Oznámenie 4744 - MST

Obsah

4744 - MST
Vestník č. 72/2017 - 11.04.2017

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
LESY Slovenskej republiky, štátny podnik
Vnútroštátne identifikačné číslo: 36038351
Námestie SNP 8, 97566 Banská Bystrica

Slovensko
Kontaktná osoba: Ing. František Fodor
Telefón: +421 484344222
Fax: +421 484344191
Email: frantisek.fodor@lesy.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.lesy.sk
I.2) SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/406360
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť budú doručené na
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa: Organizácia riadená verejným právom
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Iné (uveďte)
Iný predmet (špecifikujte): Správa lesného a iného majetku vo vlastníctve SR
ODDIEL II: PREDMET
II.1) ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov:
Hydraulické ruky
Referenčné číslo: 10613/2017-520
II.1.2) Hlavný kód CPV
43328100-9
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis:
Dodávka nových hydraulických rúk typu Z pre nakladanie a manipuláciu s drevom.
II.1.5) Celková odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 2 602 320,00 Mena: EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
43328100-9
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK032
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Lesy Slovenskej republiky š.p., Odštepný závod lesnej techniky Mičinská cesta 33, 974 01 Banská Bystrica.
II.2.4) Opis obstarávania:
60 ks v priebehu 48 mesiacov
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Nižšie uvedené kritéria
Náklady/Cena: Kritéria nákladov
Kritéria nákladov
Názov: Lehota dodania tovaru
Relatívna váha: 15
Názov: Cena
Relatívna váha: 85
II.2.6) Odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 2 602 320,00 Mena: EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
Trvanie v mesiacoch: 48
Informácie o obnovenom obstarávaní
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.11) Informácie o opciách
Opcie: Nie
II.2.12) Informácie o elektronických katalógoch
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015
Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ,,zákon"). Ich splnenie preukáže
predložením dokladov podľa § 32 ods. 2 alebo podľa § 152 zákona.
§ 32 ods.1 písm. a) - záujemca/uchádzač nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen
dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných
záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a
podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin
terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková
podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace,
Uchádzač musí spĺňať aj podmienku ustanovenia zákona č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o
zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť dňa 1. júla 2016. V dôsledku tejto legislatívnej úpravy
vznikla hospodárskym subjektom so statusom právnickej osoby na účely preukazovania osobného postavenia podľa § 32
ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní povinnosť predložiť aj výpis z registra trestov za právnickú osobu.
§ 32 ods.1 písm. b) - záujemca/uchádzač nemá nedoplatky poistného na zdravotné poistenie, sociálne poistenie a
príspevkov na starobné dôchodkové sporenie v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo
obvyklého pobytu
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým potvrdením zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne nie starším
ako tri mesiace
§ 32 ods.1 písm. c) - záujemca/uchádzač nemá daňové nedoplatky v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta
podnikania alebo obvyklého pobytu,
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri
mesiace
§ 32 ods.1 písm. d) - záujemca/uchádzač nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v
likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre
nedostatok majetku
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace
§ 32 ods.1 písm. e) - záujemca/uchádzač je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce
alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky
§ 32 ods.1 písm. f) - záujemca/uchádzač nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným
rozhodnutím v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu
Záujemca/Uchádzač preukazuje splnenie doloženým čestným vyhlásením
§ 32 ods.1 písm. g) - záujemca/uchádzač sa nedopustil v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia alebo
preukázateľného začatia verejného obstarávania závažného porušenia povinností v oblasti ochrany životného prostredia,
sociálneho práva alebo pracovného práva podľa osobitných predpisov, za ktoré mu bola právoplatne uložená sankcia,
ktoré dokáže verejný obstarávateľ a obstarávateľ preukázať
Záujemca/Uchádzač nepredkladá verejnému obstarávateľovi žiadne potvrdenie
§ 32 ods.1 písm. h) - záujemca/uchádzač sa nedopustil v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia alebo
preukázateľného začatia verejného obstarávania závažného porušenia profesijných povinností, ktoré dokáže verejný
obstarávateľ a obstarávateľ preukázať
Záujemca/Uchádzač nepredkladá verejnému obstarávateľovi žiadne potvrdenie
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: § 33 ods.1 písm. d) - záujemca/uchádzač preukáže svoje finančné a ekonomické postavenie:
Uchádzač predloží prehľad o celkovom obrate alebo prehľad o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač musí preukázať úhrnný obrat vo výške minimálne 3 900 000 (bez DPH) alebo v ekvivalentnej výške v cudzej mene spolu za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač predloží obrat ako čestné prehlásenie a musí byť podporne dokladované formou predloženia účtovnej uzávierky - výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. V prípade, že uchádzač prevádzkuje svoju činnosť v niektorom roku kratšie obdobie, preukáže výšku obratu pomerne k dĺžke prevádzkovania činnosti. V prípade, že ide o uchádzača so sídlom mimo územia Slovenskej republiky, takýto uchádzač predkladá predmetné výkazy podľa platných právnych predpisov v krajine svojho sídla. Uchádzač predloženými dokladmi preukáže celkový obrat spolu za posledné tri hospodárske roky pre predmet zákazky v minimálnej súhrnnej výške 3 900 000 EUR bez DPH.
Ak má uchádzač účtovné závierky a ďalšie dokumenty zverejnené v Registri účtovných závierok, nie je povinný ich predložiť v rámci ponuky/môže namiesto úradne overených dokumentov predložiť scan výstupy z Registra účtovných závierok. V prípade, že výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch uchádzača sú uložené v neverejnej časti Registra účtovných závierok, je potrebné ich v ponuke predložiť spolu s originálom alebo osvedčenou fotokópiou osvedčovacej doložky DataCentra prevádzkovateľa Registra účtovných závierok.
Budeme posudzovať splnenie požadovanej výšky obratu v riadku 01 Čistý obrat Výkazu ziskov a strát (pozostávajúci z riadkov 03 Tržby z predaja tovaru , 04 Tržby z predaja vlastných výrobkov a riadku 05 Tržby z predaja služieb). Verejný obstarávateľ bude akceptovať aj iný dôkaz, napr. výkaz o príjmoch a výdavkoch a výkaz o majetku a záväzkoch, alebo iný ekvivalentný dôkaz.
Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní: Podmienka účasti je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti, či uchádzači disponujú nie len odbornými skúsenosťami z oblasti predmetu zákazky a sú oprávnení a schopní ho plniť, ale či vedia preukázať aj ekonomickú stabilitu a schopnosť bezproblémovo plniť požadovaný predmet zákazky vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky, rozsah predmetu zákazky a dĺžku trvania zákazky. Výškou obratu uchádzač preukazuje svoju pozíciu na trhu.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej
osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: § 34 ods.1 písm. a), § 34 ods. 1 písm. m) - uchádzač preukáže technickú alebo odbornú spôsobilosť predložením uvedených dokladov alebo dokumentov:
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods.1 písm. a):
Zoznamom dodávok tovaru za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona.
Ak odberateľom bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Verejný obstarávateľ požaduje dokladovať zoznam dodávok tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ktorý musí obsahovať dodávky tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky, ktorých cena kumulatívne (spolu) za všetky tri predchádzajúce roky od vyhlásenia verejného obstarávania je minimálne 1 000 000,- Euro bez DPH. Dodávka tovaru rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky je dodávka hydraulických rúk typu Z.
Odôvodnenie primeranosti a potreby podmienky účasti podľa § 38 ods. 5 ZVO:
Účelom požiadavky na predloženie zoznamu dodaných tovarov v predchádzajúcom období, ako jednej z podmienok účasti týkajúcej sa technickej a odbornej spôsobilosti, ako minimálnej požadovanej úrovne štandardov, je najmä preukázanie skutočnosti, či mal uchádzač v tomto období dostatočnú materiálnu vybavenosť, či je spoľahlivý a technicky spôsobilý zrealizovať predmet zákazky.
§ 34 ods. 1 písm. m) :
1. Obchodné zastúpenie uchádzača - priložiť overenú kópiu osvedčenia o autorizácii obchodného zástupcu nie staršiu ako tri mesiace
2. Aktuálny prospektový materiál ponúkaného typu hydraulickej ruky spolu s technickými údajmi a záťažovým diagramom.
3. Vyhlásenie o zhode v zmysle STN EN 12999 v platnom znení na každý typ ponúkanej hydraulickej ruky.
4. Oprávnenie na opravy vyhradených technických zariadení vydané technickou inšpekciou resp. inou akreditovanou osobou v súlade so zákonom č. 124/2006 Z.z o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v znení neskorších predpisov (overená kópia nie staršia ako 3 mesiace).

Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté.
Ak uchádzač alebo záujemca preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými
kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač alebo
záujemca je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá.
III.1.5) Informácie o vyhradených zákazkách
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
IV.1.3) Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
IV.1.6) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Verejný obstarávateľ použije elektronickú aukciu podľa § 54 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. V súťažných podkladoch a vo Výzve na účasť v elektronickej aukcii vyhlasovateľ uvedie podrobné informácie týkajúce sa eAukcie v zmysle § 54 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní.
IV.1.8) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Nie
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.1) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tohto obstarávacieho konania
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2017/S 045-082020
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 10.05.2017 10:00
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
CS
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 30.09.2017
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 10.05.2017 11:00
Miesto: LESY Slovenskej republiky, š.p., Námestie SNP 8, 975 66 Banská Bystrica - kancelária č. 45 II. poschodie
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Otváranie častí ponúk, označených ako Ostatné je neverejné.
Otváranie častí ponúk, označených ako Kritériá je v zmysle §54 ods. 3 pri použití elektronickej aukcie neverejné
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1) Zábezpeka je stanovená na celú zákazku vo výške 100 000,- EUR. Podmienky zloženia zábezpeky sú podrobnejšie špecifikované v súťažných podkladoch.
2) Tovary budú financované z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa. Zálohové platby ani platby vopred sa
neumožňujú. Platby budú realizované formou bezhotovostného platobného styku prostredníctvom banky kupujúceho, po dodaní tovaru, na faktúru, ktorej splatnosť bude stanovená na 30 dní odo dňa doručenia verejnému obstarávateľovi.
3) Súťažné podklady budú poskytnuté na základe žiadosti o vydanie súťažných podkladov na email
frantisek.fodor@lesy.sk. Tieto sa budú zasielať výhradne elektronicky, pričom záujemcov žiadame aby potvrdili
prevzatie SP. V prípade nevyžiadania si súťažných podkladov, verejný obstarávateľ nemôže zaručiť v prípade potreby inštitút vysvetľovania.
4) Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v odseku 2 alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu.
Ak právo štátu uchádzača alebo záujemcu so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia
Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom,
správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača alebo záujemcu.
5) Splnenie podmienky účasti možno predbežne nahradiť v zmysle § 39 zákona o verejnom obstarávaní: Jednotný
európsky dokument na účely zákona o verejnom obstarávaní je dokument, ktorým hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom. Doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti nahradené Jednotným európskym dokumentom predkladá verejnému obstarávateľovi uchádzač podľa § 39 ods. 6 v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Jednotný európsky dokument v editovateľnej forme je možné stiahnuť z profilu Verejného obstarávateľa alebo z webového sídla UVO (www.uvo.gov.sk).
6) Všetky vyhlásenia, potvrdenia, doklady a iné dokumenty tvoriace ponuku musia byť predložené ako originály alebo ich úradne osvedčené kópie.
VI.4) POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1) Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email:
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Postup preskúmania
VI.4.4) Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email:
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
03.04.2017

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité