Oznámenie 18444 - WYS

Obsah

18444 - WYS
Vestník č. 177/2015 - 08.09.2015

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Štatistický úrad Slovenskej republiky
IČO: 00166197
Miletičova 3, 82467 Bratislava - mestská časť Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Štatistický úrad Slovenskej republiky, Miletičova 3, 824 67 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Pavol Kvarda
Telefón: +421 250236223
Fax: +421 250236715
Email: verejne.obstaravanie@statistics.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.statistics.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
MS - Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. a)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Zabezpečenie stravovania vo vlastnom stravovacom zariadení verejného obstarávateľa spojené s prenájmom nebytových priestorov
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služby číslo
17
Hlavné miesto poskytovania služieb: Nitra
NUTS kód:
SK023
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je:
a)zabezpečenie stravovania a výdaja teplej stravy formou voľného výberu jedál samoobslužným spôsobom pre zamestnancov Štatistického úradu Slovenskej republiky - pracovisko ŠÚ SR v Nitre,
počet zamestnancov Štatistického úradu Slovenskej republiky - pracovisko ŠÚ SR v Nitre (ďalej len ŠÚ SR pracovisko v Nitre) s miestom výkonu práce v Nitre je 55,
priemerný denný počet stravníkov cca 30 - 35,
predpokladané množstvo vydaných obedov počas trvania zmluvy 24 500 porcií,
b)zabezpečenie stravovania pri špeciálnych akciách (zahraničné návštevy, jubileá a pod.).

Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 55500000-5
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 55320000-9, 55321000-6, 55322000-3
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Rozsah predmetu zákazky je špecifikovaný v súťažných podkladoch.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 85 335,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 36
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:

Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich splnenie dokladmi podľa § 26 ods. 2, resp. ods. 4 a ods. 5 alebo podľa § 128 ods.1 zákona o verejnom obstarávaní, v zmysle ktorého podnikateľ vo verejnom obstarávaní preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov. Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia bude vyhodnocované v súlade s § 26 a § 128 zákona o verejnom obstarávaní a v súlade s Výkladovými stanoviskami Úradu pre verejné obstarávanie k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač musí taktiež spĺňať podmienky účasti týkajúce sa preukázania majetkovej účasti podľa § 26a zákona o verejnom obstarávaní. Majetková účasť sa preukazuje výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako 3 mesiace (§ 26a ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní).

V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia a preukazovania majetkovej účasti za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.

Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia sú dané zákonom o verejnom obstarávaní a vyplývajú z § 26, § 26a v spojení s § 100 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok:

Vyjadrenie banky/bánk, v ktorej/ých má uchádzač vedený/é účet/y o schopnosti uchádzača plniť si finančné záväzky riadne a včas, o tom, že uchádzač nebol v nepovolenom debete, že v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár, že jeho bankový účet/y nebol/i za obdobie posledných troch rokov do momentu vyhotovenia vyjadrenia banky alebo, v prípade ak podniká kratšie obdobie ako tri roky za obdobie od začiatku podnikateľskej činnosti do momentu vyhotovenia vyjadrenia banky predmetom exekúcie. Súčasne uchádzač predloží čestné vyhlásenie, že predložil vyjadrenia všetkých bánk, v ktorých má vedený účet, podpísané štatutárnym zástupcom uchádzača alebo osobou oprávnenou konať za uchádzača, s pečiatkou uchádzača. Vyjadrenie banky nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk.
Ak uchádzač preukazuje finančné a ekonomické postavenie prostredníctvom inej osoby, v tomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukazovanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou a touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti: V intenciách povinnosti uplatniť pri zadávaní zákazky princíp hospodárnosti a efektívnosti verejný obstarávateľ považuje za svoju povinnosť vstúpiť do právneho vzťahu len s uchádzačom, ktorý si plní elementárne záväzky. Banky sú vo všeobecnosti považované za dôveryhodný zdroj informácií o disciplíne uchádzača pri plnení si záväzkov a preto pozitívne vyjadrenie banky o platobnej schopnosti uchádzača verejný obstarávateľ považuje za relevantný zdroj informácií o finančnej kondícií a disciplinovanosti uchádzača pri plnení si záväzkov. Preto verejný obstarávateľ považuje predmetnú podmienku účasti za primeranú v intenciách § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1.Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní:
Zoznam služieb poskytnutých za predchádzajúce 3 roky (t.j. 2012, 2013 a 2014).
Zoznam musí obsahovať minimálne tri poskytnuté služby, predmetom plnenia ktorých bolo zabezpečenie stravovania a výdaja teplej stravy. Verejný obstarávateľ požaduje, aby hodnota každej preukázanej služby bola minimálne 37 500,00 EUR bez DPH.

Zoznam poskytnutých služieb (dôkaz o plnení) doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutých služieb s uvedením cien, lehôt poskytnutia a odberateľov; ak odberateľom
- bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia,
- bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich poskytnutí, doplneným dokladom, preukazujúcim ich poskytnutie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli poskytnuté.

Referenciou je elektronický dokument, obsahujúci potvrdenie o poskytnutí služieb na základe zmluvy alebo rámcovej dohody uzatvorenej podľa zákona o verejnom obstarávaní, ktorá obsahuje náležitosti podľa § 9a ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.

Podľa § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Úrad pre verejné obstarávanie dňa 01.03.2014 zriadil evidenciu referencií a zverejnil vzor referencie podľa § 9a v nadväznosti na § 155m zákona o verejnom obstarávaní.

Potvrdenie o poskytnutí služby musí obsahovať minimálne nasledujúce údaje:
- obchodné meno alebo názov a adresu dodávateľa,
- názov objednávateľa,
- stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy/rámcovej dohody,
- celkovú zmluvnú cenu v EUR bez DPH,
- fakturovaná čiastka/cena v EUR bez DPH,
- miesto poskytnutia plnenia,
- zmluvnú lehotu plnenia,
- skutočnú lehotu plnenia,
- hodnotenie kvality plnenia,
- kontaktnú osobu (meno, funkciu, tel., e-mail), u ktorej si verejný obstarávateľ môže overiť pravdivosť poskytnutých informácií,
- dátum vyhotovenia.

Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač v každom dôkaze o plnení predložil také informácie, z ktorých bude môcť verejný obstarávateľ vyhodnotiť splnenie stanovených podmienok účasti.

Ak uchádzač preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť prostredníctvom inej osoby, v tomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou a touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté.

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti:

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti: Vzhľadom na obsah a rozsah predmetu zákazky považuje verejný obstarávateľ predmetnú podmienku účasti za určenú v súlade s § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní. Predmetom zákazky je služba poskytovania stravovania a výdaja teplých jedál. Účelom tejto podmienky účasti je preukázanie skutočnosti, že uchádzač k spokojnosti zákazníka poskytol takúto službu a teda by mal byť technicky a odborne spôsobilý poskytnúť uvedenú službu približne rovnakého rozsahu.

2.Podľa § 28 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní:
Kópia schváleného prevádzkového poriadku podľa § 52 ods. 1 písm. e) a § 26 ods. 4 písm. m) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti:

Odôvodnenie primeranosti a potreby zahrnutia podmienky účasti: Vzhľadom na obsah a rozsah predmetu zákazky považuje verejný obstarávateľ predmetnú podmienku účasti za určenú v súlade s § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní. Predmetom zákazky je služba poskytovania stravovania a výdaja teplých jedál. Účelom tejto podmienky účasti je preukázanie skutočnosti, že uchádzač k spokojnosti zákazníka poskytol takúto službu a teda by mal byť technicky a odborne spôsobilý poskytnúť uvedenú službu približne rovnakého rozsahu.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
230-0193/2015
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 30.09.2015 10:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 30.09.2015 10:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 30.09.2015 11:00
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1.Zákazka sa zadáva prostredníctvom elektronického verejného obstarávania systémom EVO na http://www.evo.gov.sk (ďalej len EVO). Záujemcovia o zákazku sú povinní sa zaregistrovať sami do zákazky zverejnenej na systéme EVO č. 55.10 Zabezpečenie stravovania vo vlastnom stravovacom zariadení verejného obstarávateľa spojené s prenájmom nebytových priestorov. Prístup do zákazky bude aktivovaný až po schválení registrácie verejným obstarávateľom, ktorý je zodpovedný za jej administráciu. Verejný obstarávateľ schváli každého záujemcu, ktorý sa zaregistruje v systéme EVO pre účely tohto verejného obstarávania. Záujemcovia sa v ďalšom postupe riadia podľa metodických pokynov, usmernení, príručky používateľa systému EVO. Podmienkou pre úspešnú komunikáciu v systéme EVO je, aby záujemca alebo uchádzač mal príslušné technické a odborné predpoklady. Potrebné technické vybavenie a požiadavky na používanie systému EVO:
- pripojenie na Internet,
- internetový prehliadač Mozilla Firefox od verzie 4, MS Internet Explorer od verzie 7 bez zapnutého módu kompatibility. Odporúčané je použiť najnovšie verzie prehliadačov,
- inštalovanú podporu jazyka Java min. ver. 1.6 integrovanú s internetovým prehliadačom,
- v internetovom prehliadači nastavený jazyk Slovenčina,
- Adobe Acrobat 6.x Standard a vyššie verzia pre vypĺňanie a podpisovanie formulárov a ponúk.
2.Súťažné podklady budú prístupné zaregistrovaným uchádzačom cez systém EVO v zákazke č. 55.10 Zabezpečenie stravovania vo vlastnom stravovacom zariadení verejného obstarávateľa spojené s prenájmom nebytových priestorov. Verejný obstarávateľ neposkytne záujemcom súťažné podklady v listinnej podobe na základe ich žiadosti. V prípade vyžiadania si súťažných podkladov iným spôsobom ako prostredníctvom systému EVO, verejný obstarávateľ odkáže potenciálneho uchádzača na systém EVO a vyzve uchádzača, aby si súťažné podklady zabezpečil cez systém EVO, alebo v profile verejného obstarávateľa.
3.Splnenie podmienok účasti uvedených v bode III.2 tejto výzvy na predkladanie ponúk môže preukázať uchádzač čestným vyhlásením uchádzača, že spĺňa podmienky účasti stanovené verejným obstarávateľom a uvedené v bode III.2 výzvy na predkladanie ponúk, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Lehotu na predloženie týchto dokladov verejný obstarávateľ stanovil na 5 pracovných dní od doručenia výzvy na predloženie dokladov úspešnému uchádzačovi.
4.Všetky doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, musia byť predložené ako originály alebo úradne overené kópie, ak nie je uvedené inak.
5.Akékoľvek vysvetľovanie v rámci tejto zákazky sa uskutočňuje elektronicky - výlučne prostredníctvom portálu EVO. Iné spôsoby komunikácie nebudú slúžiť na vysvetľovanie, ale iba na výmenu informácií všeobecného charakteru napr. potvrdenie funkčnosti systému, overenie doručenia a pod.
6.Záujemca môže požiadať o vysvetlenie podmienok uvedených vo výzve na predkladanie ponúk, súťažných podkladov alebo iných dokumentoch poskytnutých verejným obstarávateľom prostredníctvom systému EVO, zákazka č. 55.10 Zabezpečenie stravovania vo vlastnom stravovacom zariadení verejného obstarávateľa spojené s prenájmom nebytových priestorov najneskôr do 22. 09. 2015, 12:00 h.
7.Všetky dokumenty a podklady k zákazke budú prístupné iba zaregistrovaným záujemcom cez systém EVO v zákazke č. 55.10 Zabezpečenie stravovania vo vlastnom stravovacom zariadení verejného obstarávateľa spojené s prenájmom nebytových priestorov. Verejný obstarávateľ neposkytne záujemcom podklady v listinnej podobe na základe ich žiadosti.
8.Informácie o otváraní ponúk sa týkajú otvárania častí ponúk označených ako Ostatné, ktoré sa uskutoční podľa § 41 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní. Otváranie častí ponúk "Ostatné" je neverejné.
9.Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti záujemcu so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do slovenského jazyka okrem dokladov vyhotovených v jazyku českom. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v slovenskom jazyku.
10.Verejný obstarávateľ v súlade s § 13 zákona NR SR č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov poskytne úspešnému uchádzačovi do prenájmu nehnuteľný majetok štátu nebytové priestory o celkovej výmere 52,42 m2, podrobnejšie vymedzenie poskytnutého majetku je uvedené v súťažných podkladoch.
11.Výška nájomného a prevádzkových nákladov bude stanovená v súlade so zákonom NR SR č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov. Verejný obstarávateľ v Zmluve o nájme nebytových priestorov, ktorá je súčasťou súťažných podkladov, uvedie výšku nájomného a prevádzkových nákladov.
12.Ak úspešný uchádzač odmietne uzavrieť zmluvu alebo neposkytne verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy podľa § 45 ods. 9 zákona o verejnom obstarávaní, uzatvorí verejný obstarávateľ zmluvu s uchádzačom, ktorý sa umiestnil druhý v poradí a v prípade, že aj druhý uchádzač v poradí odmietne uzavrieť zmluvu alebo neposkytne verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy podľa § 45 ods. 9 zákona o verejnom obstarávaní uzatvorí verejný obstarávateľ zmluvu s tretím uchádzačom v poradí.
13.Po úvodnom úplnom vyhodnotení ponúk sa uskutoční elektronická aukcia. Uchádzači, ktorí nebudú vylúčení z predmetného verejného obstarávania, budú vyzvaní na účasť v elektronickej aukcii. Ďalšie informácie o elektronickej aukcii budú uvedené v aukčnom poriadku.
14.Ďalšie informácie týkajúce sa predmetného verejného obstarávania sú uvedené v súťažných podkladoch, ktoré sú prístupné aj v profile verejného obstarávateľa.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
07.09.2015

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité