Oznámenie 5094 - WYS

Obsah

5094 - WYS
Vestník č. 48/2016 - 09.03.2016

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.
IČO: 35914921
Drieňová 24, 82009 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.,Drieňová 24, 820 09 Bratislava Ružinov
Kontaktná osoba: Mária Pásztorová
Telefón: +421 432295251
Fax: +421 243420901
Email: pasztorova.maria@zscargo.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.zscargo.sk
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
iné - Iný verejný obstarávateľ
Iný verejný obstarávateľ (špecifikujte): § 6 ods. 1 písm. f) Zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. f)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Poskytovanie služieb požiarnej prevencie
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služby číslo
27 - Ostatné služby
Hlavné miesto poskytovania služieb: Miestom plnenia predmetu zákazky (poskytovania služby) sú/budú všetky pracoviská Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ďalej aj "ZSSK CARGO"), objekty (budovy) vo vlastníctve (alebo ktoré nadobudne do vlastníctva) ZSSK CARGO rozmiestnené na území celej Slovenskej republiky a zároveň prenajaté objekty a priestory (alebo, ktoré si prenajme) vo viacerých lokalitách na území celej Slovenskej republiky, kde vykonáva ZSSK CARGO svoje činnosti a bude vykonávať počas 36 mesiacov platnosti zmluvy, ktorá bude výsledkom verejnej súťaže. Aktuálny zoznam miest plnenia, platný ku dňu zaslania výzvy na predkladanie ponúk je uvedený v súťažných podkladoch.
NUTS kód:
SK0
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je poskytovanie služieb požiarnej prevencie pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vyplývajúcich zo zákona č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov (ďalej aj "Zákon o ochrane pred požiarmi) a vyhlášky Ministerstva vnútra SR č. 121/2002 Z. z. o požiarnej prevencii v znení neskorších predpisov v oblasti ochrany pred požiarmi (ďalej aj "Vyhláška o požiarnej prevencii"). Podrobné vymedzenie predmetu zákazky je uvedené v súťažných podkladoch.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 75251110-4
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Uchádzač musí predložiť ponuku na celý predmet zákazky, t. j. na poskytovanie služieb požiarnej prevencie pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vyplývajúcich zo Zákona ochrane pred požiarmi a vyhlášky Ministerstva vnútra SR č. 121/2002 Z. z. opožiarnej prevencii vznení neskorších predpisov v oblasti ochrany pred požiarmi (požiarnej prevencie) po dobu 36 mesiacov odo dňa účinnosti zmluvy.
Predmetom zákazky je poskytovanie služieb požiarnej prevencie pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vyplývajúcich zo Zákona o ochrane pred požiarmi a Vyhlášky o požiarnej prevencii a to najmä v rozsahu:
-kontrola dodržiavania predpisov o ochrane pred požiarmi na pracoviskách ZSSK CARGO a vykonávanie preventívnych protipožiarnych prehliadok;
-vykonávanie školení zamestnancov ZSSK CARGO o ochrane pred požiarmi, školenie osôb zabezpečujúcich ochranu pred požiarmi a overovanie vedomostí o ochrane pred požiarmi a vykonávanie odbornej prípravy protipožiarnych hliadok;
-vedenie dokumentácie o všetkých školeniach a odborných prípravách;
-vypracovanie dokumentácie ochrany pred požiarmi na pracoviskách ZSSK CARGO a jej aktualizácia (najmä požiarny štatút, požiarny poriadok pracoviska, požiarne poplachové smernice, požiarny evakuačný plán, požiarne knihy, zoznam objektov a prehľad miest so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru, doklady o kontrole požiarnotechnických zariadení a požiarnych vodovodov, údaje o požiaroch, príčinách požiaru, správy o vykonaných rozboroch a iné), ako aj poskytovanie súčinnosti pri vypracovávaní a aktualizácií súvisiacich interných predpisov;
-príprava, organizovania a vyhodnotenie cvičných požiarnych poplachov;
-určovanie miest so zvýšeným nebezpečenstvom vzniku požiaru a počtu členov protipožiarnych hliadok;
-určovanie požiarnej bezpečnosti pri výstavbe a rekonštrukcii stavieb, oprave a rekonštrukcii technologických zariadení, určovanie prostredia z požiarneho hľadiska a vypracovanie dokumentácie o požiarnobezpečnostnej charakteristike užívanej stavby;
-vykonávanie šetrení požiarov a mapovanie únikov nebezpečných látok;
-odborné usmerňovanie zamestnancov ZSSK CARGO zodpovedných za úsek ochrany pred požiarmi, alebo poverených plnením úloh na úseku ochrany pred požiarmi;
-spolupráca s kontrolnými orgánmi štátneho požiarneho dozoru a aktívna účasť na kontrolách vykonávaných orgánmi štátneho požiarneho dozoru; s výsledkami vykonaných kontrol bezodkladne písomne oboznamovať kontaktnú osobu ZSSK CARGO a navrhovať možné spôsoby odstraňovania zistených závad;
-účasť na poradách organizovaných riaditeľstvami hasičských a záchranných zborov SR;
-kontrola hasiacich prístrojov a hydrantov;
-poradenstvo a konzultácie v oblasti ochrany pred požiarmi

Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 107 280,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 36
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti:
1. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní týkajúce sa osobného postavenia v zmysle § 26 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len Zákon o verejnom obstarávaní)

1.1 Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať,
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa Zákona o verejnom obstarávaní, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáha výkonom rozhodnutia.

1.2 Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa odseku 1.1
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení poskytovať službu,
f) písm. h) čestným vyhlásením,
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.
Čestné vyhlásenie podľa písm. h), i) a j) môže uchádzač predložiť podľa príslušných vzorov, ktoré tvoria Prílohu č. 7, 8 a 9 súťažných podkladov.

1.3 Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 1.2 alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.

1.4 Ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.

1.5 Za závažné porušenie odborných povinností sa rozumie najmä účasť na dohode obmedzujúcej súťaž vo verejnom obstarávaní, porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania, za ktoré bola právoplatne uložená pokuta, a iné hrubé porušenie práva alebo hrubé porušenie zmluvných povinností, ktoré možno preukázať konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci. Lehota podľa odseku 1.1 písm. g) plynie odo dňa, kedy sa rozhodnutie stane konečným. Porušenie záväzku, ak ide o bezpečnosť a ochranu utajovaných skutočností alebo bezpečnosť dodávok, možno preukázať aj iným prostriedkom.

1.6 Konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci sa rozumie
a) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nie je možné podať žalobu,
b) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nebola podaná žaloba,
c) právoplatné rozhodnutie súdu, ktorým bola žaloba proti rozhodnutiu alebo postupu správneho orgánu zamietnutá alebo konanie zastavené alebo
d) iný právoplatný rozsudok súdu.

1.7 Podmienku účasti týkajúcu sa osobného postavenia podľa odseku 1.1 písm. g) spĺňa aj ten, komu nebola uložená pokuta alebo mu bola uložená znížená pokuta podľa osobitného predpisu (§ 38 ods. 11 a 12 zákona č. 136/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov).

V doplnení nasledovných bodov:
I. Ak viac osôb tvorí štatutárny orgán, alebo sú členmi štatutárneho orgánu doklady podľa bodov 1.1 a 1.2 predkladajú všetky osoby štatutárneho orgánu.
II. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, požaduje sa preukázanie podmienok účasti podľa § 26 Zákona o verejnom obstarávaní za každého člena skupiny osobitne. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods.1 písm. f) Zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
III. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa § 128 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30.06.2013, a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len "úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procese verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 Zákona o verejnom obstarávaní (ods. 1.2).
IV. Uchádzač alebo záujemca, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov v ponuke predloží doklady podľa § 26 ods. 2 Zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní.
V. Zmenou Zákona o verejnom obstarávaní sa doplnilo ustanovenie § 26 ods. 1 písm. c) Zákona o verejnom obstarávaní o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. Táto skutočnosť sa preukazuje potvrdením príslušného súdu, nie starším ako tri mesiace. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa Zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 28. 04. 2015 môže preukázať splnenie podmienky účasti, že nie je v reštrukturalizácii,
1. predložením potvrdenia príslušného súdu nie staršieho ako tri mesiace v procese verejného obstarávania priamo verejnému obstarávateľovi alebo
2. doplnením tohto údaja do zoznamu podnikateľov.
VI. Splnenie podmienok účasti podľa § 26 Zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže predložením originálnych dokladov alebo ich úradne overených kópii.

Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti vo vzťahu k predmetu zákazky podľa § 32 ods. 6 Zákona o verejnom obstarávaní: Uchádzač preukazuje vo verejnom obstarávaní, že má vyrovnané povinné platby voči štátu, zdravotným poisťovniam a ďalším orgánom, ktoré zabezpečujú politiku štátu v daných oblastiach.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2. Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní týkajúce sa technickej a odbornej spôsobilosti podľa § 28 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní.

Požadovanú technickú a odbornú spôsobilosť uchádzač preukáže:

2.1 § 28 ods. 1 písm. a) Zákona o verejnom obstarávaní:
Zoznamom poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa Zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa Zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Referenciou je elektronický dokument, obsahujúci potvrdenie o poskytnutí služby na základe zmluvy alebo rámcovej dohody uzatvorenej podľa Zákona o verejnom obstarávaní, ktorý obsahuje náležitosti podľa § 9a ods. 2 Zákona o verejnom obstarávaní.
Podľa § 155m ods. 11 Zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) Zákona o verejnom obstarávaní, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a Zákona o verejnom obstarávaní a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 Zákona o verejnom obstarávaní možné aj potvrdeným dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Úrad dňa 01.03.2014 zriadil evidenciu referencií a zverejnil vzor referencie podľa § 9a v nadväznosti na § 155m Zákona o verejnom obstarávaní.
Minimálna požadovaná úroveň: verejný obstarávateľ požaduje za uvedené obdobie, t. j. za predchádzajúce tri roky (2013, 2014 a 2015) predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je tento predmet zákazky v minimálnom objeme 70 000 EUR bez DPH, slovom: sedemdesiattísíc EUR bez DPH (za všetky tri roky spolu) a v minimálnom počte 2 referencií, pričom minimálne dvaja klienti (zmluvní partneri uchádzača) musia mať sieťový charakter t.j. desať a viac prevádzok na území Slovenskej republiky, kde uchádzač poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb. Poskytované služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, musia byť realizované v uvedenom rozsahu v oblasti:
- Komplexného výkonu služieb technika požiarnej ochrany v súlade s § 9 zákona č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov a v súlade s jeho vykonávacími predpismi
- Výkonu kontroly hasiacich prístrojov v zmysle Vyhlášky MV SR č. 719/2002 Z. z.
- Výkonu kontroly požiarnych hydrantov (nadzemné a podzemné) a tlakových skúšok požiarnych hadíc v zmysle Vyhlášky MV SR č. 699/2004 Z.z.)
Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb musí obsahovať minimálne tieto informácie:
- názov alebo obchodné meno uchádzača,
- názov alebo obchodné meno zmluvného partnera uchádzača (odberateľa), adresu jeho sídla alebo miesta podnikania,
- predmet zmluvy na poskytnutie služieb - uviesť, čo bolo predmetom plnenia,
- počet prevádzok na území Slovenskej republiky klienta (zmluvného partnera), kde uchádzač poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, ak predmetným potvrdením o kvalite poskytnutia služieb uchádzač preukazuje sieťový charakter v zmysle požadovanej minimálnej úrovne v prípade podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) Zákona o verejnom obstarávaní
- platnosť zmluvy (od - do, deň, mesiac, rok),
- skutočnú lehotu poskytnutia služby (kedy bola poskytnutá),
- skutočne uhradenú cenu za služby poskytnuté v lehote uvedenej o riadok vyššie na základe predmetnej zmluvy v EUR bez DPH,
- zhodnotenie poskytnutia služieb podľa obchodných podmienok (potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb),
- kontaktnú osobu zmluvného partnera, u ktorej je možné overiť uvedené údaje (meno a priezvisko, funkciu, telefón, fax).
Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb môže predložiť uchádzač podľa vzoru formulára Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb, ktorý tvorí Prílohu č. 2 súťažných podkladov. Uchádzač musí predložiť každé potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb jednotlivo, za každú zmluvu na samostatnom doklade.
V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR, je potrebné na prepočítanie tejto meny na EUR použiť kurz Európskej centrálnej banky, aktuálny v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti, t. j. v ktorom sa referencia realizovala. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR, uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene EUR.

2.2 § 28 ods. 1 písm. d) Zákona o verejnom obstarávaní:
Údajmi o zabezpečení kvality.
Minimálna požadovaná úroveň:
Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača predložiť:
- Certifikát kvality na predmet zodpovedajúci predmetu zákazky, vydaný nezávislou inštitúciou podľa požiadaviek EN ISO 9001:2008, alebo iný doklad (napr. Príručka kvality) preukazujúci, že uchádzač má zavedený systém manažérstva podľa požiadaviek EN ISO 9001:2008.

2.3 § 28 ods. 1 písm. g) Zákona o verejnom obstarávaní:
Údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby.
Minimálna požadovaná úroveň:
Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača predložiť:
- Zoznam minimálne 7 (siedmich) odborne spôsobilých osôb s osvedčením technik požiarnej ochrany (ďalej len "TPO"), v súlade s § 9 zákona č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi, ktorý uchádzač predloží spolu s dokladmi o odbornej spôsobilosti týchto TPO na výkon činnosti (originál alebo úradne osvedčené fotokópie osvedčení o odbornej spôsobilosti, vydané Krajským riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru SR). Zoznam musí byť podpísaný osobou oprávnenou konať v mene uchádzača.
- Zoznam minimálne 5 (piatich) odborne spôsobilých osôb zabezpečujúcich výkon činnosti súvisiacich so zabezpečením kontroly prenosných hasiacich prístrojov (ďalej aj "PHP") a kontroly požiarnych hydrantov (ďalej aj "PH"), ktorý uchádzač predloží spolu s dokladmi o odbornej spôsobilosti týchto osôb na výkon činnosti v zmysle § 11 ods. 8 zákona č. 314/2001 Z.z. a § 35 vyhlášky č. 121/2002 Z.z. (originál alebo úradne osvedčené fotokópie osvedčení o odbornej spôsobilosti). Zoznam musí byť podpísaný osobou oprávnenou konať v mene uchádzača.
- Zoznam platných osobitných oprávnení o odbornej spôsobilosti vydaných na výkon služieb a činností súvisiacich s kontrolou PHP v súlade s § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. na PHP, ktoré sú technicky a funkčne zhodné s kontrolovanými hasiacimi prístrojmi (viď nižšie zoznam PHP používaných v ZSSK CARGO) a sú vyrobené podľa zhodného technického predpisu. K zoznamu uchádzač priloží originály alebo úradne osvedčené fotokópie platných osobitných oprávnení o odbornej spôsobilosti. Verejný obstarávateľ požaduje v ponuke predložiť minimálne 1 (jedno) oprávnenie na každý typ hasiaceho prístroja.
Zoznam PHP používaných v ZSSK CARGO:
ALBECO, BAVARIA, CSQ, ČERVINKA, ETS OSTRAVA, GLORIA, HASPO, KODRETA, KOVOSLUŽBA, NEURUPPIN, SACEP, SIEL, SIRE, TEPOSTOP
Ak je oprávnenie vydané v zmysle § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. po 01.09.2015 musí byť z neho jasné, na ktoré druhy a typy hasiacich prístrojov je vydané. Ak takéto oprávnenie neobsahuje druh resp. typ požadovaný verejným obstarávateľom, je uchádzač povinný pre daný požadovaný typ resp. druh predložiť oprávnenie vydané výrobcom daného typu resp. druhu hasiaceho prístroja v zmysle § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. vydaného pred 01.09.2015.
- Certifikát systému riadenia BOZP zodpovedajúci predmetu zákazky, vydaný nezávislou inštitúciou podľa požiadaviek štandardov OHSAS ISO 18001:2007, alebo doklad o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva BOZP zodpovedajúci predmetu zákazky

2.4 Splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií.

2.5 Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukáže technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.

2.6 Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej a/alebo odbornej spôsobilosti spoločne.

Odôvodnenie primeranosti použitia podmienok účasti a potreby ich zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 Zákona o verejnom obstarávaní:
Stanovením podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) si verejný obstarávateľ vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky potrebuje overiť, že uchádzač je schopný poskytovať služby a má skúsenosti v oblasti predmetu zákazky. Zoznam poskytnutých služieb má garantovať odborné a kvalitné plnenie zákazky, ako aj preukázanie skúsenosti uchádzača s plnením zmlúv rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Požadovaný minimálny objem v zmluvách realizovaných v predchádzajúcich troch rokoch je primeraný ku predpokladanej hodnote zákazky a má preukázať, či uchádzač je spôsobilý poskytovať predmet zákazky v požadovanom rozsahu.
Odôvodnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. d) Zákona o verejnom obstarávaní: Verejný obstarávateľ považuje za potrebné, aby uchádzač preukázal, že je schopný plniť predmet zmluvy v požadovanej kvalite, čoho preukázaním je aj zavedenie systému kvality.
Stanovenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) Zákona o verejnom obstarávaní odzrkadľuje záujem verejného obstarávateľa o takého poskytovateľa služieb, ktorý dokáže zabezpečiť plnenie zmluvy na poskytovanie predmetných služieb na požadovanej odbornej úrovni osobami s požadovanými skúsenosťami, odbornou kvalifikáciou. Požadované schopnosti preukázané príslušnými potvrdeniami/osvedčeniami a certifikátom sú základným predpokladom pre riadne plnenie predmetu zákazky, pričom skúsenosti uchádzača sú nevyhnutné pre profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov. Podmienka účasti je primeraná predmetu zákazky a poskytne relevantné informácie o odbornej spôsobilosti uchádzača o jeho schopnosti plniť predmet zákazky počas trvania zmluvy.

3. Z predkladaných dokladov uchádzačom, preukazujúcich spôsobilosť podľa § 28 Zákona o verejnom obstarávaní musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej/identifikovaných minimálnej/minimálnych úrovne/úrovní požadovanej/požadovaných verejným obstarávateľom a rovnako musí byť zrejmé, že preukazovanie sa týka osoby uchádzača.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : 2.1 § 28 ods. 1 písm. a) Zákona o verejnom obstarávaní:
Minimálna požadovaná úroveň: verejný obstarávateľ požaduje za uvedené obdobie, t. j. za predchádzajúce tri roky (2013, 2014 a 2015) predložiť zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je tento predmet zákazky v minimálnom objeme 70 000 EUR bez DPH, slovom: sedemdesiattísíc EUR bez DPH (za všetky tri roky spolu) a v minimálnom počte 2 referencií, pričom minimálne dvaja klienti (zmluvní partneri uchádzača) musia mať sieťový charakter t.j. desať a viac prevádzok na území Slovenskej republiky, kde uchádzač poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, doplnený potvrdeniami o kvalite poskytnutia služieb. Poskytované služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, musia byť realizované v uvedenom rozsahu v oblasti:
- Komplexného výkonu služieb technika požiarnej ochrany v súlade s § 9 zákona č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov a v súlade s jeho vykonávacími predpismi
- Výkonu kontroly hasiacich prístrojov v zmysle Vyhlášky MV SR č. 719/2002 Z. z.
- Výkonu kontroly požiarnych hydrantov (nadzemné a podzemné) a tlakových skúšok požiarnych hadíc v zmysle Vyhlášky MV SR č. 699/2004 Z.z.)
Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb musí obsahovať minimálne tieto informácie:
- názov alebo obchodné meno uchádzača,
- názov alebo obchodné meno zmluvného partnera uchádzača (odberateľa), adresu jeho sídla alebo miesta podnikania,
- predmet zmluvy na poskytnutie služieb - uviesť, čo bolo predmetom plnenia,
- počet prevádzok na území Slovenskej republiky klienta (zmluvného partnera), kde uchádzač poskytol služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, ak predmetným potvrdením o kvalite poskytnutia služieb uchádzač preukazuje sieťový charakter v zmysle požadovanej minimálnej úrovne v prípade podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) Zákona o verejnom obstarávaní
- platnosť zmluvy (od - do, deň, mesiac, rok),
- skutočnú lehotu poskytnutia služby (kedy bola poskytnutá),
- skutočne uhradenú cenu za služby poskytnuté v lehote uvedenej o riadok vyššie na základe predmetnej zmluvy v EUR bez DPH,
- zhodnotenie poskytnutia služieb podľa obchodných podmienok (potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb),
- kontaktnú osobu zmluvného partnera, u ktorej je možné overiť uvedené údaje (meno a priezvisko, funkciu, telefón, fax).
Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb môže predložiť uchádzač podľa vzoru formulára Potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb, ktorý tvorí Prílohu č. 2 súťažných podkladov. Uchádzač musí predložiť každé potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb jednotlivo, za každú zmluvu na samostatnom doklade.
V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR, je potrebné na prepočítanie tejto meny na EUR použiť kurz Európskej centrálnej banky, aktuálny v posledný deň v príslušnom kalendárnom roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti, t. j. v ktorom sa referencia realizovala. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako EUR, uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene EUR.

2.2 § 28 ods. 1 písm. d) Zákona o verejnom obstarávaní:
Minimálna požadovaná úroveň:
Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača predložiť:
- Certifikát kvality na predmet zodpovedajúci predmetu zákazky, vydaný nezávislou inštitúciou podľa požiadaviek EN ISO 9001:2008, alebo iný doklad (napr. Príručka kvality) preukazujúci, že uchádzač má zavedený systém manažérstva podľa požiadaviek EN ISO 9001:2008.

2.3 § 28 ods. 1 písm. g) Zákona o verejnom obstarávaní:
Minimálna požadovaná úroveň:
Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača predložiť:
- Zoznam minimálne 7 (siedmich) odborne spôsobilých osôb s osvedčením technik požiarnej ochrany (ďalej len "TPO"), v súlade s § 9 zákona č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi, ktorý uchádzač predloží spolu s dokladmi o odbornej spôsobilosti týchto TPO na výkon činnosti (originál alebo úradne osvedčené fotokópie osvedčení o odbornej spôsobilosti, vydané Krajským riaditeľstvom Hasičského a záchranného zboru SR). Zoznam musí byť podpísaný osobou oprávnenou konať v mene uchádzača.
- Zoznam minimálne 5 (piatich) odborne spôsobilých osôb zabezpečujúcich výkon činnosti súvisiacich so zabezpečením kontroly prenosných hasiacich prístrojov (ďalej aj "PHP") a kontroly požiarnych hydrantov (ďalej aj "PH"), ktorý uchádzač predloží spolu s dokladmi o odbornej spôsobilosti týchto osôb na výkon činnosti v zmysle § 11 ods. 8 zákona č. 314/2001 Z.z. a § 35 vyhlášky č. 121/2002 Z.z. (originál alebo úradne osvedčené fotokópie osvedčení o odbornej spôsobilosti). Zoznam musí byť podpísaný osobou oprávnenou konať v mene uchádzača.
- Zoznam platných osobitných oprávnení o odbornej spôsobilosti vydaných na výkon služieb a činností súvisiacich s kontrolou PHP v súlade s § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. na PHP, ktoré sú technicky a funkčne zhodné s kontrolovanými hasiacimi prístrojmi (viď nižšie zoznam PHP používaných v ZSSK CARGO) a sú vyrobené podľa zhodného technického predpisu. K zoznamu uchádzač priloží originály alebo úradne osvedčené fotokópie platných osobitných oprávnení o odbornej spôsobilosti. Verejný obstarávateľ požaduje v ponuke predložiť minimálne 1 (jedno) oprávnenie na každý typ hasiaceho prístroja.
Zoznam PHP používaných v ZSSK CARGO:
ALBECO, BAVARIA, CSQ, ČERVINKA, ETS OSTRAVA, GLORIA, HASPO, KODRETA, KOVOSLUŽBA, NEURUPPIN, SACEP, SIEL, SIRE, TEPOSTOP
Ak je oprávnenie vydané v zmysle § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. po 01.09.2015 musí byť z neho jasné, na ktoré druhy a typy hasiacich prístrojov je vydané. Ak takéto oprávnenie neobsahuje druh resp. typ požadovaný verejným obstarávateľom, je uchádzač povinný pre daný požadovaný typ resp. druh predložiť oprávnenie vydané výrobcom daného typu resp. druhu hasiaceho prístroja v zmysle § 11c ods. 3 zákona č. 314/2001 Z.z. vydaného pred 01.09.2015.
- Certifikát systému riadenia BOZP zodpovedajúci predmetu zákazky, vydaný nezávislou inštitúciou podľa požiadaviek štandardov OHSAS ISO 18001:2007, alebo doklad o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva BOZP zodpovedajúci predmetu zákazky
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Najnižšia cena
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
21605/2015-O8
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 29.03.2016 11:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 29.03.2016 11:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 30.03.2016 11:00
Miesto : Otváranie časti ponuky označených ako "Ostatné" sa uskutoční dňa 30. 03. 2016 o 11:00 hod. na adrese: Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., Drieňová 24, 820 09 Bratislava, miestnosť č. dv. 2.21. Otváranie ponúk časti ponuky označenej ako "Ostatné" je neverejné bez účasti uchádzačov. Otváranie častí ponúk, označených ako "Kritériá" vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené. Otváranie časti ponúk, označených ako "Kritéria" je neverejné z dôvodu použitia elektronickej aukcie v súlade s § 43 ods. 3 Zákona o verejnom obstarávaní.
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Nie.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi sa uskutočňuje v slovenskom jazyku a/alebo českom jazyku.
2. Pre komunikáciu pri zadávaní tejto zákazky sa v súlade s § 155q ods. 6 Zákona o verejnom obstarávaní uplatní znenie § 18 Zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 31. 10. 2015.
3. Náklady spojené s účasťou v súťaži znášajú uchádzači v plnej výške bez akéhokoľvek nároku voči verejnému
obstarávateľovi.
4. V prípade skupiny dodávateľov predloží uchádzač vystavenú plnú moc pre jedného z členov skupiny, ktorý bude
oprávnený prijímať pokyny za všetkých členov skupiny a konať v mene všetkých ostatných členov skupiny, podpísanú všetkými členmi skupiny alebo osobou/osobami oprávnenými konať v danej veci za každého člena skupiny. Podpisy členov na splnomocnení (plnej moci) musia byť úradne overené.
5. Verejný obstarávateľ odporúča, aby všetky strany originálu ponuky, okrem nepozmenenej tlačovej literatúry
(prospekty a pod.), boli parafované osobou, resp. osobami podpisujúcimi ponuku. Verejný obstarávateľ
odporúča, aby záujemca/uchádzač všetky strany príslušnej časti ponuky očísloval a ponuku pevne zviazal.
6. Ponuka a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní musia byť predložené v slovenskom jazyku alebo v českom jazyku, okrem dokladov a dokumentov, ktoré sa vyžadujú v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do slovenského jazyka, okrem dokladov v českom jazyku. V prípade zistenia rozdielov v obsahu predložených dokladov je rozhodujúci úradný preklad v slovenskom jazyku.
7. Uchádzač je povinný pri elektronickej komunikácii prostredníctvom e-mailu, používať emailovú adresu, ktorú oznámi verejnému obstarávateľovi v ponuke.
8. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo nepodpísať zmluvu s úspešným uchádzačom vtedy, ak jeho ponuka prevýši pridelené finančné prostriedky, ktoré mal na poskytnutie služieb vyhradené. Na tento predmet zákazky sú pridelené finančné prostriedky celkom vo výške 105 840,00 EUR bez DPH.
9. Skutočnosti, ktoré môžu nastať v procese postupu zadávania zákazky, neupravené touto výzvou na predkladanie ponúk a súťažnými podkladmi, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona c. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v platnom znení.
10. Splnenie podmienok účasti môže uchádzač preukázať čestným vyhlásením podľa § 32 ods. 11 Zákona o verejnom obstarávaní (vzor formulára v Prílohe č. 6 súťažných podkladov), ktoré predloží v rámci časti ponuky Ostatné, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 Zákona o verejnom obstarávaní v čase po vyhodnotení ponúk na základe písomnej výzvy verejného obstarávateľa, a to spôsobom a v čase stanoveným v tejto písomnej výzve a v súťažných podkladoch. Z predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že uchádzač spĺňa všetky podmienky účasti stanovené verejným obstarávateľom (rozsahom, obsahom aj spôsobom) ku dňu predkladania ponúk.
11. Dátum a čas otvárania uvedený v bode IV.2.4 tejto výzvy sa týka častí ponúk označených ako "Ostatné".
Presný dátum a čas otvárania častí ponúk označených ako "Kritériá" bude v súlade s ust. § 41 ods. 2 a 3 Zákona o
verejnom obstarávaní oznámený všetkým uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené. Detailný popis požiadaviek na predkladanie ponúk, ako aj postup pri otváraní častí ponúk je uvedený v súťažných podkladoch.
12. Úspešný uchádzač je povinný pre odborné vykonávanie predmetu zákazky zabezpečiť pre všetky osoby poverené plnením predmetu zákazky najneskôr 10 dní pred začatím plnenia predmetu zákazky získanie osvedčenia o spôsobilosti z BOZP v zmysle predpisu ŽSR o bezpečnosti zamestnancov v podmienkach ŽSR (Z2) a osvedčenia o spôsobilosti v zmysle predpisu ZSSK CARGO o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci (BP1). Splnenie tejto povinnosti je úspešný uchádzač povinný na základe písomnej výzvy ZSSK CARGO relevantným spôsobom preukázať, a to predložením originálov alebo úradne osvedčených fotokópií uvedených osvedčení najneskôr 10 dní pred začatím plnenia predmetu zákazky.

Bližšie informácie vo veci získania osvedčenia o spôsobilosti z BOZP v zmysle predpisu ŽSR o bezpečnosti zamestnancov v podmienkach ŽSR (Z2) ako aj získania uvedeného predpisu ako aj informácie o ich cene získajú záujemcovia:
- na webovom odkaze:
http://www.zsr.sk/slovensky/zeleznicna-dopravna-cesta/legislativa/predpisyzsr.html?page_id=630
- na adrese:
ŽSR, Centrum logistiky a obstarávania
SL Trnava - Dotačný sklad Bratislava hlavná stanica
Námestie Franza Liszta 1
811 04 Bratislava
tel.: 02 2029 4242

Bližšie informácie vo veci získania osvedčenia o spôsobilosti v zmysle predpisu ZSSK CARGO o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci (BP1) ako aj získania uvedeného predpisu získajú záujemcovia:
- na adrese:
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s.
Odbor ľudských zdrojov
Oddelenie BOZP
Drieňová 24
820 09 Bratislava
Kontaktná osoba: Ing. Štefan Minárik
Telefón: +421 220 295 402
e-mail: minarik.stefan@zscargo.sk

Získanie osvedčenia o spôsobilosti z BOZP v zmysle predpisu ŽSR o bezpečnosti zamestnancov
v podmienkach ŽSR (Z2) predchádza získaniu osvedčenia o spôsobilosti v zmysle predpisu ZSSK CARGO o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci (BP1).

13. Zodpovednosť poskytovateľa služby za škodu
V prípade, ak poskytovateľ služby poruší povinnosti vyplývajúce zo zmluvy v dôsledku ktorých bude spôsobená škoda ZSSK CARGO a/alebo tretím osobám a/alebo dôjde k porušeniu platných právnych predpisov vzťahujúcich sa na predmet plnenia zo strany poskytovateľa služby, v dôsledku čoho dôjde k udeleniu pokuty, resp. sankcie voči ZSSK CARGO, zodpovedá za takto vzniknutú škodu a udelené pokuty/sankcie v plnom rozsahu poskytovateľ služby.

14. Poskytovateľ služby sa zaväzuje poskytnúť plnenie predmetu zákazky na vlastnú zodpovednosť a nebezpečenstvo s odbornou starostlivosťou a splniť všetky povinnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov, z interných predpisov ZSSK CARGO a z pokynov ZSSK CARGO, vždy v relevantnom znení, ktoré sa vzťahujú na poskytovateľom poskytované plnenie (spolu ďalej aj Predpisy), najmä, nie však len na:
a) Bezpečnosť o ochranu zdravia pri práci; poskytovateľ zodpovedá za ochranu zdravia a bezpečnosť pri práci všetkých osôb, prostredníctvom ktorých poskytuje plnenie podľa zmluvy a osôb, ktoré sa s ich vedomím zdržujú na pracovisku ZSSK CARGO (ďalej len Osoby). Poskytovateľ sa najmä zaväzuje poskytnúť Osobám všetky potrebné informácie a pokyny na zistenie ich bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, vrátane tých, ktoré platia pre pracoviská a priestory ZSSK CARGO/ a zodpovedá v plnom rozsahu za ich sústavné dodržiavanie všetkými Osobami;
b) Podmienky vstupu do priestoru dráh a pracoviská ZSSK CARGO; poskytovateľ sa najmä zaväzuje zabezpečiť, aby všetky Osoby spĺňali všetky predpoklady odbornej, zdravotnej a zmyslovej spôsobilosti pre pohyb a výkon pracovných činnosti na dráhe v zmysle Predpisov.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
07.03.2016

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité