II.1)
ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov:
Banská Bystrica, ochrana intravilánu pred povodňami - stavebný dozor
Referenčné číslo: 02 - SVP - SD BB
II.1.2)
Hlavný kód CPV
71520000-9
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis:
Predmetom zákazky je poskytovanie činností súvisiacich s výkonom Stavebného dozoru a časťou inžinierskej činnosti v zmysle § 76 až § 84 Stavebného zákona, spočívajúcich v kompletnej príprave podkladov pre právoplatné kolaudačné rozhodnutie na dielo: Banská Bystrica, ochrana intravilánu pred povodňami.
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 200 700,00
Mena:
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.3)
Miesto vykonania
Kód NUTS:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Intravilán mesta Banská Bystrica, tok Hron, katastrálne územia Banská Bystrica, Majer, Šalková, Iliaš
II.2.4)
Opis obstarávania:
1. Činnosť stavebného dozoru v zmysle § 46b zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov.
2. Inžinierska činnosť pre zabezpečenie kolaudácie stavieb v mene investora v zmysle § 76 až § 84 Stavebného zákona 3. Verejný obstarávateľ odporúča záujemcom vykonať obhliadku miesta zhotovenia prác stavby "Banská Bystrica, ochrana intravilánu pred povodňami", na ktorú sa činnosť stavebného dozoru vzťahuje a vykonaním obhliadky tak získať a overiť si informácie potrebné na prípravu a spracovanie ponuky. Podmienky vykonania obhliadky uvádza verejný obstarávateľ v článku IX. súťažných podkladov.
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Nižšie uvedené kritéria
Kritéria kvality:
Nie
Náklady/Cena:
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
Hodnota bez DPH: 200 700,00
Mena:
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie:
v mesiacoch (od zadania zákazky)
Trvanie v mesiacoch: 32
Informácie o obnovenom obstarávaní
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Nie
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.11)
Informácie o opciách
Opcie:
Nie
II.2.12)
Informácie o elektronických katalógoch
Ponuky musia byť predložené vo forme elektronických katalógov alebo obsahovať elektronický katalóg:
Nie
II.2.13)
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo: Operačný program Kvalita životného prostredia, kód výzvy OPKZ-PO2-SC211- 2017-21, žiadosť NFP 310020L363.
II.2.14)
Doplňujúce informácie:
Zdôvodnenie nerozdelenia predmetu zákazky:
V súvislosti s realizáciou protipovodňovej stavby Banská Bystrica ochrana intravilánu pred povodňami (ďalej len ako Dielo), obstarávanej postupom podľa § 66 zákona č. 343/2015 Z.z. zákona o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako "ZVO" alebo "Zákon") ako nadlimitná zákazka, je potrebné zabezpečiť aj výkon stavebného dozoru investora počas celej doby výstavby.
Pre zabezpečenie výkonu stavebného dozoru zvolil verejný obstarávateľ aj napriek predpokladanej hodnote zákazky, ktorá predstavuje 200.700 EUR, postup obstarávania podľa § 66 ZVO formou nadlimitnej zákazky, a to z dôvodu zabezpečenia väčšej transparentnosti a princípu rovnakého zaobchádzania.
Hlavné stavebné objekty a ucelené časti stavieb sú charakteru inžinierskych vodohospodárskych stavieb, ktorých realizácia je rozhodujúca pre zhotovenie Diela. V rámci uvedených objektov sú realizované technologické súbory (čerpacia stanica, zátvorný objekt), ktoré sú ich priamou súčasťou a nie je možné ich oddeliť od hlavných stavebných objektov. V súvislosti s výstavbou sú realizované vyvolané investície charakteru preložiek inžinierskych sietí a rozkopávok komunikácií, ktoré sa po ukončení jednotlivých objektov uvedú do pôvodného stavu.
Dozorná činnosť na uvedené práce vyžaduje zodpovedajúcu odbornú spôsobilosť, a to so zameraním na inžinierske vodohospodárske stavby, pozemné stavby, inžinierske dopravné stavby a inžinierske potrubné, energetické a iné líniové stavby. Nakoľko úspešný uchádzač bude poskytovať služby stavebného dozoru k Dielu ako celku, objektívne nie je možné rozdeliť zákazku na časti. V prípade rozdelenia by nebola zabezpečená dostatočná bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci, mohlo by dochádzať k nezrovnalostiam pri inštalácii a prevádzke technického vybavenia na stavbe, pri odbornom ukladaní stavebných výrobkov a hmôt, vhodnosti ich použitia, odbornom ukladaní strojov a zariadení, a tiež k výskytu problémov vo vzťahu ku koordinácii prác na Diele. Rovnako by vznikali pochybnosti o tom, ktorý z viacerých stavebných dozorov by bol spoluzodpovedný za dodržiavanie podmienok rozhodnutí vydaných vo vzťahu k Dielu, a to najmä územného rozhodnutia a stavebných povolení.
Pri takto verejným obstarávateľom zvolenej koncepcii verejného obstarávania celkovú zodpovednosť berie na seba hlavný stavebný dozor, ktorý musí spolu so zhotoviteľom v rámci dozornej činnosti zodpovedať za funkčnosť realizovaného Diela v súlade s podmienkami projektovej dokumentácie, stavebných povolení, zmluvy o dielo, mandátnej zmluvy a ostatných dokladov tvoriacich súčasť súťažných podkladov verejného obstarávania zákazky Banská Bystrica, ochrana intravilánu pred povodňami stavebný dozor.
Z uvedených dôvodov je nutné, aby dozorná činnosť investora bola riešená jednou zákazkou, ktorá bude stanovovať priamu zodpovednosť za dozornú činnosť jednej osobe (právnickej, fyzickej) s požadovanou odbornou spôsobilosťou, ktorej budú podriadené dozorné činnosti ďalších osôb na ostatné potrebné odborné spôsobilosti súvisiace s realizáciou Diela.