Oznámenie 6980 - MST

Obsah

6980 - MST
Vestník č. 70/2016 - 12.04.2016

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
Formulár: Príloha č. 2 podľa Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) č. 842/2011

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA
GURMEN s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 44025718
Námestie sv. Mikuláša 1 , 06401 Stará Ľubovňa

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): eMeM Consulting s.r.o.,Námestie sv. Mikuláša 8/8, 064 01 Stará Ľubovňa
Kontaktná osoba: JUDr. Michal Mertiňák, Gabriela Mertiňáková
Telefón: +421 903525515
Email: mertinak.f@ememconsulting.sk
Internetová adresa (internetové adresy)
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.gurmen.sk
Ďalšie informácie možno získať na adrese:
iné (vyplňte prílohu A.I)
Príloha A.I): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, ODKIAĽ MOŽNO ZÍSKAŤ ĎALŠIE INFORMÁCIE
eMeM Consulting s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 47127830
Námestie sv. Mikuláša 8/8 , 06401 Stará Ľubovňa

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): eMeM Consulting s.r.o., Námestie sv. Mikuláša 8/8, 06401 Stará Ľubovňa
Kontaktná osoba: JUDr. Michal Mertiňák, Gabriela Mertiňáková
Telefón: +421 903525515
Email: mertinak.f@ememconsulting.sk
Súťažné a doplňujúce podklady (vrátane podkladov pre súťažný dialóg a dynamický nákupný systém) možno získať na adrese:
iné (vyplňte prílohu A.II)
Príloha A.II): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, ODKIAĽ MOŽNO ZÍSKAŤ SÚŤAŽNÉ PODKLADY A DOPLŇUJÚCE DOKUMENTY
eMeM Consulting s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 47127830
Námestie sv. Mikuláša 8/8 , 06401 Stará Ľubovňa

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): eMeM Consulting s.r.o., Námestie sv. Mikuláša 8/8, 06401 Stará Ľubovňa
Kontaktná osoba: JUDr. Michal Mertiňák, Gabriela Mertiňáková
Telefón: +421 903525515
Email: mertinak.f@ememconsulting.sk
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať na:
iné (vyplňte prílohu A.III)
Príloha A.III): ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTA, KAM SA MUSIA ZASIELAŤ PONUKY/ŽIADOSTI O ÚČASŤ
eMeM Consulting s.r.o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 47127830
Námestie sv. Mikuláša 8/8 , 06401 Stará Ľubovňa

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): eMeM Consulting s.r.o., Námestie sv. Mikuláša 8/8, 06401 Stará Ľubovňa
Kontaktná osoba: JUDr. Michal Mertiňák
Telefón: +421 903525515
Email: mertinak.f@ememconsulting.sk
I.2) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa
Iné (uveďte)
Iný verejný obstarávateľ: Osoba podľa § 7 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
I.3) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Hlavný predmet alebo predmety činnosti:
Iné (uveďte)
Iný predmet: Podnikateľská činnosť.
I.4) ZADANIE ZÁKAZKY V MENE INÝCH VEREJNÝCH OBSTARÁVATEĽOV
Verejný obstarávateľ nakupuje v mene iných verejných obstarávateľov
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) OPIS
II.1.1) Názov pridelený zákazke verejným obstarávateľom
Technológia výroby piva
II.1.2) Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Hlavné miesto alebo lokalita uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb: GURMEN, s.r.o., obec Hniezdne, okres Stará Ľubovňa.
Kód NUTS
SK041
II.1.3) Informácie o verejnej zákazke, rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme (DPS)
Oznámenie zahŕňa verejnú zákazku
II.1.5) Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je dodávka technológie na výrobu piva.

Podrobné vymedzenie predmetu zadávania zákazky tvorí časť B.1. Opis predmetu zadávania zákazky Súťažných podkladov.
II.1.6) Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 42213000-2
II.1.7) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
II.1.8) Časti
II.1.9) Informácie o variantoch
II.2) MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZMLUVY
II.2.1) Celkové množstvo alebo rozsah
Podrobné vymedzenie predmetu zadávania zákazky tvorí časť B.1. Opis predmetu zadávania zákazky Súťažných podkladov.
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH
Hodnota 539 120,0000 EUR
II.2.2) Informácie o opciách
II.2.3) Informácie o obnovenom obstarávaní
II.3) TRVANIE ZÁKAZKY ALEBO LEHOTA NA DOKONČENIE
Obdobie v mesiacoch (od zadania zákazky)
Hodnota: 12
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.1.1) Požadované zábezpeky a záruky
Verejny obstarávateľ požaduje viazanosť ponuky zabezpečiť zábezpekou. Zábezpeka je stanovená v zmysle § 36 zákona o verejnom obstarávaní vo vyške 5.000,- EUR.

Podrobné podmienky tykajúce sa zloženia zábezpeky sú uvedené v Súťažnych podkladoch.
III.1.2) Hlavné podmienky financovania a spôsoby platieb a/alebo odkaz na príslušné ustanovenia, ktorými sa tieto podmienky a spôsoby riadia
Zákazka bude financovaná:
- z prostriedkov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky,
- z prostriedkov EÚ Pôdohospodárska Platobná Agentúra
- z vlastných zdrojov obstarávateľa.

Na plnenie predmetu zákazky nebudú poskytované finančné preddavky ani zálohové platby. Platba za plnenie predmetu zákazky sa bude realizovať formou bezhotovostného platobného styku v mene euro (EUR), bankovým prevodom na účet. Úhrada bude vykonávaná na základe dňového dokladu - faktúry, vystavenej Zhotoviteľom so splatnosťou 60 dní odo dňa doručenia faktúry Objednávateľovi.

Ďalšie podrobnosti týkajúce sa financovania predmetu zákazky sú uvedené v návrhu zmluvy nachádzajúcej sa v časti B.2 Obchodné podmienky.
III.1.3) Právna forma, ktorú má vytvoriť skupina hospodárskych subjektov, ktorej sa zadá zákazka
Skupina dodávateľov nemusí vytvoriť určitú právnu formu, musí však stanoviť lídra skupiny dodávateľov. Všetci členovia takejto skupiny dodávateľov utvorenej na dodanie predmetu zákazky sú povinní udeliť plnomocenstvo jednému z členov skupiny dodávateľov konať v mene všetkych členov skupiny dodávateľov a prijímať pokyny v tomto verejnom obstarávaní ako aj konať v mene skupiny pre prípad prijatia ich ponuky, podpisu zmluvy a komunikácie/zodpovednosti v procese plnenia zmluvy.
III.1.4) Ďalšie osobitné podmienky
III.2) PODMIENKY ÚČASTI
III.2.1) Osobné postavenie hospodárskych subjektov vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do profesijných alebo obchodných registrov
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok

Osobné postavenie:
A) Preukázanie osobného postavenia podľa § 26 zák. č. 25/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov (ďalej len ZVO):

1.Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia uchádzača uvedené v § 26 ods. 1 ZVO v súlade s ustanoveniami ZVO a Výkladovým stanoviskom č. 10/2013 k osobnému postaveniu podľa zákona, uverejnenom na internetovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie a preukáže ich v súlade s § 26 ods. 2 ZVO, spôsobom podľa § 128 ods. 3 ZVOpredložením nasledujúcich dokladov:
1.1.výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace, že:
a) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskej únie, za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme,
b) nebol on ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu právoplatne odsúdený za trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním,
1.2. potvrdenie príslušného súdu nie staršie ako tri mesiace, že nebol naňho vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
1.3.a) potvrdenie Sociálnej poisťovne nie staršie ako tri mesiace, že uchádzač nemá evidované nedoplatky poistného na sociálne poistenie a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.3.b) potvrdenie zdravotnej poisťovne/zdravotných poisťovní nie staršie ako tri mesiace, že uchádzač nemá evidované nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.4. potvrdenie miestne príslušného daňového úradu nie staršie ako tri mesiace, že uchádzač nemá evidované daňové nedoplatky, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia,
1.5.doklad o oprávnení dodávať tovar, vo vzťahu aspoň k jednému predmetu zákazky, na ktorú predkladá ponuku :
a) aktuálny výpis zo živnostenského registra (predkladá fyzická osoba podnikateľ, príspevková organizácia podnikateľ),
b) aktuálny výpis z obchodného registra (predkladá právnická osoba podnikateľ, fyzická osoba podnikateľ zapísaný v obchodnom registri),
c) iné než živnostenské oprávnenie, vydané podľa osobitných predpisov,
1.6. čestné vyhlásenie, že nemá právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, alebo nie je osobou,
1.6.1.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
1.6.2.ktorej spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou je osoba, ktorá je alebo v čase, kedy prebiehalo verejné obstarávanie vo vzťahu ku ktorému bol právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní, bola
a)spoločníkom, známym akcionárom, ktorý vlastní najmenej 34% akcií tejto spoločnosti alebo členom, alebo ktorej štatutárnym orgánom, členom štatutárneho orgánu, prokuristom alebo ovládajúcou osobou osoby, ktorá má právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
b)právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní,
1.6.3.ktorá sa stala právnym nástupcom osoby, ktorá mala v čase, kedy k nástupníctvu došlo, právoplatne uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní.
1.7.čestné vyhlásenie, že:
1.7.1.nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia odmeny alebo odplaty zo zmluvy s osobou, ktorá je alebo bola subdodávateľom vo vzťahu k zákazke, zadanej podľa tohto zákona, ktorá sa vymáha výkonom rozhodnutia,
1.7.2.nemá nesplnenú povinnosť vyplatenia mzdy, platu alebo inej odmeny za prácu, náhrady mzdy alebo odstupného, na ktorých vyplatenie má zamestnanec nárok, ktoré sa vymáhajú výkonom rozhodnutia.
2.Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom od 01.07.2013 (t.j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal po 30.06.2013 a ktorému Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len úrad) vydal výpis zo zoznamu podnikateľov vo forme elektronického odpisu) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 2 ZVO.
3.Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30.06.2013 (t.j. podnikateľ, ktorý o zapísanie do zoznamu podnikateľov požiadal do 30.06.2013 a ktorému úrad vydal potvrdenie o zapísaní do zoznamu podnikateľov v listinnej podobe) nie je povinný v procesoch verejného obstarávania predkladať toto potvrdenie. Avšak je potrebné, aby tento podnikateľ preukázal v procesoch verejného obstarávania, že spĺňa aj podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj podľa písm. h) ZVO, ak ani tento údaj potvrdenie neobsahuje.
Splnenie týchto podmienok účasti môže podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľa zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 30.06.2013 preukázať tým, že v ponuke predloží doklady na preukázanie splnenia týchto podmienok (§ 26 ods. 1 písm. i) a j), príp. aj písm. h) ZVO, t. j. čestné vyhlásenia podľa § 26 ods. 2 písm. g), príp. aj písm. f) ZVO.
4. Podnikateľ zapísaný v zozname podnikateľov podľaZVO v znení účinnom do 28.4. 2015 môže preukázať splnenie podmienky účasti, že nie je v reštrukturalizácii, 1. predložením potvrdenia príslušného súdu nie staršieho ako tri mesiace v procese verejného obstarávania priamo verejnému obstarávateľovi alebo 2. doplnením tohto údaja do zoznamu podnikateľov prostredníctvom oznámenia o zmene údajov, ktorého vzor Úrad pre verejné obstarávanie zverejňuje na svojom webovom sídle s priloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace.
5.Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v zozname podnikateľov, predloží v ponuke doklady podľa § 26 ods. 2 ZVO na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 tohto zákona.

B)
1.Ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike a krajina jeho sídla nevydáva niektoré z dokladov alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť podľa § 26 ods. 4 ZVO, čestným vyhlásením podľa predpisov platných v krajine jeho sídla. Podľa § 26 ods. 5 ZVO, ak má uchádzač sídlo v členskom štáte inom ako Slovenská republika a právo tohto členského štátu neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, možno ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v krajine pôvodu alebo v krajine sídla uchádzač.
2.Ak uchádzačom bude skupina dodávateľov zúčastnená v tomto verejnom obstarávaní, podľa zákona o verejnom obstarávaní k preukázaniu splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia a preukazovania majetkovej účasti predkladá doklady každý člen skupiny dodávateľov samostatne v súlade s § 31 ods. 3 ZVO, pričom splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) ZVO preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
3.Ak uchádzač má sídlo podnikania mimo územia Slovenskej republiky, predloží doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti v pôvodnom jazyku a súčasne tieto doklady musia byť preložené do štátneho jazyka okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v štátnom jazyku.
4.Splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia a preukazovania majetkovej účasti môže uchádzač v zmysle § 32 ods. 11 ZVO preukázať čestným vyhlásením, z ktorého bude zrejmé, že spĺňa podmienky účasti preukazované čestným vyhlásením a je schopný túto skutočnosť preukázať. Doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predloží verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 ZVO.
5.Všetky doklady preukazujúce osobné postavenie a majetkovú účasť uchádzača musia byť predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené fotokópie, a to v súlade s § 19 ods. 3 ZVO.

C)
Odôvodnenie primeranosti stanovených podmienok účasti:
Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia vyplývajú z § 26 ZVO.
III.2.2) Ekonomická a finančná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
2. Uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti, tykajúcich sa ekonomickej a finančnej spôsobilosti § 27 ods. 1 písm.
a) zákona o verejnom obstarávaní, a to predložením dokladov, preukazujúcich splnenie podmienok účasti alebo podľa §
32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní čestnym vyhlásením. Doklady musia byť predložené ako originály, alebo
úradne overené fotokópie.

2.1. Podmienka účasti podľa § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní

2.2.Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez
ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení
zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a
ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou,
obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba
poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie
finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 a § 26a zákona o verejnom
obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač
preukázal finančné a ekonomické postavenie zdrojmi inej osoby a počas trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo
rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie tyka, uchádzač je oprávneny toto plnenie poskytnúť len
sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny
subdodávateľa tym nie je dotknutá.

2.3. Skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, preukazuje splnenie podmienok účasti podľa tohto bodu v súlade s § 31 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, resp. ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní.
2.4.Splnenie podmienky účasti možno preukázať čestnym vyhlásením uchádzača podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti, predkladá verejnému obstarávateľovi úspešny uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom určenym verejnym obstarávateľom. Nepredloženie dokladov v tejto lehote sa považuje za nesplnenie podmienok účasti. Z uchádzačom predloženého predmetného čestného vyhlásenia musí byť jednoznačne zrejmé, že rozsahom, obsahom aj spôsobom spĺňa podmienky účasti preukazované čestnym vyhlásením, stanovené verejnym obstarávateľom a uvedené v bode III.2.2 Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania ku dňu predkladania ponúk a je schopny túto skutočnosť preukázať.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu 2.1.
Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (banka), v ktorej má uchádzač vedeny účet alebo ekvivalentny doklad, nie staršie ako 3 mesiace k lehote predkladania ponúk, o schopnosti uchádzača plniť
finančné záväzky, ktory musí obsahovať informácie o tom, že uchádzač je klientom banky, v prípade splácania úveru
dodržiava splátkovy kalendár, jeho bežny účet nie je predmetom exekúcie. K vyjadreniu banky/bánk alebo ekvivalentnému/ym dokladu/om uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie podpísané štatutárnym orgánom
uchádzača, že nemá vedené účty ani záväzky v inej/ych banke/ách ako tej/tych, od ktorej/ktorych predložil vyššie
uvedené potvrdenie/resp. ekvivalentny/é doklad/y. Toto vyjadrenie sa musí vzťahovať na obdobie, za ktoré sú údaje
dostupné v závislosti od vzniku, alebo začatia prevádzkovania činnosti/zriadenia účtu.

V súlade s ustanovením § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní, verejny obstarávateľ odôvodňuje primeranosť
každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia nasledovne:

Osoba podľa § 7 zákona o verejnom obstarávaní skúma schopnosti uchádzača plniť si finančné záväzky voči finančnym inštitúciám, z čoho sa bude dať usúdiť v prípade pôžičiek serióznosť uchádzača plniť si finančné záväzky, alebo finančná stabilita. Potreba vyplyva zo spôsobu financovania predmetu zákazky zo strany osoby podľa § 7 zákona o verejnom obstarávaní, kedy uchádzač musí mať vlastné zdroje alebo schopnosť získať finančné krytie na plnenie predmetu zákazky. Podmienky sú požadované v súlade s ustanovením a odporúčaním § 27 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní a sú primerané v porovnaní s rozsahom a dĺžkou trvania zákazky.
III.2.3) Technická spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok
3.1 Preukázanie splnenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní tykajúcich sa technickej a odbornej spôsobliosti:

Podľa § 28 ods. 1 písm. a) zákona

Zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.


VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE VYCHÁDZAJÚCE Z USTANOVENÍ ZAKONA O VEREJNOM OBSTARÁVANÍ:

A.
Podľa § 32 ods. 11 zákona o verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti možno preukázať čestnym vyhlásením
uchádzača, pričom doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešny
uchádzač podľa § 44 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní v čase a spôsobom, určenym verejnym obstarávateľom.
B.
V prípade, že ponuka bude predložená skupinou dodávateľov podľa § 31 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní skupina
dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní tykajúce sa technickej alebo odbornej
spôsobilosti spoločne. Skupina dodávateľov môže využiť technické a odborné kapacity účastníkov skupiny dodávateľov
alebo inych osôb podľa § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní.
C.
V súlade s § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo
odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto
prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s
kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto
skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej
technickymi a odbornymi kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto
osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na
preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 zákona o verejnom
obstarávaní vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač
preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickymi a odbornymi kapacitami inej osoby a počas
trvania zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie tyka, uchádzač
je oprávneny toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto
postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tym nie je dotknutá.
D.
Doklady, ktorymi uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené sumou, uchádzač predloží v mene
euro. Ak sú tieto doklady alebo dokumenty v cudzej mene (inej ako euro), uchádzač ich predloží v pôvodnej mene. V
prípade, že doklady alebo dokumenty uchádzača, ktorymi preukazuje splnenia podmienok účasti boli realizované v inej
mene ako euro, údaje v uvedenych dokladoch alebo dokumentoch je potrebné prepočítať kurzom vyhlásenym NBS
(Národná banka Slovenska) alebo ECB (Európska centrálna banka) ku dňu odoslania vyzvy na predkladanie ponúk na
zverejnenie do Vestníka verejného obstarávania. Prepočet s uvedením údajov: suma v euro a suma v pôvodnej mene
uchádzač uvedie vo svojej ponuke, spolu s uvedením použitého kurzu.
E.
Splnenie podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní uchádzač preukáže predložením
originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčenych kópií.
F.
V súlade s § 33 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní, verejny obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenia vydané
príslušnym orgánom iného členského štátu. Ktorym uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom
obstarávaní. Verejny obstarávateľ prijme aj iny rovnocenny doklad predloženy uchádzačom.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov
K bodu 3.1:
AD 1.)
Verejny obstarávateľ požaduje predloženie zoznamu potvrdeného štatutárnym orgánom uchádzača, prípadne inou
osobou oprávnenou v plnom rozsahu konať v mene a na zodpovednosť uchádzača ako doklad, v ktorom uchádzač
uvedie zrealizované zákazky rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky za predchádzajúce tri roky, a to spätne k lehote na predkladanie ponúk v tejto zákazke (t.j. lehotou sa rozumie deň a mesiac), pričom do zoznamu dodávok tovaru musí byť zahrnutá aspoň jedna zákazka, predmetom ktorej bolo dodanie tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako je tento predmet zákazky. Rovnakou alebo obdobnou oblasťou ako predmet zákazky sa rozumie dodanie technológie na výrobu piva.

AD 2.)
Uchádzač preukáže údaje ku každej zákazke uvedenej v predloženom zozname v prípade ak odberateľom, bol verejny
obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní referenciou obsahujúcou minimálne údaje
požadované v § 9a ods. 2 písm. a-g) zákona o verejnom obstarávaní alebo v súlade s § 155m ods. 11 zákona o
verejnom obstarávaní dôkazom o plnení. Uchádzač preukáže údaje ku každej zákazke uvedenej v predloženom zozname v prípade ak odberateľom, bola iná osoba ako verejny obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní dôkazom o plnení potvrdenym odberateľom, ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich dodaní, doplnenym dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvny vzťah, na základe ktorého boli dodané.

Odporúčame aby dôkaz o plnení obsahoval minimálne nasledovné údaje: 1. Názov, obchodné meno a adresa odberateľa, 2. Názov predmetu plnenia a opis predmetu plnenia, z ktorého musí vyplyvať, že zákazka bola rovnaká alebo obdobná, ako je predmet zákazky, 3. Lehota dodania, 4. Cena plnenia, 5. Kontaktná osoba odberateľa, meno a priezvisko u ktorej si môže verejny obstarávateľ môže overiť uvedené údaje, 6. Potvrdenie dôkazu o plnení odberateľom s vyjadrením o uspokojivom dodaní podľa obchodnych podmienok.

V súlade s ustanovením § 32 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní, verejny obstarávateľ odôvodňuje primeranosť
každej určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia nasledovne:

Verejny obstarávateľ prostredníctvom určenej podmienky účasti alternatívne vymedzenej zákonom o verejnom
obstarávaní overuje predchádzajúce minimálne skúsenosti uchádzača v oblasti rovnakej alebo obdobnej ako je predmet zákazky a v obdobnom rozsahu. Touto podmienkou účasti zároveň verejny obstarávateľ na základe skúseností
uchádzača overuje aj jeho predpoklady pre zabezpečenie plynulého plnenia predmetu zákazky pri realizácii zmluvy v
požadovanom rozsahu, ako aj úroveň kvality predchádzajúcich plnení v oblasti rovnakej alebo obdobnej ako je predmet
zákazky v obdobnom rozsahu.
III.2.4) Informácie o vyhradených zákazkách
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
Otvorená
IV.2) KRITÉRIÁ NA VYHODNOTENIE PONÚK
IV.2.1) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena
IV.2.2) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Pokyny a pravidlá pre použitie elektronickej aukcie, ktorými sa riadi priebeh elektronickej aukcie sú uvedené v
súťažných podkladoch a na adrese: http://www.aukciaas.sk/priebeh.html#title.
IV.3) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.3.2) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tejto zákazky
IV.3.3) Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov alebo informatívneho dokumentu
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 27.05.2016 10:00
IV.3.4) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 27.05.2016 10:00
IV.3.6) Jazyk (jazyky), v ktorom možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
Lehoty a podmienky verejnej súťaže
IV.3.7) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Dátum: 31.07.2017
IV.3.8) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 27.05.2016 11:00
Miesto: eMeM Consulting s.r.o., Námestie sv. Mikuláša 8/8, 064 01 Stará Ľubovňa.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Program Rozvoja Vidieka 2014 - 2020.
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1.) Verejný obstarávateľ poskytne súťažné podklady každému záujemcovi, ktorý o ne v určenej lehote požiada a to v elektronickej podobe odoslaním na emailovú adresu uvedenú záujemcom v žiadosti o súťažné podklady. Verejný obstarávateľ však zároveň v prípade zaslania súťažných podkladov elektronicky požaduje zaslanie potvrdzujúceho emailu o obdržaní a bezproblémovom otvorení súťažných podkladov od záujemcov. Pokiaľ bude mať záujemca k dispozícií súťažné podklady len z profilu zo stránky Úradu pre verejné obstarávanie, odporúčame takémuto záujemcovi dať na vedomie verejnému obstarávateľovi svoje identifikačné resp. kontaktné údaje a dátum prevzatia súťažných podkladov z dôvodu evidencie záujemcov a prípadného rozposielania doplňujúcich informácií, vysvetľovania a evidencie lehôt v prípade uplatnenia revíznych postupov.

2.) Verejný obstarávateľ pre účely komunikácie v tomto verejnom obstarávaní postupuje v súlade s § 155q zákona o verejnom obstarávaní podľa ustanovení § 18 zákona o verejnom obstarávaní v znení účinnom do 31.10.2015.

3.) Verejný obstarávateľ odporúča záujemcom priebežne sledovať profil verejného obstarávateľa, na ktorom bude verejný obstarávateľ uverejňovať všetky dôležité informácie a dokumenty v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní v rámci tohto verejného obstarávania.

4.) Telefonická komunikácia je možná iba v prípadoch overenia doručenia písomností a v prípade dohodnutia osobného doručenia písomností alebo ponuky s kontaktnou osobou uvedenou v oddiely I. tejto výzvy na predkladanie ponúk. Telefonická komunikácia je možná v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 15:00 hod. Žiadne iné informácie nebudú telefonicky poskytované!
VI.4) ODVOLACIE KONANIE
VI.4.1) Orgán zodpovedný za odvolacie konanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
Orgán zodpovedný za mediáciu
GURMEN s.r.o
Vnútroštátne identifikačné číslo: 44025718
Námestie sv. Mikuláša 1 , 06401 Stará Ľubovňa

Slovensko
VI.4.2) Podanie odvolania
Presné informácie o termínoch na podanie odvolania: V súlade so zákonom č. 25.2006 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
VI.4.3) Úrad, od ktorého možno získať informácie o podaní odvolania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Dunajská 68, P.O.BOX 58, 82004 Bratislava 24

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
10.04.2016

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité