Oznámenie 14231 - MSS

Obsah

14231 - MSS
Vestník č. 202/2017 - 13.10.2017

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35914921
Drieňová 24, 82009 Bratislava-Ružinov

Slovensko
Kontaktná osoba: Marcela Turčanová
Telefón: +421 908225248
Email: turcanova@apuen.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.zscargo.sk/sk/
I.2) SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): https://josephine.proebiz.com/public-tenders/list
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://josephine.proebiz.com/
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa: Iné (uveďte)
Iný verejný obstarávateľ (špecifikujte): Podľa § 8 ods. 1 písm. a) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Iné (uveďte)
Iný predmet (špecifikujte): Vykonávanie dopravnej činnosti na dráhe
ODDIEL II: PREDMET
II.1) ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov:
Implementácia technickej interoperability pre subsystém TAF TSI v ZSSK CARGO
Referenčné číslo: 28638/2016-O8
II.1.2) Hlavný kód CPV
48140000-1
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis:
Predmetom zákazky je poskytnúť verejnému obstarávateľovi služby pre zabezpečenie úpravy funkcionalít prevádzkového a dispečerského informačného systému Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK CARGO) tak, aby po nasadení zmien boli na strane verejného obstarávateľa splnené požiadavky na vzájomnú výmenu informácií medzi subjektami železničného dopravného systému, zadefinované v nariadení EK 1305/2014/ES o technických špecifikáciách interoperability pre subsystém telematických aplikácií v železničnej nákladnej doprave.
Predmet zákazky nie je rozdelený na dve samostatné časti, ale predmet zákazky bude realizovaný v dvoch hlavných a navzájom súvisiacich častiach, a to:
-Časť č.1 Implementácia TAF TSI v Informačnom systéme pre podporu prevádzky ZSSK CARGO (ISP),
-Časť č.2 Implementácia TAF TSI vo Vlakovom dispečerskom systéme ZSSK CARGO.
II.1.5) Celková odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 3 463 910,00 Mena: EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
48140000-1
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK
SK01
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s., Drieňová 24, 820 09 Bratislava
II.2.4) Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je poskytnúť služby pre zabezpečenie úpravy funkcionalít dispečerského informačného systému
Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK CARGO) tak, aby po nasadení zmien boli na strane verejného
obstarávateľa splnené požiadavky na vzájomnú výmenu informácií medzi subjektmi železničného dopravného systému, zadefinované v nariadení EK 1305/2014/ES o technických špecifikáciách interoperability pre subsystém telematických aplikácií v železničnej nákladnej doprave. Splnenie požiadaviek predstavuje dodanie funkčného systému pre manažment kapacity prostredníctvom dispečerského informačného systému ZSSK CARGO obsahujúci súbor funkcií TAF TSI (Budovanie siete a komunikácia, Referenčné súbory a databázy, Žiadosť o trasu, Prognóza jazdy vlaku, Informácie o obmedzeniach infraštruktúry.)
Splnenie požiadaviek predstavuje dodanie funkčného systému pre riadenie dopravno-prepravných procesov prostredníctvom prevádzkového informačného systému ZSSK CARGO obsahujúci súbor funkcií TAF TSI (Budovanie siete a komunikácia, Referenčné súbory a databázy, Zostava vlaku, Údaje nákladného listu, Pohyb vozňa, Informácie o obmedzeniach infraštruktúry, Prevádzková databáza vozňov a intermodálnych jednotiek, Odhadovaný čas výmeny ETI/ príchodu zásielky ETA, Hlásenie výmeny.)
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Nižšie uvedené kritéria
Náklady/Cena: Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 3 463 910,00 Mena: EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
Trvanie v mesiacoch: 21
Informácie o obnovenom obstarávaní
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.11) Informácie o opciách
Opcie: Nie
II.2.12) Informácie o elektronických katalógoch
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo: 2015/SK-TM-0080-W
II.2.14) Doplňujúce informácie:
Predmet zákazky bude spolufinancovaný z rozpočtu EÚ: Nástroj na prepájanie Európy (CEF) Sektor dopravy a z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa.
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa § 32 zákona o verejnom obstarávaní (ďalej len ZVO) v plnom rozsahu. Túto skutočnosť preukáže spôsobom uvedeným v ZVO.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: Uchádzač predloží
1. Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky (podľa § 33 ods. 1 písm. a) ZVO), ktorej je uchádzač klientom, nie staršie ako 3 mesiace od predkladania ponuky, s uvedením údajov:
-V prípade splácania úveru, potvrdenie o dodržiavaní splátkového kalendára,
-Že uchádzač v posledných troch rokoch nebol a ani v súčasnosti nie je v nepovolenom debete,
-Že jeho bežný účet v posledných troch rokoch nebol a ani v súčasnosti nie je predmetom exekúcie.
2. Čestné vyhlásenie uchádzača o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky.
3. Čestné vyhlásenie uchádzača o tom, že v iných bankách nemá záväzky.
Ustanovenie § 33 ods. 2, § 33 ods.4 a § 37 ods. 3 ZVO sa použijú primerane.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti: Predmet zákazky si vyžaduje prácu väčšieho počtu tímu počas viac ako 12 mesiacov. S ohľadom na platobné podmienky uvedené v zmluve a prácu tímu je potrebné, aby budúci Uchádzač mal určitú finančnú stabilitu, to znamená, aby si plnil svoje finančné záväzky, aby sa nenachádzal v debete a nemal účty v exekúcií.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1.V súlade s § 34 ods. 1 písm. a) verejný obstarávateľ požaduje zoznam zrealizovaných významných služieb spĺňajúcich nižšie uvedené požiadavky. Z predloženého zoznamu a popisu musí vyplývať, že uchádzač v uvedenom období realizoval aspoň nasledujúce významné služby (jednou službou je možné preukázať realizáciu viacerých nižšie uvedených významných služieb, ak daná služba spĺňa minimálne stanovené parametre). Technické kvalifikačné predpoklady splní Uchádzač, ktorý predloží zoznam významných zákaziek realizovaných alebo dokončených v posledných 5 (piatich) rokoch od vyhlásenia tohto verejného obstarávana. Pre prehľadnosť zoznamu verejný obstarávateľ odporúča uchádzačom detailnejší popis poskytnutých služieb uviesť v samostatnej prílohe k zoznamu. Z predloženého zoznamu a popisu musí vyplývať, že uchádzač v uvedenom období realizoval požadované služby (jednou službou je možné preukázať realizáciu viacerých požadovaných služieb, ak daná služba spĺňa minimálne stanovené parametre).
Odôvodnenie použitia podmienky účasti:
TAF TSI je súbor požiadaviek, ktorý významnou mierou ovplyvní postavenie železničných subjektov na prepravnom trhu, preto je nevyhnutné aby Dodávateľ mal nemalé IT skúsenosti pri realizácii tejto zákazky a dôkaz o tom poskytol prostredníctvom referencie uvedenej vyššie. V rámci dodávky služieb bude Dodávateľ modifikovať prevádzkový informačný systém veľkého rozsahu, pričom budú modifikované hlavne vyššie uvedené procesy. Predchádzajúce skúsenosti dodávateľa z danej doménovej oblasti sú nevyhnutné pre schopnosť naštudovať špecifiká daných procesov v ZSSK Cargo a navrhnúť spôsob implementácie TAF TSI a súvisiace úpravy biznis procesov.
Implementácia TAF TSI bude ťažiskovo pozostávať s analýzy a úprav biznis procesov a komunikácie s inými železničnými podnikmi s využitím uvedených technológií.
V rámci projektu budú modifikované existujúce informačné systémy (VDS a ISP), ktoré využívajú vyššie uvedené technológie a ich celkový rozsah výrazne prevyšuje uvedené minimálne kapacitné požiadavky.

Podľa § 34 ods. 1 písm. g) Uchádzač preukáže, že má k dispozícii pre plnenie predmetu zákazky odborne kvalifikované osoby, pričom nie je možné využiť jednu a tú istú osobu na preukázanie viacerých požiadaviek na špecialistov. Pre odstránenie akýchkoľvek nezrovnalostí a pre prehľadnú administráciu vyhodnocovania podmienok účasti verejný obstarávateľ odporúča uchádzačom, aby v ponuke predložili zoznam špecialistov s priradením k požadovanej pozícií. Uchádzač preukáže splnenie uvedených podmienok účasti podľa § 34 ods. 1 psím. g) predložením životopisov expertov. V prípade subdodávateľských špecialistov, alebo špecialistov s iným vzťahom k uchádzačovi, musia byť taktiež predložené doklady, ktoré preukážu súhlas špecialistu, alebo jeho nadriadeného s účasťou na plnení predmetu zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
V súlade s § 34 ods. 1 písm. a) verejný obstarávateľ požaduje zoznam zrealizovaných významných služieb spĺňajúcich nižšie uvedené požiadavky.
-Minimálne 1 služba, ktorej hodnota prevyšuje 1.000 000.- € bez DPH na prebiehajúci alebo ukončený projekt súvisiaci s implementáciou (vývojom, nasadením, rozvojom alebo údržbou) komplexného informačného systému v oblasti železničnej nákladnej dopravy alebo kombinovanej dopravy alebo cestnej nákladnej dopravy pokrývajúci procesy vo všetkých nasledovných oblastiach:
-správa kmeňových dát o dopravnej infraštruktúre a prevádzkovej databáze vozidlového parku,
-plánovanie a príprava prepravy, sledovanie jazdy dopravných prostriedkov,
-spracovanie zásielok a odúčtovanie prepravy,
-spolupráca s inými dopravcami, odovzdávka zásielok v dohodnutých miestach odovzdania,
-B2B komunikácia s partnerskými dopravnými podnikmi,
-zákaznícky portál a elektronická komunikácia so zákazníkom.
Odôvodnenie: Z dôvodu obmedzenia maximálneho počtu znakov vo formulári Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania verejný obstarávateľ uvádza odôvodnenie použitia danej podmienky účasti v príslušnej časti súťažných podkladov.

Minimálne 1 služba súvisiaca s vývojom a nasadením informačných systémov v doprave s implementáciou jednotnej identifikácie objektov a procesov podľa medzinárodných noriem TSI, ktorej hodnota prevyšuje 250.000.- € bez DPH a zároveň obsahuje funkcionality:
-analýzu biznis procesov súvisiacich s implementáciou medzinárodných noriem pre integráciu informačných systémov
-implementácie ESB (Enterprise Service Bus) pre integráciu informačných systémov alebo ich komunikácie prostredníctvom webových služieb,
-použitie hardvérových a softvérových komponentov pre dodatočné zabezpečenie komunikácie a/alebo dát (šifrovanie, elektronický podpis).
Odôvodnenie: Z dôvodu obmedzenia maximálneho počtu znakov vo formulári Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania verejný obstarávateľ uvádza odôvodnenie použitia danej podmienky účasti v príslušnej časti súťažných podkladov.

Minimálne 1 služba, ktorej hodnota prevyšuje 500.000.- € bez DPH súvisiaca s vývojom, nasadením a údržbou informačného systému s využitím nasledovných technológii:
-databázový systém Oracle vo verzii 10g alebo vyššej,
-Java EE alebo Microsoft .NET Framework (C#, C++),
-webový klient podporujúci moderné internetové prehliadače alebo natívny klient pre operačný systém MS Windows,
-databáza obsahujúca viac ako 0.5 TB dát,
-viac ako 200 súčasne pripojených používateľov.
Odôvodnenie: Z dôvodu obmedzenia maximálneho počtu znakov vo formulári Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania verejný obstarávateľ uvádza odôvodnenie použitia danej podmienky účasti v príslušnej časti súťažných podkladov.

Podľa § 34 ods. 1 písm. g) Uchádzač preukáže, že má k dispozícii pre plnenie predmetu zákazky odborne kvalifikované osoby, nižšie uvedených špecialistov, pričom nie je možné využiť jednu a tú istú osobu na preukázanie viacerých požiadaviek na špecialistov.
min. 1 experta na telematické aplikácie s minimálnou dĺžkou praxe 3 roky v IT.
min. 1 projektového manažéra
min. 1 SW architekta
min. 1 databázového a systémového administrátora
min. 1 hlavného analytika
min. 2 SW analytikov,
min. 8 programátorov
min. 6 testerov
Z dôvodu obmedzenia maximálneho počtu znakov vo formulári Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania verejný obstarávateľ uvádza minimálnu požadovanú úroveň expertov, doklady, ktorými preukáže uchádzač splnenie požadovaných podmienok účasti a odôvodnenie primeranosti použitia podmienok v súťažných podkladoch v bode 14 Obsah a predkladanie ponuky.
III.1.5) Informácie o vyhradených zákazkách
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.1) Informácie o konkrétnej profesii
III.2.2) Podmienky vykonania zákazky:
Z dôvodu citlivosti a náročnosti implementácie subsystému TAF TSI verejný obstarávateľ bude vyžadovať, aby služby projektového manažmentu (konkrétne zodpovedný projektový manažér) a služby spojené s prácou experta na telematické aplikácie (konkrétne zodpovedný expert na telematické aplikácie) boli vykonávané vlastnými kapacitami úspešného uchádzača. V prípade skupiny dodávateľov budú tieto služby vykonávané vlastnými kapacitami niektorých z členov skupiny dodávateľov.
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
IV.1.3) Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
IV.1.6) Informácie o elektronickej aukcii
IV.1.8) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Áno
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.1) Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tohto obstarávacieho konania
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2017/S 039-070802
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 20.11.2017 10:30
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 31.03.2018
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 20.11.2017 11:00
Miesto: Miesto otvárania ponúk: ZS Cargo Slovensko, a.s. Drieňová 24, 820 09, Bratislava,
Ponuky sa predkladajú elektronicky prostredníctvom systému JOSEPHINE (webová adresa systému je https:/josephine.proebiz.com), kde autentifikovaný uchádzač vkladá ponuku k danej zákazke. Všetky informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Otváranie ponúk časť Ostatné je neverejné. Verejný obstarávateľ pošle uchádzačom, ktorí neboli vylúčení pozvánku na otváranie časti Kritériá v zákonnej lehote po úplnom vyhodnotení časti ponúk Ostatné.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1.Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.
2.Zábezpeka ponuky sa vyžaduje vo výške 35 000 €. Informácie potrebné k zloženiu zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
3.Verejný obstarávateľ použije postup verejnej súťaže podľa § 66 a ponuky sa predkladajú dvojobálkovo podľa pokynov uvedených v súťažných podkladoch.
4.V prípade, ak uchádzač použije jednotný európsky dokument (JED) je ho povinný vyplniť v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ povoľuje vyplniť oddiel časti 4 - globálny údaj. Doklady a dokumenty dočasne nahradené JED musia preukazovať stav platný k dátumu predkladania ponúk.
5.Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii v celom procese obstarávania, tj. pred aj po lehote na predkladanie ponúk postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému JOSEPHINE. Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi okamihom jej prevzatia. Za okamih prevzatia sa považuje okamih, od kedy má adresát objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, tj. ako náhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície.
6.Odôvodnenie nerozdelenia predmetu zákazky na samostatné časti: TAF TSI je súbor požiadaviek, ktorý významnou mierou ovplyvní postavenie železničných subjektov na prepravnom trhu. Predmet zákazky si vyžaduje dodržanie štandardov definovaných v TAF TSI. Minimalizácia možných rizík vyplývajúcich z koordinácie dvoch samostatných dodávateľov pri náročných a prepojených softvéroch je nevyhnutnosť pre zabezpečenie riadnej implementácie projektu strategickej dôležitosti pre chod ZSSK CARGO a zabezpečenie plynulosti vnútroštátnej a medzinárodnej železničnej dopravy.
7.Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní a vložená do systému JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/
Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Autentifikáciu je možné previesť dvoma spôsobmi
a.v systému JOSEPHINE registráciou a prihlásením pomocou občianskeho preukazom s elektronickým čipom a bezpečnostným osobnostným kódom (eID) alebo
b.počkaním na autorizačný kód, ktorý bude poslaný na adresu sídla firmy uchádzača v listovej podobe formou doporučenej pošty. Lehota na tento úkon sú 3 pracovné dni a je potreba s touto dobou počítať pri vkladaní ponuky.
Autentifikovaný uchádzač si po prihlásení do systému JOSEPHINE v Prehľade zákaziek vyberie predmetnú zákazku a vloží svoju ponuku do určeného formulára na príjem ponúk, ktorý nájde v záložke Ponuky.
VI.4) POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1) Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email:
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.3) Postup preskúmania
VI.4.4) Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Email:
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
09.10.2017

Redakčné opravy

16173 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 227/2017
V oznámení 14231-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s., Drieňová 24, 820 09 Bratislava - mestská časť Ružinov zverejnenom vo VVO č. 202/2017 zo dňa 13.10.2017 boli nesprávne zverejnené údaje IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 20.11.2017 10:30 Má byť: 27.11.2017 11:30 IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 20.11.2017 11:00 Má byť: 27.11.2017 13:00 DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE: Verejný obstarávateľ predlžuje lehotu na predkladanie ponúk z dôvodu poskytnutia vysvetlenia informácií uvedených v súťažných podkladoch a ich zapracovania do pripravovaných ponúk.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité