Oznámenie 5169 - WYP

Obsah

5169 - WYP
Vestník č. 49/2016 - 10.03.2016

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Obec Tomášovce
IČO: 00316474
Partizánska 132, 98556 Tomášovce

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): e-dotacie s.r.o., Mostná 13, 949 01 Nitra
Kontaktná osoba: Ing. Drahoslava Mézešová
Telefón: +421 915997178
Email: vo@e-dotacie.sk
Ďalšie informácie možno získať na inom mieste
Príloha A.I) Adresa a kontaktné miesto (miesta), na ktorých možno získať ďalšie informácie
e-dotacie s.r.o.
IČO: 50028014
Mostná 13 , 94901 Nitra

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): e-dotacie s.r.o., Mostná 13, 949 01 Nitra
Kontaktná osoba: Ing. Drahoslava Mézešová
Telefón: +421 915997178
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na inom mieste
Príloha A.II) Adresa a kontaktné miesto (miesta), na ktorých možno získať súťažné podklady a doplňujúce dokumenty
e-dotacie s.r.o.
IČO: 50028014
Mostná 13 , 94901 Nitra

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): e-dotacie s.r.o., Mostná 13, 949 01 Nitra
Kontaktná osoba: Ing. Drahoslava Mézešová
Telefón: +421 915997178
Internetová adresa (URL): http://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pzakazky/5060, www.evoservis.sk
Ponuky budú doručené na inom mieste
Príloha A.III) Adresa a kontaktné miesto, na ktoré musia byť doručené ponuky
e-dotacie s.r.o.
IČO: 50028014
Mostná 13 , 94901 Nitra

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): PONUKY SA PREDKLADAJÚ V ELEKTRONICKEJ FORME CEZ SYSTÉM EVOSERVIS DOSTUPNÝ TU: www.evoservis.sk
Kontaktná osoba: Ing. Drahoslava Mézešová
Telefón: +421 915997178
Internetová adresa (URL): http://www.evoservis.sk
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
RO - Regionálny alebo miestny orgán
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. b)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Zvýšenie energetickej hospodárnosti budovy obecného úradu Tomášovce
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Obec Tomášovce
NUTS kód:
SK032
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Zateplenie obvodového plášťa, výmena výplní otvorov, rekonštrukcia vykurovania; predmet zákazky je podrobne
špecifikovaný v súťažných podkladoch.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45000000-7
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 45262120-8, 45321000-3, 45262700-8, 45262600-7, 45421100-5
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Technicky a technologicky: podľa projektovej dokumentácie
Vecne: len v rozsahu, ktorý vyplýva z projektovej dokumentácie aj z výkazu výmer súčasne
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 452 789,3400 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 150
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: (1) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého
skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené
konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné
dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému
predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku alebo žiadosť o účasť,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať,
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo
verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.
(2) Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti podľa odseku 1
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
f) písm. h) čestným vyhlásením,
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.
(4) Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 2 alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
(5) Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
(6) Za závažné porušenie odborných povinností na účely tohto zákona sa rozumie najmä účasť na dohode obmedzujúcej súťaž9a) vo verejnom obstarávaní, porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania,9ab) za ktoré bola právoplatne uložená pokuta, a iné hrubé porušenie práva alebo hrubé porušenie zmluvných povinností, ktoré možno preukázať konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci. Lehota podľa odseku 1 písm. g) plynie odo dňa, kedy sa rozhodnutie stane konečným. Porušenie záväzku, ak ide o bezpečnosť a ochranu utajovaných skutočností alebo bezpečnosť dodávok, možno preukázať aj iným prostriedkom.
(7) Konečným rozhodnutím príslušného orgánu verejnej moci na účely tohto zákona sa rozumie
a) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nie je možné podať žalobu,
b) právoplatné rozhodnutie príslušného správneho orgánu, proti ktorému nebola podaná žaloba,
c) právoplatné rozhodnutie súdu, ktorým bola žaloba proti rozhodnutiu alebo postupu správneho orgánu zamietnutá alebo konanie zastavené alebo
d) iný právoplatný rozsudok súdu.
(8) Podmienku účasti týkajúcu sa osobného postavenia podľa odseku 1 písm. g) spĺňa aj ten, komu nebola uložená pokuta alebo mu bola uložená znížená pokuta podľa osobitného predpisu.9b)
---Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Obligatórne určenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia vyplýva ex lege zo ZVO.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01. 07. 2013 (t. j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30. 06. 2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad") vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 (t.j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30. 06. 2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom
obstarávaní v znení účinnom do 30. 06. 2013 preukázať tým, že v ponuke alebo v žiadosti o účasť predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok [§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) zákona o verejnom obstarávaní, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) tohto zákona].
Uchádzač alebo záujemca, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, môže v ponuke alebo v žiadosti o účasť
predložiť doklady podľa § 26 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 tohto zákona.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: (1) Finančné a ekonomické postavenie možno preukázať spravidla
a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky, ktorým môže byť prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru,
c) súvahou alebo výkazom o majetku a záväzkoch alebo údajmi z nich alebo
d) prehľadom o celkovom obrate8a) alebo prehľadom o dosiahnutom obrate8a) v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom požiadavka na výšku obratu8a) za obdobie jedného hospodárskeho roku nesmie presiahnuť trojnásobok predpokladanej hodnoty zákazky vypočítanej na obdobie 12 mesiacov, ak ide o podlimitnú zákazku alebo nesmie presiahnuť predpokladanú hodnotu zákazky vypočítanú na obdobie 12 mesiacov, ak ide o nadlimitnú zákazku.
(2) Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
(3) Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určeným dokladom, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uznať aj iný doklad, ktorým sa preukazuje finančné a ekonomické postavenie.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : §27 ods. 1 písm. a) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
1.1) Vyjadrenia banky/pobočky zahraničnej banky, v ktorej má uchádzač/záujemca vedený účet a k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk nie staršie ako jeden (1) mesiac o tom, že uchádzač/záujemca ku dňu vydania vyjadrenia riadne a včas plnil a plní svoje finančné záväzky, účet uchádzača/záujemcu nebol za posledné tri (3) roky ku dňu vydania vyjadrenia (prípadne za celé obdobie vedenia účtu, ak je toto obdobie kratšie ako tri (3) roky ku dňu vydania vyjadrenia) v nepovolenom debete a účet uchádzača/záujemcu ku dňu vydania vyjadrenia nebol a nie je predmetom
exekúcie (výpis z účtu sa nepovažuje za vyjadrenie banky/pobočky zahraničnej banky); uchádzač/záujemca predloží predmetné vyjadrenie od každej banky/pobočky zahraničnej banky, v ktorej má ku dňu predloženia ponuky vedený účet a zároveň predloží
1.2) čestné vyhlásenie, v ktorom uvedie zoznam bánk/pobočiek zahraničných bánk, ktorých vyjadrenie podľa bodu 1.1) predkladá a vyhlási, že v iných, ako uvedených bankách/pobočkách zahraničných bánk nemá ku dňu predloženia ponuky vedený účet.
2) Prísľubu banky/pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru na realizáciu predmetu zákazky, a to kedykoľvek počas realizácie a najmenej vo výške rovnajúcej sa sume predpokladanej hodnoty zákazky vrátane DPH a k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk nie staršieho ako jeden (1) mesiac.
§27 ods. 1 písm. c) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Súvahy alebo výkazu o majetku a záväzkoch za posledné tri (3) hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom súčasťou týchto výkazov musí byť osvedčenie daňového úradu podľa ustanovenia § 23 ods. 2 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení; v prípade, že požadované dokumenty (alebo niektoré z nich) sú on-line v elektronickej forme verejne prístupné v registri účtovných závierok, správcom ktorého je Ministerstvo financií Slovenskej republiky, uchádzač/záujemca miesto týchto dokumentov predkladá čestné vyhlásenie o tejto skutočnosti.
§27 ods. 1 písm. d) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Prehľadu o celkovom obrate za posledné tri (3) hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti a v minimálnej výške 3.500.000 € kumulatívne za všetky uvedené hospodárske roky. Prehľad je potrebné predložiť vo forme čestného vyhlásenia s uvedením výšky obratov za jednotlivé hospodárske roky (poznámka: výška obratu sa uvádza bez DPH) a súčet týchto obratov spolu s výkazom ziskov a strát alebo výkazom o príjmoch a výdavkoch za posledné tri (3) hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, pričom súčasťou týchto výkazov musí byť osvedčenie daňového úradu podľa § 23 ods. 2 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení; v prípade, že požadované výkazy (alebo niektoré z nich) sú on-line v elektronickej forme verejne prístupné v registri účtovných závierok, správcom ktorého je Ministerstvo financií Slovenskej republiky, uchádzač/záujemca miesto týchto výkazov predkladá čestné vyhlásenie o tejto skutočnosti.
*****Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti:
§27 ods. 1 písm. a) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky vyplýva z predpokladanej hodnoty zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva zo skutočnosti, že uchádzač/záujemca bude v prípade úspešnosti vo verejnom obstarávaní realizovať predmet zákazky na vlastné náklady, s prihliadnutím aj na splatnosť faktúr preto musí byť schopný finančne zabezpečiť realizáciu predmetu zákazky, pričom (ne)poskytnutie úveru je spravidla podmienené predchádzajúcou platobnou disciplínou a likviditou subjektu, ktoré sú pre Obstarávateľa
dôležitým ekonomickým ukazovateľom vo vzťahu k príslušnému uchádzačovi/záujemcovi.
§27 ods. 1 písm. c) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky, ako aj potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva z charakteru požadovaných dokumentov a z ich výpovednej hodnoty vo vzťahu k majetku a záväzkom uchádzača/záujemcu, pričom pre Obstarávateľa je obsah týchto dokumentov dôležitým ekonomickým ukazovateľom vo vzťahu k príslušnému uchádzačovi/záujemcovi.
§27 ods. 1 písm. d) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vyplýva z predpokladanej hodnoty zákazky. Uchádzač/záujemca splnením tejto podmienky účasti preukazuje svoju finančnú spôsobilosť, nezávislosť, zabezpečenie a skúsenosť vo vzťahu k realizácii predmetu zákazky.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: (1) Technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť možno preukázať podľa druhu, množstva, dôležitosti alebo využitia dodávky tovaru, stavebných prác alebo služieb jedným alebo niekoľkými z týchto dokladov:
b) zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác a zhodnotenia uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené,
c) údajmi o technikoch alebo technických orgánoch, tých, ktorí sú zodpovední za kontrolu kvality bez ohľadu na to, v akom zmluvnom vzťahu sú k uchádzačovi alebo záujemcovi; ak ide o zákazku na stavebné práce, tých, na ktorých sa môže uchádzač alebo záujemca obrátiť so žiadosťou o vykonanie týchto prác,
g) údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác alebo za poskytnutie služby,
h) uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy, ktorej predmetom je uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služby, ak je to vhodné,
j) údajmi o strojovom a technickom vybavení, ktoré má uchádzač alebo záujemca k dispozícii na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby,
(2) Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
(3) Ak ide o zákazku na dodanie tovaru, ktorá zahŕňa aj činnosti spojené s umiestnením a montážou tovaru, technická alebo odborná spôsobilosť uchádzača alebo záujemcu vykonávať tieto činnosti sa vyhodnocuje najmä s ohľadom na jeho schopnosti, skúsenosti, efektívnosť a spoľahlivosť.
PODĽA USTANOVENIA §29 ZABEZPEČENIE KVALITY ZVO:
Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ vyžaduje predloženie certifikátu kvality vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie noriem zabezpečenia kvality uchádzačom alebo záujemcom, môže využiť systémy zabezpečenia kvality vyplývajúce z európskych noriem. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná ako rovnocenné osvedčenia vydané príslušnými orgánmi členských štátov. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
PODĽA USTANOVENIA §30 ENVIRONMENTÁLNE MANAŽÉRSTVO ZVO:
Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ vyžaduje predloženie certifikátu kvality vydaného nezávislou inštitúciou, ktorým sa potvrdzuje splnenie určitých noriem environmentálneho riadenia uchádzačom alebo záujemcom, môže využiť schému Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit alebo normy environmentálneho manažérstva vyplývajúce z príslušných európskych noriem alebo medzinárodných noriem certifikovaných orgánov. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi z členských štátov. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ musí prijať aj iné dôkazy predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : §28 ods. 1 písm. b) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Zoznamu stavebných prác za kalendárne roky 2015, 2014, 2013, 2012, 2011 a to aspoň päť (5) stavebných prác - pozemných stavieb podobných predmetu zákazky - v celkovej hodnote minimálne 1.400.000 € bez DPH, z ktorých aspoň tri (3) stavebné práce dosahujú jednotlivo hodnotu najmenej 150.000 € bez DPH, doplneného príslušnými potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác.
§28 ods. 1 písm. c) a § 29 ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
A) Certifikátu o zavedení a uplatňovaní systému manažérstva kvality podľa normy STN EN ISO 9001:2009/EN ISO 9001:2008.
B) Potvrdenia certifikačného orgánu o zavedení a používaní systému manažérstva kvality v projektoch podľa návodu uvedeného v norme STN ISO 10006:2004/ISO 10006:2003.
C) Certifikátu o zavedení a uplatňovaní systému bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci podľa normy STN OHSAS 18001:2009.
§28 ods. 1 písm. g) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Dokladov preukazujúcich vzdelanie a odbornú prax osôb:
A) Stavbyvedúci
-Vysokoškolské vzdelanie druhého (2.) stupňa stavebného zamerania (uchádzač/záujemca preukazuje dokladom o ukončení vzdelania),
-Odborná prax v stavebníctve najmenej desať (10) rokov (uchádzač/záujemca preukazuje životopisom dotknutej osoby podpísaným touto osobou),
-Odborná spôsobilosť pre výkon činnosti stavbyvedúci s odborným zameraním pozemné stavby (uchádzač/záujemca preukazuje napr. osvedčením SKSI).
B) Koordinátor bezpečnosti podľa nariadenia vlády č. 396/2006 Z.z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisko v platnom znení (uchádzač/záujemca preukazuje životopisom dotknutej osoby podpísaným touto osobou a dokladom preukazujúcim odbornú kvalifikáciu pre výkon činnosti koordinátora bezpečnosti).
§28 ods. 1 písm. h) a § 30 ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Certifikátu o zavedení a uplatňovaní systému environmentálneho manažérstva podľa normy STN EN ISO 14001:2005/EN ISO 14001:2004.
§28 ods. 1 písm. j) ZVO: Obstarávateľ požaduje od uchádzačov/záujemcov predloženie:
Dokladov hodnoverne preukazujúcich dispozíciu lešením v rozsahu potrebnom na realizáciu predmetu zákazky.
*****Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti:
§28 ods. 1 písm. b) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky vyplýva z predpokladanej hodnoty zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva zo skutočnosti, že o predmet zákazky by sa mali uchádzať len uchádzači/záujemcovia, ktorí už majú dostatočné skúsenosti v odbore stavebníctva.
§28 ods. 1 písm. c) a §29 ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva z objektívnej, ako aj subjektívnej potreby realizácie predmetu zákazky osobou, u ktorej je nezávislým kvalifikovaným subjektom preukázaná zodpovednosť a starostlivosť o kvalitné zabezpečovanie, uplatňovanie a zavádzanie do praxe noriem zabezpečenia kvality, predovšetkým ich zmyslu a účelu.
§28 ods. 1 písm. g) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky vyplýva z technickej náročnosti samotnej zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva z potreby zabezpečiť realizáciu zákazky pod dohľadom skúsených odborníkov kvalifikovaných v teoretickej, ale predovšetkým praktickej rovine.
§28 ods. 1 písm. h) a §30 ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti, resp. jej vhodnosť vyplýva z objektívnej, ako aj subjektívnej potreby aktívneho a progresívneho prístupu k ochrane životného prostredia.
§28 ods. 1 písm. j) ZVO: Primeranosť podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potreba jej zahrnutia medzi podmienky účasti vyplýva z charakteru samotnej zákazky, najmä z charakteru prác z realizácie ktorých zákazka pozostáva.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska
kritérií uvedených nižšie (kritériá na vyhodnotenie ponúk je potrebné uviesť s ich relatívnou váhou alebo v zostupnom poradí dôležitosti, ak nemožno z preukázateľných dôvodov uviesť ich relatívnu váhu)
Časť: 1
Názov: Celková cena za realizáciu predmetu zákazky bez DPH
Váha: 60
Časť: 2
Názov: Doba realizácie predmetu zákazky v pracovných dňoch
Váha: 40
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 30.03.2016 07:30
Úhrada za súťažné podklady
Ak áno, cena : 50,0000 EUR
Podmienky a spôsob úhrady: Prevod/vklad na účet spoločnosti e-dotacie s.r.o.:
IBAN: SK92 0200 0000 0035 8095 1753
BIC: SUBASKBX (0200) - VÚB banka
variabilný symbol: IČO uchádzača/záujemcu
Informácia pre príjemcu: značka tejto výzvy na predkladanie ponúk v tvare: číslo - WYP
Úhrada za súťažné podklady v hotovosti nie je možná.
Súťažné podklady budú uchádzačom/záujemcom zaslané na CD/DVD nosiči bezodkladne po prijatí úhrady za súťažné podklady na adresu uvedenú v žiadosti o účasť za predpokladu, že úhradu za súťažné podklady bude možné jednoznačne identifikovať s príslušnou žiadosťou o účasť. Súťažné podklady sú uverejnené aj v profile verejného obstarávateľa, čím je umožnený bezplatný, neobmedzený a priamy prístup k nim elektronickými prostriedkami, tu: http://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pzakazky/5060. Súťažné podklady sú uverejnené aj v informačnom systéme EVOSERVIS, čím je umožnený bezplatný, neobmedzený a priamy prístup k nim elektronickými prostriedkami, tu: www.evoservis.sk; podmienkou je bezplatná registrácia v tomto informačnom systéme.
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 30.03.2016 07:30
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 30.03.2016 08:00
Miesto : e-dotacie s.r.o., Mostná 13, 949 01 Nitra
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Uvedený dátum a čas otvárania ponúk sa vzťahuje na otváranie častí ponúk označených ako OSTATNÉ. Otváranie častí ponúk označených ako OSTATNÉ je neverejné. Obstarávateľ je povinný umožniť účasť na otváraní častí ponúk, označených ako KRITÉRIÁ všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a ktorých ponuka nebola vylúčená. Pre uvedené účely si Obstarávateľ vyhradzuje právo vopred overiť totožnosť a oprávnenie osôb, ktoré sa o účasť na otváraní ponúk uchádzajú a tieto osoby sú povinné svoju totožnosť a oprávnenie hodnoverným spôsobom preukázať (napr. platným občianskym preukazom a originálom výpisu z obchodného registra, resp. v prípade zastúpenia na základe plnej moci aj splnomocnením s overeným podpisom splnomocniteľa).
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Operačný program Kvalita životného prostredia - Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky - Prioritná os: 4 - Špecifický cieľ: 4.3.1 - Kód výzvy: OPKZP-PO4-SC431-2015-6 (http://www.op-kzp.sk/obsah-vyzvy/6-vyzva-zamerana-na-znizenie-energetickej-narocnosti-verejnych-budov-opkzp-po4-sc431-2015-6/)
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
***UPOZORNENIE: V prípade, že predložená ponuka nebude spĺňať dotačné podmienky, bude z verejného obstarávania vylúčená; dotačné podmienky sú dostupné tu: http://www.op-kzp.sk/obsah-vyzvy/6-vyzva-zamerana-na-znizenie-energetickej-narocnosti-verejnych-budov-opkzp-po4-sc431-2015-6/
***LEHOTA VIAZANOSTI PONÚK: 30.09.2016; Obstarávateľ si vyhradzuje právo predĺžiť lehotu viazanosti ponúk.
***PREDKLADANIE PONÚK: PONUKY SA PREDKLADAJÚ V ELEKTRONICKEJ FORME CEZ SYSTÉM EVOSERVIS DOSTUPNÝ TU: www.evoservis.sk
***REVÍZNE POSTUPY: V tomto verejnom obstarávaní je možné podať žiadosť o nápravu podľa ustanovenia § 136 ZVO aj námietky podľa ustanovenia § 138 a nasl. ZVO. Podľa ustanovenia § 136 ods. 1 ZVO:
(1) Uchádzač, záujemca, účastník alebo osoba, ktorej práva alebo právom chránené záujmy boli alebo mohli byť
dotknuté postupom verejného obstarávateľa, obstarávateľa alebo osoby podľa § 7, môže podať žiadosť o nápravu proti
a) zámeru uzavrieť zmluvu alebo koncesnú zmluvu na práce uverejnenom podľa § 22 ods. 6, proti podmienkam
uvedeným v oznámení podľa § 50 ods. 4, § 67 ods. 2, § 77, § 105 ods. 5 alebo § 108b ods. 4,
b) podmienkam uvedeným v súťažných podkladoch alebo v iných dokumentoch poskytnutých verejným obstarávateľom,
obstarávateľom alebo osobou podľa § 7 v lehote na predkladanie ponúk alebo proti podmienkam uvedeným v
súťažných podmienkach v súťaži návrhov poskytnutých v lehote na predkladanie návrhov,
c) podmienkam uvedeným vo výzve na predkladanie ponúk alebo návrhov.
***Vo všetkých dokladoch predkladaných v rámci ponuky (vrátane dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní a čestných vyhlásení), ktoré obsahujú/majú obsahovať finančnú hodnotu, je potrebné túto hodnotu uvádzať v mene euro (€) a zaokrúhlenú na dve (2) desatinné miesta; za týmto účelom sa na prepočet príslušnej hodnoty v cudzej mene do meny euro (€) (ak relevantné) použije kurz ECB platný ku dňu 31.12.2015, pričom uchádzač/záujemca pri prepočte uvedie hodnotu tohto kurzu a názov príslušnej (východiskovej) cudzej meny.
***Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenie vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ musí prijať aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom alebo záujemcom. (§33 ods. 4 prvá a druhá veta ZVO) Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia a/alebo technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti môže záujemca/uchádzač preukázať aj ekvivalentnými dokladmi/dôkazmi.
***V prípade uvedenia konkrétneho výrobku v SP (vrátane ich príloh) môže uchádzač uviesť a oceniť aj jeho ekvivalent spĺňajúci minimálne rovnaké kvalitatívne požiadavky/parametre.
***KOMUNIKÁCIA:
1.Komunikácia vo verejnom obstarávaní, najmä, nie však výlučne doručovanie (t.j. odosielanie a prijímanie) výziev, žiadostí, oznámení, informácií, zápisníc, vysvetlení a doplnení podľa ZVO a iných informácií a dokumentov podľa ZVO (ďalej jednotne označované ako informácie) sa uskutočňuje v štátnom jazyku písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov, a to prostredníctvom informačného systému EVOSERVIS dostupného on-line po bezplatnej registrácii na adrese www.evoservis.sk (ďalej len IS EVOSERVIS), pokiaľ v týchto SP alebo v ZVO nie je uvedené inak, alebo ak Obstarávateľ v súlade so ZVO neurčí inak. Informácie doručované prostredníctvom IS EVOSERVIS sa považujú za doručené okamihom ich doručenia v IS EVOSERVIS. Výzva na predkladanie ponúk sa považuje za doručenú dňom jej zverejnenia vo vestníku verejného obstarávania a súťažné podklady sa považujú za doručené dňom ich zverejnenia v profile verejného obstarávateľa. Prípadné otázky technickej a prevádzkovej povahy súvisiace s fungovaním IS EVOSERVIS sú záujemcovia/uchádzači povinní smerovať na prevádzkovateľa IS EVOSERVIS prostredníctvom kontaktných údajov všeobecne a bez registrácie dostupných na adrese www.evoservis.sk. V prípade, že Obstarávateľ nemá možnosť komunikovať so záujemcom/uchádzačom prostredníctvom IS EVOSERVIS, môže s ním komunikovať písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov, a to prostredníctvom záujemcom/uchádzačom poskytnutého e-mailu alebo prostredníctvom verejne známeho e-mailu záujemcu/uchádzača (ak to nie je možné, tak písomne, v listinnej forme); informácie doručované prostredníctvom e-mailu sa považujú za doručené záujemcovi/uchádzačovi momentom ich odoslania a Obstarávateľovi momentom ich prijatia.
2.Vysvetlenie údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch, doplnenie informácií uvedených v súťažných podkladoch, oznámenie o výsledku vybavenia žiadosti o nápravu v prípade jej kladného vybavenia ako aj iné informácie, u ktorých je to vhodné alebo o ktorých to ustanovuje ZVO Obstarávateľ zverejní aj vo svojom profile verejného obstarávateľa zriadenom na elektronickom úložisku podľa ustanovenia § 113 ods. 3 ZVO (ďalej len profil); za moment doručenia týchto informácií dotknutým adresátom sa považuje moment ich zverejnenia v profile v prípadoch, keď neboli doručované prostredníctvom IS EVOSERVIS.
3.Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom; záujemca môže požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk.
4.Ak je to nevyhnutné, verejný obstarávateľ môže doplniť informácie uvedené v súťažných podkladoch, ktoré
preukázateľne oznámi súčasne všetkým záujemcom najneskôr šesť dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk. Tieto informácie nesmú byť v rozpore s výzvou na predkladanie ponúk.
5.Nakoľko Obstarávateľa vo verejnom obstarávaní zastupuje kontaktná osoba uvedená vo výzve na predkladanie ponúk a v týchto SP (vrátane jej kontaktných údajov), záujemcovia/uchádzači sú povinní doručovať informácie len priamo kontaktnej osobe a v súlade s týmito SP, a to najmä z dôvodu, aby nedochádzalo k duplicitnému doručovaniu informácií, aby bolo možné jednoznačne určiť moment začatia plynutia príslušných lehôt podľa ZVO, ak je to relevantné, ako aj z dôvodu, aby nedochádzalo k prehliadnutiu informácií s dôsledkom opomenutia ich vybavenia.
6.Obstarávateľ si vyhradzuje právo nereagovať na informácie záujemcov/uchádzačov doručované Obstarávateľovi v rozpore so stanovenými pravidlami komunikácie.
7.Ďalšie podrobnosti týkajúce sa IS EVOSERVIS sú prílohou SP, pričom v prípade odlišností alebo rozporov v úprave uvedenej v tejto prílohe SP oproti úprave v SP má prednosť úprava v SP.
***Skratkou "ZVO" uvádzanou v tejto výzve sa rozumie zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
***Označením "Obstarávateľ" uvádzaným v tejto výzve sa jednotne rozumie verejný obstarávateľ/obstarávateľ/osoba podľa § 7 ZVO v zmysle ZVO.
***Skratkou "SP" uvádzanou v tejto výzve sa rozumejú súťažné podklady.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
08.03.2016

Redakčné opravy

5572 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 52/2016
V oznámení 05169-WYP verejného obstarávateľa/obstarávateľa Obec Tomášovce, Partizánska 132, 985 56 Tomášovce zverejnenom vo VVO č. 049/2016 zo dňa 10.03.2016 boli nesprávne zverejnené údaje VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie (doplnenie textu) Namiesto: - Viď: 1. Ponuky a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v elektronickej forme prostredníctvom IS EVOSERVIS, a to v štandardnom formáte súboru .pdf (portable document format); ponuky predložené v inom formáte súboru (štandardnom alebo neštandardnom) budú vylúčené. Ak veľkosť jedného súboru presiahne 25 MB, IS EVOSERVIS neumožní jeho vloženie a za účelom vloženia bude potrebné rozdeliť takýto súbor na viacero súborov nepresahujúcich jednotlivo 25 MB. 2. Lehota na predkladanie ponúk je stanovená vo vzťahu k času servera, na ktorom je umiestený IS EVOSERVIS. 3. Ponuky a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú dvojmo originál a kópia (identický rovnopis originálu), pričom oproti originálu, v kópii uchádzač zabezpečí, aby neboli viditeľné osobné údaje, podpisy a odtlačky pečiatok. 4. Ponuky a ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v štátnom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov alebo záujemcov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v štátnom jazyku. 5. Všetky dokumenty a doklady tvoriace ponuku, dokumenty a doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, ako aj ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní musia byť predložené Obstarávateľovi ako originály alebo ako úradne osvedčené fotokópie originálov, musia byť podpísané a datované, a musí z nich byť zrejmé, kto ich podpísal; pre účely predkladania Obstarávateľovi v súlade s týmito SP je potrebné predmetné doklady a dokumenty naskenovať. 6. Obsah ponuky musí byť pre fyzickú osobu čitateľný a z jednotlivých dokumentov tvoriacich ponuku musí byť ich obsah objektívne zrejmý, jasný a určitý. 7. Uchádzač označí ponuku obchodným menom a sídlom/miestom podnikania uchádzača, označením súťaž a názvom predmetu zákazky. Jednotlivé strany/listy ponuky (v rámci jej častí označených ako OSTATNÉ a KRITÉRIÁ) musia byť vzostupne, počnúc číslom 1, očíslované a parafované, resp. relevantné strany/listy ponuky aj riadne podpísané. 8. Uchádzač môže predložiť iba jednu ponuku. Uchádzač nemôže byť v tom istom postupe zadávania zákazky členom skupiny dodávateľov, ktorá predkladá ponuku. Obstarávateľ vylúči uchádzača, ktorý je súčasne členom skupiny dodávateľov. 9. Ak sa ponuka doručuje elektronicky, Obstarávateľ elektronicky potvrdí jej prijatie uchádzačovi. 10. Ponuka predložená po uplynutí lehoty na predkladanie ponúk sa nesprístupní. 11. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša výhradne záujemca/uchádzač bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 12. Otváranie častí ponúk označených ako OSTATNÉ je neverejné. Otváranie ponúk vykoná komisia tak, že najskôr overí neporušenosť ponuky a následne otvorí ponuku a časť ponuky označenú ako OSTATNÉ. Každú otvorenú časť ponuky, označenú ako OSTATNÉ komisia označí poradovým číslom v tom poradí, v akom bola predložená. Po otvorení časti ponuky, označenej ako Ostatné komisia vykoná všetky úkony podľa tohto zákona, spočívajúce vo vyhodnotení tejto časti ponuky, podaní vysvetlenia, doplnení tejto časti ponuky, pri verejnej súťaži aj vo vyhodnotení splnenia podmienok účasti a vylúčení záujemcov alebo uchádzačov alebo vylúčení ponúk uchádzačov. Otváranie častí ponúk, označených ako KRITÉRIÁ vykoná komisia len vo vzťahu k ponukám, ktoré neboli vylúčené, a to na mieste a v čase oznámenom uchádzačom, ktorých ponuky neboli vylúčené; medzi odoslaním oznámenia a otváraním častí ponúk, označených ako KRITÉRIÁ, musí byť aspoň päť pracovných dní. Obstarávateľ je povinný umožniť účasť na otváraní častí ponúk, označených ako KRITÉRIÁ všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a ktorých ponuka nebola vylúčená. Pre uvedené účely si Obstarávateľ vyhradzuje právo vopred overiť totožnosť a oprávnenie osôb, ktoré sa o účasť na otváraní ponúk uchádzajú a tieto osoby sú povinné svoju totožnosť a oprávnenie hodnoverným spôsobom preukázať (napr. platným občianskym preukazom a originálom výpisu z obchodného registra, resp. v prípade zastúpenia na základe plnej moci aj splnomocnením s overeným podpisom splnomocniteľa). Komisia overí neporušenosť časti ponuky, označenej ako KRITÉRIÁ a zverejní obchodné mená, sídla alebo miesta podnikania všetkých uchádzačov a ich návrhy na plnenie kritérií, ktoré sa dajú vyjadriť číslom, určených Obstarávateľom na vyhodnotenie ponúk. Ostatné údaje uvedené v časti ponuky, označenej ako KRITÉRIÁ sa nezverejňujú. Každú otvorenú časť ponuky, označenú ako KRITÉRIÁ komisia označí rovnakým poradovým číslom ako časť ponuky, označenú ako OSTATNÉ, predloženú tým istým uchádzačom.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité