Oznámenie 16733 - MSS

Obsah

16733 - MSS
Vestník č. 230/2018 - 22.11.2018

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Služby
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Hlavné mesto SR Bratislava
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00603481
Primaciálne námestie 1, 81499 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Kód NUTS: SK010
Slovensko
Kontaktná osoba: Mgr. Alexandra Vičanová
Telefón: +421 259356106
Email: vicanova@bratislava.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/detail/6563
Hlavná adresa(URL): http://www.bratislava.sk

Dopravný podnik Bratislava, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00492736
Olejkárska 1 , 81452 Bratislava
Kód NUTS: SK010
Slovensko
Email: vicanova@bratislava.sk
Hlavná adresa(URL): http://www.dpb.sk
METRO Bratislava a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35732881
Primaciálne nám. 1 , 81499 Bratislava
Kód NUTS: SK010
Slovensko
Email: vicanova@bratislava.sk
Hlavná adresa(URL): http://www.metroba.sk
Bratislavská vodárenská spoločnosť, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 35850370
Prešovská 48 , 82646 Bratislava
Kód NUTS: SK010
Slovensko
Email: vicanova@bratislava.sk
Hlavná adresa(URL): http://www.bvsas.sk
Odvoz a likvidácia odpadu, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00681300
Ivánska cesta 22 , 82104 Bratislava
Kód NUTS: SK010
Slovensko
Email: vicanova@bratislava.sk
Hlavná adresa(URL): http://www.olo.sk
I.2) SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://evo.gov.sk
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na: vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): http://evo.gov.sk
Ponuky alebo žiadosti o účasť budú doručené na
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa: Regionálny alebo miestny orgán
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET
II.1) ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov:
Audítorské služby
Referenčné číslo: MAGS OVO 50979/2018
II.1.2) Hlavný kód CPV
79212000-3
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis:
Predmetom zákazky je poskytovanie audítorských služieb súvisiacich s účtovnými výkazmi za príslušný rok pre Hlavné mesto SR Bratislavu a spoločnosti v zriaďovateľskej pôsobnosti Hlavného mesta uvedené v časti I.1) tohto Oznámenia, spočívajúcich najmä v spracovaní overenia ročnej individuálnej účtovnej závierky, overenia ročnej konsolidovanej účtovnej závierky, overenia hospodárenie podľa rozpočtu, overenia výročnej správy, listu odporúčaní.
II.1.5) Celková odhadovaná hodnota
900 000,00 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
79212300-6
79200000-6
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK010
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Pracoviská verejných obstarávateľov uvedené v časti I.1) tohto Oznámenia.
II.2.4) Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je poskytovanie audítorských služieb súvisiacich s účtovnými výkazmi za príslušný rok pre Hlavné mesto SR Bratislavu a spoločnosti v zriaďovateľskej pôsobnosti Hlavného mesta uvedené v v časti I.1) tohto Oznámenia, spočívajúcich najmä v spracovaní overenia ročnej individuálnej účtovnej závierky, overenia ročnej konsolidovanej účtovnej závierky, overenia hospodárenie podľa rozpočtu, overenia výročnej správy, listu odporúčaní.

Podrobné vymedzenie predmetu zákazky je uvedený v oddiele B.1 Súťažných podkladov - Opis predmetu zákazky.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
900 000,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Áno
Popis obnovy: V prípade zrušenia tohto postupu zadávania zákazky v zmysle príslušných ustanovení § 57 zákona o verejnom obstarávaní môže byť toto verejné obstarávanie obnovené.
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
II.2.14) Doplňujúce informácie:
Verejný obstarávateľ nerozdelil zákazku na samostatné časti z dôvodu, že predmet zákazky tvorí jeden funkčný celok, a jeho prípadné rozdelenie by spôsobilo v procese jeho realizácie praktické problémy s koordináciou viacerých poskytovateľov rovnakej služby, ktorá by mohla predstavovať vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia predmetu zákazky, a tým dosiahnutie požadovaných cieľov.
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúcich sa osobného postavenia uvedené v § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie uchádzač preukáže podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, resp. podľa § 32 ods. 4 alebo § 32 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní.

Uchádzač môže vo verejnom obstarávaní preukázať splnenie podmienok účasti osobného postavenia Zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov v zmysle § 152 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní.

V zmysle § 32 ods. 1 písm. e) ZVO uchádzač preukáže, že je oprávnený poskytovať audítorské služby, čo preukáže predložením originálu alebo úradne overenej kópie licencie vydanej v súlade so zákonom č. 423/2015 Z. z. o štatutárnom audite a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. Zároveň uchádzač predloží originál alebo úradne overenú kópiu potvrdenia Úradu pre dohľad nad výkonom auditu, že uchádzač má splnené všetky povinnosti vyplývajúce zo zákona č. 423/2015 Z. z. o štatutárnom audite a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov voči Úradu pre dohľad nad výkonom auditu a potvrdenie Slovenskej komory audítorov, že uchádzač má splnené všetky povinnosti vyplývajúce z tohto zákona voči Slovenskej komore audítorov. Zároveň uvedené orgány potvrdia, že neuplatnili v predchádzajúcich 3 rokoch voči uchádzačovi sankcie podľa § 60 tohto zákona alebo disciplinárne opatrenie podľa § 44 tohto zákona. Potvrdenie nesmie byť staršie ako 3 mesiace ku dňu predkladania ponúk.

V zmysle § 152 ods. 3 verejný obstarávateľ uzná rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní.

Dňa 1. júla 2016 nadobudol účinnosť zákon č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V dôsledku tejto legislatívnej úpravy vznikla uchádzačom na účely preukázania osobného postavenia povinnosť predložiť aj výpis z registra trestov za právnickú osobu, ktorú vydáva Generálna prokuratúra Slovenskej republiky.

Verejný obstarávateľ musí prijať aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom alebo záujemcom.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1) VYJADRENIA BANKY

Uchádzač musí preukázať splnenie podmienky účasti podľa § 33 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní predložením vyjadrenia banky alebo pobočky zahraničnej banky.

Podmienka účasti je v zmysle § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si finančnej spôsobilosti uchádzača a jeho schopnosť zabezpečiť plnenie záväzkov.

2) PREHĽAD O OBRATE DOSIAHNUTOM V OBLASTI, KTOREJ SA PREDMET ZÁKAZKY TÝKA

Podľa § 33 ods. 1 písm. d) ZVO uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti finančného a ekonomického postavenia predložením prehľadu o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, za posledné tri hospodárske roky, prípadne za tie roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.

Podmienka účasti je v zmysle § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní primeraná a jej potreba vyplynula z dôvodu overenia si finančnej spôsobilosti uchádzača a jeho schopnosť zabezpečiť plnenie záväzkov.

Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti v súlade s ustanoveniami § 33 ods. 2 ZVO.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: 1) VYJADRENIA BANKY

Uchádzač predloží vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky (banková informácia). Vyjadrenie banky musí obsahovať najmä informácie, že uchádzač za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania, až ku dňu vystavenia vyjadrenia banky, resp. len za tie roky, za ktoré je dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti:

-nebol v nepovolenom debete,

-v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,

-jeho bežný účet nebol predmetom exekúcie.

V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z nich a vo vyššie uvedenom rozsahu.

Uchádzač zároveň predloží čestné vyhlásenie podpísané uchádzačom, jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača, že nemá bankové účty v iných bankách ako v tých, za ktoré predložil vyjadrenie banky.


2) PREHĽAD O OBRATE DOSIAHNUTOM V OBLASTI, KTOREJ SA PREDMET ZÁKAZKY TÝKA

Podľa § 33 ods. 1 písm. d) ZVO uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti finančného a ekonomického postavenia predložením účtovných závierok potvrdených vecne príslušným daňovým úradom, z ktorých bude vyplývať obrat dosiahnutý v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka za posledné tri hospodárske roky, prípadne za tie roky, ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, v súhrnnej výške minimálne 450.000,00 EUR (slovom štyristopäťdesiat tisíc EUR).

Verejný obstarávateľ uzná v relevantných prípadoch ako rovnocenné doklady aj doklady vydané orgánmi z iných štátov ako aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré budú rovnocenné požiadavkami na vystavenie príslušného dokladu, a bude z nich zrejmé splnenie predmetnej podmienky účasti.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1) ZOZNAM POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB

V zmysle § 34 ods. 1 písm. a) ZVO uchádzač preukáže technickú a odbornú spôsobilosť predložením zoznamu poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia VO s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak bol odberateľom verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dokladom je referencia.

2) ÚDAJE O ODBORNEJ PRAXI OSÔB URČENÝCH NA PLNENIE ZMLUVY

Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO uchádzač predloží údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytovanie služieb.

Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti v súlade s ustanoveniami § 34 ods. 3 ZVO.



Z KAPACITNÝCH DÔVODOV FORMULÁRU VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ UVÁDZA ČASŤ "MINIMÁLNA POŽADOVANÁ ÚROVEŇ ŠTANDARDOV" ROZDELENE:

1) ZOZNAM POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB

Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky (audítorské služby) za predchádzajúce tri (3) roky od vyhlásenia verejného obstarávania, pričom sa vyžaduje, aby uchádzač v rámci uvedeného zoznamu preukázal, že v uvedenom období poskytoval služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky:

(i) v oblasti vykonania auditu individuálnej ÚZ subjektov verejnej správy pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit individuálnej účtovnej závierky subjektov verejnej správy v celkovom objeme min. 1 mld. EUR (slovom: jedna miliarda EUR) netto hodnoty aktív za minimálne jedno overované obdobie.

(iii) v oblasti vykonania auditu KÚZ subjektov verejnej správy pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit konsolidovanej účtovnej závierky subjektov verejnej správy v celkovom objeme min. 3 mld. EUR (slovom: tri miliardy EUR) netto hodnoty aktív za minimálne jedno overované obdobie.

(iii) v oblasti vykonania auditov účtovných závierok subjektov verejného záujmu.

(iv) pre minimálne troch klientov s minimálnym ročným obratom 100 mil. EUR a z toho aspoň jeden v niektorom zo sieťových odvetví.

(v) pre minimálne troch klientov s minimálnym konsolidovaným ročným obratom 100 mil. EUR, ktorým uchádzač vykonal audit konsolidovanej účtovnej závierky

Zoznam poskytnutých služieb (zoznam realizovaných zmlúv) musí obsahovať:
- meno a adresu odberateľa / objednávateľa,
- lehotu poskytnutia služby,
- zmluvnú cenu v EUR bez DPH.

Na vyčíslenie uvedených cien uskutočnených služieb sa pri prepočte inej meny na menu EUR použije kurz Eur. centrálnej banky platný v deň odoslania tohto Oznámenia do Európskeho vestníka.

Odôvodnenie primeranosti požiadaviek:

Verejný obstarávateľ zadefinoval požiadavky na technickú a odbornú spôsobilosť uchádzačov v zmysle ustanovení § 38 ZVO.

Požiadavka (i) podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO zodpovedá netto hodnote aktív Hlavného mesta Bratislavy. Verejný obstarávateľ požaduje túto podmienku pre overenie schopností uchádzača, že v predchádzajúcom období bol schopný úspešne plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky.

Požiadavka (ii) podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO zodpovedá konsolidovanej netto hodnote aktív Hlavného mesta Bratislavy a okruhu organizácií v konsolidácii. Verejný obstarávateľ požaduje túto podmienku pre overenie uchádzača, že v predchádzajúcom období bol schopný úspešne plniť zmluvy rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky.

Požiadavkou (iii) podľa § 34 ods. 1 písm. a) ZVO sa verejný obstarávateľ usiluje preukázať potrebné technické zdroje uchádzača pre danú zákazku, preveriť primerané skúsenosti pri realizovaní služieb rovnakého alebo podobného charakteru a zložitosti, ako je predmet zákazky.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: 2) ÚDAJE O ODBORNEJ PRAXI OSÔB URČENÝCH NA PLNENIE ZMLUVY

Preukáže zoznam minimálne 10 riadiacich pracovníkov, ktorí budú zodpovední za zabezpečenie plnenia predmetu zmluvy s uvedením údajov ich vzdelaní, profesijných životopisov, zoznamom poskytnutých služieb ako je predmet zákazky s uvedením názvu a sídla odberateľa, lehoty plnenia (od - do mesiac/e a rok/y), a pozície, ktorú zastávali. Údaje musia byť potvrdené podpisom pracovníka.

Všetci riadiaci pracovníci zodpovední za poskytnutie služby musia byť držiteľmi platnej audítorskej licencie podľa zák. č. 540/2007 Z.z. o audítoroch, audite a dohľade nad výkonom auditu a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. V životopise alebo v zozname poskytnutých služieb preukážu minimálnu odbornú prax 8 rokov.

1. Najmenej jeden z riadiacich pracovníkov preukáže v životopise alebo v zozname poskytnutých služieb pracovnú skúsenosť s riadením auditu individuálnej a konsolidovanej účtovnej závierky subjektu verejnej správy a plynulú znalosť slovenského jazyka.

2. Najmenej jeden z riadiacich pracovníkov preukáže v životopise alebo v zozname poskytnutých služieb pracovnú skúsenosť s riadením veľkých a komplexných auditov účtovných závierok s veľkosťou audítorského tímu nad 5 členov v pozícii vedúceho tímu alebo hlavného audítora, a to minimálne u 4 auditov so zmluvným plnením nad 100 000 Eur (pre každú zmluvu samostatne).

Zároveň uchádzač predloží čestné vyhlásenia navrhovaných riadiacich pracovníkov, že budú uchádzačovi k dispozícií počas celej doby trvania zmluvného vzťahu.

Odôvodnenie primeranosti požiadaviek:

Požiadavky podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO na riadiacich zamestnancov sú primerané a potrebné pre zabezpečenie dostatočných profesionálnych praktických skúseností v tejto oblasti a sú stanovené v súlade s rozsahom predpokladaných služieb. Nakoľko je rozsah predmetných služieb rozsiahly, verejný obstarávateľ musí preveriť schopnosti uchádzača kapacitne a kvalitatívne pokryť rozsah služieb, ktoré bude uchádzač poskytovať.

Verejný obstarávateľ požaduje priamu komunikáciu v slovenskom jazyku s riadiacim pracovníkom uchádzača, ktorý má skúsenosti s auditom, resp. auditmi individuálnej a konsolidovanej účtovnej závierky subjektov verejnej správy.

Táto požiadavka vyplýva zo špecifík oblasti verejnej správy v Slovenskej republike a jej cieľom je zabezpečenie plynulého priebehu auditu prostredníctvom riadiaceho pracovníka uchádzača, ktorý má znalosti v problematike verejnej správy v Slovenskej republike a bude schopný promptne reagovať na požiadavky verejného obstarávateľa v rámci osobného styku. Cieľom je vyhnúť sa možným komplikáciám a zvýšeným nárokom na komunikačné prostriedky ako zo strany verejného obstarávateľa tak uchádzača. Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetnú podmienku (plynulú znalosť slovenského jazyka) aspoň pri jednom riadiacom pracovníkovi, aby neobmedzoval možné využitie ostatných pracovníkov a považuje predmetnú podmienku za primeranú a potrebnú na bezproblémové zabezpečenie poskytnutia služieb.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.1) Informácie o konkrétnej profesii
Odkaz na príslušný zákon, právny predpis alebo administratívne opatrenie: Zákon č. 423/2015 Z. z. o štatutárnom audite a o zmene a doplnení zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
IV.1.3) Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
IV.1.8) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Áno
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 08.01.2019 13:00
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Trvanie v mesiacoch: 12
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 08.01.2019 13:30
Miesto: Zasadacia miestnosť oddelenia verejného obstarávania magistrátu Hlavného mesta Slovenskej republiky
Bratislavy, Laurinská 5, 811 01 Bratislava, Slovenská republika.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Verejný obstarávateľ v súlade s § 52 ods. 6 ZVO umožňuje účasť na otváraní všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Na otváraní ponúk verejný obstarávateľ umožní účasť osobám, ktoré preukážu, že sú oprávneným zástupcom uchádzača.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1. Verejný obstarávateľ postupuje v tomto postupe zadávania zákazky podľa § 66 ods. 7 ZVO.

2. Toto verejné obstarávanie je uskutočňované prostredníctvom IS EVO, prevádzkovaného Úradom pre verejné obstarávanie.

3. V zmysle § 33 ods. 3 a § 34 ods. 4 ZVO verejný obstarávateľ požaduje, aby uchádzač alebo záujemca alebo iná osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia alebo technickej alebo odbornej spôsobilosti zodpovedali za plnenie zmluvy spoločne.

4. Verejný obstarávateľ vyhlasuje, že v Jednotnom európskom dokumente obmedzuje informácie potrebné na preukázanie splnenia podmienok účasti (týkajúce sa časti IV: Podmienky účasti oddiel A až D) na jednu otázku, s odpoveďou áno alebo nie (: Globálny údaj pre všetky podmienky účasti), t. j. či hospodárske subjekty spĺňajú všetky požadované podmienky účasti, týkajúce sa ekonomického a finančného postavenia a technickej alebo odbornej spôsobilosti.

5. Ver. obstarávateľ vylúči z tohto verejného obstarávania uchádzača v zmysle § 40 ods. 6 písm. g) ZVO, ak na základe dôveryhodných informácií bude mať dôvodné podozrenie, že uchádzač uzavrel v tomto verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž.

6. Ver. obstarávateľ neuzavrie Rámcovú dohodu s uchádzačom, ktorý má povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie je zapísaný v registri partnerov verejného sektora, alebo ktorého subdodávateľ má povinnosť zapisovať sa do registra partnerov verejného sektora a nie je zapísaný v registri partnerov verejného sektora.

7. Ver. obstarávateľ si vyhradzuje právo postupovať v zmysle § 81 ZVO v prípade, ak v tomto verejnom obstarávaní nebude predložená ani jedna ponuka, alebo ani jeden uchádzač alebo záujemca nespĺňa podmienky účasti, alebo ani jedna z predložených ponúk bez vykonania podstatných zmien nespĺňa potreby a požiadavky určené verejným obstarávateľom na predmet zákazky a za predpokladu, že pôvodné podmienky zadávania zákazky sa podstatne nezmenia.

8. Ver. obstarávateľ určuje v tomto postupe zadávania zákazky povinnosť zabezpečiť viazanosť ponuky uchádzača zábezpekou podľa § 46 ods. 1 písm. a) ZVO vo výške 45.000,00 EUR (slovom: štyridsaťpäť tisíc EUR).
VI.4) POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1) Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4) Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
19.11.2018

Redakčné opravy

18302 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 251/2018
V oznámení 16733-MSS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Hlavné mesto SR Bratislava, Primaciálne námestie 1, 814 99 Bratislava - mestská časť Staré Mesto zverejnenom vo VVO č. 230/2018 zo dňa 22.11.2018 boli nesprávne zverejnené údaje III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: 1) ZOZNAM POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky (audítorské služby) za predchádzajúce tri (3) roky od vyhlásenia verejného obstarávania, pričom sa vyžaduje, aby uchádzač v rámci uvedeného zoznamu preukázal, že v uvedenom období poskytoval služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky: (i) v oblasti vykonania auditu individuálnej ÚZ subjektov verejnej správy pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit individuálnej účtovnej závierky subjektov verejnej správy v celkovom objeme min. 1 mld. EUR (slovom: jedna miliarda EUR) netto hodnoty aktív za minimálne jedno overované obdobie. (ii) v oblasti vykonania auditu KÚZ subjektov verejnej správy pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit konsolidovanej účtovnej závierky subjektov verejnej správy v celkovom objeme min. 3 mld. EUR (slovom: tri miliardy EUR) netto hodnoty aktív za minimálne jedno overované obdobie. (iv) pre minimálne troch klientov s minimálnym ročným obratom 100 mil. EUR a z toho aspoň jeden v niektorom zo sieťových odvetví. (v) pre minimálne troch klientov s minimálnym konsolidovaným ročným obratom 100 mil. EUR, ktorým uchádzač vykonal audit konsolidovanej účtovnej závierky Má byť: 1) ZOZNAM POSKYTNUTÝCH SLUŽIEB Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky (audítorské služby) za predchádzajúce tri (3) roky od vyhlásenia verejného obstarávania, pričom sa vyžaduje, aby uchádzač v rámci uvedeného zoznamu preukázal, že v uvedenom období poskytoval služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky: (i) v oblasti vykonania auditu individuálnej ÚZ subjektov verejnej správy alebo subjektov verejného záujmu pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit individuálnej účtovnej závierky subjektov verejnej správy alebo subjektov verejného záujmu v celkovom objeme min. 1 mld. EUR (slovom: jedna miliarda EUR) netto hodnoty aktív. (ii) v oblasti vykonania auditu KÚZ subjektov verejnej správy alebo subjektov verejného záujmu pričom musí preukázať, že v danom období realizoval služby: audit konsolidovanej účtovnej závierky subjektov verejnej správy alebo subjektov verejného záujmu v celkovom objeme min. 3 mld. EUR (slovom: tri miliardy EUR) netto hodnoty aktív. (iv) pre minimálne troch klientov s ročným obratom v súhrnnej výške minimálne 50 mil. EUR. (v) pre minimálne troch klientov s konsolidovaným ročným obratom v súhrnnej výške minimálne 50 mil. EUR, ktorým uchádzač vykonal audit konsolidovanej účtovnej závierky. Odôvodnenie primeranosti požiadaviek: Verejný obstarávateľ realizuje predmetné verejné obstarávanie pre 5 subjektov (Hlavné mesto SR Bratislava a 4 vybrané mestské spoločnosti v zmysle údajov uvedených v bode I.1) Oznámenia o vyhlásení VO). Verejný obstarávateľ má za to, že predmetnými podmienkami účasti zabezpečuje, aby bolo plnenie predmetu zákazky poskytnuté subjektom, ktorý má preukázateľné skúsenosti s poskytovaním audítorských služieb v zodpovedajúcom rozsahu. III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť Namiesto: 2) ÚDAJE O ODBORNEJ PRAXI OSÔB URČENÝCH NA PLNENIE ZMLUVY Preukáže zoznam minimálne 10 riadiacich pracovníkov, ktorí budú zodpovední za zabezpečenie plnenia predmetu zmluvy s uvedením údajov ich vzdelaní, profesijných životopisov, zoznamom poskytnutých služieb ako je predmet zákazky s uvedením názvu a sídla odberateľa, lehoty plnenia (od - do mesiac/e a rok/y), a pozície, ktorú zastávali. Údaje musia byť potvrdené podpisom pracovníka. V životopise alebo v zozname poskytnutých služieb preukážu minimálnu odbornú prax 8 rokov. 2. Najmenej jeden z riadiacich pracovníkov preukáže v životopise alebo v zozname poskytnutých služieb pracovnú skúsenosť s riadením veľkých a komplexných auditov účtovných závierok s veľkosťou audítorského tímu nad 5 členov v pozícii vedúceho tímu alebo hlavného audítora, a to minimálne u 4 auditov so zmluvným plnením nad 100 000 Eur (pre každú zmluvu samostatne). Má byť: 2) ÚDAJE O ODBORNEJ PRAXI OSÔB URČENÝCH NA PLNENIE ZMLUVY Uchádzač preukáže zoznam minimálne 5 riadiacich pracovníkov, ktorí budú zodpovední za zabezpečenie plnenia predmetu zmluvy s uvedením údajov ich vzdelaní, profesijných životopisov, zoznamom poskytnutých služieb ako je predmet zákazky s uvedením názvu a sídla odberateľa, lehoty plnenia (od - do mesiac/e a rok/y), a pozície, ktorú zastávali. Údaje musia byť potvrdené podpisom pracovníka. V životopise alebo v zozname poskytnutých služieb preukážu minimálnu odbornú prax 5 rokov. 2. Najmenej jeden z riadiacich pracovníkov preukáže v životopise alebo v zozname poskytnutých služieb pracovnú skúsenosť s riadením veľkých a komplexných auditov účtovných závierok v pozícii vedúceho tímu alebo hlavného audítora, a to minimálne u 4 auditov so zmluvným plnením v súhrnnej výške minimálne 100 000 EUR. Odôvodnenie primeranosti požiadaviek: Požiadavky podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO na riadiacich zamestnancov sú primerané a potrebné pre zabezpečenie dostatočných profesionálnych praktických skúseností v tejto oblasti a sú stanovené v súlade s rozsahom predpokladaných služieb. Nakoľko je rozsah predmetných služieb rozsiahly, verejný obstarávateľ musí preveriť schopnosti uchádzača kapacitne a kvalitatívne pokryť rozsah služieb, ktoré bude uchádzač poskytovať. Verejný obstarávateľ požaduje priamu komunikáciu v slovenskom jazyku s riadiacim pracovníkom uchádzača, ktorý má skúsenosti s auditom, resp. auditmi individuálnej a konsolidovanej účtovnej závierky subjektov verejnej správy alebo subjektov verejného záujmu. Táto požiadavka vyplýva zo špecifík oblasti verejnej správy (verejného záujmu) v Slovenskej republike a jej cieľom je zabezpečenie plynulého priebehu auditu prostredníctvom riadiaceho pracovníka uchádzača, ktorý má znalosti v problematike verejnej správy (prípadne v oblasti verejného záujmu) v Slovenskej republike a bude schopný promptne reagovať na požiadavky verejného obstarávateľa v rámci osobného styku. Cieľom je vyhnúť sa možným komplikáciám a zvýšeným nárokom na komunikačné prostriedky ako zo strany verejného obstarávateľa tak uchádzača. Verejný obstarávateľ vyžaduje predmetnú podmienku (plynulú znalosť slovenského jazyka) aspoň pri jednom riadiacom pracovníkovi, aby neobmedzoval možné využitie ostatných pracovníkov a považuje predmetnú podmienku za primeranú a potrebnú na bezproblémové zabezpečenie poskytnutia služieb. IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 08.01.2019 13:00 Má byť: 15.01.2019 13:00 IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 08.01.2019 13:30 Má byť: 15.01.2019 13:30

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité