Oznámenie 3409 - WYT

Obsah

3409 - WYT
Vestník č. 29/2016 - 11.02.2016

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
IČO: 31753604
Mlynská dolina 1, 81704 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Štátny geologický ústav Dionýza Štúra, Mlynská dolina 1, 817 04 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Marta Gandžalová Jančeková
Telefón: +421 259375319
Fax: +421 254771940
Email: marta.gandzalova-jancekova@geology.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.geology.sk
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pdetail/8174
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
SU - Štátna agentúra/úrad
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. d)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Prototyp zariadenia ochraňujúceho zdroj pitnej vody pre hromadné zásobovanie obyvateľstva obce Krásnohorská Dlhá Lúka
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto dodania tovarov: Miesto dodania predmetu zákazky: k.ú. Krásnohorská Dlhá Lúka, parcela 697/4 a 697/2
Miesto odovzdania návrhu, schematického nákresu, projektovej dokumentácie a dokumentácie z testovacích prevádzok: Štátny geologický ústav Dionýza Štúra, Mlynská dolina 1, 817 04 Bratislava.
NUTS kód:
SK042
SK010
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodanie prototypu zariadenia umožňujúceho ochranu využívaného zdroja pitnej vody v Krásnohorskej Dlhej Lúke pred náhlym zhoršením kvality vody vrámci projektu LIFE+ KRASCAVE Zavedenie trvalo udržateľného využívania podzemnej vody v podzemnom krasovom systému Krásnohorskej jaskyne (Slovenský Kras) LIFE11 ENV/SK/1023, ktorý sa implementuje na Štátnom geologickom ústave Dionýza Štúra na základe dohody o grante uzatvorenej medzi Generálnym riaditeľstvom pre životné prostredie Európskej komisie a Štátnym geologickým ústavom Dionýza Štúra.

Predmetom zákazky je:
Položka A: Vypracovanie návrhu prototypu zariadenia obsahujúceho informácie o jeho technických parametroch
Položka B: Schematický nákres technického riešenia navrhovaného prototypu zariadenia
Položka C: Výroba prvej verzie prototypu zariadenia
Položka D: Testovanie prevádzky prototypu zariadenia v terénnych podmienkach počas 30 dní
Položka E: Realizácia konštrukčných a technických úprav prototypu zariadenia na základe analýzy výsledkov chodu zariadenia v 30-dňovej testovacej prevádzke
Položka F: Testovanie prevádzky prototypu zariadenia v terénnych podmienkach počas 18 mesiacov a doladenie jeho chodu
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 38300000-8
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 38344000-8, 48983000-2, 73100000-3, 73300000-5, 72244000-7, 90711500-9, 71610000-7
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Bude uvedené v súťažných podkladoch.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 130 367,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 30
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1 PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV VO VEREJNOM OBSTARÁVANÍ TÝKAJÚCE SA OSOBNÉHO POSTAVENIA
1.1 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 26 ods. 2, ods. 4, ods. 5 alebo § 128 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní predložením:
1.1.1 výpisu z registra trestov, nie staršieho ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že nebol uchádzač ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, a že nebol uchádzač ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
1.1.2 potvrdenia príslušného súdu nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
1.1.3 potvrdenia Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne/zdravotných poisťovní nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že uchádzač nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.1.4 potvrdenia miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že uchádzač nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.1.5 dokladu o oprávnení dodávať tovar alebo poskytovať súvisiace služby, vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku.
1.1.6 čestným vyhlásením, že uchádzač nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
1.1.7 čestným vyhlásením, že uchádzač nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa zákona o verejnom obstarávaní, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
1.1.8 čestným vyhlásením, že uchádzač nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.

1.2 Doklady musia byť predložené ako originály, alebo overené fotokópie.

1.3 Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.

1.4 Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01.07.2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30.06.2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procese verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na základe skutočnosti, že verejný obstarávateľ v takomto prípade bude v zmysle § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní vyhodnocovať splnenie podmienok účasti uvedených v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní spôsobom podľa § 128 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ predloží len vyhlásenie o platnom zapísaní v zozname podnikateľov Úradu pre verejné obstarávanie s uvedením registračného čísla. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procese verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní, ak tento údaj (že nie je v reštrukturalizácii) potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov neobsahuje.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 28. 04. 2015 môže preukázať splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní, že nie je v reštrukturalizácii,
1. predložením potvrdenia príslušného súdu nie staršieho ako tri mesiace v procese verejného obstarávania priamo verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi alebo
2. doplnením tohto údaja do zoznamu podnikateľov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad) zverejňuje na svojom webovom sídle s priloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace.
Ak podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 28. 04. 2015 opomenie v ponuke predložiť doklad na preukázanie splnenia podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 29. 04. 2015, t. j. potvrdenie príslušného súdu nie staršie ako tri mesiace ku dňu predloženia ponuky, že nie je v reštrukturalizácii podľa § 26 ods. 2 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní, verejný obstarávateľ ho písomne požiada o doplnenie tohto dokladu. Tento doklad možno doplniť jedným z dvoch vyššie uvedených spôsobov.

1.5 V zmysle § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenie vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom.

1.6 Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 a 2 zákona o verejnom obstarávaní za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.

1.7 Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje verejný obstarávateľ.

1.8 V prípade, že doklady predkladá záujemca so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, môže predložiť doklady ekvivalentné resp. postupuje v súlade s § 26 ods. 4 a ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní.

Odôvodnenie primeranosti použitia každej určenej podmienky účasti podľa § 26 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia určil verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 26 zákona o verejnom obstarávaní a výkladovými stanoviskami č. 10/2013 a 5/2015 k osobnému postaveniu podľa zákona o verejnom obstarávaní zverejnenom na internetovej stránke úradu.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2 PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV VO VEREJNOM OBSTARÁVANÍ TÝKAJÚCE SA FINANČNÉHO A EKONOMICKÉHO POSTAVENIA
2.1 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 27 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní predložením dokladov, preukazujúcich splnenie podmienok účasti alebo podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní čestným vyhlásením. Doklady musia byt predložené ako originály, alebo overené fotokópie.
2.1.1 Verejný obstarávateľ požaduje predloženie vyjadrenia banky alebo ekvivalentného dokladu od banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (ďalej lenbanka), v ktorej má záujemca vedený účet, o solventnosti a schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky za predchádzajúce tri roky ku dňu predkladania ponuky, ktoré/ý musí obsahovať informáciu o tom, že uchádzač nebol za posledné tri roky v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru, dodržuje splátkový kalendár a, že jeho bežný účet nie je predmetom exekúcie a ktoré/ý nesmie byť staršie/í ako tri mesiace ku dňu predkladania ponuky. V prípade, že uchádzač má účty vedené vo viacerých bankových inštitúciách, verejný obstarávateľ požaduje predloženie bankovej informácie od každej z nich.
2.1.2 K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ým dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/podpísané štatutárnym orgánom uchádzača, že nemá vedené účty ani záväzky v inej/ých banke/ách ako tej/tých, od ktorej/ktorých predložil vyššie uvedené potvrdenie/a resp. ekvivalentný/é doklad/y.

Odôvodnenie požiadavky: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov podľa bodu 2.1.1 a 2.1.2 z dôvodu, aby uchádzač preukázal schopnosť si riadne plniť finančné záväzky. Predmetnú požiadavku verejný obstarávateľ považuje za primeranú vo vzťahu k predmetu zákazky.

Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 27 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: V tejto požiadavke verejného obstarávateľa nie je požadovaný žiaden číselný údaj a teda požiadavka je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia a preukázania finančnej spoľahlivosti uchádzača, t.j., že uchádzač je aj po finančnej stránke spoľahlivým partnerom. Verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy a do doby splatnosti faktúr musí byť uchádzač schopný finančné záväzky plniť.

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE, TÝKAJÚCE SA FINANČNÉHO A EKONOMICKÉHO POSTAVENIA :
Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
V prípade, ak záujemca alebo uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike, verejný obstarávateľ uzná aj ekvivalentné doklady/osvedčenia vydané podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača.
Skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti tykajúcich sa finančného a ekonomického postavenia v súlade s § 31 ods. 3, resp. 4 zákona o verejnom obstarávaní.
Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou, s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené sumou, uchádzač predloží v mene euro. Ak sú tieto doklady v cudzej mene (inej ako euro), uchádzač ich predloží v pôvodnej mene a v mene euro. Prepočet inej meny na euro uchádzač prepočíta kurzom ECB (Európskou centrálnou bankou) platným ku dňu 31. 12. za príslušný rok.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 3 PODMIENKY ÚČASTI UCHÁDZAČOV VO VEREJNOM OBSTARÁVANÍ TÝKAJÚCE SA TECHNICKEJ A ODBORNEJ SPÔSOBILOSTI
3.1 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 28 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní predložením dokladov, preukazujúcich splnenie podmienok účasti alebo podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní čestným vyhlásením. Doklady musia byt predložené ako originály, alebo overené fotokópie.
3.1.1 Zoznam dodávok tovaru a poskytnutých súvisiacich služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky ku dňu predkladania ponuky doplnený potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služby s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ak odberateľom:
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Zoznam zmlúv o dodaných tovaroch a poskytnutých súvisiacich službách má obsahovať:
- obchodné meno, adresu sídla alebo miesta podnikania odberateľa,
- meno, priezvisko, tituly aspoň jednej kontaktnej osoby a číslo telefónu odberateľa, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť uchádzačove informácie,
- názov a stručný opis poskytnutej zákazky,
- celkovú zmluvnú cenu zákazky bez DPH v EUR,
- lehotu dodania poskytnutej zákazky,
- potvrdenie o kvalite plnenia zákazky odberateľom.
.
Potvrdenie o uspokojivom zrealizovaní dodávok (potvrdený dôkaz o plnení) musí byť podpísané osobou oprávnenou konať v mene odberateľa.
Uchádzač predloží zoznam zmlúv o dodaných tovaroch a poskytnutých súvisiacich službách podpísaný oprávnenou osobou, štatutárom.

Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo údaje uvedené uchádzačom overiť a v prípade zistenia nepravdivých alebo skreslených informácií bude postupovať v súlade s § 33 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní.
V prípade, že uchádzač využije/použije ustanovenie § 28 ods. 1 písm. a) bod 2 zákona o verejnom obstarávaní, zároveň uvedie dôvod, pre ktorý dôkaz o plnení nepotvrdil odberateľ.
V prípade, ak sa uchádzač preukáže s referenciou, ktorú uskutočnil ako subdodávateľ, alebo ako člen skupiny dodávateľov v referenčnom liste uvedie akú časť zákazky (aké činnosti) vykonával a hodnotu týchto činností v EUR bez DPH.

Odôvodnenie požiadavky: Účelom požiadavky na predloženie zoznamu dodaného predmetu zákazky (dodaných tovarov a poskytnutých súvisiacich služieb) v predchádzajúcom období, ako jednej z podmienok účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti, ako aj minimálnej požadovanej úrovne štandardov, je najmä preukázanie skutočnosti, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky.
Požadovaný zoznam dodaných tovarov a poskytnutých súvisiacich služieb, resp. odborná úroveň uchádzača má garantovať odborné a kvalitné plnenie zákazky, ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s poskytovaním služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.

Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 28 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ podmienku účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní zadefinoval striktne vo vzťahu k predmetu zákazky s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými dodávateľmi. Podmienka účasti je primeraná predmetu zákazky a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti, či mal uchádzač zmluvné plnenia v dostatočnom objeme a je oprávnený a schopný ho dodať. Požadovaný zoznam dodaných tovarov a poskytnutých súvisiacich služieb má garantovať odborné a kvalitatívne plnenie zákazky, ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s plnením zmlúv rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky a to s prihliadnutím na predpokladaný finančný objem požadovaného predmetu zákazky.

Minimálna požadovaná úroveň štandardov § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní:
Minimálna úroveň požadovaná verejným obstarávateľom podľa § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní:
Uchádzač zoznamom dodávok tovaru a poskytnutých súvisiacich služieb preukáže, že v období predchádzajúcich 3 rokov ku dňu predkladania ponuky úspešne realizoval zákazky rovnakého, alebo podobného charakteru, v akom sa požaduje plnenie predmetu zákazky a to :
min. jednu zákazku, ktorej predmetom bola dodávka minimálne dvojkomponentového zariadenia, resp. prototypu umožňujúceho monitorovanie životného prostredia alebo kvapalín a plynov vo výrobných procesoch vrátane softvéru na vyhodnocovanie alebo riadenie procesov.

3.2 Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 28 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 28 ods. 1 písm. k) zákona o verejnom obstarávaní predložením dokladov, preukazujúcich splnenie podmienok účasti alebo podľa § 32 ods. 11 čestným vyhlásením. Doklady musia byt predložené ako originály, alebo overené fotokópie.
3.2.1 uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač dodávajúci predmet zákazky (dodávajúci tovar a poskytujúci súvisiace služby) v úmysle zabezpečiť subdodávateľom spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo, predmet subdodávky a % podiel k ponukovej cene.
Uchádzač uvedenie požadované údaje za každého subdodávateľa, ktorý sa má podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50% z hodnoty plnenia uchádzača.

3.2.2 K dokladu podľa bodu 3.2.1 uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie potvrdené/podpísané štatutárnym orgánom uchádzača, že každý subdodávateľ uvedený v jeho ponuke podľa bodu 3.2.1 spĺňa alebo najneskôr v čase plnenia bude spĺňať podmienky podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ upozorňuje, že tým nie je dotknutá zodpovednosť uchádzača za plnenie zmluvy v prípade jeho úspechu v predmetnom verejnom obstarávaní.

Odôvodnenie požiadavky: Verejný obstarávateľ požaduje preukázanie tejto podmienky účasti v zmysle § 32 ods. 3 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní.

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE, TÝKAJÚCE SA TECHNICKEJ ALEBO ODBORNEJ SPOSOBILOSTI:
V zmysle § 155m ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Na tieto účely úrad zverejní vo vestníku informáciu o dátume zriadenia evidencie referencií podľa § 9a zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní.
Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti tykajúcich sa technickej a odbornej spôsobilosti v súlade s § 31 ods. 3, resp. 4 zákona o verejnom obstarávaní.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené sumou, uchádzač predloží v mene euro. Ak sú tieto doklady v cudzej mene (inej ako euro), uchádzač ich predloží v pôvodnej mene a v mene euro. Prepočet inej meny na euro uchádzač prepočíta kurzom ECB ku dňu 31. 12. za príslušný rok.
V zmysle § 33 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ bude posudzovať aj všetky referencie za obdobie uvedené v podmienke účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
02/2016
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 07.03.2016 10:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 07.03.2016 10:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 07.03.2016 13:00
Miesto : Miesto otvárania ponúk:
Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
Mlynská dolina 1
817 04 Bratislava
zasadačka
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Otváranie časti ponúk označenej ako Ostatné je neverejné a pri otváraní časti ponúk označenej ako Ostatné komisia postupuje podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní.
Otváranie časti ponúk označených ako Kritériá sa uskutoční v termíne podľa § 41 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a spôsobom podľa § 41 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním ponúk, označených ako Kritéria, musí byť aspoň päť pracovných dní.
Otváranie časti ponúk, označených ako Kritéria je v zmysle § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní neverejné. Na otváraní ponúk nebude umožnená účasť uchádzačov v súlade s § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
Zápisnica z otvárania časti ponúk Kritéria sa neodosiela.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Predmet zákazky sa bude financovať z prostriedkov projektu LIFE+ KRASCAVE Zavedenie trvalo udržateľného využívania podzemnej vody v podzemnom krasovom systému Krásnohorskej jaskyne (Slovenský Kras) LIFE11 ENV/SK/1023, ktorý sa implementuje na Štátnom geologickom ústave Dionýza Štúra na základe dohody o grante uzatvorenej medzi Generálnym riaditeľstvom pre životné prostredie Európskej komisie a Štátnym geologickým ústavom Dionýza Štúra.
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
VYSVETLENIE A DOPLNENIE SÚŤAŽNÝCH PODKLADOV
1 V prípade potreby objasniť informácie uvedené vo výzve na predkladanie ponúk, podmienky účasti vo verejnom obstarávaní alebo informácie uvedené v súťažných podkladoch alebo inej sprievodnej dokumentácie (ďalej len Vysvetlenie), môže ktorýkoľvek zo záujemcov požiadať o ich vysvetlenie podľa § 38 zákona o verejnom obstarávaní a podľa bodu 7 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov, priamo u kontaktnej osoby na adrese uvedenej v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov.
2 Za včas doručenú požiadavku záujemcu o Vysvetlenie sa považuje požiadavka o Vysvetlenie doručená verejnému obstarávateľovi v listinnej podobe na adresu uvedenú v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 8.1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov najneskôr do 25.02.2016 do 15:00 (najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk).
3 Vysvetlenie požiadaviek uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch, podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, informatívneho dokumentu alebo inej sprievodnej dokumentácie preukázateľne poskytne verejný obstarávateľ bezodkladne, najneskôr však do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom; záujemca môže požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk. Následne verejný obstarávateľ zverejní predmetné vysvetlenie v profile verejného obstarávateľa.
4 Verejný obstarávateľ môže doplniť informácie uvedené v súťažných podkladoch, ktoré preukázateľne oznámi súčasne všetkým záujemcom najneskôr šesť dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk určenej vo výzve na predkladanie ponúk a následne verejný obstarávateľ zverejní predmetné doplnenie v profile verejného obstarávateľa.
5 Súťažné podklady a vysvetlenia, doplnenia verejný obstarávateľ zverejní v profile verejného obstarávateľa.
6 Tieto informácie nesmú byť v rozpore s výzvou na predkladanie ponúk.

OBHLIADKA MIESTA DODANIA PREDMETU ZÁKAZKY
1 Obhliadka miesta dodania predmetu zákazky zameraná na overenie a získanie informácií, ktoré budú potrebné na prípravu, spracovanie ponuky a dodanie predmetu zákazky (dodanie tovaru a súvisiacich služieb) sa uskutoční dňa 22.02.2016 samostatne s každým uchádzačom. Presný čas obhliadky si uchádzač vopred dohodne (písomne e-mailom, faxom) s kontaktnou osobou verejného obstarávateľa (RNDr. Peter Malík, CSc., tel.: 02/59375416, fax: 02/54771940, e-mail: peter.malik@geology.sk). Stretnutie uchádzača so zástupcom verejného obstarávateľa sa uskutoční v obci Krásnohorská Dlhá Lúka, pred Penziónom Jozefína, na adrese Krásnohorská Dlhá Lúka 113, 049 45 Krásnohorská Dlhá Lúka. Z miesta stretnutia sa verejný obstarávateľ s uchádzačom spoločne presunú k vchodu do Krásnohorskej jaskyne. Z obhliadky miesta dodania predmetu zákazky bude vyhotovená zápisnica.
2 Zamestnanec, ktorý bude poverený uchádzačom na jeho zastupovanie na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky a nie je štatutárnym zástupcom uchádzača, je povinný sa preukázať písomných splnomocnením uchádzača na jeho zastupovanie.
3 Výdavky spojené s obhliadkou miesta dodania predmetu zákazky idú na ťarchu uchádzača.
4 Ak si uchádzač nevyžiada suťažné podklady od verejného obstarávateľa, resp. si neprevezme súťažné podklady zverejnené v profile verejného obstarávateľa v dostatočnom predstihu pred lehotou na predkladanie ponúk, tak aby sa mohol na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky zúčastniť, nesie riziko, že mu účasť na obhliadke miesta dodania predmetu zákazky nebudená umožnená.
5 V prípade, že sa uchádzač obhliadky miesta dodania predmetu zákazky nezúčastní, bude mať verejný obstarávateľ zato, že sú mu známe všetky skutočnosti potrebné na spracovanie cenovej ponuky a v prípade jeho úspechu na dodanie predmetu zákazky.

DORUČOVANIE A PREBERANIE PÍSOMNOSTÍ
Osobné doručenie a preberanie písomností v kontaktnom mieste verejného obstarávateľa uvedenom v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov je možné v pracovných dňoch od 8:00 do 15:00 hod. Odporúča sa dohodnúť si vopred čas u kontaktnej osoby verejného obstarávateľa uvedenej v Oddiely I.1 tejto výzvy a v bode 1 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov.

OTVÁRANIE PONÚK
1 Otváranie časti ponúk označenej ako Ostatné sa uskutoční dňa 07.03.2016 o 13:00 hod.
2 Najneskôr v deň otvárania časti ponuky, označenej ako "Ostatné" a časti ponuky, označenej ako "Kritériá" verejný obstarávateľ zverejní v profile verejného obstarávateľa informáciu s uvedením dátumu otvárania príslušnej časti ponuky; bez splnenia tejto povinnosti nie je možné vykonať otváranie ponúk.
3 Otváranie časti ponúk označenej ako Ostatné je neverejné a pri otváraní časti ponúk označenej ako Ostatné komisia postupuje podľa § 41 zákona o verejnom obstarávaní.
4 Otváranie časti ponúk označených ako Kritériá sa uskutoční v termíne podľa § 41 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní a spôsobom podľa § 41 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
5 Miesto otvárania ponúk:
Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
Mlynská dolina 1
817 04 Bratislava
zasadačka
6 Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním ponúk, označených ako Kritéria, musí byť aspoň päť pracovných dní.
7 Otváranie časti ponúk, označených ako Kritéria je v zmysle § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní neverejné. Na otváraní ponúk nebude umožnená účasť uchádzačov v súlade s § 43 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
8 Zápisnica z otvárania časti ponúk Kritéria sa neodosiela.

UZAVRETIE ZMLUVY
1 Verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk podľa bodu 23.1časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov alebo v predĺženej lehote viazanosti ponúk podľa bodu 23.2 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov súťažných podkladov. Uzavretá Zmluva nesmie byť v rozpore s týmito súťažnými podkladmi pre predmet zákazky a ponukou predloženou úspešným uchádzačom pre predmet zákazky. Verejný obstarávateľ nesmie uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý nemá v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod, alebo ktorého subdodávatelia, ktorí sú verejnému obstarávateľovi známi v čase uzavretia Zmluvy, nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Verejný obstarávateľ zároveň nesmie uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, pokiaľ osoby podľa § 27 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, ktorých finančné zdroje uchádzač využil na preukázanie finančného a ekonomického postavenia alebo osoby podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, ktorých technické a odborné kapacity uchádzač využil na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti nemajú v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod.
Povinnosť mať zapísaných konečných užívateľov výhod v registri konečných užívateľov výhod sa vzťahuje na každého člena skupiny dodávateľov a každého subdodávateľa, ktorý sa má podieľať na dodaní plnenia v sume najmenej 50 % z hodnoty plnenia, uvedenej v ponuke uchádzača po celú dobu trvania Zmluvy, ktorá je výsledkom postupu verejného obstarávania.
2 Verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom najskôr šestnásty deň odo dňa odoslania oznámenia o výsledku vyhodnotenia ponúk všetkým uchádzačom podľa § 44 zákona o verejnom obstarávaní, ak nebola doručená žiadosť o nápravu, ak žiadosť o nápravu bola doručená po uplynutí lehoty podľa § 136 ods. 3 alebo ak neboli podané námietky podľa § 138 zákona o verejnom obstarávaní.
3 V prípade, ak bola doručená žiadosť o nápravu alebo námietka, verejný obstarávateľ pri uzatváraní Zmluvu postupuje podľa § 45 ods. 3 až 6 zákona o verejnom obstarávaní.
4 Úspešný uchádzač je povinný poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie Zmluvy s úspešným uchádzačom tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa uplynutia lehoty podľa § 45 ods. 2 až 7 zákona o verejnom obstarávaní, ak bol na jej uzatvorenie písomne vyzvaný. Úspešný uchádzač, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní sú povinní na účely poskytnutia riadnej súčinnosti potrebnej na uzavretie Zmluvy mať v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Ak úspešný uchádzač odmietne uzavrieť Zmluvu alebo nie sú splnené povinnosti podľa prvej vety alebo podľa druhej vety, verejný obstarávateľ môže uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý sa umiestnil ako druhý v poradí. Ak uchádzač, ktorý sa umiestnil druhý v poradí odmietne uzavrieť Zmluvu alebo neposkytne verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na jej uzavretie tak, aby mohla byť uzatvorená do 30 dní odo dňa, keď bol na jej uzavretie písomne vyzvaný alebo ak uchádzač, ktorý sa umiestnil ako druhí v poradí, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní nesplnia povinnosť podľa druhej vety, verejný obstarávateľ môže uzavrieť Zmluvu s uchádzačom, ktorý sa umiestnil ako tretí v poradí. Uchádzač, ktorý sa umiestnil tretí v poradí, jeho subdodávatelia a jeho osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní je povinný splniť povinnosť podľa druhej vety a poskytnúť verejnému obstarávateľovi riadnu súčinnosť, potrebnú na uzavretie Zmluvy tak, aby mohla byť uzavretá do 30 dní odo dňa, keď bol na jej uzavretie písomne vyzvaný.
5 Vzhľadom na skutočnosť, že predmet zákazky bude financovaný z fondov EÚ verejný obstarávateľ uzavrie Zmluvu s úspešným uchádzačom až po overení a schválení procesu verejného obstarávania riadiacim orgánom MŽP SR.
6. Uchádzač berie na vedomie, že Zmluva, ktorá bude výsledkom tohto verejného obstarávania je povinne zverejňovanou zmluvou v zmysle ust. § 5a Zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Uchádzač súhlasí so zverejnením tejto Zmluvy vrátane jej dodatkov a faktúr Uchádzača doručených verejnému obstarávateľovi.
7. Uchádzač berie na vedomie, že dodanie tovaru a poskytnutie súvisiacich služieb podľa tejto Zmluvy bude financované z prostriedkov EK z grantovej schémy LIFE+, a preto sa Uchádzač zaväzuje strpieť výkon kontroly/auditu/overovania súvisiaceho s dodaním tovaru a poskytovaním služieb kedykoľvek počas platnosti a účinnosti dohody o grante uzatvorenej medzi Generálnym riaditeľstvom pre životné prostredie Európskej komisie a ŠGÚDŠ (ďalej len Dohoda o grante), to oprávnenými osobami a poskytnúť osobám oprávneným na výkon kontroly/auditu/overovania všetku požadovanú súčinnosť. je povinný uchovávať všetku dokumentáciu súvisiacu s dodaním tovaru a poskytnutím súvisiacich služieb podľa tejto Zmluvy päť rokov od ukončenia platnosti Dohody o grante. Oprávnenými osobami na výkon kontroly/auditu/overovania sú najmä:
a)Ministerstvo životného prostredia SR a ním poverené osoby,
b)Útvar následnej finančnej kontroly a ním poverené osoby,
c)Najvyšší kontrolný úrad SR, príslušná Správa finančnej kontroly, Certifikačný orgán (Ministerstvo financií SR) a nimi poverené osoby,
d)Orgán auditu (Ministerstvo financií SR), jeho spolupracujúce orgány a nimi poverené osoby,
e)Splnomocnení zástupcovia Európskej Komisie a Európskeho dvora audítorov,
f)Osoby prizvané orgánmi uvedenými v písm. a) až d) v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a EU.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
09.02.2016

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité