (Európska centrálna banka).
- Uchádzač môže na preukázanie technického alebo odborného postavenia využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení rámcovej dohody bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukáže uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu.
Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1, a 26a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.
Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými alebo odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
- Z uchádzačom predkladaných dokladov a/alebo dokumentov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 28 ZVO musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej minimálnej úrovne požadovanej verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača.
- V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ požaduje preukázanie technického alebo odborného postavenia uchádzača za všetkých členov skupiny spoločne.
- Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, t.j. doklady vyhotovené v inom ako slovenskom jazyku musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, t.j. do slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je preklad v slovenskom jazyku.
Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania. Uchádzačom predkladané doklady musia byť v rovnakej, alebo ekvivalentnej forme podľa uvedenej požiadavky verejného obstarávateľa, pričom z týchto dokladov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 27 a § 28 zákona o verejnom obstarávaní musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovaných minimálnych úrovní požadovaných verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača. Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom z predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom uchádzač spĺňa podmienky účasti preukazované čestným vyhlásením ku dňu predkladania ponúk a je schopný túto skutočnosť preukázať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti skúma schopnosť uchádzača dodať požadovaný predmet zákazky. Podmienka účasti je potrebná a primeraná vo vzťahu k predmetu zákazky, pretože uchádzač musí preukázať, že má praktické skúsenosti s realizáciou dodávok rovnakého alebo podobného charakteru v rozsahu ako je predmet zákazky.
Verejný obstarávateľ ďalej požadovaním tejto podmienky účasti skúma, či ponúkaný predmet zákazky je v súlade s legislatívou zaoberajúcou sa technickými požiadavkami na výrobky a posudzovania zhody a spĺňa požiadavky na predaj na trhu. Verejný obstarávateľ si chce overiť, že uchádzačom ponúkané výrobky sú originálne a vykazujú technické parametre schválené výrobcom pre dané typy tovarov.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: V zmysle súťažných podkladov
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 16.10.2015 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 16.10.2015 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: Slovenský jazyk, Český jazyk
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.12.2015
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 16.10.2015 12:00
Miesto: Domov sociálnych služieb a zariadenie pre seniorov Rača, Pri Vinohradoch 267, 831 06 Bratislava
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
02.09.2015

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité