Oznámenie 24952 - MSP

Obsah

24952 - MSP
Vestník č. 252/2015 - 22.12.2015

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Stavebné práce
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
MH Invest II, s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 50021150
Trnavská cesta 100 , 82102 Bratislava - mestská časť Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Trnavská cesta č. 100
Kontaktná osoba: Ing. Viliam Beňo
Telefón: +421 258280511
Email: v.beno@mhinvest.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Organizácia riadená verejným právom
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Hospodárstvo a finančné záležitosti
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Zmena dopravy v priemyselnom parku Prievidza
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Projekt a uskutočňovanie prác
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: Priemyselný park Prievidza, k.ú. Prievidza
Kód NUTS
SK022
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Nový dopravný komunikačný systém v areáli priemyselného parku je špecifikovaný v Technickej správe projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie, ktorá je súčasťou súťažných podkladov ako príloha č.1.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45230000-8
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 71322000-1, 45231400-9, 45232440-8, 45232151-5, 45310000-3, 45252000-8
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Zhotoviteľ/úspešný uchádzač vypracuje projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie v rozsahu realizačnej dokumentácie a v zmysle j tejto projektovej dokumentácie zhotoviteľ/úspešný uchádzač zabezpečí realizáciu diela, jeho odovzdanie bez vád a nedorobkov objednávateľovi/verejnému obstarávateľovi.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 5 420 000,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 10
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
1.1 Zábezpeka ponuky sa vyžaduje vo výške: 150 000,00 ;- € (slovom stopäťdesiattisíc) EUR.
1.2 Doklad o zložení zábezpeky musí byť súčasťou časti ponuky uchádzača označenej slovom Ostatné. Ak doklad o zložení zábezpeky nebude súčasťou časti ponuky označenej slovom Ostatné a ak finančné prostriedky nebudú zložené na účet verejného obstarávateľa podľa bodu 11.4a) týchto súťažných podkladov alebo ak banková záruka nebude obsahovať náležitosti podľa bodu 11.4b) týchto súťažných podkladov, bude uchádzač z verejného obstarávania vylúčený.
1.3 Spôsob zloženia zábezpeky si vyberie uchádzač. Spôsoby zloženia zábezpeky sú:
-zloženie finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa podľa bodu 11.4a) týchto súťažných podkladov alebo
-poskytnutie bankovej záruky za uchádzača.
1.4 Podmienky zloženia zábezpeky
a)Zloženie finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa.
Finančné prostriedky vo výške podľa bodu 11.1 týchto súťažných podkladov musia byť zložené na účet verejného obstarávateľa vedený v Tatra banke,
Číslo účtu:2949012189/1100
Variabilný symbol:1533330002
Špecifický symbol: (IČO uchádzača)
Poznámka: Zmena dopravy v priemyselnom parku Prievidza
IBAN: SK36 1100 0000 0029 4901 2189
BIC/SWIFT kód: TATRSKBX
Banka príjemcu: Tatra banka, a.s., Bratislava
Účet nie je úročený.
Finančné prostriedky musia byť pripísané na účet verejného obstarávateľa najneskôr v deň uplynutia lehoty na predkladanie ponúk.
Doba platnosti zábezpeky vo forme zloženia finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa musí byť počas celej lehoty viazanosti ponúk
b)Poskytnutie bankovej záruky za uchádzača sa riadi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka. Uchádzač predloží záručnú listinu, v ktorej banka písomne vyhlási, že uspokojí veriteľa (verejného obstarávateľa) za dlžníka (uchádzača) do výšky zábezpeky. Záručná listina môže byť vystavená bankou so sídlom v Slovenskej republike, pobočkou zahraničnej banky v Slovenskej republike alebo zahraničnou bankou. Záručná listina vyhotovená zahraničnou bankou musí byť predložená v pôvodnom jazyku a súčasne úradne preložená do slovenského jazyka. Doba platnosti bankovej záruky môže byť v záručnej listine obmedzená do uplynutia lehoty viazanosti ponúk. V záručnej listine musí byť uvedené, že v prípade, ak verejnému obstarávateľovi lehoty podľa zákona neplynú, čoho dôsledkom môže byť zmena lehoty viazanosti ponúk, mení sa doba platnosti bankovej záruky. Banková záruka zanikne plnením banky v rozsahu, v akom banka poskytla plnenie za uchádzača v prospech verejného obstarávateľa.
1.5 Podmienky vrátenia alebo uvoľnenia zábezpeky po uplynutí lehoty viazanosti ponúk:
Vrátenie zložených finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa
-Ak uchádzač zložil zábezpeku zložením finančných prostriedkov na účet verejného obstarávateľa podľa bodu 15.4a) týchto súťažných podkladov, verejný obstarávateľ ju vráti bez úrokov, kde bola zložená, okrem prípadov, kedy zábezpeka prepadá v prospech verejného obstarávateľa. Zábezpeka bude uchádzačom uvoľnená najneskôr do 7 dní od uzavretia zmluvy s úspešným uchádzačom.
-Ak uchádzač zložil zábezpeku formou bankovej záruky, táto zanikne uplynutím lehoty, na ktorú bola vystavená (vrátane zmenenej lehoty viazanosti ponúk podľa zákona), ak veriteľ (verejný obstarávateľ) neoznámi banke písomne svoje nároky z bankovej záruky počas doby jej platnosti.
1.6 Podmienky uvoľnenia/vrátenia zábezpeky pred uplynutím lehoty viazanosti ponúk:
Verejný obstarávateľ uvoľní uchádzačovi zábezpeku do 7 dní, ak:
-uchádzač nesplnil podmienky účasti vo verejnom obstarávaní a verejný obstarávateľ ho vylúčil z verejného obstarávania a uchádzač nepodal námietku proti postupu verejného obstarávateľa v lehote podľa zákona,
-verejný obstarávateľ vylúčil jeho ponuku pri vyhodnocovaní ponúk a uchádzač nepodal námietku proti postupu verejného obstarávateľa v lehote podľa zákona.
Ak verejný obstarávateľ zruší použitý postup zadávania zákazky, bezodkladne vráti zábezpeku uchádzačovi.
1.7 Zábezpeka prepadne v prospech verejného obstarávateľa, ak uchádzač:
-odstúpi od svojej ponuky v čase po uplynutí lehoty na predkladanie ponúk do uplynutia lehoty viazanosti ponúk, t.j. počas plynutia lehoty viazanosti ponúk,
-v prípadoch podľa § 32 ods. 11 zákona nepredloží doklady v čase a spôsobom určeným verejným obstarávateľom alebo predloží doklady, ktoré sú sfalšované alebo pozmenené tak, že nezodpovedajú skutočnosti a majú alebo by mohli mať vplyv na posúdenie osobného postavenia, preukazovanie majetkovej účasti, finančného a ekonomického postavenia alebo technickej alebo odbornej spôsobilosti vo verejnom obstarávaní v jeho prospech,
-alebo ak neposkytne súčinnosť podľa § 45 ods. 9 zákona
V prípade predĺženia lehoty viazanosti ponúk je uchádzač povinný zabezpečiť predĺženie lehoty platnosti zábezpeky až do uplynutia predĺženej lehoty viazanosti ponúk uchádzačov a doklad o tom bezodkladne doručiť verejnému obstarávateľovi.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Predmet obstarávania bude financovaný zo štátneho rozpočtu SR ako dotácia pre objednávateľa.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
1.Podmienky účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 26 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon") týkajúce sa osobného postavenia
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uvedené v § 26 ods. 1 zákona. Doklady a dokumenty, prostredníctvom ktorých uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 zákona:
1.1 Uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona, spôsobom podľa § 26 ods. 2 zákona alebo podľa § 128 zákona.
1.2 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.3 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje osobné postavenie musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
1.4 Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v § 26 ods. 2 zákona alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
1.5 Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 1.1 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Povinnosť bezvýhradne splniť všetky vyššie uvedené podmienky osobného postavenia vyplýva priamo zo zákona a táto skutočnosť odôvodňuje ich potrebu a primeranosť.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
2.Podmienky účasti podľa § 27 zákona týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia.
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa § 27 zákona týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia uvedené v bode 2.1. a 2.2.

2.1.§ 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní uchádzačpreukazuje svoje finančné a ekonomické postavenie vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru.
2.1.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona:
Verejný obstarávateľ požaduje predloženie vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru. Vo vyjadrení banky bude zároveň uvedené, že uchádzač má zabezpečené vlastné finančné prostriedky na zabezpečenie predmetu zákazky v min. výške 1.000.000,0 EUR alebo ekvivalent v inej mene, alebo prísľub banky, že uchádzačovi poskytne úver na zabezpečenie predmetu zákazky v min. výške 1.000.000,0 EUR alebo ekvivalent v inej mene. Pri prepočte cudzej meny na EUR sa použije kurz NBS platný v deň odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania na zverejnenie do Vestníka. Doba platnosti vyjadrenia banky je po celú dobu realizácie zákazky a poskytnutie úveru výlučne súvisí s realizáciou predmetu zákazky.
V prípade, že uchádzač má vedené účty vo viacerých bankách, stačí keď preukáže finančné prostriedky, resp. prísľub len u jednej z nich. Verejný obstarávateľ bude akceptovať aj indikatívny úverový prísľub.
Okrem prísľubu úveru musí vyjadrenie vypovedať o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky, t. j., že uchádzač
- za obdobie posledných troch rokov pred momentom vydania vyjadrenia banky alebo za obdobie od začiatku podnikateľskej činnosti do momentu vydania vyjadrenia banky, ak podniká kratšie obdobie ako tri roky nebol v nepovolenom debete,
- v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
- bežný účet uchádzača nie je a ani nebol za obdobie posledných troch rokov pred momentom vydania vyjadrenia banky alebo za obdobie od začiatku podnikateľskej činnosti do momentu vydania vyjadrenia banky, ak podniká kratšie obdobie ako tri roky predmetom exekúcie.
K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému /ým dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/ podpísané oprávnenou osobou uchádzača o tom, že v iných bankách ako v tých z ktorých preložil vyššie uvedené vyjadrenie nemá vedené účty ani záväzky. Čestné vyhlásenie musí byť predložené aktuálne vzhľadom k lehote na predkladanie ponúk/ nesmie byť staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk
2.1.2 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. a) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie a nesmú byť staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 2.1 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Podmienka účasti vyplynula z dôvodu overenia a preukázania finančnej spoľahlivosti uchádzača a jeho schopnosti realizovať zákazku. Verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy a do doby splatnosti faktúr musí byť uchádzač schopný finančné záväzky plniť.
2.2.Podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona prehľadom o celkovom obrate alebo prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri ukončené hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač preukazuje výkaz ziskov a strát alebo prehľad o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky v závislosti od vzniku spoločnosti, ktoré sú dostupné a potvrdené správcom dane a inak v súlade s platnou legislatívou.
2.2.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ods. 1 písm. d) zákona:
Verejný obstarávateľ požaduje preukázať minimálny obrat v predmete zákazky v objeme 12 000 000,- € za posledné tri ukončené hospodárske roky (kumulatívne). Uchádzač preukáže túto požiadavku výkazom ziskov a strát alebo prehľadom o príjmoch a výdavkoch za posledné tri ukončené hospodárske roky v závislosti od vzniku spoločnosti, ktoré sú dostupné a potvrdené správcom dane alebo inak v súlade splatnou legislatívou. Uchádzač môže túto podmienku splniť aj predložením čestného vyhlásenia, v ktorom čestne prehlási, že požadované výkazy ziskov a strát sú dostupné na internetovej stránke www.registeruz.sk.
V prípade uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky verejný obstarávateľ vyžaduje, aby uchádzač, ak predkladá obraty vyjadrené v inej mene ako euro, uskutočnil prepočet predmetnej meny na euro kurzom vyhláseným Národnou bankou Slovenska, resp. Európskou centrálnou bankou za rok 2012 k 31.12.2012, za rok 2013 k 31.12.2013 a za rok 2014 k 31.12.2014 alebo k poslednému pracovnému dňu v uvedených rokoch. Prepočet je potrebné preukázať a prepočítavací postup zdokumentovať v predkladanej dokumentácii.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 2.2 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Verejný obstarávateľ túto podmienku vyžaduje za účelom preukázania ekonomickej schopnosti a finančných možností uchádzača realizovať požadovaný predmet zákazky. Potreba predmetnej požiadavky vyplynula z dôvodu overenia a preukázania finančnej spoľahlivosti uchádzača a jeho ekonomického postavenia, t.j.či existuje predpoklad riadneho plnenia zákazky.
2.3. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní, tento preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia podľa bodu 2. tejto časti za všetkých členov skupiny spoločne.
2.4 Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa §26 ods. (1) vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
2.5 Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
2.6 Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti v bode 2. finančného alebo ekonomického postavenia uchádzača sa predkladajú v origináloch alebo v úradne osvedčených kópiách vyhotovených v štátnom jazyku, teda v Slovenskom jazyku. Doklady uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, t.j. doklady vyhotovené v inom ako slovenskom jazyku musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka, t.j. do Slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v Českom jazyku. V prípade, že sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v Slovenskom jazyku.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3. Podmienky účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spôsobilosti
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti uvedené v bodoch 3.1 až 3.6 a preukáže ich nasledovne:
.3.1. § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo verejný obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak to nie je možné, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúci ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Predložiť vyhlásenie uchádzača o uskutočnení stavebných prác je možné len v prípade objektívnych dôvodov, napríklad zánik spoločnosti odberateľa.
3.1.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm.b)
zákona:
Uchádzač predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za ostatných 60 mesiacov (päť rokov - časové obdobie predstavujúce 5x365 dní) ku dňu predkladania ponúk potvrdené/podpísané oprávnenou osobou uchádzača. Za stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmetu zákazky sa považujú inžinierske stavby cestné stavby.
Verejný obstarávateľ odporúča, aby zoznam a prípadný dôkaz o plnení obsahoval:
- názov a sídlo odberateľa,
- kontaktné údaje odberateľa (meno a priezvisko, tel. č., faxové číslo, e-mail),za účelom možnosti overenia si poskytnutých údajov,
- predmet zákazky ,
- opis predmetu uskutočnených stavebných prác,
- doba poskytnutia,
- cena poskytnutej služby bez DPH.
V prípade, ak uchádzač má zverejnené referencie v evidencii referencií podľa § 9a zákona, verejný obstarávateľ
uchádzačovi odporúča v ponuke identifikovať, ktoré referencie spĺňajú náležitosti podľa bodu 3.1.
- Uchádzač predloží potvrdenie minimálne na 1 zákazku za ostatných 60 mesiacov (päť rokov - časové obdobie predstavujúce 5x365 dní) ku dňu predkladania ponúk potvrdené/podpísané oprávnenou osobou uchádzača, ktorej predmetom bola výstavba ciest alebo stavieb obdobného charakteru v celkovej minimálnej hodnote 4.500.000;- EUR bez DPH.
- Uchádzač predloží potvrdenie minimálne na 1 zákazku za ostatných 60 mesiacov (päť rokov - časové obdobie predstavujúce 5x365 dní) ku dňu predkladania ponúk potvrdené/podpísané oprávnenou osobou uchádzača, ktorej predmetom bola výstavba retenčnej nádoby min. o objeme 150 m3 a v celkovej minimálnej hodnote 150 000; - EUR bez DPH
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.1 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona Verejný obstarávateľ považuje za potrebné preukázať existenciu predpokladu riadneho plnenia zákazky, či uchádzač má skúsenosť s realizáciou zákazky obdobného charakteru ako je predmet obstarávania a vo finančnom objeme zodpovedajúcemu predmetu zákazky. Cieľom týchto podmienok je to, aby uchádzač dokumentoval stavby/projekty obdobného zamerania, rozsahu a obsahu, Verejný obstarávateľ požaduje tieto referencie ako dôkaz spôsobilosti; či uchádzač v predchádzajúcom období realizoval rovnaký alebo podobný rozsah stavebných prác ako bude dodávateľ realizovať v rámci projektu, ktorý je predmetom zákazky.
3.2 § 28 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukazuje svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby.
3.2.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) zákona:
Uchádzač predloží vyhlásenie potvrdené/podpísané oprávnenou osobou uchádzača, že minimálne traja odborne kvalifikovaní riadiaci zamestnanci budú k dispozícii v čase plnenia zmluvy. Predložené vyhlásenie musí byť aktuálne vzhľadom ku dňu predkladania ponúk.
Uchádzač predloží Profesijné životopisy vyššie požadovaných minimálne troch odborne kvalifikovaných riadiacich zamestnancov, ktorí budú k dispozícii v čase plnenia zmluvy, a z ktorých bude zrejmé, že osoby spĺňajú nižšie uvedené skúsenosti s obdobným predmetom zákazky:
-1 osoba musí mať min. 5-ročné odborné skúsenosti ako projektový manažér stavby (výstavba ciest)
-1 osoba musí mať min. 3-ročné odborné skúsenosti ako stavbyvedúci pri realizácii inžinierskych sietí
-1 osoba musí mať min. 3-ročné skúsenosti ako stavbyvedúci pri výstavbe ciest.
Verejný obstarávateľ odporúča, aby v životopise boli minimálne uvedené nasledovné údaje:
- meno a priezvisko,
- najvyššie dosiahnuté vzdelanie, názov a sídlo školy, špecializácia, rok ukončenia štúdia,
- odbornú prax súvisiacu s predmetom zákazky podľa vyššie uvedeného a to opisom pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ,
- meno a priezvisko aspoň jednej kontaktnej osoby a číslo telefónu a emailový kontakt odberateľa, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť informácie),
- prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi,
- vlastnoručný podpis osoby, ktorej sa životopis týka.
Uchádzač zároveň predloží doklad o odbornej spôsobilosti min. 2 osôb:
- stavbyvedúci podľa zák. č. 236/2000 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zák. č. 138/1992 Zb. v znení zák. č. 554/2001 o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odbornou spôsobilosťou na inžinierske stavby, rovnako budú akceptované osvedčenia vydávané v iných krajinách, akceptované Slovenskou komorou stavebných inžinierov;
- stavbyvedúci podľa zák. č. 236/2000 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zák. č. 138/1992 Zb. v znení zák. č. 554/2001 o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s odbornou spôsobilosťou na dopravné stavby, rovnako budú akceptované osvedčenia vydávané v iných krajinách, akceptované Slovenskou komorou stavebných inžinierov;
3.2.2 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.2 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Požiadavky na riadiacich zamestnancov sú potrebné a primerané vzhľadom na predmet zákazky. Preukázanie profesionálnych praktických skúseností riadiacich zamestnancov požaduje verejný obstarávateľ pre účely overenia, či daný riadiaci zamestnanec má dostatočné skúsenosti a zručnosti pre zvládnutie plnenia predmetu zákazky a príslušnej časti úloh a kompetencií pripadajúcich na danú pozíciu.
3.3.§ 28 ods. 1 písm. h) v spojení s § 30 zákona o verejnom obstarávaní preukazuje uchádzač uvedením opatrení enviromentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy, ktorej predmetom sú stavebné práce podľa nižšie uvedeného
3.3.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm.h) zákona:
Uchádzač predloží doklad, certifikát preukazujúci systém riadenia environmentálneho manažmentu ISO 14001:2005 pre oblasť rovnakú alebo podobnú ako predmet zákazky, pričom tento certifikát musí vychádzať zo slovenských technických noriem, alebo z noriem členských štátov Európskeho spoločenstva
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.3 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona:
Verejný obstarávateľ považuje za potrebné preukázať, či je uchádzač schopný plniť predmet zmluvy v požadovanej kvalite so splnením noriem environmentálneho riadenia za účelom minimalizovania negatívnych vplyvov na životné prostredie a jeho ochrany počas realizácie predmetu zákazky .
3.3.2 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. h) musia byť v ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
3.3.3 Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné aj osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
3.4. § 28 ods. 1 písm. j) zákona o verejnom obstarávaní preukáže údajmi o strojovom a technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícií na uskutočnenie stavebných prác.
3.3.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. j) zákona:
Uchádzač predloží zoznam strojného vybavenia, ktoré má k dispozícii, podpísaný/potvrdený oprávnenou osobou uchádzača . Uvedený zoznam musí obsahovať stroje a zariadenia, ktoré sú nevyhnutné pri zemných prácach, na realizáciu hrubej stavby objektov a na realizáciu ciest.
- minimálne 10 ks nákladné vozidlo
- minimálne 3 ks báger
- minimálne 3 ks dózer
- minimálne 6 ks domiešavač
- minimálne 2 ks žeriav nad 20 t
- minimálne 1 ks žeriav nad 90 t
- minimálne 5 ks cestný valec
- minimálne 3 ks strojného zariadenia /finišér/ na pokládku asfaltobetónu
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.4 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Verejný obstarávateľ považuje za potrebné preukázať, či je uchádzač schopný plniť predmet zmluvy v požadovanej kvalite a s tým súvisiacim odborne a technicky premeraním spôsobom podľa požiadaviek a parametrov uvedených v projektovej dokumentácii.
3.5. Podľa § 28 ods. 1 písm. c) a v spojení s § 29 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ požaduje predloženie certifikátu systému riadenia kvality a bezpečnostného manažérstva ochrany zdravia pri práci, vydaného nezávislou inštitúciou, ktorého predmetom sú stavebné práce.
3.5.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. c) zákona: Uchádzač predloží údaje o technikoch alebo technických orgánoch, ktorí sú zodpovední za kontrolu kvality bez ohľadu na to, v akom zmluvnom vzťahu sú k uchádzačovi a doloží, že je držiteľom platného certifikátu na integrovaný systém riadenia kvality v oblasti uskutočnenia stavebných prác v zmysle požiadaviek EN ISO 9001:2009, vydaný nezávislou inštitúciou, pričom verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu v súlade s § 29 zákona o verejnom obstarávaní.
3.6. Podľa § 28 ods. 1 písm. h) a v spojení s § 30 zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ vyžaduje predloženie certifikátu systému manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci vydaného nezávislou inštitúciou, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy, ktorej predmetom sú stavebné práce podľa nižšie uvedeného.
3.6.1 Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. h) zákona: uchádzač doloží , že je držiteľom platného certifikátu OHSAS 18001:2009 vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci uchádzačom alebo záujemcom, môže využiť systémy zabezpečenia ochrany a bezpečnosti zdravia pri práci vyplývajúce z európskych noriem.
Odôvodnenie primeranosti použitia podmienky účasti podľa bodu 3.6 vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona: Verejný obstarávateľ považuje za potrebné preukázať, či je uchádzač schopný plniť predmet zmluvy v požadovanej kvalite a so splnením noriem zabezpečenia ochrany a bezpečnosti zdravia pri práci.
3.7Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté.
3.8.Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti technickej a odbornej spôsobilosti uchádzača sa predkladajú v origináloch alebo v úradne osvedčených kópiách vyhotovených v štátnom jazyku, teda v Slovenskom jazyku a nesmú byť staršie ako tri mesiace ku dňu predkladania ponúk. Doklady uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, t.j. doklady vyhotovené v inom ako slovenskom jazyku musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, t.j. do Slovenského jazyka, okrem dokladov predložených v Českom jazyku. V prípade, že sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je preklad v Slovenskom jazyku.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
Ak áno Predbežné oznámenie
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2015/S 244-442830
z: 17.12.2015
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 02.02.2016 09:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 02.02.2016 09:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
Iné: slovenský jazyk
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 30.04.2016
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 02.02.2016 10:00
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Všetky požadované doklady musia byť súčasťou ponuky.
Ak do verejného obstarávania predloží ponuku skupina dodávateľov podľa § 31 zákona o verejnom obstarávaní, podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní musí splniť každý člen skupiny samostatne a to tým, že predloží doklady podľa § 26 ods. 2 alebo § 128 zákona o verejnom obstarávaní každý za seba osobitne a podmienky účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 citovaného zákona ako aj podmienky účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 28 citovaného zákona musí skupina dodávateľov preukázať spoločne predložením požadovaných dokladov.
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE -POŽIADAVKY
1./ V súlade s § 34 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač v ponuke preukáže (zdokladuje) zabezpečenie Technicko-kvalitatívnych podmienok (TKP) platných na území SR notifikované podľa Smernice EÚ č. 98/34 dodávka asfaltových zmesí podľa TKP č. 6 Hutnené asfaltové zmesi a v prípade zahraničného záujemcu adekvátne kvalitatívne podmienky platné na území štátu, z ktorého uchádzač pochádza vo vzťahu k predmetu zákazky. Uchádzač preukazuje túto skutočnosť dokladom o vlastníctve zariadenia na výrobu asfaltových zmesí alebo zmluvou, na základe ktorej je uchádzač oprávnený dodávať asfaltové zmesi pre plnenie predmetu zákazky.
Uchádzač preukáže zdokladuje zabezpečenie dodávky asfaltových zmesí podľa TKP časť 6 Hutnené asfaltové zmesi a to nasledovne:
-Umiestnenie (lokalizáciu) obaľovacej súpravy, v ktorej budú vyrábané asfaltové zmesi
-Hodinové výkony predmetnej obaľovacej súpravy
-Dĺžku v km od obaľovacej súpravy do najvzdialenejšieho bodu realizovaného úseku
-Dopravnú trasu (napr. z bodu A (obaľovacia súprava) do bodu B po komunikácií X)
Dokladom sa rozumie zmluvné zabezpečenie, doklad o vlastníctve, ak uchádzač je vlastníkom obaľovacej súpravy umiestnenej v limitovanej vzdialenosti od stavby, prípadne iný relevantný preukázateľný doklad, ktorým vie uchádzač preukázať zabezpečenie dodávky asfaltových zmesí.
Pri preprave asfaltových zmesí musí byť doprava od obaľovacej súpravy na miesto rozprestretia čo najkratšia, t.j. pripúšťa sa doba prepravy max. 90 minút (čl. 10.2 TKP MDVRR SR časť 6 Hutnené asfaltové zmesi). Vzdialenosť stavby od obaľovacej súpravy nesmie byť väčšia ako 60 km, resp. pri časovom vyjadrení nesmie doprava asfaltových zmesí trvať viac ako 90 min.
Najnižšie teploty pri rozprestieraní zmesi musia byť dodržané v zmysle tab. 11 STN 73 6121; pri použití modifikovaného asfaltu musí byť teplota zmesi meraná na korbe dopravného prostriedku pred vysypaním do finišera min. l45 0C. resp. podľa KLAZ. Pri preprave musia byť asfaltové zmesi chránené proti ochladzovaniu (čl. 7.2 STN 73 6121: 2009 a čl. 10.2 TKP MDVRR SR časť 6 Hutnené asfaltové zmesi)
2./ V súlade s § 32 ods. 3 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ na základe povahy výstavby diela - napojenie plánovanej realizácie diela na už existujúce dielo a z toho vyplývajúcej kontinuity a kvality realizácie diela, zabezpečenia bezpečnosti a kvality prepojenia obidvoch časti stavby, určuje určitú, vecne vymedzenú, časť plnenia zákazky, ktorú nesmie uchádzač zabezpečiť subdodávateľom nasledovne:
- realizácia vrchných konštrukčných vrstiev všetkých vozoviek ,
Technické špecifikácie asfaltov používaných pri výrobe hutnených asfaltových zmesí musia byť v
súlade s požiadavkami Katalógových listov asfaltov (KLA) (http://www.ssc.sk/sk/Technicke-predpisy/Zoznam- TKP-a-KL.ssc). a asfaltové zmesi musia zodpovedať kvalitatívnym požiadavkám (vlastnosti a kategórie) stanoveným v Katalógových listoch asfaltových zmesí (KLAZ) (http://www.ssc.sk/sk/Technicke-predpisy/Zoznam-TKP-a-KL. ssc) a noriem radu STN EN 13 108.
3./ V súlade s § 34 ods. 10 zákona o verejnom obstarávaní , uchádzač v ponuke uvedie percentuálny podiel zákazky, ktorý má v úmysle zadať tretím osobám, ako aj navrhovaných subdodávateľov a predmety subdodávok a čestné vyhlásenie, že každý subdodávateľ spĺňa alebo najneskôr v čase plnenia bude spĺňať podmienky podľa § 26 ods. 1 ZVO, ak sa na plnení zmluvy budú podieľať aj tretie osoby (subdodávatelia), pričom, uchádzač zodpovedá za výber svojich subdodávateľov a/alebo spolupracujúcich tretích osôb. Ak uchádzač nemá v úmysle zadať vykonávanie časti prác na diele subdodávateľom, je túto skutočnosť povinný vyslovene uviesť vo svojej ponuke. Vzor Zoznamu subdodávateľov tvorí prílohu súťažných podkladov.
V prípade, ak počas plnenia zmluvy o dielo dôjde k zmene na strane subdodávateľa, je zhotoviteľ ako úspešný uchádzač povinný objednávateľovi ako verejnému obstarávateľovi najneskôr v deň, ktorý predchádza dňu, v ktorom nastane zmena subdodávateľa, predložiť písomné oznámenie o zmene subdodávateľa, ktoré bude obsahovať minimálne: podiel zákazky, ktorý má zhotoviteľ v úmysle zadať subdodávateľovi, identifikačné údaje navrhovaného subdodávateľa a čestné vyhlásenie, že navrhovaný subdodávateľ spĺňa podmienky podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Objednávateľ ako verený obstarávateľ si splnenie podmienok podľa § 26 ods. 1 zákona. o verejnom obstarávaní u navrhovaného subdodávateľa overí na Úrade pre verejné obstarávanie podľa § 128 o verejnom obstarávaní, prípadne vyžiadaním si dokladov § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
4./Úspešný uchádzač je povinný najneskôr ku dňu podpisu zmluvy o dielo zložiť na účet verejného obstarávateľa/objednávateľa čiastku rovnajúcu sa 10 % z ceny diela bez DPH, ktorá bude slúžiť ako zábezpeka za zhotovenie a vykonanie diela riadne a včas, ako aj ako zábezpeka za splnenie všetkých záväzkov uložených úspešnému uchádzačovi/zhotoviteľovi zmluvou o dielo počas realizácie diela vrátane všetkých peňažných záväzkov úspešného uchádzača/zhotoviteľa voči verejnému obstarávateľovi/objednávateľovi, vzniknutých úspešnému uchádzačovi/zhotoviteľovi aj z titulu zmluvných pokút podľa článku VI. zmluvy o dielo. Zábezpeka za zhotovenie diela môže byť taktiež zrealizovaná bankovou garanciou. Právo na úhradu takto zadržanej sumy resp. zadržanej sumy zníženej o verejným obstarávateľom/objednávateľom uplatnené nároky vznikne úspešnému uchádzačovi/zhotoviteľovi po zhotovení diela riadne a včas, jeho odovzdaní a prevzatí verejným obstarávateľom/objednávateľom, za splnenia podmienok uvedených v zmluve o dielo, pričom verejný obstarávateľ/objednávateľ podpisom protokolu o odovzdaní a prevzatí diela súhlasí s uvoľnením zadržanej čiastky resp. zadržanej čiastky zníženej o verejným obstarávateľom/objednávateľom uplatnené nároky podľa predmetného bodu zmluvy o dielo úspešnému uchádzačovi/zhotoviteľovi. V prípade zabezpečenia a predloženia bankovej garancie úspešným uchádzačom/zhotoviteľom podľa bodu 9. a/alebo 10. článku IV. zmluvy o dielo, banková garancia podlieha schváleniu verejným obstarávateľom/objednávateľom, t.j. úspešný uchádzač/zhotoviteľ je povinný pred jej doručením verejnému obstarávateľovi/objednávateľovi predložiť mu ju na schválenie. Banková záruka sa považuje za doručenú okamihom jej prijatia verejným obstarávateľom/objednávateľom, pričom verejný obstarávateľ/objednávateľ je oprávnený neprijať takú bankovú garanciu, ktorú neschválil. Prijatie bankovej garancie verejný obstarávateľ/objednávateľ písomne potvrdí.
5./Úspešný uchádzač je súčasne povinný najneskôr ku dňu podpisu protokolu o odovzdaní a prevzatí diela vinkulovať na svojom účte v banke v prospech verejného obstarávateľa, na dobu 60 mesiacov odo dňa odovzdania a prevzatia diela, sumu rovnajúcu sa 5 % z ceny diela bez DPH, ktorá bude slúžiť ako zábezpeka za splnenie všetkých záväzkov Zhotoviteľa v súlade so Zmluvou o dielo v záručnej dobe. Vinkuláciu predmetnej sumy na účte podľa tohto bodu môže úspešný uchádzač nahradiť bankovou garanciou. V prípade, ak do uplynutia záručnej doby nebudú Zhotoviteľom/úspešným uchádzačom odstránené všetky Objednávateľom/verejným obstarávateľom reklamované a uplatnené vady diela, je Zhotoviteľ/úspešný uchádzač povinný zabezpečiť predĺženie predmetnej záruky na dobu odstránenia týchto vád diela. Právo na úhradu zadržanej sumy resp. zadržanej sumy zníženej o Objednávateľom/verejným obstarávateľom uplatnené nároky podľa toho bodu Zmluvy vznikne Zhotoviteľovi/úspešnému uchádzačovi po odstránení všetkých vád a nedorobkov diela uplatnených Objednávateľom/verejným obstarávateľom v záručnej dobe a za splnenia podmienok uvedených v Zmluve. Predmetná záruka musí umožniť Objednávateľovi/verejnému obstarávateľovi uplatniť si nárok na vyplatenie sumy, predstavujúcej nároky vyplývajúce z vád diela, uplatnených Objednávateľom/verejným obstarávateľom v 60 mesačnej záručnej dobe.
6./Verejný obstarávateľ bude v rámci zmluvných podmienok od úspešného uchádzača požadovať preukázať sa uzatvorením poistenia:
(1) stavebno-montážného poistenia (CAR / EAR) vrátane poistenia diela, technologických zariadení, materiálov a dokumentácie zhotoviteľa na dobu realizácie diela pre prípad zničenia, straty alebo poškodenia diela z akýchkoľvek príčin, v prospech verejného obstarávateľa ako objednávateľa, pričom výška poistnej sumy musí znieť minimálne na finančnú čiastku, ktorá zahŕňa zmluvnú cenu diela (umožňuje znovu vybudovanie diela).
(2) pre prípad zodpovednosti za škodu vzniknutú inému v súvislosti s činnosťou alebo vzťahom uchádzača ako zhotoviteľa a jeho subdodávateľov, a to na poistnú sumu vo výške ceny predmetu diela, minimálne však 2.500.000,- EUR (slovom: dva a pol milióna eur);
(3) pre prípad zodpovednosti za nároky, škody, straty a výdavky (vrátane správnych poplatkov a výdavkov), ktoré vzniknú zo zranenia, ochorenia, choroby alebo smrti ktorejkoľvek osoby zamestnanej u Zhotoviteľa alebo kohokoľvek iného z personálu Zhotoviteľa a/alebo Objednávateľa, pričom poistenie bude v platnosti po dobu participácie a asistencie personálu Zhotoviteľa a/alebo Objednávateľa na realizácii diela, a to minimálne vo výške 300.000,- EUR na každú poistnú udalosť,
a zároveň je povinný udržiavať uvedené poistenia v platnosti po celú dobu trvania zmluvy. Náklady na poistenie sú zahrnuté v dohodnutej cene diela. Notársky overenú kópiu uzatvorených poistných zmlúv je zhotoviteľ povinný predložiť Objednávateľovi pri podpise zmluvy o dielo.
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
18.12.2015

Redakčné opravy

2952 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 24/2016
V oznámení 24952-MSP verejného obstarávateľa/obstarávateľa MH Invest II, s.r.o., Trnavská cesta 100, 821 02 Bratislava - mestská časť Ružinov zverejnenom vo VVO č. 252/2015 zo dňa 22.12.2015 boli nesprávne zverejnené údaje IV.3.3) Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom Namiesto: 02.02.2016 09:00 Viď: 12.02.2016 09:00 IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 02.02.2016 09:00 Viď: 12.02.2016 09:00 IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 02.02.2016 10:00 Viď: 12.02.2016 10:00

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité