Oznámenie 19224 - MSS

Obsah

19224 - MSS
Vestník č. 188/2015 - 23.09.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
Národné lesnícke centrum (NLC)
Vnútroštátne identifikačné číslo: 42001315
T.G.Masaryka 22, 96092 Zvolen

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): T.G.Masaryka 22, 960 92 Zvolen
Kontaktná osoba: Ing. Ľuboš Žabka
Telefón: +421 455202111
Fax: +421 455314192
Email: nlc@nlcsk.org; kulichova@nlcsk.org
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Organizácia riadená verejným právom
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: Lesníctvo
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Vyhotovenie programov starostlivosti o lesy
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služieb č. 11
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Slovenská republika.
Kód NUTS
SK0
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
II.1.4) Informácie o rámcovej dohode
Hodnota: 4
Predpokladaná celková hodnota nákupov na celé obdobie trvania rámcovej dohody
Hodnota 9 552 000,0000 EUR
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)

Predmetom zákazky je vyhotovenie Programov starostlivosti o lesy (ďalej PSL) pre územie s predpokladanou výmerou 597 000 ha, pre lesné celky (ďalej LC) podľa 2 častí, uvedených nižšie, v zmysle § 41 zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch v zn. nesk. predpisov.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79421200-3
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
Počet častí: 2
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Vyhotovenie programov starostlivosti o lesy na území Slovenskej republiky počas 4 rokov platnosti rámcovej dohody, na predpokladanej výmere spolu 597 000 ha, pre lesné celky podľa 2 častí, uvedených nižšie, v zmysle § 41 zákona č. 326/2005 Z.z. o lesoch v zn. nesk. predpisov.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 9 552 000,0000 EUR
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
(ak je to známe) V prípade obnoviteľných zákaziek na dodávky tovaru alebo poskytovanie služieb uveďte predpokladanú lehotu pre nasledujúce zákazky
Hodnota: 48
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 48
PRÍLOHA B - INFORMÁCIE O ČASTIACH
Časť: 1
NÁZOV
Vyhotovenie programov starostlivosti o lesy časť "Západ"
1) STRUČNÝ OPIS
Vyhotovenie Programov starostlivosti o lesy na území Slovenskej republiky počas 4 rokov platnosti rámcovej dohody pre lesné celky na časti "Západ" v zmysle § 41 zákona č. 326/2005 Z.z. o lesoch v zn. nesk. predpisov.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79421200-3
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Územie s predpokladanou výmerou cca 264 100 ha - lesné celky na časti "Západ", územie bude bližšie špecifikované v súťažných podkladoch.
Hodnota 4 225 600,0000 EUR
5) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE O ČASTIACH
Požaduje sa zábezpeka pri podaní ponuky na časti "Západ" vo výške 4 226 eur.
Časť: 2
NÁZOV
Vyhotovenie programov starostlivosti o lesy časť "Východ"
1) STRUČNÝ OPIS
Vyhotovenie Programov starostlivosti o lesy na území Slovenskej republiky počas 4 rokov platnosti rámcovej dohody pre lesné celky na časti "Východ" v zmysle § 41 zákona č. 326/2005 Z.z. o lesoch v zn. nesk. predpisov.
2) SPOLOČNÝ SLOVNÍK OBSTARÁVANIA (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79421200-3
3) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH
Územie s predpokladanou výmerou cca 332 900 ha - lesné celky na časti "Východ", územie bude bližšie špecifikované v súťažných podkladoch.
Hodnota 5 326 400,0000 EUR
5) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE O ČASTIACH
Požaduje sa zábezpeka pri podaní ponuky na časti "Východ" vo výške 5 326 eur.
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Každý uchádzač musí zložiť zábezpeku v zmysle § 36 ods. 1 zák. č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní v zn. nesk. predpisov na každú časť (1-2) zvlášť, podľa jednotlivých častí, a to najneskôr do uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. Spôsob zloženia zábezpeky si vyberie uchádzač sám. Bližšie v súťažných podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet obstarávania bude financovaný z prostriedkov EÚ, Program rozvoja vidieka Slovenskej republiky 2014 - 2020, spolufinancovanie zo štátnych zdrojov. Úhrada bude realizovaná po dodaní a protokolárnom prevzatí jednotlivých etáp predmetu obstarávania na základe fakturácie so splatnosťou 60 dní odo dňa doručenia faktúry, a to bankovým prevodom na účet dodávateľa, ktorý bude uvedený v rámcovej dohode, v prípade, ak verejnému obstarávateľovi budú poskytnuté zdroje na zálohovú platbu od zriaďovateľa alebo od Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) bude verejný obstarávateľ poskytovať preddavky. Faktúra musí spĺňať náležitosti daňového dokladu.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Verejný obstarávateľ bude vyžadovať v prípade úspešnosti ponuky skupiny dodávateľov vytvorenie právnych vzťahov medzi jej členmi. Verejný obstarávateľ bude požadovať uzatvorenie zmluvy medzi jednotlivými členmi skupiny, v ktorej bude určený zodpovedný za konanie celej skupiny dodávateľov voči verejnému obstarávateľovi, pred podpisom rámcovej dohody s verejným obstarávateľom.
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
Osobné postavenie a majetková účasť:

1.Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia, uvedené v § 26 ods.1 zák. č. 25/2006 Z. z. v zn. nesk. predpisov (ďalej aj zákon ZVO) a spĺňa požiadavky na majetkovú účasť uvedené v § 26a zákona ZVO. Uchádzač môže preukázať:
a) svoje osobné postavenie podľa § 26 ods. 1 zákona ZVO dokladmi podľa § 26 ods. 2 alebo potvrdením Úradu pre verejné obstarávanie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v súlade s § 128 ods. 1 alebo v súlade s ods. 3 tohto paragrafu zákona ZVO. Podmienky účasti podľa § 26 ods.1 zákona ZVO možno preukázať v zmysle výkladového stanoviska 10/2013 Úradu pre verejné obstarávanie. Uchádzač je povinný v zmysle novely zákona ZVO zákonom č. 87/2015 Z. z., ktorý je účinný od 29. 4. 2015, preukázať aj skutočnosť, že nie je v reštrukturalizácii. Túto skutočnosť je potrebné preukázať v súlade s Výkladovým stanoviskom Úradu pre verejné obstarávanie č. 5/2015. Obidve výkladové stanoviská sú zverejnené na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie www.uvo.gov.sk.
b) majetkovú účasť v zmysle § 26a zákona ZVO dokladmi podľa § 26a ods. 3 zákona ZVO: výpisom z obchodného registra alebo výpisom z inej zákonom ustanovenej evidencie, zoznamom akcionárov vedených akciovou spoločnosťou, dokladom vydaným centrálnym depozitárom cenných papierov alebo obdobnými dokladmi vydanými inými orgánmi alebo orgánmi iných štátov, nie staršími ako tri mesiace. Preukázanie majetkovej účasti možno spracovať a zdokumentovať i v súlade s Výkladovým stanoviskom ÚVO č. 4 zo dňa 15.5.2015.
Skupina dodávateľov preukazuje osobné postavenie za každého člena skupiny samostatne.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
2.Požaduje sa v zmysle § 27 ods. 1, písm. d) preukázať prehľadom o celkovom obrate za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Vzhľadom na to, že úhrady za uskutočnené služby, budú fakturované až po ukončení služieb, t. z. s časovým odstupom, verejný obstarávateľ potrebuje mať istotu, že uchádzač je dostatočne ekonomicky silný, aby bol schopný realizovať zákazku a uskutočniť služby aj bez predchádzajúcich záloh a preddavkov, keďže ich poskytnutie je podmienené získaním zdrojov od zriaďovateľa resp. PPA. Táto podmienka účasti má slúžiť na to, aby verejný obstarávateľ získal informácie o ekonomickom zázemí uchádzača, garanta realizácie zákazky.
Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
Predloženie prehľadu o celkovom obrate bez DPH za posledné tri roky 2014, 2013 a 2012, podpísaného štatutárnym zástupcom uchádzača, v ktorom preukáže uchádzač výšku obratu spolu za uvedené obdobie v minimálnej výške 1300 000 eur bez DPH. Uchádzač preukáže obrat zároveň aj originálom alebo úradne overenou kópiou výkazu ziskov a strát alebo výkazu príjmov a výdavkov za určené obdobie.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3.Dokladuje sa v zmysle § 28 ods. 1 písm. k) ZVO uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač alebo záujemca poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom, spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Vzhľadom na to, že ide o rozsiahlu zákazku, čo do objemu a s vysokými nárokmi na odborné a technické zabezpečenie, verejný obstarávateľ potrebuje mať istotu, že uchádzač zabezpečí subdodávateľa, ktorý spĺňa všetky predpoklady pre realizáciu zákazky a požiadavky zákona o verejnom obstarávaní.
4.Dokladuje sa tiež v zmysle § 28 ods. 1 písm. a) ZVO zoznamom dodávok poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov: ak odberateľom
1.bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2.bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ, ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Odôvodnenie vyžadovania tejto podmienky účasti:
Verejný obstarávateľ touto podmienkou účasti preveruje skúsenosti uchádzača s realizáciou zákaziek rovnakého charakteru a podobného rozsahu ako je predmet obstarania, preukázaním zrealizovaných zákaziek v minimálnom objeme 100 000 ha spolu za uvádzané obdobie v zodpovedajúcej kvalite, potvrdenej odberateľom.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu 3: Čestné vyhlásenie uchádzača, právoplatne podpísané uchádzačom. Žiadame uvedenie podielu plnenia zo zmluvy (rámcovej dohody) i v prípade, keď predmet obstarania sa realizuje v plnej miere uchádzačom. Prípadný subdodávateľ musí najneskôr v čase plnenia čiastkovej zmluvy spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods.1. a 26a zákona ZVO, čo uchádzač verejnému obstarávateľovi dokladuje pri podpisovaní čiastkovej zmluvy.

K bodu 4: Uchádzač dokladuje technickú a odbornú spôsobilosť zoznamom dodávok rovnakých ako je predmet obstarávania (vyhotovenie PSL) za posledné tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania spolu v objeme minimálne 100 000 ha. Zoznam bude doplnený potvrdením príslušného verejného obstarávateľa alebo odberateľa o kvalite dodania, cene a lehotách dodania.

Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické alebo odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť , že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie odbornej alebo technickej spôsobilosti musí sĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
III.3) OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ZÁKAZKY NA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
III.3.1) Informácie o konkrétnej profesii
Odkaz na príslušný zákon, právny predpis alebo administratívne opatrenie: Zákon č. 326/2005 Z.z. o lesoch v znení nesk. predpisov.
III.3.2) Pracovníci zodpovední za poskytnutie služby
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2015/S 181-328007
z: 18.09.2015
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 09.11.2015 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 09.11.2015 10:00
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.04.2016
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Miesto: Otváranie časti ponúk "Ostatné" je neverejné. Otváranie časti ponúk "Kritériá" sa uskutoční podľa zaslanej informácie verejného obstarávateľa, v súlade s platným zákonom o verejnom obstarávaní.
Dodatočné informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Štatutárni zástupcovia uchádzačov alebo nimi splnomocnené osoby, ktorých ponuky neboli vylúčené pri otváraní časti ponúk "Ostatné" sa budú môcť zúčastniť otvárania časti ponúk "Kritériá" v zmysle informácií, ktoré budú uvedené v oznámení, zaslanom v súlade s § 41 ods. 3 platného zákona o verejnom obstarávaní.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Program rozvoja vidieka Slovenskej republiky 2014 - 2020.
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
I. Doplňujúce informácie k dokladovaniu podmienok účasti.
Splnenie podmienok účasti čestným vyhlásením uchádzača:
Splnenie podmienky účasti (t.j. podľa bodov III.2.1, III.2.2., III.2.3. tohto oznámenia) možno v zmysle § 32 ods.11 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač/uchádzači podľa § 44 ods. 1 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Upozorňujeme však uchádzačov, že v tomto prípade dôjde ku predĺženiu celého procesu verejného obstarávania najmenej o 3 kalendárne týždne. V prípade, ak podľa § 32 ods. 11 zákona o VO nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti skôr, verejný obstarávateľ po vyhodnotení ponúk vyhodnotí splnenie podmienok účasti úspešným uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom až treťom mieste v poradí; ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo uchádzačov, vyhodnotí následne splnenie podmienok účasti ďalšieho uchádzača alebo uchádzačov v poradí. Pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti podľa prvej vety bude postupovať verejný obstarávateľ podľa § 33 zákona o verejnom obstarávaní, pričom vyzve uchádzačov na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v lehote nie kratšej ako 10 pracovných dní odo dňa doručenia výzvy a nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti. Z predložených dokladov musí byť zrejmé, že uchádzač spĺňal podmienky účasti ku dňu predloženia ponuky alebo ku dňu, v ktorom uplynula lehota na predkladanie ponúk. Je teda prípustné aj to, aby doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti podľa § 26, 27 a/alebo 28 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov boli vydané aj po dni predloženia ponuky alebo po dni, v ktorom uplynula lehota na predkladanie ponúk, avšak musia obsahovať informáciu o splnení podmienok účasti ku dňu predloženia ponuky alebo ku dňu, v ktorom uplynula lehota na predkladanie ponúk alebo musí byť z týchto dokladov iným spôsobom zrejmé, že podmienka účasti bola splnená ku dňu predloženia ponuky alebo ku dňu, v ktorom uplynula lehota na predkladanie ponúk.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ZVO a technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 28 ZVO spoločne.

II. Uchádzač musí spĺňať nasledovné požiadavky na predmet zákazky a vo svojej ponuke ďalej predloží:
A. Pre zabezpečenie odbornej úrovne vyhotovenia PSL uchádzač predloží Osvedčenie o odbornej spôsobilosti pre činnosť vyhotovenie PSL (LHP) v zmysle § 42 ods. 3 a 4 zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov (predloží buď originál alebo úradne overenú kópiu), preukazujúce vykonanie skúšky odbornej spôsobilosti. Je potrebné určiť aspoň jedného zodpovedného zamestnanca alebo inak zabezpečenú inú osobu, než zamestnanec, s odbornou spôsobilosťou za vyhotovenie PSL tak, aby na 1 odborne spôsobilú osobu pripadalo najviac 10 000 ha lesných pozemkov, a to vezmúc do úvahy územie/a jednej čiastkovej zmluvy, na ktoré uchádzač predkladá ponuku/y. (Príloha č. 4 súťažných podkladov., žiadame uviesť formy právneho vzťahu týchto osôb k uchádzačovi, v prípade pracovného pomeru, v nadväznosti na platný zákon o lesoch, uviesť, či ide o pracovný pomer na určitú alebo neurčitú dobu, resp. iný napr. dodávateľský vzťah). Uvedená podmienka sa bude preverovať aj pri uzatváraní jednotlivých čiastkových zmlúv.
B. Pre zabezpečenie odbornej úrovne vyhotovenia PSL uchádzač predloží čestné vyhlásenie o zabezpečení potrebného technického vybavenia, podľa prílohy č. 5 súťažných podkladov, t. z. musí mať na obdobie plnenia rámcovej dohody s verejným obstarávateľom zabezpečené nasledovné potrebné technické vybavenie:
-výškomer, alebo iné zariadenie na meranie výšky stromov pre každého terénneho pracovníka vyhotovovateľa,
-zariadenie na meranie hrúbok d 1,3 stromov ( napr. priemerka, pásmo d 1,3) pre každého terénneho pracovníka vyhotovovateľa
-zariadenie na meranie hrúbok d 1,3 stromov (priemerka, pásmo d 1,3) pre minimálne jednu štvorčlennú pracovnú skupinu,
-relaskop resp. relaskopický klinok, resp. analogickú technickú pomôcku na relaskopové zisťovanie zásob dreva,
-meračské pásmo,
-zrkadlový stereoskop,
-Presslerov vrták.
-softvér umožňujúci zisťovanie výmer pozemkov a vyhotovenie lesníckej digitálnej mapy podľa platného štandardu LDM vydaného správcom tematického štátneho mapového diela s lesníckou tematikou,
-merací prístroj s platnou kalibráciou umožňujúci zameranie potrebného lesníckeho detailu s požadovanou presnosťou resp. zmluvu o budúcej zmluve so subjektom poskytujúcim takéto zariadenie,
-hardvér umožňujúci použitie nevyhnutného softvéru pre vyhotovenie PSL (resp. zmluva o jeho nájme).

C. Čestné vyhlásenie uchádzača, právoplatne podpísané osobou, ktorá má oprávnenie konať za uchádzača, že uchádzač má zabezpečený dostatočný počet zamestnancov, resp. inak zabezpečených osôb, s potrebnou kvalifikáciou a vzdelaním (so stredoškolským lesníckym vzdelaním ukončeným maturitnou skúškou alebo vysokoškolským lesníckym vzdelaním) na realizáciu predmetu obstarania (príloha č. 6 súťažných podkladov).

III. Ďalšie pokyny a informácie:
Verejný obstarávateľ predpokladá v rámci tohto postupu verejného obstarávania uzatvorenie 2 rámcových dohôd, t.j. jednu rámcovú dohodu na každú časť zvlášť, pričom počas platnosti 1 rámcovej dohody by sa mali uzatvoriť minimálne 3 čiastkové zmluvy tak, aby sa zabezpečilo vyhotovenie PSL na 3 rôzne obdobia ich platnosti. Každá časť (1,2) sa bude vyhodnocovať samostatne.

Dostupnosť súťažných podkladov: Ponuku môže predložiť záujemca, ktorý na trhu poskytuje službu a má záujem o účasť v tomto verejnom obstarávaní. Podrobné pokyny na vypracovanie ponuky/ponúk a požiadavky verejného obstarávateľa sú uvedené v súťažných podkladoch. Verejný obstarávateľ umožňuje neobmedzený a priamy prístup elektronickými prostriedkami k súťažným podkladom a ku všetkým doplňujúcim podkladom. Súťažné podklady si môže záujemca prevziať z profilu verejného obstarávateľa vytvoreného na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie, www.uvo.gov.sk.
Každý uchádzač doručí žiadosť o vydanie súťažných podkladov, na email: futakova@nlcsk.org a dolniakova@nlcsk.org a dodatočne aj poštovou zásielkou na adresu verejného obstarávateľa uvedenú vyššie. V žiadosti sa uvedie dátum, kedy si záujemca prevzal súťažné podklady z profilu verejného obstarávateľa a označí sa príslušná časť/ti (1- 2), na ktorú záujemca plánuje predložiť ponuku.
Potrebné časti súťažných podkladov v "doc" formáte bude možné stiahnuť aj z webovej stránky verejného obstarávateľa www.nlcsk.org.
-V prípade potreby vysvetlenia súťažných podkladov alebo oznámenia, môže ktorýkoľvek z uchádzačov/záujemcov písomne požiadať o ich vysvetlenie priamo u zodpovednej osoby verejného obstarávateľa, uvedenej v súťažných podkladoch na adrese: Národné lesnícke centrum, T.G. Masaryka 22, 960 92 Zvolen v termíne do 29. 10. 2015, do 10.00 hod.
Odpoveď na každú písomnú požiadavku o vysvetlenie súťažných podkladov, predloženej zo strany ktoréhokoľvek uchádzača, oznámi verejný obstarávateľ zverejním v profile verejného obstarávateľa, zriadeného na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie www.uvo.gov.sk.
Upozorňujeme uchádzačov, aby v období prebiehajúcej verejnej súťaže sledovali profil verejného obstarávateľa, zriadený na stránke ÚVO, nakoľko verejný obstarávateľ bude na komunikáciu používať výlučne tento spôsob.

Upozornenia:
1. Verejný obstarávateľ upozorňuje záujemcov/uchádzačov na dodržanie maximálnej ceny, uvedenej v súťažných podkladoch.
2. Verejný obstarávateľ upozorňuje uchádzačov, že uzatvorenie rámcových dohôd, ako výsledku tohto postupu verejného obstarávania je podmienené schválením žiadosti o nenávratný finančný príspevok verejného obstarávateľa na vyhotovenie PSL na Pôdohospodárskej platobnej agentúre.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
21.09.2015

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité