Oznámenie 8433 - MST

Obsah

8433 - MST
Vestník č. 79/2019 - 23.04.2019

OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA

Druh postupu: Verejná súťaž
Druh zákazky: Tovary
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 36601284
Ondavská 8, 04011 Košice
Kód NUTS: SK042
Slovensko
Kontaktná osoba: Suchá Magdaléna
Telefón: +421 557891626
Fax: +421 557891603
Email: msucha@vusch.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.vusch.sk
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
https://josephine.proebiz.com/
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na: vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://josephine.proebiz.com/
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa: Organizácia riadená verejným právom
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Zdravotníctvo
ODDIEL II: PREDMET
II.1) ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov:
Špeciálny zdravotnícky materiál pre Kliniku srdcovej chirurgie so zameraním na chlopne
Referenčné číslo: S/07549/OVO/2019
II.1.2) Hlavný kód CPV
33182220-7
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis:
Predmetom zákazky je špeciálny zdravotnícky materiál pre Kliniku srdcovej chirurgie so zameraním na chlopne. Aortálne alebo mitrálne chlopne sú určené ako náhrada chlopne u pacientov s poškodenou alebo inak nesprávne fungujúcou aortálnou alebo mitrálnou srdcovou chlopňou. Môžu sa tiež použiť ako náhrada predchádzajúcej už implantovanej protetickej srdcovej chlopne.
Podrobná špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v súťažných podkladoch.
II.1.5) Celková odhadovaná hodnota
4 482 007,48 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
Zadajte, koľkokrát sa použije časť II.2: 11
Ponuky možno predkladať na: všetky časti
II.2) OPIS
Časť: 1
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 1
Časť č.: 1
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Mechanické a biologické chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície a aortálne konduity, s osobitným zreteľom na:
-mechanické dvojlistové srdcové chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície s uhlom otvárania minimálne 85°, so systémom ochrany listov pivot guard,
-biologické stentované chlopňové protézy s antikalcifikačnou úpravou, s ultrakrátkou dobou premývania 2 x 10 sekúnd, prasačie do aortálnej aj mitrálnej pozície a perikardiálne hovädzie s prasačím endokardom pokrývajúcim titánový stent do aortálnej pozície,
-aortálne konduity s dizajnom Valsalva s rotabilnou chlopňovou protézou s uhlom otvorenia minimálne 85°, s dĺžkou graftu min. 10cm.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
93 840,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 2
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 2
Časť č.: 2
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Mechanické chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície a aortálne konduity s osobitným zreteľom na:
-aortálne mechanické chlopňové protézy z pyrolitického karbónu s možnosťou zníženej intenzity antikoagulačnej liečby a uhlom otvárania listov minimálne 70°,
-mitrálne mechanické chlopňové protézy z pyrolitického karbónu s uhlom otvárania listov minimálne 70° na supraanulárnu implantáciu,
-kompozitný graft s mechanickou aortálnou chlopňovou protézou a lineárnou cievnou protézou určený na nahradenie aortálnej chlopne (s možnosťou zníženej intenzity antikoagulačnej liečby), aortálneho koreňa a ascendentnej aorty.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
111 182,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 3
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 3
Časť č.: 3
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Mechanické chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície, biologické aortálne bezstehové chlopňové protézy do aortálnej pozície, anuloplastické mitrálne krúžky s osobitným zreteľom na:
-mechanická dvojlistová protéza do aortálnej pozície a do mitrálnej pozície. Vhodná pre pacientov s malým aortálnym anulom s biokompatibilnou úpravou na zníženie trombogenicity. Systém zabraňujúci turbulencii krvi a stagnácii krvného prietoku,
-biologická aortálna chlopňová bezstehová (sutureless) protéza vhodná k rýchlej implantácii a nevyžadujúca fixáciu chlopne pomocou kotviacich anulárnych stehov, chlopňa je z bovinného perikardu, RTG kontrastná a MRI kompatibilná, je vhodná k implantácii mini-invazívnym prístupom,
-mitrálny prstenec s 3D pohybom zabezpečujúci fyziologický pohyb mitrálneho anulu
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
527 108,16 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 4
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 4
Časť č.: 4
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Mechanické a biologické chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície, anuloplastické mitrálne flexibilné krúžky a aortálne konduity s osobitným zreteľom na:
-mechanické dvojlistové chlopňové protézy určené do aortálnej a mitrálnej pozície, ktoré majú znížený profil našívacieho ringu s otvorením listov chlopní minimálne 85°,
-biologická aortálna a mitrálna prasačia chlopňová protéza so stentom s možnosťou supraanulárnej alebo intraanulárnej implantácie a antikalcifikačnou úpravou a fyziologickou fixáciou cípov,
-semirigídny mitrálny anuloplastický ring vo veľkostiach 24 až 40 z pleteného polyesteru so silikonovým jadrom
-kompozitný graft mechanická dvojlistová chlopňová protéza spolu s lineárnou protézou, voliteľného priemeru, určený na nahradenie aortálnej chlopne, aortálneho koreňa a ascendentnej aorty.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
993 105,20 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 5
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 5
Časť č.: 5
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Biologické chlopňové protézy do aortálnej a mitrálnej pozície, anuloplastické ringy s osobitným zreteľom na:
-biologické chlopňové protézy z xenoperikardu (bovinný perikard) so stentom, s antikalcifikačnou úpravou, s možnosťou supraanulárnej implantácie do aortálnej pozície,
-biologické chlopňové protézy z xenoperikardu (bovinný perikard) so stentom, s antikalcifikačnou úpravou a s možnosťou implantácie do mitrálnej pozície,
-bezstehovú perikardiálnu chlopňovú protézu s kovovým stentom pre subanulárnu implantáciu do aortálnej pozície veľkosti od 19 až do 27 s antikalcifikačnou úpravou, so supraanulárnym profilom do 25mm a so súčasne dodávaným balónom expandovateľným zavádzacím systémom,
-semirigídny ring na anuloplastiky mitrálnej chlopne, uzavreté,
-ring na anuloplastiku trikuspidálnej chlopne.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
1 579 883,90 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 6
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 6
Časť č.: 6
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Anuloplastické externé aortálne ringy, so zreteľom na:
-aortálny externý anuloplastický ring pre implantáciu na základňu aortálneho koreňa vo veľkostiach od 25 do 31 mm,
-s 2 expanzibilnými elastickými jadrami uzavretými do polyesterového púzdra,
-so systolickou expanzibilitou 10% (imitácia prirodzenej dynamiky koreňa),
-polyesterová našívacia manžeta s komisurálnymi značkami (180 st.) a zelenými vláknami okolo obvodu ringu označujúce miesto pre umiestnenie stehov.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
71 272,50 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 7
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 7
Časť č.: 7
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Cievne protézy s Valsalvovským dizajnom pre náhrady a rekonštrukcie v oblasti aortálneho koreňa s osobitným zreteľom na:
-cievne (aortálne) protézy s vysokou biokompatibilitou,
-s tromi preformovanými Valsalvovskými sínusami,
-s impregnáciou želatínou
-s priemerom od 24 do 34 mm.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
113 364,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 8
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 8
Časť č.: 8
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Cievne protézy určené pre rekonštrukcie alebo náhrady aorty a príslušných supra-aortálnych tepien, s osobitným zreteľom na:
-cievne protézy s vysokou biokompatibilitou, tkané systémom, ktorý zabraňuje neskorej dilatácii cievnej protézy,
-so štyrmi odstupmi (tetrabranch),
-s priemerom od 20 do 34 mm,
-pri dĺžke minimálne 15 cm.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
29 454,48 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 9
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 9
Časť č.: 9
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Lineárne cievne protézy bez vetvenia vhodné pre rekonštrukcie v aortálnej oblasti s osobitným zreteľom na:
-lineárne cievne protézy, s impregnáciou želatínou, s vysokou biokompatibilitou, vhodné pre rekonštrukcie v aortálnej oblasti, s optimálnou adaptáciou na konkrétne anatomické pomery pacienta,
-s priemerom 8 mm, pri dĺžke minimálne 10 cm,
-ďalej s priemerom od 18 do 36 mm pri minimálnej dĺžke 15 cm.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
64 750,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 10
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 10
Časť č.: 10
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Stentgraft kombinovaný s cievnou protézou a postrannými vetvami vhodný na liečbu aneuryzmy alebo disekcie v ascendentnej aorte, aortálnom oblúku a descendentnom úseku hrudnej aorty s osobitným zreteľom na:
-vetvená protéza s odbočkami pre tepny aortálneho oblúka so stentgraftom určeným do proximálnej descendentnej aorty s optimálnou adaptáciou na konkrétne anatomické pomery pacienta,
-s odbočkou na perfúznu kanylu,
-s golierom pre distálnu anastomózu,
-stentgraft musí obsahovať samoexpandibilné nitinolové prstence pokryté polyesterom a impregnované želatínou a s RTG kontrastnými značkami,
-priemer stentgraftu v minimálne týchto požadovaných rozmeroch (mm) - 28, 30, 32, 34, 38, 40 a s dĺžkou stentovanej časti minimálne 100 mm a maximálne 150 mm,
-cievna protéza tkaná a impregnovaná, s priemerom protézy minimálne v rozmeroch (mm) 26, 28, 30, 32,
-s dvomi vetvami priemeru 10 mm, pričom jedna dĺžka vetvy minimálne 150 mm,
-s dvomi vetvami priemeru 8 mm, pričom jedna dĺžka vetvy minimálne 150 mm,
-s krátkym tvarovateľným zavádzacím systémom ku každej veľkosti stentgraftu.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
792 720,00 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
Časť: 11
II.2.1) Názov
Špeciálny zdravotnícky materiál pre kardiochirurgiu skupiny 11
Časť č.: 11
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
33182220-7
II.2.3) Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK042
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. - Lekáreň, Ondavská 8, 040 11 Košice.
II.2.4) Opis obstarávania:
Hybridný stentgraft kombinovaný s cievnou protézou vhodný na liečbu aneuryzmy alebo disekcie v ascendentnej aorte, aortálnom oblúku a descendentnom úseku hrudnej aorty s osobitným zreteľom na:
-cievna protéza so stentgraftom určeným do proximálnej descendentnej aorty s optimálnou adaptáciou na konkrétne anatomické pomery pacienta,
-samorozťahovací nitinolový stent s polyesterovým poťahom,
-integrovaný polyesterový cievny adaptér a zavádzací systém so stentgraftom vo vnútri, vrátane pákového uvoľňovacieho mechanizmu stentgraftu, RTG kontrastný,
-medzi stentgraftom a cievnou protézou integrovaný prefabrikovaný golier,
-priemer stentgraftu v minimálne týchto požadovaných rozmeroch (mm) 24, 28, 30, 33, 36, 40 a s dlžkou stentovanej časti 130 mm,
-priemer stentgraftu v minimálne týchto požadovaných rozmeroch (mm) 24, 28, 30 a s dĺžkou stentovanej časti 150 mm,
-priemer stentgraftu v minimálne týchto požadovaných rozmeroch (mm) 33, 36, 40 a s dĺžkou stentovanej časti 160 mm,
-s priemerom 8 mm, pri dĺžke minimálne 10 cm,
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Odhadovaná hodnota
105 327,24 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky)
48
Toto obstarávanie môže byť obnovené: Nie
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: 1.Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 ZVO. Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní predložením naskenovaných originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií.
2.Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa bodu 1. nasledovne:
a)písm. a) - doloženým výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace, nakoľko verejný obstarávateľ nemá
oprávnenie získať ich z informačných systémov verejnej správy podľa zákona č. 177/2018 Z .z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii),
b)písm. b) - doloženým potvrdením zdravotnej poisťovne a Sociálnej poisťovne nie starším ako tri mesiace,
c)písm. c) - doloženým potvrdením miestne príslušného daňového úradu nie starším ako tri mesiace,
d)písm. d) - doloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako tri mesiace,
e)písm. e) - doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
ktorý zodpovedá predmetu zákazky,
f)písm. f) - doloženým čestným vyhlásením.
3.Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti osobného postavenia zápisom do zoznamu hospodárskych
subjektov podľa § 152 zákona o verejnom obstarávaní.
4.Uchádzač môže podľa § 39 zákona o verejnom obstarávaní predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia
podmienok účasti určené verejným obstarávateľom prostredníctvom Jednotného európskeho dokumentu (ďalej len
JED).
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: 1. Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa finančného a
ekonomického postavenia uvedené v § 33 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Ich splnenie preukáže predložením naskenovaných originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií nasledovne:
1.1 § 33 ods. 1 písm. a) - Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky (ďalej len banka) nie staršie ako 3
mesiace ku dňu predloženia ponuky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky. Vo vyjadrení banka potvrdí, že
uchádzač za predchádzajúce tri roky, resp. za tie roky, za ktoré je možné vyjadrenie banky vyhotoviť v závislosti od
vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, až ku dňu vystavenia vyjadrenia banky:
a)nie je/nebol v nepovolenom prečerpaní,
b)v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
c)jeho bežný účet nie je/nebol predmetom exekúcie.
V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z týchto bánk, a to vo vyššie uvedenom rozsahu.
1.2.Čestné vyhlásenie podpísané jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, v ktorom uvedie zoznam všetkých bánk, v ktorých má na podnikanie zriadené účty a zároveň vyhlásenie, že nemá bankové účty v iných bankách ako tých, od ktorých predložil vyjadrenie banky.
2.Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby,ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7.
3.Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní
týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne.
4.Ak uchádzač alebo záujemca nedokáže z objektívnych dôvodov poskytnúť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia dokument určený verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom, môže finančné a ekonomické postavenie preukázať predložením iného dokumentu, ktorý verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ považuje za vhodný.
5.Uchádzač môže podľa § 39 predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom prostredníctvom JED.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predloženie naskenovaných originálnych dokladov alebo ich úradne osvedčených kópií nasledovne:
1. doklad podľa § 33 ods. 1 písm. a) - Vyjadrenie banky alebo pobočky zahraničnej banky (ďalej len banka) nie staršie ako 3 mesiace ku dňu predloženia ponuky o schopnosti uchádzača plniť finančné záväzky. Vo vyjadrení banka potvrdí, že uchádzač za predchádzajúce tri roky, resp. za tie roky, za ktoré je možné vyjadrenie banky vyhotoviť v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, až ku dňu vystavenia vyjadrenia banky:
a)nie je/nebol v nepovolenom prečerpaní,
b)v prípade splácania úveru dodržuje splátkový kalendár,
c)jeho bežný účet nie je/nebol predmetom exekúcie.
V prípade, ak má uchádzač účty vo viacerých bankách, verejný obstarávateľ požaduje bankovú informáciu od každej z
týchto bánk, a to vo vyššie uvedenom rozsahu.
2.Čestné vyhlásenie podpísané jeho štatutárnym orgánom alebo iným oprávneným zástupcom uchádzača, ktorý je
oprávnený konať v mene uchádzača v záväzkových vzťahoch, v ktorom uvedie zoznam všetkých bánk, v ktorých má na
podnikanie zriadené účty a zároveň vyhlásenie, že nemá bankové účty v iných bankách ako tých, od ktorých predložil
vyjadrenie banky.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu: Nepožaduje sa.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1) DRUH POSTUPU
IV.1.1) Druh postupu
IV.1.3) Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
Predpokladaný maximálny počet účastníkov rámcovej dohody: 3
IV.1.6) Informácie o elektronickej aukcii
Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Dodatočné informácie o elektronickej aukcii: Elektronická aukcia sa uskutoční podľa § 54 zákona č. 343/2015 Z.z. o
verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Podrobné informácie
týkajúce sa elektronickej aukcie sú uvedené v súťažných podkladoch.
IV.1.8) Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Áno
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 16.05.2019 09:00
IV.2.4) Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
SK
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 30.11.2019
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 16.05.2019 13:00
Miesto: Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s., riaditeľstvo - zasadacia miestnosť, Ondavská 8, 040 11 Košice
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Otváranie ponúk sa uskutoční elektronicky na adrese verejného obstarávateľa a bude vykonané v súlade s § 54 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní ako neverejné z dôvodu použitia elektronickej aukcie.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1) INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania.
2. Verejný obstarávateľ bude postupovať v zmysle § 66 ods. 7 ZVO a ponuky sa predkladajú podľa § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a pokynov uvedených v SP.
4.Uchádzač môže v zmysle § 39 ZVO nahradiť doklady Jednotným európskym dokumentom, v takom prípade je povinný vyplniť ho v súlade so ZVO.
5. Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii so záujemcami/uchádzačmi postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému JOSEPHINE. Tento spôsob komunikácie sa týka akejkoľvek komunikácie a podaní medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi počas celého procesu verejného obstarávania.
Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi ak jej adresát bude mať objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, t.j. akonáhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície. Za okamih doručenia sa v systéme JOSEPHINE považuje okamih jej odoslania v systéme JOSEPHINE a to v súlade s funkcionalitou systému. Podrobnosti sú opísané v súťažných podkladoch.
6.Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a vložená do systému JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/
Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Autentifikáciu je možné previesť týmito spôsobmi:
a)v systéme JOSEPHINE registráciou a prihlásením pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom a
bezpečnostným osobnostným kódom (eID). V systéme je autentifikovaná spoločnosť, ktorú pomocou eID registruje štatutár danej spoločnosti. Autentifikáciu vykonáva poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod.
b) nahraním kvalifikovaného elektronického podpisu (napríklad podpisu eID) štatutára danej spoločnosti na kartu
užívateľa po registrácii a prihlásení do systému JOSEPHINE. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod.
c) vložením plnej moci na kartu užívateľa po registrácii, ktorá je podpísaná elektronickým podpisom štatutára aj
splnomocnenou osobou, alebo prešla zaručenou konverziou. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovné dni v čase 8.00 16.00 hod.
d)počkaním na autentifikačný kód, ktorý bude poslaný na adresu sídla firmy do rúk štatutára uchádzača v listovej
podobe formou doporučenej pošty. Lehota na tento úkon sú obvykle 3 pracovné dni a je potrebné s touto lehotou
počítať pri vkladaní ponuky.
Autentifikovaný uchádzač si po prihlásení do systému JOSEPHINE v Prehľade zákaziek vyberie predmetnú zákazku a vloží svoju ponuku do určeného formulára na príjem ponúk, ktorý nájde v záložke Ponuky a žiadosti.
7.Súťažné podklady a všetky dokumenty potrebné k vypracovaniu ponuky (vrátane príslušných informácií týkajúcich sa prípravnej trhovej konzultácie) k predmetnému obstarávaniu budú uverejnené v príslušnej zákazke v systéme JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese https://josephine.proebiz.com/, čím verejný obstarávateľ umožňuje neobmedzený a priamy prístup k podkladom.
8.Uchádzači, s ktorými bude podpísaná zmluva a ich subdodávatelia musia byť pred podpisom predmetnej zmluvy zapísaní v Registri partnerov verejného sektora, v prípade ak to bude relevantné v súlade s platnou legislatívou.
9.Skutočnosti, týkajúce sa postupu zadávania zákazky, neupravené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení.
10.Verejné obstarávanie nie je zelené verejné obstarávanie, obstarávanie inovácií a nie je zamerané na sociálne
aspekty.
11.Všetky ďalšie relevantné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. Súťažné podklady sa budú záujemcom poskytovať výhradne v elektronickej forme.
VI.4) POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1) Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4) Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava

Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Telefón: +421 250264176
Fax: +421 250264219
Internetová adresa (URL): http://www.uvo.gov.sk
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
15.04.2019

Redakčné opravy

10072 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 85/2019
V oznámení 08433-MST verejného obstarávateľa/obstarávateľa Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s., Ondavská 8, 040 11 Košice zverejnenom vo VVO č. 079/2019 zo dňa 23.04.2019 boli nesprávne zverejnené údaje II.1.5) Celková odhadovaná hodnota Namiesto: 4 482 007,48 EUR bez DPH Má byť: 5 560 907,48 EUR bez DPH Časť: 1 II.2.6) Odhadovaná hodnota Namiesto: 93 840,00 EUR bez DPH Má byť: 1 172 740,00 EUR bez DPH IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Namiesto: 16.05.2019 09:00 Má byť: 30.05.2019 09:00 IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: 16.05.2019 13:00 Má byť: 30.05.2019 13:00 VI.3) Doplňujúce informácie Namiesto: 1. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 2. Verejný obstarávateľ bude postupovať v zmysle § 66 ods. 7 ZVO a ponuky sa predkladajú podľa § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a pokynov uvedených v SP. 4.Uchádzač môže v zmysle § 39 ZVO nahradiť doklady Jednotným európskym dokumentom, v takom prípade je povinný vyplniť ho v súlade so ZVO. 5. Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii so záujemcami/uchádzačmi postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému JOSEPHINE. Tento spôsob komunikácie sa týka akejkoľvek komunikácie a podaní medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi počas celého procesu verejného obstarávania. Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi ak jej adresát bude mať objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, t.j. akonáhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície. Za okamih doručenia sa v systéme JOSEPHINE považuje okamih jej odoslania v systéme JOSEPHINE a to v súlade s funkcionalitou systému. Podrobnosti sú opísané v súťažných podkladoch. 6.Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a vložená do systému JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese josephine.proebiz.com Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Autentifikáciu je možné previesť týmito spôsobmi: a) v systéme JOSEPHINE registráciou a prihlásením pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom a bezpečnostným osobnostným kódom (eID). V systéme je autentifikovaná spoločnosť, ktorú pomocou eID registruje štatutár danej spoločnosti. Autentifikáciu vykonáva poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod. b) nahraním kvalifikovaného elektronického podpisu (napríklad podpisu eID) štatutára danej spoločnosti na kartu užívateľa po registrácii a prihlásení do systému JOSEPHINE. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod. c) vložením plnej moci na kartu užívateľa po registrácii, ktorá je podpísaná elektronickým podpisom štatutára aj splnomocnenou osobou, alebo prešla zaručenou konverziou. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovné dni v čase 8.00 16.00 hod. d)počkaním na autentifikačný kód, ktorý bude poslaný na adresu sídla firmy do rúk štatutára uchádzača v listovej podobe formou doporučenej pošty. Lehota na tento úkon sú obvykle 3 pracovné dni a je potrebné s touto lehotou počítať pri vkladaní ponuky. Autentifikovaný uchádzač si po prihlásení do systému JOSEPHINE v Prehľade zákaziek vyberie predmetnú zákazku a vloží svoju ponuku do určeného formulára na príjem ponúk, ktorý nájde v záložke Ponuky a žiadosti. 7.Súťažné podklady a všetky dokumenty potrebné k vypracovaniu ponuky (vrátane príslušných informácií týkajúcich sa prípravnej trhovej konzultácie) k predmetnému obstarávaniu budú uverejnené v príslušnej zákazke v systéme JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese josephine.proebiz.com, čím verejný obstarávateľ umožňuje neobmedzený a priamy prístup k podkladom. 8.Uchádzači, s ktorými bude podpísaná zmluva a ich subdodávatelia musia byť pred podpisom predmetnej zmluvy zapísaní v Registri partnerov verejného sektora, v prípade ak to bude relevantné v súlade s platnou legislatívou. 9.Skutočnosti, týkajúce sa postupu zadávania zákazky, neupravené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. 10.Verejné obstarávanie nie je zelené verejné obstarávanie, obstarávanie inovácií a nie je zamerané na sociálne aspekty. 11.Všetky ďalšie relevantné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. Súťažné podklady sa budú záujemcom poskytovať výhradne v elektronickej forme. Má byť: 1. Všetky náklady a výdavky spojené s prípravou a predložením ponuky znáša uchádzač bez finančného nároku voči verejnému obstarávateľovi, bez ohľadu na výsledok verejného obstarávania. 2. Verejný obstarávateľ bude postupovať v zmysle § 66 ods. 7 ZVO a ponuky sa predkladajú podľa § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a pokynov uvedených v SP. 4.Uchádzač môže v zmysle § 39 ZVO nahradiť doklady Jednotným európskym dokumentom, v takom prípade je povinný vyplniť ho v súlade so ZVO. 5. Verejný obstarávateľ bude pri komunikácii so záujemcami/uchádzačmi postupovať v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní prostredníctvom komunikačného rozhrania systému JOSEPHINE. Tento spôsob komunikácie sa týka akejkoľvek komunikácie a podaní medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi počas celého procesu verejného obstarávania. Pravidlá pre doručovanie zásielok: zásielka sa považuje za doručenú záujemcovi/uchádzačovi ak jej adresát bude mať objektívnu možnosť oboznámiť sa s jej obsahom, t.j. akonáhle sa dostane zásielka do sféry jeho dispozície. Za okamih doručenia sa v systéme JOSEPHINE považuje okamih jej odoslania v systéme JOSEPHINE a to v súlade s funkcionalitou systému. Podrobnosti sú opísané v súťažných podkladoch. 6.Ponuka je vyhotovená elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) ZVO a vložená do systému JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese josephine.proebiz.com Predkladanie ponúk je umožnené iba autentifikovaným uchádzačom. Autentifikáciu je možné previesť týmito spôsobmi: a) v systéme JOSEPHINE registráciou a prihlásením pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom a bezpečnostným osobnostným kódom (eID). V systéme je autentifikovaná spoločnosť, ktorú pomocou eID registruje štatutár danej spoločnosti. Autentifikáciu vykonáva poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod. b) nahraním kvalifikovaného elektronického podpisu (napríklad podpisu eID) štatutára danej spoločnosti na kartu užívateľa po registrácii a prihlásení do systému JOSEPHINE. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovných dňoch v čase 8.00 16.00 hod. c) vložením plnej moci na kartu užívateľa po registrácii, ktorá je podpísaná elektronickým podpisom štatutára aj splnomocnenou osobou, alebo prešla zaručenou konverziou. Autentifikáciu vykoná poskytovateľ systému JOSEPHINE a to v pracovné dni v čase 8.00 16.00 hod. d)počkaním na autentifikačný kód, ktorý bude poslaný na adresu sídla firmy do rúk štatutára uchádzača v listovej podobe formou doporučenej pošty. Lehota na tento úkon sú obvykle 3 pracovné dni a je potrebné s touto lehotou počítať pri vkladaní ponuky. Autentifikovaný uchádzač si po prihlásení do systému JOSEPHINE v Prehľade zákaziek vyberie predmetnú zákazku a vloží svoju ponuku do určeného formulára na príjem ponúk, ktorý nájde v záložke Ponuky a žiadosti. 7.Súťažné podklady a všetky dokumenty potrebné k vypracovaniu ponuky (vrátane príslušných informácií týkajúcich sa prípravnej trhovej konzultácie) k predmetnému obstarávaniu budú uverejnené v príslušnej zákazke v systéme JOSEPHINE umiestnenom na webovej adrese josephine.proebiz.com, čím verejný obstarávateľ umožňuje neobmedzený a priamy prístup k podkladom. 8.Uchádzači, s ktorými bude podpísaná zmluva a ich subdodávatelia musia byť pred podpisom predmetnej zmluvy zapísaní v Registri partnerov verejného sektora, v prípade ak to bude relevantné v súlade s platnou legislatívou. 9.Skutočnosti, týkajúce sa postupu zadávania zákazky, neupravené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. 10.Verejné obstarávanie nie je zelené verejné obstarávanie, obstarávanie inovácií a nie je zamerané na sociálne aspekty. 11.Všetky ďalšie relevantné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. Súťažné podklady sa budú záujemcom poskytovať výhradne v elektronickej forme. 12. Odporúčaná lehota na vysvetlenie SP je do 17.05.2019 do 14:30 hod.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité