III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní predložením originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií u ktorých sa to vyžaduje, prípadne dokladmi podľa § 32 ods. 4 alebo 5 za podmienok ktoré sú v týchto odsekoch uvedené, resp. podľa § 152:
- § 32 ods. 1 písm. e) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu. Uchádzač osobné postavenie podľa § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní preukáže podľa § 32 ods. 2 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní, doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok, odôvodnenie primeranosti každej určenej podmienky:
§ 33 ods. 1 písm. a) vyjadrením banky alebo pobočky zahraničnej banky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť svoje finančné záväzky. Vyjadrenie uchádzač predkladá zo všetkých bánk, kde má vedené účty, s čestným prehlásením, v ktorom uvedie, že v iných bankových inštitúciách nemá vedené peňažné účty.
Vyjadrenie banky musí byť predložené ako originál alebo úradne osvedčená kópia a nesmie byťstaršie ako tri mesiace ku dňu uplynutia lehoty na predkladanie ponúk.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky:
Predloženie dokladov má garantovať schopnosť uchádzača pokryť finančné náklady spojené s plnením predmetu zákazky vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky.
Uchádzač predloží doklady ako originály alebo úradne osvedčené fotokópie.
V súlade s § 33 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov uchádzač alebozáujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Tútoskutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorejzdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok, odôvodnenie primeranosti každej určenej podmienky:
§ 34 ods.1 písm. b) uchádzač predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
Odôvodnenie primeranosti určenej podmienky: V súlade s § 34 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní požaduje verejný obstarávateľ preukázať realizácie zákaziek rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky v stanovenom minimálnom rozsahu a objeme z dôvodu výberu zmluvného partnera, majúceho dostatočné skúsenosti s úspešnou realizáciou rovnakých alebo podobných zákaziek. Preukázanie úspešnej realizácie stanoveného minimálneho rozsahu realizácie zákaziek vedie k výberu zhotoviteľa, garantujúceho profesionálnu, plynulú a bezproblémovú realizáciu zákazky bez zbytočných prieťahov a jej úspešné dokončenie v zmluvne dohodnutom termíne.
§ 34 ods. 1 písm. d)
Opisom opatrení na zabezpečenie kvality riadenia kontinuity činností podnikania, osobitne so zameraním na požiadavky zákonov a predpisov, ku ktorým sa zaviazala s ohľadom na kontinuitu svojich činností a služieb rovnako ako na záujmy príslušných zainteresovaných strán a so zameraním na zlyhanie personálu.
Odôvodnenie primeranosti určenej podmienky : Predmet zákazky sa zadáva na dlhšiu dobu a je nevyhnutné v danom prípade zabezpečiť kontinuitu činností a ich kvalitatívnu úroveň počas celej doby trvania zmluvy.
§ 34 ods. 1 písm. g)
ak ide o stavebné práce alebo služby, údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo koncesnej zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk.
Odôvodnenie primeranosti podmienky účasti vo vzťahu k predmetu zákazky:Garant riadenia realizácie predmetu zákazky- certifikovaný projektový manažér - je pre verejného obstarávateľa potrebný na preukázanie schopnosti kvalifikovane riadiť realizáciu predmetu zákazky, ktorá je ovplyvňovaná požiadavkami a potrebami rozsahu a náročnosti zákazky. Konečným cieľom verejného obstarávania je riadne uskutočnenie zákazky, a to po stránke: kvalitatívnej, časovej, finančnej aj vecnej. Verejný obstarávateľ zvolil medzinárodne uznávané certifikáty. Požiadavka riadneho realizovania predmetu zákazky sa obzvlášť dôležitou stáva v prípade, ak verejný obstarávateľ s limitovanými prostriedkami a možnosťami realizuje zákazku spolufinancovanú zo štrukturálnych fondov (ďalej len ŠF). Aj malé nedostatky v časovej, kvalitatívnej, kvantitatívnej a finančnej stránke realizácie zákazky vedú ku kráteniu alebo v hraničných prípadoch aj k zrušeniu zmluvy o NFP a v tomto prípade k povinnosti vrátiť NFP. Keďže NFP poskytnutý na realizáciu zákazky môžu akékoľvek nezrovnalosti medzi pôvodne schválenou a v končenom dôsledku preplatenou výškou NFP by mali pre verejného obstarávateľa následky v podobe neoprávnených výdavkov, ktoré nemá verejný obstarávateľ k dispozícii.
Podrobný opis a špecifikácia uvedená v SP.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods.1 písm. b)
Uchádzač musí preukázať, že za predchádzajúcich päť rokov uskutočnil stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru, ako je predmet zákazky s celkovým objemom uskutočnených prác vo výške min. 400.000 € bez DPH (alebo ekvivalent v inej mene) súhrne za požadované obdobie piatich rokov. V prípade, ak uchádzač predkladá v zozname aj stavebné práce, ktorých uskutočnenie presahuje stanovené obdobie, uchádzač v zozname a v potvrdení uvedie zvlášť cenu iba za tú časť, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. Za stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky sa považujú stavebné práce súvisiace s realizáciou pozemných stavieb.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods.1 písm. d)
Opatrenia musia byť v organizácii zavedené a dokumentačne rozpracované minimálne do dokumentov Politika obchodnej kontinuity, Ciele zabezpečenia kontinuity, Doklad personálnych kompetencií, Incident Response štruktúra, Plány kontinuity, Preventívne opatrenia, Monitorovanie a merania, Interný audit, Preskúmanie managementu, Nápravné opatrenia a to v rozsahu normy ISO 22301:2012 alebo BS 25 999 alebo iného ekvivalentného štandardu pre zabezpečenie kontinuity podnikania. Opis je možné v danej súvislosti nahradiť certifikátom normy ISO 22301:2012 alebo BS 25 999 alebo iného ekvivalentného štandardu pre zabezpečenie kontinuity podnikania v oblasti predmetu zákazky. Pre požiadavky zákonov a predpisov platí, že organizácia musí implementovať a udržovať postupy k identifikácii, k zaisteniu prístupu a posudzovania príslušných požiadaviek zákonov a predpisov, ku ktorým sa zaviazala s ohľadom na kontinuitu svojich činností a služieb rovnako ako na záujmy príslušných zainteresovaných strán.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: § 34 ods.1 písm. g)
Minimálne 1 (jedna) zodpovedná osoba za riadenie stavebných prác, a to Garant riadenia realizácie predmetu zákazky- certifikovaný projektový manažér, bez ohľadu na jeho právny vzťah k záujemcovi/ uchádzačovi ktorého odborná spôsobilosť bude preukázaná predložením dokladu na základe medzinárodne uznávaných štandardov z oblasti projektového riadenia, akými sú napr. IPMA, PMl, PRINCE2, alebo ekvivalenty vydané a akceptované na území EÚ a EHS
III.1.5)
Informácie o vyhradených zákazkách
Zákazka je vyhradená pre chránené pracovné dielne a hospodárske subjekty, ktorých hlavným cieľom je sociálna a profesionálna integrácia postihnutých alebo znevýhodnených osôb:
Nie
Uskutočnenie zákazky je vyhradené pre rámcové programy chránených pracovných miest:
Nie
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
Povinnosť uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov poverených vykonaním zákazky:
Nie