III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Podmienky účasti vo VO podľa § 32 zákona o VO týkajúce sa osobného postavenia:
1.1.Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti, týkajúce sa osobného postavenia, uvedené v § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.
1.2.Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti uvedených v § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní nasledovnými dokladmi:
a)písm. a) doloženým výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. V súvislosti s nadobudnutím účinnosti zákona č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov od 01.07.2016, uchádzač predloží aj výpis z registra trestov právnických osôb nie starší ako tri mesiace,
b)písm. b) doloženým potvrdením zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne nie starším ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk,
c)písm. c) doloženým potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk,
d)písm. d) doloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk,
e)písm. e) doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky,
f)písm. f) doloženým čestným vyhlásením.
1.3.Ak má uchádzač sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených v bode 1.2. alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu.
1.4.Ak právo štátu uchádzača so sídlom, miestom podnikania alebo obvyklým pobytom mimo územia Slovenskej republiky neupravuje inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača.
1.5.Uchádzač sa považuje za spĺňajúceho podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. b) a c), ak zaplatil nedoplatky alebo mu bolo povolené nedoplatky platiť v splátkach.
1.6.Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia v zmysle § 32 zákona o verejnom obstarávaní, za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
1.7.Vyžaduje sa predloženie scanu originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov (v prípade vyžiadania zo strany verejného obstarávateľa je uchádzač povinný predložiť originály týchto dokladov).
1.8.Uchádzač môže splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia preukázať zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov v súlade s § 152 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ uzná rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ prijme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom.
1.9.Zápis v zozname podnikateľov vykonaný podľa zákona o verejnom obstarávaní účinného do 17. apríla 2016 je zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov v rozsahu zapísaných skutočností. V prípade, že zápis do zoznamu hospodárskych subjektov nepokrýva podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia ustanovené v § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač tieto skutočnosti preukáže samostatným dokladom preukazujúcim požadovanú podmienku účasti vydaným príslušnou inštitúciou. Uchádzač v ponuke predloží scan pre originálny doklad/doklady alebo jeho/ich úradne osvedčené kópie, ktorým/ktorými preukáže svoje osobné postavenie (v prípade vyžiadania predloží originál dokladov).
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Kritériá výberu stanovené v dokumentoch k obstarávaniu:
Nie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, týkajúce sa finančného a ekonomického postavenia podľa § 33 zákona o verejnom obstarávaní
2.1.podľa § 33 ods. 1 písm. a) vyjadrenie banky (bánk), ktorým je prísľub banky, zahraničnej banky alebo pobočky zahraničnej banky o poskytnutí úveru. Uchádzač predloží úverový prísľub banky, zahraničnej banky alebo pobočky zahraničnej banky, že poskytne uchádzačovi úver vo výške minimálne 750 000,- EUR v deň udelenia prísľubu, v prípade úspechu vo verejnom obstarávaní alebo potvrdenie banky o dispozícií s vlastnými finančnými prostriedkami minimálne v rovnakej výške.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti:Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti skúma schopnosť uchádzača plniť si finančné záväzky a skúma finančnú stabilitu. Vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky, spôsob úhrad faktúr a stanovenú lehotu splatnosti faktúr je potrebné, aby uchádzač preukázal svoju schopnosť pokryť finančné náklady spojené s plnením predmetu zákazky, alebo musí byť schopný získať externé finančné zdroje (napr. z banky) na plnenie predmetu obstarávania, ktorý bude uhradený po poskytnutí predmetu zákazky bez finančných preddavkov. Potreba vlastných (prípadne úverových) finančných prostriedkov preto vychádza z požiadavky na objem jednotlivých dodávok a cash flow uchádzača.
Suma 750 000 EUR je stanovená aj z dôvodu preukázania schopnosti si plniť finančné záväzky vo vzťahu k svojim subdodávateľom počas každej lehoty splatnosti obdobia a pokrýva menej ako tri mesiace pri výpočte predpokladanej hodnoty zákazky a trvania zákazky.
2.2.podľa § 33 ods. 1 písm. d) prehľadom o celkovom obrate za posledné 3 hospodárske roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za hospodárske roky 2014, 2015, 2016, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti v celkovej súhrnnej hodnote 6 000 000 EUR bez DPH za všetky tri hospodárske roky.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Verejný obstarávateľ túto podmienku účasti podľa § 33 zákona zadefinoval s cieľom dosiahnuť čestnú hospodársku súťaž medzi kvalifikovanými uchádzačmi. Podmienka účasti je primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si skutočnosti, či uchádzači disponujú nie len odbornými skúsenosťami z oblasti predmetu zákazky a sú oprávnení a schopní ho plniť, ale či vedia preukázať aj ekonomickú stabilitu a schopnosť bezproblémovo plniť požadovaný predmet zákazky. Výškou obratu uchádzač preukazuje svoju pozíciu na trhu.
Uchádzač v ponuke predloží scan pre originálny doklad/doklady alebo jeho/ich úradne osvedčené kópie, ktorým/ktorými preukáže svoje finančné a ekonomické postavenie (v prípade vyžiadania predloží originál dokladov).
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač predloží úverový prísľub banky, zahraničnej banky alebo pobočky zahraničnej banky, že poskytne uchádzačovi úver vo výške minimálne 750 000,- EUR v deň udelenia prísľubu, v prípade úspechu vo verejnom obstarávaní alebo potvrdenie banky o dispozícií s vlastnými finančnými prostriedkami minimálne v rovnakej výške.
Uchádzač predloží výkazy ziskov a strát alebo výkazy o príjmoch a výdavkoch za hospodárske roky 2014, 2015, 2016, resp. za roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti v celkovej súhrnnej hodnote 6 000 000 EUR bez DPH za všetky tri hospodárske roky.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Kritériá výberu stanovené v dokumentoch k obstarávaniu:
Nie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Podmienky účasti uchádzačov vo VO, týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 v nadväznosti na § 35 a § 36 ZoVO. Verejný obstarávateľ požaduje od uchádzačov technickú alebo odbornú spôsobilosť vo VO preukázať predložením nasledovných dokladov:
3.1.podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZoVO: zoznamom dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za posledné tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o VO.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 ZoVO verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Verejný obstarávateľ požaduje preukázať, že uchádzač má praktické skúsenosti so zabezpečením predmetu zákazky rovnakého alebo podobného charakteru a rozsahu ako je predmet tejto zákazky. Primárnym cieľom verejného obstarávateľa je vybrať dodávateľa, ktorý poskytne na základe svojich praktických skúseností odborné a kvalitné plnenie predmetu zákazky s prihliadnutím aj na predpokladanú hodnotu zákazky.
Verejný obstarávateľ stanovením predmetnej podmienky účasti sleduje preverenie skutočnosti, či uchádzač v minulosti realizoval obdobnú zákazku s ohľadom na komplexnosť a rozsah aj pre iný subjekt, t. j. sleduje preverenie schopnosti uchádzača realizovať predmet zákazky.
3.2.podľa § 34 ods. 1 písm. d) v nadväznosti na § 35 zákona o verejnom obstarávaní opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality:
Uchádzač predloží platný certifikát systému riadenia kvality zodpovedajúceho EN ISO 9001, minimálne na služby v rozsahu: predaj, inštalácia, servis zariadení IKT. Verejný obstarávateľ uzná aj osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom o zabezpečení systému riadenia kvality, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu v súlade s § 35 zákona o verejnom obstarávaní.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 ZoVO verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Verejný obstarávateľ primeranými požiadavkami k objemu predmetu zákazky vyhodnocuje, či uchádzač bude schopný dodávať tovar v rozsahu a kvalite požadovanej verejným obstarávateľom. Splnením tejto podmienky účasti uchádzač preukáže, že požiadavky na kvalitu tovarov patria medzi jeho hlavné priority.
3.3.podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZoVO: ak ide o služby, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 ZoVO verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Predložením požadovaných certifikátov si verejný obstarávateľ potrebuje overiť, že uchádzač má k dispozícií kvalifikovaný personál, ktorý bude odborne garantovať inštaláciu, servisné zabezpečenie predmetu zákazky, čo do rozsahu, tak aj kvality a taktiež výkon požadovaných hardvérových a softvérových služieb.
3.4.podľa § 34 ods. 1 písm. h) v nadväznosti na § 36 zákona o verejnom obstarávaní: uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy.
V súlade s ustanovením § 38 ods. 5 Zákona NR SR č. 343/2015 ZoVO verejný obstarávateľ odôvodňuje primeranosť určenej podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti: Verejný obstarávateľ chce touto požiadavkou zabezpečiť predpoklad aplikácie relevantných opatrení environmentálneho riadenia.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač predloží zoznam dodávok tovarov rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania, s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov, ktoré v danom období dodával pre verejných obstarávateľov, obstarávateľov alebo iných odberateľov, v celkovej súhrnnej hodnote 6 000 000 EUR bez DPH.
Uchádzač predloží platný certifikát systému riadenia kvality zodpovedajúceho EN ISO 9001, minimálne na služby v rozsahu: predaj, inštalácia, servis zariadení IKT. Verejný obstarávateľ uzná aj osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené záujemcom o zabezpečení systému riadenia kvality, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie kvality podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu v súlade s § 35 zákona o verejnom obstarávaní.
Verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač preukázal, že na plnenie predmetu zákazky bude mať k dispozícii expertov, ktorí garantujú jeho odbornosť tým, že spĺňajú požiadavky na predmet zákazky: 3.3.1.expert, ktorý je držiteľom platného certifikátu odbornej spôsobilosti pre riadenie IT služieb podľa ITIL úroveň ITIL FOUNDATION alebo ekvivalentného s min. dvomi rokmi skúseností (najmenej 1 osoba uchádzača),.
Naplnenie požadovaných minimálnych požiadaviek na kvalifikovaných expertov uchádzač preukáže predložením podpísaných životopisov alebo ekvivalentných dokladov. Každý kvalifikovaný expert v životopise uvedie:
svoje meno a priezvisko, o najvyššie dosiahnuté vzdelanie, názov a sídlo školy, špecializácia, rok ukončenia štúdia,
aktuálneho zamestnávateľa,
odbornú prax (ak relevantné), a to opisom/zoznamom odbornej praxe, opisom pracovnej náplne, miesto, mesiac a rok plnenia/zamestnania, zamestnávateľ/objednávateľ,
riadne získané certifikáty,
prípadne ostatné relevantné informácie vo vzťahu k odbornému vzdelaniu, zručnostiam a praxi,
vlastnoručný podpis osoby.
Zároveň bude predložený aj príslušný platný certifikát, resp. osvedčenie o odbornom zaškolení priamo výrobcom, resp. oprávneným autorizovaným distribútorom.
Uchádzač predloží platný certifikát enviromentu ISO 14001. Verený obstarávateľ uzná ako rovnocenné certifikáty vydané orgánmi z členských štátov. Verejný obstarávateľ uzná aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam environmentálneho riadenia podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu.
III.1.5)
Informácie o vyhradených zákazkách
Zákazka je vyhradená pre chránené pracovné dielne a hospodárske subjekty, ktorých hlavným cieľom je sociálna a profesionálna integrácia
postihnutých alebo znevýhodnených osôb:
Nie
Uskutočnenie zákazky je vyhradené pre rámcové programy chránených pracovných miest:
Nie
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
Povinnosť uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov poverených vykonaním zákazky:
Áno