III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
1. Uchádzač alebo záujemca musí spĺňať podmienky účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ZVO"). Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2, ods. 4, ods. 5, § 152 ods. 1 (Zápis do zoznamu hospodárskych subjektov) alebo § 152 ods. 3 ZVO.
2. Zápis do zoznamu hospodárskych subjektov je účinný voči každému verejnému obstarávateľovi, obstarávateľovi, resp. osobe podľa § 8 a údaje v ňom uvedené nie je potrebné v postupoch verejného obstarávania overovať. Verejný obstarávateľ pri vyhodnocovaní splnenia podmienok účasti osobného postavenia overí zapísanie hospodárskeho subjektu v zozname hospodárskych subjektov, ak uchádzač nepredložil doklady podľa § 32 ods. 2, 4 a 5 alebo iný rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise podľa § 152 ods. 3 ZVO.
3. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienky účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
4. V zmysle § 39 je splnenie podmienok účasti možno preukázať Jednotným európskym dokumentov (JED), ktorým uchádzač alebo záujemca môže predbežne nahradiť doklady, preukazujúce splnenie podmienok účasti.
V prípade navrhovaných subdodávateľov JED uchádzača obsahuje informácie o každom takomto subdodávateľovi a zároveň predkladá aj JED za každého takéhoto subdodávateľa.
V prípade Skupiny dodávateľov sa musí predložiť samostatný JED pre každý zúčastnený hospodársky subjekt.
5. Uchádzač alebo záujemca nepredkladá z dôvodu použitia údajov z informačných systémov verejnej správy v zmysle § 32 ods. 3 ZVO doklad podľa § 32 ods. 2 písm. e) ZVO. Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky, doklad podľa § 32 ods. 2 písm. e) ZVO predkladá v plnom rozsahu.
Ostatné dokumenty podľa § 32 ods. 2 písm. a), b), c), d) a f) ZVO uchádzač predkladá (ak nemá platný zápis v Zozname hospodárskych subjektov), nakoľko verejný obstarávateľ nie je oprávnený použiť údaje z informačných systémov verejnej správy.
Dokumenty na preukázanie splnenia podmienok účasti uchádzač predkladá vo forme skenu originálu/úradne overenej kópie v needitovateľnej forme vo formáte pdf.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Uchádzač musí preukázať finančné a ekonomické postavenie podľa § 33 ods.1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní predložením prehľadu o celkovom obrate najviac za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní.
Verejný obstarávateľ písomne požiada uchádzača o nahradenie inej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje finančné a ekonomické postavenie, ak existujú dôvody na vylúčenie. Ak verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu, uchádzač je tak povinný urobiť do piatich pracovných dní odo dňa doručenia žiadosti.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne.
Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom Jednotným európskym dokumentom v zmysle § 39 zákona o verejnom obstarávaní. Z predloženého jednotného európskeho dokumentu musia jednoznačne vyplývať informácie o splnení všetkých určených podmienok účasti a informácie o spôsobe preukázania určených podmienok účasti podľa § 33 zákona o verejnom obstarávaní v tomto postupe zadávania zákazky.
Ak uchádzač preukazuje finančné a ekonomické postavenie prostredníctvom inej osoby, uchádzač je povinný predložiť samostatný JED aj pre túto osobu, ak predbežne nahrádza doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia tejto osoby.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač na preukázanie finančného a ekonomického postavenia podľa § 33 ods. 1 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní musí vo svojej ponuke predložiť:
Prehľad o celkovom obrate za posledné tri hospodárske roky, za ktorý je dostupný v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, vo výške minimálne 600 000,00 EUR sumárne za požadované obdobie alebo ekvivalent v inej mene.
Uchádzač predloží prehľad o dosiahnutom obrate vo forme čestného vyhlásenia s uvedením prehľadnej tabuľky, kde budú uvedené obraty za jednotlivé roky a celkový obrat. Obraty budú vyjadrené v originálnej mene a ak touto menou nie je mena v EUR, obraty budú prepočítané na menu EUR.
Prehľad o celkovom obrate uchádzač podloží výkazmi ziskov a strát alebo výkazmi o príjmoch a výdavkoch za požadované hospodárske roky. V prípade, ak sa účtovné závierky uchádzača nachádzajú vo verejnej časti registra účtovných závierok, ktorý je zverejnený na stránke www.registeruz.sk, verejný obstarávateľ bude schopný si splnenie podmienky účasti overiť samostatne.
Ak uchádzač nemá zverejnené v súlade s platnými predpismi príslušné účtovné závierky, z ktorých sa dá zistiť obrat, resp. ak sa na neho daná povinnosť nevzťahuje, predloží dané výkazy alebo ich ekvivalenty v ponuke.
V prípade, že obrat bude uvedený v inej mene ako euro, prepočet cudzej meny sa uskutoční podľa kurzu danej meny, ktorý bude zverejnený Európskou centrálnou bankou v deň odoslania Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania.
Dokumenty na preukázanie splnenia podmienok účasti uchádzač predkladá vo forme skenu originálu/úradne overenej kópie v needitovateľnej forme vo formáte pdf.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa nasledovné, verejným obstarávateľom určené, podmienky účasti týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti v zmysle:
1. § 34 ods. 1 písm. a) ZVO: zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO.
2. § 34 ods. 1 písm. j) ZVO: údaje o strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač alebo záujemca k dispozícii na poskytnutie služby.
3. § 34 ods. 1 písm. d) v súvislosti s § 35 ZVO: opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenia kvality.
4. § 34 ods. 1 písm. h) v súvislosti s § 36 ZVO: uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy.
Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač alebo záujemca verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa požadovaného osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 odseku 1 písm. g), uchádzač alebo záujemca môže využiť kapacity inej osoby len ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú.
Verejný obstarávateľ písomne požiada uchádzača o nahradenie inej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť, ak existujú dôvody na vylúčenie. Ak verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu, uchádzač je tak povinný urobiť do piatich pracovných dní odo dňa doručenia žiadosti.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienky účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti spoločne.
Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom Jednotným európskym dokumentom v zmysle § 39 zákona o verejnom obstarávaní. Z predloženého jednotného európskeho dokumentu musia jednoznačne vyplývať informácie o splnení všetkých určených podmienok účasti a informácie o spôsobe preukázania určených podmienok účasti podľa § 34 zákona o verejnom obstarávaní v tomto postupe zadávania zákazky.
Ak uchádzač preukazuje finančné a ekonomické postavenie prostredníctvom inej osoby, uchádzač je povinný predložiť samostatný JED aj pre túto osobu, ak predbežne nahrádza doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia tejto osoby.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
K bodu 1. Uchádzač preukáže poskytnutie služieb rovnakých alebo obdobných predmetu zákazky (Zimná údržba, údržba dopravného značenia a čistenie komunikácií) za predchádzajúce 3 roky od vyhlásenia verejného obstarávania, pričom minimálna súhrnná hodnota služieb musí byť minimálne 600 000,00 EUR bez DPH alebo ekvivalent tejto hodnoty v inej mene. Zoznam musí byť podpísaný štatutárom alebo osobou oprávnenou konať v jeho mene.
Zoznam poskytnutých služieb bude obsahovať nasledovné údaje:
- názov/obchodné meno a sídlo odberateľa
- predmet poskytnutej služby a stručný popis poskytnutej služby
- miesto poskytovania
- lehota poskytovania (od do, mesiac, rok),
- cena celkom v EUR bez DPH,
- meno a kontakt na osobu odberateľa, u ktorej si možno overiť tieto údaje.
Pre nedostatok znakov v tejto bunke Oznámenia sú ďalšie informácie k bodu 1 uvedené v Súťažných podkladoch, časť A.2 Podmienky účasti uchádzačov.
K bodu 2. Uchádzač predloží zoznam a popis strojového a technického vybavenia, ktoré má uchádzač k dispozícii na poskytnutie služieb. Zoznam musí byť podpísaný štatutárom alebo osobou oprávnenou konať v jeho mene.
Uchádzač musí mať k dispozícii strojové vybavenie na zabezpečenie predmetu zákazky a to: Samohybný pracovný stroj - rýpadlo, nakladač; Komunálny čistiaci stroj; Zametací voz; Špeciálne vozidlo sypač 1, Špeciálne vozidlo sypač 2; Špeciálne vozidlo sypač 3.
Uchádzač okrem iného predloží k vozidlám, zariadeniam, pri ktorých sa v zmysle legislatívy vyžadujú:
a) technické preukazy Osvedčení o evidencii časť II tzv. veľké technické preukazy (pokiaľ sa pre predmetný druh zariadenia vydávajú).
K bodu 3. Uchádzač predloží platný certifikát systému manažérstva kvality v predmete zákazky podľa STN EN ISO 9001 vydaný nezávislou inštitúciou. Uchádzač predloží platný certifikát systému manažérstva kvality, certifikovaný akreditovanou osobou a zodpovedajúci norme STN EN ISO 9001 v oblasti riadenia kvality pre poskytovanie služieb týkajúcich sa požadovaného predmetu zákazky, ktorým potvrdí splnenie požiadaviek technických noriem na zabezpečenie kvality poskytovaných služieb. Verejný obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému manažérstva kvality vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač alebo záujemca objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ prijme aj iné dôkazy o rovnocenných opatreniach na zabezpečenie systému manažérstva kvality predložené uchádzačom ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia na zabezpečenie systému manažérstva kvality sú v súlade s požadovanými slovenskými technickými normami na systém manažérstva kvality. Certifikát musí vychádzať z platných slovenských technických noriem (STN), alebo z noriem členských štátov EÚ (EN). Verejný obstarávateľ uzná aj iné dôkazy predložené uchádzačom, ktoré sú rovnocenné opatreniam na zabezpečenie systému manažérstva kvality podľa požiadaviek na vystavenie tohto certifikátu.
K bodu 4. Uchádzač predloží platný certifikát systému environmentálneho manažérstva v predmete zákazky podľa STN EN ISO 14001 vydaný nezávislou inštitúciou. Certifikát musí vychádzať z platných slovenských technických noriem (STN), alebo z noriem členských štátov EÚ (EN).
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzná ako rovnocenný certifikát systému environmentálneho manažérstva vydaný príslušným orgánom členského štátu. Ak uchádzač alebo záujemca objektívne nemal možnosť získať príslušný certifikát v určených lehotách, verejný obstarávateľ uzná aj iné dôkazy o opatreniach v oblasti environmentálneho manažérstva predložené uchádzačom alebo záujemcom, ktorými preukáže, že ním navrhované opatrenia sú rovnocenné opatreniam požadovaným v rámci príslušného systému environmentálneho manažérstva alebo príslušnej normy environmentálneho manažérstva.
Dokumenty na preukázanie splnenia podmienok účasti uchádzač predkladá vo forme skenu originálu/úradne overenej kópie v needitovateľnej forme vo formáte pdf.
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2)
Podmienky vykonania zákazky:
Podmienky vykonania zákazky sú podrobne uvedené v súťažných podkladoch.
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky