Oznámenie 5245 - WYP

Obsah

5245 - WYP
Vestník č. 50/2016 - 11.03.2016

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
I.1. Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Obec Imeľ
IČO: 00306479
Nám. J. Blaskovicsa 507/11, 94652 Imeľ

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Obecný úrad Imeľ
Kontaktná osoba: Ing. Dagmar Melotíková
Mobil: +421 903520052
Telefón: +421 903520052
Fax: +421 357686285
Email: dagmar.melotikova@gmail.com
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.obecimel.sk
Ďalšie informácie možno získať na inom mieste
Príloha A.I) Adresa a kontaktné miesto (miesta), na ktorých možno získať ďalšie informácie
REFAM s.r.o.
IČO: 46124934
Staničná 6 , 92401 Galanta

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Galanta
Kontaktná osoba: Ing. Dagmar Melotíková
Mobil: +421 903520052
Telefón: +421 903520052
Email: dagmar.melotikova@gmail.com
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
RO - Regionálny alebo miestny orgán
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. b)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
„Zníženie energetickej náročnosti budovy materskej školy“
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania stavebných prác: Miesto realizácie stavebných prác: Materská škola, Zdravotnícka ul., súp. č. 622, Imeľ.
NUTS kód:
SK023
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Popis navrhovaných zmien stavby:

-Zateplenie fasády vonkajším tepelnoizolačným kompozitný systém (ETICS), pričom navrhovaným izolantom sú dosky zo sivého fasádneho expandovaného polystyrénu (sivý EPS F)
-Zateplenie sokla vonkajším tepelnoizolačným kompozitný systém (ETICS), navrhovaným izolantom sú dosky z extrudovaného polystyrénu (XPS, alt. dosky perimeter)
-Zateplenie jednoplášťovej plochej strechy z exteriérovej strany (na existujúci strešný plášť) doskami z expandovaného polystyrénu (EPS 150S) v spáde a vytvorenie novej hydroizolačnej vrstvy z fólie hr.min.1,50mm na báze PVC (so záťažovou vrstvou z praného riečneho kameniva, resp. kotvenej do nosnej stropnej konštrukcie)
-Výmena všetkých okien a vonkajších dverí za nové plastové (farba biela) s výplňou z izolačného trojskla
-Nový bleskozvod je riešený v samostatnej časti dokumentácie
-Nové rozvody ústredného vykurovania, chladenia, ohrev teplej úžitkovej vody (+nevyhnutné zmeny plynoinštalácie, elektroinštalácie, vodoinštalácie)
-Nové rozvody dažďovej kanalizácie s navrhovaným vsakovaním
-Modernizácia interiéru budovy (výmena zariaďovacích predmetov, podláh, maľby,....)
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 45000000-7
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Objekt je vybudovaný na samostatnom pozemku, nachádzajúcom sa v centrálnej časti obce Imeľ. Objekt, ktorý je predmetom obstarávania, sa nachádza na pozemku parc. č. 2759/3 k. ú. Imeľ, okres Komárno. Maximálne vonkajšie pôdorysné rozmery stavby sú v súčasnosti 38,45x17,30m. Pôvodný objekt bol vybudovaný v roku 1983. V roku 1993 došlo k stavebným úpravám a rozdeleniu objektu pôvodnej MŠ na dva objekty: MŠ ktorá je predmetom obstarávania a zdravotné stredisko nie je predmetom obstarávania. Kotolňa MŠ zostala v objekte zdravotného strediska, teplo je do objektu privádzané v pôvodnom tepelnom kanáli. Objekt je jednopodlažný, pozostávajúci zo závetria, chodieb, šatní detí, šatní učiteliek, WC učiteliek, skladov, umyvární a WC detí, spální detí, herní, denných miestností, jedálne a výdajne jedla. Objekt je postavený z pórobetónového muriva, hrúbka obvodového plášťa 400 mm. Svetlá výška miestností je 2 950 mm, konštrukčná výška 3 620 mm. Na fasáde je vplyvom vzlínajúcej vlhkosti narušená omietka, plesne, na atike sú viditeľné trhliny, porušená omietka a navlhnutie vplyvom zatekania. Okná sú plastové s izolačným dvojsklom, výmena sa podľa podaných informácií uskutočnila cca v roku 2003, jedno okno je pôvodné drevené so zdvojeným zasklením. Vstupné dvere do objektu nachádzajúce sa na severozápadnej fasáde sú pôvodné oceľové, výplň jednosklo, značná prievzdušnosť. Výstupné dvere na juhovýchodnej fasáde sú plastové, s izolačným dvojsklom, výmena podľa podaných informácií cca v roku 2003.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 284 801,3500 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 6
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:

Ustanovenie § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní taxatívne vymedzuje podmienky účasti, týkajúce sa osobného postavenia a následne v § 26 ods. 2 predmetného ustanovenia zákona sú stanovené doklady, ktorými sa splnenie týchto podmienok účasti preukazuje. Každý uchádzač alebo záujemca v procese verejného obstarávania musí spĺňať všetky podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia v takom rozsahu, v akom sú upravené v § 26 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní a preukázať ich dokladmi podľa ods. 2, resp. ods. 3 a 4.
(1) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
c) nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku.
d) nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
e) nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
f) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá uchádzač ponuku alebo žiadosť o účasť,
g) nebolo mu v predchádzajúcich troch rokoch preukázané závažné porušenie odborných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať,
h) nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní alebo nie je osobou,
1. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2. ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, keď prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
2a. spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34 % akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
2b. právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
3. ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, keď k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
i) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
j) nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.
(2) Uchádzač alebo záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti podľa odseku 1
a) písm. a) a b) výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
b) písm. c) potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
c) písm. d) potvrdením Sociálnej poisťovne a zdravotnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
d) písm. e) potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
e) písm. f) dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
f) písm. h) čestným vyhlásením,
g) písm. i) a j) čestným vyhlásením.
(3) Ak uchádzač alebo záujemca nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 2 alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla.
(4) Ak má uchádzač alebo záujemca sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzača alebo záujemcu.
(5) Dávame do pozornosti výkladové stanovisko úradu č. 3/2013 k § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní zo dňa 18. 01. 2013, z ktorého vyplýva, cit.: Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní sa preukazuje vo vzťahu k hlavnému predmetu zákazky. V odôvodnení výkladového stanoviska sa uvádza, cit.: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu vo vzťahu k hlavnému predmetu zákazky. Verejný obstarávateľ v oznámení použitom ako výzva na súťaž precizuje toto oprávnenie vo väzbe na hlavný predmet zákazky.
(6) V prípade, že uchádzač/záujemca preukazuje osobné postavenie dokladom preukazujúcim zápis do zoznamu podnikateľov (§ 128 Zákona), nie je v súlade so Zákonov požadovať aj doklad, o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu. V prípade, že potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov neobsahuje všetky potrebné informácie požadované § 26 ods. 1 písm. i) a j) Zákona, verejný obstarávateľ vyžaduje doplnenie predložených dokladov.
(7) § 26 ods. 1 písm. c) zákona o verejnom obstarávaní. Ide o doplnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia o skutočnosť, že verejného obstarávania sa môže zúčastniť len subjekt, ktorý nie je v reštrukturalizácii. Táto skutočnosť sa preukazuje potvrdením príslušného súdu, nie starším ako tri mesiace.
(8) Verejný obstarávateľ pri otázke posúdenia splnenia podmienky účasti týkajúcej sa osobného postavenia upozorňuje, že v prípade, ak má zahraničná právnická osoba na území SR za účelom podnikania zriadenú organizačnú zložku, ktorá nemá právnu subjektivitu v zmysle Obchodného zákonníka, zahraničná právnická osoba preukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia vo verejnom obstarávaní aj za svoju organizačnú zložku v kontexte ustanovení § 26 ods. 2 písm. c), d) a e) zákona o verejnom obstarávaní, nakoľko organizačná zložka má povinnosti a právnu subjektivitu v oblasti platenia daní a subjektivitu vyplývajúcu z pracovnoprávnych vzťahov a s tým spojené povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov o sociálnom zabezpečení.
(9) Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
(10) Skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne podľa § 31 ods. 3 Zákona. Splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú ma zabezpečiť.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Podmienky účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia záujemcov podľa § 27 Zákona.
Uchádzač v ponuke predloží nasledovné doklady, ktorými preukazuje, že najneskôr k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk spĺňa svoje finančné a ekonomické postavenie v zmysle § 27 Zákona, predložením originálov alebo úradne osvedčených kópií dokladov:
(1)Podľa § 27 ods. 1 písm. a) Zákona:
A)Podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. a) Zákona preukazuje uchádzač predložením vyjadrenia banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky.
Vyjadrenie musí obsahovať informácie o tom, že uchádzač nebol v posledných troch rokoch spätne ku dňu predkladania ponúk v nepovolenom debete, že riadne a včas plní svoje finančné záväzky, že v prípade splácania úveru dodržiava splátkový kalendár a že jeho bežný účet nebol a nie je predmetom exekúcie. Dátum vystavenia vyjadrenia banky k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk , nesmie byť starší ako 3 mesiace.
B)Uchádzač ďalej predloží čestné vyhlásenie podpísané osobou oprávnenou konať v mene uchádzača, v ktorom uchádzač vyhlási, že nemá otvorený účet a záväzky v inej banke/bankách okrem tej/tých, od ktorej/ktorých predložil vyššie uvedené potvrdenie/potvrdenia.
C)Záväzný prísľub banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru vo výške 100% ceny diela bez DPH, alebo ekvivalent v inej mene, za účelom zabezpečenia finančných zdrojov spojených s realizáciou stavby, prípadne potvrdenie banky alebo pobočky zahraničnej banky, že uchádzač disponuje vlastnými finančnými zdrojmi na svojom bankovom účte vo výške 100% ceny diela bez DPH, za účelom zabezpečenia finančných zdrojov spojených s realizáciou stavby,
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Odôvodnenie primeranosti podľa § 32 ods. 6 Zákona:
Požiadavka predložiť vyjadrenia banky je zadávaná za účelom preukázania, že uchádzač je serióznym obchodným partnerom so stabilným zázemím, ktorý si svoje záväzky plní riadne a včas a dodržiava platobnú a finančnú disciplínu.
Požadované doklady uchádzač predloží ako dôkaz, že je z hľadiska svojho ekonomického a finančného postavenia schopný úspešne plniť zmluvu, a že má dostatok preukázateľného zdrojového krytia na riadne plnenie svojich zmluvných záväzkov súvisiacich s realizáciou stavebných prác. Potreba predloženia dokladu o zdrojovom krytí (záväzný úverový prísľub) uchádzača vyplýva zo skutočnosti, že verejný obstarávateľ neposkytuje finančné preddavky ani zálohy. Z uvedeného vyplýva, že uchádzač musí byť schopný zabezpečiť plnenie predmetu zákazky preukázateľnými finančnými zdrojmi až do uplynutia lehoty splatnosti faktúr.

(2) Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 12a vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač alebo záujemca preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
(3)Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
(4)Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sa týkajú finančného a ekonomického postavenia za všetkých členov skupiny spoločne.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: Podmienky účasti týkajúce sa technickej a odbornej spôsobilosti záujemcov podľa § 28 Zákona. Uchádzač predloží nasledovné doklady, ktorými preukazuje svoju technickú a odbornú spôsobilosť na uskutočnenie predmetu zákazky, ako aj referencie, že v predchádzajúcom období úspešne v požadovanej kvalite a načas uskutočnil stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru.
(1) Splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje uchádzač predložením zoznamu o uskutočnených stavebných prácach rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky za predchádzajúcich 5 rokov (rozhodné obdobie 2011, 2012, 2013, 2014 a 2015) spätne k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov. Predmetný zoznam doloží záujemca potvrdeniami (referenciami) o kvalite uskutočnených stavebných prácach s uvedením min. názov alebo obchodné meno odberateľa, adresa jeho sídla alebo miesta plnenia, stručný opis stavebných prác, zmluvnú cenu za predmet zákazky, termín uskutočnenia stavebných prác, objem/rozsah, kontakt na odberateľa potrebný pre overenie si uvedených informácií; ak odberateľom:
1. bol verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, referenciu potvrdí tento verejný obstarávateľ;
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením záujemcu alebo uchádzača o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Verejný obstarávateľ akceptuje aj elektronické referencie zo stránky Úradu pre verejné obstarávanie.

(2) Podľa § 28 ods. 1 písm. g) Zákona údajmi o vzdelaní a odbornej praxe alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za riadenie stavebných prác .
Minimálna požadovaná úroveň štandardov : Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
a) Zoznam uskutočnených stavebných prác za predchádzajúcich 5 rokov spätne k poslednému dňu lehoty určenej na predkladanie ponúk (rozhodné obdobie 2011, 2012, 2013, 2014 a 2015) uchádzači preukážu realizáciu , t.j. ukončené zákazky, stavebné práce rovnaké alebo podobné ako je predmet zákazky a to kumulatívne vo výške 280 000,00 € bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene.
Iné meny ako EUR sa prepočítajú na EUR podľa kurzu NBS (prípadne kurzu ECB - Európskej centrálnej banky) aktuálneho v deň odoslania ponuky verejnému obstarávateľovi. Uchádzač je zároveň povinný v ponuke podrobne zdokumentovať prepočítavací postup pri každom doklade, v ktorom sa prepočet meny vykonal.
b) Podľa § 28 ods. 1 písm. g) Zákona údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov verejný obstarávateľ požaduje od uchádzača/ záujemcu:
b.1) Uchádzač preukáže, že na plnenie predmetu zákazky, že má k dispozícii jedného technika s odbornou spôsobilosťou na výkon stavbyvedúceho, t.j. musí mať osvedčenie SKSI alebo ekvivalentný doklad o vykonaní odbornej skúšky podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov - odborné zameranie - pozemné stavby splnomocňujúce na vykonanie vybraných činnosti vo výstavbe podľa § 45 zákona č. 50/1976 Zb. stavebný zákon v znení neskorších predpisov. Spôsobilosť na realizáciu predmetu zákazky uchádzač preukáže fotokópiou autorizačného osvedčenia s originálnym odtlačkom pečiatky a podpisom odborne spôsobilej osoby. Uchádzač predloží za stavbyvedúceho: odborný životopis alebo ekvivalentný doklad, z ktorého bude zrejmá odborná prax danej osoby, požaduje sa originál s podpisom stavbyvedúceho.
b.2) Uchádzač preukáže, že na plnenie predmetu zákazky má k dispozícii odborníka v súlade s Vyhláškou MPSVaR SR č. 398/2013 Z.z., ktorá mení a dopĺňa vyhlášku č. 508/2009 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené technické zariadenia.
b.3) Uchádzač preukáže, že na plnenie predmetu zákazky má k dispozícii odborníka v súlade so schválenou novelou zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa § 16 ods. 1 písm. b) platného preukazu na vykonávanie činnosti (ďalej len preukaz) alebo platného osvedčenia na vykonávanie činnosti (ďalej len osvedčenie) ak ide o činnosť uvedenú v prílohe č. 1a písm. p) osoba na montáž a demontáž lešenia.

c) Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona a § 12a zákona, vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
d) Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti v originálnom vyhotovení alebo ako úradne overené fotokópie nie staršie ako tri mesiace od lehoty na predkladanie ponúk.
e) Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestným vyhlásením uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom.
Odôvodnenie: Ide predovšetkým o to, aby uchádzač resp. záujemca preukázal svoje schopnosti a skúsenosti úspešne realizovať predmet zákazky. Je schopný plniť predmet zákazky, požaduje informácie o schopnosti a praktických skúsenostiach uchádzača, ktoré tvoria predmet zákazky a že má dostatočné personálne kapacity na bezproblémové plnenie predmetu zákazky v požadovanej kvalite.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska
kritérií uvedených nižšie (kritériá na vyhodnotenie ponúk je potrebné uviesť s ich relatívnou váhou alebo v zostupnom poradí dôležitosti, ak nemožno z preukázateľných dôvodov uviesť ich relatívnu váhu)
Časť: 1
Názov: Celková cena diela v Eur s DPH
Váha: 70
Časť: 2
Názov: Doba realizácie v celých kalendárnych dňoch
Váha: 30
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
1/2016 Imeľ
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 01.04.2016 09:00
Úhrada za súťažné podklady
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 01.04.2016 09:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 01.04.2016 10:00
Miesto : Otváranie ponúk časť Ostatné sa uskutoční dňa 01.04.2016 o 10:00 hod. na adrese verejného obstarávateľa: Obecný úrad Imeľ, Nám. Jozefa Blaskovicsa 507/11 , 946 52 Imeľ v súlade s § 41 Zákona. Po otvorení časti ponuky, označenej ako Ostatné komisia vykoná všetky úkony podľa Zákona.
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Otváranie časti ponúk, označených ako Ostatné vykoná komisia menovaná štatutárom organizácie.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Operačný program Kvalita životného prostredia
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
I napriek povinností, ktoré si bude verejný obstarávateľ plniť pri zverejňovaní informácii a dokumentov v profile VO, verejný obstarávateľ odporúča všetkým uchádzačom/ záujemcom , ktorí si stiahli súťažné podklady a Výzvu z profilu Obce Imeľ, aby túto skutočnosť oznámili e-mailom na kontaktnú adresu: dagmar.melotikova@gmail.com uvedením kontaktných údajov pre potreby poskytovania vysvetľovania údajom uvedených vo Výzve, Súťažných podkladoch a iné. V prípade, že uchádzač/záujemca nezašle túto informáciu na kontaktný e-mail, verejný obstarávateľ nenesie zodpovednosť za nedoručenie vysvetlenia informácii uvedených vo Výzve a v Súťažných podkladoch a iné.

Úspešný uchádzač je povinný zabezpečiť svoju registráciu v registri konečných užívateľov výhod v súlade s § 45. Rovnako je povinný zabezpečiť zapísanie svojich subdodávateľov a tretích osôb prostredníctvom ktorých preukazoval splnenie podmienok účasti. Nesplnenie tejto povinnosti sa považuje za neposkytnutie súčinnosti pri podpise zmluvy.
Úspešný uchádzač pri podpise zmluvy o dielo, preukáže verejnému obstarávateľovi, že má uzatvorenú zmluvu o poistení zodpovednosti za škodu vzniknutú na majetku alebo zdraví tretích osôb počas realizácie diela.
Úspešný uchádzač je povinný pred podpisom zmluvy o dielo doručiť objednávateľovi Zábezpeku na vykonanie prác a na splnenie zmluvných záväzkov dodávateľa (ďalej len zábezpeka). Verejný obstarávateľ je oprávnený uspokojiť si zo zábezpeky svoje nároky z vád diela, nároky na zaplatenie zmluvnej pokuty, náhradu škody, náklady vzniknuté v dôsledku odstúpenia od zmluvy a iné nároky, ktoré nebudú úspešným uchádzačom riadne a včas uspokojené. Zábezpeka bude mať formu bankovej záruky vo výške 30 % z ceny diela bez DPH s platnosťou počas celej doby zhotovovania diela. Banková záruka musí byť platná a vymáhateľná po celú dobu vykonania diela, t.j. až pokým dodávateľ riadne a včas nevyhotoví a neukončí dielo a objednávateľ takto dokončené dielo bez vád a nedorobkov neprevezme v súlade s podmienkami zmluvy.
Banková záruka sa bude riadiť ustanoveniami § 313 a nasl. Obchodného zákonníka, musí byť vydaná vo forme a s obsahom akceptovateľným pre objednávateľa, ako neodvolateľná a bezpodmienečná banková záruka splatná na prvé písomné požiadanie, podľa ktorej príslušná renomovaná slovenská banka alebo pobočka zahraničnej banky na území Slovenskej republiky vyhlási, že uspokojí objednávateľa na základe písomného oznámenia objednávateľa adresovaného banke v prípade, že zhotoviteľ porušuje svoje záväzky vyplývajúce mu zo zmluvy a všeobecne záväzných právnych predpisov alebo podľa ustanovení § 306 Obchodného zákonníka bude nepochybné, že zhotoviteľ svoj záväzok nesplní, napr. pri vyhlásení konkurzu. Zhotoviteľ je oprávnený nahradiť bankovú záruku zložením sumy predstavujúcej 30% z celkovej ceny za dielo bez DPH do notárskej úschovy, alebo na účet objednávateľa alebo vinkulovaním na svojom účte v banke v prospech objednávateľa a to počas celej doby vykonania diela. Neposkytnutie zábezpeky tak ako je uvedené v tomto bode sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a objednávateľ má právo od zmluvy odstúpiť.
Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu z predložených ponúk a neobjednať práce od úspešného uchádzača v prípade, ak sa zmenia okolnosti, za akých sa táto verejná súťaž vyhlasovala. Verejný obstarávateľ uzavrie zmluvu v lehote viazanosti len vtedy, ak bude disponovať dostatočným množstvom finančných prostriedkov.
Uchádzač sa zaväzuje strpieť výkon kontroly/auditu súvisiaceho s vykonaním diela kedykoľvek počas platnosti a účinnosti príslušnej Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku uzavretej objednávateľom ako prijímateľom nenávratného finančného príspevku za účelom financovania predmetného diela, a to zo strany oprávnených osôb na výkon kontroly/auditu v zmysle príslušných právnych predpisov SR a EÚ, najmä Zákon o príspevku z EŠIF zákon č. 292/2014 o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon o finančnej kontrole a audite zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a príslušnej Zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku a jej príloh vrátane Všeobecných zmluvných podmienok a poskytnúť týmto orgánom riadne a včas všetku potrebnú súčinnosť. Porušenie tejto povinnosti Zhotoviteľa je podstatným porušením zmluvy, ktoré oprávňuje objednávateľa od zmluvy odstúpiť.
Oprávnené osoby na výkon kontroly/auditu sú najmä:
a.Poskytovateľ a ním poverené osoby,
b.Útvar vnútorného auditu Riadiaceho orgánu alebo Sprostredkovateľského orgánu a nimi poverené osoby,
c.Najvyšší kontrolný úrad SR, Úrad vládneho auditu, Certifikačný orgán a nimi poverené osoby,
d.Orgán auditu, jeho spolupracujúce orgány a osoby poverené na výkon kontroly/auditu,
e.Splnomocnení zástupcovia Európskej Komisie a Európskeho dvora audítorov,
f. Orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov EÚ,
g.Osoby prizvané orgánmi uvedenými v písm. a) až f) v súlade s príslušnými právnymi predpismi SR a právnymi aktmi EÚ.
Uchádzač berie na vedomie a rešpektuje, že zákazka financovaná z fondov EÚ, ohľadom ktorej sa uzatvára zmluva, bude predmetom ex ante administratívnej finančnej kontroly procesu verejného obstarávania zo strany príslušného Riadiaceho orgánu a/alebo Sprostredkovateľského orgánu pod Riadiacim orgánom. Ak výsledok predmetnej administratívnej finančnej kontroly nebude kladný, alebo kontrolné orgány odhalia akúkoľvek nezrovnalosť, alebo k schváleniu nedôjde najneskôr do 3 mesiacov od nadobudnutia platnosti zmluvy, je ktorákoľvek zo zmluvných strán oprávnená od zmluvy odstúpiť. Schválenie zákazky v rámci ex ante kontroly príslušným kontrolným orgánom je zároveň podmienkou nadobudnutia účinnosti zmluvy.
Objednávateľ má právo odstúpiť od Zmluvy v prípade skončenia alebo zániku Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, uzavretej medzi Objednávateľom ako prijímateľom nenávratného finančného príspevku za účelom financovania Plnení podľa Zmluvy, a to bez ohľadu na právny titul skončenia alebo zániku Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
10.03.2016

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité