III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Osobné postavenie podľa § 32 ods.1 zákona č. 343/2015 Z. z. ZVO Verejný obstarávateľ vyžaduje predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods.2 zákona o VO, resp. podľa § 32 ods.4 a ods.5 zákona o VO. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia Jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona o VO. Uchádzač, ktorý nie je zapísaný v zozname hospodárskych subjektov predloží v ponuke doklady podľa § 32 ods. 2, alebo ods. 4, ods. 5 ZVO.Dokumenty/doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia môžu byť podľa § 39 ZVO predbežne nahradené jednotným európskym dokumentom (ďalej aj JED) (viď Príloha k SP). Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní podľa § 37 ods. 3 ZVO.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Kritériá výberu stanovené v dokumentoch k obstarávaniu:
Nie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
1) § 33 ods. 1 písm. a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky
Odôvodnenie primeranosti:
Verejný obstarávateľ zadefinoval túto podmienku účasti striktne vo vzťahu k predmetu zákazky s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými uchádzačmi, ktorí sú schopní zabezpečiť bezproblémové poskytovanie služby. Uvedenou podmienkou účasti verejný obstarávateľ skúma schopnosť uchádzača plniť si svoje finančné záväzky.
2) § 33 ods. 1 písm. d) prehľad o celkovom obrate, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné
v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
Odôvodnenie primeranosti:
Na preukázanie finančného a ekonomického postavenia je možné vyžadovať doklady, z ktorých sa dá primerane zistiť uchádzačova situácia alebo spôsobilosť vykonávať určitú činnosť, resp. z ktorých sa dá zistiť postavenie uchádzača alebo jeho predpoklady na poskytnutie predmetu zákazky. Z hľadiska dodržiavania základných princípov vo verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ stanovil podmienky splniteľné a nediskriminačné a vzťahujú sa na zadávanú zákazku, to znamená že verejný obstarávateľ stanovil podmienky účasti primerane k predmetu zákazky.
3)Uchádzač/záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby
bez ohľadu na ich právny vzťah podľa podmienok uvedených v § 33 ods. 2 ZVO.
4) Dokumenty/doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia
môžu byť podľa § 39 ZVO predbežne nahradené JED (viď Príloha k SP). Ak uchádzač alebo záujemca preukazuje finančné a ekonomické postavenie alebo technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť prostredníctvom inej osoby, jednotnýeurópsky dokument obsahuje informácie podľa odseku 2 aj o tejto osobe.
5) Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené sumou, záujemca predloží v
mene euro. Ak sú tieto doklady v cudzej mene (inej ako euro), uchádzač ich predloží v pôvodnej mene a v mene euro.
6) Pri prepočte inej meny na menu euro sa použije kurz Európskej centrálnej banky platný v deň odoslania Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania do vestníka verejného obstarávania.
7)Doklady a dokumenty, ktorými uchádzač preukazuje technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, musia byť v
ponuke predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie, pokiaľ nie je uvedené inak.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
1) Podľa bodu 1 - § 33 ods. 1 písm. a) uchádzač predloží písomné vyjadrenie banky alebo ekvivalentného dokladu od banky alebo pobočky zahraničnej banky alebo zahraničnej banky (ďalej len banka), v ktorej má uchádzač vedený účet, o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky, ktorý musí obsahovať informáciu o tom, že uchádzač nie je ku dňu vystavenia dokladu v nepovolenom debete, v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár a že jeho bežný účet nie je predmetom exekúcie. Ak uchádzač úver z banky nečerpal, prehlásenie o tejto skutočnosti. Pre spresnenie sa uvádza, že výpis z účtu sa nepovažuje za potvrdenie banky.
K vyjadreniu banky alebo ekvivalentnému dokladu uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie podpísané štatutárnym orgánom uchádzača, že nemá vedené účty ani záväzky v iných bankách ako tých, od ktorých predložil vyššie uvedené vyjadrenie, resp. iný ekvivalentný doklad.
2) Podľa bodu 2 - § 33 ods. 1 písm. d) uchádzač predloží formou čestného vyhlásenia prehľad o celkovom obrate, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začiatku prevádzkovania činnosti, ku dňu lehoty na predkladanie ponúk. Čestným vyhlásením o celkovom obrate, za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začiatku prevádzkovania činnosti, musí uchádzač preukázať súhrnne objem celkového obratu minimálne vo výške 450 000 Eur .
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Kritériá výberu stanovené v dokumentoch k obstarávaniu:
Nie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
1) Podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní .V prípade, ak sa uchádzač preukáže referenciou, ktorú uskutočnil ako subdodávateľ alebo ako člen skupiny dodávateľov, v zozname dodávok uvedie, akú časť zákazky (aké činnosti) vykonával a hodnotu týchto činností v eur bez DPH.
Odôvodnenie primeranosti:
Overenie min. praktických skúseností uchádzača s poskytovaním služieb v oblasti predmetu zákazky a o jeho schopnosti plniť predmet zákazky v požadovanom rozsahu, v kvalite a v dohodnutom termíne.
2)Podľa § 34 ods. 1 písm. d) ZVO opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality,
Odôvodnenie primeranosti: Overenie, že uchádzač má vybudovaný a udržiavaný fungujúci systém manažérstva kvality, zaoberá sa kvalitou a stabilitou svojich procesov, ich riadením a neustálym zlepšovaním, aby bol schopný uspokojovať potreby odberateľov za primeranú cenu.
3)Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO ak ide o stavebné práce alebo služby, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo koncesnej zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk
Odôvodnenie primeranosti:
Požadovanou odbornou praxou a vzdelaním má uchádzač preukázať, že daný zodpovedný zamestnanec má skúsenosti a bude schopný realizovať predmet plnenia v požadovanom rozsahu, v kvalite a v dohodnutom termíne.
4) Podľa § 34 ods. 1 písm. h) ZVO uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy v spojení s § 36 ZVO
Odôvodnenie primeranosti:
Overenie, že uchádzač má skúsenosti s implementáciou environmentálnej politiky a že zohľadňuje právne požiadavky a iné požiadavky v oblasti environmentálneho riadenia
5)Podľa § 34 ods. 1 písm. j) údajmi o strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač alebo záujemca k dispozícií na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby.
Odôvodnenie primeranosti: preukázanie skutočnosti, či má uchádzač dostatočnú materiálnu a personálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky v celom rozsahu.
6)Uchádzač/záujemca môže na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah podľa podmienok uvedených v §34 ods. 3 ZVO.
7)Dokumenty/doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúce sa technickej a odbornej spôsobilosti môžu byť podľa § 39 ZVO predbežne nahradené JED
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
1)uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúcich 36 mes. od vyhlásenia verejného obstarávania rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky (polygrafická výroba).Cenu v zložení: cena bez DPH, DPH a cena s DPH. Ak sa poskytnutie služby, uvedeného v referencii, viaže na viac rokov, presahujúcich požadované obdobie, uchádzač uvedie v zozname alikvotnú časť hodnoty referencie za príslušné požadované obdobie referencie. 2) uchádzač predloží certifikát Systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001, na vývoj a výrobu ceninových výrobkov, resp.iný ekvivalentný doklad, ktorým uchádzač potvrdí splnenie noriem zabezpečenia kvality podľa § 35 ZVO, vydaného nezávislou inštitúciou.3)uchádzač predloží údaje o vzdelaní a odb. praxi alebo o odb. kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne predložením profesijných životopisov a zoznamom osôb uchádzača č.1 a 2, ktorí budú zodpovední za poskytnutie služieb/plnenie a realizáciu predmetu zákazky. Profesijný životopis, ktorým uchádzač preukáže vzdelanie, príslušnú odbornú prax alebo odbornú kvalifikáciu zodpovedných osôb, musí min.obsahovať:meno a priezvisko príslušnej osoby; opis/zoznam odbornej praxe (pracovná pozícia; opis prac.náplne/odborná kvalifikácia; miesto, rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ);ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbor.vzdelaniu,zručnostiam a praxi.Každý zoznam, ktorým uchádzač preukazuje vzdelanie, príslušnú odbor. prax alebo odbor.kvalifikáciu min. zodpovedných osôb č.1 a 2, musí obsahovať:meno a priezvisko príslušnej zodpovednej osoby;názov a sídlo odberateľa, resp.zamestnávateľa príslušnej zodpoved. osoby; preukázanie min.3 roč.odbornej praxe;stručný popis predmetu zmluvy, resp. rozsah činností, ktoré príslušná zodpoved. osoba zabezpečovala; tel. č. a meno zamestnanca objednávateľa, resp.zamestnávateľa, u ktorého si možno overiť tieto údaje. Uchádzač musí preukázať, že ním navrhnuté osoby spĺňajú nasledujúce min.požiadavky:3.1. Osoba č.1 Vedúci zamestnanec zodpovedný za polygrafickú výrobu: min. 5 roč. odborná prax vo funkcii vedúceho zamestnanca zodpovedného za polygrafickú výrobu; vzdelanie v odbore polygrafia alebo iného ekvivalentného odboru preukazujúceho odbornú spôsobilosť zodpoved. osoby. 3.2. Zodpovedná osoba č.2 Vedúci zamestnanec zodpovedný za tlač: min.5 roč. odborná prax vo funkcii vedúceho zamestnanca zodpovedného za tlačiarenskú výrobu; vzdelanie v odbore polygrafia alebo iného ekvivalentného odboru preukazujúceho odbornú spôsobilosť zodpoved.osoby.Za doklady o vzdelaní v odbore polygrafia sa považuje, diplom resp. osvedčenie o ukončení štúdia v polygrafickom odbore vysokoškolský diplom v odbore polygrafia, maturitné vysvedčenie alebo výučný list v odbore polygrafia, Kurzy vysvedčenia akreditovaných kurzov v odbore polygrafia (Základy polygrafie alebo Polygrafické minimum), resp. obdobné doklady platné v krajine EÚ. 4) uchádzač predloží: 4.1.Certifikát uchádzača na systém environmentálneho manažérstva podľa EN ISO 14001, resp.preukázanie iných dôkazov preukazujúcich opatrenia na zabezpečenie systému environmen. manažérstva v súlade s § 36 ZVO.4.2. Certifikát uchádzača FSC, resp. preukázanie iných dôkazov preukazujúcich opatrenia na zabezpečenie systému environmentálneho manažérstva v súlade s § 36 ZVO. 5. uchádzač preukáže, že disponuje min. s nasledovným strojovým a technickým vybavením: 5.1: 5-farebný hárkový tlačový stroj formátu minimálne 64 x 90 cm; vysokorýchlostná rezačka pre všetky štandardné rezacie práce s grafickým programovaním;integrovaný CTP systém s on-line vyvolávacím automatom; 5.2 digitálny tlačový stroj na tlač čiarových kódov v súlade s ISO/IEC 15416 s najvyšším stupňom kvality A, v rozlíšení min. 1200x600 dpi., resp. ekvivalentný. Uchádzač predloží štatutárnym orgánom podpísaný zoznam predmetného vybavenia s uvedením údajov:výrobca; výrobné číslo, vlastník technického zariadenia alebo zmluvu o budúcej zmluve ohľadom prenájmu a pod.; fotografie/opis predmetného stroja.
III.1.5)
Informácie o vyhradených zákazkách
Zákazka je vyhradená pre chránené pracovné dielne a hospodárske subjekty, ktorých hlavným cieľom je sociálna a profesionálna integrácia
postihnutých alebo znevýhodnených osôb:
Nie
Uskutočnenie zákazky je vyhradené pre rámcové programy chránených pracovných miest:
Nie
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.1)
Informácie o konkrétnej profesii
Poskytovanie služby je vyhradené pre konkrétnu profesiu:
Nie
III.2.2)
Podmienky vykonania zákazky:
1.Zábezpeka vo výške 15 000,00 EUR v zmysle ZVO. 2.Čestné vyhlásenie o tom, že v prípade úspešnosti jeho ponuky: a) predloží alebo uzatvorí poistnú zmluvu o poistení za škodu z podnikateľského rizika na minimálnu poistnú sumu 100 000 €;b)bude mať zabezpečenú ochranu svojich výrobných a skladových priestorov, c) bude mať zavedený režimový systém výroby, skladovania, manipulácie a evidencie materiálov a výrobkov, chránené pracovisko pre prácu s ceninami, osobitný systém evidencie materiálov, medziproduktov, výrobkov a predtlači a pod., resp. ekvivalentný systém; d)predloží certifikát systému riadenia bezpečnosti informácii podlá normy ISO/IEC 27001, resp. ekvivalentný doklad a potvrdenie o priemyselnej bezpečnosti podnikateľa vydaný oprávnenou inštitúciou v príslušnej krajine; e) Úspešný uchádzač musí byť zapísaný v registri konečných užívateľov (vrátane subdodávateľov, osôb podľa § 33 ods.2 a § 34 ods.3 ZVO). Podrobnejšie informácie v SP.
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
Povinnosť uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov poverených vykonaním zákazky:
Áno